Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.669 din 27 mai 2008  privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunilor 1.1.2 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.669 din 27 mai 2008 privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunilor 1.1.2 "Sprijin pentru implementarea standardelor internationale" si 1.1.3 "Sprijin pentru accesul pe noi piete si internationalizare" - domeniul major de interventie 1.1 - Investitii productive si pregatirea pentru competitia pe piata a intreprinderilor, in special a IMM, in cadrul axei prioritare 1 "Un sistem de productie inovativ si ecoeficient" din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 432 din 9 iunie 2008


În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã listele de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 1.1.2 "Sprijin pentru implementarea standardelor internaţionale" şi 1.1.3 "Sprijin pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare" - domeniul major de intervenţie 1.1 - Investiţii productive şi pregãtirea pentru competiţia pe piaţã a întreprinderilor, în special a IMM, în cadrul axei prioritare 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" (POS CCE) 2007-2013, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Cheltuielile eligibile pentru operaţiunile menţionate la art. 1, din cadrul axei prioritare 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", vor respecta prevederile prezentului ordin, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, precum şi ale schemei de ajutor de minimis corespunzãtoare aprobate.
ART. 3
(1) Pentru a fi eligibile pentru finanţare, toate cheltuielile trebuie sã facã parte din categoriile de cheltuieli menţionate în prezentul ordin, sã corespundã obiectivelor axei prioritare 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" şi sã fie direct legate de obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare.
(2) Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data intrãrii în vigoare a contractului de finanţare semnat între beneficiar şi organismul intermediar pentru implementarea axei prioritare 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" (POS CCE) 2007-2013, în numele şi pentru Autoritatea de management al acesteia.
(3) Prin excepţie de la alin. (2), cheltuielile prevãzute în anexa nr. 1, pct. 1.2 şi 1.3, aferente operaţiunii 1.1.2 "Sprijin pentru implementarea standardelor internaţionale", legate de lucrãrile de proiectare, inclusiv consultanţã specializatã, pentru elaborarea documentaţiei necesare şi pentru obţinerea efectivã a avizelor/acordurilor/autorizaţiilor sunt considerate eligibile de la data aprobãrii schemei de ajutor de minimis.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat

Bucureşti, 27 mai 2008.
Nr. 1.669.


ANEXA 1

LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii 1.1.2
"Sprijin pentru implementarea standardelor
internaţionale" - domeniul major de intervenţie
1.1 - Investiţii productive şi pregãtirea
pentru competiţia pe piaţã a întreprinderilor, în special a IMM, în
cadrul axei prioritare 1 "Un sistem de producţie
inovativ şi ecoeficient" din cadrul
Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii
economice" (POS CCE) 2007-2013 (beneficiari: întreprinderi mici şi mijlocii)


1. Cheltuieli pentru înfiinţarea, modernizarea şi acreditarea*1) laboratoarelor de încercãri şi etalonãri:
1.1 lucrãri de construcţie şi modernizare de laboratoare, inclusiv instalaţii aferente construcţiilor;
1.2 lucrãri de proiectare, inclusiv consultanţã specializatã, pentru elaborarea documentaţiei necesare obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor;
1.3 cheltuieli pentru obţinerea de avize/acorduri/autorizaţii;
1.4 achiziţionare şi instalare de instrumente, echipamente şi mobilier pentru laboratoarele de încercãri şi etalonãri;
1.5 achiziţionare de echipamente IT şi programe informatice aferente obiectului de activitate pentru care se solicitã finanţarea;
1.6 consultanţã pentru elaborarea documentelor de acreditare;
1.7 cursuri specializate pentru utilizarea echipamentelor achiziţionate;
1.8 cheltuieli legate de activitatea de acreditare, conform contractului încheiat cu organismul de acreditare.
2. Cheltuieli aferente implementãrii şi/sau certificãrii*2) sistemului de management al calitãţii (produselor şi/sau serviciilor), sistemelor de management al mediului ISO 14001 sau EMAS ori sistemului de management integrat calitate/mediu:
2.1 consultanţã pentru elaborarea documentelor şi implementarea sistemului pe niveluri;
2.2 cheltuieli legate de activitatea de evaluare şi certificare a sistemului, conform contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat;
2.3 cheltuieli legate de instruirea în domeniul calitãţii - cursuri autorizate pentru reprezentantul managementului pentru calitate, auditorul/auditorii intern/interni şi personalul implicat;
2.4 Cheltuieli pentru achiziţionarea dispozitivelor de mãsurare şi monitorizare a proceselor/produselor.
3. Cheltuieli aferente etichetãrii ecologice:
3.1 tarife*3) pentru obţinerea dreptului de utilizare a etichetei ecologice;
3.2 costuri aferente testãrii şi verificãrii încadrãrii în criteriile specifice.
4. Cheltuieli aferente certificãrii produselor/serviciilor/proceselor:
4.1 consultanţã pentru elaborarea documentelor;
4.2 cheltuieli legate de activitatea de evaluare şi certificare, conform contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.

