Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 120 din 8 martie 2001  pentru aprobarea regulamentului de organizare si functionare a directiei de sanatate publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 120 din 8 martie 2001 pentru aprobarea regulamentului de organizare si functionare a directiei de sanatate publica

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: ACT INTERN
Ministrul sãnãtãţii şi familiei;

Având în vedere prevederile <>Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica;
În temeiul prevederilor <>art. 15 din H.G.R. nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a direcţiei de sãnãtate publica, prevãzut în anexa nr. 1, organigrama direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, prevãzutã în anexa nr. 2 şi organigrama Direcţiei de Sãnãtate Publica a Municipiului Bucureşti, prevãzutã în anexa nr. 3, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Directorul direcţiei de sãnãtate publica coordoneazã şi rãspunde direct de intreaga activitate de sãnãtate publica din teritoriul arondat.
ART. 3
(1) Activitatea financiarã a direcţiei de sãnãtate publica se desfãşoarã pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Directorul direcţiei de sãnãtate publica îndeplineşte funcţia de ordonator secundar de credite pentru sumele primite de la bugetul de stat şi alte surse de finanţare, în condiţiile legii.
ART. 4
Statul de funcţiuni al direcţiilor de sãnãtate publica se aproba de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 5
(1) Ministerul sãnãtãţii şi familiei numeşte şi elibereazã din funcţie, cu avizul prefectului, directorul directieie de sãnãtate publica.
(2) Ministrul sãnãtãţii şi familiei numeşte şi elibereazã din funcţie directorii adjuncţi cu avizul prefectului şi la propunerea directorului direcţiei de sãnãtate publica în subordinea cãruia aceştia funcţioneazã.
(3) Numirea, transferul şi eliberarea din funcţie a directorului adjunct financiar-contabilitate la direcţia de sãnãtate publica se face de cãtre Ministrul Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 6
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile <>Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 329/1999 .
ART. 7
Direcţiile din Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi direcţiile de sãnãtate publica, vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

MINISTRUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI,
Daniela Bartos


ANEXA 1


────────
la Ordinul nr. 120/08.03.2001
──────────────────────────────

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea
DIRECŢIILOR DE SĂNĂTATE PUBLICA JUDEŢENE ŞI A MUNICIPIULUI
BUCUREŞTI

CAP. 1
DISPOZIŢII GENERALE

ART. 1
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt unitãţi descentralizate ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu personalitate juridicã, reprezentând autoritatea de sãnãtate publica la nivel local, care realizeazã politicile şi programele naţionale de sãnãtate, activitatea de promovare a sãnãtãţii şi de medicina preventivã, de inspecţie sanitarã de stat, de monitorizare a stãrii de sãnãtate şi organizare a evidentelor statistice pe probleme de sãnãtate precum şi de planificare şi derulare a investiţiilor finanţate de la bugetul de stat pentru sectorul de sãnãtate.
ART. 2
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti organizeazã, controleazã şi finanţeazã programele naţionale de sãnãtate ce se deruleazã în teritoriul arondat.
ART. 3
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu autoritãţile locale, cu instituţii de învãţãmânt şi organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale, organizeazã activitãţi de promovare a sãnãtãţii şi de educaţie pentru sãnãtate a populaţiei.
ART. 4
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti exercita atribuţii specifice de inspecţie sanitarã de stat prin personalul împuternicit în condiţiile legii, activitatea acestui personal fiind coordonata de inspectorul sanitar de stat şef judeţean (al municipiului Bucureşti), care este director adjunct şi membru în consiliul de administraţie al direcţiei de sãnãtate publica.
ART. 5
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu Casele de Asigurãri Sociale de Sãnãtate, coordoneazã serviciile de ambulanta din teritoriu, organizeazã şi coordoneazã asistenta medicalã în caz de calamitati, catastrofe şi situaţii deosebite, stabilite de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, organizeazã, conduc, coordoneazã şi rãspund de pregãtirea reţelei sanitare pentru apãrare şi asistenta medicalã în caz de dezastre, epidemii şi alte situaţii deosebite, sub coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 6
Serviciile de medicina legalã judeţene şi cabinetele de medicina legalã din oraşele neresedinta de judeţ se organizeazã şi funcţioneazã potrivit <>H.G.R. nr. 774/2000 , Ordonanţei Guvernului nr. 1 din 2000 şi <>H.G.R. nr. 243 din 2001 .
ART. 7
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti organizeazã culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale din cabinetele medicale, indiferent de forma de organizare şi din reţeaua sanitarã subordonata, întocmesc rapoarte pe care au obligaţia a le pune la dispoziţia Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, centrului de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã şi autoritãţilor locale, potrivit legii, respectându-se confidenţialitatea datelor referitoare la persoane.
ART. 8
La cererea unor persoane fizice sau juridice, direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti efectueazã potrivit dispoziţiilor legale, servicii privind sãnãtatea publica pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare.
ART. 9
Veniturile proprii ale direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti constituie surse extrabugetare care se folosesc în condiţiile legii.

CAP. 2
ATRIBUŢII

ART. 10
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti au în principal urmãtoarele atribuţii:
a) Evalueaza starea de sãnãtate a populaţiei din teritoriu arondat, identifica principalele probleme de sãnãtate publica şi aloca prioritar resursele spre intervenţiile cu cele mai mare randament în ameliorarea stãrii de santate;
b) Evalueaza anual strategiile de control selectate prin prisma progresului realizat în ameliorarea stãrii de santate a populaţiei din teritoriu;
c) informeazã anual autoritãţile teritorial administrative (primar, prefect) asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei şi a concluziilor care rezulta din evaluare.

A. În domeniul inspecţiei sanitare de stat

a) Atribuţiile generale şi specifice din acest domeniu sunt cele precizate în actele normative în vigoare.

B. În domeniul activitãţii de laborator

1. Laboratorul de microbiologie
a) Efectueazã cu prioritate analize bacteriologice, virusologice, serologice, imunologice şi parazitologice din produse biologice (patologice) pentru diagnosticul bolilor transmisibile şi pentru evaluarea potenţialului epidemiologic;
b) Efectueazã analize microbiologice pe probe de apa, aer, alimente şi factori de mediu necesare evaluãrii riscurilor pentru sãnãtate;
c) Efectueazã analize microbiologice la cererea unor beneficiari din afarã sistemului sanitar bugetar pentru care se percep taxe;
d) Colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din direcţia de sãnãtate publica pe problemele legate de microbiologie;
e) Pune la dispoziţia compartimentului de statistica informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
f) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul adjunct al direcţiei de santate publica coordonator al activitãţii laboratoarelor şi supravegherii stãrii de sãnãtate.

