Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 149 din 25 februarie 2003  privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament in strainatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 149 din 25 februarie 2003 privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament in strainatate

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 27 februarie 2003

Având în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în strãinãtate,
vazand Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenta medicalã şi programe nr. D.B. 1.700 din 25 februarie 2003,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi familiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Activitatea de trimitere la tratament medical în strãinãtate a bolnavilor, precum şi a rãniţilor în Revoluţia din decembrie 1989 va fi îndeplinitã de direcţiile de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti şi de Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
(1) Activitatea de trimitere la tratament medical în strãinãtate a bolnavilor, precum şi a rãniţilor în Revoluţia din decembrie 1989 va fi îndeplinitã de direcţiile de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti şi de Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
(3) Procedura menţionatã la alin. (2) se aplica şi persoanelor care au dobândit afecţiuni în şi ca urmare a Revoluţiei din decembrie 1989.
ART. 2
(1) Trimiterea la tratament în strãinãtate se face pentru bolnavii înscrişi pe lista unui medic de familie, care au parcurs toate nivelurile de acordare a asistenţei medicale, respectiv asistenta medicalã primara de specialitate, şi care au fost spitalizati în unitãţi sanitare care oferã servicii medicale de inalta calitate profesionalã şi tehnica, dar a cãror sãnãtate nu a fost restabilita.
(2) Documentele medicale ale bolnavului (copie de pe fişa pacientului, bilet de ieşire din spital, analize etc.) se depun de cãtre medicul de familie sau de cãtre bolnav la direcţia de sãnãtate publica pe a carei raza teritorialã domiciliazã, împreunã cu o cerere din partea bolnavului.
(3) În centrele universitare medicale din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Craiova, Timişoara şi Targu Mures se organizeazã comisii de specialitate teritoriale a cãror arondare este prevãzutã în anexa nr. 1.
(4) Comisiile de specialitate teritoriale vor fi formate din minimum 3 cadre medicale de specialitate cu înalt nivel de pregãtire profesionalã, preşedintele fiecãrei comisii fiind numit de cãtre ministrul sãnãtãţii şi familiei, la propunerea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, iar componenta acestora va fi hotãrâtã de cãtre preşedinte.
(5) Atribuţiile comisiilor de specialitate sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Direcţiile de sãnãtate publica vor desemna un medic inspector responsabil cu organizarea activitãţii de trimitere la tratament în strãinãtate, activitate care consta în întocmirea, verificarea şi trimiterea documentaţiei medicale a bolnavilor la comisiile de specialitate teritoriale.
(2) Medicul inspector prevãzut la alin. (1) efectueazã corespondenta cu clinica recomandatã de comisia de specialitate teritorialã, programeaza bolnavul şi obţine documente privind costul şi condiţiile de plata a tratamentului, precum şi numãrul de cont al clinicii.
ART. 4
(1) Bolnavii propuşi pentru trimitere la tratament în strãinãtate vor fi internati într-o clinica din centrul universitar la care este arondata direcţia de sãnãtate publica, pentru efectuarea unei investigaţii medicale riguroase atât pentru maladia de baza, cat şi pentru depistarea unor afecţiuni ce contraindica sau complica tratamentul.
(2) Dupã efectuarea investigatiei medicale prevãzute la alin. (1) va fi întocmitã documentaţia necesarã trimiterii bolnavului în strãinãtate, dacã este cazul.
(3) Examinarea bolnavului se realizeazã de cãtre comisia de specialitate teritorialã menţionatã la art. 2 alin. (3) şi (4).
(4) Directorul direcţiei de sãnãtate publica trimite Direcţiei generale asistenta medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei documentaţia întocmitã în conformitate cu metodologia prevãzutã în prezentul ordin şi însoţitã de adresa-tip de inaintare, al carei model este prevãzut în anexa nr. 5.
(5) Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe solicita comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei examinarea documentaţiei medicale şi, dupã caz, a bolnavului, oportunitatea trimiterii în strãinãtate fiind stabilitã în funcţie de concluziile acestora.
(6) Cazurile examinate de cãtre comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei vor fi prezentate conducerii Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
(7) Comisia de specialitate teritorialã care recomanda trimiterea la tratament în strãinãtate va avea obligaţia sa examineze bolnavul şi la întoarcerea acestuia în ţara, pentru a stabili beneficiul tratamentului, întocmind un raport medical ce va fi înaintat direcţiei de sãnãtate publica, care sa cuprindã date privind starea prezenta a bolnavului.
