────────────────────
- Punctajele stabilite pentru fiecare subcriteriu trebuie sa se încadreze în intervalul precizat şi trebuie sa fie stabilite în funcţie de exigenţele specifice impuse de natura şi complexitatea contractului de servicii.
- Pentru fiecare subcriteriu utilizat este obligatorie prezentarea detaliatã a modului sau a algoritmului de punctare, avându-se în vedere urmãtoarele:
a) orice candidat care a îndeplinit cerinţele minime de calificare prevãzute la B.4.1 urmeazã sa primeascã 50% din punctajul stabilit pentru fiecare subcriteriu;
b) pentru acordarea restului de 50% din punctajul aferent subcriteriului "experienta similarã" se utilizeazã urmãtoarea formula de calcul:
K=ΣPn/PV(is)
în care:
ΣPn reprezintã suma totalã a valorilor (exprimate în echivalent euro) contractelor prevãzute în fişele privind experienta similarã;
PV(is) reprezintã plafonul pentru valoare impus ca cerinta minima de calificare.
Pentru K≥2 se acorda punctaj maxim; pentru alte valori obţinute se acorda punctaje direct proporţionale cu punctajul maxim acordat;
c) pentru acordarea restului de 50% din punctajul aferent subcriteriului "cifra medie de afaceri" se acorda punctajul maxim celei mai mari valori obţinute; pentru alte valori obţinute se acorda punctaje direct proporţionale cu punctajul maxim acordat;
d) pentru acordarea restului de 50% din punctajul aferent subcriteriului "lichiditate" se acorda punctajul maxim pentru orice valoare obţinutã care este mai mare de 200%; pentru alte valori obţinute se acorda punctaje direct proporţionale cu punctajul maxim acordat;
e) pentru acordarea restului de 50% din punctajul aferent subcriteriului "solvabilitate" se acorda punctajul maxim pentru orice valoare obţinutã care este mai mare de 50%; pentru alte valori obţinute se acorda punctaje direct proporţionale cu punctajul maxim acordat;
f) pentru acordarea restului de 50% din punctajele aferente subcriteriilor "resurse tehnice" şi "resurse umane" stabilirea algoritmului de punctare se realizeazã în funcţie de exigenţele specifice impuse de natura şi complexitatea contractului de servicii.
- În cazul în care cerinţele minime de calificare nu vizeazã unul sau mai multe dintre subcriteriile prezentate mai sus, respectivele subcriterii nu trebuie sa fie incluse nici în grila de punctaj utilizata pentru selectarea candidaţilor. În orice situaţie totalul punctajelor acordate subcriteriilor trebuie sa fie 100.
- În cazul contractelor de proiectare a lucrãrilor de construcţii selecţia se face numai pe baza subcriteriilor "experienta similarã" şi "resurse umane". Pentru subcriteriul "resurse umane" algoritmul de punctare va viza numai persoanele responsabile direct cu îndeplinirea contractului.
B.11.4. Numãrul de candidaţi care vor fi selectaţi: Se indica acelaşi numãr sau acelaşi interval care a fost precizat în anunţul/invitaţia de participare.
C. Elaborarea ofertei
C.2.1. Limba de redactare a ofertei:
Se indica limba romana şi, în mãsura în care se considera necesar, o limba de circulaţie internationala).
C.3.1. Perioada de valabilitate a ofertelor:
Se precizeazã o perioada de valabilitate estimatã ca fiind suficienta pentru finalizarea într-o perioada rezonabila a evaluãrii ofertelor şi semnãrii contractului, precum şi pentru a se evita, în mãsura în care nu apar circumstanţe excepţionale, situaţia în care este necesarã solicitarea de prelungire a acestei perioade.
De regula, perioada de valabilitate a ofertelor trebuie sa se încadreze între 30 şi 90 de zile.
C.5.3. 1. Cuantumul garanţiei pentru participare:
C.8. Garanţia pentru participare trebuie sa fie exprimatã în suma fixa.
Cuantumul garanţiei pentru participare va fi, de regula, 1 %-2 % din valoarea estimatã a contractului de achiziţie publica şi în nici un caz mai mica de 0,5 % sau mai mare de 2,5 % din aceasta valoare.
2. Perioada de valabilitate a garanţiei pentru participare:
Perioada stabilitã trebuie sa fie cel puţin egala cu perioada de valabilitate a ofertei precizate la C.3.1.
3. Modul de constituire a garanţiei pentru participare:
Se precizeazã:
a) care dintre formele de constituire a garanţiei pentru participare, prevãzute în secţiunea I (C.8.3), sunt acceptate de cãtre autoritatea contractantã;
b) toate informaţiile necesare ofertantului pentru ca acesta sa aibã posibilitatea de a constitui garanţia pentru participare în oricare dintre formele prevãzute la lit. a).
Scrisorile de garanţie bancarã vor fi eliberate, de regula, de o banca din România sau, dupã caz, de o banca din strãinãtate, de preferinta cu corespondent în România. Autoritatea contractantã nu are dreptul de a impune eliberarea garanţiei pentru participare de cãtre o anumitã banca, nominalizatã în mod expres.
C.6.1. Se precizeazã modul de prezentare a propunerii tehnice, astfel încât sa se asigure posibilitatea
C.6.2. verificãrii corespondentei propunerii tehnice cu specificaţiile tehnice prevãzute în Caietul de sarcini.
Atunci când se precizeazã modul de prezentare a propunerii tehnice trebuie sa se aibã în vedere şi algoritmul de calcul prevãzut pentru evaluarea ofertelor, astfel încât, în cazul în care elemente ale propunerii tehnice intervin în algoritmul utilizat, informaţiile prezentate de cãtre fiecare ofertant sa fie complete şi sa permitã calcularea corespunzãtoare a punctajului.
