Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 102 din 20 martie 2007  privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 102 din 20 martie 2007 privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 12 aprilie 2007

Având în vedere prevederile art. 21 alin. (2) lit. b) din <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 ,
în temeiul art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotãrârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C. nr. 373/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Departamentele de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã vor urmãri respectarea prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare pentru Serviciile
Publice de Gospodãrie Comunalã,
Jeanina Preda

Bucureşti, 20 martie 2007.
Nr. 102.

REGULAMENT
de constatare, notificare şi sancţionare a
abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al
Autoritãţii Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã*), denumit în continaure regulament, este elaborat în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) lit. b) din <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 .
---------
*) Conform prevederilor <>Legii nr. 51/2006 , începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã va fi Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice (A.N.R.S.C.).

ART. 2
Prezentul regulament stabileşte procedura conform cãreia Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice, denumitã în continuare A.N.R.S.C., efectueazã activitatea de control, respectiv de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la actele normative emise în domeniul sãu de reglementare.

CAP. II
Domeniu de aplicare

ART. 3
Prevederile prezentului regulament se aplicã:
a) operatorilor furnizori/prestatori de servicii comunitare de utilitãţi publice;
b) operatorilor economici şi instituţiilor publice, care desfãşoarã în condiţii de monopol activitãţi specifice serviciilor de utilitãţi publice din sfera de reglementare a A.N.R.S.C.;
c) autoritãţilor administraţiei publice locale;
d) asociaţiilor de dezvoltare comunitarã;
e) prestatorilor care monteazã şi exploateazã sisteme de repartizare a costurilor;
f) utilizatorilor, conform competenţelor stabilite prin lege.
ART. 4
Ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului regulament va fi asiguratã de cãtre reprezentanţii împuterniciţi ai preşedintelui A.N.R.S.C.

CAP. III
Definiţii

ART. 5
În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) agent constatator - persoana împuternicitã de cãtre preşedintele A.N.R.S.C. sã desfãşoare activitãţi de control, sã constate, sã notifice şi sã sancţioneze abaterile de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al A.N.R.S.C.;
b) control - acţiunea efectuatã pentru a se determina dacã activitãţile desfãşurate de cãtre persoanele juridice şi/sau persoanele fizice, care presteazã/beneficiazã de servicii aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C., se efectueazã conform legislaţiei în vigoare;
c) echipã de control - echipa formatã din douã sau mai multe persoane angajate în cadrul A.N.R.S.C., din care cel puţin una are calitatea de agent constatator;
d) împuternicire de control - documentul prin care se atestã calitatea de agent constatator;
e) mandat de control - documentul prin care se autorizeazã membrii unei echipe de control sã efectueze o activitate de control;
f) mãsurã de conformare - acţiunea corectivã obligatorie, dispusã de echipa de control a A.N.R.S.C., în urma unei acţiuni de control, în vederea respectãrii reglementãrilor legale în vigoare;
g) notã de control - documentul care se întocmeşte de cãtre echipa de control, în care sunt consemnate datele, investigaţiile şi concluziile rezultate, precum şi mãsurile şi termenele de conformare stabilite;
h) plan anual de control - documentul de planificare a activitãţilor de control, elaborat de cãtre Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul, aprobat de cãtre preşedintele A.N.R.S.C.;
i) proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor - documentul care se încheie pentru acele fapte care, potrivit legii, constituie contravenţii, a cãror constatare şi sancţionare sunt de competenţa A.N.R.S.C.;
j) prestator - persoanã juridicã autorizatã de cãtre A.N.R.S.C., care furnizeazã, monteazã şi/sau exploateazã sisteme de repartizare a costurilor pentru apã şi agent termic pentru încãlzire.

CAP. IV
Acte normative de referinţã

ART. 6
Dispoziţiile prezentului regulament sunt elaborate în concordanţã cu prevederile urmãtoarelor acte normative:
a) <>Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitãţi publice;
b) <>Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localitãţilor;
c) <>Legea nr. 230/2006 privind serviciul de iluminat public;
d) <>Legea nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apã şi de canalizare;
e) <>Legea nr. 325/2006 privind serviciul public de alimentare cu energie termicã;
f) <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) <>Legea nr. 252/2003 - legea privind registrul unic de control.

