Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.697 din 11 iunie 2007  pentru modificarea   Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 529/2006 privind aprobarea Manualului de operare pentru programul Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.697 din 11 iunie 2007 pentru modificarea Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 529/2006 privind aprobarea Manualului de operare pentru programul "Schema de granturi mici"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 697 din 16 octombrie 2007
Pentru asigurarea condiţiilor de derulare a activitãţilor conform Manualului de operare pentru Schema de granturi mici (SGM) şi ţinând cont de faptul cã plafonul pentru selectarea metodei de achiziţie aplicabile a fost stabilit în USD, iar prin aprecierea leului faţã de USD rata de schimb leu/USD face imposibilã cheltuirea integralã a sumei de 20.000 lei alocate prin Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, ratificat prin <>Legea nr. 167/2005 ,
având în vedere:
- <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/1997 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere - ANDZM, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 43/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legea nr. 167/2005 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, semnat la Bucureşti la 28 ianuarie 2005;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 347/2005 privind asigurarea condiţiilor de implementare a prevederilor Proiectului de închidere a minelor, refacere a mediului şi regenerare socioeconomicã;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.060/2005 privind aprobarea Schemei de granturi mici pentru implementarea de microproiecte care sã îmbunãtãţeascã condiţiile de viaţã, în special pentru grupurile dezavantajate din localitãţile miniere,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
La <>Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 529/2006 privind aprobarea Manualului de operare pentru programul "Schema de granturi mici", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 şi 772 bis din 12 septembrie 2006, anexa N "Manual de achiziţii pentru Schema de granturi mici", Partea I "Proceduri de achiziţie", subcapitolele I.4-I.7 se modificã dupã cum urmeazã:
"I.4. Metode şi proceduri de achiziţie aplicabile
Conform acordului de împrumut, achiziţiile pentru implementarea SGM se realizeazã conform manualului de achiziţii SGM şi au la bazã urmãtoarele principii:
- economicitate şi eficienţã;
- transparenţã şi competiţie liberã;
- tratament egal pentru toţi ofertanţii;
- confidenţialitate şi corectitudine în procesul de evaluare;
- încurajarea contractorilor locali.
Metoda de achiziţie aplicabilã reprezintã suma tuturor regulilor care trebuie respectate pentru a alege furnizorul/ consultantul şi pentru a-i încredinţa comanda/contractul.
Metodele de achiziţie aplicabile SGM sunt:




┌───────────────────────┬─────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ Categorie │ Metoda de achiziţie │ Observaţii │
├───────────────────────┼─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Bunuri < 8.000 lei │Compararea preţurilor (CP) │Se întocmeşte un proces-verbal de │
│ │ │cãtre persoana împuternicitã sã │
│ │ │realizeze compararea preţurilor │
│ │ │şi care pe propria rãspundere decide│
│ │ │care este cel mai bun preţ. │
├───────────────────────┼─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Bunuri 8.001-17.000 lei│Cumpãrare localã (CL) │Se obţin cotaţii de preţ de la cel │
│ │ │puţin 3 ofertanţi locali; │
│ │ │se evalueazã de cãtre comisia de │
│ │ │evaluare; se recomandã cel mai bun │
│ │ │furnizor cãruia i se trimite comanda│
├───────────────────────┼─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Servicii < 3.500 lei │Selecţia consultanţilor │Se întocmeşte un raport de evaluare │
│ │individuali (SCI) │de cãtre comisia de evaluare a │
│ │ │CV-urilor, în care se precizeazã │
│ │ │punctajul obţinut de fiecare │
│ │ │consultant şi se recomandã invitarea│
│ │ │la negociere a consultantului cu cel│
│ │ │mai bun CV. │
│ ├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ │Selecţia pe baza calificãrii │Se întocmeşte un raport de evaluare │
