Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 117 din 28 februarie 2002  privind aprobarea Procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii obiectivelor si a activitatilor desfasurate in acestea, altele decat cele supuse inregistrarii in registrul comertului, si a Procedurilor de reglementare sanitara a punerii pe piata a substantelor si produselor noi sau importate pentru prima data si destinate utilizarii ori consumului uman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 117 din 28 februarie 2002 privind aprobarea Procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii obiectivelor si a activitatilor desfasurate in acestea, altele decat cele supuse inregistrarii in registrul comertului, si a Procedurilor de reglementare sanitara a punerii pe piata a substantelor si produselor noi sau importate pentru prima data si destinate utilizarii ori consumului uman

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 18 martie 2002

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
având în vedere prevederile <>art. 15 lit. c) din Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica, ale <>Legii nr. 98/1994 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele legale de igiena şi sãnãtate publica, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare al Direcţiei generale de sãnãtate publica nr. DB/2.139 din 28 februarie 2002,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Procedurile de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, construcţie, amenajare şi reglementare sanitarã a functionarii obiectivelor şi a activitãţilor desfãşurate în acestea, altele decât cele supuse înregistrãrii în registrul comerţului, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aproba Procedurile de reglementare sanitarã a punerii pe piata a substanţelor şi produselor noi sau importate pentru prima data şi destinate utilizãrii ori consumului uman, prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei va elabora, în termen de 180 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, Metodologia de realizare a studiului de impact asupra sãnãtãţii şi de abilitare a instituţiilor care pot efectua aceste studii.
ART. 5
Tarifele de avizare şi autorizare sanitarã, avizare sanitarã şi notificare a substanţelor şi a produselor noi, precum şi de consultanţa de specialitate vor fi stabilite, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile <>Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 331/1999 privind aprobarea Normelor de avizare sanitarã a proiectelor obiectivelor şi de autorizare sanitarã a obiectivelor cu impact asupra sãnãtãţii publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 16 iunie 1999.
ART. 7
Direcţia generalã de sãnãtate publica din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, direcţiile de sãnãtate publica şi institutele de sãnãtate publica vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 8
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea lui.

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos


ANEXA 1

PROCEDURILE DE REGLEMENTARE SANITARĂ
pentru proiectele de amplasare, construcţie, amenajare şi reglementare sanitarã a functionarii obiectivelor şi a activitãţilor desfãşurate în acestea, altele decât cele supuse înregistrãrii în registrul comerţului