C.6.3. Se indica, dacã este cazul, formularele care trebuie prezentate de cãtre ofertant, inclusiv, în mãsura în care se considera necesar, informaţii detaliate privind modul de completare a acestora.
Modelul oricãrui formular solicitat trebuie sa fie prezentat în cadrul secţiunii IV.
C.7.2. Se precizeazã formularul centralizator al propunerii financiare, care trebuie sa fie completat de cãtre ofertanţi, precum şi orice alte elemente de natura financiarã sau comercialã care sunt necesare pentru evaluarea ofertei.
Atunci când se precizeazã modul de prezentare a propunerii financiare trebuie sa se aibã în vedere şi algoritmul de calcul prevãzut pentru evaluarea ofertelor, astfel încât, în funcţie de elementele propunerii financiare care intervin în algoritmul utilizat, informaţiile prezentate de cãtre fiecare ofertant sa fie complete şi sa permitã calcularea corespunzãtoare a punctajului.
C.7.3. În cazul în care finanţarea contractului urmeazã sa fie asigurata printr-un credit a cãrui obţinere este în sarcina ofertantului, este obligatorie precizarea ansamblului minim de informaţii solicitate care vor constitui oferta de credit a bãncii finanţatoare.
C.7.4. Se indica, dacã este cazul, orice alte formulare care trebuie prezentate de cãtre ofertant, inclusiv, în mãsura în care se considera necesar, informaţii detaliate privind modul de completare a acestora.
Modelul oricãrui formular solicitat trebuie sa fie prezentat în cadrul secţiunii IV.
C.7.5. Data pentru care se determina echivalenta leu/euro:
Data stabilitã trebuie sa fie cu cel mult 15 zile înainte de data de deschidere a ofertelor.
D. Prezentarea ofertei
D.1.1. Adresa la care se depune oferta:
D.1.2. Data limita pentru depunerea ofertei:
D.2.1. Numãrul de exemplare în copie:
D.3.1. Se precizeazã modul de prezentare în plicuri separate, dupã caz, a documentelor care însoţesc oferta, a propunerii tehnice, a propunerii financiare şi a ofertelor alternative (denumite variante în cazul atribuirii unui contract de proiectare a lucrãrilor de construcţii).
În cazul atribuirii unui contract de proiectare a lucrãrilor de construcţii se precizeazã ca cel puţin propunerea tehnica trebuie sa fie prezentatã într-un plic separat, fãrã semne distinctive, care va conţine şi eventualele variante propuse. În acest plic ofertantul va introduce un plic suplimentar cu elementele proprii de identificare.
E. Deschiderea şi evaluarea ofertelor
E.1.1. Ora, data şi locul deschiderii ofertelor:
E.7.1. Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de achiziţie publica:
Se precizeazã unul dintre criteriile prevãzute la E.7.2 din secţiunea I.
E.8. Se precizeazã toţi factorii care vor fi luati în considerare pentru evaluarea ofertelor; algoritmul de calcul trebuie sa fie clar definit şi, o data stabilit, nu poate fi schimbat pe toatã perioada de aplicare a procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica.
În funcţie de algoritmul de calcul stabilit pentru calcularea punctajului ofertelor autoritatea contractantã are obligaţia de a preciza toate informaţiile necesare pentru a asigura deplina transparenta privind modul de aplicare a algoritmului de calcul, inclusiv marimile constante care intervin în calculul punctajelor.
Se precizeazã dacã, în funcţie de specificul contractului, baza de comparare a ofertelor este preţul total sau tariful.
Variante ale algoritmului de calcul în cazul utilizãrii criteriului "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnico-economic"
I. Metoda cost/calitate
Metoda presupune clasificarea ofertelor în ordinea descrescãtoare a punctajelor combinate, tehnic şi financiar, având în vedere ponderile indicate în Fişa de date a achiziţiei, pentru fiecare dintre punctajele respective.
Punctajul total acordat pentru fiecare oferta se calculeazã pe baza formulei:
P(total) = P(financiar) x F% + P(tehnic) x T%
în care:
F% reprezintã ponderea corespunzãtoare punctajului financiar; aceasta pondere trebuie sa se încadreze, în funcţie de specificul obiectului contractului de servicii, între 50 % şi 90 %;
T% reprezintã ponderea corespunzãtoare punctajului tehnic; aceasta pondere se determina astfel încât F% + T% = 100%.
1. Punctajul financiar se acorda astfel:
a) pentru cel mai scãzut dintre preţurile ofertelor se acorda 100 de puncte;
b) pentru alt preţ decât cel prevãzut la lit. a) se acorda punctaj astfel:
P(financiar)(n) = (preţ minim/preţ(n) ) x 100
Preţurile care se compara în vederea acordãrii punctajului sunt preţurile prevãzute în secţiunea I (E.8.4).
2. Punctajul tehnic se acorda de cãtre comisia de evaluare pe baza aprecierii obiective efectuate de membrii acesteia, apreciere care trebuie sa se raporteze în totalitate la prevederile Caietului de sarcini. În acest scop, pentru punctajul tehnic se stabilesc criterii clare, de natura tehnica, care se încadreazã într-o grila de punctaj sau pentru care se defineste un algoritm de punctare.
Observatie:
───────────
În cazul atribuirii unui contract pentru proiectarea lucrãrilor de construcţii se utilizeazã numai criteriul "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnico-economic", iar ponderea corespunzãtoare punctajului financiar se va încadra între 20% şi 30%.
