Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.746 din 9 octombrie 2007  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea si finantarea programelor nationale de sanatate, responsabilitatile in monitorizarea si controlul acestora, detalierea pe subprograme si activitati, indicatorii specifici, precum si unitatile sanitare prin care se deruleaza acestea in anul 2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.746 din 9 octombrie 2007 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea si finantarea programelor nationale de sanatate, responsabilitatile in monitorizarea si controlul acestora, detalierea pe subprograme si activitati, indicatorii specifici, precum si unitatile sanitare prin care se deruleaza acestea in anul 2007

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 755 din 7 noiembrie 2007

Având în vedere prevederile <>art. 48 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 ,

ministrul sãnãtãţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea şi finanţarea programelor naţionale de sãnãtate, responsabilitãţile în monitorizarea şi controlul acestora, detalierea pe subprograme şi activitãţi, indicatorii specifici, precum şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã acestea în anul 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 şi 225 bis din 2 aprilie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La anexa nr. 1 secţiunea IA la punctul 14, litera c) se completeazã cu o notã de subsol care va avea urmãtorul cuprins:
"**) Pânã la finalizarea licitaţiei la nivel naţional pentru achiziţia de materiale consumabile pentru pompele de insulinã şi teste de automonitorizare, unitãţile sanitare pot achiziţiona aceste produse la nivel local, cu respectarea prevederilor legale în vigoare."
2. La anexa nr. 1 secţiunea IA, la punctul 14 litera g), nota de subsol se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"*) Pânã la încheierea licitaţiei naţionale pentru achiziţia de lapte praf necesar copiilor cu vârsta cuprinsã între 0-1 an, care nu beneficiazã de lapte matern, autoritãţile de sãnãtate publicã pot achiziţiona lapte praf la nivel local, cu respectarea prevederilor legale în vigoare."
3. La anexa nr. 1 secţiunea IA punctul 14, litera j) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"j) Servicii pentru tipãrirea şi distribuirea Carnetului gravidei, a fişei-anexã pentru supravegherea medicalã a gravidei şi lãuzei din sumele prevãzute la subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului, obiectivul 5 - îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei consultaţiei prenatale în bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, la titlul 20 «Bunuri şi servicii»"
4. La anexa nr. 1 secţiunea IA punctul 14, litera k) se abrogã.
5. La anexa nr. 1 secţiunea IA, punctul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"15. Ca urmare a licitaţiilor naţionale organizate de Ministerul Sãnãtãţii Publice pentru achiziţionarea produselor, bunurilor şi serviciilor menţionate la pct. 14 lit. a) -m), contractele de furnizare se încheie astfel:
- pentru lit. d), e), f), g), i), j) - între autoritãţile de sãnãtate publicã şi furnizorii adjudecaţi;
- pentru lit. c) - între unitãţi sanitare şi furnizorii adjudecaţi;
- pentru lit. l), m) - între instituţiile desemnate de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi furnizorii adjudecaţi;
- pentru lit. a), b), h) - între Ministerul Sãnãtãţii Publice şi furnizorii adjudecaţi."
6. La anexa nr. 1 secţiunea IA punctul 18 alineatul (1), dupã litera i) se introduce o nouã literã, litera j), cu urmãtorul cuprins:
"j) deruleazã contractele de furnizare produse sau servicii încheiate de Ministerul Sãnãtãţii Publice cu furnizorii adjudecaţi în urma licitaţiilor naţionale efectuate potrivit pct. 14."
7. La anexa nr. 1 secţiunea IA punctul 18, la alineatul (4) litera b) se abrogã.
8. La anexa nr. 1 punctul B al secţiunii a II-a devine punctul B al secţiunii I.
9. La anexa nr. 1 secţiunea IIB, punctul 2.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2.3. Medicamentele şi materialele sanitare specifice necesare derulãrii subprogramelor se elibereazã prin farmaciile cu circuit închis ale unitãţilor sanitare nominalizate. Excepţie fac medicamentele specifice nominalizate în Lista preţurilor de decontare ale medicamentelor eliberate prin farmaciile cu circuit deschis pentru tratamentul bolnavilor incluşi în unele subprograme de sãnãtate din cadrul Programului naţional cu scop curativ, aprobatã prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 569/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi medicamentele antidiabetice orale, pentru tratamentul în ambulatoriu al bolnavilor cuprinşi în subprogramele «Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice», «Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat» şi «Tratamentul stãrii posttransplant în ambulatoriu al pacienţilor cu transplant», medicamente care se elibereazã prin farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate."
10. La anexa nr. 1 secţiunea IIB, punctul 5.4 se completeazã cu un nou paragraf, care va avea urmãtorul cuprins:
"La nivelul unitãţilor sanitare prin care se deruleazã subprogramul «Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice» şi Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule, medicamentele specifice utilizate în tratamentul acestor bolnavi, existente în stoc la 31 martie 2007, al cãror consum depãşeşte consumul mediu pe 3 luni, se elibereazã pe bazã de prescripţie medicalã prin farmaciile cu circuit închis ale acestora pânã la epuizare."
11. La anexa nr. 1 secţiunea IIB, la punctul 8.5 paragraful al II-lea se numeroteazã şi devine punctul 9.1.
12. La anexa nr. 1 secţiunea IIB, punctele 9.3.1 şi 9.3.2 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"9.3.1. Pentru subprogramul "Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice" iniţierea şi continuarea tratamentului se fac de cãtre medicul oncolog/hematolog, dupã caz.