2. Laboratorul de chimie sanitarã
a) Efectueazã cu prioritate analize fizico-chimice pe probe de apa, aer şi alţi factori de mediu pentru evaluarea obiectivã a conformitatii produselor şi a riscurilor pentru santate;
b) Efectueazã analize fizico-chimice la cererea unor baneficiari din afarã sistemului sanitar bugetar pentru care se percep taxe;
c) Colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din direcţia de sãnãtate publica pe problemele legate de chimie sanitarã;
d) Pune la dispoziţia compartimentului de statistica informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
e) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul adjunct al direcţiei de sãnãtate publica coordonator al activitãţii laboratoarelor şi supravegherii stãrii de sãnãtate.

3. Laboratorul de toxicologie
a) Efectueazã cu prioritate analize toxicologice pe probe de apa, aer şi alţi factori de mediu pentru evaluarea obiectivã a conformitatii produselor şi a riscurilor pentru sãnãtate;
b) Efectueazã analize toxicologice la cererea unor beneficiari din afarã sistemului sanitar bugetar care se percep taxe;
c) Colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din direcţia de sãnãtate publica pe problemele legate de toxicologie;
d) Pune la dispoziţia compartimentului de statistica informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
e) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul adjunct al direcţiei de sãnãtate publica coordonator al activitãţii laboratoarelor şi supravegherii stãrii de sãnãtate.

4. Laboratorul de entomologie
a) Organizeazã activitatea de supraveghere şi combatere a vectorilor de importanta medicalã;
b) Colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din direcţia de sãnãtate publica pe problemele legate de entomologie;
c) Pune la dispoziţia compartimentului de statistica informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
d) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul adjunct al direcţiei de sãnãtate publica coordonator al activitãţii laboratoarelor şi supravegherii stãrii de sãnãtate.

5. Laboratorul de igiena radiatiilor
a) Atribuţiile acestui laborator sunt cele precizate în actele normative în vigoare

C. În domeniul supravegherii stãrii de sãnãtate şi programe de medicina preventivã

1. Compartimentele de igiena
a) Coordoneazã şi evalueaza la nivel local implementarea programelor de medicina preventivã specifice;
b) Atribuţiile generale şi specifice din domeniul igienei (igiena mediului, alimentaţiei şi şcolarã) şi medicinii muncii sunt cele prevãzute în actele normative specifice în vigoare;
c) Avizeazã şi autorizeaza, coform actelor normative în vigoare;
d) Elaboreazã, în colaborare cu compartimentul de epidemiologie şi autoritatea publica localã, planul de acţiune în caz de catastrofa;
e) Organizeazã, monitorizeazã şi evalueaza activitatea medicalã din cadrul gradinitelor, şcolilor şi unitãţilor de învãţãmânt superior;
f) Asigura distribuirea truselor de clatire cu soluţii fluorurate;
g) Coordoneazã activitatea de prezentarea a esantioanelor de sare de bucatarie pentru verificarea concentratiei de fluoruri;
h) Organizeazã, monitorizeazã şi evalueaza studiile privind indicatorii de sãnãtate orala;
i) Pune la dispoziţia compartimentului de statistica informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
j) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul adjunct al direcţiei de sãnãtate publica coordonator al activitãţii laboratoarelor şi supravegherii stãrii de sãnãtate.

2. Compartimentul de epidemiologie
a) Coordoneazã şi evalueaza periodic la nivel local implementarea programelor de medicina preventivã;
b) Colecteazã, verifica, prelucreaza informaţiile, interpreteazã şi analizeazã rezultatele în vederea luãrii deciziilor şi precizãrile strategiei de combatere a bolilor transmisibile şi netransmisibile;
c) Estimeaza necesarul de materiale, acţiuni şi servicii necesare implementarii activitãţilor de prevenire şi control al bolilor transmisibile;
d) Asigura derularea acţiunilor prevãzute în sistemele naţionale de supraveghere a stãrii de sãnãtate a populaţiei;
e) Organizeazã şi asigura sistemul local de supraveghere a stãrii de sãnãtate a populaţiei din teritoriul arondat;
f) Coordoneazã activitatea compartimentelor teritoriale de sãnãtate publica;
g) Organizeazã, conduce şi participa la investigarea şi controlul focarelor de boli transmisibile din colectivitãţi organizate sau temporare din teritoriu;
h) Aplica mãsurile de protecţie sanitarã a frontierelor de stat privind bolile transmisibile;
i) Acorda consultanţa secţiilor de prevenire şi control al infectiilor nozocomiale din unitãţile sanitare arondate;
j) Organizeazã planul de acţiune în caz de dezastru în colaborare cu celelalte compartimente din direcţia de sãnãtate publica şi cu autoritatea publica localã;
k) Colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din direcţia de sãnãtate publica pe problemele specifice;
l) Avizeazã şi autorizeaza, conform actelor normative în vigoare;
m) Urmãreşte modul de utilizare a fondurilor alocate programelor de medicina preventivã;
n) Analizeazã şi interpreteazã datele demografice, de morbiditate şi de mortalitate şi le coreleazã cu factorii de risc;
o) Asigura supravegherea epidemiologica a populaţiei în relatie cu factorii de risc;
p) Organizeazã acţiuni de examinare profilactica specifica a grupurilor populationale expuse la factorii de risc;
q) Colaboreazã cu compartimentul de programe de promovare a sãnãtãţii şi educaţiei pentru sãnãtate pentru organizarea şi coordonarea programelor de educaţie pentru sãnãtate orala;
r) Pune la dispoziţia compartimentului de statistica informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
s) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul adjunct al direcţiei de sãnãtate publica coordonator al activitãţii laboratoarelor şi supravegherii stãrii de sãnãtate.

3. Unitatea de produse biologice, produse diagnostic şi materiale DDD
a) Asigura aprovizionarea, depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a vaccinurilor şi a celorlalte produse biologice şi materiale necesare derulãrii programelor de medicina preventivã;
b) Asigura aprovizionarea, depozitarea şi livrarea produselor DDD necesare intervenţiei în focarele de boli transmisibile;
c) Asigura aprovizionarea laboratoarelor proprii şi a altor unitãţi sanitare cu medii de cultura, seruri de diagnostic, sticlarie, reactivi, kit-uri şi alte materiale consumabile în vederea realizãrii activitãţilor cuprinse în programele de medicina preventivã;
d) Asigura aprovizionarea, depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a produselor din componenta rezervei antiepidemice în caz de calamitate;
e) Colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii din direcţia de sãnãtate publica pe problemele legate de produsele antiepidemice;
f) Pune la dispoziţia compartimentului de statistica informaţiile necesare evaluãrii stãrii de sãnãtate şi a strategiilor de control;
g) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul adjunct al direcţiei de sãnãtate publica judeţene coordonator al activitãţii laboratoarelor şi supravegherii stãrii de sãnãtate.

