Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 148 din 27 februarie 1997     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 148 din 27 februarie 1997

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 bis din 26 mai 1997
Având în vedere sarcinile şi rãspunderile ce revin Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului în domeniul gospodãririi apelor,
ţinând seama de necesitatea încadrãrii în mod unitar a lucrãrilor ce se proiecteazã pe ape sau în legatura cu acestea în ansamblul amenintarilor existente sau care urmeazã a se realiza în zona respectiva, precum şi în schemele cadru de amenajare şi gospodãrire a apelor pe bazine sau grupe de bazine hidrografice, a valorificãrii integrale, amenajãrii complexe şi folosirii rationale a apelor de suprafata şi subterane,
în temeiul prevederilor <>Legii apelor nr. 107/25 septembrie 1996 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 457/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului,
ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului, emite urmãtorul ordin:

1. Se aproba Procedura şi competentele de emitere a avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor, ce face parte integrantã din prezentul ordin.
2. Prezentul ordin se aplica de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României. Începând cu aceeaşi data se abroga:
a) Ordinul ministrului mediului nr. 715/15.10.1991 privind emiterea avizului de gospodãrire a apelor;
b) Ordinul ministrului mediului nr. 435/15.07.1991 privind emiterea autorizaţiei de gospodãrire a apelor;
c) Ordinul ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 721/13.11.1996 privind producerea şi competentele de emitere a avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor;
3. Direcţia strategii şi reglementarea resurselor de apa din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi Regia Autonomã "Apele Romane" vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul apelor,
pãdurilor şi protecţiei mediului,
Ioan Oltean


ANEXA 1

PROCEDURA ŞI COMPETENTELE
de emitere a avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 , Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului este autorizat sa elaboreze strategia şi politica nationala în domeniul gospodãririi apelor, sa stabileascã regimul de folosire a resurselor de apa, indiferent de forma de proprietate, sa organizeze şi sa desfãşoare pe bazine hidrografice activitatea de gospodãrire unitarã, raţionalã şi complexa a apelor şi sa asigure coordonarea şi controlul aplicãrii reglementãrilor legale în acest domeniu. De asemenea, Regiei Autonome "Apele Romane" şi filialelor sale bazinale le revin atribuţii şi responsabilitãţi privind gestionarea cantitativã şi calitativã a apelor, exploatarea lucrãrilor hidrotehnice, precum şi aplicarea strategiei şi politicii naţionale în domeniu.
(2) Capitolul I al <>Legii apelor nr. 107/1996 stabileşte principiile, politica şi obiectivele generale ale gospodãririi apelor, care urmãresc:
a) refacerea şi menţinerea integritãţii chimice, fizice şi biologice a resurselor de apa;
b) conservarea şi protejarea ecosistemelor acvatice;
c) asigurarea cu prioritate a alimentarii cu apa potabilã a populaţiei şi a salubritatii publice;
d) valorificarea complexa a apelor ca resursa economicã şi repartiţia raţionalã şi echilibrata a acestei resurse, cu considerarea protecţiei şi dezvoltãrii folosinţei piscicole;
e) apãrarea impotriva inundatiilor şi a altor fenomene hidrometeorologice periculoase;
f) satisfacerea cerinţelor de apa ale agriculturii, industriei, producerii de energie, ale transporturilor, aquaculturii, turismului, agrementului şi sporturilor nautice, ca şi ale oricãror alte activitãţi umane;
g) valorificarea potenţialului piscicol al apelor de suprafata.
(3) Obiectivul general al strategiei în domeniul gospodãririi apelor îl constituie gospodãrirea raţionalã a resurselor de apa şi protecţia acestora impotriva epuizarii şi poluarii, în interdependenta cu principiile protecţiei mediului şi asigurãrii unei dezvoltãri durabile, astfel încât sa se realizeze:
a) diminuarea gradului de poluare a cursurilor de apa;
b) satisfacerea cu prioritate a cerinţelor de apa ale populaţiei;
c) exploatarea raţionalã a resurselor de apa, evitarea pierderilor şi a risipei de apa;
d) realizarea acţiunilor de prevenire şi apãrare impotriva efectelor distructive ale apelor;
e) respectarea programelor de etapizare.
(4) Pentru atingerea obiectivelor de la alin. (3), Legea apelor defineste doua moduri de abordare:
1) folosirea raţionalã şi protecţia calitãţii resurselor de apa, prin:
a) adoptarea de cãtre utilizatorul de apa a tehnologiilor de producţie nepoluante şi cu cerinţe de apa reduse;
b) asigurarea realizãrii, întreţinerii şi exploatãrii statiilor şi instalaţiilor de prelucrare a calitãţii apelor la capacitatea autorizata, pentru încadrarea indicatorilor de calitate în limitele cerute de folosinta apei (potabilã, industriala) şi a indicatorilor de emisie în limitele admise pentru evacuarea apelor uzate;
c) aplicarea în mod unitar a mãsurilor operative de apãrare, pe baza planurilor de apãrare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase sau accidentelor la construcţii hidrotehnice.
2) desfãşurarea unei activitãţi unitare, echilibrate şi complexe de gospodãrire a resursei de apa, bazatã pe schemele-cadru de amenajare şi gospodãrire a apelor pe bazine hidrografice şi pe programele de dezvoltare a lucrãrilor, instalaţiilor şi amenajãrilor de gospodãrire a apelor.
Mecanismul necesar implementarii acestor doua moduri de abordare se realizeazã prin reglementarea atât a regimului lucrãrilor ce se construiesc pe ape sau au legatura cu apele, cat şi a activitãţilor social-economice, cu efecte potenţial negative asupra componentei hidraulice a mediului, prin care se prevede ca utilizatorul de apa are obligaţia sa solicite şi sa obţinã un "Aviz de gospodãrire a apelor".
Dreptul de folosinta a apelor de suprafata sau subterane, inclusiv a celor arteziene, precum şi cel de evacuare a apelor uzate, a apelor din descãrcãri ori drenaje, a apelor meteorice, a apelor de mina sau de zacamant dupã utilizare în resursele de apa, se stabileşte prin "Autorizaţia de gospodãrire a apelor".
Mecanismul de aplicare a prevederilor legii este constituit din procedura de avizare din punct de vedere al gospodãririi apelor, standarde, norme, prescripţii tehnice, regulamente.
ART. 2
În sensul prezentei reglementãri, prin avize şi autorizaţii emise de Regia Autonomã "Apele Romane" se înţeleg cele emise de colectivul din sediul central al Regiei, iar prin termenii înscrişi mai jos:
a) acvifer: orice formaţiune de sol, roca, nisip, pietriş, argila sau alt material, din care provine apa subterana;
b) cea mai buna tehnologie disponibilã: cea mai buna tehnologie, disponibilã din punct de vedere economic, pentru epurarea apelor uzate industriale;
c) curgere de baza: debitul care pãtrunde în albiile cursurilor de apa din apele subterane sau alta sursa şi care nu este influentat de precipitatii;
d) efluent: descãrcare sau emisie de lichid;
e) epurarea apelor uzate: tratarea apelor uzate pentru a reduce concentratia în poluanti pana la un anumit nivel, utilizând cele mai avansate tehnologii;
f) mãsura administrativã: notificare scrisã emisã de autoritatea de gospodãrire a apelor, prin care se impun corectii fata de condiţiile de calitate conform cu reglementãrile şi standardele specifice în vigoare;
g) substanţe periculoase: substanţe cu efecte toxice, cancerigene, mutagene, teratogene sau bioacumulative, în special cele persistente şi care au un impact nefavorabil semnificativ asupra organismelor vii;
h) substanţe periculoase pentru apa: substanţe al cãror potenţial pericol pentru resursele de apa este extraordinar de mare, astfel încât manipularea lor necesita mãsuri speciale preventive şi de protecţie;
i) toxicitate: capacitatea sau potenţialul unei substanţe de a cauza un efect negativ asupra unui organism viu, dupã o anumitã perioada de expunere.

CAP. 2
Consultanţa tehnica

ART. 3
În vederea încadrãrii în mod unitar a lucrãrilor ce se propun a fi executate pe ape sau în legatura cu apele, în schema-cadru de amenajare a bazinului hidrografic respectiv, ca şi în ansamblul amenajãrilor existente sau care se prevãd a se realiza în zona de amplasare a obiectivului de investiţii, beneficiarul sau titularul de investiţie va solicita Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi dupã caz, Regiei Autonome "Apele Romane" şi filialelor bazinale ale acesteia (anexa nr. 1a), consultaţii tehnice cu privire la: inundabilitatea amplasamentelor, schemele functionale ale lucrãrilor, soluţiile tehnice, corelarea cu lucrãrile de gospodãrire a apelor existente sau prevãzute, condiţiile de evacuare a apelor uzate în receptorii naturali, precum şi referitor la orice alte aspecte de gospodãrire a apelor.
Consultanţa tehnica se poate solicita şi la întocmirea documentaţiilor tehnice spre avizare, pentru lucrãri de investiţii de amploare sau lucrãri complexe, care necesita un grad de detaliere ridicat.
ART. 4
Consultanţa tehnica se plãteşte.