CAP. V
Agenţi constatatori

ART. 7
(1) În înţelesul prezentului regulament, calitatea de agent constatator o are personalul A.N.R.S.C. împuternicit în acest sens de cãtre preşedintele A.N.R.S.C.
(2) Conţinutul împuternicirii de control este prevãzut în anexa nr. 1.
(3) Împuternicirea de control este valabilã pentru o perioadã de maximum 2 ani, însoţitã de actul de identitate şi de legitimaţia de serviciu ale agentului constatator.
ART. 8
Agenţii constatatori au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã efectueze acţiuni de control, planificate şi neplanificate, privind respectarea prevederilor legale ale actelor normative din sfera de competenţã a A.N.R.S.C., pe baza mandatului de control;
b) sã respecte procedura de control, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
c) sã propunã declanşarea procedurii de suspendare sau de retragere a licenţelor operatorilor de servicii comunitare de utilitãţi publice, respectiv de retragere a autorizaţiilor prestatorilor, în condiţiile prevãzute de reglementãrile în vigoare;
d) sã efectueze acţiunea de control cu obiectivitate şi sã încheie proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în cazul în care constatã cã au fost sãvârşite fapte care constituie contravenţii în domeniul de reglementare al A.N.R.S.C.;
e) sã se legitimeze înainte de exercitarea controlului;
f) agenţii constatatori nu pot depãşi obiectivele controlului stabilite prin mandatul de control;
g) sã pãstreze secretul informaţiilor cu caracter confidenţial, deţinute ca urmare a efectuãrii controlului, şi sã nu le facã publice decât în cazurile expres prevãzute de reglementãrile legale în vigoare.
h) sã nu depãşeascã obiectivele controlului stabilite prin mandat.

CAP. VI
Procedura de control

SECŢIUNEA 1
Notificarea controlului

ART. 9
Activitatea de control a A.N.R.S.C. se exercitã prin urmãtoarele modalitãţi:
a) controale planificate, pe baza planului de control;
b) controale neplanificate, dispuse de cãtre preşedintele A.N.R.S.C. ca urmare a unor sesizãri, solicitãri de informaţii şi/sau semnale primite de la terţi ori ca urmare a sesizãrii din oficiu.
ART. 10
(1) Înainte de desfãşurarea unei acţiuni de control planificat, Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul va transmite persoanei juridice care urmeazã sã fie controlatã o notificare, care va cuprinde:
- denumirea şi adresa A.N.R.S.C.;
- denumirile şi adresele persoanelor juridice menţionate la art. 3 lit. a)-d) la care urmeazã a se efectua controlul;
- obiectul controlului;
- data începerii controlului şi durata acestuia;
- perioada care urmeazã sã fie supusã controlului;
- documentele, evidenţele, datele şi informaţiile pe care persoana juridicã controlatã trebuie sã le punã la dispoziţia echipei de control;
- semnãtura directorului Direcţiei control, sesizãri şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C.
(2) Notificarea va fi transmisã persoanei juridice cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data începerii efective a acţiunii de control.
(3) Controalele neplanificate nu se notificã.
(4) Modelul notificãrii este prevãzut în anexa nr. 2.