ART. 1
(1) Procedurile de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, construcţie, amenajare şi reglementare sanitarã a functionarii obiectivelor şi a activitãţilor desfãşurate în acestea, altele decât cele supuse înregistrãrii în registrul comerţului, sunt:
a) avizarea sanitarã;
b) autorizarea sanitarã.
(2) Avizul sanitar şi autorizaţia sanitarã se emit în baza <>Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica, cu respectarea atribuţiilor ce sunt de competenta direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, a direcţiilor de specialitate din cadrul ministerelor cu reţea sanitarã proprie, stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(3) Scopul procedurilor de reglementare sanitarã pentru proiectele de amplasare, construcţie, amenajare şi reglementare sanitarã a functionarii obiectivelor şi a activitãţilor desfãşurate în acestea, altele decât cele supuse înregistrãrii în registrul comerţului, este prevenirea situaţiilor care ar putea pune în pericol sãnãtatea publica.
ART. 2
(1) Avizarea sanitarã reprezintã procesul de analiza care conditioneaza, din punct de vedere tehnic, amplasarea, construcţia, amenajarea obiectivelor economice şi social-culturale de conformarea la normele de igiena şi de sãnãtate publica.
(2) Avizul sanitar este un act tehnic şi juridic eliberat în scris de cãtre autoritatea localã de sãnãtate publica, necesar în procedura de autorizare în amplasarea, construcţia, extinderea sau amenajarea obiectivelor economice de investiţii şi obiectivelor economice şi social-culturale. Avizul sanitar se emite înaintea autorizãrii sanitare.
(3) Autorizarea sanitarã reprezintã procesul de analiza şi investigatie sanitarã care conditioneaza, din punct de vedere tehnic şi juridic, punerea în funcţiune şi desfãşurarea activitãţii în obiective de interes public de conformarea la normele de igiena şi de sãnãtate publica.
(4) Autorizaţia sanitarã reprezintã un act tehnic şi juridic eliberat în scris de cãtre autoritatea localã de sãnãtate publica, prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei activitãţi existente ori de punere în funcţiune a unei activitãţi în obiective de interes public.
(5) Viza anuala reprezintã actul de constatare, eliberat în scris de cãtre autoritatea localã de sãnãtate publica, privind respectarea conformitatii cu autorizarea sanitarã eliberata anterior.
(6) Programul de conformare reprezintã un plan de mãsuri cuprinzând etape care trebuie parcurse în intervale de timp precizate, prin prevederile autorizaţiei sanitare, de cãtre titularul activitãţii, sub controlul autoritãţii de sãnãtate publica localã, în scopul respectãrii reglementãrilor privind sãnãtatea publica.
ART. 3
(1) Avizul sanitar şi autorizaţia sanitarã atesta ca sunt întrunite condiţiile igienico-sanitare necesare pentru conformarea la normele de igiena şi de sãnãtate publica în vederea protejãrii sãnãtãţii publice.
(2) Avizul sanitar şi autorizaţia sanitarã stabilesc condiţiile prin care solicitantul este obligat sa respecte şi sa urmãreascã conformarea la normele de igiena şi de sãnãtate publica.
ART. 4
(1) Activitatea de avizare-autorizare sanitarã se desfãşoarã în cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, al direcţiilor de specialitate din cadrul ministerelor cu reţea sanitarã proprie, de cãtre personalul biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare.
(2) Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare este compus din şef de birou şi referenţi. Funcţia de şef de birou va fi ocupatã prin concurs de un medic având specialitatea igiena, medicina muncii, epidemiologie sau sãnãtate publica.
(3) Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã activitatea de autorizare şi avizare sanitarã conform prevederilor prezentului ordin;
b) primeşte şi înregistreazã documentaţia solicitantului, repartizand-o cãtre secţiile sau compartimentele de specialitate;
c) soluţioneazã cererile conform recomandãrilor cuprinse în referatele de evaluare, completeazã formularele conform recomandãrilor şi elibereazã avizele şi autorizaţiile sanitare;
d) gestioneazã baza de date pentru autorizaţiile şi avizele sanitare eliberate;
e) înregistreazã declaraţia pe propria rãspundere şi autorizaţia sanitarã eliberata;
f) comunica inspecţiei sanitare emiterea autorizaţiei sanitare de funcţionare în termen de 48 de ore;
g) asigura informarea solicitanţilor asupra procedurii de avizare şi autorizare sanitarã.
(4) Activitãţile de evaluare în vederea eliberãrii avizelor şi autorizaţiilor sanitare se realizeazã de cãtre personalul de specialitate calificat pentru domeniul de activitate supus autorizãrii.
ART. 5
Obiectivele şi activitãţile economice şi social-culturale de interes public, supuse prevederilor prezentului ordin, sunt prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 6
(1) Documentele necesare pentru solicitarea avizului sanitar al obiectivelor şi al activitãţilor desfãşurate în acestea sunt:
a) cerere;
b) planul general de amplasare a obiectivului, prezentat la o scara din care sa se înţeleagã clar încadrarea în cartier, zona, localitate, accesul la reţelele de transport, energie şi utilitãţi, precum şi caracteristicile terenului;
c) planul de amenajare interioarã: circuite functionale şi modul lor de structurare, modul de asigurare a aprovizionarii cu apa potabilã, modul de evacuare a apelor uzate menajere şi tehnologice, modul de organizare a evacuarii deşeurilor solide şi modul de colectare, depozitare temporarã şi de evacuare/neutralizare a deşeurilor periculoase rezultate din activitãţi care urmeazã sa se desfãşoarã în obiectivul pentru care se solicita avizarea;
d) dovada de achitare a tarifului de avizare sanitarã.
(2) La documentele necesare pentru obţinerea avizului sanitar se va solicita, dacã este cazul, conform prevederilor legale în vigoare, studiul de impact asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei din zona.
ART. 7
(1) Studiul de impact asupra sãnãtãţii populaţiei din zona va cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) caracterizarea nivelului de expunere a populaţiei;
b) caracterizarea efectelor asupra sãnãtãţii, consecutiv realizãrii obiectivului;
c) evaluarea impactului asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei;
d) condiţiile de conformare pentru prevenirea efectelor;
e) planul de monitorizare a aplicãrii condiţiilor de conformare şi a efectelor asupra stãrii de sãnãtate.
ART. 8
(1) Dupã primire dosarul se înregistreazã şi se repartizeazã, nominalizandu-se personalul de specialitate pentru analiza şi investigarea proiectului.
(2) Personalul de specialitate analizeazã şi evalueaza conformarea proiectului la normele de igiena, standardele, normativele sau la alte reglementãri legale şi elaboreazã referatul de evaluare.
(3) Referatul de evaluare va cuprinde concluziile privind conformarea la normele de igiena şi la reglementãrile de sãnãtate publica în vigoare, precum şi concluzia cu privire la avizarea proiectului în una dintre urmãtoarele variante:
a) sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea avizului sanitar şi se elibereazã avizul sanitar;
b) nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea avizului sanitar; acest lucru se comunica solicitantului, precizându-se neconformitatea constatatã şi menţionându-se prevederile legale ce nu sunt îndeplinite.
(4) Referatul de evaluare se elaboreazã conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
(5) În avizul sanitar se vor mentiona urmãtoarele:
a) datele de identificare a solicitantului şi calitatea acestuia;
b) datele de identificare a obiectivului avizat;
c) activitatea/activitãţile pentru care este avizat obiectivul;
d) numãrul din registrul unic de avize sanitare al biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare;
e) numãrul şi data întocmirii referatului de evaluare, numele specialistului care a semnat referatul de evaluare, din registrul unic de avize sanitare;