CAP. 3
Procedura de avizare

Secţiunea III. 1
Avizul de gospodãrire a apelor
ART. 5
Avizul de gospodãrire a apelor reprezintã reglementarea tehnico-juridicã ce conditioneaza:
a) finanţarea şi execuţia obiectivelor noi de investiţie ce urmeazã a fi construite pe ape sau care au legatura cu apele de suprafata, subterane, inclusiv construcţiile şi instalaţiile ce se executa pe litoralul Marii Negre, faleza şi plaja marii şi pe fundul apelor maritime interioare şi marii teritoriale;
b) dezvoltarea, modernizarea sau retehnologizarea unor procese tehnologice sau a unor instalaţii existente ale utilizatorilor de apa, pentru situaţii în care, pana la promovarea lucrãrilor propuse, au intervenit modificãri ale prevederilor avizului de gospodãrire a apelor obţinut anterior;
c) realizarea de lucrãri de interes public, ce se construiesc pe ape sau care au legatura cu apele, a cãror execuţie va conduce la restrangerea sau sistarea unor activitãţi existente.
ART. 6
Pentru ansamblul de lucrãri şi categorii de activitãţi similare, care se desfãşoarã în diferite amplasamente din cadrul aceluiaşi bazin hidrografic, cum ar fi: drumuri forestiere, traversari linii electrice, care nu produc efecte negative diferite de la un amplasament la altul, acesta poate face obiectul unui aviz de gospodãrire a apelor. Pentru începerea execuţiei fiecãrei lucrãri, care a fãcut obiectul avizului, este necesarã solicitarea şi obţinerea avizelor de gospodãrire a apelor, pentru fiecare categorie de activitate sau obiectiv component, cum este cazul traversarilor de cursuri de apa (poduri, linii electrice).
ART. 7
În situaţii de urgenta, care necesita acţiuni imediate pentru siguranta nationala, protecţia sãnãtãţii populaţiei şi a bunurilor materiale şi în condiţiile în care circumstanţele existente nu permit o analiza detaliatã a solicitãrii de aviz, se poate emite aviz de gospodãrire a apelor pentru situaţie exceptionala. Acest aviz reprezintã numai un accept de principiu, urmând ca începerea execuţiei lucrãrilor sa se realizeze în baza avizului de gospodãrire a apelor emis pentru documentaţia tehnica.
ART. 8
Categoriile de lucrãri şi activitãţi pentru care este necesarã solicitarea şi obţinerea avizului de gospodãrire a apelor sunt prezentate în anexa nr. 1b). Avizul de gospodãrire a apelor se va solicita şi pentru cazul navelor şi instalaţiilor plutitoare la faza de prototip.
ART. 9
Categoriile de lucrãri şi activitãţi pentru care nu este necesarã solicitarea şi obţinerea avizului de gospodãrire a apelor sunt prezentate în anexa nr. 1c) 1.
ART. 10
Pentru categoriile de lucrãri şi activitãţi de la pct. IV din anexa nr. 1c) 1, investitorul are obligaţia sa notifice Regiei Autonome "Apele Romane" începerea execuţiei, fiind obligatorie respectarea "Procedurii de notificare".
ART. 11
În vederea omologãrii rezervelor de substanţe minerale din albiile cursurilor de apa de cãtre Comisia de omologare a rezervelor de substanţe minerale, se va solicita aviz de gospodãrire a apelor. Acest aviz nu exclude obligaţia obţinerii avizului şi autorizaţiei de gospodãrire a apelor pentru deschiderea exploatarilor rezervelor omologate.
ART. 12
Prin prevederile avizului emis, emitentul poate obliga investitorul sa execute şi alte lucrãri necesare, necuprinse în documentaţia tehnica prezentatã la avizare, dar care se impun a fi realizate, în scopul evitãrii producerii de pagube utilizatorilor de apa existenţi sau riveranilor.
Emitentul avizului de gospodãrire a apelor poate impune condiţii pentru respectarea limitelor impuse prin standarde, pentru asigurarea conservãrii şi dezvoltãrii resursei de apa, contorizarea consumurilor de apa, asigurarea scurgerii salubre pe cursuri de apa, evitarea risipei de apa, asigurarea monitoringului calitãţii apelor uzate evacuate, a sistemului de alarmare-avertizare a localitãţilor amplasate în aval de o lucrare de barare, precum şi a altor condiţii ce conduc la protejarea interesului public în acest domeniu.
ART. 13
În cazul traversarii digurilor, barajelor şi altor construcţii hidrotehnice cu rol de apãrare impotriva inundatiilor, de cãtre conducte de transport, linii aeriene şi cabluri electrice sau de telecomunicaţii, este necesarã obţinerea, la faza detaliu de execuţie, a avizului de traversare a acestor construcţii. Acest aviz se emite în baza unei metodologii prezentate în "Procedura de emitere a avizului de traversare a digurilor, barajelor şi a altor construcţii hidrotehnice cu rol de apãrare impotriva inundatiilor".
ART. 14
Avizul de gospodãrire a apelor îşi menţine valabilitatea, pe toatã durata de realizare a lucrãrilor, cu condiţia respectãrii prevederilor cuprinse în acesta.
ART. 15
Avizul de gospodãrire a apelor îşi pierde valabilitatea dupã doi ani de la emitere, dacã execuţia lucrãrilor, construcţiilor sau instalaţiilor respective nu a început în acest interval. Avizul de gospodãrire a apelor poate fi reînnoit numai dacã se respecta integral prevederile documentaţiei pentru care s-a emis avizul iniţial. Solicitarea de reinnoire a avizului se realizeazã cu şase luni înainte de data expirãrii acestuia.
ART. 16
Procesorul avizului de gospodãrire a apelor are obligaţia sa anunţe emitentului, în scris, data de începere a execuţiei lucrãrilor, cu zece zile înainte de aceasta.
ART. 17
Avizul de gospodãrire a apelor este aviz conform şi trebuie respectat ca atare de beneficiar, titularul de investiţie, proiectant şi constructor, la aprobarea şi execuţia investiţiei.
ART. 18
Avizul de gospodãrire a apelor, precum şi refuzul de emitere a acestuia, pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ.
ART. 19
Avizul de gospodãrire a apelor se solicita de cãtre beneficiarul sau titularul de investiţie, la faza de proiectare studiu de fezabilitate, pe baza unei documentaţii tehnice elaborate conform cap. II din "Normativul de conţinut al documentaţiilor tehnice necesare obţinerii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor".
ART. 20
În cazul omologarilor de resurse minerale, avizul de gospodãrire a apelor necesar pentru Comisia de omologare a resurselor minerale se solicita de cãtre beneficiarul sau titularul de investiţie, la faza de proiectare studiu de fezabilitate, pe baza unei documentaţii tehnice întocmite conform art. 35 din "Normativul de conţinut al documentaţiilor tehnice necesare obţinerii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor".
ART. 21
Persoanele fizice sau juridice care doresc sa obţinã un aviz de gospodãrire a apelor trebuie sa completeze, citeţ, cu majuscule, formularul descris în anexa nr. 1d).
ART. 22
Solicitantul avizului de gospodãrire a apelor îşi asuma responsabilitatea exactitatii datelor şi informaţiilor cuprinse în formularul de solicitare şi în documentaţia tehnica aferentã şi trebuie sa demonstreze, dupã caz, urmãtoarele:
a) evidenta acceptelor, avizelor, acordurilor sau autorizaţiilor sau a altor acte de reglementare obţinute anterior pentru investiţia propusã;
b) mãsurile propuse pentru asigurarea gospodãririi durabile a resurselor de apa;
c) mãsurile întreprinse şi propuse pentru minimizarea impactelor adverse datorate lucrãrilor supuse avizãrii;
d) acţiunile propuse pentru asigurarea debitului minim în albiile cursurilor de apa, pentru protecţia ecosistemelor acvatice şi a altor valori ecologice;
e) calculul rezervei de substanţe minerale supuse omologãrii, fãrã includerea volumului rezervat pilierilor de siguranta.
ART. 23
Se poate solicita confidenţialitatea datelor prezentate în documentaţia tehnica necesarã obţinerii avizului de gospodãrire a apelor, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 24
Documentaţia tehnica întocmitã în scopul fundamentarii solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor se va elabora dupã caz, în baza studiilor meteorologice, hidrologice sau hidrogeologice, studiilor de gospodãrire a apelor şi de impact produs de lucrãrile propuse asupra resurselor de apa şi zonelor riverane. În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 , aceste studii vor fi elaborate de unitãţi publice sau private, abilitate de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului. Datele hidrologice necesare pentru dimensionarea lucrãrilor hidrotehnice sau hidroedilitare ale unor noi obiective de investiţii ori pentru extinderi ale obiectivelor existente vor trebui actualizate în etapa elaborãrii documentaţiei de investiţii.
ART. 25
Soluţiile propuse prin documentaţiile tehnice necesare, elaborate în vederea solicitãrii şi obţinerii avizului de gospodãrire a apelor trebuie sa ofere securitatea necesarã şi sa respecte normativele tehnice impuse de interesele protecţiei mediului şi amplasamentelor analizate.
ART. 26
Rãspunderea privind calculele şi piesele desenate încorporate în documentaţie revine solicitantului. Pentru situaţiile în care se constata incorectitudinea informaţiilor conţinute în documentaţie, emitentul avizului va restitui documentaţia solicitantului.

Secţiunea III. 2
Competente de avizare
ART. 27
(1) Avizele de gospodãrire a apelor se emit de cãtre Regia Autonomã "Apele Romane" şi filialele sale bazinale, conform competentelor stabilite în anexa nr. 1e).
(2) Dacã prin dezvoltãri succesive ale unei lucrãri se ajunge la depãşirea nivelului de competenta a emitentului avizului de gospodãrire a apelor, competenta de emitere rãmâne în continuare acestuia.
(3) În cazul avizelor emise de fostul Consiliul Naţional al Apelor sau de cãtre Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, competenta de emitere revine Regiei Autonome "Apele Romane".

Secţiunea III. 3
Emiterea avizelor de gospodãrire a apelor
ART. 28
Documentaţiile tehnice necesare obţinerii avizului de gospodãrire a apelor, însoţite de o copie dupã scrisoarea de informare publica a intenţiilor privind activitatea propusã, precum şi de celelalte avize necesare conform anexei nr. 1.9, se transmit astfel:
a) în trei exemplare la filiala bazinala a Regiei Autonome "Apele Romane" dacã emiterea avizului de gospodãrire a apelor este de competenta acesteia; filiala poate solicita, dacã considera necesar, un referat tehnic de specialitate ce va fi emis de cãtre sistemul de gospodãrire a apelor pe teritoriul cãruia se amplaseaza obiectivul de investiţie, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data primirii solicitãrii;
b) în doua exemplare la Regia Autonomã "Apele Romane", dacã emiterea avizului de gospodãrire a apelor revine acesteia şi un exemplar la filiala bazinala a Regiei Autonome "Apele Romane", ce va emite referatul tehnic de specialitate, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data primirii documentaţiei.
ART. 29
Avizele de gospodãrire a apelor emise de Regia Autonomã "Apele Romane", conform competentelor din anexa nr. 1.5, se aproba de cãtre coordonatorul activitãţii de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 30
Pentru lucrãrile situate pe cursurile de apa care formeazã sau intersecteazã frontiera tarii, emitentul avizului de gospodãrire a apelor va realiza, în prealabil, în cadrul comisiilor mixte hidrotehnice, concordarea lucrãrilor aferente obiectivelor investiţiei propuse cu lucrãrile situate pe teritoriul ţãrilor vecine.
ART. 31
Avizul de gospodãrire a apelor se emite numai dacã documentaţia tehnica trateazã în mod corespunzãtor problemele înscrise în normativul de conţinut şi face dovada conformarii cu cerinţele legale privind gospodãrirea cantitativã şi calitativã a apelor. În caz contrar, documentaţia se restituie solicitantului, în vederea completãrii sau se solicita, în scris, completãri. Dacã în urma verificãrii în teren se constata ca datele prezentate nu corespund realitãţii sau condiţiile din teren nu permit realizarea obiectivului în zona propusã, se va refuza motivat, în scris, emiterea avizului.
ART. 32
În condiţiile în care documentaţia tehnica, cu completãrile solicitate, dupã caz, satisface cerinţele legale prevãzute, se poate emite avizul solicitat. Atât avizul de gospodãrire a apelor, cat şi motivatia de refuz se emite în termen de cel mult 60 zile calendaristice de la data primirii documentaţiei sau a ultimei completãri solicitate. În cazul în care este necesarã concordarea lucrãrilor aferente obiectivului de investiţie cu lucrãrile situate pe teritoriul ţãrilor vecine, termenul de emitere a avizului curge de la data aprobãrii protocolului comisiei mixte hidrotehnice.
ART. 33
Emitentul avizului de gospodãrire a apelor are obligaţia stampilarii şi semnãrii spre neschimbare a exemplarului din documentaţie, ce se transmite solicitantului împreunã cu un exemplar din aviz. Un exemplar din avizul de gospodãrire a apelor se va transmite şi la Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 34
Câte un exemplar din avizele emise se va pãstra în evidenta Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, Regiei Autonome "Apele Romane", filialelor sale bazinale şi subunitatilor acestora, iar documentaţia tehnica ce a stat la baza emiterii avizului se pãstreazã în arhiva tehnica a filialei Regiei Autonome "Apele Romane" şi a subunitatilor acesteia, pe raza cãreia se amplaseaza obiectivul sau se desfãşoarã activitatea supusã avizãrii, pe toatã durata de existenta a lucrãrii pentru care s-a solicitat aviz.
ART. 35
Pentru emiterea avizului de gospodãrire a apelor se percepe taxe şi tarife conform prevederilor legale.