│ │consultanţilor(SCC) │de cãtre comisia de evaluare a │
│ │ │calificãrii firmelor, în care se │
│ │ │precizeazã punctajul obţinut de │
│ │ │fiecare firmã şi se recomandã │
│ │ │invitarea la negociere a firmei cu │
│ │ │cel mai bun punctaj. │
│ │ │Metoda se aplicã la selecţia │
│ │ │firmelor de consultanţã. │
│ ├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ │Prestare de servicii (PS) │Se întocmeşte un raport de evaluare │
│ │ │de cãtre comisia de evaluare a │
│ │ │documentelor prezentate (carte de │
│ │ │identitate, autorizaţie de PFA, │
│ │ │autorizaţie de funcţionare a firmei,│
│ │ │înregistrare fiscalã, carnet de │
│ │ │conducere, atestate, act de │
│ │ │proprietate etc.), care recomandã │
│ │ │invitarea la negociere a persoanei │
│ │ │sau a firmei cu cel mai bun preţ, │
│ │ │dacã este calificatã. │
│ │ │Metoda se aplicã atât persoanelor │
│ │ │fizice, cât şi firmelor. │
├───────────────────────┼─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Lucrãri │Participarea comunitãţii (PC)│Prin angajarea responsabilitãţii │
│ │ │persoanei juridice (grupul de │
│ │ │iniţiativã, ONG etc.) │
└───────────────────────┴─────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘



Pentru achiziţiile efectuate de primitor este obligatoriu:
1. Pentru fiecare achiziţie de bunuri al cãror cost se estimeazã cã nu depãşeşte echivalentul a 8.000 lei, se vor obţine, prin compararea preţurilor de cãtre o persoanã împuternicitã, preţuri de la cel puţin 3 furnizori/magazine/ contractanţi în vederea selectãrii celui mai bun furnizor.
2. Pentru fiecare achiziţie de bunuri al cãror cost se estimeazã cã nu depãşeşte echivalentul a 17.000 lei, se vor obţine cotaţii de preţ de la cel puţin 3 furnizori/magazine/ contractanţi în vederea selectãrii celui mai bun furnizor.
3. Pentru selectarea unui consultant individual sunt necesare cel puţin trei CV-uri ale unor experţi în domeniul în care este necesar serviciul, care vor fi evaluate în vederea selecţionãrii celui mai bun candidat, cu excepţia cazurilor de urgenţã sau dacã nu existã prestatori interesaţi/disponibili, de exemplu în locuri depãrtate, ori dacã sumele sunt foarte mici, situaţie în care se poate recurge la selectarea prin contractare directã, dar numai cu avizul prealabil al UMP-RSE.
4. Pentru selectarea unei firme de consultanţã este necesarã primirea de "referinţe despre firmã" de la cel puţin 3 firme cu experienţã şi cu personal calificat în domeniul în care este necesar serviciul, care vor fi evaluate în vederea selecţionãrii celui mai bun candidat, cu excepţia cazurilor de urgenţã sau dacã nu existã prestatori interesaţi/disponibili, de exemplu în locuri depãrtate, ori dacã sumele sunt foarte mici, situaţie în care se poate recurge la selectarea prin contractare directã, dar numai cu avizul prealabil al UMP-RSE.
5. Pentru selectarea prestatorului de servicii al cãrui cost se estimeazã cã nu depãşeşte echivalentul a 3.500 lei, se vor primi referinţe de la cel puţin 3 contractanţi/persoane individuale cu calificãri/atestate corespunzãtoare, în vederea selectãrii celui mai bun candidat, cu excepţia cazurilor de urgenţã sau dacã nu existã prestatori interesaţi/disponibili, de exemplu în locuri depãrtate, ori dacã sumele sunt foarte mici, situaţie în care se poate recurge la selectarea prin contractare directã, dar numai cu avizul prealabil al UMP-RSE.
I.5. Achiziţie prin compararea preţurilor CP cu valoare sub 8.000 lei
Aceastã metodã va fi utilizatã pentru achiziţia de pe raft, din magazine, a unor bunuri sau produse standardizate disponibile de la furnizori din ţarã sau importate şi livrate de furnizori locali. O persoanã împuternicitã va compara preţurile şi va întocmi un proces-verbal în care, pe propria rãspundere, va consemna preţurile unitare obţinute de la furnizori, magazine, internet etc. şi va propune achiziţionarea bunului respectiv de la furnizorul care a oferit cel mai bun preţ pentru produsul cu caracteristicile menţionate.
Unii dintre paşii incluşi în lista de mai jos pot fi realizaţi în paralel pentru accelerarea şi eficientizarea achiziţiilor.