Comisia de evaluare va lua mãsurile necesare astfel încât propunerile tehnice sa rãmânã anonime pana la acordarea tuturor punctajelor tehnice aferente acestor propuneri. În acest sens plicurile suplimentare care conţin elementele de identificare a ofertanţilor se vor deschide numai dupã ce s-a finalizat faza de acordare a punctajului pentru toate propunerile tehnice.
Criteriile principale care vor sta la baza acordãrii punctajului tehnic în cazul contractelor de proiectare a lucrãrilor de construcţii sunt, dupã caz, urmãtoarele:
- soluţia tehnologicã (pentru alimentari cu apa, staţii de epurare, staţii de reglare gaze, staţii electrice, încãlzire etc.);
- rezistenta şi stabilitatea la sarcini statice, dinamice şi seismice;
- soluţii de rezolvare din punct de vedere funcţional şi arhitectural a partiurilor;
- soluţii de rezolvare arhitecturala a fatadelor;
- siguranta la foc;
- siguranta în exploatare;
- izolaţii termice, hidrofuge şi pentru economia de energie;
- protecţia impotriva zgomotului;
- sãnãtatea oamenilor şi protecţia mediului;
- gradul de acoperire a terenului;
- asigurarea utilitãţilor;
- posibilitãţi de transformãri ulterioare;
- costul estimativ al lucrãrii;
- durata de serviciu (exploatare) estimatã;
- soluţii de recuperare dupã expirarea perioadei de exploatare;
- alte criterii, în mãsura în care acestea sunt concludente pentru evaluarea propunerilor tehnice.
II. Metoda bazatã pe buget fix
Etapa I: Comisia de evaluare evalueaza mai întâi propunerile tehnice şi stabileşte clasamentul acestora în ordinea descrescãtoare a punctajelor tehnice acordate ca urmare a aplicãrii algoritmului de punctare.
Etapa a II-a: Ofertele ale cãror propuneri financiare prevãd un preţ mai mare decât valoarea bugetului fix, prevãzut în Fişa de date a achiziţiei, sunt respinse şi comisia de evaluare întocmeşte clasamentul final al ofertelor rãmase în competiţie, în ordinea descrescãtoare a punctajelor tehnice acordate.
F. Atribuirea contractului de achiziţie publica
F.3.2. [] Nu se accepta actualizarea preţului contractului
[] Se accepta actualizarea preţului contractului dupã urmãtoarea formula: (se bifeaza opţiunea aplicabilã))
Precizare:
──────────
Formula de actualizare se stabileşte de autoritatea contractantã, care are însã obligaţia de a se asigura ca nu va depãşi, în urma actualizãrii preţului, limita fondurilor anuale alocate pentru îndeplinirea contractului respectiv.
Un model de formula care poate fi utilizat pentru actualizarea preţului contractului de achiziţie publica este urmãtorul:
V = V(0) x K(A)
în care:
V reprezintã valoarea actualizatã a situaţiei de plata;
V(0) reprezintã valoarea situaţiei de plata întocmite la nivelul preţurilor declarate în oferta;
K(A) reprezintã coeficientul de actualizare care urmeazã sa fie aplicat.
Coeficientul de actualizare K(A) se determina dupã cum urmeazã:
K(A) = E/E(0)
în care:
E reprezintã cursul mediu în lei, calculat de Banca Nationala a României pentru 1 euro, corespunzãtor primei zile din saptamana premergãtoare sãptãmânii în care se prezintã situaţia de plata;
E(0) reprezintã cursul mediu în lei, calculat de Banca Nationala a României pentru 1 euro, corespunzãtor zilei stabilite în Fişa de date a achiziţiei ca reper pentru stabilirea preţurilor unitare din oferta.
Pentru contractele de servicii care au ca obiect achiziţia unor servicii de întreţinere şi reparaţii (de exemplu: cazane, generatoare de abur, motoare, turbine, cuptoare şi altele asemenea) se poate utiliza formula de actualizare prevãzutã pentru contractele de lucrãri.
F.4.5. a) Cuantumul garanţiei de buna execuţie a contractului de servicii:
Garanţia de buna execuţie trebuie sa se exprime procentual într-un cuantum cuprins între 5% 10% din valoarea contractului de servicii.
b) Modul de constituire a garanţiei de buna execuţie a contractului de servicii:
Se precizeazã care dintre formele de constituire a garanţiei de buna execuţie a contractului de servicii vor fi acceptate de autoritatea contractantã).
SECŢIUNEA III
CAIETUL DE SARCINI
Caietul de sarcini face parte integrantã din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei şi constituie ansamblul cerinţelor pe baza cãrora se elaboreazã de cãtre fiecare ofertant propunerea tehnica.
Caietul de sarcini conţine, în mod obligatoriu, specificaţii tehnice. Acestea definesc, dupã caz şi fãrã a se limita la cele ce urmeazã, caracteristici referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanta, siguranta în exploatare, dimensiuni, precum şi sisteme de asigurare a calitãţii, terminologie, simboluri, teste şi metode de testare, ambalare, etichetare, marcare, condiţiile pentru certificarea conformitatii cu standarde relevante sau altele asemenea.
Caietul de sarcini trebuie sa precizeze şi instituţiile competente de la care prestatorii pot obţine informaţii privind reglementãrile obligatorii referitoare la protecţia muncii, la prevenirea şi stingerea incendiilor şi la protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul îndeplinirii contractului respectiv şi care sunt în vigoare la nivel naţional sau, în mod special, în regiunea ori în localitatea în care se executa lucrãrile sau se presteazã serviciile.
