Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 13 din 1 februarie 2005  privind punerea in aplicare a Regulamentului pentru modificarea si completarea Regulamentului privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 13 din 1 februarie 2005 privind punerea in aplicare a Regulamentului pentru modificarea si completarea Regulamentului privind ajutorul de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 127 din 9 februarie 2005
ORDIN nr. 13 din 1 februarie 2005
privind punerea în aplicare a Regulamentului pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii
EMITENT: CONSILIUL CONCURENŢEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 127 din 9 februarie 2005

În baza:
- <>Decretului nr. 57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurenţei;
- prevederilor <>art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 22 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

preşedintele Consiliului Concurenţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În urma adoptãrii în plenul Consiliului Concurenţei, se pune în aplicare Regulamentul pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmãri punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin şi regulamentul menţionat la art. 1 vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Mihai Berinde

Bucureşti, 1 februarie 2005.
Nr. 13.


ANEXÃ

REGULAMENT
pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind
ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii

În temeiul <>art. 28 alin. (1) şi (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Concurenţei adoptã prezentul regulament.

ART. I
Regulamentul privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 55/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340 din 19 aprilie 2004, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1 alineatul (2), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) activitãţilor legate de producţia, procesarea sau comercializarea produselor prevãzute în anexa la regulament;".
2. La articolul 1 alineatul (2) se introduce litera d) care va avea urmãtorul cuprins:
"d) ajutoarelor de stat ce fac obiectul Regulamentului privind ajutorul de stat în domeniul industriei carbonifere, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 192/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736 din 16 august 2004."
3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
Întreprinderea
1. Întreprindere reprezintã orice entitate care desfãşoarã o activitate economicã, indiferent de forma ei legalã, în special persoane care desfãşoarã, cu titlu individual sau familial, activitãţi meşteşugãreşti sau alte tipuri de activitãţi şi societãţi sau asociaţii angajate în mod regulat în activitãţi economice.
Numãrul de angajaţi şi pragurile financiare care definesc categoriile de întreprinderi
2. Întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifrã anualã de afaceri care nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane EUR, fie un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depãşeşte echivalentul în lei a 43 milioane EUR.
3. În cadrul categoriei de IMM, întreprindere micã este întreprinderea care are mai puţin de 50 de angajaţi şi a cãrei cifrã anualã de afaceri sau rezultatul anual al bilanţului contabil nu depãşeşte echivalentul în lei a 10 milioane EUR.
4. În cadrul categoriei de IMM, microîntreprindere este întreprinderea care are mai puţin de 10 angajaţi şi a cãrei cifrã anualã de afaceri sau rezultatul anual al bilanţului contabil nu depãşeşte echivalentul în lei a 2 milioane EUR.
Tipurile de întreprinderi luate în considerare la calculul efectivului şi al valorilor financiare
5. Întreprindere autonomã este orice întreprindere care nu se încadreazã la categoria de «întreprindere partener» în sensul pct. 6 sau «întreprindere legatã» în sensul pct. 7.
6. Întreprinderile partenere sunt toate întreprinderile care nu se încadreazã la categoria de întreprinderi legale în sensul pct. 7 şi între care existã urmãtorul raport: o întreprindere (din amonte) deţine, individual sau în comun cu una ori mai multe întreprinderi legate, în sensul pct. 7, un procent de 25% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei alte întreprinderi (din aval). Cu toate acestea, o întreprindere poate fi definitã ca autonomã, neavând, prin urmare, nici o întreprindere partener, chiar dacã acest prag de 25% este atins sau depãşit de cãtre urmãtoarele categorii de investitori, cu condiţia ca aceşti investitori sã nu fie legaţi, în sensul pct. 7, individual sau în comun, de întreprinderea în cauzã:
a) societãţi publice de investiţii, societãţi de capital de risc, persoane fizice sau grupuri de persoane fizice cu activitate frecventã de investiţii în capital de risc, care investesc fonduri proprii în societãţi necotate la bursã, cu condiţia ca investiţia totalã a acestor investitori în aceeaşi întreprindere sã nu depãşeascã echivalentul în lei a 1.250.000 EUR;
b) universitãţi sau centre de cercetare fãrã scop lucrativ;
c) investitori instituţionali, inclusiv fonduri de dezvoltare regionalã;
