Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 125 din 11 septembrie 1998  pentru aprobarea Normelor metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile şi metodologia de acordare a licenţelor şi brevetelor de turism    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 125 din 11 septembrie 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile şi metodologia de acordare a licenţelor şi brevetelor de turism

EMITENT: MINISTERUL TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 462 din 2 decembrie 1998
    În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 58/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998 privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice şi de acordare a brevetelor şi licenţelor de turism,
    ministrul turismului emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Normele metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile şi metodologia de acordare a licenţelor şi brevetelor de turism, anexa la prezentul ordin.
    ART. 2
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului turismului nr. 207/1994 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea licenţelor şi brevetelor de turism, cu modificările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

         p. Ministrul turismului,
                Dorin Anton,
              secretar de stat

    Bucureşti, 11 septembrie 1998.
    Nr. 125.


    ANEXA 1

               NORME METODOLOGICE
    privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile şi metodologia de acordarea licenţelor şi brevetelor de turism

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    1. Prezentele norme metodologice, elaborate în conformitate cu prevederile art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998 privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice şi de acordare a brevetelor şi licenţelor în turism, se aplică persoanelor juridice şi fizice care desfăşoară activitate de turism în România.

    CAP. II
    Condiţiile de comercializare a serviciilor turistice

    2.1. Informaţiile scrise, furnizate turiştilor de către agenţiile de turism, trebuie să fie astfel formulate încât să nu permită interpretări echivoce cu privire la preţul, conţinutul pachetului de servicii şi la alte condiţii ce urmează a fi incluse în contractul dintre agenţie şi turist.
    Contractul dintre agenţia de turism şi turist este acordul de voinţă dintre agenţia touroperatoare sau detailistă şi turist, care are ca obiect cumpărarea unor servicii turistice de către turist şi eliberarea documentelor de plată şi a documentelor de călătorie de către agenţia de turism.
    Informaţiile privind serviciile turistice pot fi prezentate turistului sub forma unui catalog, pliant sau a unui alt înscris, agenţia având obligaţia să facă dovada că turistul a primit un exemplar.
    2.2. Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, înaintea încheierii contractului, informaţii adecvate referitoare la:
    a) localitatea de destinaţie;
    b) ruta de parcurs;
    c) mijloacele de transport utilizate, caracteristicile şi categoria acestora;
    d) tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare ale acestora;
    e) serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie;
    f) durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării;
    g) informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, formalităţile de sănătate necesare călătoriei şi sejurului;
    h) cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru efectuarea restului de plată;
    i) numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare;
    j) oportunităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistenţă în caz de boală, accidente etc.
    2.3. Înainte de începerea călătoriei, turistul va fi informat în scris de către agenţia de turism despre:
    a) numele, adresa şi numărul de telefon ale reprezentantului local al agenţiei, care poate acorda asistenţă turistului în caz de dificultate. Acolo unde nu există asemenea reprezentant, turistul trebuie să fie informat despre modalitatea de contactare a agenţiei de turism;
    b) modalităţile de a lua legătura cu copiii sau cu persoana responsabilă la locul de sejur al acestora, pentru părinţii minorilor participanţi la acţiune.
    2.4. Contractul încheiat între agenţia de turism şi turist va conţine cel puţin următoarele elemente:
    a) destinaţia/destinaţiile de călătorie şi, în cazul perioadelor de sejur, durata şi datele de sosire şi de plecare;
    b) mijloacele de transport utilizate, caracteristicile şi categoriile acestora, datele şi orele de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere;
    c) în cazul cazării, adresa şi categoria de clasificare ale structurilor în care se face aceasta;
    d) serviciile de masă: pensiune completă, demipensiune, mic dejun;
    e) condiţia ca un număr minim de persoane să participe la acţiune şi termenul limită pentru informarea turistului cu privire la anulare;
    f) ruta;
    g) vizite, excursii sau alte servicii care sunt incluse în preţul total al pachetului de servicii;
    h) denumirile şi sediile agenţiilor de turism organizatoare, ale agenţiei detailiste (dacă este cazul) şi ale societăţii de asigurări, dacă aceasta există;
    i) tariful pachetului de servicii, cu indicarea expresă a cazurilor când acesta poate fi modificat, a tarifelor pentru anumite servicii (taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi şi pe aeroporturi, taxe de turist), dacă acestea nu sunt incluse în pachetul de servicii;
    j) termenele şi modalitatea de plată;
    k) solicitările speciale din partea turistului, acceptate de agenţie;
    l) perioadele în care turistul poate reclama neîndeplinirea sau îndeplinirea parţială a clauzelor contractuale;
    m) condiţiile de retragere;
    n) posibilitatea de transfer al contractului unei terţe persoane şi modul de realizare a acestuia;
    o) eventualele modificări pe care agenţia le poate aduce serviciilor cumpărate;
    p) posibilităţile de reziliere a contractului de către agenţie sau de către turist;
    r) răspunderea agenţiei de turism în cazul anulării excursiei, al înlocuirii sau al neasigurării unor servicii cumpărate.
    2.5. Contractul încheiat cu turistul trebuie să respecte regulile stabilite la pct. 2.6-2.9.
    2.6. În cazul în care turistul nu poate participa la călătorie, acesta poate transfera contractul unei terţe persoane, care îndeplineşte condiţiile aplicabile acţiunii turistice respective.
    Transferul poate fi realizat numai cu anunţarea agenţiei de turism în timp util, înaintea începerii acţiunii, şi cu condiţia plăţii integrale a preţului pachetului de servicii, precum şi a eventualelor costuri suplimentare ocazionate de acest transfer.
    2.7. În cazul în care agenţia de turism este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, aceasta are obligaţia să informeze turistul în timp util, astfel încât el să poată opta:
    a) fie pentru rezilierea contractului, fără penalităţi;
    b) fie pentru acceptarea noilor condiţii ale contractului, informând despre această agenţia de turism în cel mai scurt timp.
    2.8. În cazul în care turistul reziliază contractul conform prevederilor pct. 2.7. sau dacă agenţia de turism anulează acţiunea înaintea datei de plecare, acesta are dreptul:
    a) să accepte înlocuirea acţiunii cu una echivalentă, cu una superioară sau cu una inferioară. Pentru acţiunea de calitate inferioară agenţia va rambursa turistului diferenţa de preţ;
    b) să primească în termen de 7 zile toate sumele plătite.
    În acest caz turistul are dreptul, atunci când consideră, să solicite agenţiei de turism şi despăgubiri pentru neîndeplinirea contractului, cu excepţia următoarelor situaţii:
    a) dacă anularea se face ca urmare a numărului mai mic de turişti decât minimul necesar prevăzut în contract;
    b) dacă anularea se face pentru cazuri de forţă majoră.
    2.9. În cazul în care, după începerea călătoriei, o parte importantă din serviciile prevăzute în contract nu poate fi realizată sau dacă agenţia de turism organizatoare constată că nu le va putea asigura, aceasta este obligată:
    a) să ofere turiştilor alternative fără costuri suplimentare, în scopul continuării călătoriei;
    b) să restituie turiştilor, dacă este cazul, sumele care reprezintă diferenţa dintre contravaloarea serviciilor achitate şi contravaloarea serviciilor efectiv prestate ulterior.
    Dacă nu pot fi efectuate aranjamentele alternative prevăzute la alin. 1 sau dacă, din motive întemeiate, turistul nu le acceptă, agenţia de turism va oferi, fără costuri suplimentare, transportul retur la locul de plecare sau în alt loc agreat de turist, urmând ca acesta să fie compensat pentru serviciile neprestate.
    2.10. Agenţia de turism este răspunzătoare faţă de turist pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, inclusiv în situaţia în care o altă agenţie de turism sau un alt prestator de servicii turistice trebuia să îndeplinească aceste servicii.
    Se exceptează următoarele cazuri:
    a) neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract, din vina turistului;
    b) neîndeplinirile sunt atribuite unui terţ care nu este parte în contract, iar cauzele nerealizărilor nu puteau fi prevăzute sau evitate;
    c) neîndeplinirile se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici agenţia de turism, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita.
    2.10.1. În cazurile în care se face referire la lit. b) şi c), agenţia de turism, parte în contract, este obligată să acorde asistenţă promptă turiştilor aflaţi în dificultate.
    2.10.2. Deficienţele constatate de turist la faţa locului cu privire la realizarea pachetului de servicii vor fi notificate prompt, în scris, atât prestatorului de servicii, cât şi agenţiei de turism de la care a cumpărat pachetul de servicii.
    Această obligaţie a turistului trebuie să fie menţionată clar şi explicit în contract.
    2.11. În situaţiile în care apar nemulţumiri cu privire la realizarea serviciilor turistice, părţile implicate, respectiv agenţia de turism touroperatoare, agenţia detailistă, precum şi prestatorii de servicii turistice vor lua măsurile care se impun pentru soluţionarea acestora.