f) semnatura şefului biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare şi ştampila direcţiei de sãnãtate publica teritoriale sau a municipiului Bucureşti ori a direcţiei de profil din ministerele cu reţea medicalã proprie;
g) în situaţia în care obiectivul supus avizãrii sanitare se afla pe teritoriul unui judeţ în care direcţia de sãnãtate publica nu are laborator de igiena radiatiilor şi obiectivul este proiectat sa aibã arii de lucru în care se desfãşoarã practici nucleare, referatul de evaluare pentru avizarea sanitarã este semnat de cãtre directorul direcţiei de sãnãtate publica teritoriale în a carei raza se afla obiectivul avizat şi de cãtre şeful laboratorului de igiena radiatiilor teritorial la care este arondat respectivul judeţ.
(6) Rezolvarea solicitãrii se va face în maximum 20 de zile de la înregistrarea cererii.
(7) Documentaţia de avizare se va pãstra la dosarul de obiectiv din cadrul biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare.
ART. 9
(1) Solicitarea avizului sanitar este obligatorie sau facultativã, în funcţie de reglementãrile legale incidente domeniului de activitate supus avizãrii.
(2) Avizul sanitar este obligatoriu pentru autorizarea activitãţilor în spaţii care au fost construite cu alta destinaţie iniţialã decât activitatea pentru care se solicita autorizarea.
ART. 10
(1) Documentele necesare pentru solicitarea autorizaţiei sanitare sunt:
a) cerere;
b) dosar tehnic, care va cuprinde: avizul sanitar, dacã este cazul, planul dimensionat cu structura interioarã, dotãrile necesare desfãşurãrii activitãţii supuse autorizãrii, prezentarea circuitelor functionale, modul de asigurare a iluminatului, ventilatiei, temperaturii ambientale, schita reţelelor de utilitãţi sau modul de asigurare a acestora (apa potabilã, apa calda menajera, evacuarea apelor uzate menajere şi tehnologice, evacuarea deşeurilor solide şi, în cazul unitãţilor medicale, a deşeurilor periculoase rezultate din activitatea desfasurata);
c) dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitarã.
(2) Dupã caz, vor fi solicitate urmãtoarele:
a) declaraţia pe propria rãspundere referitoare la asigurarea conformarii la condiţiile igienico-sanitare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;
b) declaraţia de deţinere şi manipulare de substanţe toxice, conform <>Decretului nr. 466/1979 privind regimul produselor şi al substanţelor toxice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În situaţia în care obiectivului supus autorizãrii i-a fost eliberat aviz sanitar, dosarul de aviz sanitar se asimileazã dosarului tehnic.
ART. 11
(1) Cererea de autorizare şi dosarul cuprinzând documentele pentru obiectivele şi activitãţile prevãzute în anexa nr. 1 se depun la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare, unde sunt verificate şi, în cazul în care documentaţia este completa, cererea se înregistreazã şi se retine spre soluţionare.
(2) Dupã primirea dosarului înregistrat şi repartizat se nominalizeaza personalul de specialitate pentru analiza şi investigarea proiectului.
(3) Referatul de evaluare cuprinde, dupã caz, aprecierile privind conformarea sau programul de conformare şi calendarul de conformare, precum şi concluzia cu privire la autorizarea sanitarã în una dintre variantele:
a) sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare şi se elibereazã autorizaţie sanitarã;
b) pot fi îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, cu realizarea programului şi calendarului de conformare stabilit în autorizaţie, şi se elibereazã autorizaţie sanitarã;
c) nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, precizându-se neconformitatea fata de actele legale care prevãd aceste cerinţe, comunicându-se aceasta solicitantului;
d) referatul de evaluare în vederea eliberãrii autorizaţiei sanitare se completeazã conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
(4) Formularul autorizaţiei sanitare va cuprinde:
a) datele de identificare a solicitantului şi calitatea acestuia;
b) datele de identificare a obiectivului autorizat;
c) numãrul din registrul unic pentru autorizaţii sanitare;
d) activitatea/activitãţile autorizata/autorizate;
e) programul şi calendarul de conformare pentru îndeplinirea condiţiilor de autorizare sanitarã (dupã caz);
f) numãrul şi data referatului de evaluare, numele specialistului care a elaborat referatul de evaluare;
g) semnatura directorului direcţiei de sãnãtate publica, a şefului biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare şi ştampila direcţiei de sãnãtate publica sau a direcţiei de profil din ministerele cu reţea sanitarã proprie;
h) în situaţia în care un obiectiv supus autorizãrii sanitare este proiectat sa aibã arii de lucru în care se desfãşoarã practici nucleare şi este amplasat pe teritoriul unui judeţ în care direcţia de sãnãtate publica nu are laborator de igiena radiatiilor, referatul de evaluare pentru avizarea sanitarã este semnat de cãtre directorul direcţiei de sãnãtate publica din judeţul în care se afla obiectivul şi de cãtre şeful laboratorului de igiena radiatiilor teritorial la care este arondat respectivul judeţ.
(5) Documentaţia de autorizare se va pãstra la dosarul obiectivului, în cadrul biroului pentru avize şi autorizaţii.
(6) Rezolvarea solicitãrii se va face în termen de 20 de zile de la data înregistrãrii cererii.
ART. 12
În cazul în care sunt necesare prestaţii de specialitate pentru analiza şi investigatie sanitarã, contravaloarea acestora se achitã de cãtre solicitant la direcţiile de sãnãtate publica, pe baza de deviz, înainte de eliberarea autorizaţiei sanitare.
ART. 13
(1) Autorizaţia sanitarã de funcţionare se emite strict pentru obiectivul şi activitatea/activitãţile pentru care a fost solicitatã.
(2) Autorizaţia sanitarã va cuprinde urmãtoarele:
a) numãrul de înregistrare din registrul unic de autorizaţii al direcţiei de sãnãtate publica;
b) obiectul de activitate publica;
c) datele de identificare a obiectivului;
d) structura funcţionalã prezentatã succint;
e) programul de conformare;
f) semnatura directorului direcţiei de sãnãtate publica, a şefului biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare şi ştampila direcţiei de sãnãtate publica.
(3) Autorizaţia sanitarã de funcţionare se pãstreazã la obiectivul pentru care a fost eliberata şi trebuie pusã în mod obligatoriu la dispoziţie oricãrui organ de control, dacã acesta o solicita.
(4) Autorizaţia sanitarã are valabilitate atât timp cat sunt respectate condiţiile igienico-sanitare şi sunt menţinute condiţiile de structura funcţionalã şi cele care se referã la obiectul de activitate din solicitarea iniţialã, pentru care a fost emisã autorizaţia.
(5) Autorizaţia sanitarã se vizeazã anual în cazul obiectivelor cuprinse în lista prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 14
(1) Personalul de specialitate din direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, poate acorda consultaţii de specialitate solicitanţilor de avize sau autorizaţii sanitare, pentru întocmirea documentaţiei necesare.
(2) Persoana de specialitate care acorda consultanţa tehnica nu poate semna referatul de evaluare pentru avizarea sau autorizarea sanitarã a obiectivului/activitãţii pentru care a prestat serviciul de consultanţa.
ART. 15
(1) Inspecţia sanitarã din cadrul direcţiei de sãnãtate publica poate proceda la retragerea temporarã sau definitiva a autorizaţiei sanitare de funcţionare în cazul oricãrei modificãri a obiectului de activitate şi a structurii functionale a obiectivului fata de ceea ce este prevãzut în autorizaţia sanitarã de funcţionare sau în cazul nerespectãrii programului de conformare.
(2) Din momentul retragerii temporare sau definitive a autorizaţiei sanitare de funcţionare activitatea pentru care a fost eliberata autorizaţia sanitarã de funcţionare retrasã se suspenda.
(3) Pentru reluarea activitãţii se reia procedura de autorizare prin biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din cadrul direcţiei de sãnãtate publica teritoriale.
ART. 16
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele proceduri.



