Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 1249 din 15 iulie 1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 1249 din 15 iulie 1996

EMITENT: MINISTERUL CULTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 181 din 7 august 1996
În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a instituţiilor publice de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste instituţii, precum şi îmbunãtãţirea salarizarii personalului din instituţiile şi activitãţile cu profil cultural, astfel cum a fost aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 86/1996, ale Hotãrârii Guvernului nr. 642/1994, privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 30 august 1995,
în vederea îmbunãtãţirii managementului în instituţiile publice cultural-artistice subordonate Ministerului Culturii, pentru asigurarea unui cadru juridic de exigenta profesionalã în relaţiile Ministerului Culturii cu directorii generali şi, dupã caz, cu directorii acestora,

ministrul culturii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Angajarea directorilor generali şi, dupã caz, a directorilor instituţiilor publice cultural-artistice subordonate Ministerului Culturii se face cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare. Contractul individual de munca, încheiat potrivit prevederilor Codului muncii şi ale legislaţiei civile pe profil, se completeazã, în mod obligatoriu, pentru aceasta categorie de personal, cu contractul întocmit dupã modelul anexat.
(2) Contractul cuprinde obiective, indicatori culturali şi economici, care se stabilesc de cãtre direcţiile specializate ale Ministerului Culturii şi se definitiveaza prin negociere la semnarea acestuia.
ART. 2
Directorii generali sau, dupã caz, directorii instituţiilor publice cultural-artistice vor încheia contracte de munca, adaptate, cu salariaţii nou-angajaţi, precum şi cu cei în exerciţiu. În conţinutul acestora se vor mentiona, explicit, obligaţiile profesionale individuale de munca ce decurg din profilul funcţiilor, din obiectivele, din indicatorii culturali şi economici ai instituţiilor respective.
ART. 3
Se recomanda aplicarea prevederilor art. 1 şi 2 din prezentul ordin şi în sistemul celorlalte instituţii publice cultural-artistice din subordinea administraţiei publice locale, unor structuri ale Ministerului Tineretului şi Sportului, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului de Interne.
ART. 4
Direcţia strategie culturalã, prognoza, management va lua mãsurile necesare pentru publicarea prezentului ordin, împreunã cu anexele, în Monitorul Oficial al României.

Ministrul culturii,
Viorel Marginean


CONTRACT-CADRU

ART. 1
Pãrţile contractante
1. Ministerul Culturii, cu sediul în Bucureşti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1, reprezentat prin ................... având funcţia de .............
în calitate de ordonator principal de credite.
2. Instituţia publica cu sediul în .................... reprezentatã prin
........................ în calitate de ....................................
ART. 2
Obiectul contractului
Ministerul Culturii încredinţeazã directorului general/directorului, pe baza obiectivelor şi a criteriilor de performanta care fac obiectul anexei nr. 1, organizarea, conducerea şi dezvoltarea activitãţii instituţiei publice ......................... (denumita în continuare instituţia), precum şi administrarea mijloacelor materiale şi bãneşti de care aceasta dispune, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 3
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioada de ........., independent de contractul individual de munca încheiat pentru funcţia de baza.
În condiţiile îndeplinirii de cãtre directorul general/director a obligaţiilor asumate prin contract, la expirarea termenului prevãzut, pãrţile pot conveni prelungirea acestuia, cu modificarea corespunzãtoare a anexei nr. 1.
ART. 4
Drepturile şi obligaţiile directorului general/directorului
A. Directorul general/directorul are urmãtoarele drepturi:
1. sa fie salarizat în conformitate cu reglementãrile legale stabilite pentru instituţiile bugetare, adicã cu suma de ............. lei, compusa din .....................; componentele sumei supuse indexarilor se vor majorã periodic cu procentele stabilite prin procedurile legale;
2. sa beneficieze de concediu de odihna potrivit reglementãrilor legale emise pentru instituţiile bugetare;
3. sa beneficieze de premii, conform normelor legale*);
4. sa deconteze, cu documente justificative, cheltuielile de cazare, diurna, transport şi alte cheltuieli efectuate cu prilejul deplasarilor în interes de serviciu, în ţara şi în strãinãtate, în conformitate cu plafoanele stabilite prin reglementãrile în vigoare.
-------------------------
*) Prevederile de la lit. A pct. 3 sunt valabile numai pentru instituţiile de cultura finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale.

