Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.626 din 24 septembrie 2007  privind aprobarea modelului contractului de management al serviciilor de ambulanta judetene si al municipiului Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.626 din 24 septembrie 2007 privind aprobarea modelului contractului de management al serviciilor de ambulanta judetene si al municipiului Bucuresti

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 688 din 10 octombrie 2007

În conformitate cu prevederile <>art. 111 alin. (8) şi (13) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare nr. E.N. 9.907 din 23 septembrie 2007,

ministrul sãnãtãţii publice emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã modelul contractului de management al serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti, încheiat între managerul general al serviciului de ambulanţã şi autoritatea de sãnãtate publicã respectivã, prevãzut în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Se aprobã lista indicatorilor de performanţã ai managementului serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti, prevãzutã în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Metodologia de calcul al indicatorilor de performanţã şi valorile medii naţionale sunt aprobate şi transmise de Ministerul Sãnãtãţii Publice, anual, autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi serviciilor de ambulanţã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 3
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi serviciile de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 24 septembrie 2007.
Nr. 1.626.

ANEXA 1

CONTRACT DE MANAGEMENT
al Serviciului de Ambulanţã al Judeţului ........./
al Municipiului Bucureşti

I. Pãrţile contractului
1. Autoritatea de Sãnãtate Publicã a Judeţului ......./ a Municipiului Bucureşti, reprezentatã prin directorul executiv, ............,
pe de o parte, şi
2. Managerul general persoanã fizicã, domnul/ doamna ......., domiciliat/domiciliatã în ........, str. ....... nr. ........., judeţul/sectorul ......., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ...... nr. ......., codul numeric personal ........., în calitate de manager general al Serviciului de Ambulanţã al Judeţului ......../ al Municipiului Bucureşti, cu sediul în localitatea ......., pe de altã parte,
am convenit încheierea prezentului contract de management.
II. Obiectul contractului
Organizarea şi conducerea activitãţii Serviciului de Ambulanţã al Judeţului ......../ al Municipiului Bucureşti, pe baza obiectivelor şi a indicatorilor cuprinşi în proiectul de management, prevãzuţi în anexa la prezentul contract de management, în scopul furnizãrii de servicii medicale de urgenţã şi alte servicii medicale, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
III. Durata contractului
1. Prezentul contract de management se încheie pe o duratã de maximum 3 ani.
2. Prezentul contract de management poate fi prelungit dupã încetarea mandatului pe o perioadã de 3 luni, maximum de douã ori, perioadã în care se organizeazã concursul de ocupare a funcţiei.
IV. Condiţii de muncã
1. Activitatea se desfãşoarã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1991 privind stabilirea duratei timpului de muncã sub 8 ore pe zi pentru salariaţii care lucreazã în condiţii deosebite - vãtãmãtoare, grele sau periculoase.
2. Activitatea prestatã se desfãşoarã în condiţii normale/deosebite/speciale de muncã, potrivit <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
V. Durata muncii
O normã întreagã, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, 40 ore/sãptãmânã:
a) repartiţia programului de lucru se face dupã cum urmeazã ....... (ore zi/ore noapte/inegal);
b) programul de lucru se poate modifica în condiţiile contractului colectiv de muncã aplicabil/regulamentului intern;
c) orele suplimentare se efectueazã în condiţiile legii.
VI. Concediul
Durata concediului anual de odihnã este de ...... zile lucrãtoare, în raport cu durata muncii.
VII. Salariul
1. Salariul de bazã lunar brut: ............. lei.
2. Alte elemente constitutive:
a) sporuri ..................................;
b) indemnizaţii .............................;
c) alte adaosuri ........................... .