Autoritatea contractantã are obligaţia de a defini în Caietul de sarcini şi în contract specificaţiile tehnice numai prin referire, de regula:
a) fie la reglementãri tehnice, astfel cum sunt acestea definite în legislaţia interna referitoare la standardizarea nationala, care sunt compatibile cu reglementãrile Comunitãţii Europene;
b) fie, dacã nu exista reglementãri tehnice în sensul celor prevãzute la lit. a), la standarde naţionale, şi anume, de regula, în urmãtoarea ordine de decãdere:
(i) standarde naţionale care adopta standarde europene;
(ii) standarde naţionale care adopta standarde internaţionale;
(iii) alte standarde.
În cazul în care sunt utilizate standarde speciale, Caietul de sarcini trebuie sa precizeze ca vor fi acceptate şi produsele, serviciile sau lucrãrile care îndeplinesc alte standarde de autoritate şi care asigura o calitate substanţial egala cu standardele menţionate.
Se interzice indicarea în Caietul de sarcini a unor specificaţii tehnice care desemneazã produse de o anumitã origine/fabricaţie sau procedee speciale, în cazul în care introducerea acestor specificaţii tehnice are ca efect favorizarea, respectiv eliminarea, unuia sau mai multor ofertanţi.
Se interzice indicarea unei mãrci de fabrica sau de comerţ, a unui brevet de invenţie, a unei licenţe de fabricaţie sau a unei anume origini ori producţii. Totuşi se admite o astfel de indicaţie, dar numai însoţitã de menţiunea "sau echivalent" şi numai în situaţia în care autoritatea contractantã nu are posibilitatea de a stabili în Caietul de sarcini specificaţii tehnice suficient de precise şi inteligibile pentru toate pãrţile interesate.
În cazul în care criteriul de evaluare a ofertelor este "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnico-economic", iar autoritatea contractantã nu a anuntat interdicţia de a fi depuse oferte alternative, Caietul de sarcini trebuie sa precizeze cerinţele minime obligatorii pe care ofertele alternative trebuie sa le îndeplineascã pentru a fi luate în considerare.
În cazul în care criteriul de evaluare a ofertelor este "preţul cel mai scãzut", Caietul de sarcini trebuie sa precizeze, în mod expres, faptul ca cerinţele impuse vor fi considerate ca fiind minimale. În acest sens orice oferta de baza prezentatã, care se abate de la prevederile Caietului de sarcini, va fi luatã în considerare, dar numai în mãsura în care propunerea tehnica presupune asigurarea unui nivel calitativ superior cerinţelor minimale din Caietul de sarcini.
În cazul atribuirii contractelor de proiectare a lucrãrilor de construcţii Caietul de sarcini va avea la baza, de regula, studiul de prefezabilitate aprobat conform prevederilor legale. Caietul de sarcini se va concretiza într-o tema de proiectare care cuprinde elementele caracteristice ale lucrãrii care urmeazã sa fie executatã. Tema va fi susţinutã şi de urmãtoarele:
- date privind încadrarea în planul urbanistic sau de amenajare a teritoriului, în baza certificatului de urbanism;
- date privitoare la amplasament, zona seismicã, zona climatica, elemente geotehnice, hidrogeologice, topometrice şi de nivelment (însoţite de planuri de situaţii explicite);
- servituţi şi date tehnologice strict necesare pentru dimensionarea obiectelor lucrãrii;
- informaţii privind posibilitãţile de asigurare a utilitãţilor.
Faze de proiectare
──────────────────
Proiectarea lucrãrilor de construcţii se elaboreazã în urmãtoarele faze:
- studiu de prefezabilitate;
- studiu de fezabilitate;
- proiect tehnic şi caiete de sarcini pentru execuţia lucrãrilor;
- detalii de execuţie.
Pentru reparaţiile capitale, consolidãrile şi demolarile la construcţiile şi reparaţiile aferente nu se elaboreazã studiu de prefezabilitate.
Conţinutul-cadru al studiului de prefezabilitate
Studiul de prefezabilitate reprezintã documentaţia care cuprinde datele tehnice şi economice prin care autoritatea contractantã fundamenteazã necesitatea şi oportunitatea realizãrii unei investiţii.
A. Pãrţile scrise
──────────────
1. Date generale:
1.1. Denumirea investiţiei
1.2. Elaboratorul studiului de prefezabilitate
1.3. Ordonatorul principal de credite
1.4. Autoritatea contractantã
1.5. Amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numãrul)
1.6. Tema, cu fundamentarea necesitãţii şi oportunitãţii investiţiei
2. Evaluãri pentru proiectarea studiului de prefezabilitate şi a studiului de fezabilitate
2.1. Valoarea totalã estimatã a investiţiei
2.2. Cheltuieli pentru proiectarea studiului de prefezabilitate
2.3. Cheltuieli pentru proiectarea studiului de fezabilitate
2.4. Cheltuieli pentru obţinerea avizelor legale necesare elaborãrii studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate
2.5. Cheltuieli pentru pregãtirea documentelor privind aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de lucrãri şi a contractului de servicii de proiectare, urbanism, inginerie, alte servicii tehnice, conform prevederilor legale (instrucţiuni pentru ofertanţi, publicitate, onorarii şi cheltuieli de deplasare etc.)