D. În domeniul activitãţii de strategie şi management

1. În domeniul managementului serviciilor de sãnãtate
a) Este responsabilã pentru implementarea la nivel local a strategiilor naţionale;
b) Administreazã şi organizeazã reţeaua unitãţilor sanitare publice şi este responsabilã pentru relaţiile acestora cu Casa de Asigurãri Sociale de Sãnãtate, în ceea ce priveşte respectarea prevederilor actelor normative în vigoare;
c) Organizeazã, supravegheazã şi controleazã activitatea cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi a unitãţilor sanitare din subordine, cu respectarea prevederilor legale, în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
d) Coordoneazã şi evalueaza derularea programelor naţionale de sãnãtate la nivel local;
e) Stabileşte împreunã cu coordonatorii de programe alocarea bugetului de stat la nivel local;
f) Evalueaza nevoile de servicii de sãnãtate din teritoriu;
g) Elaboreazã strategia de dezvoltare a serviciilor de sãnãtate locale şi stabileşte, pe baza evaluãrii nevoii de servicii, asupra organizãrii/reorganizãrii structurilor sanitare din teritoriu pe care le supune spre aprobare Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
h) Coordoneazã şi integreaza serviciile furnizate la nivel comunitar;
i) Dezvolta programe de sãnãtate care sa rãspundã unor nevoi locale specifice;
j) Elaboreazã norme de funcţionare a unitãţilor sanitare;
k) Aplica, adapteaza şi dezvolta la nivel local reglementãri stabilite la nivel naţional;
m) Controleazã aplicarea normelor de funcţionare ale cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare;
n) Aplica la nivel local reglementãrile stabilite la nivel naţional de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.

1.1. Înregistrare şi acreditare
a) Organizeazã, modifica şi completeazã evidenta unitãţilor (publice şi private) din teritoriu, pe care o pune la dispoziţia Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
b) Este responsabilã pentru evidenta medicilor, asistentilor medicali, personalului mediu şi a celui paramedical din teritoriu (registrul judeţean);
c) Este responsabilã pentru acreditarea laboratoarelor conform standardelor elaborate de laboratoarele naţionale de referinta;
d) Este responsabilã pentru implementarea la nivel local a programelor naţionale de acreditare şi de imbunatatire continua a calitãţii;
e) Este responsabilã pentru informarea personalului medical în legatura cu normele de etica şi deontologie medicalã şi de informarea pacientilor cu privire la drepturile acestora;
f) Întocmeşte şi pãstreazã actul de înfiinţare (certificatul de înregistrare în registrul unic) a cabinetelor medicale;
g) Elibereazã avizele de libera practica pentru medici, asistenţi medicali şi cadrele sanitare medii din reţeaua asigurãrilor sociale de sãnãtate şi sistemul privat;
h) Tine evidenta obligatorie a tuturor cabinetelor medicale publice şi private;
i) Urmãreşte aplicarea criteriilor de control al calitãţii serviciilor medicale prestate cu unitãţile contractante cu casele de asigurãri de sãnãtate;
j) Desemneazã reprezentanţii în comisiile de control al calitãţii serviciilor medicale;
k) Este responsabilã de evidenta şi acreditarea unitãţilor farmaceutice publice şi private (Registrul judeţean de evidenta a farmaciilor);
l) În funcţie de strategia de dezvoltare, propune necesarul de personal sanitar.

2. În domeniul asistenţei familiale şi sociale
Compartimentul de asistenta familialã şi socialã coordoneazã activitãţile de mai jos, conform <>Ordinului Ministrului Sãnãtãţii nr. 927/28.12.1999 ;
a) Coordoneazã asistenta medicalã primara pe urmãtoarele domenii:
- asistenta gravidei, lauzei şi nou-nascutului (urmãrirea şi depistarea gravidelor, identificarea gravidelor cu risc crescut, îngrijirea şi supravegherea lauzelor şi nou-nascutului);
- asistenta medicalã a copilului;
- serviciile de baza în planificare familialã şi sãnãtatea reproducerii.
b) Coordoneazã asistenta medicalã de specialitate în reţeaua ambulatorie şi spitaliceasca de specialitate în domeniile: obstetrica-ginecologie, pediatrie, planificare familialã şi sãnãtatea reproducerii;
c) Organizeazã şi coordoneazã activitatea de raportare şi analiza profesionalã a mortalitatii materne, mortalitatii perinatale, mortalitatii infantile şi 1-4 ani;
d) Colaboreazã cu agenţii internaţionale şi organizaţii nonguvernamentale în elaborarea şi derularea unor programe speciale în domeniu;
e) Reprezintã direcţia de sãnãtate publica judeteana şi a municipiului Bucureşti pe problemele de specialitate în relaţiile cu organismele locale.

3. În domeniul managementului ingrijirilor de sãnãtate
a) Activitatea acestui compartiment se adreseazã în exclusivitate asistentilor medicali, personalului cu pregãtire medie sanitarã şi personalului auxiliar sanitar,
b) Monitorizeazã serviciile de îngrijiri furnizate de unitãţile medicale, organizaţii nonguvernamentale sau alte organizaţii;
c) Colaboreazã şi dezvolta programe de îngrijiri de sãnãtate cu organizaţiile nonguvernamentale din teritoriu;
d) Elaboreazã metodologii, tematici şi bibliografii pentru examene şi concursuri;
e) Evalueaza periodic nivelul de cunoştinţe profesionale ale asistentilor medicali, surorilor medicale, infirmierelor şi ingrijitorilor la domiciliu;
f) Stabileşte nevoile de pregãtire profesionalã şi organizeazã programe de educaţie continua pentru asistenţi medicali, surori medicale, infirmiere şi ingrijitori la domiciliu;
g) Asigura dezvoltarea şi funcţionarea serviciilor de îngrijiri comunitare (îngrijiri la domiciliu);
h) Supravegheazã furnizarea ingrijirilor comunitare (îngrijiri la domiciliu) din judeţ;
i) Monitorizeazã furnizarea serviciilor de îngrijiri şi evalueaza calitatea acestora;
j) Informeazã asistentii medicali, surorile medicale şi infirmierele/ingrijitoarele la domiciliu asupra normelor de etica şi deontologie profesionalã;
k) Controleazã respectarea Codului de etica şi a mãsurilor de securitate a muncii de cãtre asistentii medicali, surorile medicale, infirmierele şi ingrijitorii la domiciliu din sectorul public judeţean;
l) Colaboreazã şi asigura comunicarea cu organizaţiile profesionale, sindicale etc. şi analizeazã propunerile acestora privind activitãţile profesionale;
m) Controleazã respectarea programelor de instituire practica a elevilor/studenţilor din şcolile postliceale sanitare/colegii;
n) Participa în comisia de examinare pentru examenul de absolvire a şcolii sanitare postliceale;
o) Participa la selectarea şi recrutarea asistentilor medicali, infirmierelor, ingrijitorilor la domiciliu şi la organizarea examenelor şi concursurilor pentru aceştia;
p) Organizeazã formarea continua/perfecţionarea asistentilor medicali, a surorilor medicale, a infirmierelor şi ingrijitorilor la domiciliu.