3. Data/datele la care se plãteşte salariul este/ sunt ........... .
VIII. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
A.1. Drepturile managerului general
Managerul general are, în principal, urmãtoarele drepturi:
1. dreptul la un salariu de bazã stabilit potrivit prevederilor legale în vigoare, care stã la baza drepturilor cuvenite privind salariul de merit, dacã este cazul, vechimea în muncã, sporurile profesionale şi alte sporuri, asigurãrile sociale şi pensii, asigurãrile sociale de sãnãtate, stabilite potrivit legii;
2. dreptul la repaus zilnic şi sãptãmânal;
3. dreptul la concediu de odihnã anual, conform prevederilor legale;
4. dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
5. dreptul la securitate şi sãnãtate în muncã;
6. dreptul la formare profesionalã, în condiţiile legii;
7. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii serviciului, având acces la toate documentele privind activitatea medicalã şi economico-financiarã a acestuia;
8. dreptul de a fi sprijinit de cãtre comitetul director în rezolvarea problemelor de strategie, organizare şi funcţionare a serviciului, precum şi în activitatea de identificare de surse pentru creşterea veniturilor proprii ale serviciului, în condiţiile legii;
9. dreptul de a fi sprijinit de comitetul director în implementarea activitãţilor pentru îmbunãtãţirea standardelor clinice şi a modelelor de practicã, în monitorizarea şi evaluarea activitãţii medicale, precum şi întãrirea disciplinei economico-financiare;
10. dreptul de a fi susţinut în realizarea activitãţilor specifice de comitetul director şi de alte comisii pe care le înfiinţeazã, ale cãror atribuţii şi responsabilitãţi sunt aprobate de comitetul director şi sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului;
11. dreptul de a revoca membrii comitetului director în cazul neîndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
12. dreptul de a revoca coordonatorii compartimentelor, staţiilor şi substaţiilor, precum şi directorii din subordine în cazul nerealizãrii indicatorilor specifici timp de cel puţin 6 luni;
13. dreptul de a pãstra postul avut anterior încheierii prezentului contract de management, la rezilierea/încetarea acestuia, în cadrul aceleiaşi unitãţi sanitare/instituţii.
14. dreptul de a angaja resursele umane şi financiare, în condiţiile legii.
A.2. Obligaţiile managerului general
Managerului general îi revin, în principal, urmãtoarele obligaţii:
1. obligaţia de a îndeplini obligaţiile ce îi revin conform prezentului contract de management;
2. obligaţia de a respecta disciplina muncii;
3. obligaţia de fidelitate faţã de autoritatea de sãnãtate publicã în executarea atribuţiilor de serviciu;
4. obligaţia de a respecta mãsurile de securitate şi sãnãtate a muncii în serviciu;
5. obligaţia de a respecta secretul de serviciu.
A.3. Drepturile Autoritãţii de Sãnãtate Publicã ........
Autoritatea de Sãnãtate Publicã ........ are, în principal, urmãtoarele drepturi:
1. sã dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru managerul general, sub rezerva legalitãţii lor;
2. sã exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;
3. sã constate sãvârşirea abaterilor disciplinare şi sã aplice sancţiunile corespunzãtoare, potrivit legii, contractului colectiv de muncã aplicabil şi regulamentului intern;
4. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii serviciului, putând solicita documente referitoare la activitatea medicalã şi economico-financiarã a unitãţii, cu respectarea legii drepturilor pacientului;
5. dreptul de a revoca managerul general, la propunerea comisiei de evaluare, numitã prin ordin al autoritãţii de sãnãtate publicã;
6. dreptul de a fi informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea serviciului.
A.4. Obligaţiile Autoritãţii de Sãnãtate Publicã ..........
Autoritãţii de Sãnãtate Publicã ........... îi revin, în principal, urmãtoarele obligaţii:
1. sã acorde managerului general toate drepturile ce decurg din contractul de management, contractul colectiv de muncã aplicabil şi din lege;
2. sã asigure permanent condiţiile tehnice şi organizatorice avute în vedere la elaborarea prezentului contract de management;
3. sã informeze managerul general asupra condiţiilor de muncã şi asupra elementelor care privesc desfãşurarea relaţiilor de muncã;
4. sã asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale managerului general;
5. sã asigure managerului general libertate în conducerea şi organizarea activitãţii serviciului, în condiţiile legii;
6. sã ofere suport consultativ privind strategia de dezvoltare a serviciilor de sãnãtate;
7. sã punã la dispoziţia managerului general date comparative privind performanţa altor servicii similare;
8. sã furnizeze, la cererea managerului general, suport tehnic privind elaborarea planurilor de dezvoltare, management financiar, implementarea de protocoale de practicã medicalã, colectare şi analizã de date pentru indicatori de performanţã;
9. sã urmãreascã îndeplinirea obiectivelor şi indicatorilor de performanţã ai managementului serviciului, precum şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
10. sã analizeze şi sã evalueze, periodic şi ori de câte ori este nevoie sau la sesizarea organelor abilitate ale statului, performanţele serviciilor publice de ambulanţã, care sunt în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate sau cu Ministerul Sãnãtãţii Publice, numind o comisie de evaluare;
11. sã analizeze trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, respectarea legislaţiei în ceea ce priveşte realizarea planului de achiziţii publice, a investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii capitale şi a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli.
