Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 102.136 din 25 mai 2006  privind valorificarea cantitatilor de gaze naturale pe piata interna si masuri pentru intarirea disciplinei in sectorul gazelor naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 102.136 din 25 mai 2006 privind valorificarea cantitatilor de gaze naturale pe piata interna si masuri pentru intarirea disciplinei in sectorul gazelor naturale

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 489 din 6 iunie 2006
ORDIN nr. 102.136 din 25 mai 2006
privind valorificarea cantitãţilor de gaze naturale pe piata interna şi mãsuri pentru întãrirea disciplinei în sectorul gazelor naturale
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Nr. 102.136 din 25 mai 2006
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL GAZELOR NATURALE
Nr. 530 din 18 mai 2006
AGENŢIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
Nr. 97 din 18 mai 2006
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 489 din 6 iunie 2006


Având în vedere necesitatea asigurãrii caracterului nediscriminatoriu în stabilirea şi alocarea lunarã a cotelor procentuale cantitative de gaze naturale, aferente amestecului de gaze naturale din producţia interna - producţie curenta şi gaze noi - şi din import, cu implicaţii asupra derulãrii contractelor de achiziţie şi de furnizare cãtre consumatori a gazelor naturale,
în temeiul prevederilor <>Legii petrolului nr. 238/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Deciziei preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 52/2001 privind aprobarea Regulamentului de programare, funcţionare şi dispecerizare a sistemului naţional de transport al gazelor naturale,
în baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,

ministrul economiei şi comerţului, preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Gazele naturale noi din producţia interna reprezintã cantitãţile de gaze naturale provenite din noi zãcãminte sau prin reabilitarea campurilor de extracţie a gazelor naturale, rezultate din operaţiuni petroliere efectuate de cãtre persoane juridice romane sau strãine, în baza acordurilor petroliere.
(2) Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent în acordurile petroliere, are obligaţia de a certifica lunar cantitãţile de gaze naturale care se încadreazã în prevederile alin. (1).
(3) Categoria de gaze naturale noi se desfiinţeazã începând cu data de 1 ianuarie 2007, fiind asimilatã producţiei interne curente.
ART. 2
Persoanele juridice romane sau strãine, titulare ori cotitulare ale acordurilor petroliere, vor încheia contracte de vânzare-cumpãrare cu oricare dintre furnizorii licentiati şi/sau consumatorii eligibili de gaze naturale pentru cantitãţile de gaze naturale noi obţinute în condiţiile art. 1.
ART. 3
(1) Pana la liberalizarea completa a pieţei interne a gazelor naturale şi realizarea convergentei preţului producţiei interne cu preţul gazelor naturale din import, pentru asigurarea accesului nediscriminatoriu al tuturor consumatorilor la sursele de gaze naturale din producţia interna, furnizarea gazelor naturale la consumator se realizeazã în amestec, denumit în continuare amestec de gaze naturale, constituit din cantitãţi de gaze naturale din producţia interna curenta/inmagazinare, de gaze naturale noi şi de gaze naturale din import curent/inmagazinare.
(2) Ponderea cantitãţilor de gaze naturale din producţia interna curenta, de gaze naturale noi şi de gaze naturale din import în amestecul de gaze naturale va fi aceeaşi pentru toţi consumatorii.
(3) Pentru consumatorul captiv, obligaţia respectãrii structurii amestecului de gaze naturale revine furnizorului care desfãşoarã activitatea de furnizare reglementatã.
(4) Pentru consumatorul eligibil, obligaţia respectãrii structurii amestecului de gaze naturale revine furnizorului dacã acesta asigura întregul necesar de consum al consumatorului, respectiv al consumatorului eligibil în cazul în care acesta isi asigura necesarul de consum din achiziţii de la mai mulţi furnizori.
