Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.634 din 9 septembrie 2010  pentru aprobarea Procedurii de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.634 din 9 septembrie 2010 pentru aprobarea Procedurii de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 21 septembrie 2010
Având în vedere:
- prevederile art. 99 alin. (1) lit. b), alin. (2)-(7), art. 100, art. 103 alin. (3) lit. c) şi ale <>art. 106 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- prevederile <>art. 65-67, 73 şi 74 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- prevederile Contractului colectiv de muncã unic la nivel naţional pe anii 2007-2010, încheiat conform <>art. 10 şi 11 din Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, înregistrat la Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei cu nr. 2.895/21/29.12.2006,
în temeiul prevederilor <>art. 1 şi 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurãrii şi reorganizãrii Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,

ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de restructurare şi reorganizare la nivelul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) În cazul funcţionarilor publici, la încetarea raporturilor de serviciu se acordã un preaviz de 30 de zile calendaristice. În cazul personalului contractual, la încetarea raporturilor de muncã se acordã un preaviz de 20 de zile lucrãtoare.
(2) În perioada de preaviz, pentru personalul prevãzut la alin. (1), se poate acorda, dupã caz, reducerea programului de lucru pânã la 4 ore zilnic, fãrã afectarea drepturilor salariale cuvenite.
(3) Pentru personalul prevãzut la alin. (1), în perioada de preaviz, Direcţia resurse umane va pune la dispoziţie lista posturilor vacante corespunzãtoare funcţiei deţinute anterior şi pregãtirii profesionale. În cazul în care nu existã funcţii publice vacante, autoritatea sau instituţia publicã are obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în perioada de preaviz, lista funcţiilor publice vacante. În situaţia în care existã o funcţie publicã vacantã corespunzãtoare, identificatã în perioada de preaviz, funcţionarul public va fi transferat în interesul serviciului sau la cerere.
(4) În situaţia în care pentru posturile vacante corespunzãtoare oferite persoanelor aflate în perioada de preaviz opteazã cel puţin douã persoane, se aplicã regulile referitoare la desfãşurarea examenului conform procedurii.
(5) În situaţia în care pentru unul dintre posturile aferente reţelei de reprezentare economicã externã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurãrii şi reorganizãrii Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, opteazã cel puţin douã persoane, se aplicã regulile referitoare la desfãşurarea examenului, prevãzute în Regulamentul privind condiţiile şi criteriile de selecţionare pentru posturile din reţeaua externã a Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, aprobat prin ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, cu modificãrile ulterioare.
(6) Nu pot fi afectaţi de mãsurile de restructurare şi reorganizare prevãzute de prezentul ordin salariaţii aflaţi în urmãtoarele situaţii:
a) pe durata incapacitãţii temporare de muncã, stabilitã prin certificat medical conform legii;
b) pe durata concediului pentru carantinã;
c) pe durata în care femeia salariatã este gravidã, în mãsura în care angajatorul a luat cunoştinţã de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru creşterea copilului în vârstã de pânã la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pânã la împlinirea vârstei de 3 ani;
f) pe durata concediului pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstã de pânã la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecţiuni intercurente, pânã la împlinirea vârstei de 18 ani;
g) pe durata îndeplinirii serviciului militar;
h) pe durata exercitãrii unei funcţii eligibile într-un organism sindical, cu excepţia situaţiei în care concedierea este dispusã pentru o abatere disciplinarã gravã sau pentru abateri disciplinare repetate, sãvârşite de cãtre acel salariat;
i) pe durata efectuãrii concediului de odihnã şi a concediului fãrã platã;
j) pe durata concediului de risc maternal;
k) în situaţia salariatei prevãzutã la <>art. 2 lit. c)-e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 96/2003 privind protecţia maternitãţii la locurile de muncã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 25/2004 , cu modificãrile ulterioare, din motive care au legãturã directã cu starea sa;
l) pe perioada suspendãrii raporturilor de serviciu.