Secţiunea III. 4
Transferul avizului de gospodãrire a apelor
ART. 36
Avizul de gospodãrire a apelor poate fi transferat la un alt beneficiar sau titular de investiţie în condiţiile în care lucrãrile şi mãsurile propuse şi realizate nu se modifica, iar cantitatea de apa utilizata şi cea uzata evacuata, ca urmare a desfãşurãrii activitãţilor avizate, nu depãşeşte limitele iniţiale. În acest caz, transferul se face în baza unei solicitãri de efectuare a transferului (cerere de transfer completatã conform anexei nr. 1.h.1), adresatã emitentului avizului de gospodãrire a apelor, ce face obiectul transferului şi se considera efectuat începând cu data expedierii cãtre fostul şi actualul beneficiar al adresei de confirmare a transferului.
ART. 37
Dacã transferul propus implica modificãri de soluţii (tehnologie de tratare a apei, sursa de alimentare cu apa etc.), atunci noul beneficiar trebuie sa solicite şi modificarea avizului de gospodãrire a apelor conform "Procedurii de modificare sau retragere a avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor".
ART. 38
Dacã, la data efectuãrii transferului, folosinta de apa nu este exploatatã conform prevederilor actelor de reglementare, se va elabora un program de conformare cu cerinţele legale şi se va stabili rãspunderea pentru pagubele înregistrate.
ART. 39
Efectuarea transferului se plãteşte.

Secţiunea III. 5
Faze ulterioare obţinerii avizului de gospodãrire a apelor
ART. 40
Punerea în funcţiune a lucrãrilor, construcţiilor sau instalaţiilor care se construiesc pe ape sau care au legatura cu acestea este reglementatã prin autorizaţia de gospodãrire a apelor. Fac excepţie lucrãrile şi activitãţile prevãzute la pct. I - III din anexa nr. 1.c) 2 pentru care utilizarea apelor se face liber, conform prevederilor Legii apelor, precum şi cele prevãzute la pct. IV din anexa nr. 1.c) 2, pentru a cãror punere în funcţiune este necesarã notificarea cãtre Regia Autonomã "Apele Romane", conform "Procedurii de notificare".

CAP. 4
Procedura de autorizare

Secţiunea IV. 1
Ce este autorizaţia de gospodãrire a apelor
ART. 41
Autorizaţia de gospodãrire a apelor reprezintã reglementarea tehnico-juridicã ce conditioneaza punerea în funcţiune sau exploatarea obiectivelor noi şi existente de investiţie, construite pe ape sau care au legatura cu apele de suprafata, subterane, inclusiv construcţiile şi instalaţiile ce se executa pe litoralul Marii Negre, faleza şi plaja marii şi pe fundul apelor maritime interioare şi marii teritoriale.
ART. 42
Prin autorizaţia de gospodãrire a apelor, utilizatorul de apa dobândeşte, dupã caz:
a) dreptul de folosinta a apelor de suprafata pentru alimentari cu apa potabilã sau industriala, irigaţii, producerea de energie electrica, navigaţie, piscicultura, flotaj, agrement sau ca receptor pentru apele evacuate de cãtre alţi utilizatori de pe teritoriile localitãţilor, precum şi în alte scopuri neexistente prin Legea apelor, ca şi dreptul de folosinta a apelor subterane, inclusiv a celor arteziene, pentru alimentari cu apa;
b) dreptul de evacuare, dupã utilizare, în condiţiile prevãzute de lege, în receptorii naturali - cursuri de apa, lacuri, Marea Neagra - sau de injectare în subsol a apelor uzate, a apelor din descãrcãri sau drenaje, a apelor de mina sau de zacamant;
c) dreptul de funcţionare sau exploatare a lucrãrilor, construcţiilor şi instalaţiilor executate pe ape sau care au legatura cu apele şi a cãror promovare a fost reglementatã prin aviz de gospodãrire a apelor;
d) dreptul de folosinta a albiilor minore, a plajei şi a ţãrmului marii, în alte scopuri decât cele pentru plimbare sau recreere;
e) dreptul de exploatare a agregatelor minerale, prin exploatãri organizate, din albiile sau malurile cursurilor de apa, lacurilor, baltilor şi din tarmul marii, fãrã împiedicarea curgerii apelor mari şi fãrã afectarea construcţiilor din zona ce au legatura directa sau indirecta cu regimul de curgere a apelor;
f) dreptul de exploatare a agregatelor minerale necesare gospodariilor individuale sau interesului public local, în limita cantitãţii maxime de 5.000 metri cubi anual, oferit la solicitarea administraţiei publice, prin consiliile locale.
ART. 43
Categoriile de lucrãri şi activitãţi pentru care este necesarã solicitarea şi obţinerea autorizaţiei de gospodãrire a apelor sunt prezentate în anexa nr. 1b).
ART. 44
Categoriile de activitãţi pentru care nu este necesarã solicitarea şi obţinerea autorizaţiei de gospodãrire a apelor sunt prezentate în anexa nr. 1c) 2. Pentru categoriile de activitãţi şi lucrãri de la pct. I - II din anexa nr. 1c). 2, utilizarea resurselor de apa este libera, iar pentru cele de la pct. III, beneficiarul are obligaţia sa notifice Regiei Autonome "Apele Romane" punerea în funcţiune conform celor prezentate în "Procedura de notificare".
ART. 45
Emitentul autorizaţiei de gospodãrire a apelor poate obliga investitorul sa execute şi alte lucrãri necesare, necuprinse în documentaţia tehnica prezentatã la autorizare, dar care se impun a fi realizate, în scopul evitãrii producerii de pagube utilizatorilor de apa existenţi sau riveranilor. De asemenea se pot impune condiţii pentru respectarea limitelor impuse prin standarde, pentru asigurarea conservãrii şi dezvoltãrii resursei de apa, contorizarea consumurilor de apa, asigurarea scurgerii salubre pe cursuri de apa, alocarea raţionalã şi monitoringul resurselor de apa, precum şi a altor condiţii ce conduc la protejarea interesului public în acest domeniu.
ART. 46
În perioadele de seceta, în care potrivit legii se aplica restrictii, prevederile autorizaţiei de gospodãrire a apelor se subordoneazã planurilor de restrictie pe toatã durata de aplicare a acestora. Autorizaţiile de gospodãrire a apelor se considera modificate în consecinta, în conformitate cu planurile de aplicare a restrictiilor pe perioade secetoase. Aplicarea restrictiilor va fi adusã la cunostinta beneficiarilor de autorizaţii şi celorlalţi beneficiari interesaţi, în scris, cu cel puţin 72 de ore înainte de aceasta.

Secţiunea IV. 2
Cine solicita obţinerea autorizaţiei de gospodãrire a apelor
ART. 47
Autorizaţia de gospodãrire a apelor se solicita de cãtre beneficiarul obiectivului de investiţie, pe baza unei documentaţii tehnice întocmite conform cap. III din "Normativ de conţinut al documentaţiilor tehnice necesare obţinerii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor".
ART. 48
În cazul folosintelor de apa ale localitãţilor, platformelor sau zonelor industriale, ce au sisteme de alimentare cu apa şi de canalizare proprii, autorizaţia de gospodãrire a apelor se solicita de cãtre deţinãtorul acestor sisteme.
ART. 49
Pentru folosintele de apa din interiorul unor localitãţi sau zone industriale care preiau apa de alimentare din reţele comunale sau de zona, dar evacueaza apele uzate în receptorii naturali, precum şi pentru cele care au surse proprii de apa subterana sau de suprafata, dar evacueaza apele uzate în reţelele de canalizare comunalã sau de zona, beneficiarul acestor folosinţe va solicita autorizaţie de gospodãrire a apelor. Cererea de solicitare va fi însoţitã şi de acceptul deţinãtorului sistemului de alimentare cu apa şi de canalizare-epurare.
ART. 50
În cazul sistemelor de irigaţii sau desecãri, autorizaţia se solicita de cãtre deţinãtorii acestor sisteme.

Secţiunea IV. 3
Cum se poate obţine autorizaţia de gospodãrire a apelor
ART. 51
Persoanele fizice sau juridice care doresc sa obţinã o autorizaţie de gospodãrire a apelor trebuie sa completeze, citeţ, formularul descris în anexa nr. 1f)
În cazul solicitãrii modificãrii autorizaţiei de gospodãrire a apelor, se va acţiona conform " Procedurii de modificare sau retragere a avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor".
ART. 52
Solicitantul autorizaţiei de gospodãrire a apelor îşi asuma responsabilitatea exactitatii datelor şi informaţiilor cuprinse în formularul de solicitare şi în documentaţia tehnica aferentã acestuia şi trebuie sa demonstreze urmãtoarele:
a) posibilitatea conformarii cu cerinţele legale;
b) mãsurile întreprinse şi propuse pentru minimizarea impactelor adverse datorate lucrãrilor supuse autorizãrii;
c) acţiunile propuse pentru asigurarea debitului minim în albiile cursurilor de apa, pentru protecţia ecosistemelor acvatice şi a altor valori ecologice;
d) mãsurile propuse pentru asigurarea gospodãririi durabile a resurselor de apa.
ART. 53
Se poate solicita confidenţialitatea datelor prezentate în documentaţia tehnica necesarã obţinerii autorizaţiei de gospodãrire a apelor, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 54
Cererea de autorizare va fi însoţitã de urmãtoarele acte:
a) avizul de gospodãrire a apelor emis la documentaţia tehnica care a stat la baza executãrii lucrãrilor de investiţii pentru care se cere autorizarea, în 2 exemplare. În cazul reactualizarii sau modificãrii autorizaţiei, se va prezenta şi autorizaţia de gospodãrire a apelor în baza cãreia a funcţionat pana la data solicitãrii;
b) programul etapizat elaborat pentru conformarea cu prevederile legale, în cazul autorizaţiilor emise pe perioada limita sau pentru situaţii în care obiectivul a funcţionat fãrã autorizaţie de gospodãrire a apelor;
c) schema generalã a lucrãrilor, construcţiilor, instalaţiilor sau a folosinţei de apa pentru care se solicita autorizaţia (cu prezentarea principalilor parametri constructivi şi funcţionali), în 2 exemplare, inclusiv încadrarea în ansamblul folosinţei de apa;
d) regulamentul de funcţionare-exploatare şi întreţinere, întocmit conform prevederilor prezentate în cap. III din "Normativ de conţinut al documentaţiilor tehnice necesare obţinerii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor", în 2 exemplare;
e) acceptul deţinãtorilor sistemelor de alimentare cu apa şi canalizare-epurare cu care se coopereazã.