IX. Atribuţii
Managerul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
B.1. În domeniul strategiei serviciilor medicale:
1. elaboreazã planul de management al serviciului pe perioada mandatului, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei din zona arondatã, luând în considerare şi prezenţa altor servicii publice în zonã, respectând principiul complementaritãţii şi nu al concurenţei, împreunã cu ceilalţi membri ai comitetului director şi cu coordonatorii de compartimente; planul de management al serviciului se avizeazã de autoritatea de sãnãtate publicã; planul de management al serviciului se structureazã pe etape anuale, evaluate la sfârşitul fiecãrui an financiar;
2. aprobã formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al serviciului, pe baza propunerilor comitetului director şi a coordonatorilor compartimentelor, cu respectarea prevederilor legale;
3. aprobã planul anual de furnizare de servicii medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea directorului medical şi a coordonatorilor de compartimente;
4. aprobã mãsurile propuse de comitetul director pentru dezvoltarea activitãţii serviciului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
5. face propuneri, pe baza analizei în cadrul comitetului director, privind structura organizatoricã, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unitãţii în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
6. aplicã strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservitã, luând în considerare specificul local;
7. colaboreazã cu autoritãţile publice locale şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã, precum şi cu alte unitãţi sanitare în planificarea dezvoltãrii sistemului de urgenţã prespitaliceascã în cazul intervenţiilor individuale, precum şi în cazul intervenţiilor la calamitãţi în vederea realizãrii unor servicii integrate, complementare, eficiente, în conformitate cu necesitãţile cetãţenilor, specificul local şi cu prevederile legale în vigoare;
8. asigurã utilizarea eficientã şi disponibilitatea continuã a mijloacelor de intervenţie din dotare în limita resurselor financiare şi umane.
B.2. În domeniul managementului economico-financiar:
1. aprobã şi urmãreşte realizarea planului anual de achiziţii publice;
2. aprobã lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la propunerea comitetului director, cu avizul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi al Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz;
3. aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al serviciului, cu acordul ordonatorului de credite ierarhic superior;
4. aprobã repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza propunerilor fundamentate ale directorului medical, precum şi ale coordonatorilor de compartimente, staţii şi substaţii, din structura serviciului;
5. urmãreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe compartimente, staţii şi substaţii, conform contractului încheiat cu coordonatorii acestor structuri ale serviciului respectiv de ambulanţã;
6. rãspunde de respectarea disciplinei economico-financiare la nivelul serviciului, împreunã cu directorul economic;
7. în cazul existenţei unor datorii la data încheierii prezentului contract de management, acestea sunt evidenţiate separat, stabilindu-se posibilitãţile şi intervalul în care vor fi lichidate, în condiţiile legii;
8. efectueazã plãţi, fiind ordonator secundar sau terţiar de credite, dupã caz, conform legii;
9. împreunã cu comitetul director, identificã surse pentru creşterea veniturilor proprii ale serviciului, în limitele legii;
10. negociazã şi încheie, în numele şi pe seama serviciului, contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã sau a municipiului Bucureşti ori, dupã caz, cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi, dupã caz, cu case de asigurãri de sãnãtate private şi alţi operatori economici;
11. rãspunde de organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit public intern, conform legii.