9.3.2. Prescrierea medicamentelor specifice oncologice se face dupã cum urmeazã:
a) Pentru urmãtoarele DCI-uri: ERLOTINIBUM, IMATINIBUM, TRASTUZUMABUM, BEVACIZUMABUM, FLUDARABINUM, RITUXIMABUM, ALEMTUZUMABUM, BORTEZOMIDUM, PEMETREXEDUM iniţierea şi continuarea tratamentului se fac numai cu aprobarea comisiei de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, iar pentru urmãtoarele DCI-uri: ACIDUM IBANDRONICUM, TEMOZOLOMIDUM, IDARUBICINUM, INTERFERONUM ALFA 2b şi INTERFERONUM ALFA 2a iniţierea şi continuarea tratamentului se fac numai cu aprobarea comisiilor de la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate, în baza documentelor şi referatului de aprobare transmis cãtre acestea de cãtre medicul prescriptor. Medicul prescriptor întocmeşte referatul de aprobare pe care în transmite comisiei de la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate cu care se aflã în relaţie contractualã. Comisia de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, respectiv la comisia de la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate, transmite referatul aprobat casei de asigurãri de sãnãtate care se aflã în relaţie contractualã cu medicul prescriptor care a întocmit referatul de aprobare, în termen de douã zile de la aprobare. Referatul se pãstreazã la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate pentru analiza şi validarea prescripţiei medicale în vederea decontãrii. Casa de asigurãri de sãnãtate transmite o copie a referatului aprobat medicului prescriptor. Medicul prescriptor întocmeşte prescripţia medicalã, cu obligativitatea menţionãrii perioadei pentru care a fãcut prescrierea, pe care o înmâneazã bolnavului împreunã cu copia referatului aprobat; pentru eliberarea acestora bolnavul prezintã farmaciei cu circuit deschis prescripţia medicalã şi copia referatului. Pacientul pãstreazã copia referatului de aprobare pe toatã perioada de valabilitate a acestuia.
b) Medicamentele pentru care iniţierea şi continuarea tratamentului se fac numai cu aprobarea comisiei de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, respectiv a comisiei de la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate, se elibereazã la nivelul farmaciilor cu circuit închis ale unitãţilor sanitare/ farmaciilor cu circuit deschis aflate în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate. Pentru asigurarea continuitãţii şi eficienţei tratamentului, bolnavul va rãmâne în evidenţa medicului care a iniţiat schema de tratament pe toatã perioada efectuãrii acesteia. în cazuri justificate, în care bolnavul se adreseazã unui alt medic oncolog/hematolog decât cel care a întocmit referatul, medic aflat în relaţie contractualã cu o casã de asigurãri de sãnãtate, bolnavul se poate transfera numai cu aprobarea casei de asigurãri de sãnãtate cu care medicul respectiv se aflã în relaţie contractualã.
c) Comisia de la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate este formatã din: un reprezentant al unitãţii judeţene de implementare a subprogramului din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Programe, un reprezentant al casei de asigurãri de sãnãtate şi medicul coordonator al subprogramului."
13. La anexa nr. 2 punctul 1 "Program naţional de profilaxie", la obiectivul 1 "Realizarea imunizãrilor conform Calendarului naţional de vaccinare", activitatea 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1. Achiziţionarea vaccinurilor şi a materialelor sanitare necesare administrãrii acestora, inclusiv vaccinul antigripal pentru campania de vaccinare a populaţiei în sezonul 2007-2008."
14. La anexa nr. 2 punctul 1 "Program naţional de profilaxie" subpunctul 1.1 "Subprogramul de sãnãtate publicã", obiectivul 2.3 "Supravegherea şi controlul infecţiilor cu transmitere sexualã (ITS)" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2.3. Supravegherea şi controlul infecţiilor cu transmitere sexualã (ITS)
Obiectiv specific:
Scãdera incidenţei bolilor cu transmitere sexualã
Activitãţi derulate la nivelul unitãţilor sanitare nominalizate
1. Testarea serologicã gratuitã a gravidelor în vederea depistãrii infecţiei luetice
2. Consiliera gratuitã a tuturor gravidelor care se prezintã la cabinetele de dermatovenerologie (reţeaua de supraveghere şi control al bolilor cu transmitere sexualã) în vederea testãrii serologice pentru sifilis
3. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru tratamentul specific gratuit, prioritar, la gravidele cu serologii luetice reactive obţinute în cadrul activitãţilor de testare
4. Efectuarea investigaţiei epidemiologice pentru cazurile raportate de sifilis congenital la nou-nãscutul viu;
5. Instituirea tratamentului specific corect al nou-nãscutului viu cu sifilis congenital
6. Asigurarea diagnosticului serologic al infecţiei luetice pentru persoanele care nu sunt asigurate
7. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect la contacţii de sifilis identificaţi
8. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect persoanelor bolnave de sifilis care nu sunt asigurate.
Indicatori de evaluare şi termenul de raportare
a) Indicatori de rezultate - anual
- Procentul de gravide testate din totalul de gravide din judeţ
- Creşterea numãrului de gravide testate serologic gratuit pentru sifilis
- Asigurarea diagnosticului serologic şi al tratamentului specific antiluetic la un procent de 80% din totalul persoanelor neasigurate bolnave de sifilis
b) Indicatori fizici - trimestrial
- Procentul de gravide testate din totalul de gravide din judeţ
- Numãr de gravide testate serologic gratuit pentru sifilis, din care câte cu serologie reactivã - 50.000
- Numãr de gravide cu serologie reactivã care beneficiazã de tratament corect gratuit - 2.000
- Numãr de cupluri (mamã-nou-nãscut viu cu VDRL calitativ reactiv) testate VDRL cantitativ pentru depistarea sifilisului congenital al nou-nãscutului viu - 2.000
- Numãr de cazuri de sifilis congenital al nou-nãscutului viu raportate - 40
- Numãr de cazuri de sifilis congenital al nou-nãscutului viu raportate care beneficiazã de investigaţie epidemiologicã şi tratament specific corect - 40
- Numãr de persoane diagnosticate cu infecţie lueticã şi neasigurate - 4.000
- Numãr de persoane diagnosticate cu infecţie lueticã şi neasigurate care efectueazã tratament specific corect - 3.500
- Numãr de contacţi de sifilis identificaţi care efectueazã tratament specific - 30.000
c) Indicatori de eficienţã - anual
- Cost mediu/test depistare sifilis la gravidã - 20 lei
- Cost mediu tratament antiluetic al gravidei - 30 lei
- Cost mediu/test VDRL cantitativ pentru depistare sifilis congenital - 25 lei
- Cost mediu test serologic pentru diagnosticul infecţiei luetice la persoanã neasiguratã - 25 lei
- Cost mediu tratament antiluetic/persoanã infectatã neasiguratã - 30 lei
- Cost mediu tratament antiluetic/contact identificat - 15 lei
Responsabilitãţi ale autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti:
1. Monitorizeazã şi evalueazã la nivel judeţean desfãşurarea programului;
2. Asigurã coordonarea metodologicã a programului;
3. Raporteazã institutelor de sãnãtate publicã indicatorii trimestriali şi anuali şi fac propuneri de îmbunãtãţire a derulãrii programului.