4. În domeniul programelor de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate
a) Elaboreazã, monitorizeazã şi evalueaza proiectele locale ce deriva din programul naţional de educaţie pentru sãnãtate;
b) Furnizeazã informaţii cãtre populaţie referitoare la prevenirea bolilor şi promovarea sãnãtãţii;
c) Asigura dezvoltarea la nivel local a programelor prioritare de promovare a sãnãtãţii;
d) Elaboreazã şi aplica programe comunitare de promovare a sãnãtãţii şi educaţiei pentru sãnãtate;
e) Desfãşoarã programe de cercetare aplicatã cu specific comunitar utilizând ca instrumente monitorizarea şi evaluarea în promovarea sãnãtãţii şi educaţia pentru sãnãtate;
f) Implica comunitatea în toate activitãţile de promovare a sãnãtãţii;
g) Colaboreazã cu departamentele autoritãţii locale, organizaţii nonguvernamentale naţionale şi internaţionale şi alte organizaţii din comunitate;
h) Asigura colaborarea cu mass-media;
i) Furnizeazã servicii de formare în educaţia pentru sãnãtate adresate formatorilor, în cadrul şi în afarã sistemului de sãnãtate;
j) Elaboreazã, editeazã şi tipareste materiale publicitare specifice;
k) Monitorizeazã şi supravegheazã realizarea eventualelor contracte cu terţi furnizori de servicii în cadrul domeniilor specifice de activitate, din punct de vedere profesional şi tehnic, la nivelul judeţului.

5. În domeniul programelor de asistenta medicalã

a) Coordoneazã, controleazã şi evalueaza periodic la nivel local derularea programelor de asistenta medicalã considerate obiective prioritare de sãnãtate conform Ordinului Ministerului Sãnãtãţii nr. 189/1999 ;
b) Este responsabilã pentru modul de utilizare a fondurilor alocate prin programele naţionale de sãnãtate.

E. În domeniul financiar, contabilitate şi buget

a) Finanţeazã şi/sau executa, dupã caz, indicatorii aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli al direcţiei de sãnãtate publica şi al unitãţilor din subordine;
b) întocmeşte dãrile de seama periodice ale direcţiei; verifica, analizeazã şi centralizeazã dãrile de seama ale unitãţilor din subordine potrivit normelor legale, asigurând realitatea şi exactitatea datelor cuprinse; prezintã la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei darea de seama centralizata, avizand în prealabil plãţile şi disponibilitãţile din conturi la trezorerii şi bãnci, dupã caz;
c) Finanţeazã aparatura de inalta performanta din cadrul unitãţilor subordonate, precum şi cheltuielile aferente acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
d) Controleazã efectuarea inventarierilor la unitãţile subordonate şi modul de asigurare a integritãţii patrimoniului;
e) Urmãreşte situaţia colectãrii fondului special pentru sãnãtate în teritoriul arondat;
f) Asigura prin organele proprii, controlul gestionar şi financiar la unitãţile din subordine raportand, la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, rezultatele obţinute;
g) Propune indicatorii financiari ce urmeazã a fi incluşi în legea anuala a bugetului de stat;
h) Aproba şi repartizeazã bugetul propriu de venituri şi cheltuieli al unitãţilor sanitare subordonate şi urmãreşte utilizarea eficienta a fondurilor alocate;
i) Elaboreazã propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
j) Executa indicatorii economico-financiari din bugetul propriu şi urmãreşte executarea acestora la unitãţile financiare în baza bugetului aprobat;
k) Finanţeazã programele de sãnãtate publica şi alte activitãţi conform actelor normative în vigoare pe baza deschiderii de credite lunare transmise de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
l) Aproba casarile pentru unitãţile subordonate din teritoriu şi urmãreşte modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice;
m) Întocmeşte lunar situaţia monitorizarii cheltuielilor de personal pe care o transmite Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
n) Indruma metodologic din punct de vedere financiar contabil unitãţile teritoriale subordonate;
o) Întocmeşte lunar execuţia bugetului de stat şi a fondului special de sãnãtate publica pe care o înainteazã Sãnãtãţii şi Familiei;
p) Întocmeşte lunar situaţia necesarului de credite bugetare pentru luna urmãtoare pe titlul de cheltuieli şi programe de sãnãtate publica pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
q) Pe baza evaluãrii tehnico-materiale existente în teritoriu, stabileşte prioritãţile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia, propunand lucrãri de investiţii, consolidare clãdiri şi reparaţii capitale;
r) Stabileşte necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrãri de investiţii, consolidãri şi reparaţii capitale pentru unitãţile subordonate;
s) Efectueazã repartizarea creditelor bugetare anuale, asigurând transmiterea listei obiectivelor de investiţii nominalizate în anexa la bugetul de stat anual unitãţilor subordonate beneficiare de investiţii la termenele prevãzute de lege;
t) Asigura, în limita alocaţiilor bugetare alocate, finanţarea lucrãrilor de investiţii, conform actelor normative în vigoare pe baza deschiderii de credite lunare;
u) Urmãreşte modul de executare a bugetului aprobat la titlul "Cheltuieli de capital" pe unitãţi subordonate, luând mãsurile necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în construcţii şi financiarã;
v) Analizeazã periodic modul de derulare al procesului investitional şi solicita ordonatorului principal de credite modificãri valorice ale creditelor repartizate anual pe obiective de investiţii, acolo unde este cazul;
w) Indruma din punct de vedere metodologic beneficiarii lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale cu privire la proiectarea, avizarea, execuţia şi finanţarea acestora în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
x) În conformitate cu legislaţia în vigoare, direcţiile de sãnãtate publica indruma şi verifica unitãţile din subordine în activitatea de stabilire a tarifelor, prestaţiilor efectuate de acestea.

F. În domeniul administrativ, aprovizionare, întreţinere şi investiţii

a) Stabileşte necesarul de aprovizionare, organizeazã desfãşurarea licitaţiilor conform reglementãrilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora;
b) Organizeazã activitatea de transport-achizitionare autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie, efectuarea rodajului şi rãspunde de: controlul zilnic, reviziile tehnice, reparaţiile curente şi capitale la autovehicule;
c) Asigura executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor necesare unitãţii;
d) Rãspunde de depozitarea corespunzãtoare a carburantilor şi lubrifiantilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzina;
e) Rãspunde de elaborarea documentaţiei tehnice pentru investiţii de cãtre unitãţi, potrivit reglementãrilor legale;
f) Participa la stabilirea necesarului de investiţii: construcţii, consolidãri clãdiri, pentru unitãţile din subordine;
g) Stabileşte necesarul de aparatura de inalta performanta pentru unitãţile din subordine;
h) Verifica şi urmãreşte eficienta aprovizionarii unitãţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc. în vederea asigurãrii functionarii acestora;
i) Organizeazã şi rãspunde pentru asigurarea pazei, aplicarea Normelor de protecţia muncii şi de prevenire a incidentelor potrivit legii;
j) Asigura aprovizionarea şi distribuirea vaccinurilor, medicamentelor şi materialelor sanitare pentru medicii de familiei, cabinetelor şcolare şi grãdiniţe.