ART. 4
(1) Structura amestecului de gaze naturale se determina lunar de Operatorul de piata organizat în cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale din structura Societãţii Naţionale de Transport Gaze Naturale "Transgaz" S.A. Medias, în condiţiile acoperirii integrale şi echilibrate a cererii pieţei interne. Operatorul de piata are obligaţia de a urmãri respectarea structurii amestecului de gaze naturale, avizat conform prevederilor prezentului ordin, de cãtre toţi operatorii licentiati şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale.
(2) Pentru determinarea de cãtre Operatorul de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale a structurii lunare a amestecului de gaze naturale, cu 15 zile înainte de începerea lunii de livrare, operatorii licentiati din sectorul gazelor naturale şi consumatorii eligibili au obligaţia de a transmite urmãtoarele informaţii:
- în cazul producãtorului de gaze naturale - cantitãţile de gaze naturale destinate consumului propriu, precum şi cele din producţia interna curenta şi de gaze noi disponibile pentru piata;
- în cazul furnizorului de gaze naturale - necesarul de consum al clienţilor din portofoliul sau, defalcat pentru consumatori captivi şi pentru consumatori eligibili, precum şi necesarul pentru consumul propriu. În cadrul necesarului pentru consumatorii captivi va fi prezentatã distinct cererea pentru consumatorii casnici. În cadrul necesarului pentru consumatorii eligibili, cererea va fi prezentatã distinct pentru fiecare client;
- în cazul celorlalţi operatori, precum şi al consumatorilor eligibili care isi asigura consumul propriu din achiziţii directe din import - necesarul pentru consumul propriu.
(3) Operatorul de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale are obligaţia de a analiza informaţiile transmise.
(4) În situaţia în care din informaţiile primite se constata ca necesarul de consum înaintat de un operator sau consumator eligibil este subevaluat sau supraevaluat în raport cu datele statistice, exista suprapuneri de consumatori în portofoliile furnizorilor sau apreciazã ca incorectã dimensionarea necesarului de consum, Operatorul de piata are obligaţia fie sa solicite reconsiderarea necesarului, fie sa îl modifice.
(5) Pe baza datelor şi informaţiilor primite şi dupã analizarea acestora, Operatorul de piata întocmeşte un raport de fundamentare privind cererea de gaze naturale şi sursele de acoperire a acesteia, în care va propune structura amestecului de gaze naturale. Acest raport este înaintat Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale spre avizare cu cel puţin 10 zile înainte de începerea lunii de livrare şi se afişeazã pe pagina de Internet a Operatorului de piata.
(6) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale analizeazã Raportul de fundamentare privind cererea de gaze naturale şi sursele de acoperire a acesteia şi stabileşte structura amestecului de gaze în cel mult 3 zile lucrãtoare de la transmiterea acestuia. Structura amestecului de gaze naturale se afişeazã pe pagina de Internet a Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale.
(7) Dupã avizare, Raportul de fundamentare privind cererea de gaze naturale şi sursele de acoperire a acesteia este returnat Operatorului de piata, care va face cunoscut, în termen de 5 zile anterioare lunii de livrare, tuturor operatorilor din sectorul gazelor naturale şi consumatorilor eligibili interesaţi structura de amestec aprobatã.
ART. 5
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 3 alin. (2), pentru consumatorul eligibil care opteazã pentru statutul de consumator intreruptibil, structura amestecului de gaze naturale poate fi diferita de cea a celorlalţi consumatori, respectiv va fi formatã dintr-un procent al gazelor naturale din producţia interna identic cu cel al celorlalţi consumatori şi dintr-o cota procentualã de gaze naturale noi cel mult egala cu cea a gazelor naturale din import. Structura este identicã pentru toţi consumatorii intreruptibili.