Responsabilitãţi ale institutelor de sãnãtate publicã
1. monitorizeazã şi evalueazã la nivel regional desfãşurarea programului;
2. asigurã coordonarea metodologicã a programului;
3. raporteazã Institutului de Sãnãtate Publicã Bucureşti indicatorii trimestriali şi anuali şi fac propuneri de îmbunãtãţire a derulãrii programului.
Buget total: 1.000 mii lei
Buget de stat - transferuri: 1.000 mii lei."
15. La anexa nr. 2, nota de la obiectivul 2.4 "Supravegherea şi controlul şi altor boli transmisibile" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NOTĂ: Diagnosticul etiologic al bolilor transmisibile se asigurã din fondurile alocate programului, în mãsura în care acestea sunt identificate ca prioritãţi de sãnãtate publicã, iar resursele financiare o permit. Toate vaccinurile şi materialele sanitare necesare activitãţilor acestui obiectiv se achiziţioneazã la nivel local, cu excepţia vaccinului antigripal, care se achiziţioneazã centralizat în cadrul obiectivului 1."
16. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.1 "Subprogramul de sãnãtate publicã", obiectivul specific 4.3 "Evaluarea şi supravegherea stãrii de sãnãtate a copiilor şi tinerilor din colectivitãţi în relaţie cu factorii din mediul de viaţã şi activitate" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"4.3. Obiectiv specific:
Evaluarea şi supravegherea stãrii de sãnãtate a copiilor şi tinerilor din colectivitãţi în relaţie cu factorii din mediul de viaţã şi activitate
Activitãţi derulate la nivelul autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti:
1. instruire şi formare profesionalã;
2. monitorizarea şi inspecţia condiţiilor igienico-sanitare din tabere şi colonii;
3. evaluarea capacitãţii de adaptare a elevilor la activitatea şcolarã pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;
4. identificarea şi cuantificarea riscului specific pentru sãnãtate generat de comportamentele cu risc (droguri, fumat, alcool, comportament alimentar etc.);
5. monitorizarea dezvoltãrii fizice a copiilor, adolescenţilor şi tinerilor;
6. monitorizarea stãrii de sãnãtate a copiilor şi tinerilor;
7. activitãţi de inspecţie privind acţiunea factorilor de risc din colectivitãţile de copii şi tineri;
8. alte acţiuni destinate rezolvãrii prioritãţilor locale.
Activitãţi derulate la nivelul dispensarelor medicale şi şcolare/studenţeşti de medicinã generalã şi stomatologie:
1. colectarea, evacuarea şi neutralizarea deşeurilor provenite din activitãţi medicale;
2. asigurarea cu medicamente, instrumentar, materiale sanitare, formulare medicale, consumabile necesare pentru desfãşurarea activitãţii cabinetelor medicale şcolare/studenţeşti."
17. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.1 "Subprogramul de sãnãtate publicã", la obiectivul specific 4.4 "Protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc ocupaţionali" titlul tezei 2 "Activitãţi derulate la nivelul institutelor de sãnãtate publicã regionale şi Centrul de sãnãtate publicã Târgu Mureş" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Activitãţi derulate la nivelul institutelor de sãnãtate publicã regionale şi al centrelor de sãnãtate publicã".
18. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.2 "Subprogramul privind bolile netransmisibile", la obiectivul 2 "Prevenirea şi controlul în patologia oncologicã" tezele 4 şi 5 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Buget total: 12.717 mii lei
Buget de stat - transferuri: 12.717 mii lei"
19. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.2 "Subprogramul privind bolile netransmisibile", obiectivul 3 "Prevenirea şi diagnosticarea precoce în bolile neurologice" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"OBIECTIV 3: Prevenirea şi diagnosticarea precoce în bolile neurologice
Obiective specifice
1. Prevenirea complicaţiilor leziunilor vasculare cerebrovertebrale prin tehnici de abord endovascular (embolizãri, angioplastii, aplicãri de stenturi etc.) şi radiochirurgie stereotacticã Gamma-Knife.
2. Diagnosticul precoce al pacienţilor cu maladie Parkinson şi implantarea dispozitivelor de stimulare profundã la bolnavii cu maladie Parkinson
3. Reabilitarea auditivã prin implant cohlear şi proteze auditive BAHA
4. Continuarea Registrului naţional al bolnavilor cu patologia auzului - protezare auditivã/patologia osului
Activitãţi
1. Depistarea precoce şi tratamentul minim invaziv al malformaţiilor vasculare cerebrale, al anevrismelor cerebrale şi al tumorilor vasculare cerebrale profunde, situate la nivelul bazei craniului, al trunchiului cerebral sau în nuclei bazali
2. Proceduri de radiologie intervenţionalã: embolizarea cu spirale detaşabile GDC a anevrismelor cerebrale, embolizarea cu microparticule a malformaţiilor vasculare cerebrale, aplicarea de stent-uri pentru tratamentul leziunilor arteriale la pacienţii care din motive clinice nu pot beneficia de metodele de abord chirurgical convenţional
3. Proceduri de radiochirurgie stereotacticã: tratamentul Gamma-Knife al malformaţiilor vasculare cerebrale şi al tumorilor vasculare profunde, inabordabile chirurgical sau cu risc crescut de mortalitate sau morbiditate neurologicã gravã postoperator
4. Proceduri de aplicare neurochirurgicalã stereotacticã sau minim invazivã a stimulatoarelor cerebrale bilaterale, a stimulatoarelor cerebrale unilaterale şi a pompelor implantabile pentru perfuzii intratectale de soluţii terapeutice
5. Depistarea precoce a pacienţilor cu maladia Parkinson
6. Continuarea Registrului naţional al bolnavilor cu patologia auzului - protezare auditivã/patologia osului temporal
7. Reabilitarea auditivã prin implant cohlear şi proteze BAHA
Indicatori de evaluare
a) Indicatori de rezultat - anual
- prevenirea complicaţiilor hemoragice şi a decesului la pacienţii cu leziuni vasculare
- recuperarea în proporţie de peste 80% a copiilor cu surditate congenitalã
- eficienţa tratamentului Gamma-Knife de peste 85% la 12 luni
- scãderea morbiditãţii specifice pacienţilor cu diskinezii cerebrale implantaţi cu 80%
b) Indicatori fizici