SECŢIUNEA a 2-a
Echipa de control

ART. 11
(1) Echipa de control va respecta urmãtoarele activitãţi şi etape:
a) notificarea persoanei juridice supuse controlului, în cazul controalelor planificate;
b) efectuarea controlului în conformitate cu obiectivele menţionate în mandatul de control aprobat de cãtre preşedintele A.N.R.S.C.;
c) întocmirea notei de control;
d) întocmirea, dacã este cazul, a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
ART. 12
(1) Echipa de control este formatã din cel puţin 2 membri, unul dintre ei având obligatoriu calitatea de agent constatator.
(2) Unul dintre membrii echipei de control, care are şi calitatea de agent constatator, va şi şeful echipei de control.
(3) Şeful echipei de control nominalizat în mandatul de control rãspunde de modul de desfãşurare a activitãţilor şi a etapelor aferente procedurii de control.
(4) Orice faptã sãvârşitã împotriva membrilor echipei de control se sancţioneazã potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.
ART. 13
(1) Preşedintele A.N.R.S.C. va desemna, la solicitarea altor autoritãţi publice, centrale sau locale, specialiştii care sã participe la controalele comune organizate cu acestea.
(2) Modul de colaborare va fi stabilit prin protocol încheiat între A.N.R.S.C. şi respectivele autoritãţi, dupã caz.
ART. 14
(1) Membrii echipei de control au urmãtoarele responsabilitãţi şi obligaţii:
a) sã îşi decline calitatea, legitimându-se în faţa reprezentantului persoanei juridice sau a persoanei fizice care urmeazã sã fie controlatã, prezentând mandatul de control, legitimaţia de serviciu, împuternicirea de control şi actul de identitate;
b) sã solicite persoanei juridice controlate registrul unic de control şi sã consemneze, înaintea începerii controlului, urmãtoarele elemente: numele şi prenumele persoanelor împuternicite sã efectueze controlul, instituţia din care fac parte, numãrul împuternicirii de control, numãrul şi data delegaţiei/ordinului de deplasare, obiectivele controlului, perioada controlului, perioada controlatã, precum şi temeiul legal în baza cãruia se efectueazã controlul;
c) în situaţia neprezentãrii registrului unic de control, acţiunea de control se efectueazã, iar cauzele neprezentãrii se consemneazã în nota de control;
d) sã consulte, înainte de începerea acţiunii de control, actele de control încheiate anterior, care au legãturã cu domeniul de activitate al A.N.R.S.C., pentru a cunoaşte constatãrile fãcute, mãsurile stabilite şi stadiul îndeplinirii lor;
e) sã efectueze controlul conform procedurii stabilite de prezentul regulament;
f) sã întocmeascã nota de control;
g) sã pãstreze secretul informaţiilor cu caracter confidenţial, deţinute ca urmare a exercitãrii atribuţiilor de serviciu, şi sã nu le facã publice decât în cazurile expres prevãzute de reglementãrile legale în vigoare;
h) sã nu pretindã şi sã nu primeascã bunuri sau bani şi sã nu îşi creeze avantaje în legãturã cu serviciul ori prin exercitarea funcţiei.
ART. 15
(1) În timpul efectuãrii activitãţilor de control, membrii echipei au acces, în condiţiile legii, în incinta clãdirilor, la instalaţii, precum şi în orice alt loc în al cãrui perimetru sunt situate instalaţiile de producţie, transport, tranzit, înmagazinare/stocare, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a serviciilor comunitare de utilitãţi publice.
(2) Pentru efectuarea activitãţilor de control, persoana juridicã şi/sau persoana fizicã menţionate la art. 3 din prezentul regulament au obligaţia de a pune la dispoziţia membrilor echipei de control toate documentele, evidenţele şi actele specifice solicitate, în original şi/sau în copie conformã cu originalul, precum şi un spaţiu adecvat în vederea bunei desfãşurãri a activitãţii de control.
(3) Refuzul de a pune la dispoziţia echipei de control actele prevãzute la alin. (2) se consemneazã în nota de control.

SECŢIUNEA a 3-a
Documentele de control

ART. 16
Mandatul de control este prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 17
(1) Nota de control se întocmeşte în 3 exemplare, pe baza tuturor informaţiilor şi documentelor puse la dispoziţie de cãtre persoana juridicã/persoana fizicã controlatã.
(2) La încheierea controlului, şeful echipei de control va prezenta reprezentanţilor persoanei juridice, respectiv persoanei fizice controlate, nota de control conţinând concluziile controlului şi are obligaţia de a înmâna acestora un exemplar, potrivit prevederilor alin. (4).
(3) Nota de control se semneazã şi se ştampileazã pe fiecare paginã de cãtre toţi membrii echipei de control şi de cãtre reprezentanţii persoanei juridice şi se înregistreazã la registratura acesteia. Înregistrarea notei de control la registratura persoanei juridice supuse controlului echivaleazã cu comunicarea acesteia.
(4) În cazul unui utilizator-persoanã fizicã, supus controlului, nota de control se semneazã pe fiecare paginã de cãtre toţi membrii echipei de control şi de cãtre utilizatorul în cauzã, respectiv se ştampileazã de cãtre şeful echipei de control.
(5) Un exemplar al notei de control va fi depus de cãtre şeful echipei de control şi va fi înregistrat la Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C. (6) Modelul notei de control este prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 18
Şeful echipei de control rãspunde de urmãrirea îndeplinirii mãsurilor stabilite în nota de control şi comunicã Direcţiei de control, sesizãri şi relaţii cu publicul stadiul îndeplinirii mãsurilor de conformare.