    Constituirea şi utilizarea garanţiei financiare

    2.12.1. Garanţia financiară se constituie în conformitate cu prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998, în scopul asigurării repatrierii turiştilor şi/sau al rambursării sumelor plătite de aceştia, în caz de insolvabilitate sau de faliment al agentului economic.
    2.12.2. Cuantumul anual al garanţiei financiare se stabileşte prin ordin al ministrului turismului, la propunerea Oficiului de Autorizare şi Control în Turism şi cu consultarea asociaţiilor profesionale din domeniul turismului.
    Cuantumul garanţiei financiare aferente anului 1999 este de 6 milioane lei pentru agenţiile touroperatoare şi de 3 milioane lei pentru agenţiile detailiste.
    2.12.3. Garanţia financiară este dovedită de agentul economic prin scrisoare de garanţie eliberată de către o instituţie bancară sau prin angajament de plată dat de către o asociaţie profesională care are în obiectul sau de activitate şi probleme legate de garanţii financiare în domeniul turismului.
    Scrisoarea de garanţie, respectiv angajamentul de plata, se emite în favoarea Ministerului Turismului - Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, ca unic organ care poate dispune efectuarea de plăţi în baza acestora.
    Modelul scrisorii de garanţie bancară şi modelul angajamentului de plată din partea asociaţiei profesionale garante sunt prezentate în anexa nr. 8, respectiv în anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice.
    Conform art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998, sistemul de garanţii prin scrisoare bancară sau prin angajament de plată va fi înlocuit cu sistemul poliţelor de asigurare până la data de 27 iulie 2000.
    Pentru a fi recunoscute ca organisme garante în domeniul turismului, asociaţiile profesionale trebuie să fie abilitate în acest sens de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, scop în care ele vor prezenta o scrisoare de bonitate din partea băncii unde îşi au deschis contul curent.
    Garanţia financiară va fi constituită numai la instituţii bancare cu sediul în România.
    2.12.4. Agenţii economici sunt obligaţi să depună la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, până la data de 30 noiembrie anterioară anului care face obiectul garanţiei, scrisorile de garanţie bancară sau angajamentele de plata, valabile pentru anul următor şi pentru valoarea stabilită. În caz contrar, licenţa de turism se suspenda în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998.
    Utilizarea, chiar parţială, a garanţiei obliga agentul economic garantat la obţinerea unei noi scrisori de garanţie sau a unui nou angajament de plată pentru completarea sumei ce constituie cuantumul garanţiei financiare în anul respectiv.
    Până la efectuarea acestei completări licenţa de turism a agentului economic în cauza este suspendată din oficiu, conform prevederilor art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998.
    Scrisorile de garanţie sau angajamentele de plată pentru reconstituirea cuantumului garanţiei financiare se depun, în original, la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, în termen de 5 zile de la emitere.
    2.12.5. Accesul la garanţia financiară este de competenta exclusiva a Oficiului de Autorizare şi Control în Turism, pe baza documentelor prezentate de partea interesată, care vor dovedi următoarele:
    a) creanţa a carei acoperire se cere este certă şi exigibilă;
    b) agenţia de turism reclamata nu a onorat creanţa respectiva într-un termen de 45 de zile de la prezentarea documentelor de plata.
    Termenul limita pentru efectuarea plăţii din garanţia financiară este de doua luni de la data prezentării documentelor justificative.
    În cazul în care creanţa face obiectul unui litigiu, utilizarea garanţiei financiare se face numai în baza hotărârii instanţei judecătoreşti.
    Plăţile din garanţia financiară se fac în ordinea solicitărilor pentru creanţe certe şi exigibile, în limita garanţiei depuse de agenţia de turism, având prioritate finalizarea acţiunilor care implica repatrierea turiştilor.
    Asociaţiile profesionale abilitate drept garanţi financiari pentru agenţiile de turism pot constitui şi garanţii colective, caz în care creanţele achitate vor depăşi nivelul fondului depus de agenţia în cauza, potrivit hotărârilor luate în cadrul asociaţiilor profesionale respective şi celor înscrise în angajamentul de plată emis de garant.
    2.12.6. Garanţia financiară încetează în următoarele situaţii:
    a) retragerea ei de către instituţia bancară garanta sau de către asociaţia profesională garanta, retragere ce devine efectivă după un preaviz de 3 luni, comunicat în scris agenţiei de turism şi Ministerului Turismului;
    b) anularea licenţei de turism de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism;
    c) renunţarea din proprie iniţiativă la licenţa de turism o data cu încetarea activităţii agenţiei de turism şi depunerea licenţei la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.
    În ultimele doua situaţii, garanţia financiară încetează numai după un preaviz de 3 luni, comunicat în scris garantului de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi confirmat de către instituţia bancară sau de către asociaţia profesională la care este constituită garanţia.