ANEXA 1


la proceduri
------------

PROIECTE, OBIECTIVE ŞI ACTIVITĂŢI
supuse avizãrii/autorizãrii şi autoritatea competenta


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiectivul/activitatea Procedura Autoritatea
crt. de reglementare competenta
sanitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cabinet medical individual, Autorizare sanitarã Direcţia de
cabinet medical asociat sau pe baza de sãnãtate publica
grupat, cu ori fãrã punct declaraţie pe propria
sanitar, societate civilã medicalã rãspundere
cu sau fãrã punct sanitar, cabinet
medical care funcţioneazã în
structura unei unitãţi sanitare
aparţinând ministerelor cu
structura proprie, care acorda
asistenta medicalã primara
2. Cabinet medical individual, Autorizare*) Direcţia de
cabinet medical asociat sau sãnãtate publica
grupat, societate civilã medicalã
de specialitate, unitate medicalã
ambulatorie de specialitate
aparţinând ministerelor cu
structura proprie; ambulatoriu
de specialitate integrat unui
spital sau unui spital aparţinând
ministerelor cu structura proprie,
care acorda asistenta medicalã de
specialitate; centre de diagnostic
şi tratament
3. Cabinet medical şi cabinet Autorizare*) Direcţia de
stomatologic preşcolar, şcolar, sãnãtate publica
studentesc, cabinete de medicina
sportiva, cabinet de medicina
muncii, cabinet de întreprindere
4. Spitale publice, private, mixte Autorizare*) Direcţia de
sãnãtate publica
5. Serviciu de ambulanta - persoana Declaraţie pe propria Direcţia de
fizica rãspundere sãnãtate publica
6. Cabinet de planning familial - Declaraţie pe propria Direcţia de
persoana fizica rãspundere sãnãtate publica
7. Cabinet medical - centru de Declaraţie pe propria Direcţia de
plasament sau primire minori rãspundere sãnãtate publica
8. Cabinet de homeopatie/ Declaraţie pe propria Direcţia de
kinetoterapie/acupunctura rãspundere sãnãtate publica
9. Laborator de tehnica dentara Declaraţie pe propria Direcţia de
rãspundere sãnãtate publica
10. Sedii de fundaţii caritabile
pentru copii şi tineri, în care se Declaraţie pe propria Direcţia de
desfãşoarã activitãţi cu copii sau rãspundere sãnãtate publica
tineri (fãrã unitãţi de asistenta
la aceeaşi adresa cu sediul
fundaţiei)
11. Unitãţi publice sau private de Autorizare*) Direcţia de
asistenta socialã, cu paturi sãnãtate publica
pentru copii, bãtrâni, persoane
cu handicap
12. Unitãţi publice sau private de Aviz/Autorizare*) Direcţia de
învãţãmânt preşcolar, sãnãtate publica
preuniversitar, universitar
13. Unitãţi de cazare din unitãţile Aviz/Autorizare*) Direcţia de
publice sau private de învãţãmânt sãnãtate publica
14. Tonete, tarabe, puncte comerciale Declaraţie pe propria Direcţia de
şi chioscuri cu suprafata utila rãspundere sãnãtate publica
mai mica de 10 mp
15. Unitãţi de alimentaţie colectivã Autorizare*) Direcţia de
din unitãţile publice sau private sãnãtate publica
de învãţãmânt
16. Utilizarea pentru diagnostic şi Aviz/Autorizare Direcţia de
tratament a surselor închise/ sãnãtate publica
deschise, a dispozitivelor
generatoare de radiatii ionizante
17. Mijloace de transport al Autorizare Direcţia de
produselor alimentare, aparţinând sãnãtate publica
persoanelor fizice, asociaţiilor
familiale, fundaţiilor,
organizaţiilor şi societãţilor
comerciale
18. Obiective cu activitãţi de Autorizare Direcţia de
dezinfecţie, dezinsecţie sau sãnãtate publica
deratizare, aparţinând persoanelor
fizice, asociaţiilor familiale
19. Servicii publice de aprovizionare Autorizare*) Direcţia de
cu apa potabilã sãnãtate publica
20. Alte obiective economice şi Declaraţie pe propria Direcţia de
social-culturale în care se rãspundere sãnãtate publica
desfãşoarã activitãţi ce nu sunt
supuse înregistrãrii şi
autorizãrii de funcţionare prin
Biroul Unic al Camerei de Comerţ
şi Industrie
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Viza anuala pe autorizaţia sanitarã.




ANEXA 2
-------
la proceduri
------------

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia de sãnãtate publica .................


REFERAT DE EVALUARE PENTRU AVIZAREA SANITARĂ
Nr. .................../200...

Subsemnatul/Subsemnata ................................................, în calitate de ......................., din cadrul Direcţiei de sãnãtate publica .............. - secţia/compartimentul ............................................, am efectuat evaluarea, la solicitarea ... (denumirea solicitantului) ....., înregistratã la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din cadrul direcţiei de sãnãtate publica, cu nr. ........../200..., pentru amplasarea/amenajarea obiectivului ........................................., cu sediul în localitatea ...................., str. ................................ nr. ....., judeţul/sectorul ...................., cu activitatea/activitãţile ....................... .
1. S-au evaluat condiţiile de amplasare a obiectivului ... (prevederile legale de conformare) ..... .
2. S-au evaluat condiţiile de construcţie şi amenajare pentru desfãşurarea activitãţii/activitãţilor ... (prevederile legale de conformare) ...................... .
3. Structura circuitelor functionale este conform prevederilor legale ...........................
4. Analiza de conformitate la condiţiile igienico-sanitare privind:
a) iluminatul ..........................................................
b) asigurarea ventilatiei .........................................[DA][NU]
c) asigurarea încãlzirii ..........................................[DA][NU]
d) accesibilitate la apa potabilã .................................[DA][NU]
e) asigurarea evacuarii apelor uzate menajere .....................[DA][NU]
f) asigurarea evacuarii deşeurilor solide menajere ................[DA][NU]
g) asigurarea evacuarii deşeurilor periculoase ....................[DA][NU]
(activitãţile de asistenta medicalã) [DA][NU]

Concluzii:
1. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea avizului sanitar.
2. Nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea avizului sanitar, deoarece s-au constatat urmãtoarele neconformitãţi la ... (precizarea prevederilor legale) .... şi se reface documentaţia.

NOTA:
Dacã situaţia o impune, se poate detalia pe pagini anexate, cu menţionarea punctelor la care sunt necesare menţiunile suplimentare.

Medic specialist,
...........................

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia de sãnãtate publica ............

REFERAT DE EVALUARE PENTRU AUTORIZAREA SANITARĂ
Nr. ............................../200...