CAP. VII
Procedura de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

ART. 19
(1) Constatarea sãvârşirii contravenţiei şi aplicarea sancţiunii sunt consemnate într-un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, întocmit şi semnat de cãtre şeful echipei de control.
(2) Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevãzut în anexa nr. 5.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se semneazã pe fiecare paginã de cãtre şeful echipei de control şi de cãtre reprezentantul persoanei juridice, respectiv de persoana fizicã contravenientã.
(4) În cazul în care contravenientul nu se aflã de faţã, refuzã sau nu poate sã semneze, şeful echipei de control va face menţiune despre aceste împrejurãri, care trebuie sã fie confirmate de cel puţin un martor. În acest caz, procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor va cuprinde şi datele personale din actul de identitate al martorului şi semnãtura acestuia.
(5) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.
(6) În lipsa unui martor, şeful echipei de control va preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în acest mod.
(7) În conformitate cu prevederile actelor normative privind regimul juridic al contravenţiilor, agenţii constatatori pot cere sprijinul organelor de poliţie sau de jandarmi.
(8) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se încheie dupã ce s-a întocmit nota de control prevãzutã la art. 17 alin. (1).
ART. 20
(1) A.N.R.S.C., prin Direcţia de control, sesizãri şi relaţii cu publicul, are obligaţia de a transmite agenţilor constatatori carnete conţinând procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Evidenţa carnetelor conţinând procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, a registrelor de evidenţã, a proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a împuternicirilor de control se ţine de cãtre Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C., cu respectarea regulilor privind evidenţa şi circuitul imprimatelor cu regim special.
(3) Procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se arhiveazã conform reglementãrilor stabilite pentru imprimatele cu regim special.
(4) Modelul registrului de evidenţã a proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevãzut în anexa nr. 6.
ART. 21
(1) Dacã aceeaşi persoanã juridicã sau persoanã fizicã controlatã a sãvârşit mai multe fapte care constituie contravenţii, sancţiunea se va aplica pentru fiecare faptã.
(2) Când contravenţiile au fost constatate prin acelaşi proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, amenzile cumulate nu pot depãşi dublul maximului amenzii prevãzute de lege pentru contravenţia cea mai gravã.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul pentru persoana juridicã/persoana fizicã sancţionatã, unul se transmite de cãtre Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C. organelor de specialitate ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau unitãţilor subordonate acestora, în a cãror razã teritorialã îşi are sediul sau domiciliazã contravenientul, iar un exemplar va rãmâne la A.N.R.S.C., urmând a fi arhivat conform reglementãrilor stabilite pentru imprimatele cu regim special.

CAP. VIII
Cãi de atac

ART. 22
(1) Împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânãrii sau a comunicãrii acestuia. Plângerea se depune la sediul A.N.R.S.C., însoţitã de o copie a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Plângerea împreunã cu dosarul cauzei vor fi transmise de cãtre A.N.R.S.C. judecãtoriei în a cãrei circumscripţie a fost sãvârşitã contravenţia.
(3) Plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi exercitarea cãilor de atac împotriva hotãrârii judecãtoreşti sunt suspensive de executare.
ART. 23
(1) Plata amenzii contravenţionale se va face în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânãrii sau a comunicãrii procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor jumãtate din minimul amenzii prevãzute în actul normativ, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal, dupã caz. În actul normativ de stabilire a contravenţiilor aceastã posibilitate trebuie menţionatã în mod expres.
ART. 24
(1) Dacã contravenientul nu foloseşte calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, în termen de 15 zile de la data înmânãrii sau a comunicãrii procesului-verbal, A.N.R.S.C., prin Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul, va comunica din oficiu organelor de specialitate ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau unitãţilor subordonate acestora, în a cãror razã teritorialã domiciliazã sau îşi are sediul contravenientul, procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Modelul comunicãrii procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevãzut în anexa nr. 7.