    CAP. III
    Criteriile şi metodologia de acordare a licenţelor şi brevetelor de turism

    3.1. Criteriile minime de acordare a licenţelor sunt prevăzute în anexa nr. 2, iar criteriile minime pentru acordarea brevetelor de turism sunt prevăzute în anexa nr. 5, care fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    Metodologia de acordare a licenţelor de turism

    3.2.1. În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 513/1998, licenţele de turism se eliberează de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Turismului, care asigură şi evidenţa licenţelor eliberate, respectiv a celor suspendate sau anulate.
    Conţinutul licenţei de turism este prevăzut în anexa nr. 1 pentru agenţia de turism şi în anexa nr. 1 bis pentru filialele agenţiilor, care fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
    3.2.2. În vederea obţinerii licenţei de turism agentul economic va prezenta următoarele documente:
    a) cerere de eliberare a licenţei de turism, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice;
    b) copie de pe hotărârea judecătorească de înfiinţare a agentului economic sau copie de pe autorizaţia de funcţionare, iar în situaţia în care din hotărârea judecătorească nu rezultă obiectul de activitate, se va anexa şi copia de pe actul constitutiv;
    c) copie de pe certificatul de înmatriculare în registrul comerţului;
    d) dovada constituirii fondului de garanţie: scrisoare de garanţie bancară sau angajament de plată;
    e) copie de pe brevetul de turism al persoanei care conduce activitatea de turism;
    f) copie de pe contractul de muncă al persoanei care deţine brevetul de turism, înregistrat la direcţia de muncă şi protecţie socială judeţeană sau a municipiului Bucureşti - Camera de muncă;
    g) copie de pe actul de deţinere a spaţiului pentru agenţia de turism şi pentru filialele acesteia;
    h) fişa de prezentare a agenţiei de turism şi a eventualelor filiale ale acesteia, dacă este cazul, întocmită conform anexei nr. 4 la prezentele norme metodologice;
    i) formularul biletului de turism pentru asigurarea serviciilor;
    j) copie de pe ordinul de plată privind transferul în contul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism a contravalorii prestaţiilor efectuate de acesta pentru eliberarea licenţei.
    3.2.2.1. Documentaţia astfel întocmită se transmite reprezentantului zonal al Oficiului de Autorizare şi Control în Turism, care verifică documentaţia primită, solicitând eventuale completări. Termenul de soluţionare a cererii este de 30 de zile şi curge de la data înregistrării documentaţiei complete. Eliberarea licenţei se face numai după verificarea la faţa locului de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism a criteriilor minime cuprinse în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    3.2.2.2. Atunci când se schimba sediul agenţiei de turism, agentul economic în cauza va solicita eliberarea unei noi licenţe, întocmind în acest sens următoarea documentaţie:
    a) cererea de eliberare a licenţei de turism;
    b) copie de pe actul de deţinere a spaţiului;
    c) fişa de prezentare a agenţiei de turism, actualizată;
    d) licenţa de turism eliberată anterior, în original;
    e) copie de pe documentul privind plata în contul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism a contravalorii prestaţiei efectuate.
    Termenul şi procedura de eliberare a noii licenţe sunt prevăzute la pct. 3.3.1.
    3.2.2.3. Pentru înscrierea filialei unei agenţii de turism se va întocmi următoarea documentaţie:
    a) cerere;
    b) copie de pe actul de deţinere a spaţiului pentru filiala înscrisă;
    c) fişa de prezentare a filialei;
    d) licenţa de turism a agenţiei de turism, în original;
    e) copie de pe documentul privind plata în contul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism a contravalorii prestaţiei efectuate;
    f) copie de pe contractul de muncă înregistrat la direcţia de muncă şi protecţie socială al persoanei care deţine brevetul de turism, în cazul în care filiala are sediul în altă localitate decât agenţia, sau copia de pe contractul de muncă al persoanei calificate, în cazul în care filiala are sediul în aceeaşi localitate cu agenţia.
    Pentru radierea filialei unei agenţii de turism se va prezenta următoarea documentaţie:
    a) cerere;
    b) licenţa de turism, în original;
    c) copie de pe documentul privind plata în contul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism a contravalorii prestaţiei efectuate.
    Termenul şi procedura de operare a modificărilor în licenţa sunt similare cu cele prevăzute la pct. 3.2.2.1.
    3.2.2.4. Pentru vizarea din 3 în 3 ani a licenţelor de turism pentru agenţiile de turism şi filialele acestora se va întocmi, potrivit art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998, următoarea documentaţie:
    a) cererea de avizare;
    b) licenţa de turism, în original;
    c) copie de pe documentul privind plata în contul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism a contravalorii prestaţiei efectuate;
    d) documente care să certifice calificarea personalului propriu şi instruirea periodică a acestuia prin cursuri de specializare şi perfecţionare profesională.
    Termenul şi procedura de acordare sunt cele prevăzute la pct. 3.2.2. pentru eliberarea licenţelor de turism.