Subsemnatul/Subsemnata ................., în calitate de ........................., şi însoţit/însoţitã de .................................. din cadrul Direcţiei de sãnãtate publica.................. - secţia/compartimentul ............................, am efectuat, la solicitarea ... (denumirea solicitantului) ..., înregistratã la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din cadrul direcţiei de sãnãtate publica, cu nr. ......./200..., în prezenta domnului/doamnei.............................................., în calitate de administrator/.................................................................., evaluarea obiectivului ................., cu sediul în localitatea .........................., str. .................... nr. ....., judeţul/sectorul ........ , cu activitatea/activitãţile (cod CAEN) desfãşurate la sediul social din localitatea ....................................., str. ................................ nr. ..........., şi la sediul/sediile secundare din localitatea/localitãţile ..............................., str. ............... nr. ......., judeţul/sectorul............................. .
1. S-au evaluat condiţiile de desfãşurare a activitãţii/activitãţilor ... (precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizata): ......... .
2. Structura circuitelor functionale este conform prevederilor ... (precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizata): ............. .
3. Analiza de conformitate la condiţiile igienico-sanitare privind:
a) iluminatul ..................................................
b) ventilatia ..................................................[DA][NU]
c) încãlzirea ..................................................[DA][NU]
d) apa potabilã ................................................[DA][NU]
e) evacuarea apelor uzate menajere .............................[DA][NU]
f) evacuarea deşeurilor solide menajere ........................[DA][NU]
g) evacuarea deşeurilor periculoase ............................[DA][NU]
(activitãţile de asistenta medicalã) [DA][NU]

Sunt îndeplinite condiţiile de depozitare şi manipulare a substanţelor toxice şi se elibereazã autorizaţia conform <>Decretului nr. 466/1979 .
Concluzii:
1. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare ... (precizarea prevederilor legale) ................................................... .
2. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, cu urmãtoarele condiţii şi calendar de conformare: ... (precizarea prevederilor legale) ......... .
3. Nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea autorizaţiei sanitare, deoarece s-au constatat neconformitãţi la referatul de evaluare ... (precizarea prevederilor legale) ... .

NOTA:
Dacã situaţia o impune, se poate detalia pe pagini anexate, cu menţionarea punctelor la care sunt necesare menţiunile suplimentare.

Medic specialist,
...................

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI
Direcţia de sãnãtate publica .......................
Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare

Cãtre
.....................................

Referitor la solicitarea dumneavoastrã înregistratã la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din cadrul Direcţiei de sãnãtate publica ......................... cu nr. ....... din data de .........................., privind avizarea/autorizarea sanitarã a obiectivului cu activitatea ... (cod CAEN) ..., cu sediul social în localitatea .........., str. ...................... nr. ....., judeţul/sectorul ....................., va comunicãm ca nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de legislaţia sanitarã în vigoare, datoritã urmãtoare lor neconformitãţi: ......... (precizarea lor şi a reglementãrilor legale cu care nu se conformeazã) .............., din referatul de evaluare elaborat de cãtre ... (numele şi specialitatea) ..... cu nr. .......... din data de .................., înregistrat la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare.
Dupã remedierea neconformitatii/neconformitatilor veţi reveni cu o noua solicitare de evaluare.

Şef birou,
...................

ANEXA 3
-------
la proceduri
------------

DECLARAŢIE
referitoare la condiţiile igienico-sanitare

Subsemnatul/Subsemnata ........................., în calitate de director/administrator al......................................, din localitatea .............................., str. .................... nr. ....., judeţul/sectorul ...................................., posesor/posesoare al/a actului de identitate .......... seria......... nr. ......., declar urmãtoarele pe propria rãspundere, cunoscând ca declaraţiile false sunt pedepsite conform legii:
1. În sediul social în care se desfãşoarã activitatea/activitãţile .................
.......... (cod CAEN) ............................................................... sau în sediul secundar din localitatea............................................., str. ........................... nr. ..................., judeţul................., în care
se desfãşoarã activitatea/activitãţile ............ (cod CAEN) .........................,
sunt asigurate urmãtoarele:



┌───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Utilitãţi │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│ Acces la apa potabilã: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ - racord la apa potabilã │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - alt sistem │ Precizat │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - buletin de analiza a apei potabile │ ....... │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│ Acces la apa calda menajera: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ - racord la apa potabilã │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - alt sistem │ Precizat │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│ Sistem de evacuare a apelor uzate menajere: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ - racord la canalizare │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - alt sistem │ Precizat │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│ Acces la grup sanitar pentru personal: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ - grup sanitar propriu │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - acces la grup sanitar │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│ Managementul deşeurilor solide: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ - colectarea şi/sau depozitarea intermediara a deşeurilor │ │
│ solide menajere, conform normelor de igiena │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - evacuarea deşeurilor solide menajere prin contractare │ │
│ cu o firma specializatã │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - alt sistem │ Precizat │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│ Managementul deşeurilor cu regim special: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ - colectarea şi/sau depozitarea temporarã a deşeurilor │ │
│ solide menajere, conform normelor de igiena │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - evacuarea deşeurilor solide menajere prin contractare │ │
│ cu o firma specializatã │ Da │
├───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ - alt sistem │ Precizat │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



2. Posed spaţiul şi dotãrile specifice cerute de normele de igiena pentru domeniul meu de activitate.
3. Cunosc normele privind depozitarea, pãstrarea, transportul sau comercializarea produselor din domeniul meu de activitate.
4. Ma angajez sa respect normele igienico-sanitare în vigoare şi sa comunic orice modificare privind cele declarate.
5. Ma angajez sa asigur personal cu calificarea necesarã domeniului meu de activitate şi cu cunoştinţele necesare privind normele igienico-sanitare în vigoare, în scopul prevenirii riscului pentru sãnãtatea consumatorilor.

Semnatura
...................