G. În domeniul resurse umane, normare, organizare şi salarizare

a) Angajeazã şi elibereazã din funcţie în conformitate cu normativele legale în vigoare medicii directori, adjunctii acestora şi contabilul şef din unitãţile subordonate. Înainte de numirea şi eliberarea din funcţie a acestora, va fi informat şi Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei - Direcţia Generalã Management, Resurse Umane şi Concursuri;
b) Participa la evaluarea activitãţii medicilor directori, adjunctilor acestora şi contabilului şef din unitãţile subordonate;
c) Aplica normele Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei privind formarea, încadrarea, transferul şi detasarea personalului sanitar; urmãreşte evalueaza şi ia mãsuri privind utilizarea eficienta a personalului sanitar din subordine;
d) Controleazã practica profesionalã cu sprijinul Colegiului Medicilor, Compartimentul Managementul Ingrijirilor de Sãnãtate, Colegiului Asistentilor Medicali, dupã caz, şi ia mãsuri pentru asigurarea ordinii, promovarea normelor şi a deontologiei profesionale a personalului din subordine;
e) Este responsabilã pentru organizarea, formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului medico-sanitar din subordine, precum şi de modul în care unitãţile din subordine organizeazã şi desfãşoarã concursuri pe plan local;
f) Verifica şi aproba statele de funcţii ale unitãţilor subordonate, în limita numãrului de personal şi a bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat:
g) indruma şi urmãreşte în unitãţile sanitare subordonate aplicarea legislaţiei în vigoare privind încadrarea,salarizarea, promovarea şi acordarea tuturor celorlalte drepturi salariale privind: salariul de merit, indemnizaţia de conducere, sporul de vechime, sporul pentru condiţii deosebite de munca, încadrarea personalului în grupa I şi II de munca, încadrarea prin cumul de funcţii, plata cu ora, salarizarea garzilor;
h) Întocmeşte şi modifica statul de funcţii pentru aparatul propriu al direcţiilor de sãnãtate publica în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
i) Întocmeşte rapoarte statistice privind numãrul şi drepturile de personal pentru Comisia Nationala de Statistica (CNS), Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Centrul de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã;
j) Aproba pentru unitãţile sanitare din subordine la propunerea acestora, modificarea organigramei pentru sectorul tehnic, economic şi administrativ, cu consultarea sindicatelor din domeniu;
k) Elaboreazã şi înainteazã Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei în vederea aprobãrii pentru unitãţile sanitare din subordine lucrãrile privind modificarea structurii medicale şi documentaţiile aferente;
l) Elaboreazã statul de personal pentru posturile finanţate integral de la bugetul de stat şi îl înainteazã Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
m) Publica posturile şi organizeazã concursul conform Ordinului Ministerului Sãnãtãţii nr. 366/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea ocupãrii posturilor de medici, farmacisti, chimisti, biologi, biochimisti pentru unitãţile din subordine;
n) Aproba modificarea statelor de funcţii pentru unitãţile sanitare din subordine;
o) Asigura transmiterea cãtre unitãţile sanitare din subordine a tuturor ordinelor Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, circularelor şi instrucţiunilor tehnice elaborate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
p) Realizeazã evidenta actelor normative cu aplicare în sistemul sanitar din Monitorul Oficial şi a celor cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regãsesc în activitatea direcţiei de sãnãtate publica sau a unitãţilor subordonate;
q) Asigura legatura între direcţia de sãnãtate publica şi casa judeteana de asigurãri de sãnãtate pentru prevenirea şi rezolvarea unor eventuale probleme litigioase care pot aparea;
r) Participa la organizarea concursurilor şi examenelor pentru obţinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în rezidentiat;
s) Stabileşte strategia de dezvoltare şi nevoile de personal împreunã cu compartimentul managementul ingrijirilor de sãnãtate şi consultarea sindicatelor reprezentative, potrivit legii.

H. În domeniul juridic

a) Avizeazã, la cererea conducerii, actele care pot angaja rãspunderea patrimonialã a persoanei juridice, precum şi orice alte acte care produc efecte juridice;
b) Participa la negocierea şi încheierea contractelor;
c) Redacteazã cererile de chemare în judecata, de exercitare a cãilor de atac, modifica, renunţa la pretenţii şi cai de atac, cu aprobarea conducerii direcţiei de sãnãtate publica;
d) Reprezintã şi apara interesele persoanei juridice în fata organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecãtoreşti, a altor organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricãrei proceduri prevãzute de lege, în baza delegaţiei date de cãtre conducerea persoanei juridice;
e) Participa la negocierea de înţelegeri internaţionale privind domeniul de activitate în care funcţioneazã sau, dupã caz, avizeazã asemenea înţelegeri;
f) Se preocupa de obţinerea titlurilor executorii şi sesizeazã directorul financiar contabil în vederea luãrii mãsurilor necesare pentru realizarea executãrii silite a drepturilor de creanta iar, pentru realizarea altor drepturi, sesizeazã organul de executare silitã competent;
g) Urmãreşte apariţia actelor normative şi semnaleaza organelor de conducere şi serviciilor interesate atribuţiile ce le revin din acestea;
h) Contribuie prin intreaga activitate la asigurarea respectãrii legii, apãrarea proprietãţii publice şi private a statului aflatã în administrarea direcţiei de sãnãtate publica, a unitãţilor din subordine, precum şi la buna gospodãrire a mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu;
i) Semnaleaza organelor competente cazurile de aplicare neuniforma a actelor normative şi, când este cazul, fac propuneri corespunzãtoare;
j) Analizeazã, împreunã cu compartimentul financiar contabil şi cu alte compartimente interesate, modul cum sunt respectate dispoziţiile legale în desfãşurarea activitãţii unitãţilor şi cauzele care genereazã prejudicii aduse avutului public sau infracţiuni. Întocmeşte constatãri şi propune luarea mãsurilor necesare în vederea intaririi ordinei şi disciplinei, prevenirea încãlcãrii legilor şi a oricãror altor abateri;
k) Desfãşoarã acţiuni de cunoaştere şi aplicare a legislaţiei la unitãţile sanitare din subordine, fãrã consilier juridic, cãrora le acorda asistenta juridicã;
l) îndeplineşte orice alte lucrãri cu caracter juridic.