    Suspendarea licenţelor de turism

    3.2.2.5. Licenţa de turism se suspendă de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism în cazul în care se constată nerespectarea unuia dintre criteriile prevăzute la art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998. Suspendarea se face pentru o perioadă de până la un an.
    Licenţa de turism este suspendată din oficiu pe perioada în care agentul economic nu mai are constituită integral garanţia financiară, conform art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998. Agenţiile de turism care au licenţa de turism suspendată până în momentul depunerii integrale a garanţiei financiare se vor ocupa numai de finalizarea acţiunilor turistice care au fost vândute turiştilor. În caz contrar, li se aplică sancţiunile prevăzute la art. 6 alin. 1 din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite, cu modificările ulterioare.
    În cazul în care, cu ocazia verificărilor efectuate în vederea avizării licenţei de turism, se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza acordării acesteia, licenţa se suspendă până la remedierea deficienţelor.
    3.2.2.6. Retragerea licenţelor de turism de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism se face în situaţiile prevăzute la art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998.

    Metodologia de acordare a brevetelor de turism

    3.3.1. Conducerea operativă a agenţiilor de turism, a filialelor acestora din alte localităţi, a hotelurilor, motelurilor, campingurilor (cu o capacitate de peste 100 de locuri de cazare), a satelor de vacanţă, cabanelor şi a unităţilor de alimentaţie pentru turism de categoria I şi "Lux", cu o capacitate mai mare de 50 de locuri la mese, se asigură cu persoane care deţin brevet de turism.
    3.3.2. În funcţie de nivelul şi de complexitatea pregătirii profesionale şi de îndeplinirea criteriilor minime stabilite în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice, se eliberează brevete de turism pentru următoarele funcţii:
    a) manager în activitatea de turism;
    b) director de agenţie de turism touroperatoare;
    c) director de agenţie de turism detailistă;
    d) director de hotel;
    e) director de restaurant;
    f) cabanier.
    Posesorul brevetului de turism poate ocupa şi alte funcţii decât cele înscrise pe acesta, astfel:
    a) managerul în activitatea de turism poate ocupa oricare dintre funcţiile prevăzute la alin. 1, inclusiv funcţia de director de sat de vacanţă;
    b) directorul de agenţie de turism touroperatoare poate ocupa fie funcţia înscrisă în brevet, fie funcţia de director de agenţie de turism detailistă;
    c) directorul de hotel poate asigura fie funcţia înscrisă în brevet, fie conducerea operativă a activităţilor unei alte unităţi de cazare, respectiv motel, camping sau sat de vacanţă.
    Conţinutul brevetului de turism este prezentat în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice.
    3.3.3. În vederea obţinerii brevetului de turism, persoana în cauza trebuie să prezinte următoarea documentaţie:
    a) cerere de eliberare a brevetului de turism, prevăzută în anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice;
    b) dovada privind deţinerea dreptului de muncă în România, în cazul cetăţenilor străini;
    c) curriculum vitae;
    d) copie de pe actul de identitate;
    e) copii legalizate de pe actele de studii şi de calificare, de pe alte documente care atestă absolvirea unor cursuri de specializare şi perfecţionare profesională în domeniu;
    f) documentele care atestă perioada lucrată în turism:
    - copie de pe cartea de muncă, avizată de Camera de muncă;
    - atestatul de ghid, în cazul ghizilor;
    - copie de pe contractul de societate, pentru persoanele care au desfăşurat activitatea în calitate de asociaţi ai societăţii comerciale;
    - copie de pe certificatul de clasificare sau copie de pe licenţa de turism;
    g) atestat de limba străină de circulaţie internaţională, cu excepţia cabanierilor şi a directorilor agenţiilor de turism detailiste;
    h) atestat de limba română pentru cetăţenii străini;
    i) certificat de cazier judiciar;
    j) caracterizare de la ultimul loc de muncă asupra activităţii desfăşurate în domeniul turismului;
    k) copie de pe documentul privind plata în contul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism a contravalorii prestaţiei efectuate.
    3.3.4. Documentaţia întocmită potrivit pct. 3.3.3. se transmite reprezentantului zonal al Oficiului de Autorizare şi Control în Turism, care va verifica şi va solicita eventualele completări.
    În situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile pentru eliberarea brevetului de turism, persoanei în cauza i se comunica în scris motivul.
    Termenul de eliberare sau de transmitere a comunicării privind neeliberarea brevetului de turism este de 30 de zile de la data primirii şi înregistrării documentaţiei complete.
    3.3.5. Brevetele de turism se eliberează pe o perioada nelimitată.
    Brevetele de turism eliberate până la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice pot fi preschimbate în brevete de turism pe perioada nelimitată, în măsura în care titularii acestora îndeplinesc criteriile minime prevăzute în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice.
    În vederea preschimbării brevetelor de turism, titularii acestora vor transmite reprezentanţilor zonali ai Oficiului de Autorizare şi Control în Turism următoarea documentaţie:
    a) cererea de preschimbare a brevetului de turism;
    b) documentele de atestare a perioadei lucrate în turism, conform pct. 3.3.3. lit. f);
    c) brevetul de turism, în original;
    d) copie de pe documentul privind plata în contul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism a contravalorii prestaţiei efectuate;
    e) acte care să ateste situaţia actualizată a pregătirii profesionale;
    f) curriculum vitae.