ANEXA 2

PROCEDURILE DE REGLEMENTARE SANITARĂ
a punerii pe piata a substanţelor şi produselor noi sau importate pentru prima data şi destinate utilizãrii ori consumului uman

ART. 1
Procedurile de reglementare sanitarã a punerii pe piata a substanţelor şi produselor noi sau importate pentru prima data şi destinate utilizãrii ori consumului uman sunt:
a) avizarea sanitarã;
b) notificarea.
ART. 2
(1) Prin substanta sau produs nou se înţelege orice substanta sau produs care nu a fost folosit în mod semnificativ pana în prezent pentru utilizare sau pentru consum uman.
(2) Prin punere pe piata se înţelege actul/activitatea prin care substanta sau produsul nou devine disponibil consumatorului.
(3) Avizarea sanitarã este un proces de analiza a documentaţiei tehnice privind conformarea substanţei sau a produsului la cerinţele normelor de igiena şi ale reglementãrilor de sãnãtate publica.
(4) Avizul sanitar este actul care conditioneaza, din punct de vedere juridic şi tehnic, punerea pe piata a substanţelor sau a produselor noi, fabricate ori importate pentru prima data.
(5) Notificarea este demersul administrativ prin care este transmisã, în forma scrisã, cãtre autoritatea competenta de sãnãtate publica intenţia de punere pe piata a unei substanţe sau a unui produs nou de cãtre producãtor ori de importator.
(6) Prin dosar de produs se înţelege documentaţia care conţine informaţiile necesare pentru evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare, pentru om şi mediu.
ART. 3
(1) Direcţia generalã de sãnãtate publica stabileşte şi actualizeazã lista cuprinzând substantele şi produsele noi şi procedura la care acestea trebuie supuse înainte de punerea lor pe piata, în funcţie de intrarea în vigoare a prevederilor legale specifice substanţei sau produsului destinat utilizãrii ori consumului uman.
(2) Avizul sanitar emis pentru o substanta sau un produs este valabil pentru producãtorul respectivei substanţe ori al produsului şi pentru toţi agenţii economici sau pentru orice alta persoana autorizata care distribuie substanta ori produsul pe piata sau care îl importa de la acelaşi producãtor.
(3) Avizul sanitar are valabilitate atât timp cat nu se face nici un fel de modificare în compozitia calitativã şi cantitativã sau în domeniul de folosire a substanţei ori produsului respectiv.
(4) Modificarea intervenita în compozitia calitativã şi cantitativã sau în domeniul de folosire a unei substanţe sau produs avizat sanitar atrage pierderea valabilitãţii avizului sanitar.
(5) Categoriile de substanţe şi de produse noi sau de substanţe şi produse importate pentru prima data, supuse avizãrii sanitare ori notificãrii, sunt cele cuprinse în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) În cadrul Direcţiei generale de sãnãtate publica se organizeazã biroul de avizare sanitarã, pentru înregistrarea şi gestionarea datelor privind substantele sau produsele noi supuse reglementãrii sanitare înainte de punerea lor pe piata sau a importului.
(2) Biroul de avizare sanitarã se organizeazã prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(3) Biroul de avizare sanitarã va fi compus dintr-un şef de birou şi 2 consilieri; şeful de birou poate fi medic specialist, farmacist specialist, chimist principal, biochimist sau biolog principal, iar consilierii vor avea una dintre pregatirile menţionate, alta însã decât cea a şefului de birou.
(4) Biroul de avizare sanitarã va asigura:
a) înregistrarea avizelor sanitare şi a notificãrilor eliberate sau efectuate la institutele de sãnãtate publica şi la direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti;
b) gestionarea bazei de date pentru avizele sanitare şi notificãri;
c) înregistrarea solicitãrilor, soluţionarea şi eliberarea acordurilor şi a certificatelor de abilitare, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de import al deşeurilor şi reziduurilor de orice natura, precum şi al altor mãrfuri periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediul înconjurãtor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) publicarea periodicã a listei avizelor sanitare şi a notificãrilor.
(5) Biroul de avizare sanitarã va avea ştampila proprie, iar şeful de birou are drept de semnatura pe certificatul de abilitare, pe acord şi pe licenta de import.
ART. 5
(1) Pentru avizarea sanitarã şi notificarea substanţelor şi produselor noi, în institutele de sãnãtate publica se înfiinţeazã comisia de avizare.
(2) Comisia de avizare este numita de cãtre Direcţia generalã de sãnãtate publica la propunerea consiliilor de administraţie ale institutelor de sãnãtate publica, în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Comisia de avizare se compune din personalul existent în institutele de sãnãtate publica.
(4) Comisia de avizare este constituitã din preşedinte, medic primar sau cercetator gradul I, secretar (cu studii superioare), 5-7 membri cu specialitatea în: igiena, toxicologie, chimie, microbiologie, biologie, epidemiologie, inginerie sanitarã şi un registrator.
(5) Componenta comisiei de avizare se schimba la un interval de 5 ani.
(6) Comisia de avizare îşi va stabili regulamentul de funcţionare în termen de 10 zile lucrãtoare de la constituire.
(7) Comisia de avizare va avea ştampila, iar preşedintele are drept de semnatura pe avizul sanitar şi pe notificare.
(8) Comisia de avizare are urmãtoarele responsabilitãţi:
a) primeşte şi verifica documentele necesare avizãrii sanitare sau notificãrii şi, în cazul în care acestea sunt complete, înregistreazã solicitarea;
b) analizeazã conţinutul dosarului tehnic;
c) elaboreazã referatul de evaluare asupra dosarului tehnic pentru substantele sau produsele supuse avizãrii sanitare;
d) elibereazã avizul sanitar în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrãrii;
e) comunica notificarea, atunci când este cazul, în termenul prevãzut de actele normative în vigoare pentru grupele de substanţe sau categoriile de produse supuse notificãrii;
f) comunica avizele sanitare eliberate şi notificãrile efectuate cãtre biroul de avizare sanitarã al Direcţiei generale de sãnãtate publica, în termen de 72 de ore de la eliberare sau înregistrare, conform modelului prezentat în anexa nr. 2;
g) informeazã corect şi complet solicitantii asupra formalitãţilor necesare obţinerii avizului sau notificãrii.
ART. 6
(1) Producãtorul sau agentul sau autorizat va solicita comisiei de avizare din institutele de sãnãtate publica avizul sanitar înainte de distribuirea pe piata a substanţelor sau a produselor supuse avizãrii sanitare.
(2) Producãtorul sau agentul sau autorizat va inregistra notificarea înainte de punerea pe piata a substanţelor sau a produselor supuse notificãrii, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 7
(1) Documentele necesare pentru eliberarea avizului sanitar sunt:
a) cerere adresatã comisiei de avizare (cu antetul solicitantului, adresa, numãrul de telefon, contul bancar), în care se specifica:
- calitatea de producãtor, de agent autorizat al producãtorului sau de importator;
- numele şi adresa completa ale producãtorului, în cazul în care solicitantul este importator;
- numele şi adresa completa ale persoanei la care se gãseşte dosarul tehnic al produsului;
- lista cuprinzând documentele depuse la dosarul tehnic;