(2) Consumatorul intreruptibil reprezintã consumatorul care poate contribui decisiv la menţinerea functionarii în deplina siguranta a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale şi a sistemelor de distribuţie, prin acceptarea reducerii consumului, pana la oprire, în conformitate cu prevederile stipulate la art. 4 alin. (1) din Directiva Consiliului European 2004/67/CE , în scopul asigurãrii protecţiei aprovizionarii consumatorilor casnici în urmãtoarele situaţii:
a) întreruperea parţialã a aprovizionarii cu gaze naturale pe o perioada ce urmeazã a fi stabilitã ţinându-se seama de condiţiile naţionale;
b) temperaturi extrem de joase într-o perioada de vârf determinata la scara nationala;
c) perioadele climatice cele mai reci, constatate statistic la fiecare 20 de ani, când cererea de gaze este extrem de mare.
(3) Poate opta pentru calitatea de consumator intreruptibil acel consumator eligibil care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
- are un consum orar constant de minimum 30.000 mc în intervalul octombrie - martie;
- poate fi întrerupt în mod operativ şi în termen de cel mult 24 de ore fãrã a îi fi afectatã securitatea tehnica a instalaţiilor şi echipamentelor.
(4) Consumatorul eligibil care opteazã pentru statutul de consumator intreruptibil are obligaţia sa încheie un contract pentru prestarea serviciilor intreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport.
(5) La constituirea amestecului de gaze naturale, gazele naturale noi se vor aloca prioritar pentru consumatorii eligibili care au încheiat un contract pentru prestarea serviciilor intreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport, direct sau prin intermediul furnizorului curent. Pentru restul consumatorilor se pot aloca gaze naturale noi numai în condiţiile existenţei unui surplus de gaze naturale noi pe piata.
(6) Cantitatea de gaze naturale reprezentând contravaloarea serviciilor de transport interstatal (tranzit) este destinatã acoperirii unei pãrţi din cererea de consum a consumatorilor captivi şi se aloca proporţional tuturor furnizorilor care asigura furnizarea gazelor naturale pentru aceasta categorie.
ART. 6
(1) În vederea menţinerii în condiţii de siguranta atât a parametrilor funcţionali ai Sistemului naţional de transport, cat şi a unui echilibru stabil surse consumuri, precum şi a realizãrii programului de inmagazinare subterana a gazelor naturale, atât în faza de injecţie, cat şi în faza de extracţie, furnizorii (inclusiv societãţile de distribuţie) şi consumatorii eligibili de gaze naturale au obligaţia ferma de a contracta şi de a obţine nominalizãrile cantitative din import, pentru acoperirea necesarului de consum, conform structurii amestecului de gaze naturale avizat de Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi comunicat de Operatorul de piata.
(2) Producãtorii de gaze naturale sunt obligaţi sa punã la dispoziţie pieţei interne cantitãţile de gaze naturale din producţie interna şi de gaze naturale noi la nivelul şi în structura avizate de Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale prin Raportul de fundamentare privind cererea de gaze naturale şi sursele de acoperire a acesteia, corespunzãtor programelor de producţie asumate şi obligaţiilor contractuale angajate pana la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
(3) În cazul în care constata ca parametrii funcţionali ai Sistemului naţional de transport şi siguranta sa în funcţionare sunt afectaţi ca urmare a apariţiei uneia dintre situaţiile menţionate la art. 5 alin. (2) şi/sau este serios afectat echilibrul surse - consumuri şi nu exista soluţii alternative pentru remediere, Dispeceratul Naţional de Gaze Naturale va dispune limitarea/întreruperea furnizarii gazelor naturale cãtre consumatorii intreruptibili conform prevederilor contractului pentru prestarea serviciilor intreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport, indiferent de contractele de achiziţie pe care aceştia le au în derulare, în vederea asigurãrii cu prioritate a furnizarii gazelor naturale cãtre consumatorii casnici.
ART. 7
(1) Titularii de acorduri petroliere au obligaţia de a disponibiliza intreaga producţie de gaze naturale pentru asigurarea componentelor din producţia interna în structura amestecului de gaze naturale.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1):
a) cantitãţile de gaze naturale reinjectate în zãcãminte, exceptate de la plata redeventei, în condiţiile legii;
b) gazele naturale noi din producţia interna alocate conform art. 5 alin. (1);
c) cantitãţile de gaze naturale destinate consumurilor tehnologice specifice operaţiunilor petroliere desfãşurate de titularii de acorduri petroliere.