(7) La luarea mãsurii de încetare a raporturilor de serviciu/de muncã, pentru motivele prevãzute în prezentul ordin, motive ce nu ţin de persoana salariatului, vor fi avute în vedere urmãtoarele criterii minimale:
a) dacã mãsura ar putea afecta 2 soţi care lucreazã în aceeaşi unitate, se înceteazã raportul de serviciu/de muncã al soţului care are venitul cel mai mic, fãrã ca prin aceasta sã se poatã înceta raportul de serviciu/de muncã al unei persoane care ocupã un post nevizat de reducere;
b) mãsura sã afecteze mai întâi persoanele care nu au copii în întreţinere;
c) mãsura sã afecteze numai în ultimul rând femeile care au în îngrijire copii, pe bãrbaţii vãduvi sau divorţaţi care au în îngrijire copii, pe întreţinãtorii unici de familie, precum şi pe salariaţii, bãrbaţi sau femei, care mai au cel mult 3 ani pânã la pensionare.
ART. 3
(1) Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu/de muncã se comunicã salariatului în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii.
(2) Salariaţii ale cãror raporturi de serviciu/de muncã înceteazã în condiţiile prezentului ordin beneficiazã de indemnizaţie de şomaj, conform legii.
ART. 4
Actul administrativ de încetare a raporturilor de serviciu/de muncã poate fi contestat în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii la instanţa competentã.
ART. 5
Direcţia resurse umane, direcţiile generale, direcţiile, serviciile, precum şi compartimentele din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Ion Ariton


Bucureşti, 9 septembrie 2010.
Nr. 1.634.


ANEXĂ

PROCEDURĂ
de restructurare şi reorganizare la nivelul
Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri

ART. 1
(1) Prezenta procedurã reglementeazã modalitatea de organizare şi desfãşurare a examenului pentru ocuparea unor posturi din cadrul compartimentelor supuse restructurãrii/reorganizãrii, conform legii.
(2) Prin compartiment supus restructurãrii/reorganizãrii se înţelege direcţia generalã/direcţia/serviciul/biroul/compartimentul a cãrei/cãrui structurã organizatoricã sau de posturi a fost modificatã.
(3) În cazul în care, în urma restructurãrii/reorganizãrii, în cadrul unui compartiment existã mai mulţi salariaţi decât posturi alocate, ocuparea acestora se face prin examen, organizat conform prezentei proceduri. Examenul va fi susţinut pentru posturi de aceeaşi categorie, clasã şi/sau de acelaşi grad profesional.
(4) În cazul în care în cadrul unui compartiment, astfel cum este definit la alin. (2), existã un post de aceeaşi categorie, clasã şi/sau de acelaşi grad profesional, ocupat de un singur salariat, acesta nu va mai susţine proba de examen, pãstrându-şi postul respectiv.
(5) În cazul în care în cadrul compartimentului supus restructurãrii/reorganizãrii nu mai existã posturi de aceeaşi categorie, clasã şi/sau de acelaşi grad profesional cu posturile ocupate anterior de salariaţi, salariaţilor respectivi li se va acorda preaviz, fãrã a mai susţine examenul prevãzut de prezenta procedurã, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 2
(1) În termen de maximum 5 zile de la data aprobãrii prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri a statului de funcţii avizat de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, aferent structurii organizatorice prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2010 pentru aprobarea restructurãrii şi reorganizãrii Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, compartimentele în cadrul cãrora existã salariaţi dintre cei prevãzuţi la art. 1 alin. (3) vor fi notificate în scris de cãtre Direcţia resurse umane cu privire la posturile pe care pot candida salariaţii şi la examenul ce urmeazã a fi organizat potrivit prezentei proceduri.
(2) Direcţia resurse umane împreunã cu conducerea compartimentelor supuse restructurãrii/reorganizãrii va notifica la rândul sãu, în termen de 3 zile lucrãtoare din momentul primirii notificãrii din partea Direcţiei resurse umane, personalul cu privire la posturile pe care poate candida acesta şi la examenul ce urmeazã a fi organizat potrivit prezentei proceduri.
(3) Personalul notificat în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2) are la dispoziţie 48 de ore de când a luat cunoştinţã de notificare pentru a-şi exprima în scris opţiunea, în condiţiile art. 4 alin. (4), privind participarea la examenul organizat pentru ocuparea posturilor alocate fiecãruia dintre respectivele compartimente supuse restructurãrii/reorganizãrii.