b) dosar tehnic pentru avizarea sanitarã, ce va conţine minimum:
- numele/denumirea producãtorului, respectiv a importatorului, şi numãrul de înregistrare la registrul comerţului;
- adresa la care îşi are sediul în România producãtorul sau importatorul;
- ţara de origine pentru produsul fabricat în afarã teritoriului României;
- denumirea comercialã a produsului;
- categoria de produs;
- domeniul de utilizare/aplicabilitate şi atestarea lui;
- compozitia calitativã şi cantitativã a produsului;
- detalii fizico-chimice despre produs şi materiile prime;
- criterii de control pentru puritatea ingredientelor şi pentru controlul microbiologic, acolo unde este cazul;
- fişa de securitate a produsului, acolo unde este cazul;
- declaraţia de conformitate prin care producãtorul/importatorul îşi asuma responsabilitatea conformarii produselor fabricate/importate, potrivit prevederilor legale în domeniu aplicabile categoriei de substanţe sau de produse;
- alte documente, dupã caz sau conform prevederilor legale în vigoare, pentru categoria de substanţe sau de produse;
c) dovada achitãrii tarifului de avizare sau de notificare conform cerinţelor prevederilor legale în vigoare pentru categoria respectiva de substanţe sau de produse.
(2) Pentru avizarea sanitarã nu se depune mostra de produs şi nu se solicita buletin de analiza.
(3) Avizul sanitar va cuprinde urmãtoarele informaţii:
a) datele de identificare a producãtorului, respectiv a importatorului, şi numãrul de înregistrare la registrul comerţului; adresa la care îşi are sediul în România producãtorul sau importatorul;
b) ţara de origine pentru produsul fabricat în afarã teritoriului României;
c) denumirea comercialã a produsului, categoria de produse, domeniul de utilizare;
d) prevederea legalã care reglementeazã calitatea şi domeniul de utilizare a substanţei sau produsului;
e) semnatura preşedintelui comisiei de avizare sau a directorului şi a şefului biroului de avizare, precum şi ştampila instituţiei emitente.
ART. 8
(1) Documentele necesare pentru notificare sunt:
a) cerere adresatã comisiei de avizare (cu antetul solicitantului, adresa, numãrul de telefon, contul bancar), în care se specifica:
- calitatea de producãtor, de agent autorizat al producãtorului sau de importator;
- numele şi adresa completa ale producãtorului, în cazul în care solicitantul este importator;
- numele şi adresa completa ale persoanei la care se gãseşte dosarul tehnic al produsului;
- lista cuprinzând documentele depuse la dosarul tehnic;
b) dosarul tehnic;
c) dovada achitãrii tarifului de notificare, în cazul în care sunt prevãzute tarife pentru categoria respectiva de substanţe sau de produse.
(2) Dosarul tehnic este alcãtuit conform prevederilor legale specifice de notificare pentru categoria respectiva de produs.
(3) Dosarul tehnic pentru notificarea produselor care nu fac obiectul unor prevederi legale specifice de notificare va conţine:
a) numele/denumirea producãtorului, respectiv a importatorului, şi numãrul de înregistrare la registrul comerţului;
b) adresa la care îşi are sediul în România producãtorul sau importatorul;
c) ţara de origine pentru produsul fabricat în afarã teritoriului României;
d) denumirea comercialã a produsului;
e) categoria de produse şi, dupã caz, testele de atestare a categoriei de produse;
f) compozitia calitativã şi cantitativã a produsului şi, dupã caz, standardul de produs;
g) detalii fizico-chimice şi microbiologice ale materiilor prime şi ale produselor finite şi criteriile de puritate şi control microbiologic al produsului, acolo unde este cazul;
h) declaraţia de conformitate prin care producãtorul/importatorul îşi asuma responsabilitatea conformarii produselor fabricate/importate cu prevederile legale în domeniu, aplicabile categoriei de substanţe sau de produse.
(4) Notificarea devine efectivã în momentul depunerii datelor prevãzute la alin. (1)-(3).
(5) Orice modificare a informaţiilor depuse va fi transmisã, dupã caz, comisiei de avizare sau biroului de avizare sanitarã, în termen de 5 zile de la data apariţiei acesteia.
(6) Producãtorul sau agentul sau ori persoana responsabilã pentru punerea pe piata a unui produs importat va deţine la adresa specificatã pe eticheta, numai în scopul controlului, dosarul tehnic al substanţei sau produsului, conform prevederilor legale pentru categoria de substanţe sau de produse.
(7) În situaţia substanţelor sau produselor importate datele prevãzute la alin. (1)-(3) trebuie sa fie prezentate în limba romana sau într-o limba accesibila autoritãţilor competente.
ART. 9
(1) Documentele şi referatul de evaluare a dosarului tehnic pentru avizarea sanitarã sau pentru notificare se pãstreazã la comisia de avizare din institutele de sãnãtate publica sau, dupã caz, la biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica, atât timp cat avizul sanitar sau notificarea este valabilã.
(2) Comunicarea cãtre biroul de avizare din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei a avizului sanitar sau a notificãrii, dupã termenul prevãzut ori neconformitatea avizului sanitar sau a notificãrii cu conţinutul dosarului ori cu prevederile legale în vigoare pentru substanta sau produsul respectiv, conduce la retragerea avizului sanitar sau a notificãrii, membrii comisiei sau ai biroului pentru avize şi autorizaţii sanitare urmând sa suporte cheltuielile de avizare sau notificare.
ART. 10
(1) Inspecţia Sanitarã de Stat controleazã la producãtor dosarul tehnic şi pe piata conformitatea substanţei sau a produsului cu specificaţiile dosarului tehnic.
(2) Punerea pe piata a substanţei/substanţelor sau a produsului/produselor avizate sanitar ori notificate neconforme cu specificaţiile din dosarul tehnic conduce la retragerea avizului sanitar sau a notificãrii, sancţionarea conform prevederilor legale şi la informarea consumatorilor prin anunţ public.
ART. 11
(1) Datele din dosarele tehnice pentru substantele sau produsele avizate sanitar sunt strict confidenţiale.
(2) Difuzarea datelor din dosarele tehnice este supusã prevederilor legale privind confidenţialitatea şi proprietatea intelectualã.
(3) Lista cuprinzând avizele sanitare este asimilatã informaţiilor cu caracter public şi este accesibila pãrţilor interesate şi publicului la cerere.
ART. 12
(1) În scopul elaborãrii în mod corespunzãtor a documentaţiilor tehnice necesare avizãrii sanitare sau notificãrii, personalul de specialitate din direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau din institutele de sãnãtate publica poate acorda consultaţii tehnice.
(2) Persoana de specialitate care acorda consultaţii tehnice nu poate semna referatul de evaluare pentru avizarea sanitarã sau notificarea substanţei ori a produsului pentru care a fost acordatã prestaţia de consultanţa de specialitate.
(3) Consultatiile de specialitate sunt prestaţii care se acorda contra cost, potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 13
Avizele sanitare eliberate şi notificãrile înregistrate pana la data publicãrii prezentului ordin rãmân valabile pentru producãtor atât timp cat nu se modifica compozitia calitativã şi cantitativã a substanţelor sau a produselor pentru care a fost eliberat avizul sanitar ori pentru care a fost efectuatã notificarea.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele proceduri.