Secţiunea IV. 4
Competentele de emitere a autorizaţiei de gospodãrire a apelor
ART. 55
Autorizaţia de gospodãrire a apelor se emite de cãtre Regia Autonomã "Apele Romane" şi filialele acesteia conform competentelor din anexa nr. 1g). Refuzul de a emite autorizaţia de gospodãrire a apelor poate fi contestat de solicitant potrivit Legii contenciosului administrativ.
ART. 56
Autorizaţia de gospodãrire a apelor emisã pentru situaţii de reglementare a dreptului de utilizare a apelor sau de exploatare a lucrãrilor construite pe ape sau care au legatura cu apele, amplasate pe cursurile de apa care formeazã sau traverseaza frontiera de stat, şi care produc un impact semnificativ transfrontier, va fi confirmatã de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.

Secţiunea IV. 5
Emiterea autorizaţiilor de gospodãrire a apelor
ART. 57
Cererea de autorizare, însoţitã de documentaţia de fundamentare a solicitãrii, se transmite astfel:
a) în trei exemplare, la sistemul de gospodãrire a apelor pe teritoriul cãreia se amplaseaza obiectivul de investiţie, dacã emiterea autorizaţiei este în competenta filialei Regiei Autonome "Apele Romane". În termen de cel mult 10 zile, sistemul de gospodãrire a apelor va elibera referatul tehnic de specialitate pe care îl va transmite filialei bazinale însoţit de doua exemplare din documentaţie;
b) în trei exemplare, la filiala Regiei Autonome "Apele Romane", pe teritoriul cãreia se amplaseaza obiectivul de investiţie, dacã emiterea autorizaţiei de gospodãrire a apelor revine Regiei Autonome "Apele Romane". În termen de cel mult 10 zile, filiala Regiei Autonome "Apele Romane" va elibera referatul tehnic de specialitate pe care îl va transmite Regiei Autonome "Apele Romane", însoţit de doua exemplare din documentaţie.
ART. 58
Autorizaţia de gospodãrire a apelor se elibereazã în baza constatãrii tehnice în teren dacã sunt respectate prevederile legale privind gospodãrirea apelor pentru punerea în exploatare a lucrãrilor şi exactitatea datelor cuprinse în cererea de autorizare şi în documentaţia anexatã acesteia. Pentru lucrãrile noi, constatãrile se efectueazã în prezenta beneficiarului, cel mai târziu o data cu recepţia preliminarã a investiţiilor şi se consemneazã într-o anexa la procesul-verbal de recepţie, care face parte integrantã din documentele în baza cãrora se va elibera autorizaţia de gospodãrire a apelor.
ART. 59
Dacã la verificarea în teren se constata lipsuri de natura a nu permite, potrivit <>art. 55 din Legea apelor nr. 107/1996 , darea în funcţiune a investiţiei, emitentul autorizaţiei de gospodãrire a apelor va fixa un termen pentru elaborarea programului de etapizare, în scopul efectuãrii remedierilor sau a completãrilor necesare. Dacã lipsurile constatate permit darea în funcţiune a investiţiei fãrã pericol grav din punct de vedere al gospodãririi apelor, autorizaţia se poate emite cu durata limitatã.
ART. 60
Dupã caz, emitentul autorizaţiei de gospodãrire a apelor poate sa refuze, în baza unei justificãri tehnice, eliberarea autorizaţiei, comunicând în scris solicitantului decizia luatã.
ART. 61
În cazul elaborãrii programelor de etapizare, emiterea autorizaţiei de gospodãrire a apelor se va face numai dupã aprobarea de cãtre emitentul autorizaţiei a etapelor şi mãsurilor propuse de solicitant în program.
Programul de etapizare face parte integrantã din autorizaţia de gospodãrire a apelor.
ART. 62
Autorizaţia de gospodãrire a apelor se elibereazã în termen de 60 de zile de la data depunerii cererii de autorizare, respectiv în termen de 15 zile de la data recepţiei preliminare. O data cu autorizaţia se restituie titularului un exemplar din documentele depuse - vizat spre neschimbare - care face parte integrantã din autorizaţie.
ART. 63
Autorizaţia de gospodãrire a apelor se elibereazã pe o perioada de:
a) minimum 3-6 luni, fãrã sa depãşeascã durata programelor de etapizare, dacã lipsurile constatate cu ocazia verificãrii în teren permite punerea în funcţiune a investiţiei fãrã pericol din punct de vedere al gospodãririi apelor;
b) un an, pentru exploatãrile de agregate minerale necesare gospodariilor individuale sau interesului public local, în limita cantitãţii maxime de 5.000 mc/an, la solicitarea administraţiei publice locale;
c) maximum 2 ani, pentru exploatãrile organizate de agregate minerale, în limita rezervei omologate şi funcţie de evoluţia morfologica a albiei;
d) maximum 5 ani, pentru funcţionarea instalaţiilor de captare, tratare, pompare, transport, inmagazinare, distribuţie şi epurare sau preepurare a apei, precum şi pentru depozitarea deşeurilor menajere şi industriale, în funcţie de influenta obiectivului autorizat asupra regimului cantitativ şi calitativ al resurselor de apa;
e) maximum 10 ani pentru producerea de energie electrica, navigaţie, piscicultura, stuficultura, plutarit, flotaj şi agrement sau în alte scopuri neexceptate de lege.
ART. 64.
Deţinãtorul unei autorizaţii de gospodãrire a apelor va solicita reînnoirea acesteia cu cel puţin o luna de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate. Pentru aceasta este necesarã completarea unei cereri întocmite conform modelului prezentat în anexa nr. 6, însoţitã de copie dupã autorizaţia de gospodãrire a apelor .
ART. 65
Emitentul autorizaţiei de gospodãrire a apelor are obligaţia stampilarii şi semnãrii spre neschimbare a exemplarului din documentaţie ce se transmite solicitantului împreunã cu un exemplar din autorizaţie. Beneficiarul va primi, dupã terminarea activitãţii de autorizare, un exemplar din documentele justificatoare, anexate cererii de autorizare, vizate spre neschimbare şi constituind parte integrantã din autorizaţie.
ART. 66
Câte un exemplar din autorizaţiile emise se va pãstra în evidenta Regiei Autonome "Apele Romane", a filialelor sale, precum şi a sistemelor de gospodãrire a apelor. Documentaţia tehnica ce a stat la baza emiterii autorizaţiei de gospodãrire a apelor se pãstreazã în arhiva tehnica a filialei Regiei Autonome "Apele Romane" sau sistemului de gospodãrire a apelor, pe raza cãreia se amplaseaza obiectivul sau se desfãşoarã activitatea supusã autorizãrii, pe toatã durata de valabilitate a autorizaţiei.
ART. 67
Pentru emiterea autorizaţiilor de gospodãrire a apelor se percep taxe şi tarife conform prevederilor legale.

Secţiunea IV. 6
Transferul autorizaţiei de gospodãrire a apelor
ART. 68
Autorizaţia de gospodãrire a apelor poate fi transferata la un alt beneficiar sau titular de investiţie în condiţiile în care lucrãrile şi mãsurile propuse şi realizate nu se modifica, iar cantitatea de apa utilizata şi cea uzata evacuata, ca urmare a desfãşurãrii activitãţilor avizate, nu depãşeşte limitele iniţiale. În acest caz, transferul se face în baza unei solicitãri de efectuare a transferului (cerere de transfer completatã conform anexei nr. 1h) 2), adresatã emitentului autorizaţiei de gospodãrire a apelor, ce face obiectul transferului şi se considera efectuat începând cu data expedierii cãtre fostul şi actualul beneficiar a adresei de confirmare a transferului.
ART. 69
Dacã transferul propus implica modificãri de soluţii (tehnologie de tratare a apei, sursa de alimentare cu apa etc.), atunci noul beneficiar trebuie sa solicite şi modificarea autorizaţiei de gospodãrire a apelor conform "Procedurii de modificare sau retragere a avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor".
ART. 70
Dacã, la data efectuãrii transferului, folosinta de apa nu este exploatatã conform prevederilor actelor de reglementare, se va elabora un program de conformare cu cerinţele legale şi se va stabili rãspunderea pentru pagubele înregistrate.
ART. 71
Efectuarea transferului se plãteşte.
ART. 72
Autorizaţia de gospodãrire a apelor nu exclude obligativitatea solicitãrii şi obţinerii autorizaţiei de mediu.