(8) În cazuri excepţionale impuse de natura şi gravitatea bolii, precum şi pentru bolnavii minori comisiile de specialitate pot recomanda ca bolnavii sa se deplaseze în strãinãtate cu insotitori, costurile deplasarii şi cazarii urmând sa fie suportate de aceştia, cu excepţia cazurilor în care bolnavul are varsta cuprinsã între 0-1 an.
ART. 5
(1) Suma în valuta necesarã pentru tratamentul în strãinãtate se stabileşte de direcţia de sãnãtate publica a judeţului în care domiciliazã pacientul, pe baza documentelor primite de la clinicile de specialitate din strãinãtate.
(2) Echivalentul în lei al sumei prevãzute la alin. (1) se asigura de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în limita bugetului aprobat şi se utilizeazã pentru acoperirea costurilor tratamentului medico-chirurgical, ale spitalizarii şi ale transportului pentru bolnav, sumele aferente fiind transmise direcţiei de sãnãtate publica prin care s-a întocmit documentaţia bolnavului.
(3) Asigurarea valutei necesare se face de cãtre direcţia de sãnãtate publica a judeţului în care domiciliazã bolnavul, în conformitate cu regulamentul valutar în vigoare.
ART. 6
(1) Plata tratamentului se face de cãtre direcţia de sãnãtate publica, de regula, în contul clinicii din strãinãtate, dupã efectuarea tratamentului, pe baza documentelor justificative primite în original de la aceasta.
(2) În situaţia în care clinica din strãinãtate solicita achitarea în avans a costului tratamentului, direcţia de sãnãtate publica va transmite acesteia suma stabilitã, solicitând totodatã sa se transmitã la sfârşitul tratamentului documentele justificative privind efectuarea acestuia.
(3) În cazul unor urgente medicale, pe baza recomandãrilor comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi a aprobãrii ministrului sãnãtãţii şi familiei, pacientul poate efectua tratamentul recomandat în strãinãtate, cu suportarea cheltuielilor de cãtre acesta, urmând ca în termen de 3 zile de la întoarcerea în ţara, pe baza documentelor justificative, sa solicite direcţiei de sãnãtate publica decontarea cheltuielilor prevãzute la art. 5 alin. (2).
(4) În vederea stabilirii modalitatii de achitare a costului tratamentului în avans sau dupã efectuarea acestuia direcţiile de sãnãtate publica vor solicita, în corespondenta cu clinicile din strãinãtate, precizãri în acest sens.
ART. 7
(1) La plecarea din ţara în vederea efectuãrii tratamentului bolnavul va semna un angajament prin care se obliga ca în termen de 3 zile de la întoarcere sa prezinte direcţiei de sãnãtate publica documentele justificative ale sumelor acordate pentru efectuarea tratamentului. Modelul angajamentului este prevãzut în anexa nr. 6.
(2) În cazul decesului pacientului familia are obligaţia sa anunţe în termen de 7 zile aceasta situaţie direcţiei de sãnãtate publica, în vederea întocmirii decontului de cheltuieli.
ART. 8
Pentru nerespectarea prevederilor art. 7 persoana vinovata va rãspunde material, civil sau penal, dupã caz.
ART. 9
(1) Este interzisã finanţarea retroactivã a tratamentelor efectuate în strãinãtate de cãtre bolnavii care nu au avut aprobarea prealabilã a ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(2) Direcţia de sãnãtate publica are obligaţia de a comunica Direcţiei asistenta medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei cazurile în care plecarea pacientilor în strãinãtate în scopul efectuãrii unui tratament medical s-a fãcut fãrã aprobarea prealabilã a ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 10
Alocarea sumelor necesare trimiterii pentru tratament medical în strãinãtate se aproba de ordonatorul principal de credite, în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie, pe luni şi pe trimestre.
ART. 11
Decizia trimiterii pentru tratament medical în strãinãtate este adoptatã dupã examinarea de cãtre comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei a documentaţiei medicale şi, dupã caz, a bolnavului.
ART. 12
La întoarcerea în ţara bolnavul are obligaţia sa se prezinte în termen de 14 zile la comisia de specialitate teritorialã care i-a recomandat tratamentul în strãinãtate.
ART. 13
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 14
Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe, celelalte direcţii din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi direcţiile de sãnãtate publica vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 15
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã aplicabilitatea <>Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 566/2001 privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament medical în strãinãtate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 27 august 2001.
ART. 16
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii
şi familiei,
Daniela Bartos

Bucureşti, 25 februarie 2003.
Nr. 149.