d) autoritãţi locale autonome având un buget anual mai mic decât echivalentul în lei a 10 milioane EUR şi mai puţin de 5.000 de locuitori.
7. Întreprinderile legate sunt întreprinderile între care existã oricare dintre urmãtoarele raporturi:
a) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale membrilor unei alte întreprinderi;
b) o întreprindere are dreptul de a numi sau de a destitui majoritatea membrilor consiliului de administraţie, de conducere sau de supraveghere al unei alte întreprinderi;
c) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţã dominantã asupra unei alte întreprinderi, în baza unui contract încheiat cu aceasta din urmã sau în baza unei prevederi conţinute în actul sãu constitutiv;
d) o întreprindere care este acţionarã sau membrã a unei alte întreprinderi şi deţine singurã, în baza unui acord cu alţi acţionari ori asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea asupra drepturilor de vot ale acţionarilor sau asociaţilor întreprinderii respective.
În sensul prezentului regulament, nu existã influenţã dominantã dacã investitorii prevãzuţi la teza a doua a pct. 6 nu sunt implicaţi direct sau indirect în conducerea întreprinderii respective, fãrã a prejudicia drepturile pe care le deţin în calitatea lor de acţionar sau asociat.
Întreprinderile între care existã oricare dintre raporturile descrise în prezentul punct, prin intermediul uneia ori mai multor alte întreprinderi, sau cu oricare dintre investitorii prevãzuţi la pct. 6 sunt, de asemenea, considerate întreprinderi legate.
Întreprinderile între care existã oricare dintre raporturile descrise mai sus, prin intermediul unei persoane fizice sau unui grup de persoane fizice care acţioneazã împreunã, sunt, de asemenea, considerate întreprinderi legate dacã îşi desfãşoarã activitatea sau o parte din activitate pe aceeaşi piaţã relevantã ori pe pieţe adiacente.
Piaţa adiacentã este acea piaţã a produsului sau a serviciului situatã direct în amonte sau în aval de piaţa relevantã.
8. O întreprindere nu este consideratã IMM dacã 25% sau mai mult din capitalul social ori drepturile de vot ale unei întreprinderi sunt direct sau indirect controlate, în comun ori cu titlu individual, de cãtre una sau mai multe organisme ori colectivitãţi publice, cu excepţia cazurilor menţionate în teza a doua a pct. 6.
(2) Întreprinderile pot da o declaraţie privind statutul de întreprindere autonomã, întreprindere partenerã sau de întreprindere legatã, incluzând date privind pragurile stabilite la alin. (1) pct. 2-4. Declaraţia poate fi fãcutã chiar dacã capitalul social este repartizat astfel încât nu este posibil sã se determine cu exactitate deţinãtorul, caz în care întreprinderea dã o declaraţie pe propria rãspundere cã nu este deţinutã în proporţie de 25% sau mai mult de cãtre o singurã întreprindere ori, în comun, de cãtre mai multe întreprinderi legate. Aceste declaraţii nu prejudiciazã controalele sau verificãrile prevãzute de normele naţionale.
Datele folosite pentru numãrul de angajaţi, valorile financiare şi perioada contabilã
(3) Datele ce trebuie luate în considerare la calcularea numãrului de angajaţi şi a valorilor financiare sunt cele aferente ultimului exerciţiu financiar aprobat şi sunt calculate pe o bazã anualã. Ele se iau în calcul de la data încheierii exerciţiului financiar. În calculul cifrei de afaceri sumele selectate nu includ taxa pe valoarea adãugatã (T.V.A.) şi alte taxe indirecte.
(4) În cazul în care, la data încheierii exerciţiului financiar, o întreprindere constatã cã a depãşit sau a scãzut sub pragul numãrului de angajaţi ori sub pragurile financiare prevãzute la alin. (1) pct. 2-4, calculate pe o bazã anualã, aceastã situaţie nu va conduce la pierderea sau la obţinerea statutului de întreprindere micã, mijlocie ori microîntreprindere, cu excepţia cazului în care acest lucru se repetã pe o perioadã de 2 ani financiari consecutivi.
(5) În cazul unei întreprinderi nou-înfiinţate, a cãrei evidenţã contabilã nu a fost încã aprobatã, datele care se vor utiliza vor proveni dintr-o estimare pe propria rãspundere, efectuatã de întreprinderea respectivã în cursul anului financiar.
Numãrul de angajaţi
(6) Prin numãrul de angajaţi se înţelege numãrul de unitãţi de muncã pe an (UMA), reprezentând numãrul persoanelor care au lucrat cu normã întreagã în întreprinderea respectivã sau în contul sãu pe întreaga duratã a anului de referinţã. Munca prestatã de persoanele care nu au lucrat întreaga perioadã a unui an, munca celor care au lucrat cu normã parţialã, indiferent de duratã, şi munca angajaţilor sezonieri sunt considerate fracţii ale UMA. În numãrul de angajaţi se includ:
a) salariaţi;
b) persoane care lucreazã pentru întreprindere, având legãturã de subordonare şi fiind considerate angajate în baza legii;
c) proprietari-directori;
d) parteneri care desfãşoarã o muncã permanentã în întreprindere şi care beneficiazã de avantaje financiare oferite de aceasta.