CAP. 5
Programe de etapizare
ART. 73
Dacã la verificarea în teren se constata nerespectarea prevederilor incluse în documentaţia tehnica de fundamentare a solicitãrii autorizaţiei de gospodãrire a apelor, emitentul poate stabili un program de etapizare pentru conformare cu cerinţele legale, în scopul efectuãrii eşalonate a remedierilor sau completãrilor ce se impun.
Programul de etapizare va ingloba etape, termene şi mãsuri necesare, prioritati impuse de considerente sociale şi economice, responsabilitãţi şi obligaţii stabilite la fiecare nivel implicat în respectarea şi reusita acestuia, precum şi mecanismul de punere în aplicare a programului.
ART. 74
Realizarea programului de etapizare este condiţionatã de disponibilitatea unitãţii ce urmeazã a fi reglementatã de a înţelege necesitatea respectãrii cerinţelor legale, precum şi de mãsurile şi acţiunile întreprinse de emitentul autorizaţiei de gospodãrire a apelor, ce includ:
a) inspecţia - destinatã determinãrii nivelului de respectare a cerinţelor legale de cãtre unitatea ce urmeazã a fi reglementatã, precum şi identificarii oricãrei violari fata de limitele impuse de standarde, norme sau alte limitãri impuse de lege;
b) negocierea - stabilitã, de comun acord, între unitatea reglementatã şi emitent, corelata şi cu alternativele economice existente;
c) acţiuni legale - desfãşurate în scopul aplicãrii amenzilor, penalitatilor şi sancţiunilor cuvenite, pentru încãlcarea dispoziţiilor legale.
ART. 75
În cazul elaborãrii unui program de etapizare, solicitantul autorizaţiei de gospodãrire a apelor va transmite emitentului formularul de solicitare a autorizaţiei de gospodãrire a apelor, însoţit de documentaţia tehnica şi de programul de etapizare pentru aducerea la îndeplinire a cerinţelor legale.
Emitentul va confirma şi aproba etapele şi mãsurile propuse de solicitant pentru respectarea limitelor impuse şi va putea solicita furnizarea de informaţii şi elemente suplimentare ce pot demonstra fezabilitatea şi eficacitatea mãsurilor propuse.
ART. 76
Beneficiarul de investiţie are obligaţia instituirii unui sistem de monitorizare în cadrul programelor de etapizare, destinate evaluãrii gradului de aducere la îndeplinire a etapei parcurse şi respectãrii termenelor propuse.
ART. 77
În cazul în care beneficiarul de investiţie nu realizeazã mãsurile cuprinse în programul de etapizare şi nici nu manifesta interes pentru conformarea cu cerinţele legale, emitentul autorizaţiei de gospodãrire a apelor va aplica sancţiuni pentru încãlcarea dispoziţiilor legale.
ART. 78
Programul de etapizare face parte integrantã din programul de conformare stabilit prin <>Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 .

ANEXA 1a)



LISTA
cu adresele Regiei Autonome "Apele Romane" şi filialelor sale bazinale

Regia Autonomã "Apele Romane"
Str. Edgar Quinet nr. 6, sector 1, cod. 70106, Bucureşti
Tel./Fax: 40 1 3122174; Tel.: 6151301; 3110396; 3238521; 3110146*)
Filiala Cluj
Str. Vanatorului nr. 17, Cod. 3400, Cluj, jud. Cluj
Tel.: 064433028*), 064433025, 064433027; Fax 064433026; 064433019
Filiala Oradea
Str. Ion Bogdan nr. 35, Cod. 3900, Oradea, jud. Bihor
Tel.: 059142033*), 059144651*), 059143892; 056143045; Fax 059144237
Filiala Mures
Str. Koteles Samuel nr. 33, Cod 4300, Tg. Mures, jud. Mures
Tel.: 065160289*)/065160977*)/065165420; 065152191; Fax 065167955
Filiala Timişoara
B-dul Mihai Viteazu nr. 32, Cod 1900, Timişoara, jud. Timis
Tel.: 056191843*)/056191848*)/056191849*)/056192097; 056132493;
Fax 056220078
Filiala Craiova
Str. Dunãrii nr. 48, Cod 1100, Craiova, jud. Dolj
Tel.: 051426654*)/051426855*)/051427518; 051426659; 051426856;
Fax 051427597
Filiala Ramnicu Valcea
Str. Gen. Magheru nr. 27, Cod 1000, Ramnicu Valcea, jud. Valcea
Tel.: 050739881*)/050739840*)/050739882 Tel.: 050735929; Fax 050738255
Filiala Pitesti
Str. Campulung nr. 6-8, Cod 0300, Pitesti, jud. Arges
Tel.: 048634900*)/048618250; Fax 048211549
Filiala Buzau
Str. Bucegi nr. 20 bis, Cod 5100, Buzau, jud. Buzau
Tel.: 038431475*)/038427986*)/038427956; Fax 038427237
Filiala Bacau
Str. Cuza Voda nr. 1, Cod 5500, Bacau, jud. Bacau
Tel.: 034141646*)/034115797; Fax 034123411
Filiala Iaşi
Str. Th. Vascauteanu nr. 10, Cod 6600, Iaşi, jud. Iaşi
Tel.: 032144925*)/032142245/032140933; Fax 032140013
Filiala Stanca
Com. Stanca, jud. Botosani
Tel.: 031518626*)/032142332; Fax 032146584
Filiala Constanta
B-dul Mircea cel Batran nr. 127, Cod 8700, Constanta, jud. Constanta
Tel.: 041694036*)/041673027; Fax 041694025



ANEXA 1b)

LISTA LUCRĂRILOR
şi categoriilor de activitãţi desfãşurate pe ape sau care au legatura cu apele şi pentru care sunt necesare solicitarea şi obţinerea avizului şi autorizaţiei de gospodãrire a apelor

a) lucrãri, construcţii şi instalaţii care asigura gospodãrirea complexa a apelor, inclusiv atenuarea apelor mari, prin modificarea regimului natural de curgere, cum sunt: baraje, acumulari permanente sau nepermanente, derivatii de debite;
b) lucrãri de folosire a apelor, cu construcţiile şi instalaţiile aferente: alimentari cu apa potabilã, industriala şi pentru irigaţii, amenajãri piscicole, centrale hidroelectrice, folosinţe hidromecanice, amenajãri pentru navigaţie, plutarit şi flotaj, poduri plutitoare, amenajãri balneare, turistice sau pentru agrement, alte lucrãri de acest fel;
c) lucrãri, construcţii şi instalaţii pentru protecţia calitãţii apelor sau care influenţeazã calitatea apelor: lucrãri de canalizare şi evacuare de ape uzate, staţii şi instalaţii de prelucrare a calitãţii apelor, injectii de ape în subteran, alte asemenea lucrãri;
d) construcţii de apãrare impotriva acţiunii distructive a apei: îndiguiri, apãrãri şi consolidãri de maluri şi albii, rectificari şi reprofilari de albii, lucrãri de dirijare a apei, combaterea eroziunii solului, regularizarea scurgerii pe versanţi, corectãri de torenţi, desecãri şi asanari, alte lucrãri de apãrare.
e) traversari de cursuri de apa cu lucrãrile aferente: poduri, conducte, linii electrice etc.:
f) amenajãri şi instalaţii de extragere a agregatelor minerale din albiile sau malurile cursurilor de apa, lacurilor şi tarmul marii: balastiere, cariere etc.;
g) depozite de deşeuri menajere şi reziduuri industriale (halde de steril, zguri şi cenusi, slamuri, namoluri şi alte asemenea);
h) plantari şi defrisari de vegetaţie lemnoasã, perdele antierozionale şi filtrante în zonele de protecţie sau în albiile majore, care nu fac parte din fondul forestier;
i) lucrãri, construcţii şi instalaţii ce se executa pe malul marii, fundul apelor maritime interioare şi a marii teritoriale, platoul continental sau lucrãri pentru apãrarea ţãrmului;
j) lucrãri de prospecţiuni, de explorare/exploatare prin foraje terestre sau maritime, instalaţii hidrometrice, borne topohidrografice şi orice alte lucrãri de studii de teren în legatura cu apele;
k) lucrãri şi instalaţii pentru urmãrirea parametrilor hidrologici sau urmãrirea automatã a calitãţii apei.


ANEXA 1c) 1

LISTA LUCRĂRILOR
şi categoriilor de activitãţi pentru care nu sunt necesare solicitarea şi obţinerea avizului de gospodãrire a apelor

I. Alimentarea cu apa pentru folosinţe destinate satisfacerii nevoilor gospodãriei proprii, în condiţiile în care, pentru aceasta, nu se folosesc instalaţii sau se folosesc instalaţii cu capacitate de pana la 0,2 l/s.
II. Lucrãri de dragare efectuate pe cãile navigabile pentru menţinerea adancimii de navigaţie. Locurile de depozitare a materialului rezultat din lucrãrile de dragare se stabilesc anual de cãtre Regia Autonomã "Apele Romane" împreunã cu Ministerul Transporturilor.
III. Lucrãri pentru care este necesarã notificarea cãtre filialele Regiei Autonome "Apele Romane" (conform art. 54, alin. 1 din Legea apelor) a începerii execuţiei şi anume:
a) Lucrãri de dezvoltare, modernizare sau retehnologizare a unor procese tehnologice sau a unor instalaţii existente, dacã prin realizarea acestora nu se modifica parametri cantitativi finali ai folosinţei de apa înscrişi în autorizaţia de gospodãrire a apelor emisã înainte de începerea execuţiei unor astfel de lucrãri.
b) Injectarea, în structurile din care au provenit, a apelor de zacamant de la schelele de extracţie, fãrã a produce poluarea stratelor de apa subterane traversate, în conformitate cu reglementãrile din domeniul resurselor minerale.
c) Instalaţiile cu caracter provizoriu pe durata de execuţie a unor investiţii, dacã debitul prelevat nu depãşeşte zece litri pe secunda, iar apele evacuate rezultate dupã folosire nu influenţeazã calitatea emisarului.
d) Protecţia sanitarã a surselor de alimentare cu apa potabilã, a apelor minerale, a lacurilor şi namolurilor terapeutice.
e) Traversari ale cursurilor de apa de cãtre drumuri de exploatare, comunale sau judeţene, în bazine hidrografice cu suprafeţe mai mici de zece kilometri patrati.
f) Lucrãri de cultura şi refacere a pãdurilor şi de combatere a eroziunii solului, pe suprafeţe totale mai mici de douãzeci kilometri patrati inclusiv şi lucrãri de regularizare a scurgerii pe versanţi şi corectãri de torenţi, pe lungimi mai mici de zece kilometri.
g) Lucrãri noi de captare a apei, dacã debitul prelevat nu depãşeşte zece litri pe secunda, iar apele evacuate rezultate dupã folosire nu influenţeazã calitatea resurselor de apa.