- numãr implanturi cohleare - 90
- numãr dispozitive BAHA implantate - 35
- numãr de anevrisme cerebrale embolizate: 45/an;
- numãr de malformaţii vasculare cerebrale embolizate: 30/an;
- numãr de stent-uri vasculare cerebrale aplicate: 5/an;
- numãr de nucleoplastii: 50/an;
- numãr de angioplastii carotidiene: 25/an;
- numãr de vertebro-plastii percutane: 50/an
- numãr de tratamente Gamma-Knife - 70/an
- numãr de stimulatoare cerebrale bilaterale - 8/an
- numãr de stimulatoare cerebrale unilaterale - 2/an
- numãr de pompe implantabile - 4/an
- numãr de meningioame embolizate - 10/an
- numãr embolizãri spinale - 5/an
c) Indicatori de eficienţã
- cost mediu/implant cohlear - 65.000 lei
- cost mediu/protezã BAHA - 12.000 lei
- cost mediu/anevrism cerebral embolizat: 20.000 lei
- cost mediu/malformaţie vascularã cerebralã embolizatã: 7.000 lei
- cost mediu/stent vascular cerebral aplicat: 13.000 lei
- cost mediu/nucleoplastie: 400 lei
- cost mediu/angioplastie carotidianã: 2.000 lei
- cost mediu/vertebro-plastii percutane: 400 lei
- cost registru: 50.000 lei
- cost mediu/tratament Gamma-Knife: 15.743 lei
- cost mediu/stimulator cerebral bilateral: 77.000 lei
- cost mediu/stimulator cerebral unilateral: 40.000 lei
- cost mediu/pompe implantabile: 40.000 lei
- cost mediu/meningiom embolizat: 3.000 lei
- cost mediu/embolizare spinalã: 3.000 lei
Buget total: 11.000 mii lei
Buget de stat - transferuri: 11.000 mii lei
Unitãţi care deruleazã obiectivul
Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L. "Prof.dr. Dorin Hociotã" - activitatea nr. 7
Spitalul Clinic Colţea Bucureşti - continuarea Registrului naţional al bolnavilor cu patologia auzului, reabilitarea auditivã prin proteze BAHA
Spitalul Clinic Municipal Timişoara - activitatea nr. 7
Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Cluj-Napoca activitatea nr. 7
Spitalul Clinic de Recuperare Iaşi - activitatea nr. 7
Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş reabilitarea auditivã prin proteze BAHA
Spitalul Clinic "Sf. Spiridon" Iaşi - reabilitarea auditivã prin proteze BAHA
Spitalul Judeţean Ilfov "Sfinţii împãraţi Constantin şi Elena" - reabilitarea auditivã prin proteze BAHA
Spitalul Clinic de Urgenţã "Bagdasar Arseni" Bucureşti - activitãţile nr. 1, 2, 3, 4, 5
Spitalul Universitar de Urgenţã Bucureşti - activitãţile nr. 1, 2, 4, 5"
20. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.2 "Subprogramul privind bolile netransmisibile", la obiectivul 4 "Prevenţie în patologia endocrinã" activitatea 2 a tezei 2 "Activitãţi" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. Depistarea activã, diagnosticarea şi prevenirea complicaţiilor guşii şi a proliferãrilor maligne."
21. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.2 "Subprogramul privind bolile netransmisibile", obiectivul 6 "Reabilitarea serviciilor de urgenţã prespitaliceascã" se renumeroteazã şi devine obiectivul 5.
22. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.2 "Subprogramul privind bolile netransmisibile", la obiectivul 6.1 "Tratamentul bolilor cardiovasculare", teza 3 "Buget de stat: transferuri cãtre bugetul FNUASS: 5.000 mii lei" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Venituri proprii: transferuri cãtre bugetul FNUASS: 5.000 mii lei"
23. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.2 "Subprogramul privind bolile netransmisibile", dupã obiectivul 6 "Tratamentul bolilor cardiovasculare, hemofiliei şi talasemiei" se introduce un nou obiectiv, obiectivul 7, cu urmãtorul cuprins:
"OBIECTIV 7: Managementul registrelor naţionale
Obiectiv specific:
Dezvoltarea şi managementul Registrului naţional de boli pulmonare obstructive cronice şi astm bronşic şi ale Registrului naţional de endoprotezare
Activitãţi
1. Realizarea Registrului naţional de boli pulmonare obstructive cronice şi astm bronşic
2. Finanţarea în continuare a Registrului naţional de endoprotezare
Indicatori de evaluare
- cost Registrul naţional de boli pulmonare obstructive cronice şi astm bronşic - 100.000 lei
- cost Registrul naţional de endoprotezare - 100.000 lei
Buget total: 200 mii lei
Buget de stat - transferuri: 200 mii lei
Unitãţi care deruleazã obiectivul
Spitalul Clinic Colţea Bucureşti - pentru activitatea nr. 1
Spitalul Clinic de Ortopedie, Traumatologie şi TBC osteoarticular Foişor - pentru activitatea nr. 2"
24. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.3 "Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului", la obiectivul 4 "Profilaxia anemiei feriprive la gravidã" teza 6 "Unitate care deruleazã obiectivul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi care deruleazã obiectivul
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti
Unitãţi cu paturi, precum şi cabinete de medicinã de familie propuse de ASPJ şi a municipiului Bucureşti"
25. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.3 "Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului", la obiectivul 5 "Îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei consultaţiei prenatale" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"OBIECTIV 5: Îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei consultaţiei prenatale
Obiective specifice:
1. Asigurarea suportului informaţional pentru înregistrarea serviciilor medicale destinate gravidei
2. Implementarea metodologiei de efectuare a asistenţei pre-, intra şi postnatale
Activitãţi:
1. tipãrirea şi distribuţia Carnetului gravidei şi a fişei-anexã pentru supravegherea medicalã a gravidei şi lãuzei;
2. instruirea personalului medical pentru implementarea protocoalelor privind metodologia efectuãrii consultaţiei pre-, intra- şi postnatale, a Carnetului gravidei şi a fişei-anexã pentru supravegherea medicalã a gravidei şi lãuzei şi a partogramei;
3. îmbunãtãţirea comunicãrii naţional-local-furnizori prin întâlniri periodice;
4. cheltuieli complementare aferente programului Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii "Maternitatea fãrã risc" în România;
5. coordonarea şi monitorizarea activitãţilor obiectivului.