B. Directorul general/directorul are urmãtoarele obligaţii:
1. sa îndeplineascã obligaţiile asumate, cuprinse în anexa nr. 1, precum şi obiectivele şi criteriile de performanta stabilite pentru instituţia respectiva;
2. sa elaboreze şi sa aplice strategia necesarã pentru buna desfãşurare a activitãţii curente şi de perspectiva a instituţiei;
3. sa selecteze, sa angajeze, sa promoveze, sa sanctioneze şi sa concedieze personalul salariat, cu respectarea procedurilor legale;
4. sa stabileascã atribuţiile de serviciu pe compartimente ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de cãtre Ministerul Culturii, precum şi obligaţiile profesionale individuale de munca ale personalului de specialitate;
5. sa acţioneze pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al instituţiei;
6. sa reprezinte instituţia în raporturile cu persoane fizice sau juridice din ţara şi din strãinãtate;
7. sa încheie acte juridice în numele şi pe seama instituţiei; actele juridice pentru care, potrivit legii, este necesarã aprobarea prealabilã a ministerului, le încheie potrivit aprobãrii acestuia;
8. sa prezinte, trimestrial, direcţiilor competente ale Ministerului Culturii, situaţia economico-financiarã a instituţiei, modul de realizare a obiectivelor şi criteriilor de performanta, a proiectelor şi programelor asumate, inclusiv mãsurile pentru optimizarea activitãţii acesteia, când este cazul;
9. rãspunde de asigurarea integritãţii patrimoniului instituţiei.
ART. 5
Drepturile şi obligaţiile Ministerului Culturii
A. Ministerul Culturii are urmãtoarele drepturi:
1. sa pretindã directorului general/directorului îndeplinirea obiectivelor şi a criteriilor de performanta convenite prin semnarea prezentului contract de management;
2. sa solicite directorului general/directorului prezentarea stadiului realizãrii proiectelor şi programelor instituţiei, a situaţiei economico - financiare şi a altor documente referitoare la activitatea acesteia; sa menţinã sau sa diminueze subvenţia iniţial acordatã în funcţie de respectarea programelor minimale contractate;
3. sa analizeze periodic modul de îndeplinire a obligaţiilor pe care şi le-a asumat prin contract directorul general/directorul.
B. Ministerul Culturii are urmãtoarele obligaţii:
1. sa asigure instituţiei, în limitele aprobate prin legea anuala a bugetului de stat, fondurile care vor fi utilizate;
2. sa asigure condiţiile pentru ca directorul general/directorul sa primeascã toate drepturile stabilite de reglementãrile legale pentru instituţiile bugetare;
3. sa asigure directorului general/directorului deplina libertate în conducerea şi organizarea activitãţii instituţiei, singurele limitãri fiind cele prevãzute de lege şi de prezentul contract;
4. sa asigure instituţiei asistenta de specialitate.
ART. 6
Obiectivele şi indicatorii culturali
Obiectivele şi indicatorii culturali, la a cãror realizare se obliga directorul general/directorul, se precizeazã în anexa la contract. Pe parcursul executãrii contractului, pãrţile pot sa modifice, de comun acord, obiectivele şi indicatorii culturali, în scopul de a le adapta la evoluţia conjuncturala a instituţiei.
Obiectivele şi indicatorii culturali se stabilesc de cãtre direcţiile de specialitate ale Ministerului Culturii şi se definitiveaza la semnarea contractului.
ART. 7
Loialitate, confidenţialitate
Directorul general/directorul este obligat sa îşi foloseascã intreaga capacitate de munca în interesul instituţiei pe care o conduce.
Directorului general/directorului îi sunt interzise orice activitãţi şi manifestãri de natura sa prejudicieze interesul şi prestigiul instituţiei. Pe durata contractului, directorul general/directorul este obligat sa pãstreze, cu rigurozitate, confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea instituţiei, care au un astfel de caracter sau care sunt stabilite cu acest caracter de cãtre minister.
ART. 8
Rãspunderea pãrţilor
Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor din prezentul contract, pãrţile rãspund potrivit reglementãrilor legale.
Rãspunderea directorului general/directorului este angajata pentru nerespectarea prevederilor legale ale prezentului contract şi a dispoziţiilor sau ordinelor ministrului culturii.
Directorul general/directorul rãspunde pentru daunele produse instituţiei prin orice act al sau contrar intereselor acesteia, prin acte de gestiune imprudenta, prin utilizarea abuzivã sau neglijenţa a fondurilor instituţiei.
În cazul în care sunt indicii privind sãvârşirea unei infracţiuni în legatura cu executarea contractului de management, ministerul are obligaţia sesizãrii de îndatã a organelor competente, cu suspendarea contractului.
ART. 9
Modificarea contractului
Prevederile prezentului contract pot fi modificate prin acordul scris al ambelor pãrţi.
Pãrţile vor adapta contractul corespunzãtor reglementãrilor legale intervenite ulterior încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.
ART. 10
Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, iar pãrţile nu l-au renegociat în vederea prelungirii;
b) revocarea directorului general/directorului de cãtre minister, în cazul neîndeplinirii obligaţiilor precizate în contract;
c) renunţarea de cãtre directorul general/director la mandatul încredinţat, în situaţia neasigurarii condiţiilor prevãzute în contract ori în alte situaţii întemeiate;
d) acordul pãrţilor;
e) decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a directorului general/directorului;
f) desfiinţarea, comasarea sau schimbarea regimului de funcţionare a instituţiei. În cazurile prevãzute la lit. b), c) şi f), partea în cauza va acorda un preaviz de 30 de zile.
ART. 11
Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract, nerezolvate pe cale amiabila, sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti.
ART. 12
Alte clauze
Directorul general/directorul are dreptul sa solicite mediere, consultanţa şi mãsuri de protecţie din partea ministerului în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele şi cu alte organizaţii.
ART. 13
Dispoziţii finale
Angajarea directorului general/directorului, precum şi a întregului personal al instituţiei ....................... se face exclusiv prin concurs, potrivit prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitãţile bugetare.
Anexele la prezentul contract se întocmesc potrivit datelor specifice fiecãrei instituţii şi devin pãrţi integrante ale contractelor pentru care au fost elaborate.
Prezentul contract, înregistrat sub nr. ............ la ordonatorul principal de credite şi sub nr. ............. la instituţia publica ..........., a fost întocmit în 3 (trei) exemplare, cu urmãtoarea destinaţie:
- 1 exemplar la ordonatorul principal de credite;
- 1 exemplar la oficiul juridic al ordonatorului principal de credite;
- 1 exemplar la directorul general/directorul instituţiei.