I. În domeniul statisticii şi informaticii

a) Pune la dispoziţie tuturor compartimentelor interesate (inspecţie sanitarã, supravegherea stãrii de sãnãtate, programe de sãnãtate) toate datele solicitate;
b) Transmite informãri operative (în timp real) persoanelor cu atribuţii de decizie;
c) Colaboreazã cu compartimentele de epidemiologie în realizarea rapoartelor periodice precum şi a prognozelor;
d) Colaboreazã cu celelalte compartimente la elaborarea rapoartelor necesare fundamentarii programelor de sãnãtate;
e) Organizeazã sistemul de evidenta primara şi raportarea statistica sanitarã la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi al unitãţilor sanitare;
f) Verifica datele raportate cu evidentele primare şi centralizatoare;
g) Centralizeazã dãrile de seama pe judeţ şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate, trimestriale, anuale;
h) Verifica şi centralizeazã dãrile de seama privind morbiditatea cu incapacitate temporarã de munca, calcularea indicatorilor de gravitate şi durata medie pe ramuri de producţie, calcularea indicatorilor incapacitãţii şi compararea lor cu perioadele anterioare similare (date comparabile);
i) Codifica cauzele de deces, în conformitate cu obligaţiile Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, în buletinele de deces şi de nãscut mort, conform legislaţiei de stare civilã a populaţiei;
j) Verifica şi codifica fişele cu decese sub un an, decese perinatale, a fişelor cu decese materne şi compararea lor ca numãr şi cauza de deces cu cele care circula prin sistemul informaţional al Comisiei Naţionale pentru Statistica;
k) Centralizeazã, verifica şi transmite la CCSSDM dãrile de seama de stat ale Comisiei Naţionale pentru Statistica (unitãţi, paturi, personal, activitãţi) la datele fixate;
l) Tine evidenta şi raporteazã miscarea personalului medical pe unitãţi, specialitãţi medicale, pe sexe şi varsta, actualizeazã permanent Registrul Naţional;
m) Participa concret la toate anchetele medicale de sãnãtate organizate de CCSSDM pentru aflarea opiniei populaţiei privind calitatea şi necesarul de asistenta medicalã, opinia specialiştilor privind structurarea reţelei sanitare, necesarul de medicamente, necesarul de personal medico-sanitar etc.;
n) Verifica şi tine la zi Registrul Judeţean de Cancer;
o) Informeazã operativ şi periodic Direcţia Generalã de Sãnãtate Publica cu privire la fenomenele demografice şi de morbiditate;
p) Organizeazã cursurile de perfecţionare a personalului de statistica şi instruirea cu privire la codificarea morbiditatii, a incapacitãţii temporare de munca şi buna completare a evidentelor şi darilor de seama, precum şi arhivarea formularelor statistice în conformitate cu indicatorul termenelor de pãstrare a documentelor;
q) Organizeazã tipãrirea pe plan local a imprimatelor necesare tuturor unitãţilor sanitare;
r) Participa la aplicarea sistemului informaţional la nivel judeţean, al spitalelor şi altor unitãţi sanitare în conformitate cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi a Bãncii Mondiale de informatizare a sectorului de sãnãtate din România;
s) Este responsabilã pentru organizarea Bazei de date judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor la intrarea şi ieşirea din aceasta Baza de date a ocrotirii sãnãtãţii;
t) Pune la dispoziţia tuturor compartimentelor interesate toate datele solicitate;
u) Colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii ale direcţiei de sãnãtate publica pe problemele legate de statistica şi informatica medicalã;
v) Are şi alte atribuţii specifice, stabilite de cãtre directorul direcţiei de sãnãtate publica.

J. În domeniul relaţiilor publice şi comunicãrii

1. Va fi desemnatã de cãtre conducerea direcţiilor de sãnãtate publica o persoana care va prelua atribuţiile privind relaţiile publice şi comunicarea.
a) Realizarea obiectivelor de comunicare prin mass-media sau prin mijloace proprii direcţiei de sãnãtate publica;
b) Evaluarea imaginii direcţiei de sãnãtate publica şi a unitãţilor sanitare şi stabilirea mãsurilor pentru îmbunãtãţirea acesteia;
c) Asigurarea desfãşurãrii optime a activitãţilor de relaţii publice;
d) Asigura informarea permanenta referitoare la principalele activitãţi ale direcţiei de sãnãtate publica, privind în mod deosebit derularea reformei în sistemul sanitar;
e) Asigura o legatura permanenta între comunitate şi direcţia de sãnãtate publica, organizând dupã un program stabilit activitatea de audiente pentru populaţie; pe baza datelor comunicate de Direcţia Relaţii Publice, Administrativ şi Informatica din Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, asigura informarea populaţiei (prin intermediul spitalelor, al unitãţilor sanitare ambulatorii şi al mass-mediei) privind programul sãptãmânal de audienta al Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
f) Desfãşoarã activitate de analiza a cererilor cetãţenilor şi disponibilizeaza toate informaţiile pentru soluţionarea problemelor prezentate sau solicitate, urmãreşte şi sprijinã totodatã soluţionarea legalã şi în termen a cererilor, petitiilor etc. primite de la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi transmise la direcţia de sãnãtate publica, precum şi comunicarea cãtre minister a modului de soluţionare a scrisorilor respective;
g) Realizeazã legatura dintre cetãţean şi unitãţile sanitare din subordine pentru clarificarea tuturor problemelor în vederea rezolvarii cererii solicitantului;
h) Face legatura între persoanele defavorizate şi instituţiile specializate în asistenta acestora;
i) Face legatura între presoanele defavorizate care necesita efectuarea tratamentului în strãinãtate şi conducerea direcţiilor de sãnãtate publica în vederea elaborãrii documentaţiilor necesare.
2. Relaţiile cu prefectura, consiliul judeţean, alte organe ale administraţiei publice, organizaţii politice, sindicate şi organisme nonguvernamentale
a) Organizeazã legatura dintre direcţia de sãnãtate publica şi prefectura, consiliul judeţean, primãriile locale, partidele politice şi organizaţiile nonguvernamentale;
b) Asigura legatura între conducerea direcţiei de sãnãtate publica şi sindicate în vederea analizei şi soluţionãrii, conform legislaţiei în vigoare, a revendicarilor sindicale;
c) Comunica la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei - Direcţia Relaţii Publice, Administrativ şi Informatica - date privind:
- adresa direcţiei, numele şi prenumele persoanelor din conducerea direcţiei de sãnãtate publica, numãrul de telefon şi fax (inclusiv e-mail); pentru directori, inclusiv mobilul şi numãrul de telefon de la domiciliul acestora;
- denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu, numele şi prenumele directorilor, numãr telefon şi fax (inclusiv mobil);
- denumirea şi adresa altor unitãţi importante din teritoriu, numele şi prenumele conducãtorilor, numãr telefon (inclusiv mobil);
- modificãrile ce intervin în datele comunicate.