-------
*1) Nu se acordã finanţare pentru reacreditãri.
*2) Nu se acordã finanţare pentru recertificãri.
*3) Aceste tarife se plãtesc o singurã datã, la acordarea licenţei de etichetare ecologicã.


ANEXA 2

LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii 1.1.3
"Sprijin pentru accesul pe noi pieţe şi
internaţionalizare" - domeniul major de
intervenţie 1.1 - Investiţii productive şi
pregãtirea pentru competiţia pe piaţã a întreprinderilor, în special a IMM,
în cadrul axei prioritare 1 "Un sistem de producţie
inovativ şi ecoeficient" din cadrul
Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii
economice" (POS CCE) 2007-2013 (beneficiari: întreprinderi mici şi mijlocii)


Cheltuieli pentru participãri la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în ţarã sau în strãinãtate, cu stand propriu:
1.1 taxa de participare;
1.2 închirierea standului;
1.3 amenajarea standului;
1.4 transportul*1) delegaţilor;
1.5 cazarea*1) pe perioada târgului;
1.6 transportul de mostre şi materiale promoţionale;
1.7 promovarea în mediile oferite de târg cu ocazia târgului;
1.8 depozitarea de mostre şi materiale promoţionale pe perioada târgului.
2. Cheltuieli pentru participãri la misiuni economice*2) în strãinãtate:
2.1. transportul*1) delegaţilor;
2.2. cazarea*1) pe perioada misiunii.
3. Cheltuieli*3) pentru elaborarea şi producţia de materiale tipãrite/inscripţionate de promovare a operatorului economic în vederea participãrii la târguri internaţionale, expoziţii internaţionale şi misiuni economice:
3.1 pliante, broşuri, cataloage;
3.2 afişe, bannere;
3.3 inscripţionare pe suport electronic (CD, DVD etc.);
3.4 alte materiale promoţionale*3) (tricouri, pixuri, brelocuri, brichete, agende, calendare etc.).
4. Cheltuieli*4) pentru promovarea on-line (îmbunãtãţirea/realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activitãţii solicitantului şi a produselor promovate):
4.1 elaborarea de pagini web în limba românã şi obligatoriu într-o limbã de circulaţie internaţionalã, pentru prezentarea pe internet a activitãţii solicitantului şi a produselor promovate pentru export sau intern;
4.2 taxa pentru domeniu;
4.3 cheltuieli legate de gãzduirea paginii web pe perioada implementãrii proiectului.
5. Cheltuieli pentru servicii legate de activitãţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing:
5.1 organizarea de seminarii de promovare/mese rotunde etc. în România pentru diseminarea informaţiilor legate de firma respectivã;
5.2 realizarea de materiale informative*5) şi de prezentare;
5.3 conceperea şi realizarea de branduri, mãrci, logouri/rebranding etc.
6. Cheltuieli pentru servicii de identificare a furnizorilor/clienţilor externi prin programele "Hosted Buyers" pentru atragerea în România a importatorilor/cumpãrãtorilor/potenţialilor clienţi pentru firmele româneşti exportatoare, prin participarea acestor "hosted buyers" în calitate de vizitatori la târguri, expoziţii şi misiuni economice organizate în România;
6.1 transportul*1) din ţara respectivã în România şi retur;
6.2 cazarea*1) în România.

--------
*1) Cazarea şi transportul se vor deconta în limitele stabilite de <>Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
*2) Misiunile trebuie organizate de entitãţi specializate/organisme recunoscute.
*3) Se acceptã numai dacã sunt legate de categoriile de cheltuieli de la pct. 1 sau 2 din prezenta anexã.
*4) Se acceptã numai dacã sunt legate de categoriile de cheltuieli de la pct. 1 sau 2 din prezenta anexã.
*5) Numai dacã sunt legate de acţiunea prevãzutã la pct. 5.1.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016