Indicatori de evaluare
a) Indicatori de rezultat anual:
- creşterea numãrului de gravide luate în evidenţã la 95%;
- scãderea indicatorului de mortalitate maternã prin risc obstetrical direct sub 0,10 decese la 1.000 nãscuţi vii.
b) Indicatori fizici:
- numãr de gravide luate în evidenţã: 200.000;
- numãr de gravide beneficiare de suport informaţional: 200.000;
- numãr de unitãţi/secţii de obstetricã care utilizeazã protocoale clinice pentru naştere: 60.
c) Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/suport informaţional: 2 lei.
Buget total: 400 mii lei
Buget de stat: bunuri şi servicii: 400 mii lei
Unitãţi care deruleazã obiectivul
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti
Cabinete de asistenţã medicalã primarã, de specialitate, secţii de obstetricã-ginecologie"
26. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.3 "Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului", la obiectivul 6 "Profilaxia anemiei feriprive la copil", teza 6 "Unitãţi care deruleazã obiectivul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi care deruleazã obiectivul
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti
Cabinete de asistenţã medicalã primarã, precum şi colectivitãţi de copii propuse de ASPJ şi a municipiului Bucureşti."
27. La anexa nr. 2 punctul 1 "Program naţional de profilaxie" subpunctul 1.3 "Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului", obiectivul 7 "Profilaxia rahitismului carenţial al copilului" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"OBIECTIV 7: Profilaxia rahitismului carenţial al copilului
Obiectiv specific:
Prevenirea rahitismului carenţial al copilului prin aplicarea terapiei specifice
Activitãţi:
1. Procurarea, distribuţia şi administrarea profilacticã a vitaminei D populaţiei-ţintã
2. Coordonarea şi monitorizarea activitãţilor obiectivului
Indicatori de evaluare:
a) Indicatori de rezultat - anual:
- creşterea numãrului de copii beneficiari de administrare profilacticã a vitaminei D carenţial cu 20%
b) Indicatori fizici:
- numãrul de copii beneficiari de administrare profilacticã a vitaminei D: 208.000
c) Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/copil beneficiar de profilaxie cu vitamina D: 10 lei
Buget total: 2.083 mii lei
Buget de stat: bunuri şi servicii: 2.083 mii lei
Unitãţi care deruleazã obiectivul
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti
Secţii/Compartimente de nou-nãscuţi şi cabinete de asistenţã medicalã primarã nominalizate de ASPJ şi a municipiului Bucureşti"
28. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.3 "Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului", la obiectivul 9, tezele 4 şi 5 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Buget total: 7.417 mii lei
Buget de stat: bunuri şi servicii: 7.417 mii lei"
29. La anexa nr. 2 punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.3 "Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului", la obiectivul 11 "Prevenirea encefalopatiei cauzate de fenilcetonurie şi hipotiroidism congenital", teza 3 litera b) "Indicatori fizici" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) Indicatori fizici:
- numãr de nou-nãscuţi testaţi pentru fenilcetonurie: 80.000;
- numãr de nou-nãscuţi diagnosticaţi cu fenilcetonurie: 6;
- numãr de nou-nãscuţi trataţi pentru fenilcetonurie: 20;
- numãr de nou-nãscuţi testaţi pentru hipotiroidism congenital: 80.000;
- numãr de nou-nãscuţi diagnosticaţi cu hipotiroidism congenital: 10;
- numãr de nou-nãscuţi trataţi pentru hipotiroidism congenital: 50."
30. La anexa nr. 2, punctul 1 "Programul naţional de profilaxie" subpunctul 1.3 "Subprogramul de sãnãtate a femeii şi copilului", la obiectivul 12 "Diagnosticul şi tratamentul precoce al epilepsiilor, paraliziilor cerebrale şi întârzierilor neuropsihomotorii la copil şi prevenirea complicaţiilor acestora, precum şi depistarea precoce a surditãţii la nou-nãscuţi", teza 7 "Unitãţi care deruleazã obiectivul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi care deruleazã obiectivul
Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Alfred Rusescu" Bucureşti
Spitalul de Pediatrie Piteşti
Spitalul Clinic de Copii Oradea
Spitalul Clinic de Copii Cluj-Napoca - Secţia Clinicã de Neuropsihiatrie a Copilului şi Adolescentului Cluj
Spitalul Judeţean Mureş - Clinica de Neuropsihiatrie Infantilã
Spitalul Clinic de Psihiatrie "Prof. dr. Al. Obregia" Bucureşti, Secţia clinicã de neurologie pediatricã - instituţia coordonatoare (obiectiv specific nr. 12.1)
Spitalul Clinic de Copii "Dr. V. Gomoiu" Bucureşti
Spitalul Clinic de Copii "Grigore Alexandrescu" Bucureşti
Centrul Naţional Medical de Recuperare Neuropsihomotorie Copii "Dr. N. Robãnescu" Bucureşti
Spitalul Clinic de Copii "Louis Ţurcanu" Timişoara - Secţia clinicã de neuropsihiatrie infantilã şi compartimentul ORL
Spitalul de Copii Botoşani
Spitalul Clinic de Recuperare Medicalã Bãile Felix - Bihor - Secţia recuperare copii "1 Mai"
Sanatoriul Balnear Techirghiol - Secţia recuperare copii
Centrul Medical Clinic de Evaluare şi Recuperare pentru Copii şi Adolescenţi "Cristian Şerban" Buziaş, judeţul Timiş
Spitalul de Recuperare Borşa - Maramureş
Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Buşteni
Centrul de Patologie Neuromuscularã "Dr. Radu Horia" Vâlcele
Spitalul de Copii Botoşani
Spitalul de Copii Braşov
Spitalul de Urgenţã pentru Copii "Sf. Ioan" Galaţi
Spitalul de Copii "Petru şi Pavel" Ploieşti
Spitalul de Psihiatrie "Dr. G. Preda" Sibiu
Spitalul Clinic de Obstetricã-Ginecologie "Dr. Dumitru Popescu" Timişoara
Spitalul Clinic de Obstetricã-Ginecologie "Panait Sârbu" Bucureşti