K. În cadrul activitãţii de audit intern

a) Efectueazã activitatea de audit intern în baza Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999, normelor Ministerului Finanţelor nr. 332/2000 şi a normelor interne ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei la nivelul direcţiilor de sãnãtate publica;
b) Organizeazã şi verifica activitatea de audit la nivelul unitãţilor sanitare subordonate;
c) Verifica unitãţile sanitare din subordinea direcţiei de sãnãtate publica în baza <>H.G.R. nr. 720/1991 şi a <>normelor Ministerului de Finanţe nr. 63943/1991 ;
d) Efectueazã verificãri de fond sau tematice în baza solicitãrii organelor de control ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
e) Colaboreazã cu directorul adjunct financiar-contabil privind urmãrirea şi încasarea fondului special pentru sãnãtate;
f) Verifica respectarea dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea şi gospodãrirea mijloacelor materiale şi bãneşti, pe baza documentelor înregistrate în contabilitate şi a documentelor din evidenta tehnica şi operativã a unitãţilor direct subordonate direcţiei de sãnãtate publica;
g) indruma şi coordoneazã activitatea financiarã şi gestionarea unitãţilor subordonate;
h) Exercita controlul financiar de gestiune pentru patrimoniul propriu asupra veniturilor realizate şi cheltuielilor efectuate de unitãţile sanitare subordonate din creditele bugetare, precum şi pentru verificarea legalitãţii şi eficientei cheltuielilor fondurilor alocate;
i) Funcţioneazã ca un compartiment distinct în subordinea ordonatorului de credite în cadrul direcţiei de sãnãtate publica;
j) Controlul financiar propriu se efectueazã la unitãţile din subordine cel puţin o data pe an, în totalitate sau prin sondaj, iar în cazul constatãrii de pagube, controlul se va extinde asupra întregii perioade în care, potrivit legii, pot fi luate mãsuri de recuperare a acestora şi de tragere la rãspundere a persoanelor vinovate;
k) Activitatea de control financiar propriu se desfãşoarã în baza programelor de lucru semestriale întocmite de şeful Serviciului de Audit Intern şi aprobate de directorul direcţiei de sãnãtate publica, în care sunt nominalizate gestiunile şi activitãţile, organele care efectueazã controlul precum şi perioadele de efectuare a controlului;
l) Întreţine relaţii de colaborare cu celelalte servicii şi compartimente ale direcţiei de sãnãtate publica şi executa şi alte sarcini de control din partea conducerii, în cadrul atribuţiilor şi competentelor prevãzute de lege.

L. În cadrul biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare

a) Atribuţiile generale şi specifice din domeniul avizãrii şi autorizãrii sanitare sunt cele precizate în Normele metodologice privind avizarea şi autorizarea sanitarã.

M. Activitatea de secretariat şi registratura general

a) Asigura evidenta unitãţilor din subordine: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon ale unitãţilor şi conducerilor acestora (inclusiv numere de telefon de la domiciliu - fax sau mobile);
b) Asigura evidenta conducerilor teritoriale (prefect, preşedinte consiliu judeţean, primar, direcţii teritoriale interesate etc.), ale casei judeţene de asigurãri de sãnãtate şi de la nivelul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei (nume, prenume, funcţie, adresa de resedinta, numere de telefon-inclusiv telefon mobil sau pager);
c) Înregistreazã lucrãrile primite la conducerea direcţiei de la registratura şi tine evidenta repartizãrii acestora urmãrind rezolvarea acestora în termenele stabilite;
d) Înregistreazã în registrul cu caracter special documente cu caracter secret;
e) Pregãteşte mapa de corespondenta a conducerii direcţiei;
f) Înscrie în registru specific persoanele venite în audienta la conducerea direcţiei, a problemelor prezentate de cãtre acestea şi a soluţiilor date;
g) Înregistreazã şi tine evidenta lucrãrilor primite sau transmise prin fax (la dispoziţia conducerii direcţiei);
h) Asigura trimiterea corespondentei de la direcţie, inclusiv evidenta modului de trimitere;
i) Întocmeşte evidenta deplasarilor în teren a salariaţilor direcţiei;
j) Pãstreazã secretul de stat şi de serviciu;
k) Este responsabilã pentru primirea poştei, pentru înregistrarea documentelor sosite şi de trimiterea acestora potrivit dispoziţiilor conducerii direcţiei.

N. În domeniul pregãtirii pentru apãrare şi asistenta medicalã în caz de dezastre, epidemii şi alte situaţii deosebite

a) Constituie Comisia pentru probleme de apãrare a direcţiei de sãnãtate publica, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la H.G.R. nr. 1290/1996 privind organizarea, coordonarea şi controlul activitãţilor de pregãtire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
b) Stabileşte persoanele cu responsabilitãţi şi autorizate sa desfãşoare activitãţi în domeniul apãrãrii şi ţinerea evidentelor şi manipularea documentelor cu regim special;
c) Organizeazã activitãţile de asigurare a cererilor forţelor sistemului naţional de apãrare şi a nevoilor populaţiei pentru situaţii de rãzboi, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 73/1995 şi H.G.R nr. 1290/1996 ;
d) Îndeplineşte sarcinile privind evidenta militarã şi mobilizarea la locul de munca în conformitate cu prevederile H.G.R. nr. 25/1996 privind completarea forţei de munca necesarã la rãzboi cu personal cu obligaţii militare;
e) Îndeplineşte şi alte sarcini prevãzute în legislaţia de profil în vigore;
f) Constituie Colectivul de management medical al dezastrelor şi organizeazã, coordoneazã, conduce şi rãspunde de pregãtirea şi intervenţia în caz de dezastre a structurilor medicale subordonate pe baza de planuri întocmite din timp;
g) În privinta gestionãrii situaţiilor de dezastru sau criza, colaboreazã cu celelalte structuri specializate;
h) Constitui Comisia de protecţie civilã a direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti în conformitate cu prevederile Legii Protecţiei civile nr.106/1996.

CAP. 3
STRUCTURA ŞI NUMĂRUL DE PERSONAL

ART. 11
Structura şi numãrul de personal, pe compartimente functionale, în cadrul direcţiei de sãnãtate publica, se stabilesc de cãtre comitetul de direcţie, conform actelor normative în vigoare în limita numãrului maxim de posturi aprobat de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 12
În cadrul serviciului prevãzut în organigrama, se poate organiza birou pentru activitate distinctã la întocmirea statului de funcţii.
ART. 13
Direcţia Generalã Management, Resurse Umane şi Concursuri şi Direcţia Generalã de Sãnãtate Publica din Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei vor face, dupã caz, recomandãri privind structura de personal a diferitelor compartimente, laboratoare etc. din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 14
(1) Conducerea direcţiei de sãnãtate publica se realizeazã prin consiliul de administraţie, a cãrui organizare şi funcţionare se stabileşte potrivit legii.
(2) Din consiliul de administraţie face parte în mod obligatoriu directorul centrului de transfuzie sanguina şi medicul şef al serviciului de medicina legalã.
(3) Din consiliul de administraţie face parte, în calitate de invitat permanent, câte un împuternicit al sindicatelor reprezentative la nivel de judeţ sau al municipiului Bucureşti, potrivit legii.
ART. 15
(1) Directorul reprezintã direcţia de sãnãtate publica în raporturile cu celelalte organe, organizaţii, alte persoane juridice şi persoane fizice din ţara şi strãinãtate.
(2) În lipsa directorului, atribuţiile sale se îndeplinesc de cãtre unul dintre directorii adjuncţi desemnaţi de cãtre acesta.
ART. 16
Directorul direcţiei de sãnãtate publica face parte din Comisia judeteana/a municipiului Bucureşti de apãrare impotriva dezastrelor.
ART. 17
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, direcţia de sãnãtate publica emite dispoziţii.

