Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 115 din 28 iunie 2005  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 115 din 28 iunie 2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 579 din 5 iulie 2005
Având în vedere prevederile <>art. 31 alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii,
în temeiul <>art. 4^1 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare de la data publicãrii.

Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie,
Eugen Ovidiu Chirovici

Bucureşti, 28 iunie 2005.
Nr. 115.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie

ART. 1
(1) Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridicã, în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, denumitã în continuare Agenţia.
(2) OTIMMC au sediul în oraşele Constanţa, Craiova, Iaşi şi Timişoara şi îşi desfãşoarã activitatea pentru regiunile prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
OTIMMC îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) alcãtuiesc şi gestioneazã baza de date cu întreprinderile mici şi mijlocii din regiunea în care îşi desfãşoarã activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliatã a obiectului de activitate al fiecãrei întreprinderi;
b) iniţiazã, promoveazã şi colaboreazã cu centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii din regiunea aflatã în coordonare;
c) colaboreazã cu reprezentanţii prefecturilor, administraţiei publice locale, ai agenţiilor de dezvoltare regionalã şi ai organizaţiilor reprezentative ale mediului regional de afaceri pentru implementarea Strategiei guvernamentale pentru susţinerea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, respectiv a mãsurilor şi acţiunilor naţionale, precum şi la componenta de eliminare a disparitãţilor regionale pentru asigurarea complementaritãţii dintre Programul operaţional sectorial de creştere a competitivitãţii economice a întreprinderilor şi Programul operaţional regional "Sprijinirea participãrii echilibrate a tuturor regiunilor României la procesul de dezvoltare socioeconomicã";
d) colaboreazã cu sucursalele/filialele Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii în scopul îmbunãtãţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare;
e) implementeazã şi monitorizeazã prin delegare de atribuţii programele Agenţiei cu aplicabilitate regionalã;
f) urmãresc modul de implementare a programelor gesionate de Agenţie şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor de implementare, în vederea respectãrii indicatorilor de performanţã ai programelor;
g) reprezintã Agenţia în raporturile cu autoritãţile publice locale şi regionale în baza protocoalelor încheiate pentru implementarea programelor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a organizaţiilor cooperatiste derulate la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale locale;
h) acordã consultanţã pentru accesarea programelor derulate de Agenţie, prin intermediul centrelor de informare, consultanţã şi instruire create la nivelul OTIMMC în acest scop;
i) participã în procesul de constituire a bazelor de date privind transferul întreprinderilor mici şi mijlocii, în sensul transmiterii întreprinderii şi/sau a fondului de comerţ cãtre terţe persoane, şi identificã potenţialii ofertanţi din regiunea lor de activitate;
j) faciliteazã accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile electronice de tip e-guvernare şi e-business deservite de portalul Agenţiei;
k) participã la stimularea mediului de afaceri local prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice şi tehnologice şi a altor infrastructuri;
l) participã la procesul de eficientizare şi simplificare a relaţiilor întreprinzãtorilor cu administraţia localã şi centralã, prin:
- asigurarea accesului la informaţiile de e-guvernare şi e-comerţ disponibile prin centrele de informare, consultanţã şi instruire;
- realizarea, în parteneriat cu agenţiile de dezvoltare regionalã, centrele EURO INFO, camerele de comerţ şi industrie teritoriale şi organizaţiile reprezentative ale întreprinderilor mici şi mijlocii, de campanii de informare a întreprinzãtorilor asupra mãsurilor şi acţiunilor de dezvoltare a mediului de afaceri;
m) faciliteazã accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile şi achiziţiile publice, precum şi la activele aparţinând regiilor autonome, societãţilor/companiilor naţionale şi societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, prin:
- identificarea barierelor la nivel regional;
- formularea unor soluţii de simplificare prin diseminarea informaţiilor referitoare la acest domeniu;
- organizarea de seminarii de instruire şi promovarea procedurilor de achiziţie publicã împreunã cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice;
n) participã la schimbul de date şi informaţii de piaţã în cadrul sistemului informaţional creat pentru conectarea la reţeaua internaţionalã de servicii informaţionale despre piaţa agricolã AgriMISS;
o) pregãtesc întreprinderile mici şi mijlocii pentru integrarea în Uniunea Europeanã, prin:
- diseminarea de informaţii generale şi specializate cu privire la Uniunea Europeanã;
- organizarea de seminarii şi cursuri de pregãtire cu tematicã europeanã, cu privire la noul acquis din domeniile de specialitate ale Agenţiei;
- realizarea unor studii tematice necesare implementãrii politicilor şi programelor în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei şi comerţului interior;
- organizarea la nivel regional a Târgului întreprinderilor Mici şi Mijlocii;
p) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile prevãzute de <>art. 33 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii;
q) participã la implementarea prevederilor <>Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei şi asigurã monitorizarea împreunã cu consiliul consultativ constituit în baza <>Legii nr. 1/2005 .
ART. 3
(1) OTIMMC sunt conduse fiecare de cãtre un director executiv, numit prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(2) Directorul executiv reprezintã Agenţia în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu organizaţiile, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice.
ART. 4
Directorul executiv este ordonator terţiar de credite şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi conduce activitatea OTIMMC;
b) îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin conform dispoziţiilor legale în vigoare şi rãspunde, potrivit legii, de:
● angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor numai în limita prevederilor şi potrivit destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea OTIMMC şi cu respectarea dispoziţiilor legale;
● realizarea veniturilor;
● folosirea eficientã a sumelor primite de la bugetul de stat;
● organizarea şi ţinerea la zi a contabilitãţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
● organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice;
● organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
● integritatea bunurilor OTIMMC;
● organizarea activitãţii de control financiar preventiv;
● organizarea inventarierii patrimoniului;
● angajarea unui auditor extern pentru evaluarea activitãţii;
c) aprobã regulamentul intern şi asigurã respectarea acestuia de cãtre personalul OTIMMC.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a fiecãrui OTIMMC este prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) În cazul fiecãrui OTIMMC va funcţiona în mod obligatoriu un compartiment economic care va avea principalele atribuţii:
a) organizeazã şi ţine evidenţa financiar-contabilã a OTIMMC;
b) întocmeşte şi prezintã spre aprobare directorului executiv proiectul anual al bugetului de venituri şi cheltuieli;
c) înregistreazã în evidenţa financiar-contabilã toate operaţiunile pe baza documentelor legal întocmite şi aprobate;
d) ţine evidenţa sinteticã şi analiticã a cheltuielilor dupã natura lor;
e) ţine evidenţa contabilã a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, materialelor şi a mijloacelor bãneşti;
f) organizeazã sistemul de circulaţie internã a documentelor de evidenţã primarã;
g) asigurã derularea procedurilor de achiziţii publice conform prevederilor legale în vigoare, potrivit planului anual de achiziţii, precum şi întocmirea, evidenţa, urmãrirea şi raportarea contractelor;
h) organizeazã inventarierea patrimoniului;
i) întocmeşte statele de platã ale salariaţilor, urmãrind efectuarea reţinerilor legale şi virarea acestora la buget;
j) prezintã lunar Agenţiei solicitãrile privind necesarul de credite bugetare;
k) organizeazã arhiva financiar-contabilã.
ART. 6
(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(2) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncã se fac prin ordin al preşedintelui Agenţiei, la propunerea directorului executiv al OTIMMC.
(3) Salarizarea personalului OTIMMC se realizeazã în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administraţiei publice centrale.
(4) Numãrul maxim de posturi pentru fiecare OTIMMC este de 15.
(5) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului încadrat în OTIMMC se stabilesc prin fişa postului.
ART. 7
(1) OTIMMC se finanţeazã din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii.
(2) Bugetul OTIMMC se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 8
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1