3. Date tehnice ale lucrãrii
3.1. Suprafata şi situaţia juridicã ale terenului care urmeazã sa fie ocupat de lucrare
3.2. Caracteristicile geofizice ale terenului din amplasament (zona seismicã de calcul şi perioada de colt; natura terenului de fundare şi presiunea conventionala; nivelul maxim al apelor freatice)
3.3. Caracteristicile principale ale construcţiilor
3.3.1. Pentru clãdiri: aria construitã; aria desfasurata şi numãrul de niveluri
3.3.2. Pentru reţele: lungimi şi diametre
3.4. Principalele utilaje de dotare a construcţiilor (cazane de abur sau apa fierbinte, hidrofoare, ascensoare etc.)
3.5. Utilitãţi (modul de asigurare a acestora şi soluţia avutã în vedere)
4. Finanţarea investiţiei:
Din valoarea totalã estimativã a investiţiei, ...% din surse proprii, ...% din credite bancare, ...% din fondurile bugetului de stat sau ale bugetului local, ...% din fondurile speciale constituite prin lege în afarã acestor bugete, ...% din credite externe garantate sau contractate direct de stat etc.
La stabilirea valorii pe obiecte se vor utiliza indici specifici pe categorii de lucrãri - justificati prin resurse materiale, mana de lucru, utilaje şi transporturi -, precum şi preţuri rezultate din cataloage şi oferte de la furnizorii de materiale, utilaje, echipamente şi dotãri.
B. Pãrţile desenate
1. Plan de amplasare în zona (1:25.000-1:5.000)
2. Plan general (1:5.000-1:1.000)
Conţinutul-cadru al studiului de fezabilitate
Studiul de fezabilitate reprezintã documentaţia care cuprinde caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, prin care se asigura utilizarea raţionalã şi eficienta a cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale, pentru satisfacerea cerinţelor economice şi sociale în domeniul respectiv.
A. Pãrţile scrise
1. Date generale
1.1. Denumirea investiţiei
1.2. Elaborator
1.3. Ordonatorul principal de credite
1.4. Autoritatea contractantã
1.5. Amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numãrul)
1.6. Tema, cu fundamentarea necesitãţii şi oportunitãţii avute în vedere la aprobarea studiului de prefezabilitate
1.7. Descrierea funcţionalã şi tehnologicã, inclusiv memorii tehnice, pe specialitãţi
2. Date tehnice ale lucrãrii
2.1. Suprafata şi situaţia juridicã ale terenului care urmeazã sa fie ocupat (definitiv şi/sau temporar) de lucrare
2.2. Caracteristicile geofizice ale terenului din amplasament (zona seismicã de calcul şi perioada de colt; natura terenului de fundare şi presiunea conventionala, nivelul maxim al apelor freatice)
2.3. Caracteristicile principale ale construcţiilor
2.3.1. Pentru clãdiri: deschideri, travei, aria construitã, aria desfasurata, numãrul de niveluri şi înãlţimea acestora, volumul construit
2.3.2. Pentru reţele: lungimi, lãţimi, diametre, materiale, condiţii de pozare etc.
2.4. Structura constructivã
Pentru clãdiri şi reţele se va face o descriere a soluţiilor tehnice avute în vedere, cu recomandãri privind tehnologia de realizare şi condiţiile de exploatare ale fiecãrui obiect.
2.5. Principalele utilaje de dotare a construcţiilor (cazane de abur sau apa fierbinte, hidrofoare, ascensoare etc.)
2.6. Instalaţii aferente construcţiilor
Se vor descrie soluţiile adoptate pentru instalaţiile de iluminat, forta, curenţi slabi, apa, canalizare etc.
2.7. Utilitãţi
Se vor descrie modul de asigurare a acestora şi soluţiile tehnice adoptate.
3. Date privind forta de munca ocupatã dupã realizarea investiţiei
3.1. Total personal, din care:
- personal de execuţie
3.2. Locuri de munca nou-create
4. Devizul general estimativ al investiţiei
Valoarea totalã a investiţiei, cu detalierea pe structura devizului general, conform prevederilor legale
5. Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei
5.1. Valoarea totalã
(în preţuri - luna, anul),
din care:
- construcţii-montaj
5.2. Eşalonarea (INV/C + M)
- Anul I
- Anul II
- ..........
5.3. Durata de realizare (luni)
5.4. Capacitãţi (în unitãţi fizice)
Principalii indicatori se vor completa, dupã caz, cu date privind:
- condiţiile financiare de realizare a obiectivului (analiza cash-flow, inclusiv cu rata de actualizare, rata interna de rentabilitate, analiza raportului cost-profit, rata impozitului pe profit, perioada de scutire de impozit pe profit, influenta variaţiei în timp a preţurilor, rata dobânzii la credite bancare, rata de schimb valutar etc.);
- maşini şi utilaje necesare în procesul tehnologic (lista cuprinzând principalele utilaje, echipamente şi dotãri, cu indicarea capacitãţii tehnice a acestora);
- producţia şi desfacerea (lista cuprinzând produsele, capacitatea teoreticã anuala, pe produse, durata proiectata pentru funcţionarea capacitãţii, pentru fiecare produs, preţul unitar pe fiecare produs, preţul de vânzare al produselor similare fabricate în ţara sau procurate din import);
- materiile prime, materialele, combustibilii şi energia consumate pentru fiecare produs şi preţurile de procurare a acestora;
- manopera (cu detalierea pe structura de personal);
- cheltuieli generale ale unitãţii (taxe, comisioane, impozite, instruire personal, chirii şi/sau amortismente, cheltuieli de administraţie şi marketing etc.).
6. Finanţarea investiţiei
Din valoarea totalã a investiţiei:
....... mii lei din surse proprii, ....... mii lei din credite bancare, ...... mii lei din fondurile bugetului de stat sau ale bugetului local, ....... mii lei din fondurile speciale constituite prin lege în afarã acestor bugete, ...... mii lei din credite externe garantate sau contractate direct de stat etc.