ANEXA 1c) 2

LISTA LUCRĂRILOR
şi categoriilor de activitãţi pentru care nu sunt necesare solicitarea şi obţinerea autorizaţiei de gospodãrire a apelor

I. Alimentarea cu apa pentru folosinţe destinate satisfacerii nevoilor gospodãriei proprii, în condiţiile în care, pentru aceasta, nu se folosesc instalaţii sau se folosesc instalaţii cu capacitate de pana la 0,2 l/s.
II. Lucrãri de dragare efectuate pe cãile navigabile pentru menţinerea adancimii de navigaţie. Locurile de depozitare a materialului rezultat din lucrãrile de dragare se stabilesc anual de cãtre Regia Autonomã "Apele Romane" împreunã cu Ministerul Transporturilor.
III. Lucrãri pentru care este necesarã notificarea cãtre filialele Regiei Autonome "Apele Romane" (conform art. 54 alin. 1 din Legea apelor) a începerii execuţiei şi anume:
a) Lucrãri de dezvoltare, modernizare sau retehnologizare a unor procese tehnologice sau a unor instalaţii existente, dacã prin realizarea acestora nu se modifica parametri cantitativi finali ai folosinţei de apa înscrişi în autorizaţia de gospodãrire a apelor emisã înainte de începerea execuţiei unor astfel de lucrãri.
b) Injectarea, în structurile din care au provenit, a apelor de zacamant de la schelele de extracţie, fãrã a produce poluarea stratelor de apa subterane traversate, în conformitate cu reglementãrile din domeniul resurselor minerale.
c) Instalaţiile cu caracter provizoriu pe durata de execuţie a unor investiţii, dacã debitul prelevat nu depãşeşte zece litri pe secunda, iar apele evacuate rezultate dupã folosire nu influenţeazã calitatea emisarului.
d) Protecţia sanitarã a surselor de alimentare cu apa potabilã, a apelor minerale, a lacurilor şi namolurilor terapeutice.
e) Traversari ale cursurilor de apa de cãtre drumuri de exploatare, comunale sau judeţene, în bazine hidrografice mai mici de zece kilometri patrati.
f) Lucrãri de cultura şi refacere a pãdurilor şi de combatere a eroziunii solului, pe suprafeţe totale mai mici de douãzeci kilometri patrati inclusiv şi lucrãri de regularizare a scurgerii pe versanţi şi corectãri de torenţi, pe lungimi mai mici de zece kilometri.
g) Lucrãri noi de captare a apei, dacã debitul prelevat nu depãşeşte zece litri pe secunda, iar apele evacuate rezultate dupã folosire nu influenţeazã calitatea resurselor de apa.
h) Linii electrice.
i) Apãrãri şi consolidãri de maluri şi albii, rectificari şi reprofilari de albii.
j) Regularizarea scurgerii pe versanţi, corectãri torenţi.
k) Combaterea eroziunii solului.

ANEXA 1d)


Cãtre
...........................................
(Regia Autonomã "APELE ROMANE"/Filiala)

În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 ,

a) Subsemnatul ...................................... cu B.I. seria .......
(Numele şi prenumele solicitantului)
nr. ........... cp ........, domiciliat în localitatea ........................
strada ......... nr. ....., bloc ....., ap. ....., tel. ........ fax ........ .
b) ........................................................................
(Denumirea SOCIETĂŢII COMERCIALE/ REGIEI AUTONOME)
cod fiscal ......... nr. ........ Registrul comerţului .........., tel. .......,
fax ......... cu sediul în: localitatea .......... strada ..........nr. .......
judeţul .............. prin reprezentantul sau ................................
(numele şi prenumele)
în calitate de ......................................... solicita:
(beneficiar sau titular de investiţie)

AVIZ DE GOSPODĂRIRE A APELOR
pentru investiţia .............................................................
...............................................................................
(denumirea investiţiei)
din bazinul hidrografic ................ pe raul .............................

Solicitarea este pentru:
_
investiţie noua |_|
_
extindere/modernizare folosinta existenta |_| ce este în funcţiune de la
_ _ _ _ _ _ _ _
data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_| şi a fost reglementatã anterior prin avizul/autorizaţia de gospodãrire a apelor nr. ........ din data de ........ emis de cãtre ................................................................
(denumirea autoritãţii de gospodãrire a apelor emitente)

Pretenţia de confidenţialitate: ........................................
Execuţia obiectivului (folosinta, lucrarea) urmeazã sa înceapã la data de
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_||_| |_||_| |_||_||_||_|, iar punerea în funcţiune de la data de |_||_| |_||_|
_ _ _ _
|_||_||_||_|
Subsemnatul .........., declar pe proprie rãspundere ca documentaţia pentru care se solicita aviz de gospodãrire a apelor a fost întocmitã conform normativelor de conţinut, iar lucrãrile/construcţiile/instalaţiile îndeplinesc condiţiile necesare de asigurare a gospodãririi rationale a apelor şi protecţiei resurselor de apa impotriva poluarii, potrivit reglementãrilor în vigoare.

Anexãm în 2 exemplare documentaţia tehnica însoţitã de urmãtoarele acte necesare pentru avizare .......................................................
...............................................................................
(denumirea actelor, numãrul şi data emiterii)

Data ..............................
L.S.
(funcţia, numele şi semnatura)

NOTA:
Litera a) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana fizica.
Litera b) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana juridicã.



ANEXA 1e)


COMPETENTELE
de emitere a avizului de gospodãrire a apelor


Nr. Categoria de lucrãri Emitent
crt. ------------------------------
R.A.A.R. Filiala R.A.A.R.
--------------------------------------------------------------------------------
1 FOLOSIREA APELOR
1.1 Alimentari cu apa potabilã, industriala
şi pentru irigaţii.
1.1.1 Alimentari cu apa potabilã şi industriala egal sau mai mic de
pentru folosinţe a cãror cerinta Qzi, mare de 1.500 l/s
max este 1.500 l/s
1.1.2 Alimentari cu apa din subteran, prin - mai mare de
foraje al cãror debit este 10 l/s
1.1.3 Alimentari cu apa pentru irigaţii pe egale sau mai mici de
suprafeţe amenajate mai mari 20.000 ha
de 20.000 ha
1.2 Centrale hidroelectrice, inclusiv egala sau mai mica de
microhidrocentrale, cu putere instalata mai mare 10 MW
de 10 MW
1.3 Amenajãri piscicole, iazuri agropiscicole, egala sau mai mica de
cu suprafata utila amenajatã mai mare 1.500 ha
de 1.500 ha
1.4 Amenajãri pentru navigaţie (ecluze, de orice fel -
porturi fluviale sau maritime, santiere
navale), plutarit, flotaj, poduri
plutitoare
1.5 Folosinţe hidromecanice - de orice fel
1.6 Amenajãri balneare, turistice sau pentru - de orice fel
agrement
1.7 Lucrãri de utilizare a apelor geotermale egal sau mai mic de
sau minerale (inclusiv lucrãrile de mai mare 500 l/s
evacuare dupã utilizare) al cãror debit de 500 l/s
este

2 PROTECŢIA CALITĂŢII APELOR

2.1 Canalizari, staţii şi instalaţii de egal sau mai mic de
epurare, evacuari de ape uzate, al cãror mai mare 1.500 l/s
maxim orar este 1.500 l/s
2.2 Injectii de ape uzate (de mina, de zaca- pentru orice -
mant, industriale) în strate acvifere de debit
foarte mare adancime

3 GOSPODĂRIREA COMPLEXA A APELOR

3.1 Lacuri de acumulare (inclusiv anexele) mai mari de mai mic de
cu un volum total 20mil. mc 20 mil. mc
3.2 Derivatii de debite între bazine hidro- între b.h de în cadrul b.h.
grafice sau în interiorul aceluiaşi ordin I sau de ordinul I
bazin, aductiuni magistrale cu debit şi cu debit
instalat mai instalat mai
mare de Qmed mic de Qmed

4. APĂRAREA IMPOTRIVA ACŢIUNII DISTRUCTIVE
A APEI
4.1 Lucrãri de regularizare a cursului de apa. egale sau mai mici de
Apãrãri şi consolidãri de maluri, conso- mai mari de 1.500 mc/s
lidari de albii şi praguri de fund, rec- 1.500 mc/s
tificari şi reprofilari de albii, lucrãri
de dirijare a apei pe cursuri de apa cu
debite în regim natural, pe cursuri de apa
cu debite maxime, la probabilitatea de
depasire 1%,
4.2 Îndiguiri şi incinte indiguite pe cursuri egale sau mai mici de
de apa în regim natural, pe cursuri de apa mai mari de 1.500 mc/s
cu debite maxime la probabilitatea de 1.500 mc/s
depasire 1%
4.3 Regularizarea scurgerii pe versanţi, mai mare de mai mici de
corectãri de torenţi 20 km 20 km inclusiv

- lungimi amenajate torenţi
4.4 Lucrãri de combatere a eroziunii solului egale sau mai mici de
- suprafeţe amenajate mai mari de 10.000 ha
10.000 ha
4.5 Desecãri, asanari, drenaje pe suprafeţe egale sau mai mici de
amenajate mai mari de 10.000 ha
10.000 ha

TRAVERSARI DE CURSURI DE APA
CU LUCRĂRI AFERENTE

5.1 Trasee şi traversari cursuri de apa cu egale sau mai mici de
debite maxime în regim natural, la mai mari de 2.000 mc/s
probabilitatea 1% în secţiune, pentru 2.000 mc/s
conducte de transport lichide şi gaze,
cai de comunicaţie, linii electrice, de
telecomunicaţii, funiculare etc., inclusiv
modernizarea sau dublarea celor existente
6 Amenajãri şi instalaţii de extragere şi egala sau mai mica de
prelucrare a agregatelor minerale din mai mare de 300.000 mc/s
albii sau malurile cursurilor de apa, 300.000 mc/s
lacuri sau marea teritorialã (balastiere,
cariere) cu capacitatea instalata
7. Depozite de deşeuri menajere şi reziduuri egala sau mai mica de
industriale (halde/bataluri de steril, mai mare de 50.000 mc
zgura, cenusa, slamuri, namoluri) cu 50.000 mc
capacitate
8. Plantari şi defrisari de vegetaţie lem- - toate
noasa, perdele antierozionale şi filtrante
în zonele de protecţie sau în albiile
majore, care nu fac parte din fondul
forestier
9. Lucrãri de prospecţiuni geologice şi de în marea restul
explorare/exploatare prin foraje teritorialã
şi zona de
interes
exclusiva
- executate
de R.A.A.R.
10. Staţii electrice de transformare, cu mai mare de egala sau mai
tensiunea în secundar 110 kV mica de 110 kV
11. Omologarea resurselor minerale utile din toate -
albiile şi malurile cursurilor de apa
12. Documentaţii de sinteza:
. planuri de amenajament silvic - toate -
. documentaţii de urbanism
- Planul de amenajare a teritoriului - la nivel - la nivel
(PAT), inclusiv Regulamentul de naţional, judeţean
urbanism aferent zonal şi al
municipiului
Bucureşti
- Planul urbanistic general (PUG), - resedinte - localitãţi,
inclusiv Regulamentul local de urbanism de judeţ, municipii şi
aferent indiferent oraşe, inclusiv
de numãrul resedinte de
de locuitori, judeţ cu o po-
municipii şi pulatie de pana
oraşe cu sau la 50 mii
peste 50 mii locuitori
locuitori
- Plan urbanistic zonal (PUZ), inclusiv - pentru zo- - localitãţi,
Regulamentul local de urbanism aferent nele riverane municipii şi
Fluviului oraşe, inclu-
Dunarea, zo- siv resedinte
nele din Del- de judeţ cu o
ta Dunãrii şi populaţie de
pe limita de pana la 50 mii
10 km adia- locuitori
centa râuri-
lor care for-
meaza fronti-
era de stat
şi litoralul
Marii Negre
- Plan urbanistic de detaliu (PUD)
13. Lucrãri, construcţii şi instalaţii ce se
executa:
. pe malul marii, faleza şi plaja marii, - conform competentelor
sau pentru apãrarea ţãrmului marii funcţie de categoria de acti-
vitate
. pe fundul apelor maritime interioare - de orice fel -
şi al marii teritoriale, platoul
continental
14. Lucrãri noi sau dezvoltãri şi modernizãri de orice fel -
ale celor existente, dacã acestea se
amplaseaza pe teritoriul a doua sau mai
multe bazine hidrografice;
15. Lucrãri noi sau pentru dezvoltãri la cele de orice fel -
existente, amplasate pe teritoriul unei
singure filiale ale Regiei Autonome "Apele
Romane", dacã lucrãrile respective au
ca scop şi deservirea unor folosinţe
amplasate pe teritoriul altor autoritãţi
bazinale;
16. Lucrãrile ai cãror beneficiari sau titu- de orice fel -
lari de investiţie sunt unitãţi din
subordinea Ministerului Apelor, Pãdurilor
şi Protecţiei Mediului;
17. Lucrãrile ce se executa în perimetrul de orice fel -
Rezervatiei Biosferei "Delta Dunãrii",
dupã însuşirea de cãtre Consiliul ştiinţific
al acesteia a soluţiilor prezentate în
documentaţia tehnica.
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 1f)