ANEXA 1

ARONDAREA JUDEŢELOR
la centrele universitare medicale în care funcţioneazã
comisiile de specialitate zonale şi
comisiile medicale centrale

1. Centrul universitar Bucureşti
Municipiul Bucureşti
Judeţele: Arges, Buzau, Dambovita, Ialomita, Prahova, Teleorman, Giurgiu, Calarasi, Ilfov, Constanta, Tulcea, Brãila.
2. Centrul universitar Cluj-Napoca
Judeţele: Cluj, Alba, Bihor, Bistrita-Nasaud, Maramures, Satu Mare, Salaj.
3. Centrul universitar Timişoara
Judeţele: Timis, Arad, Caras-Severin, Hunedoara.
4. Centrul universitar Iaşi
Judeţele: Bacau, Neamt, Suceava, Vaslui, Vrancea, Iaşi, Botosani, Galaţi.
5. Centrul universitar Targu Mures
Judeţele: Covasna, Harghita, Mures, Braşov, Sibiu.
6. Centrul universitar Craiova
Judeţele: Gorj, Mehedinti, Valcea, Dolj, Olt.

ANEXA 2

ATRIBUŢIILE
comisiilor de specialitate

I. Atribuţiile comisiilor de specialitate teritoriale

1. Examineazã bolnavul şi documentaţia medicalã, în vederea stabilirii diagnosticului complet al afectiunii de baza (clinic, etiologic, funcţional, histopatologic, topografic, forma şi stadiul evolutiv), consemnand totodatã şi eventualele boli asociate.
2. Recomanda clinica din strãinãtate unde poate fi efectuat tratamentul necesar.
3. Completeazã procesul-verbal medical care va fi inclus în documentaţia medicalã ce va fi trimisa direcţiei de sãnãtate publica, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3.
4. Completeazã fişa specialã prevãzutã în anexa nr. 4, pentru bolnavii cu afecţiuni hematologice care solicita transplant de celule STEM hematopoietice.
5. Recomanda internarea bolnavilor propuşi pentru plecare la tratament în strãinãtate în clinica din centrul universitar la care este arondata direcţia de sãnãtate publica a judeţului în care domiciliazã bolnavul, pentru o investigatie riguroasã de evaluare a stadiului evolutiv al bolii.
6. Analizeazã:
a) mãsurile terapeutice aplicate în unitãţile de specialitate din ţara (examen clinic complet, documentaţie medicalã etc.);
b) starea bolnavului dupã aplicarea tratamentelor respective;
c) recomandãrile de tratament în ţara (unitate de specialitate, scheme terapeutice, proceduri, metode);
d) eficienta tratamentului aplicat în ţara.
7. Recomanda unitatea medicalã unde bolnavul urmeazã sa fie tratat, întocmind în acest scop documentaţia medicalã necesarã, în situaţia în care tratamentul bolnavului examinat poate fi efectuat în ţara.
8. Comunica în scris solicitantului concluziile sale, inclusiv conduita medicalã de urmat, în maximum 14 zile de la examinarea cazului.

II. Atribuţiile comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei

1. Examineazã documentaţia medicalã primitã de la Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi, dupã caz, bolnavul, stabilind oportunitatea trimiterii la tratament medical în strãinãtate.
2. Stabilesc temporizarea plecãrii sau efectuarea unor noi tratamente medicale în ţara şi iau mãsuri pentru trimiterea bolnavilor respectivi în unitãţi de specialitate.
3. Stabilesc investigaţii şi atitudini terapeutice noi în raport cu profilul afectiunii pentru bolnavii care solicita reexaminarea medicalã pentru tratament în strãinãtate.

ANEXA 3

PROCES - VERBAL MEDICAL
pentru trimiterea la tratament medical în strãinãtate
din data de ..........