Paşii care trebuie urmaţi:
- stabilirea tipului, inclusiv caracteristicile tehnice şi unitatea de mãsurã pentru fiecare articol;
- stabilirea cantitãţii, a termenului şi locului de livrare;
- împuternicirea persoanei care va realiza compararea preţurilor de cãtre adunarea asociaţilor;
- pregãtirea listei cu furnizorii disponibili;
- obţinerea de broşuri/cataloage sau liste de preţuri de la furnizori, dacã sunt disponibile, fie personal, fie telefonic;
- evaluarea calitãţii bunurilor, dacã articolele sunt disponibile imediat, care va fi costul final etc.;
- compararea preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singurã sursã;
- pregãtirea unui scurt proces-verbal de evaluare conţinând numele furnizorilor de la care au fost obţinute preţuri şi care sã justifice selectarea unui furnizor pe baza calitãţii şi a disponibilitãţii bunurilor şi a preţului;
- prezentarea pentru aprobare a procesului-verbal de evaluare, însoţit de broşuri etc. obţinute, persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului;
- achiziţia şi recepţia bunurilor de la magazinul/ furnizorul selectat prin întocmirea notei de recepţie şi/sau a procesului-verbal de recepţie a bunurilor;
- preluarea facturii şi a chitanţei;
- efectuarea plãţii cãtre furnizor;
- pãstrarea tuturor documentelor, inclusiv lista de furnizori, chitanţe etc., într-un dosar.
Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativã/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia: pregãtirii listei cu furnizorii disponibili; obţinerii de broşuri/cataloage sau liste de preţuri de la furnizori, dacã sunt disponibile, fie personal, fie telefonic; evaluãrii calitãţii bunurilor, dacã articolele sunt disponibile imediat; stabilirii costului final etc., în urma comparãrii preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singurã sursã; pregãtirii unui scurt proces-verbal de evaluare conţinând numele furnizorilor de la care au fost obţinute preţuri şi care sã justifice selectarea unui furnizor pe baza calitãţii şi a disponibilitãţii bunurilor şi a preţului; prezentãrii procesului-verbal de evaluare, însoţit de broşuri etc. obţinute, pentru aprobare persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului.
I.6. Cumpãrare localã (CL) cu valoare sub 17.000 lei
Aceastã metodã de achiziţie se foloseşte în cazul unui bun sau al unui pachet de bunuri necesare a se achiziţiona de la un furnizor, dacã valoarea totalã a acestora este mai micã de 17.000 lei. Este obligatoriu sã se compare cel puţin 3 cotaţii corespunzãtoare. Furnizorul care oferã bunul sau pachetul de bunuri în concordanţã cu specificaţiile tehnice şi termenele de livrare şi are preţul evaluat cel mai mic va fi selectat şi va fi recomandat pentru semnarea contractului.
Paşii care trebuie urmaţi:
- stabilirea tipurilor de bunuri necesare, a unitãţilor în care sunt exprimate acestea, a cantitãţilor şi a datelor şi locurilor de livrare;
- întocmirea specificaţiilor tehnice;
- pregãtirea invitaţiei la cotare, cu stabilirea datei limitã şi a locului unde se primesc cotaţiile;
- pregãtirea unei liste cu potenţiali furnizori, astfel încât sã fie asiguratã primirea a cel puţin 3 cotaţii;
- transmiterea invitaţiei la cotare tuturor furnizorilor din lista menţionatã la punctul anterior, cu confirmarea participãrii;
- numirea comisiei de evaluare de cãtre adunarea asociaţilor;
- primirea şi înregistrarea cotaţiilor înainte de data limitã stabilitã în invitaţie;
- evaluarea cotaţiilor bunurilor, dacã articolele sunt disponibile imediat, care va fi costul final etc.;
- pregãtirea raportului de evaluare care cuprinde şi recomandarea de semnare a comenzii;
- înaintarea raportului de evaluare, pentru aprobare, persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului;
- aprobarea raportului de evaluare;
- semnarea comenzii;
- transmiterea comenzii;
- informarea celorlalţi participanţi necşâtigãtori despre semnarea comenzii;
- livrarea şi recepţia bunurilor;
- întocmirea procesului-verbal de recepţie;
- efectuarea plãţilor cãtre furnizori dupã primirea documentelor de platã;
- pãstrarea tuturor documentelor referitoare la întregul proces de achiziţie într-un dosar.
Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativã/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia evaluãrii care se face de cãtre comisia de evaluare desemnatã de adunarea asociaţilor.