CAP. IX
Rãspunderi şi sancţiuni

ART. 25
Încãlcarea prevederilor prezentului regulament atrage rãspunderea materialã, disciplinarã, contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz, în condiţiile legii.
ART. 26
(1) Plata amenzilor contravenţionale se face în contul prevãzut în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor. Dovada plãţii va fi transmisã la A.N.R.S.C. în termenul prevãzut la art. 23 alin. (1).
(2) Sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetul de stat, potrivit legii.
ART. 27
Aplicarea sancţiunii contravenţionale şi executarea acesteia se prescriu în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 28
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

Antetul A.N.R.S.C.

ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL
Nr. .........

Doamna/Domnul ............, având funcţia de ........, în cadrul ......., în conformitate cu prevederile <>Legii serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 şi ale Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 102/2007 , este împuternicitã/împuternicit:
1. sã efectueze controale, planificate şi neplanificate, la operatorii furnizori/prestatori, la prestatori, precum şi la autoritãţile administraţiei publice locale, privind respectarea prevederilor legale în domeniul serviciilor comunitare de utilitãţi publice aflate în sfera de competenţã a A.N.R.S.C. şi al repartizãrii costurilor pentru apã şi agent termic pentru încãlzire în imobilele de tip condominiu;
2. sã stabileascã mãsuri de conformare pentru operatorii furnizori/prestatori, prestatorii şi autoritãţile administraţiei publice locale supuse controlului;
3. sã constate şi sã sancţioneze contravenţiile prevãzute de actele normative care reglementeazã serviciile comunitare de utilitãţi publice şi repartizarea costurilor pentru apã şi agent termic pentru încãlzire în imobilele de tip condominiu aflate în sfera de competenţã a A.N.R.S.C.
Împuternicirea este valabilã o perioadã de 2 ani.


Preşedinte,
..............

Data eliberãrii ..............

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

Antetul A.N.R.S.C.

Nr. ......./.....
.......................................
(denumirea organizaţiei controlate)
În atenţia domnului/doamnei ......................................
(conducãtorul organizaţiei controlate)

NOTIFICARE
privind începerea controlului planificat

Vã facem cunoscut cã Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice, în conformitate cu Regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin <>Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 102/2007 , şi, potrivit Planului de control pe anul ......, va efectua un control planificat la organizaţia dumneavoastrã în perioada ................
Perioada supusã controlului este ...............
În vederea efectuãrii activitãţii de control în bune condiţii, aveţi obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control a A.N.R.S.C. urmãtoarele documente:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Pe timpul activitãţii de control, membrii echipei de control pot solicita şi alte documente sau date referitoare la modul de desfãşurare a serviciilor comunitare de utilitãţi publice.

Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul
Director,
.................................................


ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

Antetul A.N.R.S.C.

Preşedinte,

MANDAT DE CONTROL

În perioada ............, o echipã a Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice, formatã din:

1. ..., şeful echipei de control, care se legitimeazã cu .. seria .. nr. ..;
2. ....., care se legitimeazã cu ...... seria ... nr. .......;
3. ....., care se legitimeazã cu ...... seria ... nr. .......;
4. ....., care se legitimeazã cu ...... seria ... nr. .......;
5. ....., care se legitimeazã cu ...... seria ... nr. ......., va efectua un control la ......, cu sediul în localitatea ......, str. ...... nr. ..., judeţul/sectorul .... .
Pe timpul activitãţii de control vor fi verificate urmãtoarele probleme:
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................

Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul

Director,
..............

Data ........

ANEXA 4
-------
la regulament
-------------

Nr. înregistrare persoanã juridicã ........../..........

NOTĂ DE CONTROL***)

încheiatã în ziua de ....., luna ....., anul ..., ora ..., în localitatea ......, judeţul (sectorul) ..........

-----------
***) Instrucţiunile privind completarea notei de control sunt prevãzute în parantezã.

