Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 122 din 26 februarie 2003  pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 122 din 26 februarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 203 din 28 martie 2003
În conformitate cu prevederile art. 23 din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 ,
în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1), art. 18 alin. (1) şi ale <>art. 25 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piata a echipamentelor sub presiune,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Resurselor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul industriei şi resurselor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Se înfiinţeazã Comisia de desemnare a organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune, denumita în continuare Comisia de desemnare, care funcţioneazã în cadrul Direcţiei generale produse industriale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de desemnare este prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Componenta nominalã a Comisiei de desemnare este prevãzutã în anexa nr. 3*).

-----------
*) Anexa nr. 3 se pune la dispoziţie instituţiilor interesate.

ART. 3
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Bucureşti, 26 februarie 2003.
Nr. 122.

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind desemnarea organismelor pentru
evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune

A. Dispoziţii generale
1. Prezentele norme metodologice stabilesc procedura privind desemnarea organismelor care realizeazã evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune, denumite în continuare organisme, şi a organizaţiilor de terta parte pentru efectuarea încercãrilor imbinarilor nedemontabile şi a încercãrilor nedistructive, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 752/2002 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piata a echipamentelor sub presiune.
2. Poate fi desemnatã drept organism, respectiv organizaţie de terta parte, orice persoana juridicã sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, înregistratã la camera de comerţ şi industrie, care dovedeşte ca poate realiza sarcini specifice în legatura cu evaluarea conformitatii, respectiv incercarile specifice, echipamentelor sub presiune şi care respecta criteriile aplicabile organismelor notificate şi organizaţiilor de terta parte, prevãzute în anexa nr. 7 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 , precum şi cerinţele prevãzute în prezentele norme metodologice.
3. Organismele şi organizaţiile de terta parte, desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice, îndeplinesc sarcinile ce fac obiectul desemnãrii, atât pentru operatori economici romani, cat şi strãini, şi presteazã serviciile pentru care au fost desemnate, atât pe teritoriul României, cat şi în afarã acestuia, dupã caz.
B.1. Documentele solicitate organismelor pentru evaluare în vederea desemnãrii
4. Cererea pentru desemnare se completeazã de cãtre organism, conform modelului redat în anexa la prezentele norme metodologice, şi se transmite la Ministerul Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare a organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune, denumita în continuarea Comisia de desemnare. Cererea de desemnare trebuie sa fie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare la camera de comerţ şi industrie sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitatii, emis de organismul naţional de acreditare, în copie;
c) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege, însoţitã de o adresa emisã de societatea de asigurare, prin care sa se certifice ca polita de asigurare acoperã despãgubirile care pot fi solicitate în urma activitãţii pentru care se solicita desemnarea;
d) prezentarea activitãţii organismului, din care sa rezulte experienta şi abilitatile acestuia în domeniul evaluãrii echipamentelor sub presiune, cu indicarea detaliatã a tipurilor de echipamente sub presiune pentru care solicita desemnarea, a codului şi a clasei CAEN din care aceste produse fac parte;
e) prezentarea schemei/schemelor de evaluare care se aplica de cãtre organism în funcţie de produs, cu indicarea procedurilor pe care are capabilitate sa le efectueze şi a dotãrilor de care dispune, aferente acestora; schema/schemele trebuie sa facã referire la cerinţele aplicabile şi procedura pentru evaluarea conformitatii utilizata;
f) prezentarea listei personalului implicat în activitatea de evaluare a conformitatii, din care sa rezulte experienta şi expertiza personalului;
g) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sa punã la dispoziţie autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legatura cu acreditarea sa;
h) raportul întocmit de organismul naţional de acreditare referitor la acordul privind procedura de evaluare a conformitatii, documentata şi aplicatã de cãtre solicitant, şi sistemul de management al calitãţii, conform prevederilor <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 ;
i) documentele încheiate pentru subcontractarea activitãţilor în legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea, în copie, dacã este cazul.
B.2. Documentele solicitate organizaţiilor de terta parte pentru evaluare în vederea desemnãrii
5. Cererea pentru desemnare se completeazã de cãtre organizaţia de terta parte, conform modelului redat în anexa la prezentele norme metodologice, şi se transmite la Ministerul Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare. Cererea de desemnare trebuie sa fie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare la camera de comerţ şi industrie sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitatii pentru personal şi/sau proceduri, emis de organismul naţional de acreditare, în copie, pentru incercarile prevãzute la pct. 3.1.2 sau 3.1.3 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 sau pentru ambele, dupã caz;
c) un memoriu în care se prezintã capacitatea proprie de evaluare şi aprobare a procedurilor pentru imbinari nedemontabile, conform prevederilor pct. 3.1.2. din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 ;
d) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege, însoţitã de o adresa emisã de societatea de asigurare, prin care sa se certifice ca polita de asigurare acoperã despãgubirile care pot fi solicitate în urma activitãţii pentru care se solicita desemnarea;
e) prezentarea activitãţii organizaţiei de terta parte, din care sa rezulte experienta şi abilitatile acesteia în domeniul încercãrilor pentru care solicita desemnarea;
f) prezentarea metodelor de încercare sau, dupã caz, a procedurilor de certificare a personalului;
g) indicarea modulelor de evaluare a conformitatii pentru care se utilizeazã personalul autorizat şi procedurile aprobate în funcţie de produs; referire la cerinţele aplicabile care sunt îndeplinite;
h) raportul întocmit de organismul naţional de acreditare, referitor la acordul privind procedurile de evaluare a conformitatii aplicate de cãtre organizaţia de terta parte, documentata şi aplicatã de cãtre solicitant, şi sistemul de management al calitãţii, conform prevederilor <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 ;
i) prezentarea listei personalului implicat în activitatea de evaluare a conformitatii, din care sa rezulte experienta şi expertiza personalului;
j) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sa punã la dispoziţie autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legatura cu acreditarea sa;
k) documentele încheiate pentru subcontractarea unor activitãţi prevãzute la pct. 3.1.2 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 , în copie, dacã este cazul.
C. Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii
6. Comisia de desemnare evalueaza solicitarea privind desemnarea, în urma examinãrii documentelor prevãzute la pct. 4 sau, dupã caz, la pct. 5 şi verificãrii respectãrii:
a) criteriilor pentru evaluarea organismelor prevãzute în anexa nr. 7 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 ;
b) prevederilor <>art. 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
c) cerinţelor privind competenta tehnica şi capabilitatea organismului de a evalua conformitatea echipamentelor sub presiune cu cerinţele esenţiale prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 ;
d) sarcinilor în legatura cu procedura/procedurile de evaluare a conformitatii pentru care organismul solicita desemnarea, prevãzute în anexa nr. 5 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 ; sau
sarcinilor în legatura cu activitãţile prevãzute la pct. 3.1.2 sau 3.1.3 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 , dupã caz;
e) cunoaşterii modului de utilizare a diagramelor de evaluare a conformitatii, prevãzute în anexa nr. 4 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 ;
f) valorii minime a asigurãrii de rãspundere civilã conform pct. 4 lit. c);
g) oricãror alte cerinţe aplicabile organismelor sau organizaţiilor de terta parte, conform prezentelor norme metodologice.
7. În mãsura în care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea, Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri pentru informarea sa completa şi corecta. În vederea luãrii deciziei Comisia de desemnare poate realiza şi o evaluare a solicitantului la sediul acestuia. Toate cheltuielile ocazionate de deplasarea Comisiei de desemnare la sediul solicitantului (transport, cazare, diurna) se suporta de cãtre solicitant.
8.1. Comisia de desemnare emite un certificat de recunoaştere solicitantului care a dovedit conformitatea cu cerinţele prezentelor norme metodologice, stabilind scopul şi sarcinile pentru care va fi desemnat, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare. Modelul certificatului de recunoaştere este prevãzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 .
8.2. În situaţia în care solicitantul nu dovedeşte conformitatea cu cerinţele prevãzute în prezentele norme metodologice, Comisia de desemnare, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare, comunica solicitantului respingerea motivatã a desemnãrii.
8.3. Rezultatul evaluãrii realizate de Comisia de desemnare şi decizia acesteia se consemneazã într-un procesverbal întocmit şi pãstrat conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de desemnare.
8.4. Comisia de desemnare solicita, conform prevederilor art. 18 şi 19 din normele metodologice prevãzute la pct. 8.1, înscrierea organismului care a obţinut desemnarea în Registrul organismelor notificate.
9.1. Lista cuprizand organismele notificate se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor <>art. 17 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 .
9.2. Lista cuprinzând organizaţiile de terta parte desemnate conform prevederilor <>art. 18 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
9.3. Ordinul prevãzut la pct. 9.1 conţine pentru fiecare organism notificat informaţii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun evaluãrii, asociate claselor CAEN, procedura/procedurile de evaluare a conformitatii produselor respective pentru care este notificat, precum şi numãrul de identificare din Registrul organismelor notificate.
9.4. În cazuri motivate, desemnarea şi notificarea pot fi acordate pentru o perioada limitatã; în aceasta situaţie Comisia de desemnare va decide ulterior privind prelungirea, limitarea sau retragerea desemnãrii şi notiticarii.
9.5. În termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului prevãzut la pct. 9.1 Comisia de desemnare solicita organismului notificat sau organizaţiei de terta parte, dupã caz, stabilirea, împreunã cu organismul naţional de acreditare, a programului de supraveghere; organismul notificat va transmite, în copie, programul de supraveghere astfel convenit Comisiei de desemnare, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data la care organismul a primit cererea.
10.1. Comisia de desemnare poate limita, suspenda sau retrage desemnarea unui organism, respectiv unei organizaţii de terta parte, în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care organismul, respectiv organizaţia de terta parte, solicita acest lucru.