Spitalul Clinic de Urgenţe Judeţean Timişoara - Clinica O.R.L. Pediatrie
Spitalul Clinic de Recuperare Iaşi - Clinica de O.R.L., Clinica neurologie şi recuperare neurologicã
Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L. «Prof. dr. Dorin Hociotã» Bucureşti - instituţia coordonatoare (obiectiv specific nr. 12.2)"
31. La anexa nr. 2 punctul 2 "Programul naţional de sãnãtate mintalã" subpunctul 2.1 "Subprogramul de profilaxie în patologia psihiatricã şi psihosocialã", teza 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Buget total: 64.300 mii lei, din care:
Buget de stat: - bunuri şi servicii: 1.000 mii lei
- transferuri: 1.700 mii lei
- transferuri de capital: 42.000 mii lei
Venituri proprii: - transferuri: 1.600 mii lei
- transferuri de capital: 18.000 mii lei"
32. La anexa nr. 2 punctul 2 "Programul naţional de sãnãtate" subpunctul 2.2 "Subprogramul tratamentul toxicodependenţelor", teza 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Buget total: 1.700 mii lei, din care:
Buget de stat: transferuri: 300 mii
Venituri proprii: transferuri: 1.400 mii lei
33. La anexa nr. 2 punctul 4 "Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule", la teza 3 punctul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"5. Asigurarea tratamentului stãrii posttransplant*)
*) Asigurarea tratamentului stãrii posttransplant în ambulatoriu: activitãţile şi indicatorii sunt prevãzuţi în anexa nr. 3, subprogramul nr. 10, derulat în comun cu CNAS.
În trimestrul I 2007, medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant au fost eliberate prin farmaciile cu circuit închis aparţinând celor 6 centre de excelenţã autorizate pentru activitatea de transplant (Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara), precum şi spitalelor judeţene din celelalte judeţe. în aceeaşi perioadã, medicamentele pentru tratamentul stãrii de posttransplant se asigurã prin procurarea acestora de cãtre unitãţile sanitare menţionate şi din rezerva pentru situaţii speciale a Ministerului Sãnãtãţii Publice."
34. La anexa nr. 2 punctul 4 "Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule", teza 7 "Unitãţi care deruleazã programul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Unitãţi care deruleazã programul
- Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Cardiac Târgu Mureş, Laboratorul clinic de imunologie transplant
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş, Secţia Clinicã de Hematologie şi Transplant Celule Stem Clinica ATI, coordonare transplant
- Institutul Clinic Fundeni - Centrul de Chirurgie Generalã şi Transplant Hepatic, Centrul de Chirurgie Urologicã şi Transplant Renal, Centrul de Hematologie şi Transplant Medular, Clinica ATI, Laboratorul de diagnostic, biologie molecularã, imunologie HLA şi virusologie, coordonare transplant
- Spitalul Clinic de Urgenţã Floreasca - Secţia de Chirurgie Cardiovascularã, Secţia ATI, coordonare transplant
- Serviciul de Ambulanţã al Municipiului Bucureşti
- Spitalul Clinic de Urgenţã «Bagdasar Arseni» Bucureşti, Secţia ATI, coordonare transplant
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Nr. 1 Cluj-Napoca, ATI, coordonare transplant
- Spitalul Clinic de Urgenţã pentru Copii «Louis Ţurcanu» Timişoara
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Nr. 1 Timişoara: Centrul regional de imunologie de transplant, Centrul de Hemodializã şi Transplant Renal coordonare transplant, Clinica ATI
- Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal ClujNapoca, Laboratorul clinic de analize medicale şi imunologie, coordonare transplant
- Spitalul Clinic Judeţean Constanţa, Clinica Chirurgie, coordonare transplant
- Spitalul Clinic de Urgenţã «Sf. Spiridon» Iaşi, Laboratorul de imunologie şi geneticã, Clinica ATI, coordonare transplant
- Spitalul Clinic «C.I. Parhon» Iaşi, Clinica Urologie
- Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã «Prof. dr. C.T. Nicolau» Bucureşti
- Spitalul Judeţean de Urgenţã Alba Iulia
- Spitalul Judeţean Bistriţa."
35. La anexa nr. 2 punctul 6 "Programul naţional de asistenţã comunitarã şi acţiuni pentru sãnãtate", la teza 3 "Activitãţi", dupã activitatea nr. 6 se introduce o nouã activitate, activitatea nr. 7, cu urmãtorul cuprins:
"7. Asigurarea drepturilor salariale pentru asistenţii comunitari, mediatorii sanitari comunitari romi şi consilierii HIV/SIDA."
36. La anexa nr. 2 punctul 7 "Programul naţional al rezervei Ministerului Sãnãtãţii Publice", teza 3 "Activitãţi" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Activitãţi:
1. Achiziţionarea în rezerva Ministerului Sãnãtãţii Publice de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide, materiale sanitare, produse tehnico-medicale, consumabile, alte materiale specifice pentru situaţii speciale.
2. Servicii pentru depozitarea, conservarea şi eliberarea produselor achiziţionate prin licitaţii la nivel naţional în cadrul unor programe naţionale a produselor din rezerva Ministerului Sãnãtãţii Publice pentru intervenţii în situaţii speciale."
37. La anexa nr. 2, punctul 8 "Programul naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Coordonarea de specialitate a subprogramului "Direcţia generalã politici, strategii şi managementul calitãţii în sãnãtate şi Autoritatea de Sãnãtate Publicã"
Instituţii desemnate de Ministerul Sãnãtãţii Publice pentru coordonarea tehnicã: Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informatic şi Informaţional în Domeniul Sãnãtãţii şi Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti
Populaţia-ţintã a acestui program naţional de sãnãtate o reprezintã toţi cetãţenii României, denumiţi în continuare generic populaţie.