Membrii comisiei medicale de specialitate:
1. ..........., preşedintele comisiei;
2. ..........., membru;
3. ..........., membru;
4. ..........., membru;
5. ..........., membru.
În conformitate cu prevederile ............, ne-am întrunit în comisie şi am examinat bolnavul/bolnava .............., în varsta de ......., având ocupaţia ......, posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria .... nr. ..., domiciliat/domiciliata în ........, telefon ........, stabilind urmãtoarele: ......................................................
Concluzii:


─────────
1. Diagnosticul complet (clinic, etiologic, forma evolutiva, boli asociate etc.) ...............................................
2. Tratamentul efectuat pana în prezent în ţara ..............
3. Tratamentul efectuat pana în prezent în strãinãtate:
a) locul .....................................................;
b) intervalul de timp ........................................;
c) în ce a constat tratamentul ...............................;
d) beneficiul pentru bolnav ..................................;
4. Starea actuala a afectiunii .............................. .
5. Recomandãri de tratament (al stãrii actuale) în ţara:
...............................................................
a) eficienta estimatã ........................................;
b) Nu beneficiazã de tratament în ţara (motivatia completa asupra riscului tratamentului efectuat în ţara, comparativ cu cel care urmeazã sa se efectueze în strãinãtate)..................... .
6. Recomandãri de tratament în strãinãtate (al stãrii actuale):
a) scopul (specificarea tratamentului recomandat, de exemplu: operaţie, protezare, tratament, recuperare etc.) .................;
b) estimarea beneficiului pentru bolnav ......................
c) locul (clinica recomandatã), ţara, oraşul, telefon, fax
..............................................................;
d) estimarea duratei pentru tratamentul recomandat ...........;
e) dacã bolnavul are nevoie de insotitor - motivare ......... .

Semnãturile membrilor comisiei:
1. ............
2. ............
3. ............
4. ............
5. ............

Aprobarea comisiei de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei:


Preşedinte,
..........

ANEXA 4

Unitatea sanitarã ........... Nr. ........./............

FIŞA DE TRIMITERE
la Comisia de specialitate hematologie,
pentru evaluarea indicatiei de transplant de
celule STEM hematopoietice

(A se completa cu majuscule toate rubricile, respectându-se
integral toate datele cerute.)

Numele bolnavului ............................................
Prenumele bolnavului .........................................
Numele purtat anterior ......, varsta ........, sexul ........
Locul naşterii .........., data naşterii .....................
Mama ................ tata .......................
Buletin/carte de identitate nr. .... seria ....., eliberat(a) la data ..........
Organul emitent ...............................................
Domiciliul stabil:
Judeţul/sectorul ..............., oraşul/comuna ...............
Strada ........ nr. .............
Blocul ....., scara ......, etajul ....., apartamentul ........
Telefon (domiciliu) ............, alte telefoane ..............
Alte adrese ...................................................
Locul de munca (instituţia, adresa, telefon) ..................
Persoane de contact (gradul de rudenie, numele, prenumele, adresa, telefonul).................................................
Diagnostic (în detaliu: forma celulara, forma imunologica, stadiul, grupa de risc) ...........................................
Data diagnosticului ...........................................
Locul diagnosticului: Instituţia ..............................
Adresa instituţiei ............................................
Telefon .................., fax ...............................
Medic ........................................................
Elemente de sustinere a diagnosticului (forma celulara, forma imunologica, stadiul, grupa de risc). A se preciza locul efectuãrii examenelor, dacã acesta diferã de locul diagnosticului:
- examen clinic ...............................................
- examene hematologice ........................................
- examene citochimice şi/sau imunohistochimice ................
- examene biochimice (cu valorile normale ale metodei) ........
- examene imunologice (imunoserologice, imunohistochimice)
...............................................................
- examene citogenice ..........................................
- examene radiologice (imagistice) ............................
- alte examene ................................................
Tratament (în detaliu: produs, doze, ritm, zile, rãspuns, complicatii pentru fiecare cura) ..................................
Rãspuns global (bilanţ); modul în care a fost apreciatã evoluţia sub tratament ............................................
Complicatii la bilanţ .........................................