10.2. Solicitarea privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii trebuie înaintatã Comisiei de desemnare cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii organismului, respectiv a organizaţiei de terta parte în cauza.
10.3. În situaţia prevãzutã la pct. 10.1, organismul sau organizaţia de terta parte trebuie sa asigure predarea, într-un mod corespunzãtor, a documentelor şi înregistrãrilor în legatura cu evaluarile realizate sau în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat/desemnatã, cu acceptul clientului, cãtre Comisia de desemnare sau cãtre un alt organism, respectiv organizaţie de terta parte, desemnat/desemnatã din domeniu, stabilit/stabilitã de Comisia de desemnare.
10.4. Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii determina actualizarea ordinului ministrului industriei şi resurselor prevãzut la pct. 9.1, respectiv la pct. 9.2.
10.5. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii unui organism, respectiv unei organizaţii de terta parte, nu afecteazã valabilitatea documentelor emise de cãtre acesta/aceasta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii.
11. Organismele, respectiv organizaţiile de terta parte, pot contesta la instanta judecãtoreascã competenta decizia privind retragerea desemnãrii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
D. Supravegherea organismelor şi organizaţiilor de terta parte desemnate
12.1. Organismele şi organizaţiile de terta parte desemnate trebuie sa îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea.
12.2. Organismele şi organizaţiile de terta parte desemnate trebuie sa facã cunoscut Comisiei de desemnare şi organismului naţional de acreditare orice intenţie de modificare a unora dintre documentele prevãzute la pct. 4 sau 5, precum şi orice alta mãsura ce se doreşte a fi implementata şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismele şi organizaţiile de terta parte desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii.
12.3. Organismele şi organizaţiile de terta parte desemnate vor transmite Comisiei de desemnare raportul organismului naţional de acreditare referitor la impactul modificãrilor, dacã acestea afecteazã condiţiile prevãzute la pct. 12.1. În situaţia în care modificãrile privesc certificatul de înmatriculare la camera de comerţ şi industrie, organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare şi copia documentului actualizat.
13.1. Supravegherea organismelor şi organizaţiilor de terta parte desemnate se realizeazã de cãtre organismul naţional de acreditare în conformitate cu procedura de supraveghere proprie.
13.2. În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii auditului de supraveghere, organismele, respectiv organizaţiile de terta parte, desemnate vor informa Comisia de desemnare cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet de audit, încheiat de echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare.
13.3. Organismele, respectiv organizaţiile de terta parte, desemnate vor informa Comisia de desemnare cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii şi/sau reînnoirea acesteia.
14.1. În caz de existenta a oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, organismele, respectiv organizaţiile de terta parte, desemnate vor transmite, la solicitarea Comisiei de desemnare, toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Dacã este cazul, la solicitarea Comisiei de desemnare, organismul naţional de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat la organismul, respectiv organizaţia de terta parte, desemnat/desemnatã în cauza. Totodatã Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificarii dubiilor existente.
14.2. Organismul naţional de acreditare va transmite Comisiei de desemnare raportul şi concluziile referitoare la auditul de supraveghere prevãzut la pct. 14.1, în termen de doua zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
15.1. În situaţia în care, în cadrul procesului de evaluare sau supraveghere, se constata neconformitatii fata de cerinţele prezentelor norme metodologice, Comisia de desemnare împreunã cu organismul naţional de acreditare şi organismul sau organizaţia de terta parte desemnat/ desemnatã în cauza vor stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitatilor.
15.2. În funcţie de natura neconformitatilor, Comisia de desemnare poate decide ca pe o perioada determinata, pana la eliminarea neconformitatilor, activitatea organismului sau a organizaţiei de terta parte în domeniul în care este desemnat/desemnatã sa fie limitatã sau suspendatã.
16. Organismele, respectiv organizaţiile de terta parte, desemnate trebuie sa permitã necondiţionat accesul reprezentanţilor Comisiei de desemnare la documente, precum şi participarea la activitãţile care privesc incercarile şi/sau evaluarile ce se realizeazã de cãtre acestea în legatura cu obiectul desemnãrii şi supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
17. Organismele, respectiv organizaţiile de terta parte, desemnate vor transmite Comisiei de desemnare în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile efectuate în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine în principal informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite ca urmare a desemnãrii;
b) reclamaţiile şi apelurile înregistrate impotriva deciziilor organismului sau organizaţiei de terta parte desemnat/ desemnatã, inclusiv informaţii privind negocierile şi rezultatele în legatura cu acestea;
c) experienta acumulatã în urma realizãrii sarcinilor ce le-au revenit ca urmare a desemnãrii şi propuneri de perfecţionare a activitãţii;
d) activitãţile subcontractate, subcontractantii şi experienta dobandita ca urmare a subcontractarii activitãţilor pentru realizarea sarcinilor ce le-au revenit ca urmare a desemnãrii, dupã caz;
e) dificultãţile intampinate în realizarea sarcinilor ce le-au revenit ca urmare a desemnãrii şi mãsurile pe care le-au luat pentru eliminarea acestora sau pe care urmeazã sa le ia în acest scop;
f) modul de participare la activitãţile de standardizare din domeniul în care au fost desemnate.
18. Anexa face parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