1. Temeiul legal al acţiunii de control
2. Date privind controlul efectuat
(Se completeazã cu informaţii privind componenţa echipei de control care efectueazã controlul, precizându-se, pentru fiecare, numele şi prenumele, funcţia şi direcţia din care face parte, numãrul/data mandatului de control, precum şi numãrul împuternicirilor de control ale agenţilor constatatori, numãrul şi data emiterii ordinelor de deplasare.
De asemenea, se vor preciza:
- locul desfãşurãrii acţiunii de control şi denumirea persoanei juridice/persoanei fizice supuse controlului;
- numãrul notificãrii privind începerea şi perioada efectuãrii controlului, în cazul controalelor planificate;
- obiectul şi/sau perioada la care se raporteazã controlul;
- documentele pe care persoana juridicã supusã controlului le-a pus la dispoziţia A.N.R.S.C. în vederea efectuãrii acţiunii de control.)
3. Date privind persoana juridicã supusã controlului
[Se completeazã cu datele de identificare ale persoanei juridice controlate (sediul, codul de identificare fiscalã/codul unic de înregistrare la Registrul Comerţului), cu datele de identificare ale conducãtorului organizaţiei controlate/reprezentantului legal al acesteia şi numele persoanelor din partea altor autoritãţi care au participat la derularea controlului efectuat de cãtre A.N.R.S.C.]
4. Rezultatele controlului
(Constatãrile care se înscriu în aceastã secţiune trebuie sã fie precise, fãrã ştersãturi sau corecturi şi trebuie sã se bazeze pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente. La nota de control se pot anexa orice acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatãrilor.
În cazul constatãrii de nereguli sau al încãlcãrii/eludãrii prevederilor legale, se vor preciza actele normative încãlcate, cu identificarea lor la nivel de articol, alineat şi/sau literã.)
5. Concluzii şi mãsuri
(În aceastã secţiune se vor sintetiza informaţiile cuprinse la pct. 3 şi 4 din nota de control, în raport cu mãsurile care se impun pentru remedierea şi/sau sancţionarea neregulilor/deficienţelor constatate pe parcursul controlului. În mãsura în care, prin nota de control, s-a constatat încãlcarea sau eludarea prevederior legale, se vor menţiona cele care constituie contravenţii şi care urmeazã sã fie sancţionate prin încheierea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, în conformitate cu competenţele conferite A.N.R.S.C. prin actele normative în vigoare, precum şi propunerile referitoare la utilizarea mijloacelor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor, altele decât aplicarea de sancţiuni.)

Nota de control va purta la final urmãtoarele menţiuni:
Prezenta notã de control conţine un numãr de ........ pagini şi s-a întocmit în 3 (trei) exemplare, dintre care un exemplar pentru ......(persoana juridicã/fizicã supusã controlului) ...........
La terminarea acţiunii de control, echipa A.N.R.S.C. a restituit toate documentele originale puse la dispoziţie de persoana juridicã/persoana fizicã controlatã.
Nota de control a fost comunicatã şi înregistratã la registratura persoanei juridice controlate cu nr. ...... şi, acolo unde a fost cazul, a fost înregistratã în RUC, seria ...... nr. ......., la poziţia ....... .



Echipa de control Persoana juridicã/
a A.N.R.S.C. fizicã controlatã,
................... ...................................
................... ...................................
................... ...................................
................... ...................................
(semnãturile şi ştampila) (semnãturile/semnãtura şi ştampila)




ANEXA 5
-------
la regulament
-------------

PROCES-VERBAL Seria .... Nr. .....
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