(4) La expirarea termenului prevãzut la alin. (1) şi (3) începe procesul de desfãşurare a examenului pentru ocuparea posturilor din compartimentele supuse reorganizãrii/restructurãrii.
ART. 3
În vederea ocupãrii posturilor alocate respectivului compartiment supus restructurãrii/reorganizãrii, la examenul organizat în condiţiile prezentei proceduri poate participa numai personalul notificat din compartimentele supuse restructurãrii/reorganizãrii şi care şi-a exprimat opţiunea în termenul prevãzut la art. 2 alin. (3), cu respectarea urmãtoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, dupã caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publicã;
c) pregãtirea profesionalã.
ART. 4
(1) Examenul prevãzut la art. 1 constã în 3 etape succesive, dupã cum urmeazã:
a) selecţia cererilor, respectiv a dosarelor de înscriere, dupã caz;
b) proba scrisã;
c) interviul.
(2) Se pot prezenta la urmãtoarea probã numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentã.
(3) Posturile pentru care se organizeazã examen, condiţiile de participare la examen şi de desfãşurare a examenului, bibliografia şi alte date necesare înscrierii şi desfãşurãrii examenului se afişeazã la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul, cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilitã pentru desfãşurarea probei scrise.
(4) În vederea participãrii la examen, în termenul prevãzut la art. 2 alin. (3) candidaţii depun la Direcţia resurse umane din Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri o cerere de înscriere la examen, semnatã şi însoţitã de dosarul prevãzut la art. 9.
(5) Personalului prevãzut la art. 1 alin. (3) care nu şi-a exprimat opţiunea în condiţiile alin. (4) şi ale art. 2 sau care nu a promovat examenul organizat conform prezentei proceduri i se acordã preaviz, conform prevederilor legale.
ART. 5
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii examenului prevãzut la art. 1, se constituie o comisie de examen, respectiv o comisie de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri. Preşedintele comisiei de examen, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiei se desemneazã din rândul membrilor acestora, prin ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri de constituire a comisiilor.
(2) Pentru selecţia funcţionarilor publici, comisiile prevãzute la alin. (1) sunt compuse fiecare din 5 membri, desemnaţi dupã cum urmeazã:
a) 3 membri sunt funcţionari publici de conducere/de execuţie, reprezentanţi ai entitãţii în al cãrei stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã sau nominalizaţi de cãtre conducerea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
b) un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
c) un reprezentant al organizaţiei sindicale reprezentative sau al comisiei paritare.
(3) În situaţia în care Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi/sau sindicatul sau comisia paritarã, dupã caz, nu şi-au desemnat reprezentanţii în comisie, locul acestora va fi ocupat de câte o persoanã nominalizatã de ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri.
(4) Pentru selecţia personalului contractual, comisiile prevãzute la alin. (1) sunt compuse fiecare din 3 membri, reprezentanţi ai entitãţii în al cãrei stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã sau nominalizaţi de cãtre conducerea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, (5) Secretariatul comisiilor prevãzute la alin. (1) se asigurã de cãtre funcţionari publici din cadrul Direcţiei resurse umane.
ART. 6
(1) Nu poate fi desemnatã membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se aflã în urmãtoarele cazuri de conflict de interese:
a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluãrii;
b) este soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Nu poate fi desemnatã membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionatã disciplinar, dacã sancţiunea aplicatã nu a fost radiatã, conform legii.
(3) Calitatea de membru în comisia de examen este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 7
(1) Situaţiile de incompatibilitate, precum şi situaţiile de conflict de interese prevãzute la art. 6 se sesizeazã de cãtre persoana în cauzã, de oricare dintre candidaţi sau de orice altã persoanã interesatã, în orice moment al organizãrii şi desfãşurãrii examenului.
(2) Membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat cu privire la orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã se abţinã de la participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la examenul în cadrul cãruia a intervenit conflictul de interese.
(3) În cazul constatãrii existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau unui conflict de interese, actul de desemnare a membrilor comisiei se modificã în mod corespunzãtor, în termen de cel mult o zi lucrãtoare de la data constatãrii, prin înlocuirea membrului aflat în respectiva situaţie.