    ANEXA 1
la normele metodologice

    ROMÂNIA
    MINISTERUL TURISMULUI
    OFICIUL DE AUTORIZARE
    ŞI CONTROL ÎN TURISM

                       LICENŢA DE TURISM
              valabilă până la data de ...........*)

    TIPUL .....................................
    TITULARUL ......(denumirea agentului economic)............,

înregistrat la registrul comerţului sub nr. ............ din ............., are condiţii materiale şi capacitate profesională de a desfăşura activităţi turistice specifice agenţiilor de turism de tip .................. prin Agenţia de turism .............., cu sediul în ................ .
Prezenta licenţa de turism a fost eliberată conform prevederilor ......... .

    Nr. ............. (semnătura)
    Bucureşti, ....... 199.. . L.S.
──────────
    *) Perioada de valabilitate se prelungeşte conform vizelor.
──────────

 ┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
 │ │ │ │
 │ Vizat │ │ Vizat │
 │ Se prelungeşte │ │ Se prelungeşte │
 │ valabilitatea până la│ │ valabilitatea până la│
 │ data de ........... │ │ data de ........... │
 │ │ │ │
 │ Semnătura şi L.S. │ │ Semnătura şi L.S. │
 │ │ │ │
 └──────────────────────┘ └──────────────────────┘

 ┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
 │ │ │ │
 │ Vizat │ │ Vizat │
 │ Se prelungeşte │ │ Se prelungeşte │
 │ valabilitatea până la│ │ valabilitatea până la│
 │ data de ........... │ │ data de ........... │
 │ │ │ │
 │ Semnătura şi L.S. │ │ Semnătura şi L.S. │
 │ │ │ │
 └──────────────────────┘ └──────────────────────┘



    ANEXA 1 bis
la normele metodologice


    ROMÂNIA
    MINISTERUL TURISMULUI
    OFICIUL DE AUTORIZARE
    ŞI CONTROL ÎN TURISM

                   ANEXA LICENŢEI DE TURISM
              valabilă până la data de ...........*)

    TIPUL .............................................
    TITULARUL ...........(denumirea agentului economic).............
    înregistrat la registrul comerţului sub nr. ............ din ........., are condiţii materiale şi capacitate profesională de a desfăşura activităţi turistice specifice agenţiilor de turism de tip ........................ prin filiala .............., cu sediul în ................, a Agenţiei de turism ......................, cu sediul în ..................... .
    Prezenta licenţa de turism a fost elaborată conform prevederilor ......... .

    Nr. ............. (semnătura)
    Bucureşti, ....... 199.. . L.S.
──────────
    *) Perioada de valabilitate se prelungeşte conform vizelor.
──────────

 ┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
 │ │ │ │
 │ Vizat │ │ Vizat │
 │ Se prelungeşte │ │ Se prelungeşte │
 │ valabilitatea până la│ │ valabilitatea până la│
 │ data de ........... │ │ data de ........... │
 │ │ │ │
 │ Semnătura şi L.S. │ │ Semnătura şi L.S. │
 │ │ │ │
 └──────────────────────┘ └──────────────────────┘

 ┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
 │ │ │ │
 │ Vizat │ │ Vizat │
 │ Se prelungeşte │ │ Se prelungeşte │
 │ valabilitatea până la│ │ valabilitatea până la│
 │ data de ........... │ │ data de ........... │
 │ │ │ │
 │ Semnătura şi L.S. │ │ Semnătura şi L.S. │
 │ │ │ │
 └──────────────────────┘ └──────────────────────┘