Cãtre
...........................................
(Regia Autonomã "APELE ROMANE"/Filiala)

În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 ,

a) Subsemnatul ...................................... cu B.I. seria .......
(Numele şi prenumele solicitantului)
nr. ........... cp ........, domiciliat în localitatea ........................
strada ......... nr. ....., bloc ....., ap. ....., tel. ........ fax ........ .
b) ........................................................................
(Denumirea SOCIETĂŢII COMERCIALE/ REGIEI AUTONOME)
cod fiscal ......... nr. ........ Registrul comerţului .........., tel. .......,
fax ......... cu sediul în: localitatea .......... strada ..........nr. .......
judeţul .............. prin reprezentantul sau ................................
(numele şi prenumele)
în calitate de ......................................... solicita:
(beneficiar sau titular de investiţie)

AUTORIZAŢIE DE GOSPODĂRIRE A APELOR
pentru investiţia .............................................................
...............................................................................
(denumirea investiţiei)
din bazinul hidrografic ................ pe raul .............................

Tipul solicitãrii este:
_ _
|_| autorizaţie de gospodãrire a apelor |_| reinnoire autorizaţie de
_
gospodãrire a apelor pentru investiţie noua |_|
_ _ _ _ _ _ _ _ _
existenta |_| ce este în funcţiune de la data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_| şi a fost reglementatã anterior prin avizul/autorizaţia de gospodãrire a apelor nr. ........ din data de ........ emis de cãtre
............................................................
(denumirea autoritãţii de gospodãrire a apelor emitente)

Pretenţia de confidenţialitate: ........................................
Obiectivul (folosinta, lucrarea) urmeazã sa:
_ _ _ _ _ _ _ _
- între în funcţiune de la data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_|

Recepţia preliminarã a lucrãrii se va face la data de ............. (în cazul lucrãrilor noi).

Subsemnatul, declar pe proprie rãspundere ca documentaţia pentru care se solicita autorizaţie de gospodãrire a apelor a fost întocmitã conform normativelor de conţinut, iar lucrãrile/construcţiile/instalaţiile îndeplinesc condiţiile necesare de asigurare a gospodãririi rationale a apelor şi protecţiei resurselor de apa impotriva poluarii, potrivit reglementãrilor în vigoare.

Anexãm în 2 exemplare documentaţia tehnica însoţitã de urmãtoarele acte
...............................................................................
(denumirea actului, numãrul şi data emiterii)

Data ..............................
L.S.
(funcţia, numele şi semnatura)

NOTA:
Litera a) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana fizica.
Litera b) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana juridicã.



ANEXA 1g)


COMPETENTELE
de eliberare a autorizaţiei de gospodãrire a apelor


Nr. Categoria de lucrãri Emitent
crt. ------------------------------
R.A.A.R. Filiala R.A.A.R.
--------------------------------------------------------------------------------
1 FOLOSIREA APELOR
1.1 Alimentari cu apa potabilã, industriala
şi pentru irigaţii.
1.1.1 Alimentari cu apa potabilã şi industriala egal sau mai mic de
pentru folosinţe a cãror cerinta Qzi, mare de 1.500 l/s
max este 1.500 l/s
1.1.2 Alimentari cu apa din subteran, prin - mai mare de
foraje al cãror debit este 10 l/s
1.1.3 Alimentari cu apa pentru irigaţii pe egale sau mai mici de
suprafeţe amenajate mai mari 20.000 ha
de 20.000 ha
1.2 Centrale hidroelectrice, inclusiv egala sau mai mica de
microhidrocentrale, cu putere instalata mai mare 10 MW
de 10 MW
1.3 Amenajãri piscicole, iazuri agropiscicole, egala sau mai mica de
cu suprafata utila amenajatã mai mare 1.500 ha
de 1.500 ha
1.4 Amenajãri pentru navigaţie (ecluze, de orice fel -
porturi fluviale sau maritime, santiere
navale), plutarit, flotaj, poduri
plutitoare
1.5 Folosinţe hidromecanice - de orice fel
1.6 Amenajãri balneare, turistice sau pentru - de orice fel
agrement
1.7 Lucrãri de utilizare a apelor geotermale egal sau mai mic de
sau minerale (inclusiv lucrãrile de mai mare 500 l/s
evacuare dupã utilizare) al cãror debit de 500 l/s
este

2 PROTECŢIA CALITĂŢII APELOR

2.1 Canalizari, staţii şi instalaţii de egal sau mai mic de
epurare, evacuari de ape uzate, al cãror mai mare 1.500 l/s
debit maxim orar este 1.500 l/s
2.2 Injectii de ape uzate (de mina, de zaca- pentru orice -
mant, industriale) în strate de debit
foarte mare adancime

3 GOSPODĂRIREA COMPLEXA A APELOR

3.1 Lacuri de acumulare (inclusiv anexele) egal sau mai mic de
cu un volum total mai mare de 20 mil. mc
20 mil. mc
3.2 Derivatii de debite, între bazine hidro- între b.h de în cadrul b.h.
grafice sau în interiorul aceluiaşi ordin I sau de ordinul I
bazin, aductiuni magistrale cu debit şi cu debit
instalat mai instalat mai
mare de Qmed mic de Qmed

4. APĂRAREA IMPOTRIVA ACŢIUNII DISTRUCTIVE
A APEI
4.1 Lucrãri de regularizare a cursului de apa. egale sau mai mici de
Praguri de fund, lucrãri de dirijare a mai mari de 1.500 mc/s
apei pe cursuri de apa cu debite în regim 1.500 mc/s
natural, pe cursuri de apa cu debite
maxime, la probabilitatea de depasire 1%,
4.2 Îndiguiri şi incinte indiguite pe cursuri egale sau mai mici de
de apa în regim natural, pe cursuri de apa mai mari de 1.500 mc/s
cu debite maxime la probabilitatea de 1.500 mc/s
depasire 1%
4.5 Desecãri, asanari, drenaje pe suprafeţe egale sau mai mici de
amenajate mai mari de 10.000 ha
10.000 ha

TRAVERSARI DE CURSURI DE APA
CU LUCRĂRI AFERENTE

5.1 Trasee şi traversari cursuri de apa cu egale sau mai mici de
debite maxime în regim natural, la mai mari de 2.000 mc/s
probabilitatea 1% în secţiune, pentru 2.000 mc/s
conducte de transport lichide şi gaze,
cai de comunicaţie, linii telecomunicaţii,
funiculare etc., inclusiv modernizarea sau
dublarea celor existente
6 Amenajãri şi instalaţii de extragere şi egala sau mai mica de
prelucrare a agregatelor minerale din mai mare de 300.000 mc/s
albii sau malurile cursurilor de apa, 300.000 mc/s
lacuri sau marea teritorialã (balastiere,
cariere) cu capacitatea instalata
7. Depozite de deşeuri menajere şi reziduuri egala sau mai mica de
industriale (halde/bataluri de steril, mai mare de 50.000 mc
zgura, cenusa, slamuri, namoluri) cu 50.000 mc
capacitate
8. Defrisari de vegetaţie lemnoasã, perdele - toate
antierozionale şi filtrante în zonele de
protecţie sau în albiile majore, care nu
fac parte din fondul forestier
9. Lucrãri de prospecţiuni geologice şi de în marea restul
explorare/exploatare prin foraje teritorialã
şi zona de
interes
exclusiva
- executate
de RAAR
10. Staţii electrice de transformare, cu mai mare de egala sau mai
tensiunea în secundar 110 kV mica de 110 kV
11. Lucrãri, construcţii şi instalaţii ce se
executa:
. pe malul marii, faleza şi plaja marii - conform competentelor,
sau pentru apãrarea ţãrmului marii funcţie de categoria de acti-
vitate
. pe fundul apelor maritime interioare - de orice fel -
şi al marii teritoriale, platoul
continental.
12. Lucrãri noi sau dezvoltãri şi modernizãri de orice fel -
ale celor existente, dacã acestea se
amplaseaza pe teritoriul a doua sau mai
multe bazine hidrografice;
13. Lucrãri noi sau pentru dezvoltãri la cele de orice fel -
existente, amplasate pe teritoriul unei
singure filiale ale Regiei Autonome "Apele
Romane", dacã lucrãrile respective au
ca scop şi deservirea unor folosinţe
amplasate pe teritoriul altor autoritãţi
bazinale;
14. Lucrãrile a cãror beneficiari sau titu- de orice fel -
lari de investiţie sunt unitãţi din
subordinea Ministerului Apelor, Pãdurilor
şi Protecţiei Mediului;
15. Lucrãrile ce se executa în perimetrul de orice fel -
Rezervatiei Biosferei "Delta Dunãrii",
dupã însuşirea de cãtre Consiliul ştiinţific
al acesteia a soluţiilor prezentate în
documentaţia tehnica.
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 1 h) 1


Cãtre
...........................................
(Regia Autonomã "APELE ROMANE"/Filiala)

În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 ,

a) Subsemnatul ...................................... cu B.I. seria .......
(Numele şi prenumele solicitantului)
nr. ........... cp ........, domiciliat în localitatea ........................
strada ......... nr. ....., bloc ....., ap. ....., tel. ........ fax ........ .
b) ........................................................................
(Denumirea SOCIETĂŢII COMERCIALE/ REGIEI AUTONOME)
cod fiscal ......... nr. ........ Registrul comerţului .........., tel. .......,
fax ......... cu sediul în: localitatea .......... strada ..........nr. .......
judeţul .............. prin reprezentantul sau ................................
(numele şi prenumele)
în calitate de ......................................... solicita:
(beneficiar sau titular de investiţie)

TRANSFERUL AVIZULUI DE GOSPODĂRIRE A APELOR
_ _ _ _ _ _ _ _
Nr. ..... din data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_| emis de cãtre ............
..............................................................
(denumirea autoritãţii de gospodãrire a apelor emitente)
pentru investiţia .............................................................
...............................................................................
(denumirea investiţiei)
din bazinul hidrografic ................ pe raul .............................