CERERE DE DESEMNARE
- model -

Organismul/organizaţia de terta parte ...(denumirea completa, adresa, telefon/fax, e-mail, cod unic de înregistrare, nr. de ordine în registrul comerţului)............

Nr. ..... /data .....*1)

CERERE DE DESEMNARE

Organismul/organizaţia de terta parte*2) ......................, având sediul în*3) ................................, reprezentat/reprezentatã prin director/preşedinte*4) ................, în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 , şi ale art. 17 sau <>art. 18 din Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piata a echipamentelor sub presiune, solicita Ministerului Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare a organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune sa fie evaluat/evaluatã în vederea desemnãrii în scopul de a realiza evaluarea conformitatii/efectuarea încercãrilor prevãzute la pct. 3.1.2 şi 3.1.3 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 752/2002 pentru grupa de produse*5) .................................... prin*6) ............
...........................................................
Anexãm la prezenta urmãtoarele documente*7):
.................................................................
.................................................................
.................................................................


Directorul/Preşedintele*8)
organismului/organizaţiei de terta parte,
.....................

------------
*1) Numãrul/data de înregistrare la Comisia de desemnare.
*2) Denumirea completa a organismului/organizaţiei de terta parte.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Numele şi prenumele.
*5) Denumirea şi codul grupei de produse ce face obiectul evaluãrii/încercãrilor prevãzute în anexa 2 pct. 3.1.2 şi 3.1.3, asociate activitãţilor CAEN.
*6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*7) Documentele conform prevederilor pct. 4 sau 5 din normele metodologice privind desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune, aprobate prin Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 122/2003.
*8) Numele, prenumele, semnatura directorului/preşedintelui şi ştampila organismului.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Comisiei de desemnare
a organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor
sub presiune

1. Comisia de desemnare a organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune, denumita în continuare Comisia de desemnare, funcţioneazã în cadrul Direcţiei generale produse industriale din Ministerul Industriei şi Resurselor şi are componenta redata în anexa nr. 3.
2. Comisia de desemnare are urmãtoarele atribuţii principale:
- desemnarea organismelor pentru evaluarea conformitatii echipamentelor sub presiune şi eliberarea certificatului de recunoaştere;
- supravegherea periodicã a organismului desemnat.
3. Convocarea Comisiei de desemnare se face ori de câte ori este necesar de cãtre preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte.
4. Convocarea va fi însoţitã de ordinea de zi.
5. Comisia de desemnare este legal întrunitã dacã sunt prezenţi cel puţin 4 membri.
6. Deciziile se iau cu majoritatea simpla a celor prezenţi.
7. Comisia de desemnare analizeazã cererea de desemnare şi documentele prevãzute la lit. B1 sau B2, dupã caz, din anexa nr. 1 şi poate decide efectuarea unor vizite de verificare la sediul şi în spaţiile de încercare ale solicitantului, acţiuni în urma cãrora ia decizia de acceptare sau de respingere a solicitãrii de desemnare.
8. Deciziile Comisiei de desemnare se consemneazã într-un proces-verbal înscris într-un registru unic gestionat de Comisia de desemnare.
9. În termen de 3 zile lucrãtoare de la data emiterii certificatului de recunoaştere Comisia de desemnare solicita înscrierea organismului care a obţinut desemnarea în Registrul organismelor notificate, conform <>Legii nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor.
10. Comisia de desemnare propune spre aprobare ministrului industriei şi resurselor lista organismelor notificate. Lista organismelor notificate va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 752/2002 , privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piata a echipamentelor sub presiune.
11. În cazul acordãrii certificatului de recunoaştere unor organizaţii de terta parte, Comisia de desemnare propune spre aprobare ministrului industriei şi resurselor lista organizaţiilor de terta parte desemnate. Lista organizaţiilor de terta parte desemnate va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 752/2002 .
12. Modificarea sau completarea regulamentului de organizare şi funcţionare se face la cererea preşedintelui sau a majoritãţii membrilor şi se aproba prin votul a doua treimi din numãrul membrilor prezenţi.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016