Ordonatorul principal de Directorul general/
credite bugetare, directorul instituţiei,
......................... .......................


ANEXA 1 a)
- Instituţii de spectacole -

NOMENCLATOR
privind principalii indicatori culturali şi economici care urmeazã a se realiza conform normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 9/1996 de cãtre ...........................................

1. Personal
a) Numãr de personal conform statului de funcţii aprobat ...........
din care:
- personal artistic ...................................................
- personal tehnic .....................................................
- personal administrativ .................... .........................
b) Numãr de personal prevãzut a se realiza ............................
din care:
- personal artistic ..................................................
- personal tehnic ....................................................
- personal administrativ .............................................
2. Numãr de premiere .................................................
3. Numãr de refaceri .................................................
4. Numãr de spectacole ...............................................
din care:
- la sediu ...........................................................
- în turnee ..........................................................
5. Numãr de spectatori ...............................................
din care:
- la sediu ...........................................................
- în turnee ..........................................................
6. Indice de ocupare a sãlii
- la sediu ......................................................... %
7. Venituri totale ...................................................
din care:
- venituri proprii ..................................................
- subvenţii .........................................................
8. Cheltuieli totale ................................................
din care:
- cheltuieli de personal, inclusiv colaboratori .....................
- cheltuieli de întreţinere .........................................
- cheltuieli pentru montari şi refaceri .............................
- cheltuieli pentru reparaţii capitale ..............................
- cheltuieli de capital .............................................
9. Cheltuieli pe spectator ..........................................
din care:
- din subventie .....................................................
- din venituri proprii ..............................................
10. Gradul de acoperire
din venituri proprii a cheltuielilor instituţiei ................ %
11. Ponderea cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor .... %
12. Gradul de acoperire a salariilor din subventie .................. %


ANEXA 1 b)

NOMENCLATOR*)
privind principalii indicatori culturali şi economici care urmeazã a se realiza conform normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 9/1996 de cãtre ..................................................................

1. Personal
a) Numãr de personal conform statului de funcţii aprobat ................
b) Numãr de personal prevãzut a se realiza ..............................
2. Numãr de expoziţii ...................................................
din care:
- expoziţii permanente ..................................................
- expoziţii temporare ...................................................
3. Numãr de vizitatori ..................................................
4. Venituri totale ......................................................
din care:
- venituri proprii .....................................................
- subventie ............................................................
5. Cheltuieli totale ...................................................
din care:
- cheltuieli de personal, inclusiv colaboratori ........................
- cheltuieli de întreţinere ............................................
- cheltuieli pentru expoziţii ..........................................
- cheltuieli pentru reparaţii capitale .................................
- cheltuieli de capital ................................................
6. Cheltuieli pe vizitator .............................................
din care:
- din subventie ........................................................
- din venituri proprii .................................................
7. Gradul de acoperire din venituri proprii a cheltuielilor
instituţiei .......................................................... %
8. Ponderea cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor ........ %
9. Gradul de acoperire a salariilor din subventie ...................... %

ANEXA 2

BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
aprobat pentru anul ..........

VENITURI
1. Venituri proprii ............................
2. Alocaţii bugetare ............................
3. Total surse de finanţare ............................
4. Ponderea subventiei în total surse (%) ............................

CHELTUIELI
1. Cheltuieli pentru salarii ...........................
2. Cheltuieli pentru colaboratori externi ...........................
3. Alte cheltuieli salariale (C.A.S., Fondul
pentru plata ajutorului de şomaj) ...........................
4. Cheltuieli pentru întreţinere şi
gospodãrire ...........................
5. Cheltuieli pentru RK ...........................
6. Cheltuieli pentru activitãţi culturale,
din care:
- programe culturale proprii ...........................
- programul cultural minimal din subvenţia
bugetarã ...........................
7. Alte cheltuieli ...........................
8. Cheltuieli pentru investiţii ...........................

TOTAL CHELTUIELI: ...........................

----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016