(4) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constatã ulterior desfãşurãrii uneia dintre etapele examenului, procedura de desfãşurare a examenului se reia cu noua componenţã a comisiei.
ART. 8
(1) Comisia de examen are urmãtoarele atribuţii principale:
a) selecteazã cererile, respectiv dosarele candidaţilor, dupã caz;
b) stabileşte subiectele pentru proba scrisã;
c) stabileşte planul interviului şi participã la interviu;
d) stabileşte baremul de notare, noteazã proba scrisã şi interviul pentru fiecare candidat;
e) transmite secretarului comisiei rezultatele selecţiei cererilor, respectiv dosarelor şi, dupã caz, ale examenului, cu menţiunea "admis"/"respins", pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor;
b) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;
c) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Secretarul comisiei de examen are urmãtoarele atribuţii principale:
a) centralizeazã şi primeşte cererile de înscriere la examen, respectiv dosarele candidaţilor, dupã caz;
b) convoacã membrii comisiei de examen;
c) întocmeşte procesul-verbal de desfãşurare a examenului;
d) asigurã transmiterea cãtre candidaţi a rezultatelor selecţiei dosarelor şi, dupã caz, ale examenului, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a examenului.
(4) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) convoacã membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
b) asigurã transmiterea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul;
c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a examenului.
ART. 9
(1) În vederea participãrii la examen, candidaţii depun cererea prevãzutã la art. 4 alin. (4) şi, dupã caz, dosarul de examen, care va conţine în mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestã efectuarea unor specializãri;
c) copia carnetului de muncã sau, dupã caz, o adeverinţã care sã ateste vechimea în muncã şi, dupã caz, în specialitatea studiilor necesare ocupãrii funcţiei publice.
(2) În termen de maximum 48 de ore de la data expirãrii termenului de depunere a cererii şi, dupã caz, a dosarelor, comisia de examen are obligaţia de a selecta dosarele de examen pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la examen.
(3) Rezultatele selectãrii dosarelor de înscriere se afişeazã de cãtre secretarul comisiei de examen, cu menţiunea "admis"/"respins", însoţitã de motivul respingerii dosarului, la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul, în termenul prevãzut la alin. (2).
(4) Pânã la expirarea termenului stabilit pentru primirea şi selecţia cererilor, respectiv a dosarelor, dupã caz, membrii comisiei de examen pot solicita candidaţilor informaţii sau alte documente relevante pentru desfãşurarea examenului.
(5) În termen de cel mult 24 de ore de la data afişãrii rezultatelor selecţiei dosarelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii la secretariatul comisiei de examen, contestaţii care se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor, în cel mult 24 ore de la înregistrarea acestora.
ART. 10
Pentru etapele examenului, punctajele se stabilesc dupã cum urmeazã:
a) pentru proba scrisã punctajul este de maximum 100 de puncte;
b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
ART. 11
(1) Proba scrisã se susţine de cãtre candidaţii ale cãror cereri, respectiv dosare au fost declarate admise şi constã în redactarea unei lucrãri şi/sau în rezolvarea unor teste-grilã.
(2) Subiectele se stabilesc pe baza bibliografiei şi au ca scop testarea cunoştinţelor teoretice necesare ocupãrii funcţiei pentru care se organizeazã examenul.
(3) În cadrul probei scrise se testeazã, în mod obligatoriu, şi cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice.
ART. 12
(1) Comisia de examen stabileşte subiectele şi alcãtuieşte seturile de întrebãri pentru proba scrisã în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã.
(2) Membrii comisiei de examen rãspund individual pentru asigurarea confidenţialitãţii subiectelor propuse.
(3) Seturile de subiecte se semneazã de cãtre toţi membrii comisiei de examen şi se închid în plicuri sigilate, purtând ştampila Direcţiei resurse umane.
(4) Comisia de examen stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunicã odatã cu subiectele.
(5) Pânã la ora stabilitã pentru terminarea probei scrise a examenului, membrii comisiei de examen au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se afişeazã la locul desfãşurãrii examenului, anterior corectãrii lucrãrilor.
ART. 13
(1) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, fãrã a depãşi 3 ore.