Boli asociate la momentul formularii cererii de transplant (cu precizarea elementelor de sustinere a diagnosticului); orice modificare survenitã ulterior completãrii actualului formular permite anularea valabilitãţii cererii şi a rezoluţiei formulate.
- Cardiace ....................................................
- Hepatice ....................................................
- Renale ......................................................
- Infectioase (precizãri HIV, HTLV, virusuri hepatice, CMV, sifilis) ..........................................................
- Alte boli asociate ..........................................
Examene stomatologice .........................................
Parafa şi semnatura medicului specialist ......................
Consult neurologic ............................................
Parafa şi semnatura medicului specialist.......................
Consult psihiatric ............................................
Parafa şi semnatura medicului specialist ......................
Expertiza psihologicã .........................................
Parafa şi semnatura medicului specialist ......................
Situaţia bolii la momentul formularii cererii de transplant
...............................................................
Elemente de fundamentare a cererii de transplant ..............
Ultimul bilanţ: data ..........................................
Indice Karnofsky (modificat pentru copii) ..... Testul HIV ....
Radiografia toracica (f + p) ..................................
Teste functionale ventilatorii: VEMS .... CV ..... CPT ........
FVC (optional) .......... FEVI (optional) .....................
Indice de difuziune a CO (optional) ...........................
Puls/AV ........... TA ................... ECG ................
Ecocardiograma (FEVS) .........................................
EEG (optional).................................................
Examenul fundului de ochi .....................................
Examenul LCR ..................................................
AST/ALT .... Bilirubina serica (totalã, directa, indirecta)....
Creatinina serica ........ CI. Creatinina (optional) ..........
Uree sanguina ........... Acid uric sanguin ...................
Hemograma completa ............................................
Mielograma (nr./data) .........................................
Biopsia medulara (nr./data) ...................................
Consimţãmântul scris al pacientului/familiei (tutorelui legal), motivarea consimţãmântului ........................................
Martori: 1. Numele şi prenumele (în clar) .................
Semnatura ........................................
2. Numele şi prenumele (în clar) .................
Semnatura ........................................
Grupa sanguina .................... Rh ....................
Anticorpi iregulari .......................................
Fenotip HLA ...............................................
Semnatura şi parafa medicului care trimite .......
Data formularii cererii complete ..........................
Data analizei cererii .....................................
Rezultatul cererii (TCSH este/nu este indicat) ............
Motivarea formulatã de comisie ............................
Locul de pe lista de asteptare ............................
Data prevãzutã a transplantului ...........................
Centrul ...................................................
Alte observaţii ale comisiei ..............................
Asigurarea de sãnãtate/Nr. carnet de asigurat .............
Comisia de specialitate teritorialã:
Preşedinte ................................................
Membri: 1. .......................................
2. .......................................
3. .......................................

Aprobarea comisiei de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei:

Preşedinte,
............................

ANEXA 5

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICA ................................
(adresa, telefon, fax)
Nr. .../...

Cãtre
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe

Va trimitem alãturat dosarul medical al pacientului ........., cu diagnosticul .............., care are recomandarea Comisiei medicale de............. pentru trimiterea la tratament medical în..., în vederea efectuãrii ......................
Va rugãm sa analizati şi sa dispuneti finanţarea cu echivalentul în lei al sumei de ..............., din care:
cheltuieli de tratament = ........................
cheltuieli de cazare = ........................
cheltuieli de transport = ........................

Va multumim,
Director,
.....................

Director adjunct financiar-contabil,

ANEXA 6

ANGAJAMENT
Subsemnatul (numele şi prenumele) ................., domiciliat în ........ (judeţ, localitate ........, str. ......, bloc ......, scara ...., etaj ..., apartament) ...., posesor al buletinului/cãrţii de identitate seria .... nr. ..., eliberat(a) la data de ....... de ..... .
Ca urmare a trimiterii mele în (ţara, localitatea, spitalul, clinica unde este trimis) ....................., aprobatã prin (nr. de înregistrare al documentului de aprobare) .................,
în temeiul art. ....... din Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 149/2003, ma angajez ca în termen de 3 zile de la întoarcerea mea în ţara sa prezint direcţiei de sãnãtate publica a judeţului (municipiului Bucureşti) ........ documente le justificative privind utilizarea sumei de ..................., aprobatã pentru efectuarea tratamentului medical.

Nr. ............. din .............

Semnatura
────────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016