    ANEXA 2
la normele metodologice


                              CRITERIILE MINIME
                    pentru eliberarea licenţei de turism

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Agenţie Agenţie Filiala Filiala
 crt. Criteriile de turism de turism touropera- detailistă
                                  touropera- detailistă toare*5)
                                    toare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Agentul economic trebuie să
     aibă prevăzut în obiectul de
     activitate servicii turistice x x
  2. Agentul economic trebuie să
     fie înregistrat la registrul
     comerţului x x
  3. Starea şi aspectul clădirii în
     care funcţionează agenţia:
     - foarte bună; x x
     - bună x x
  4. Amplasarea agenţiei în clădire, x x x x
     la parter, mezanin sau la etajul
     I, uşor accesibile*1)
  5. Suprafaţa comercială a agenţiei:
     - peste 16 mp x x
     - peste 6 mp x x
  6. Suprafaţa comercială să fie folo-
     sită în exclusivitate pentru
     turism*2) x x x x
  7. Grup sanitar propriu pentru
     personal sau cu acces facil x x x x
  8. Persoana care conduce activi-
     tatea agenţiei de turism
     trebuie să fie posesoare a
     brevetului de turism*3),*4) x x x x
  9. Asigurarea cu personal cali-
     ficat şi cu ghizi, posesori ai
     atestatului de ghid de turism
     corespunzător serviciilor
     turistice comercializate x x x x
 10. Constituirea garanţiei
     financiare x x
 11. Utilizarea de autocare clasi-
     ficate x x x x
 12. Asigurarea serviciilor de cazare
     şi masa numai în structuri de
     primire turistice clasificate x x x x
 13. Asigurarea cu personal cunoscător
     de limbi străine de circulaţie
     internaţională 50% - 50% -
 14. Existenţa în agenţie a unei
     cărţi de impresii, numerotată
     şi parafată, expusă la loc
     vizibil pentru turişti x x x x
 15. Existenţa firmei care să cuprin-
     dă denumirea agenţiei de turism
     şi numărul licenţei x x x x
 16. Utilizarea biletelor de turism
     specifice agenţiei, realizate
     conform recomandărilor A.N.A.T.
     (Asociaţia Naţională a Agen-
     ţiilor de Turism) x x x x
 17. Mobilier adecvat activităţii
     desfăşurate x x x x
 18. Mijloace de telecomunicaţii:
     - telefon şi fax x x x x
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────
    *1) Pot fi acceptate şi alte amplasamente, dacă sunt situate în clădiri cu destinaţie publică.
    Agenţiile de turism touroperatoare care nu au activitate de vânzare directă turiştilor pot funcţiona şi la alte niveluri ale clădirilor.
    *2) Pot fi acceptate, în măsura în care spaţiul permite, şi alte activităţi, cum sunt: schimb valutar, xerox, vânzări de suveniruri, ilustrate, cărţi de turism, ghiduri, hărţi.
    *3) În situaţia în care încetează contractul de muncă încheiat între persoana brevetată şi agentul economic, înlocuirea acesteia se va face în termen de 60 de zile.
    *4) În cazul filialelor situate în aceeaşi localitate cu agenţia de turism, persoana care conduce filiala trebuie să fie calificată.
    Persoana calificată trebuie să posede un document care să certifice absolvirea uneia dintre următoarele forme de învăţământ:
    - facultatea de turism;
    - şcoala postliceală de turism;
    - liceu sau clasa cu profil de turism;
    - curs de calificare în meseria de agent de turism, organizat la Institutul Naţional de Formare şi Management pentru Turism*), agenţi economici din turism, unităţi de învăţământ superior, de alte persoane juridice, dacă au prevăzut în statut aceasta activitate şi dacă sunt autorizate conform legii, sau de unităţi de învăţământ turistic din ţări care recunosc, pe bază de reciprocitate, cetăţenilor români cursul de calificare.
    *5) Filiale touroperatoare pot înfiinţa doar agenţii economice care deţin agenţii de turism touroperatoare.
    *) Potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 738/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 445 din 23 noiembrie 1998, Institutul Naţional de Formare şi Management pentru Turism a devenit Centrul Naţional de Învăţământ Turistic.
──────────

    ANEXA 3
la normele metodologice

.....(Denumirea agentului economic)....

              CERERE DE ELIBERARE A LICENŢEI DE TURISM

                     Domnule Director,

        .......(denumirea agentului economic).......
    cu sediul în localitatea ..............., str. ............ nr. .........., sectorul/judeţul ......... reprezentat prin ..........., în calitate de ....(administrator, preşedinte, director)...... vă rog să aprobaţi
     eliberarea licenţei de turism de tip ............... pentru agenţia noastră ........, situată în localitatea .........., str. ............... nr. ......, sectorul/judeţul ........., precum şi pentru filialele de următoarele tipuri şi cu următoarele sedii: ............
    Declar că sunt îndeplinite în totalitate criteriile minime pentru eliberarea licenţei de turism, stabilite de Ministerul Turismului - Oficiul de Autorizare şi Control în Turism -, care vor fi respectate pe toată perioada desfăşurării activităţii de turism.
    Anexăm următoarele documente*):
    - ....................................
    - ....................................
    - ....................................

                                             (semnătura)
                                                L.S.

    Data .....................

──────────
    *) Se vor enumera, după caz, documentele prevăzute la cap. III din prezentele norme metodologice.
──────────


    ANEXA 4

                     FIŞA DE PREZENTARE
           a agenţiei/filialei de turism ...............

    1. Denumirea agentului economic .......................................
    2. Sediul agentului economic ..........................................
    3. Numărul certificatului de înmatriculare în registrul comerţului
       ..............................................
    4. Capitalul social ...................................................
    5. Sediul agenţiei ....................................................
    6. Activitatea desfăşurata de agenţie .................................
    7. Numărul personalului: total ........., din care, calificat*) .......
    8. Numărul personalului cunoscător de limbi străine de circulaţie
       internaţională ...........................
    9. Starea clădirii (foarte bună, bună) .................................
    10. Amplasarea în clădire a spaţiului agenţiei .........................
    11. Starea spaţiului comercial .........................................
    12. Suprafaţa spaţiului comercial (mp) .................................
    13. Echipamente din dotare .............................................
    14. Telefon ............................................................
    15. Telefon/fax ........................................................

                                              Semnătura autorizată
                                              ....................