Încheiat în ziua ...., luna ..., anul ..., ora ...., în localitatea ....., judeţul/sectorul ............. .
Subsemnatul .........., agent constatator împuternicit de Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice - A.N.R.S.C., cu sediul în Bucureşti, str. ......... nr. ..., sectorul ...., posesorul Împuternicirii de control nr. ......, constat cã persoana fizicã/persoana juridicã/autoritatea administraţiei publice locale ........, cu sediul în localitatea ........., str. ...... nr. ....., judeţul/sectorul ........., având codul de înregistrare fiscalã/CUI ......., reprezentatã prin ........, identificat/identificatã cu actul de identitateCI/BI seria .... nr. ......., CNP .............., eliberatã/eliberat de .......... la data de ......, a sãvârşit urmãtoarele:
................................................................
................................................................
Cele menţionate constituie contravenţie/contravenţii, prevãzutã/prevãzute de art. .... alin. .... lit. ... din ........ şi sancţionatã/sancţionate de art. ... alin. .... lit. ..... din ...... .
Stabilesc avertisment/amendã ........... (în cifre) ........... (în litere), care va fi achitatã în contul bugetului de stat nr. ......., deschis la Trezoreria ........, iar copia chitanţei şi cea a procesului-verbal vor fi depuse la sediul A.N.R.S.C. în termen de 15 zile calendaristice de la data înştiinţãrii/comunicãrii prezentului proces-verbal.
Prin semnarea prezentului proces-verbal, contravenientul recunoaşte cã a primit o copie a acestuia.
Neplata amenzii în termen de 15 zile de la data înmânãrii/comunicãrii procesului-verbal atrage executarea silitã conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
În cazul în care contravenientul nu este de faţã/refuzã/nu poate lua cunoştinţã de conţinutul procesului-verbal, agentul constatator va face menţiune despre aceste împrejurãri, care vor fi confirmate şi semnate de un martor, identificat cu datele din buletinul/cartea de identitate.
Alte menţiuni: ...........................................................
..........................................................................
Obiecţii ale contravenientului privind cele consemnate în procesul-verbal:
..........................................................................
..........................................................................
Cãile de atac din partea contravenientului: plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânãrii/comunicãrii prezentului proces-verbal, însoţitã de copie de pe acesta, depusã la sediul A.N.R.S.C.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, semnate pe fiecare paginã, un exemplar fiindu-i înmânat/comunicat contravenientului.



Agent constatator, Contravenient,
Numele şi prenumele .......... (reprezentant al contravenientului)
Semnãtura ............ Numele şi prenumele ..............
Ştampila Semnãtura ............
Ştampila

Martor,

Numele şi prenumele .........
B.I./C.I. seria ..... nr. ...., CNP ..........
Semnãtura .......



ANEXA 6
-------
la regulament
-------------





REGISTRUL DE EVIDENŢĂ A PROCESELOR-VERBALE
...............................................

┌──┬──────┬──────┬────┬──────┬──────┬───────┬────────┬────┬────┬───┬────┬────┬─────┬──────┬─────────────┐
│N │Seria │Data/ │Agen│Denu- │ │Descri │Înca- │Ma- │ │ │Mod │ │Plân │Finali│ Comunicare │
│r.│şi nr.│locul │tul │mirea │Sediul│erea pe│drarea │suri│Amen│Obi│de │Date│gere/│zarea │ cãtre │
│c │proce │înche-│con │contra│contra│scurt a│juridicã│ de │dã │ec │co │de │depu │proce │administraţia│
│r │sului-│ierii │sta │venien│venien│faptei │a contra│con │ │ţii│muni│iden│nere │sului-│ financiarã │
│t.│verbal│proce │ta- │tului │tului │ │venţiei │for │ │ │care│tifi│ │verbal│ │
│ │ │sului-│tor │ │ │ │ │mare│ │ │ │care│ │ │ │
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
│0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10│ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤
└──┴──────┴──────┴────┴──────┴──────┴───────┴────────┴────┴────┴───┴────┴────┴─────┴──────┴─────────────┘




ANEXA 7
-------
la regulament
-------------

Antetul A.N.R.S.C.

Cãtre,
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã a ......................
Adresa .........................................

Vã transmitem alãturat procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor nr. ....... din data de ......., prin care .........(denumirea persoanei juridice/numele persoanei fizice) cu sediul/domiciliul în .........., str. ....... nr. ..., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ......, judeţul/sectorul .........., cod de înregistrare fiscalã/cod unic de înregistrare ..........., a fost sancţionatã contravenţional, amenda fiind în cuantum de ........ lei.
Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor a rãmas definitiv la data de ........, prin trecerea termenului prevãzut de <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Conform prevederilor <>art. 39 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, procesul-verbal rãmas definitiv constituie titlu executoriu.
Ca urmare, vã solicitãm sã procedaţi la punerea sa în executare, potrivit prevederilor legale.


Director D.C.S.R.P.,
........................

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016