I.7. Selecţia consultanţilor/firmelor de consultanţã/ prestatorilor de servicii sub 3.500 lei
Metoda se aplicã pentru a angaja un consultant individual/ o firmã de consultanţã sau un prestator de servicii individual ori firmã. Este obligatoriu sã se evalueze cel puţin 3 consultanţi/prestatori de servicii de specialitate. Consultantul/ prestatorul de servicii cel mai bine calificat pentru îndeplinirea sarcinilor va fi selectat şi invitat la negociere.
Paşii care trebuie urmaţi privind consultanţi individuali/firme de consultanţã:
- pregãtirea unei fişe privind experienţa/calificãrile/abilitãţile necesare consultantului;
- numirea comisiei de evaluare de cãtre adunarea asociaţilor;
- pregãtirea unei liste de potenţiale persoane/firme de consultanţã (cel puţin 3);
- invitarea acestora sã îşi exprime interesul, sã trimitã informaţii în legãturã cu specializarea/calificarea profesionalã şi experienţa anterioarã;
- selectarea de cãtre comisia de evaluare a celei mai calificate persoane/firme de consultanţã pentru sarcinile prevãzute în fişa postului/ termenii de referinţã;
- pregãtirea raportului de evaluare care sã conţinã recomandarea de invitare a unui consultant pentru negociere şi înaintarea acestuia spre aprobare;
- contactarea candidatului selectat;
- negocierea termenilor şi condiţiilor contractului;
- semnarea contractului;
- informarea celorlalţi participanţi, participanţi necşâtigãtori despre semnarea contractului;
- începerea şi derularea activitãţilor din contract;
- monitorizarea contractului;
- primirea raportului de activitate;
- acceptarea rapoartelor;
- întocmirea şi transmiterea facturii;
- efectuarea plãţii consultantului;
- pãstrarea tuturor documentelor referitoare la întregul proces de selecţie într-un dosar.
Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativã/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia evaluãrii care se face de cãtre comisia de evaluare desemnatã de adunarea asociaţilor.
Paşii care trebuie urmaţi pentru prestatorul de servicii individual sau firmã:
- pregãtirea unei fişe privind experienţa/calificãrile/abilitãţile necesare prestatorului;
- numirea comisiei de evaluare de cãtre adunarea asociaţilor;
- pregãtirea unei liste de potenţiale persoane/firme (cel puţin 3);
- evaluarea documentelor care atestã calificãrile persoanei (carte de identitate, autorizaţie de PFA, carnet de conducere, atestate, act de proprietate etc.), dacã serviciul este disponibil imediat, care va fi costul final etc.;
- obţinerea de liste de preţuri de la furnizori, dacã sunt disponibile, fie personal, fie telefonic;
- compararea preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singurã sursã;
- prezentarea raportului de evaluare pentru aprobare persoanei autorizate de primitor din comitetul de coordonare a microproiectului,;
- contactarea prestatorului;
- semnarea contractului;
- efectuarea serviciului;
- recepţia serviciului prin întocmirea notei de recepţie;
- preluarea facturii şi a chitanţei;
- efectuarea plãţii cãtre furnizor;
- pãstrarea tuturor documentelor, inclusiv lista de furnizori, chitanţe etc., într-un dosar.
Membrii comitetului de coordonare a microproiectului (grup de iniţiativã/ONG) sunt responsabili de operaţiunile pentru realizarea paşilor descrişi anterior, cu excepţia: pregãtirii listei cu furnizorii disponibili; obţinerii de liste de preţuri de la furnizori, dacã articolele sunt disponibile, fie personal, fie telefonic; evaluãrii documentelor care atestã calificãrile persoanei (carte de identitate, autorizaţie de PFA, carnet de conducere, atestate, act de proprietate etc.), dacã serviciul este disponibil imediat; stabilirii costului final etc., în urma comparãrii preţurilor cu nivelul pieţei pentru achiziţia dintr-o singurã sursã; pregãtirii unui scurt raport de evaluare conţinând numele furnizorilor de la care au fost obţinute preţuri şi care sã justifice selectarea unui furnizor pe baza calitãţii şi a disponibilitãţii bunurilor şi a preţului."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
Agenţia Naţionalã pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 iunie 2007.
Nr. 1.697.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016