7. Avize şi acorduri
Avizele şi acordurile emise de organele în drept, potrivit legislaţiei în vigoare, privind:
- avizul ordonatorului principal de credite privind necesitatea şi oportunitatea realizãrii investiţiei;
- certificatul de urbanism, cu încadrarea amplasamentului în planul urbanistic, avizat şi aprobat potrivit legii;
- avizele privind asigurarea utilitãţilor (energie termica şi electrica, gaz metan, apa, canal, telecomunicaţii etc.);
- avizele pentru consumul de combustibil;
- acordurile şi avizele pentru protecţia mediului şi a apelor;
- alte avize de specialitate, stabilite potrivit dispoziţiilor legale.
B. Pãrţile desenate
────────────────────
1. Plan de amplasare în zona (1:25.000 - 1:5.000)
2. Plan general (1:5.000 - 1:500)
3. Planuri de arhitectura - planurile nivelurilor, faţade, vederi, secţiuni pentru principalele obiecte de construcţii
Conţinutul-cadru al proiectului tehnic
A. Pãrţile scrise
──────────────────
1. Descrierea generalã a lucrãrilor
1.1. Elemente generale:
Proiectul tehnic verificat, avizat şi aprobat potrivit prevederilor legale reprezintã documentaţia scrisã şi desenatã pe baza cãreia se executa lucrarea.
Proiectul tehnic trebuie sa fie elaborat în mod clar şi sa asigure informaţii complete, astfel încât autoritatea contractantã sa obţinã date tehnice şi economice complete privind viitoarea lucrare care va rãspunde cerinţelor sale tehnice, economice şi tehnologice.
De asemenea, este necesar ca proiectul tehnic sa fie complet şi suficient de clar, astfel încât sa se poatã elabora pe baza lui detaliile de execuţie în conformitate cu materialele şi tehnologia de execuţie propusã, dar cu respectarea stricta a prevederilor proiectului tehnic, fãrã sa fie necesarã suplimentarea cantitãţilor de lucrãri respective şi fãrã a se depãşi costul lucrãrii, stabilit în faza de oferta pentru execuţia lucrãrilor.
1.2. Descrierea lucrãrilor
În cadrul descrierii lucrãrilor care fac obiectul proiectului tehnic se vor face referiri asupra urmãtoarelor elemente:
- amplasamentul;
- topografia;
- clima şi fenomenele naturale specifice zonei;
- geologia, seismicitatea;
- prezentarea proiectului pe volume, broşuri, capitole;
- organizarea de şantier, descriere sumarã, demolãri, devieri de reţele etc.;
- cãile de acces provizorii;
- sursele de apa, energie electrica, gaze, telefon etc., pentru organizarea de şantier şi definitive;
- cãile de acces, cãile de comunicaţii etc.;
- programul de execuţie a lucrãrilor, graficele de lucru, programul de recepţie;
- trasarea lucrãrilor;
- protejarea lucrãrilor executate şi a materialelor din şantier;
- mãsurarea lucrãrilor;
- laboratoarele contractantului (ofertantului) şi testele care cad în sarcina sa;
- curãţenia în şantier;
- serviciile sanitare;
- relaţiile dintre contractant (ofertant), consultant şi persoana juridicã achizitoare (investitor);
- memoriile tehnice, pe specialitãţi.
2. Caietele de sarcini pe specialitãţi
Caietele de sarcini dezvolta în scris elementele tehnice menţionate în planşe şi prezintã informaţii, precizãri şi prescripţii complementare planşelor.
Aceste caiete de sarcini se elaboreazã de cãtre proiectant pe baza planşelor deja terminate şi se organizeazã, de regula, în broşuri distincte, pe specialitãţi.
2.1. Rolul şi scopul caietelor de sarcini
- Reprezintã descrierea scrisã a lucrãrilor a cãror execuţie va face obiect al achiziţiei; în planşe se face prezentarea lor grafica, iar în breviarele de calcul se justifica dimensionarea elementelor constituente.
- Planşele, breviarele de calcul şi caietele de sarcini sunt complementare. Notele explicative înscrise în planşe sunt scurte şi cu caracter general, vizând în special explicitarea desenelor.
- Conţin nivelul de performanta al lucrãrilor, descrierea soluţiilor tehnice şi tehnologice folosite, care sa asigure exigenţele de performanta calitative.
- Detaliazã aceste note şi cuprind caracteristicile şi calitãţile materialelor folosite, testele şi probele acestora, descriu lucrãrile care se executa, calitatea, modul de realizare, testele, verificãrile şi probele acestor lucrãri, ordinea de execuţie şi de montaj şi aspectul final.
- Împreunã cu planşele, trebuie sa fie astfel concepute încât pe baza lor sa se poatã determina cantitãţile de lucrãri, costurile lucrãrilor şi utilajelor, forta de munca şi dotarea necesarã în vederea execuţiei lucrãrilor.
- Elaborarea acestora se face pe baza breviarelor de calcul şi a planşelor de cãtre ingineri specialişti, pentru fiecare categorie de lucrare.
- Forma de prezentare trebuie sa fie ampla, clara, sa conţinã şi sa clarifice precizãrile din planşe, sa defineascã calitãţile materialelor, cu trimitere la standarde, sa defineascã calitatea execuţiei, normativele şi prescripţiile tehnice în vigoare.
- Stabilesc responsabilitãţile pentru calitãţile materialelor şi ale lucrãrilor şi responsabilitãţile pentru teste, verificãri şi probe.