────────
la regulament
──────────────

REGIUNILE
de activitate a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie





────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Oficiul teritorial Regiunea de activitate
crt. pe judeţe
────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Constanţa Brãila
Buzãu
Cãlãraşi
Constanţa
Galaţi
Ialomiţa
Ilfov
Prahova
Tulcea
Giurgiu

2. Craiova Argeş
Caraş-Severin
Dâmboviţa
Dolj
Gorj
Hunedoara
Mehedinţi
Olt
Teleorman
Vâlcea

3. Iaşi Bacãu
Braşov
Botoşani
Covasna
Harghita
Iaşi
Neamţ
Suceava
Vaslui
Vrancea

4. Timişoara Alba
Arad
Bistriţa-Nãsãud
Bihor
Cluj
Satu Mare
Sãlaj
Sibiu
Timiş
Maramureş
Mureş
────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2


────────
la regulament
──────────────

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie

Numãrul maxim de posturi este de 15 pentru fiecare OTIMMC.





┌─────────────────────────────────────┐
│ PREŞEDINTELE │
│ Agenţiei Naţionale │
│pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii│
│ şi Cooperaţie │
└─────────────────┬───────────────────┘

┌─────────────────┴─────────────────────┐
│ Direcţia elaborare, implementare │
│ şi monitorizare programe │
│ pentru întreprinderi mici şi mijlocii │
│ şi cooperare internaţionalã │
└─────────────────┬─────────────────────┘

┌────────┴────────┐
│ Director │
│ executiv │
└──────┬──────────┘
┌───────────────────────┬──┴──────────────────────┐
┌─────────┴──────────┐ ┌─────────┴────────────┐ ┌─────────┴───────────┐
│ Biroul economic, │ │ Biroul politici │ │Centre de informare, │
│ juridic şi resurse │ │ şi programe │ │ consultanţã │
│ umane │ │ pentru întreprinderi │ │ şi instruire │
└────────────────────┘ │ mici şi mijlocii │ └─────────────────────┘
└──────────────────────┘


__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016