Scopul, obiectivele, activitãţile şi normele metodologice sunt aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
Buget total: 195.335 mii lei
Venituri proprii:
- transferuri: 110.335 mii lei, din care transferuri cãtre bugetul FNUASS: 110.335 mii lei
- cheltuieli de capital: 85.000 mii lei"
38. La anexa nr. 3, înainte de sintagma "Programul naţional cu scop curativ" se introduce un paragraf nou, cu urmãtorul cuprins:
"Programe naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri de sãnãtate


┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Denumire program naţional de sãnãtate │ Cheltuieli materiale şi servicii ...│
│ │ (mii lei) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│A. Programul naţional cu scop curativ │ 1.441.830 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│B. Programul naţional privind evalua- │ 110.335 │
│rea stãrii de sãnãtate a populaţiei în│ │
│asistenţa medicalã primarã │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ 1.552.165"│
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘


39. La anexa nr. 3 obiectivele subprogramului nr. 4 "Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice" se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Obiective:
Asigurarea tratamentului specific bolnavilor cu afecţiuni oncologice: citostatice, imunomodulatori, hormoni, factori de creştere şi inhibitori de osteoclaste în spital şi în ambulatoriu."
40. La anexa nr. 3 subprogramul nr. 4 "Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice", la teza 7 "Unitãţile care deruleazã subprogramul" liniuţa a treia se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"- unitãţi sanitare care au în structurã secţii, compartimente, ambulatorii de specialitate sau cabinete medicale, inclusiv unitãţi sanitare cãrora le sunt arondate ambulatorii/cabinete medicale de specialitate, dupã caz, ce au în competenţã tratarea bolnavilor pentru afecţiuni oncologice şi onco-hematologice;".
41. La anexa nr. 3 subprogramul nr. 5 "Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroza multiplã", teza 2 "Criteriile de eligibilitate" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Criterii de eligibilitate:
Vor fi incluşi bolnavii cu:
- formã recurent remisivã şi scor EDSS </=3,5 (Avonex, Rebif, Betaferon, Copaxone);
- sindrom clinic izolat (CIS) cu diagnostic de certitudine de sclerozã multiplã (Avonex, Betaferon);
- formã recurent remisivã şi scor EDSS 3,5-5,5 (Copaxone, Rebif, Betaferon);
- formã secundar progresivã şi scor EDSS </=6,5 (Betaferon);
- formã secundar progresivã cu recãderi şi scor EDSS 3,5-5,5 (Betaferon, Rebif).
Vor fi excluşi bolnavii:
- cu reacţii adverse greu de suportat;
- cu imobilizare definitivã în fotoliu rulant (scor EDSS 7);
- care refuzã tratamentul;
- femei gravide sau care alãpteazã;
- apariţia unor afecţiuni hematologice grave, hepatice grave sau neoplazii.
Criterii de schimbare a tratamentului cu un alt medicament imunomodulator:
- agravarea constantã a stãrii clinice sub tratament;
- apariţia de reacţii secundare severe sau greu de tolerat sub tratament;
- scãderea complianţei bolnavului sub un anumit tratament imunomodulator;
- schimbarea formei clinice evolutive sub un anumit tratament imunomodulator;
- apariţia tulburãrilor depresive la pacienţi trataţi cu interferon (pot fi trataţi cu copaxone)."
42. La anexa nr. 3 subprogramul nr. 9 "Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni articulare preexistente sau dobândite şi prin implant segmentar pentru bolnavii cu diformitãţi de coloanã", la teza 7 "Unitãţi care deruleazã subprogramul", punctul 2 "Tratamentul prin implant segmentar de coloanã" se completeazã cu o nouã liniuţã, cu urmãtorul cuprins:
"- Spitalul Clinic Judeţean Târgu Mureş"
43. La anexa nr. 3, la subprogramul 11 "Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã" se introduce o nouã tezã, cu urmãtorul cuprins:
"Materiale sanitare specifice pentru care se organizeazã licitaţii la nivel naţional:


Hemodializã
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DIALIZOARE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Dializoare Kuf ≤ 10mL/hmmHg, celulo-sintetice, ≤ 1.19 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, celulo-sintetice, ≤ 1.19 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Dializoare Kuf ≤ 10 mL/hmmHg, celulo-sintetice, 1.20-1.49 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, celulo-sintetice, 1.20-1.49 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Dializoare Kuf ≤ 10 mL/hmmHg, celulo-sintetice, 1.50-1.69 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, celulo-sintetice, 1.50-1.69 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Dializoare Kuf ≤ 10 mL/mL/hmmHg, celulo-sintetice, 1.70-1.89 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, celulo-sintetice, 1.70-1.89 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9. Dializoare Kuf ≤ 10 mL/hmmHg, celulo-sintetice, ≥ 1.90 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, celulo-sintetice, ≤ 1.90 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. Dializoare Kuf ≤ 10 mL/hmmHg, sintetice ≤ 1.19 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. Dializoare Kuf ≤ 10 mL/hmmHg, sintetice, 1.20-1.49 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, sintetice 1.20-1.49 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14. Dializoare Kuf ≤ 10 mL/hmmHg, sintetice 1.50-1.69 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15. Dializoare Kuf 10-20mL/hmmHg, sintetice 1.50-1.69 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, sintetice 1.70-1.89 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│17. Dializoare Kuf 10-20 mL/hmmHg, sintetice ≥ 1.90 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│18. Dializoare Kuf > 20 ml/hmmHg, celulo-sintetice 1.10-1.49 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│19. Dializoare Kuf > 20 mL/hmmHg, celulo-sintetice 1.50-1.79 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│20. Dializoare Kuf > 20 mL/hmmHg, celulo-sintetice ≥ 1.80 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│21. Dializoare Kuf > 20 mL/hmmHg, sintetice 1.10-1.49 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│22. Dializoare Kuf > 20 mL/hmmHg, sintetice 1.50-1.79 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│23. Dializoare Kuf > 20 mL/hmmHg, sintetice ≥ 1.80 mp │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│LINII DE SÂNGE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│24. Linii pompã dublã, compatibile cu aparate tip Althin │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│25. Lini pompã dublã, compatibile cu aparate tip Braun │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│26. Linii pompã dublã, compatibile cu aparate tip Fresenius │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│27. Linii pompã dublã, compatibile cu aparate tip Gambro │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│28. Linii pompã dublã, compatibile cu aparate tip Hospal Integra │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│29. Linii pompã dublã, compatibile cu aparate tip Nisho-Nipro │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│30. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Althin │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│31. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Baxter │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│32. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Bellco │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│33. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Braun │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│34. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Fresenius │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│35. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Gambro │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│36. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Hospal Integra │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│37. Linii pompã simplã, compatibile cu aparate tip Nisho-Nipro │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│FISTULINE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│38. Fistuline 15G arteriale │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│39. Fistuline 15G venoase │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│40. Fistuline 15G unipuncţie │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│41. Fistuline 16G unipuncţie │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│42. Fistuline 16G arteriale │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│43. Fistuline 16G venoase │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│44. Fistuline 17G unipuncţie │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│45. Fistuline 17G arteriale │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│46. Fistuline 17G venoase │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│47. Adaptoare în «Y» │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│48. Catetere pentru hemodializã │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│49. Catetere pentru dializã peritonealã │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│50. Soluţie concentratã pentru hemodializã │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│51. Dezinfectante pentru aparatele de dializã - hipoclorit │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│52. Dezinfectante pentru aparatele de dializã - acid peracetic │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│53. Dezinfectante pentru aparatele de dializã - acid citric │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│54. Seturi hemodiafiltrare on-line compatibile cu sisteme: Fresenius, Gambro│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Dializã peritonealã


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumire │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Seturi transfer/extensii dializã peritonealã continuã, compatibile sistem│
│ Stay Safe │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Seturi transfer/extensii dializã peritonealã automatã, compatibile sistem│
│ Sleep Safe/PD Night │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Capace dezinfectante compatibile cu sistemul Stay Safe │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Adaptoare cateter compatibile cu sistemul Stay Safe │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Suporturi organizatoare compatibile cu sistemul Stay Safe │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. Dezinfectante (flacoane) compatibile cu sistemul Stay Safe │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Seturi transfer/extensii dializã peritonealã continuã, compatibile cu │
│ sistemul Baxter │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. Extensii dializã peritonealã automatã, compatibile cu sistemul Baxter │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9. Casete pentru dializã peritonealã automatã compatibile cu sistemul Baxter│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10. Capace dezinfectante compatibile cu sistemul Baxter │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. Adaptoare cateter compatibile cu sistemul Baxter │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. Clemã pentru pensarea liniei de dializã" │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



44. La anexa nr. 3 subprogramul nr. 12 "Tratamentul bolnavilor cu mucoviscidozã - adulţi" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"SUBPROGRAMUL Nr. 12
Tratamentul bolnavilor cu mucoviscidozã - adulţi
Obiective:
Asigurarea medicamentelor specifice necesare tratamentului în spital şi ambulatoriu a bolnavilor adulţi cu mucoviscidozã
Criterii de eligibilitate:
- pacienţii cu diagnostic cert de mucoviscidozã
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi adulţi cu mucoviscidozã trataţi: 26
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav adult cu mucoviscidozã tratat/an 346.153 lei
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente specifice tratamentului mucoviscidozei
Buget total: 9.000 mii lei, din care:
Bugetul FNUASS: 9.000 mii lei
Unitãţi care deruleazã subprogramul
- Institutul de Pneumoftiziologie «Prof. dr. Marius Nasta» Bucureşti (judeţe arondate: Argeş, Buzãu, Cãlãraşi, Giurgiu, Dâmboviţa, Ialomiţa, Ilfov, Prahova, Braşov, Teleorman şi municipiul Bucureşti)
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu-Mureş (judeţe arondate: Covasna, Harghita, Mureş, Alba)
- Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanţa (judeţe arondate: Brãila, Constanţa, Galaţi, Tulcea)
- Spitalul Clinic de Boli Infecţioase «V. Babeş» Dolj (judeţe arondate: Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea)
- Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie «Leon Danielo» Cluj (judeţe arondate: Bihor, Bistriţa-Nãsãud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sãlaj, Sibiu)
- Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iaşi (judeţe arondate: Bacãu, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Vrancea)
Asigurarea medicamentelor specifice necesare tratamentului în spital şi ambulatoriu a bolnavilor adulţi cu mucoviscidozã
Criterii de eligibilitate:
- pacienţii cu diagnostic cert de mucoviscidozã
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi adulţi cu mucoviscidozã trataţi: 26
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav adult cu mucoviscidozã tratat/an 346.153 lei
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente specifice tratamentului mucoviscidozei
Buget total: 9.000 mii lei, din care:
Bugetul FNUASS: 9.000 mii lei
Unitãţi care deruleazã subprogramul
- Institutul de Pneumoftiziologie «Prof. dr. Marius Nasta» Bucureşti (judeţe arondate: Argeş, Buzãu, Cãlãraşi, Giurgiu, Dâmboviţa, Ialomiţa, Ilfov, Prahova, Braşov, Teleorman şi municipiul Bucureşti)
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu-Mureş (judeţe arondate: Covasna, Harghita, Mureş, Alba)
- Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanţa (judeţe arondate: Brãila, Constanţa, Galaţi, Tulcea)
- Spitalul Clinic de Boli Infecţioase «V. Babeş» Dolj (judeţe arondate: Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea)
- Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie «Leon Danielo» Cluj (judeţe arondate: Bihor, Bistriţa-Nãsãud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sãlaj, Sibiu)
- Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iaşi (judeţe arondate: Bacãu, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Vrancea)
- Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie «V. Babeş» Timişoara (judeţe arondate: Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş)."
45. La anexa nr. 3, dupã unitãţile care deruleazã subprogramul nr. 12 se introduce un nou program, care va avea urmãtorul cuprins:
"B. Programul naţional privind evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei în asistenţa medicalã primarã
Scopul, obiectivele, activitãţile şi normele metodologice sunt aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate."
ART. II
Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate, direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţile de sãnãtate publicã, casele de asigurãri de sãnãtate, precum şi instituţiile publice şi unitãţile sanitare nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016