Solicitarea este pentru:
_
investiţie noua |_|
_
extindere/modernizare folosinta existenta |_| ce este în funcţiune de la
_ _ _ _ _ _ _ _
data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_| şi a fost reglementatã anterior prin avizul/autorizaţia de gospodãrire a apelor nr. ........ din data de ........ emis de cãtre ................................................................
(denumirea autoritãţii de gospodãrire a apelor emitente)

Pretenţia de confidenţialitate: ........................................
Execuţia obiectivului (folosinta, lucrarea) urmeazã sa înceapã la data de
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_||_| |_||_| |_||_||_||_|, iar punerea în funcţiune de la data de |_||_| |_||_|
_ _ _ _
|_||_||_||_|
Subsemnatul, declar pe proprie rãspundere ca mi-am insusit documentaţia tehnica în baza cãreia s-a eliberat avizul de gospodãrire a apelor, documentaţie ce a fost întocmitã conform normativelor de conţinut, iar lucrãrile/construcţiile/instalaţiile îndeplinesc condiţiile necesare de asigurare a gospodãririi rationale a apelor şi protecţiei resurselor de apa impotriva poluarii, potrivit reglementãrilor în vigoare şi ale carei prevederi vor fi respectate la execuţia investiţiei.

Anexãm în 2 exemplare documentaţia tehnica însoţitã de urmãtoarele acte necesare pentru efectuarea transferului .....................................
...............................................................................
(denumirea actului, numãrul şi data emiterii)

Data ..............................
L.S.
(funcţia, numele şi semnatura)

NOTA:
Litera a) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana fizica.
Litera b) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana juridicã.



ANEXA 1 h) 2


Cãtre
...........................................
(Regia Autonomã "APELE ROMANE"/Filiala)

În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 ,

a) Subsemnatul ...................................... cu B.I. seria .......
(Numele şi prenumele solicitantului)
nr. ........... cp ........, domiciliat în localitatea ........................
strada ......... nr. ....., bloc ....., ap. ....., tel. ........ fax ........ .
b) ........................................................................
(Denumirea SOCIETĂŢII COMERCIALE/ REGIEI AUTONOME)
cod fiscal ......... nr. ........ Registrul comerţului .........., tel. .......,
fax ......... cu sediul în: localitatea .......... strada ..........nr. .......
judeţul .............. prin reprezentantul sau ................................
(numele şi prenumele)
în calitate de ......................................... solicita:
(beneficiar sau titular de investiţie)

TRANSFERUL AUTORIZAŢIEI DE GOSPODĂRIRE A APELOR
_ _ _ _ _ _ _ _
Nr. ..... din data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_| emis de cãtre ............
..............................................................
(denumirea autoritãţii de gospodãrire a apelor emitente)

pentru investiţia .............................................................
...............................................................................
(denumirea investiţiei)
din bazinul hidrografic ................ pe raul .............................

Solicitarea este pentru:
_
investiţie noua |_|
_
extindere/modernizare folosinta existenta |_| ce este în funcţiune de la
_ _ _ _ _ _ _ _
data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_| şi a fost reglementatã anterior prin avizul/autorizaţia de gospodãrire a apelor nr. ........

Pretenţia de confidenţialitate: ........................................

Obiectivul (folosinta, lucrarea) urmeazã sa:
_ _ _ _ _ _ _ _
- între în funcţiune de la data de |_||_| |_||_| |_||_||_||_|

Recepţia preliminarã a lucrãrii se va face la data de ............. (în cazul lucrãrilor noi).

Subsemnatul, declar pe proprie rãspundere ca documentaţia pentru care se solicita autorizaţie de gospodãrire a apelor a fost întocmitã conform normativelor de conţinut, iar lucrãrile/construcţiile/instalaţiile îndeplinesc condiţiile necesare de asigurare a gospodãririi rationale a apelor şi protecţiei resurselor de apa impotriva poluarii, potrivit reglementãrilor în vigoare.

Anexãm în 2 exemplare autorizaţia de gospodãrirea a apelor pentru care se solicita transferul, precum şi urmãtoarele acte ...............................
...............................................................................
(denumirea actului, numãrul şi data emiterii)

Data ..............................
L.S.
(funcţia, numele şi semnatura)

NOTA:
Litera a) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana fizica.
Litera b) se completeazã în cazul în care beneficiarul sau titularul de investiţie este o persoana juridicã.



ANEXA 1i)

AVIZE ŞI ACORDURI
necesare, dupã caz, în cadrul procedurii de reglementare

a) Avizul autoritãţii competente, necesar pentru reglementarea regimului de exploatare a apelor minerale şi geotermale, a lacurilor şi namolurilor terapeutice, a turbariilor şi zonelor umede;
b) Avizul privind instituirea şi regimul de utilizare a zonelor de protecţie sanitarã, emis de Ministerul Sãnãtãţii;
c) Avizul privind regimul navigaţiei pe cursuri de apa naturale sau artificiale, pe apele maritime interioare şi pe marea teritorialã, ca şi lucrãrile, construcţiile sau instalaţiile aferente, emis de Ministerul Transporturilor;
d) Avizul privind regimul de exploatare a fondului piscicol, precum şi exercitarea pescuitului în bazinele piscicole naturale sau amenajate;
e) Avizul emis de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale pentru injectarea, în strate de foarte mare adancime şi pe baza unor studii speciale, a apelor uzate industriale, ca şi a apelor de mina sau de zacamant pentru care nu exista tehnologii sau procedee de epurare eficiente;
f) Avizul organelor silvice de specialitate pentru plantarea sau taierea arborilor sau arbustilor de pe terenurile situate în albiile majore ale cursurilor de apa şi pe tarmul marii;
g) Avizul organelor silvice de specialitate şi al Regiei Autonome "Apele Romane" pentru efectuarea, în condiţiile legii, a defrisarilor necesare asigurãrii vizibilitatii semnalelor de balizaj şi a mijloacelor de semnalizare, pe toatã întinderea malurilor şi apelor în punctele stabilite de Ministerul Transporturilor în zona maritima, fluviala sau a altor cai navigabile;
h) Acceptul în scris al deţinãtorilor lucrãrilor existente în zona sau al sistemului hidroedilitar orasenesc, industrial, zonal sau microregional, pentru situaţii în care, prin soluţiile tehnice adoptate se propun cooperãri cu acestea, în ceea ce priveşte amplasarea, funcţionarea sau exploatarea din punct de vedere al gospodãririi apelor;
i) Acceptul Ministerului Transporturilor privind dreptul de exploatare a agregatelor minerale din albiile sau malurile cursurilor de apa, lacurilor, baltilor şi din tarmul marii, prin exploatãri organizate în apele naţionale navigabile;
j) Avizul privind încheierea sau concesionarea plajei marii;
k) Încheierea dintre Regia Autonomã "Apele Romane", împreunã cu autoritatea de cadastru funciar şi deţinãtorii terenurilor pentru delimitarea albiilor minore;
l) Avizul Regiei Autonome "Apele Romane" pentru aplicarea în funcţie de specificul local, a regimului restrictional de folosire a terenurilor din zonele de protecţie, din zona dig-mal şi din acumularile nepermanente;
m) Avizul Comitetului de bazin, dupã consultarea riveranilor, pentru interese publice privind readucerea apei în albia veche, care se realizeazã la propunerea Regiei Autonome "Apele Romane";
n) Acordul Ministerului Transporturilor pentru situaţii în care lucrãrile ce se construiesc pe ape sau au legatura cu apele se efectueazã în zona apelor naţionale navigabile;
o) Acordul Regiei Autonome "Apele Romane" pentru circulaţia cu vehicule sau trecerea animalelor pe diguri sau baraje, prin locuri special amenajate;
p) Avizul riveranilor pentru amplasarea obiectivelor economice şi sociale în zona inundabila a albiei majore;
r) Avizul de amplasament al obiectivului în cazul amplasarii în zona inundabila, în zonele de protecţie ale platformelor meteorologice şi în zonele de protecţie sanitarã instituite conform Legii apelor;
s) Actul de omologare a tehnologiilor noi de tratare şi/sau epurare a apelor, eliberat de un institut abilitat sau de o comisie interministeriala;
t) Certificatul de urbanism eliberat conform legii.


ANEXA 1j)


Alte legi, standarde şi reglementãri

<>Legea nr. 69/1991 Legea administraţie publice locale, republicatã
<>Legea nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime
interioare, al marii teritoriale şi al zonei
contigue ale României
<>Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate
publica
<>Legea nr. 98/1994 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor
la normele legale de igiena şi sãnãtate publica
<>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii
<>Legea nr. 124/1995 privind apãrarea impotriva dezastrelor
STAS 4068 -1/82 Debite şi volume de apa. Determinarea debitelor şi
volumelor maxime ale cursurilor de apa
STAS 4068 -2/87 Debite şi volume maxime de apa. Probabilitatile
anuale ale debitelor şi volumelor maxime în condiţii
normale şi speciale de exploatare
STAS 1342/91 Apa potabilã
STAS 1343-0-5/1986-90 Alimentari cu apa. Determinarea cantitãţilor de apa
de alimentare
STAS 4706-88 Ape de suprafata. Categorii şi condiţii tehnice de
calitate
STAS 4273-83 Construcţii hidrotehnice. Încadrarea în clase de
importanta
STAS 9470-73 Hidrotehnica. Ploi maxime. Intensitati, durate,
frecvente
STAS 9450/88 Apa pentru irigarea culturilor agricole
STAS 5432/1-85 Lucrãri de îmbunãtãţiri funciare. Probabilitati de
depasire şi grade de asigurare
STAS 7883/90 Construcţii hidrotehnice. Supravegherea comportãrii
în timp
<>H.G. nr. 583/1994 de aprobare a Regulamentului privind procedura de
lucru a comisiilor pentru cercetãri prealabile în
vederea declarãrii utilitãţii publice pentru lucrãri
de interes naţional sau de interes local.
<>H.G. nr. 457/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului
<>Ordinul nr. 792/1994 al Ministerului Finanţelor şi Ministerului lucrãrilor
Publice şi Amenajãrii Teritoriului privind aprobarea
"Normelor metodologice privind conţinutul cadru al
proiectelor - pe faze de proiectare - al
documentaţiilor de licitaţie, al ofertelor şi al
contractelor pentru execuţia investiţiilor publice".
Orice alte legi, hotãrâri ale Guvernului, standarde, normative şi alte reglementãri în domeniu, apãrute ulterior aprobãrii prezentei proceduri.


-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016