──────────
    *) Se vor anexa, în copie, actele de calificare.
──────────



    ANEXA 5
la normele metodologice

                            CRITERIILE MINIME
                  pentru eliberarea brevetului de turism

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Manager Director Director Director Director
 crt. în de de de de
           Criteriile turism agenţie agenţie hotel restau- Cabanier
                                  tourope- detai- rant
                                  ratoare listă
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3 4 5 6 7
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Cetăţenie
     Să îndeplinească
     una dintre condi-
     ţiile:
     - să fie cetăţean
     al României sau al
     Republicii Moldova; x x x x x x
     Cetăţenii străini
     trebuie:
     - să domicilieze
     în România; x x x x x x
     - să deţină drept
     de muncă în România; x x x x x x
  2. Pregătire profesională
     2.1. Să fie posesor
     al unui atestat*1) de
     limba străină de
     circulaţie interna-
     ţională x x - x - -
     2.2.1. Să fie absol-
     vent cu examen de
     licenţa al unei fa-
     cultăţi acreditate
     cu profil de turism*2)
     şi să facă dovada unei
     activităţi în turism*3)
     de minimum ... ani 2 1 1 1 1 -
     2.2.2. Să fie absol-
     vent cu examen de
     licenţa al unei fa-
     cultăţi acreditate şi
     să facă dovada unei
     activităţi în turism*3)
     de minimum ..... ani
     în una dintre
     funcţiile:
     - funcţie de conducere
      în societăţi comer-
      ciale din domeniul
      turismului, cu ex-
      cepţia sectorului
      administrativ 4 3 2 3 3 -
      - funcţii de specia-
       litate în Ministerul
       Turismului sau în
      asociaţii profesionale
      din turism 4 3 2 3 3 -
      - şef de complex hote-
       lier sau conducător
       unic N 5*) 4*) 3 3 1
      - administrator sau
       director de hotel N 4*) 3*) 4 4 1
      - şef de unitate de
       alimentaţie publică N 5*) 4*) 4 2 1
      - funcţii de specia-
       litate în societăţi
       de turism, cu excep-
       ţia sectorului admi-
       nistrativ N 6*) 5*) 5 3 1
      - economist în
       societăţi de turism N 4 2 4 4 1
      - patron (girant) în
       turism**) N 4 2 5 4 1
      - lucrător comercial
       în unităţi de cazare
       (recepţioner) N 8*) 6*) 5 3 -
      - director sau şef de
       agenţie de turism N 2 1 8*) 8*) -
      - agent de turism,
       ghid de turism
       atestat N 4 2 7*) 7*) -
      - cabanier N N N N 4*) -
      - lucrător gestionar
       în alimentaţia
       publică N N N 4 4 -
      - şef sala N N N N 8*) -
     2.2.3. Să fie absolvent
     al unei şcoli post-
     liceale în domeniul
     turismului cu durata
     de 1-2 ani sau al unui
     liceu cu profil de
     turism şi:
     a) să facă dovada unei
      activităţi în turism
      de minimum ... ani în
      una dintre funcţiile:
     - funcţii de conducere
      în societăţi comer-
      ciale din domeniul
      turismului, cu ex-
      cepţia sectorului
      administrativ N 4 3 4 4 1
      - funcţii de specia-
       litate în Ministerul
      Turismului sau în
      asociaţii profesionale
      din turism N 4 3 4 4 1
      - şef de complex hote-
       lier sau conducător
       unic N N N 4 4 1
      - administrator sau
       director de hotel N N N 5 5 1
      - şef de unitate de
       alimentaţie publică N N N 5 3 1
      - tehnolog în
       alimentaţie publică N N N 6 4 1
      - patron (girant) în
       turism**) N 5 3 5 3 -
      - lucrător comercial
       în unităţi de cazare
       (recepţioner) N N N 7 5 1
      - director sau şef de
       agenţie de turism N 3 2 N N N
      - agent de turism,
       ghid de turism
       atestat N 5 3 N N N
      - cabanier N N N N 5 -
      - lucrător gestionar
       în alimentaţia
       publică N N N 7 5 1
     b) să fie absolvent
       al unui curs de
       formare managerială
       în industria hote-
       lieră şi turistică,
       specific funcţiei,
       efectuat după data
       de 1 ianuarie
        1990***) - x x x x -
     2.2.4. Să fie absol-
     vent de liceu şi:
     a) să facă dovada
      unei activităţi în
      turism de minimum
      ... ani în una
      dintre funcţiile:
     - funcţii de conducere
      în societăţi comer-
      ciale din domeniul
      turismului, cu ex-
      cepţia sectorului
      administrativ N 5 4 5 5 -
      - funcţii de specia-
       litate în Ministerul
      Turismului sau în
      asociaţii profesionale
      din turism N 5 4 5 5 1
      - şef de complex N N N 5 5 1
      - administrator
        de hotel N N N 4 6 1
      - şef de unitate de
       alimentaţie publică N N N 6 4 1
      - tehnolog în
       alimentaţie publică N N N 7 5 1
      - lucrător comercial
       în unităţi de cazare
       (recepţioner) N N N 7 - -
      - director sau şef de
       agenţie de turism N 4 3 N N N
      - agent de turism,
       ghid de turism
       atestat N 6 4 N N N
      - patron (girant) de
       turism**) N 6 5 6 5 -
      - cabanier N N N N 4 2
      - lucrător gestionar
       în alimentaţia
       publică N N N 6 4 2
     b) să fie absolvent
       al unui curs de
       formare managerială
       în industria hote-
       lieră şi turistică,
       specific funcţiei,
       efectuat după data
       de 1 ianuarie
        1990***) - x x x x -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────
    *) Funcţiile de director de agenţie de turism touroperatoare sau detailistă, director de hotel, director de restaurant pot fi ocupate numai după absolvirea unui curs de formare managerială specific funcţiei, cu o durată de cel puţin 6 luni, efectuat după data de 1 ianuarie 1990, organizat de Institutul Naţional de Formare şi Management pentru Turism, de alte instituţii de învăţământ acreditate, precum şi de alte persoane juridice autorizate conform legii, pe baza planurilor şi a programelor de pregătire, elaborate de organizator şi aprobate de Ministerul Turismului, sau de alte unităţi de învăţământ din domeniul hotelier ori al turismului din ţări care recunosc, pe bază de reciprocitate, cetăţenilor români acest curs.
    **) Vechimea în activitatea specifică categoriei de brevet solicitat va fi dovedit cu act de proprietate sau cu contract de locaţie a gestiunii sau de închiriere şi cu certificat de clasificare ori cu licenţa de turism.
    ***) Organizat de Institutul Naţional de Formare şi Management pentru Turism, de alte instituţii de învăţământ acreditate conform legii, precum şi de alte persoane juridice autorizate conform legii, pe baza planurilor şi a programelor de pregătire, elaborate de organizator şi aprobate de Ministerul Turismului, sau de alte unităţi de învăţământ din domeniul hotelier ori al turismului din ţări care recunosc, pe bază de reciprocitate, cetăţenilor români acest curs.
    *1) Atestatul trebuie să fie eliberat de Institutul Naţional de Formare şi Management pentru Turism sau de o catedră de limbi străine din cadrul institutelor de învăţământ superior acreditate de Ministerul Educaţiei Naţionale; el poate fi eliberat pentru limbile franceză, germană, engleză, rusă şi spaniolă.
    Se exceptează:
    - absolvenţii unor forme de învăţământ cu predare într-o limbă de circulaţie internaţională;
    - absolvenţii facultăţilor de specialitate într-o limbă străină de circulaţie internaţională şi cei ai facultăţilor de relaţii internaţionale şi turism;
    - cei care fac dovada că au lucrat la firme de turism în străinătate cel puţin un an;
    - absolvenţii unor cursuri postuniversitare de limbi străine.
    Cetăţenii străini trebuie să depună atestat de limba română, eliberat de o catedră de specialitate.
    *2) Inclusiv absolvenţi ai facultăţii cu profil de agroturism sau ai instituţiilor de învăţământ din ţări care recunosc licenţa cetăţenilor români, pe bază de reciprocitate.
    *3) Criteriul privind activitatea în turism se reduce cu 50% în situaţia în care solicitantul face dovada absolvirii unui curs de formare managerială specific funcţiei, cu o durată de cel puţin 6 luni, efectuat după data de 1 ianuarie 1990, organizat de Institutul Naţional de Formare şi Management pentru Turism, de alte instituţii de învăţământ acreditate, precum şi de alte persoane juridice autorizate conform legii, pe baza planurilor şi a programelor de pregătire, elaborate de organizator şi aprobate de Ministerul Turismului, sau de alte unităţi de învăţământ din domeniul hotelier ori al turismului din ţări care recunosc cetăţenilor români, pe bază de reciprocitate, acest curs.
──────────