Elevii sau studenţii care urmeazã o formã de pregãtire profesionalã pe bazã de contract de şcolarizare sau de formare profesionalã nu sunt consideraţi angajaţi. Durata concediului de maternitate şi pentru creşterea copilului nu este luatã în considerare.
Stabilirea datelor unei întreprinderi
(7) În cazul unei întreprinderi autonome, datele, inclusiv numãrul de angajaţi, vor fi stabilite exclusiv pe baza evidenţelor contabile ale întreprinderii respective.
(8) Datele, inclusiv numãrul de angajaţi, ale unei întreprinderi partenere sau legate cu o altã întreprindere se vor stabili pe baza evidenţelor contabile şi a altor date ale întreprinderii sau, dacã existã, pe baza conturilor consolidate în care întreprinderea este inclusã în consolidare.
(9) Datele prevãzute la alin. (8) se vor cumula cu datele oricãrei întreprinderi partenere a întreprinderii în cauzã, situatã imediat în amonte sau în aval faţã de ea. Cumularea este proporţionalã cu procentul de participare la capital sau de drepturi de vot (care dintre ele este mai ridicat). În cazul participãrilor încrucişate se va aplica procentul cel mai ridicat.
(10) Datele prevãzute la alin. (8) şi (9) se vor cumula în proporţie de 100% cu datele oricãrei întreprinderi care este legatã direct sau indirect de întreprinderea în cauzã, dacã datele nu sunt deja incluse în conturi prin consolidare.
(11) Pentru aplicarea prevederilor alin. (8)-(10), datele întreprinderilor partenere ale întreprinderii în cauzã trebuie sã provinã din evidenţele proprii şi din celelalte date consolidate, dacã acestea existã. La acestea se adaugã 100% din datele întreprinderilor legate de aceste întreprinderi partenere, cu excepţia cazului în care aceste date au fost deja incluse prin consolidare.
(12) Pentru aplicarea prevederilor alin. (8)-(10), datele întreprinderilor cu care întreprinderea respectivã este legatã trebuie sã provinã din evidenţele proprii şi din celelalte date consolidate, dacã acestea existã. La acestea se adaugã, în mod proporţional, datele oricãrei întreprinderi partenere ale acelei întreprinderi legate, situatã imediat în amonte sau în aval faţã de ea, cu excepţia cazului în care au fost deja incluse în conturile consolidate, într-o pondere cel puţin proporţionalã cu procentajul identificat la alin. (9).
(13) Atunci când în evidenţele consolidate nu sunt incluse informaţii cu privire la numãrul de angajaţi al unei întreprinderi, cifrele privind numãrul de angajaţi se calculeazã prin cumularea proporţionalã a datelor aferente întreprinderilor partenere şi a datelor aferente întreprinderilor cu care întreprinderea respectivã este legatã.
(14) Investiţii în imobilizãri corporale reprezintã orice investiţii în active fixe corporale ce se referã la crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente sau angajarea într-o activitate ce implicã o schimbare fundamentalã a produsului ori procesului de producţie al unei unitãţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizatã sub forma achiziţionãrii unei unitãţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacã nu ar fi fost cumpãratã, trebuie sã fie, de asemenea, consideratã ca fiind o investiţie în imobilizãri corporale.
(15) Investiţii în imobilizãri necorporale reprezintã orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.
(16) Intensitatea brutã a ajutorului de stat reprezintã cuantumul ajutorului de stat exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului. Toate cifrele utilizate reprezintã sume înainte de aplicarea impozitelor directe. Atunci când se acordã un ajutor de stat sub o altã formã decât subvenţia, cuantumul ajutorului de stat reprezintã echivalentul-subvenţie al acestuia. Ajutoarele de stat plãtibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea lor din momentul în care au fost acordate.
(17) Ratele dobânzilor care trebuie sã fie folosite pentru actualizare şi pentru calcularea cuantumului ajutorului de stat în cazul unui credit preferenţial reprezintã ratele de referinţã aplicabile în momentul acordãrii ajutorului de stat.
(18) Intensitatea netã a ajutorului de stat reprezintã cuantumul ajutorului de stat net, dupã impozitare, exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului."
4. Dupã alineatul (4) al articolului 10 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Prezentul regulament transpune Regulamentul Comisiei Uniunii Europene (CE) nr. 70 din 12 ianuarie 2001 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE privind ajutorul de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 10 din 13 ianuarie 2001 şi anexa la Recomandarea Comisiei Uniunii Europene din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOCE) nr. L 124 din 20 mai 2003, precum şi Regulamentul Comisiei Uniunii Europene (CE) nr. 364 din 25 februarie 2004 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 70/2001 în ceea ce priveşte extinderea scopului acestuia prin includerea ajutorului de stat pentru cercetare şi dezvoltare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 63 din 28 februarie 2004."
ART. II
Prezentul regulament va fi pus în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016