Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 123 din 10 aprilie 2006  privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 123 din 10 aprilie 2006 privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 351 din 19 aprilie 2006
În temeiul <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi al <>art. 4 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 755/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Lista informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit <>art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Lista informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit <>art. 6 din Legea nr. 544/2001 , prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobã Lista informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialitãţii, prevãzutã în anexa nr. 3.
ART. 4
Structurile competente din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea respectãrii prevederilor <>art. 12 din Legea nr. 544/2001 , cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetãţenilor la unele informaţii, sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 5
Raportul periodic de activitate al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, ce urmeazã a fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, potrivit <>art. 5 alin. (3) din Legea nr. 544/2001 , se elaboreazã anual de cãtre Direcţia integrare europeanã, strategii, parteneriat şi relaţii externe.
ART. 6
În scopul aplicãrii prevederilor <>art. 6 şi 7 din Legea nr. 544/2001 , direcţiile şi serviciile din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor vor transmite Compartimentului de informare şi relaţii publice, dupã caz:
a) rãspunsul la solicitarea informaţiei de interes public, în termen de:
- 5 zile de la data înregistrãrii solicitãrii;
- cel mult 25 de zile în cazul unor informaţii complexe;
b) refuzul comunicãrii informaţiilor solicitate, cu motivaţia corespunzãtoare, în termen de 3 zile de la data înregistrãrii solicitãrii.
ART. 7
Monitorizarea îndeplinirii dispoziţiilor prezentului ordin revine subsecretarului de stat vicepreşedinte al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, secretarului general al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi directorului Direcţiei integrare europeanã, strategii, parteneriat şi relaţii externe.
ART. 8
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Consumatorilor,
Cãtãlin Florin Teodorescu

Bucureşti, 10 aprilie 2006.
Nr. 123.

ANEXA 1

LISTA
informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit <>art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

a) Actele normative care reglementeazã organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
b) Structura organizatoricã, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare
c) Numele şi prenumele persoanelor din conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice
d) Programul de audienţe al persoanelor din conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor
e) Coordonatele de contact ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet
f) Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil
g) Strategia Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru perioada 2005-2008
h) Lista cuprinzând documentele de interes public
i) Lista cuprinzând categoriile de documente elaborate şi/sau gestionate, potrivit legii
j) Modalitãţile de contestare a deciziei autoritãţii sau a instituţiei publice, în situaţia în care persoana se considerã vãtãmatã în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.

ANEXA 2

LISTA
informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit <>art. 6 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

1. Comunicate de presã
2. Materiale informative (broşuri) editate de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, în limita stocului disponibil
3. Informaţii privind coordonatele de contact ale asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care sunt luate în evidenţã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor
4. Indicatori privind activitatea desfãşuratã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, pe judeţe, numãrul total al acţiunilor de control, valoarea produselor cu abateri de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, numãrul sesizãrilor şi reclamaţiilor înregistrate la Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, în condiţiile legii
5. Valoarea totalã a amenzilor aplicate
6. Denumirea actelor normative şi, dupã caz, conţinutul acestora, care stau la baza întocmirii proceselor-verbale de constatare şi contravenţie
7. Proiectele de acte normative aflate în dezbatere publicã conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã
8. Informaţii privind activitatea desfãşuratã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, ca punct naţional de contact, în cadrul sistemului european RAPEX de schimb rapid de informaţii privind produsele periculoase.

ANEXA 3

LISTA
informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialitãţii

1. Rapoartele de control administrativ
2. Notele de serviciu cu caracter intern
3. Sesizãrile şi documentele comisiei de disciplinã
4. Numerele de telefon ale persoanelor care ocupã funcţii în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, precum şi informaţiile privind activitãţile extraprofesionale ale acestora
5. Sesizãrile, reclamaţiile, petiţiile consumatorilor şi agenţilor economici
6. Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei, a actelor emise de preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
7. Registrul de înregistrare a autorizaţiilor emise în aplicarea legii
8. Registrul de inventariere a bunurilor
9. Corespondenţa scrisã cu instituţiile publice interne şi internaţionale
10. Dosarele privind litigiile în care instituţia este implicatã şi numele consilierilor juridici care susţin interesele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în aceste litigii
11. Procesele-verbale de constatare a contravenţiilor
12. Procesele-verbale de constatare
13. Procesele-verbale de prelevare probe
14. Procesele-verbale de distrugere a produselor periculoase
15. Buletinul de analizã
16. Rapoartele Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, întocmite ca urmare a acţiunilor de control şi supraveghere a pieţei
17. Corespondenţa cu agenţii economici, consumatorii şi instituţiile sau autoritãţile publice
18. Documentele a cãror comunicare publicã poate afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecatã
19. Ordinele sau circularele cu caracter intern emise de cãtre preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
20. Deciziile cu caracter intern emise de conducãtorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor
21. Statele de salarii
22. Programul trimestrial privind controalele tematice.


ANEXA 4

STRUCTURILE COMPETENTE
din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea respectãrii prevederilor <>art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetãţenilor la unele informaţii

1. Informaţiile din domeniul apãrãrii naţionale, siguranţei şi ordinii publice, cele privind deliberãrile autoritãţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacã fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legii
Structuri competente:
- preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;
- vicepreşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;
- secretarul general al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
2. Informaţiile privind activitãţile comerciale sau financiare, dacã publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei loiale, potrivit legii
Structuri competente:
Direcţia economicã şi resurse umane, Serviciul juridic, serviciile de consiliere tehnicã şi Direcţia integrare europeanã, strategii, parteneriat şi relaţii externe din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
3. Informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii
Structuri competente:
Direcţia economicã şi resurse umane din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor.
4. Informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacã se pericliteazã rezultatul anchetei, se dezvãluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporalã şi sãnãtatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfãşurare, informaţiile privind procedurile judiciare, dacã publicitatea acestora aduce atingere asigurãrii unui proces echitabil ori interesului legitim al oricãreia dintre pãrţile implicate în proces, precum şi informaţiile a cãror publicare prejudiciazã mãsurile de protecţie a tinerilor
Structuri competente:
Serviciul resurse umane, Serviciul juridic din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor.
___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016