    ANEXA 6
la normele metodologice

    ROMÂNIA
    MINISTERUL TURISMULUI
    OFICIUL DE AUTORIZARE
    ŞI CONTROL ÎN TURISM

                        BREVET DE TURISM

    În baza ............. se eliberează prezentul brevet de turism
dlui/dnei ............, născut(a) în anul ......, luna ......,
ziua ............, în localitatea ........., judeţul ............,
prin care i se atestă capacitatea de a îndeplini funcţia de ............. .

                                                         (semnătura)
                                                            L.S.

    Nr. .......
    Bucureşti, ......... 199... .




    ANEXA 7
la normele metodologice

                          CERERE
           de eliberare a brevetului de turism

                   Domnule Director,

    Subsemnatul(a) ............, născut(ă) în localitatea .........., judeţul ............, la data de ..........., domiciliat(a) în .....(se va completa adresa completă)..........
    vă rog să binevoiţi a dispune eliberarea brevetului de turism pentru funcţia de .............. .
    Declar că îndeplinesc în totalitate criteriile minime pentru eliberarea brevetului de turism, stabilite de Ministerul Turismului - Oficiul de Autorizare şi Control în Turism -, pe care le voi respecta pe toată perioada desfăşurării activităţii de turism.
    Anexez următoarele documente*):
    - .....................................
    - .....................................
    - .....................................
    - .....................................
    - .....................................

                                (semnătura)
   Data .........

──────────
    *) Se vor enumera toate documentele prevăzute la cap. III din prezentele norme metodologice.
──────────


    ANEXA 8
la normele metodologice

    BANCA ..................

                           Către

                    MINISTERUL TURISMULUI

           OFICIUL DE AUTORIZARE ŞI CONTROL ÎN TURISM

             SCRISOAREA DE GARANŢIE BANCARĂ Nr. ...........

    Din ordinul şi pentru contul ......(denumirea agentului economic)......., prin prezenta garantăm irevocabil plata oricărei sume până la concurenta sumei totale de ............ lei, la prima şi simpla cerere scrisă a Ministerului Turismului - Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.
    Prezenta garanţie este constituită pentru Agenţia de Turism .............., situată în ..........., şi este valabilă pentru anul ........ .
    Încetarea garanţiei financiare, inclusiv în situaţia în care aceasta nu este reînnoită pentru anul următor, devine efectivă numai după un preaviz de 3 luni, comunicat în scris de noi Ministerului Turismului - Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi confirmat de către acesta.

    ................ (semnătura)
                                                    L.S.



    ANEXA 9
la normele metodologice

    ASOCIAŢIA PROFESIONALĂ
    ......................

                           Către

                    MINISTERUL TURISMULUI

           OFICIUL DE AUTORIZARE ŞI CONTROL ÎN TURISM

                  ANGAJAMENT DE PLATA Nr. ...........

    Asociaţia profesională ............... confirmă prin prezenta că agentul economic ............, cu sediul în .................., a depus în contul nostru nr. ............, deschis la Banca .........., suma de ................, în vederea constituirii garanţiei financiare pentru Agenţia de turism ........, cu sediul în ..............., potrivit prevederilor normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. ............ .
    Garantăm irevocabil plata din contul sus-menţionat a oricărei sume, până la concurenta sumei totale de .......... lei, la prima şi simpla cerere a Ministerului Turismului - Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.
    Prezentul angajament de plată este valabil pentru anul ....... .
    Încetarea prezentului angajament de plată, inclusiv în situaţia în care acesta nu este reînnoit pentru anul următor, devine efectivă numai după un preaviz de 3 luni, comunicat în scris de noi Ministerului Turismului - Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi confirmat de către acesta.

        ......................
                                                   (semnătura)
                                                      L.S.



                                -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016