(2) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de examen prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de examen.
(3) Candidatul care a extras plicul cu subiectele îl înmâneazã preşedintelui comisiei de examen, care îl deschide şi comunicã subiectele candidaţilor participanţi la examen.
(4) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul în sala de examen al candidaţilor care întârzie sau al oricãror alte persoane, în afara membrilor comisiei de examen, precum şi al persoanelor care asigurã secretariatul comisiei de examen, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei.
(5) În încãperea în care are loc proba scrisã, pe toatã perioada derulãrii acesteia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţã.
(6) Nerespectarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (5) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Dacã se constatã încãlcarea acestor dispoziţii, comisia de examen eliminã candidatul din salã, înscrie pe lucrare menţiunea "anulat" şi consemneazã cele întâmplate în procesul-verbal al examenului.
(7) Sub sancţiunea anulãrii lucrãrilor scrise, acestea se redacteazã doar pe seturile de hârtie asigurate de cãtre Direcţia resurse umane, purtând pe fiecare filã ştampila acesteia. Dupã înscrierea de cãtre candidat a numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta a primei file, acesta se lipeşte astfel încât datele înscrise sã nu poatã fi identificate şi se aplicã ştampila Direcţiei resurse umane.
(8) La finalizarea lucrãrii ori la expirarea timpului alocat probei scrise, candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examen lucrarea scrisã şi de a semna borderoul special întocmit în acest sens.
(9) Este interzis ca la finalul probei scrise în sala de examen sã fie prezent doar ultimul candidat care a predat lucrarea sau testul grilã, împreunã cu vreunul dintre membrii comisiei de examen sau cu secretarul acesteia.
ART. 14
(1) Anterior începerii corectãrii lucrãrilor la proba scrisã, fiecare lucrare va fi numerotatã.
(2) Lucrãrile de la proba scrisã se corecteazã sigilate.
(3) Punctajele se acordã de cãtre fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare lucrare scrisã, şi se noteazã în procesul-verbal al examenului. Acordarea punctajului final pentru proba scrisã se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.
(4) Lucrãrile care prezintã însemnãri în scopul identificãrii candidaţilor se anuleazã şi nu se mai corecteazã. Menţiunea "anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal al examenului.
(5) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistreazã diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se recorecteazã de cãtre toţi membrii acesteia. Procedura recorectãrii se reia ori de câte ori se constatã cã existã diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen.
(6) Se interzice desigilarea lucrãrilor anterior recorectãrii în condiţiile prevãzute la alin. (5).
ART. 15
(1) Lucrãrile scrise se desigileazã dupã acordarea punctajelor finale la proba scrisã, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (3) şi (5).
(2) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi la proba scrisã şi menţiunea "admis" ori "respins" se afişeazã la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul, în termenul prevãzut la art. 16 alin. (2).
(3) În vederea depunerii şi soluţionãrii eventualelor contestaţii, afişarea rezultatelor la proba scrisã se realizeazã cu cel puţin 48 de ore anterior susţinerii probei interviului.
(4) Sunt declaraţi admişi la proba scrisã şi au dreptul sã susţinã interviul candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte.
ART. 16
(1) Proba scrisã se noteazã de la 0 la 100 de puncte, candidatul declarat "admis" fiind cel care a obţinut minimum 50 de puncte.
(2) Rezultatele probei scrise se afişeazã în cel mult 24 de ore la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul.
(3) În termen de cel mult 24 de ore de la data afişãrii rezultatelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii la secretariatul comisiei, contestaţii care se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor în cel mult 24 ore de la înregistrarea acestora.
ART. 17
(1) Proba interviului poate fi susţinutã doar de cãtre candidaţii declaraţi admişi la proba scrisã.
(2) Interviul se realizeazã conform planului de interviu, întocmit de comisia de examen în ziua desfãşurãrii acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare.
(3) Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
a) abilitãţile de comunicare;
b) capacitatea de analizã;
c) abilitãţile impuse de funcţie;
d) motivaţia candidatului;
e) comportamentul în situaţiile de crizã.
ART. 18
(1) Interviul se susţine în termen de minimum 3 zile de la data afişãrii rezultatelor la proba scrisã.