- Orice neclaritate în execuţia lucrãrilor trebuie sa îşi gãseascã precizãri în caietele de sarcini.
- Nu trebuie sa fie restrictive.
- Redactarea acestora trebuie sa fie concisã, sistematizatã şi exprimarea se va face cu minimum de cuvinte.
- Sa prevadã modul de urmãrire a comportãrii în timp a lucrãrii.
- Sa prevadã mãsurile şi acţiunile de demontare, de demolare (inclusiv reintegrarea în mediul natural al deşeurilor), dupã expirarea perioadei de viata (postutilizarea).
2.2. Tipuri şi forme de caiete de sarcini
În funcţie de destinaţie caietele de sarcini pot fi:
- caiete de sarcini pentru execuţia lucrãrilor;
- caiete de sarcini pentru recepţii, teste, probe, verificãri şi puneri în funcţiune, urmãrirea comportãrii în timp a construcţiilor şi conţinutul cãrţii tehnice a construcţiei;
- caiete de sarcini pentru furnizori de materiale, utilaje, echipamente şi confecţii diverse.
În funcţie de domeniul la care se referã caietele de sarcini pot fi:
- caiete de sarcini generale care se referã la lucrãri curente în domeniul construcţiilor şi care acoperã majoritatea categoriilor de lucrãri; acestea se pot sistematiza pe categorii şi capitole de lucrãri, pot deveni repetitive şi pot fi introduse în memoria calculatoarelor;
- caiete de sarcini speciale care se referã la lucrãri specifice şi care sunt elaborate independent pentru fiecare lucrare.
2.3. Conţinutul caietelor de sarcini
Dat fiind ca fiecare lucrare în construcţii are un anumit specific, caietele de sarcini sunt elaborate pentru fiecare lucrare, folosindu-se, dacã este posibil, pãrţi, secţiuni, capitole etc., elaborate anterior, verificate şi adaptate la noile condiţii tehnice ale lucrãrii şi puse de acord cu prescripţiile tehnice în vigoare.
Astfel, conţinutul unui capitol de lucrãri din caietul de sarcini trebuie sa cuprindã:
- breviarele de calcul pentru dimensionarea elementelor de construcţii şi de instalaţii;
- nominalizarea planşelor care guverneazã lucrarea;
- proprietãţile fizice, chimice, de aspect, de calitate, tolerante, probe, teste etc. pentru materialele componente ale lucrãrii, cu indicarea standardelor;
- dimensiunea, forma, aspectul şi descrierea execuţiei lucrãrii;
- ordinea de execuţie, probe, teste şi verificãri ale lucrãrii;
- standardele, normativele şi alte prescripţii care trebuie respectate la materiale, utilaje, confecţii, execuţie, montaj, probe, teste şi verificãri;
- condiţiile de recepţie, mãsurãtori, aspect, culori, tolerante etc.
3. Listele cantitãţilor de lucrãri
Acest capitol va cuprinde toate elementele necesare în vederea cuantificãrii valorice şi a duratei de execuţie a lucrãrilor, şi anume:
- centralizatorul obiectelor, pe obiectiv;
- centralizatorul categoriilor de lucrãri, pe obiecte;
- listele cuprinzând cantitãţile de lucrãri pe capitole de lucrãri, aferente categoriilor de lucrãri, cu descrierea în detaliu a acestora;
- listele cuprinzând cantitãţile de utilaje şi echipamente tehnologice, inclusiv dotãrile (dupã caz);
- specificaţiile tehnice.
4. Graficul general de realizare a lucrãrii
B. Pãrţile desenate
─────────────────────
Sunt documentele principale ale proiectului tehnic pe baza cãrora se elaboreazã pãrţile scrise ale proiectului şi care, de regula, se compun din:
1. Planurile generale:
- planurile de amplasare a reperelor de nivelment şi planimetrice;
- planurile topografice principale;
- planurile de amplasare a forajelor, profilurilor geotehnice, inclusiv cu înscrierea în acestea a condiţiilor şi a recomandãrilor privind lucrãrile de pãmânt şi de fundare;
- planurile principale de amplasare a obiectelor, inclusiv cote de nivel, distanţe de amplasare, orientãri, coordonate, axe, repere de nivelment şi planimetrice, cotele +/- 0,00, cotele trotuarelor, cotele şi distanţele principale de amplasare a drumurilor, trotuarelor, aleilor pietonale, platformelor etc.;
- planurile principale privind sistematizarea pe verticala a terenului, inclusiv înscrierea în acestea a volumelor de terasamente, sãpãturi-umpluturi, depozite de pãmânt, volumul pãmântului transportat (excedent şi deficit), lucrãrile privind stratul vegetal, precum şi precizãri privind utilajele şi echipamentele de lucru, completãri şi alte date şi elemente tehnice şi tehnologice;
- planurile principale privind construcţiile subterane - amplasarea lor, secţiuni, profiluri longitudinale, dimensiuni, cote de nivel, cofraj şi armare, ariile şi marca secţiunilor din oţel, marca betoanelor, protecţii şi izolaţii hidrofuge, protecţii impotriva agresivitãţii solului, a coroziunii etc.;
- planurile de amplasare a reperelor fixe şi mobile de trasare.
2. Planşele principale ale obiectelor
Se recomanda ca fiecare obiect subteran sau suprateran sa aibã un numãr sau un cod şi o denumire proprii, iar planşele sa fie organizate într-un volum propriu, independent pentru fiecare obiect.
În cazul în care proiectul este voluminos planşele se vor organiza în volume şi/sau broşuri pentru fiecare specialitate, distinct.