CAP. 4
DISPOZIŢII FINALE

ART. 18
La întocmirea fisei de post pentru fiecare angajat se vor avea în vedere atribuţiile şi sarcinile stabilite în prezentul regulament, corespunzãtor domeniului de activitate.
ART. 19
Direcţia de sãnãtate publica aproba regulamentele de organizare şi funcţionare a unitãţilor din subordine.
ART. 20
Directrul direcţiei de sãnãtate publica face parte din comisia administrativã organizatã pe lângã prefectura şi se supune hotãrârilor aprobate de aceasta comisie în plan teritorial.
ART. 21
Directorul direcţiei de sãnãtate publica informeazã operativ Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi prefectul asupra principalelor probleme de sãnãtate publica din teritoriu şi adopta mãsurile ce se impun.
ART. 22
<>Ordinul nr. 80/1999 privind organizarea şi funcţionarea compartimentelor de igiena a radiatiilor nucleare aflate în reţeaua Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei se modifica dupã cum urmeazã:
(1) Compartimentele de igiena a radiatiilor nucleare din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti devin laboratoare de igiena a radiatiilor;
(2) Arondarea teritorialã a direcţiilor de sãnãtate publica care nu au în structura lor laboratoare de igiena a radiatiilor se modifica astfel:
a) laboratorul de igiena a radiatiilor din Direcţia de Sãnãtate Publica a Judeţului Sibiu are arondate judeţele Sibiu şi Alba;
b) laboratorul de igiena a radiatiilor din Direcţia de Sãnãtate Publica a Judeţului Cluj are arondate judeţele Cluj şi Salaj;
c) laboratorul de igiena a radiatiilor din Direcţia de Sãnãtate Publica a Judeţului Bihor are arondat judeţul Bihor.





┌─────────────────┐
│ D I R E C T O R │
└────────┬────────┘
┌───────────────────────────┐ │
│ SERVICIUL RESURSE UMANE, │ │ ┌─────────────┐
│ NORMARE, ORGANIZARE ŞI ├──┐ │ ┌────┤AUDIT INTERN │
│ SALARIZARE │ │ │ │ └─────────────┘
└───────────────────────────┘ ├─┬───────┼───────┬─┤ ┌─────────────────┐
│ │ │ │ │ │BIROUL STATISTICA│
┌───────────────────────────┐ │ │ │ │ └─────┤ ŞI INFORMATICA │
│ LEGISLAŢIE ŞI CONTENCIOS ├──┘ │ │ │ └─────────────────┘
└───────────────────────────┘ │ ┌─────┴─────┐ │
│ │ BIROUL │ │
│ │ AVIZE ŞI │ │
│ │AUTORIZAŢII│ │
│ │ SANITARE │ │
│ └───────────┘ │
│ │
┌───────────────────────┼───────────────┴───────┬──────────────┐
│ │ │ │
┌──┴──┐ ┌───┴──┐ ┌───┴───┐ ┌───┴───┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │
└──┬──┘ └───┬──┘ └───┬───┘ └──┬────┘
│ │ │ ┌──┐ │ ┌──┐
┌──┴─┐ ┌──┐ ┌───┴──┐ ┌───┐ ├─┤c1│ ├─┤d1│
│ a1 │ │b1├──┤ ├─┤b6 │ │ └──┘ │ └──┘
└────┘ └──┘ │ │ └───┘ │ ┌──┐ │ ┌──┐
┌──┐ │ │ ┌───┐ ├─┤c2│ ├─┤d2│
│b2├──┤ ├─┤b7 │ │ └──┘ │ └──┘
└──┘ │ │ └───┘ │ ┌──┐ │ ┌──┐
┌──┐ │ │ ┌───┐ ├─┤c3│ └─┤d3│
│b3├──┤ ├─┤b8 │ │ └──┘ └──┘
└──┘ │ │ └───┘ │ ┌──┐
┌──┐ │ │ ┌───┐ ├─┤c4│
│b4├──┤ ├─┤b9 │ │ └──┘
└──┘ │ │ └───┘ │ ┌──┐
┌──┐ │ │ ┌───┐ └─┤c5│
│b5├──┘ ├─┤b10│ └──┘
└──┘ │ └───┘
│ ┌───┐
├─┤b11│
│ └───┘
│ ┌───┐
└─┤b12│
└───┘

A - INSPECTOR SANITAR DE STAT JUDEŢEAN
a1 - INSPECŢIA SANITARĂ

B - DIRECTOR ADJUNCT SUPRAVEGHEREA STĂRII DE SĂNĂTATE, PROGRAME DE MEDICINA
PREVENTIVĂ ŞI LABORATOARE
b1 - LABORATOR MICROBIOLOGIE
b2 - LABORATOR CHIMIE SANITARĂ
b3 - LABORATOR TOXICOLOGIE
b4 - LABORATOR DE ENTOMOLOGIE
b5 - LABORATOR DE IGIENA RADIATIILOR
b6 - COMPARTIMENT IGIENA ŞCOLARĂ
b7 - COMPARTIMENT IGIENA MEDIULUI
b8 - COMPARTIMENT IGIENA ALIMENTAŢIE
b9 - COMPARTIMENT MEDICINA MUNCII
b10 - COMPARTIMENT EPIDEMIOLOGIE
b11 - UNITATEA DE PRODUSE ANTIEPIDEMICE
b12 - COMPARTIMENT TERITORIAL DE SĂNĂTATE PUBLICA

C - DIRECTOR ADJUNCT STRATEGIE ŞI MANAGEMENT
c1 - MANAGEMENTUL SERVICIILOR DE SĂNĂTATE, ÎNREGISTRARE ŞI ACREDITARE:
UNITĂŢILOR SANITARE, CABINETELOR MEDICALE, PROFESIUNILOR MEDICALE
c2 - PROGRAME DE PROMOVARE A SĂNĂTĂŢII ŞI EDUCAŢIEI PENTRU SĂNĂTATE
c3 - PROGRAME DE ASISTENTA MEDICALĂ
c4 - ASISTENTA FAMILIALĂ ŞI SOCIALĂ
c5 - MANAGEMENTUL INGRIJIRILOR DE SĂNĂTATE

D - DIRECTOR ADJUNCT FINANCIAR CONTABILITATE
d1 - SERVICIUL ADMINISTRATIV, APROVIZIONARE, ÎNTREŢINERE ŞI INVESTIŢII
d2 - BIROUL BUGET
d3 - SERVICIUL CONTABILITATE ŞI FINANCIAR



NOTA:
Acolo unde încadrarea de personal nu permite constituirea unui laborator sau compartiment de sine statator, acestea se pot comasa.



─────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016