(3) Consumurile tehnologice specifice exceptate conform alin. (2) se stabilesc pe baza unor studii de fundamentare aprobate de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale pana cel târziu la data de 31 august 2006. Elaborarea studiilor este în responsabilitatea titularilor de acorduri petroliere.
(4) Titularii de acorduri petroliere vor raporta lunar Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, pentru avizare, consumurile tehnologice realizate, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la terminarea lunii de livrare. Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale avizeazã consumurile tehnologice ale titularilor de acorduri petroliere în termen de 3 zile lucrãtoare şi comunica nivelul acceptat titularilor de acorduri petroliere şi Operatorului de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale.
ART. 8
Obligaţia de a respecta structura amestecului de gaze naturale, determinata în condiţiile art. 3, revine:
a) furnizorului, pentru cantitãţile de gaze naturale furnizate consumatorilor captivi;
b) furnizorului, pentru cantitãţile de gaze naturale furnizate consumatorului eligibil, dacã acesta asigura întregul necesar de consum al consumatorului;
c) consumatorului eligibil, dacã acesta isi asigura necesarul de consum din achiziţii de la mai mulţi furnizori;
d) operatorilor licentiati din sectorul gazelor naturale, pentru cantitãţile de gaze naturale destinate consumului propriu, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. a) şi c).
ART. 9
Titularii de acord petrolier care desfãşoarã activitãţi de exploatare, precum şi furnizorii licentiati de gaze naturale au obligaţia sa asigure livrãrile cãtre societãţile comerciale de distribuţie a gazelor naturale, livrãrile cãtre consumatorii eligibili şi livrãrile destinate realizãrii programului de inmagazinare subterana a gazelor naturale.
ART. 10
(1) În funcţie de soluţia tehnica de alimentare a consumatorilor eligibili - racordare directa la Sistemul naţional de transport al gazelor naturale sau în reţelele de distribuţie, aceştia pot încheia fie contracte la cheie cu furnizorul, fie contracte separate pentru prestarea serviciilor de transport, respectiv de distribuţie a gazelor naturale.
(2) Serviciile de transport şi distribuţie a gazelor naturale vor fi prestate numai în situaţia şi pentru perioada pentru care operatorii licentiati şi/sau consumatorii eligibili fac dovada cãtre Operatorul de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale a nominalizarilor obţinute de la furnizorii de gaze naturale din producţia interna curenta/inmagazinare, gaze naturale noi şi din import curent/inmagazinare.
(3) În situaţia nerespectãrii condiţiilor prevãzute la alin. (2), la sesizarea Operatorului de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale, Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Medias va sista prestarea serviciilor de transport, iar societãţile de distribuţie vor sista prestarea serviciilor de distribuţie a gazelor naturale.
(4) Cantitãţile orare/zilnice/lunare de gaze naturale livrate în baza contractelor directe de cãtre producãtori consumatorilor eligibili, conform contractelor-cadru elaborate de Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, nu vor depãşi procentul lunar din producţia interna curenta, stabilit de Operatorul de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale şi aprobat de Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale.
(5) Cantitãţile de gaze naturale din producţia interna curenta, ce vor intra zilnic în structura efectivã a fiecãrui consumator eligibil, vor fi egale procentual cu cantitãţile din producţia interna curenta din amestecul intern de gaze naturale noi/din import al operatorilor economici consumatori captivi.
ART. 11
(1) Operatorul de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale va inainta zilnic Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale un raport operativ privind modul de respectare a achiziţiilor de gaze naturale din producţia interna curenta/inmagazinare, gaze naturale noi şi din import curent/inmagazinare de cãtre societãţile comerciale licentiate în distribuţia gazelor naturale şi consumatorii eligibili, conform cotelor procentuale ale amestecului intern de gaze naturale noi/din import stabilit la începutul lunii.