3. Arhitectura
Va cuprinde planşe principale privind arhitectura fiecãrui obiect, inclusiv cote, dimensiuni, tolerante, dintre care:
- planul individual de amplasare;
- planurile de arhitectura ale nivelurilor subterane şi supraterane, ale teraselor, acoperişurilor etc., inclusiv cote, dimensiuni, suprafeţe, funcţiuni tehnologice, cu precizãri privind materialele, confecţiile etc.;
- secţiuni, faţade, detalii importante, cotate etc.;
- tablouri de prefabricate, confecţii;
- tablouri de tâmplãrii şi tablouri de finisaje interioare şi exterioare.
Planşele vor conţine cote, dimensiuni, distanţe, funcţiuni, arii, precizãri privind finisajele şi calitatea acestora etc.
4. Structura
Va cuprinde planşele principale privind alcãtuirea şi execuţia structurii de rezistenta, pentru fiecare obiect, şi anume:
- planurile infrastructurii şi secţiunile caracteristice cotate;
- planurile suprastructurii şi secţiunile caracteristice cotate;
- descrierea soluţiilor constructive, descrierea ordinii tehnologice de execuţie şi montaj, recomandãri privind transportul, manipularea, depozitarea şi montajul, care se vor înscrie pe planşele principale.
5. Instalaţiile
Vor cuprinde planşele principale privind execuţia instalaţiilor fiecãrui obiect, inclusiv cote, dimensiuni, tolerante etc., şi anume:
- planurile principale de amplasare a utilajelor;
- scheme principale ale instalaţiilor;
- secţiuni, vederi, detalii principale; planşele vor conţine cote, dimensiuni, calitãţile materialelor, verificãrile şi probele necesare, izolaţii termice, acustice, protecţii anticorosive şi parametrii principali ai instalaţiilor.
6. Dotãri şi instalaţii tehnologice
Vor cuprinde planurile principale de tehnologie şi montaj, secţiuni, vederi, detalii, inclusiv cote, dimensiuni, tolerante, detalii montaj etc., şi anume:
- desenele de ansamblu;
- schemele tehnologice ale fluxului tehnologic;
- schemele cinematice, cu indicarea principalilor parametri;
- schemele instalaţiilor hidraulice, pneumatice, electrice, de automatizare, comunicaţii, reţele de combustibil, apa, iluminat etc., ale instalaţiilor tehnologice;
- planurile de montaj, geometrii, dimensiuni de amplasare, prestaţii, sarcini etc., inclusiv schemele tehnologice de montaj;
- diagramele, nomogramele, calculele inginereşti, tehnologice şi de montaj, inclusiv materialul grafic necesar punerii în funcţiune şi exploatãrii;
- listele cu utilajele şi echipamentele din componenta planurilor tehnologice, inclusiv parametrii, performanţele şi caracteristicile.
7. Dotãri de mobilier, inventar gospodãresc, paza contra incendiilor, protecţia muncii etc.:
- planurile principale de amplasare şi montaj, inclusiv cote, dimensiuni, secţiuni, vederi, tablouri de dotãri etc.;
- listele cu dotãri, inclusiv parametrii, performanţele şi caracteristicile acestora.
SECŢIUNEA IV
FORMULARE
Secţiunea IV conţine formularele destinate, pe de o parte, sa faciliteze elaborarea şi prezentarea ofertei şi a documentelor care o însoţesc şi, pe de alta parte, sa permitã comisiei de evaluare examinarea şi evaluarea rapida şi corecta a tuturor ofertelor depuse.
Fiecare candidat/ofertant care participa, în mod individual sau ca asociat, la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publica are obligaţia de a prezenta formularele prevãzute în cadrul acestei secţiuni, completate în mod corespunzãtor şi semnate de persoanele autorizate.
FORMULARUL 1A*)
──────────────
CANDIDATUL Înregistrat la sediul autoritãţii contractante
.......... nr. .......... / ..........
(denumirea/numele)
SCRISOARE DE INTERES
Cãtre ......................................................
(denumirea autoritãţii contractante şi adresa completa)
Ca urmare a anunţului de participare apãrut în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, nr. .... din ......../(ziua/luna/anul)/......, privind organizarea procedurii pentru atribuirea contractului ......../(denumirea contractului de achiziţie publica)/....., ne exprimam prin prezenta interesul de a participa, în calitate de candidat, la etapa de selectare.
Am luat cunostinta de criteriile care vor fi utilizate pentru stabilirea candidaţilor selectaţi şi anexãm la prezenta scrisoare documentele de calificare solicitate.
Data completãrii ......... Cu stima,
Candidat,
..................
(semnatura autorizata)
──────────────────
*) Formularul se utilizeazã numai în cazul aplicãrii procedurii de licitaţie restrânsã sau de negociere competitivã cu anunţ de participare (etapa de selectare a candidaţilor).
FORMULARUL 1B*)
CANDIDATUL Înregistrat la sediul autoritãţii contractante
............... nr. .......... / ..........
(denumirea/numele)
SCRISOARE DE INTERES
Cãtre ......................................................
(denumirea autoritãţii contractante şi adresa completa)
Ca urmare a invitatiei de participare nr. ...... din ........./(ziua/luna/anul) privind organizarea procedurii pentru atribuirea contractului ............../(denumirea contractului de achiziţie publica), ne exprimam prin prezenta interesul de a participa, în calitate de candidat, la etapa de selectare.
Am luat cunostinta de criteriile care vor fi utilizate pentru stabilirea candidaţilor selectaţi şi anexãm la prezenta scrisoare documentele de calificare solicitate.
Data completãrii ................ Cu stima,
Candidat,
.....................
(semnatura autorizata)