ANEXA 1
────────
la proceduri
────────────

LISTA
cuprinzând substantele şi categoriile de produse noi sau importate
pentru prima data, supuse unei reglementãri sanitare înainte de
distribuirea pe piata
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Substanta/categoria de produs Procedura Autoritatea
c
r
t.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aditivi alimentari avizare Comisia de avizare
2. Coloranti folosiţi în industria alimentara
sau la prepararea produselor alimentare avizare Comisia de avizare
3. Aromele utilizate în alimente avizare Comisia de avizare
4. Produse alimentare, inclusiv bãuturi
nealcoolice, cu destinaţie nutritionala
specialã avizare Comisia de avizare
5. Produse şi ingrediente alimentare tratate
cu radiatii avizare Comisia de avizare
6. Produse alimentare contaminate radioactiv avizare Ministerul Sãnãtãţii
şi Familiei -
Direcţia generalã
de sãnãtate
publica
7. Apa naturala/potabilã îmbuteliatã avizare Comisia de avizare
8. Apa minerala îmbuteliatã notificare Biroul de avizare
Direcţia de sãnãtate
publica
9. Produse din categoria nutrienti şi/sau
suplimente alimentare avizare Comisia de avizare
10. Suplimente nutritive notificare Comisia de avizare
11. Materiale în contact cu alimentul,
inclusiv utilaje avizare Comisia de avizare
12. Produse, altele decât cele alimentare,
care au fost supuse iradierii sau conţin
materiale radioactive şi au ca destinaţie
utilizarea ori consumul de cãtre populaţie avizare Comisia de avizare
13. Organisme modificate genetic şi produse
rezultate din acestea destinate utilizãrii
sau consumului uman avizare Comisia de avizare
14. Utilizarea pentru tratament cosmetic a
surselor închise şi deschise a
dispozitivelor generatoare de radiatii
neionizante notificare Comisia de avizare
15. Utilizarea pentru diagnostic şi tratament
a surselor închise şi deschise a
dispozitivelor generatoare de radiatii
ionizante şi a produselor farmaceutice
care conţin materiale radioactive avizare Comisia de avizare
16. Materiale pentru construcţii supuse
agrementului tehnic, cu conţinut
potenţial periculos pentru sãnãtate
(radioactiv natural, azbest,
formaldehida, VOC etc.) avizare Comisia de avizare
17. Ambalaje pentru deşeurile rezultate
din activitatea medicalã avizare Comisia de avizare
18. Materiale folosite pentru confecţionarea
echipamentelor de protecţie pentru condiţii
speciale avizare Comisia de avizare
19. Substanţe, produse şi pesticide, utilizate
în profilaxia sanitar-umanã, insecticide,
raticide, produse pentru combaterea scabiei
şi paduchilor, fungicide avizare Comisia de avizare
20. Produse pentru uz fitosanitar uman avizare Comisia de avizare
21. Namoluri provenite de la staţiile de notificare Biroul de avizare
tratare a apelor uzate menajere sau a apei Direcţia de
pentru potabilizare, utilizate în sãnãtate publica
agricultura pentru tratarea culturilor
de vegetale destinate consumului uman,
neprelucrate termic
22. Apa provenitã de la staţiile de tratare notificare Biroul de avizare
a apelor uzate menajere sau a apei pentru Direcţia de sãnãtate
potabilizare, utilizata în agricultura publica
pentru irigarea culturilor de vegetale
consumabile în stare cruda
23. Substanţe şi reactivi folosiţi pentru avizare Comisia de avizare
potabilizarea apei
24. Materiale de construcţie supuse
agrementului tehnic şi folosite în
contact cu apa potabilã avizare Comisia de avizare
25. Materiale de construcţie supuse
agrementului tehnic şi folosite în
contact cu apa de piscina avizare Comisia de avizare
26. Dispozitive (cartuse filtrante, membrane
filtrante) în contact cu apa potabilã avizare Comisia de avizare
27. Substanţe sau produse biocide
(dezinfectante, antiseptice şi
decontaminante) avizare Comisia de avizare
28. Detergenti utilizaţi în industria
alimentara notificare Biroul de avizare
Direcţia de
sãnãtate
publica
29. Produse cosmetice notificare Biroul de avizare
Direcţia de
sãnãtate
publica
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 2
────────
la proceduri
────────────

FIŞA
de raportare a avizelor şi notificãrilor
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Institutul de Sãnãtate Publica sau Direcţia de sãnãtate publica │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Preşedintele comisiei de avizare/Şeful biroului de avizare sanitarã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Avizul sanitar/notificarea numãrul...... data.................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea comercialã a produsului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Domeniul de utilizare │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi adresa completa ale producãtorului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi adresa completa ale importatorului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele persoanei şi adresa la care se gãseşte dosarul ce a fost depus │
│pentru avizare sanitarã sau notificare*) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele persoanei şi adresa la care se gãseşte dosarul de produs avizat │
│sanitar sau notificat │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




──────────
*) În situaţia în care dosarele se arhiveaza în secţia/compartimentul/laboratorul de specialitate.


──────────────────

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016