(2) Data şi ora susţinerii interviului se afişeazã prin grija secretariatului comisiei de examen la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul.
ART. 19
(1) În cadrul interviului, membrii comisiei de examen vor adresa întrebãri candidatului, cu excepţia celor privind opiniile politice ale acestuia, activitatea sindicalã, religie, etnie, starea materialã, originea socialã sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
(2) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se consemneazã în scris în anexa la procesul-verbal al examenului. Procesul-verbal se semneazã de cãtre membrii comisiei de examen şi de cãtre candidat.
ART. 20
(1) Interviul se noteazã pe baza criteriilor prevãzute la art. 17 alin. (2) şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de examen pentru aceste criterii, prin planul de interviu.
(2) Membrii comisiei de examen acordã punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevãzute la art. 17 alin. (2). Punctajele se acordã individual de cãtre fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare candidat şi se noteazã în borderoul de notare.
(3) Prevederile art. 14 alin. (3) şi (5) se aplicã în mod corespunzãtor pentru stabilirea punctajului final la interviu al fiecãrui candidat.
(4) Punctajele finale obţinute de fiecare dintre candidaţi la interviu, cu menţiunea "admis" ori "respins", se afişeazã la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul, în termenul prevãzut la art. 16 alin. (2).
ART. 21
(1) Punctajul final al examenului se calculeazã ca medie aritmeticã a punctajelor finale obţinute la proba scrisã şi la interviu.
(2) Punctajele finale ale examenului, în ordine descrescãtoare, sunt înscrise într-un centralizator nominal, în care se menţioneazã pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele examenului. Centralizatorul nominal se semneazã pe fiecare paginã de fiecare dintre membrii comisiei de examen.
(3) Comunicarea punctajelor finale ale examenului, cu menţiunea "admis" sau "respins", se face în termen de maximum 48 de ore de la data susţinerii ultimei probe, prin afişare la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul.
(4) Se considerã admis la examen candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie, cu condiţia ca aceştia sã fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor prezentei proceduri.
(5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisã, iar dacã egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în aceastã situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma cãruia comisia de examen va decide asupra candidatului admis, cu respectarea termenului prevãzut la alin. (3).
ART. 22
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele finale pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la data afişãrii acestora.
ART. 23
Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia şi poate modifica punctajul final acordat de comisia de examen, în situaţia în care constatã una dintre urmãtoarele situaţii:
a) candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examen, în situaţia contestaţiilor formulate faţã de rezultatul selecţiei dosarelor;
b) punctajele de la proba scrisã nu au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã;
c) punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
d) constatã cã la proba scrisã existã o diferenţã mai mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 24
Contestaţia se respinge în situaţia în care comisia de soluţionare a contestaţiilor constatã una dintre urmãtoarele situaţii:
a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examen;
b) punctajele de la proba scrisã au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã;
c) punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
d) constatã cã la proba scrisã nu existã o diferenţã mai mare de 10 puncte între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 25
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse de candidaţi se face prin afişare la sediul instituţiei unde se desfãşoarã examenul imediat dupã soluţionarea acestora.
ART. 26
(1) La finalizarea examenului, respectiv la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor ori de soluţionare a acestora se întocmeşte un proces-verbal privind desfãşurarea examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, care se semneazã de membrii comisiei de examen şi de secretarul acesteia.
(2) La procesul-verbal privind desfãşurarea examenului se anexeazã rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale ale examenului, precum şi, dupã caz, rezultatele contestaţiilor depuse.
ART. 27
În situaţia în care termenele prevãzute în prezenta procedurã expirã în zile nelucrãtoare, acestea se prelungesc pânã la finalul primei zile lucrãtoare care urmeazã.
ART. 28
Raporturile de serviciu/de muncã ale salariaţilor din compartimentele supuse restructurãrii/reorganizãrii care nu se înscriu sau nu se prezintã la examenul organizat şi ale celor care au fost declaraţi respinşi în urma examenului vor înceta, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 29
Prezenta procedurã se poate aplica, dupã caz, şi la nivelul stituţiilor aflate în subordinea ministerului.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016