(2) În situaţia în care consumul efectiv înregistrat este diferit de cel estimat prin Raportul de fundamentare privind cererea de gaze naturale şi sursele de acoperire a acesteia, întocmit la începutul lunii, Operatorul de piata va recalcula la finele lunii structura amestecului de gaze naturale pe baza cantitãţilor de gaze naturale din producţia interna curenta/inmagazinare, gaze naturale noi şi din import curent/inmagazinare disponibile pe piata. Ordinea de prioritate în stabilirea amestecului de gaze naturale este:
- preluarea întregii cantitãţi de gaze naturale din producţia interna curenta cel puţin la nivelul programat la începutul lunii;
- preluarea cantitãţilor de gaze naturale din import la nivelul notificat de fiecare importator;
- asigurarea programului de inmagazinare/extracţie din depozite la nivelul programului aprobat de Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale;
- preluarea altor cantitãţi de gaze naturale, pana la acoperirea consumului efectiv.
(3) În termen de 5 zile de la încheierea lunii de livrare operatorii licentiati şi autorizaţi vor inainta Operatorului de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale situaţiile detaliate privind atât sursele de gaze naturale (cantitãţile de gaze naturale din producţia interna şi din import), cat şi cantitãţile efective consumate pe parcursul lunii de livrare, pe baza cãrora acesta va definitiva balanţa surse - consumuri a lunii de livrare.
(4) În termen de 10 zile de la încheierea lunii de livrare Operatorul de piata va inainta Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale un raport privind structura amestecului de gaze naturale pentru toţi operatorii licentiati şi autorizaţi.
ART. 12
(1) Preţul gazelor naturale destinate consumatorilor captivi se stabileşte pe categorii de consumatori, prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, emisã pe baza propunerilor de preţuri şi tarife reglementate înaintate de producãtori, distribuitori, transportatori şi operatorii depozitelor de inmagazinare subterana, în condiţiile criteriilor şi metodelor pentru aprobarea preţurilor şi stabilirea tarifelor reglementate în sectorul gazelor naturale, aprobate prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale.
(2) Preţul gazelor naturale din producţia interna curenta destinate consumatorilor eligibili este negociabil.
(3) Preţul gazelor naturale noi se stabileşte prin ordin comun al ministrului economiei şi comerţului şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale.
ART. 13
În cazul neachitarii contravalorii gazelor naturale la termenul prevãzut în clauzele contractuale, creditorii vor notifica Operatorul de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale în scopul sistãrii alimentarii cu gaze naturale a debitorilor.
ART. 14
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin de cãtre operatorii economici din sectorul producţiei, transportului, furnizarii, distribuţiei şi inmagazinarii subterane a gazelor naturale atrage sancţionarea acestora în condiţiile prevãzute de <>Legea petrolului nr. 238/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea gazelor nr. 351/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
Titularii de acorduri petroliere, furnizorii de gaze naturale licentiati, distribuitorii licentiati, Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale şi Operatorul de piata din cadrul Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 16
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga: Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 85/2001 ; <>Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 199/2001 privind unele mãsuri pentru întãrirea disciplinei în sectorul gazelor naturale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 379 din 11 iulie 2001; <>Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 292/2003 privind valorificarea cantitãţilor de gaze naturale pe piata interna, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 19 mai 2003; Ordinul ministrului industriei şi resurselor şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 49/14/2003 privind valorificarea cantitãţilor de gaze naturale noi din producţia interna, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 26 februarie 2003.
ART. 17
<>Ordinele preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 75/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 16 iunie 2003, respectiv nr. 92/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519 din 18 iulie 2003, isi pãstreazã valabilitatea.
ART. 18
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi comerţului,
Codrut Ioan Seres

Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Resurse Minerale,
Gheorghe Buliga

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare
în Domeniul Gazelor Naturale,
Ştefan Cosmeanu

----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016