B.3. În domeniul managementului performanţei/calitãţii serviciilor:
1. întreprinde mãsurile necesare şi urmãreşte realizarea indicatorilor de performanţã ai managementului serviciului public de ambulanţã, prevãzuţi în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.626/2007. Nivelul şi gradul de importanţã al indicatorilor de performanţã specifici serviciului se stabilesc anual, de comun acord cu autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti. În situaţii excepţionale, din motive neimputabile conducerii serviciului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat o singurã datã în cursul anului;
2. indicatorii din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.626/2007 sunt raportaţi şi utilizaţi în analiza generalã a activitãţii serviciului respectiv;
3. nominalizeazã coordonatorii şi rãspunde de implementarea şi raportarea indicatorilor programelor şi subprogramelor naţionale de sãnãtate derulate la nivelul serviciului, conform metodologiei elaborate de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
4. rãspunde de crearea condiţiilor necesare prestãrii unor servicii medicale de calitate de cãtre personalul medico-sanitar din serviciu;
5. urmãreşte implementarea protocoalelor de practicã medicalã la nivelul serviciului, la propunerea directorului medical, pe baza recomandãrilor şi a protocoalelor naţionale şi internaţionale din domeniu, precum şi a ordinului ministrului sãnãtãţii publice privind competenţele echipajelor medicale de urgenţã;
6. urmãreşte realizarea activitãţilor de control al calitãţii serviciilor medicale oferite de serviciu, coordonate de directorul medical, cu sprijinul comitetului director şi al altor compartimente înfiinţate în cadrul serviciului;
7. negociazã şi încheie în numele şi pe seama serviciului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii, în condiţiile legii, pentru asigurarea continuitãţii şi creşterii calitãţii serviciilor medicale asigurate în zona de competenţã;
8. rãspunde, împreunã cu comitetul director, de asigurarea condiţiilor, echipamentelor şi a materialelor sanitare necesare intervenţiei în scopul asigurãrii asistenţei medicale adecvate de urgenţã şi transportului în deplinã siguranţã a pacienţilor, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi corelat cu nivelul veniturilor serviciului;
9. rãspunde de monitorizarea şi raportarea corectã a indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
10. analizeazã modul de îndeplinire a obligaţiilor membrilor comitetului director, precum şi ale coordonatorilor de compartimente, dispunând mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii;
11. urmãreşte modul de aplicare a prevederilor legale în vigoare cu privire la respectarea drepturilor pacientului şi dispune mãsuri atunci când se constatã încãlcarea acestora;
12. urmãreşte modul de aplicare a prevederilor legale în vigoare cu privire la organizarea, funcţionarea şi activitatea medicalã a serviciilor publice de ambulanţã şi dispune mãsuri atunci când se constatã încãlcarea acestora.
B.4. În domeniul managementului resurselor umane:
1. aprobã regulamentul intern al serviciului, precum şi fişa postului pentru personalul angajat;
2. înfiinţeazã, cu aprobarea comitetului director, comisii specializate în cadrul serviciului, necesare pentru realizarea unor activitãţi specifice, cum ar fi: comisia medicamentului, nucleul de calitate, comisia de analizã a decesului etc., ale cãror organizare şi funcţionare se precizeazã în regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului;
3. stabileşte şi aprobã numãrul de personal pe categorii şi locuri de muncã, pe baza propunerilor directorului medical şi a coordonatorilor de staţii, substaţii şi compartimente, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare;
4. organizeazã concurs pentru ocuparea funcţiilor din cadrul comitetului director, cu excepţia persoanelor numite de autoritatea de sãnãtate publicã şi autoritãţile publice locale, în condiţiile legii;
5. aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul serviciului, în condiţiile legii;
6. aprobã programul de lucru pe locuri de muncã şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
7. realizeazã evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în subordine directã, conform structurii organizatorice, şi soluţioneazã contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au fãcut;
8. aprobã planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu nevoile din serviciul respectiv de ambulanţã;
9. negociazã contractul colectiv de muncã la nivel de serviciu;
10. încheie contract de administrare, pe durata mandatului, cu membrii comitetului director. În cuprinsul acestui contract de administrare sunt prevãzuţi indicatorii de performanţã, al cãror nivel se aprobã anual de cãtre managerul general al serviciului, dupã negocierea cu fiecare din cei menţionaţi anterior;
11. urmãreşte încheierea asigurãrilor de malpraxis de cãtre personalul medical din subordine;
12. respectã prevederile legale privind incompatibilitãţile şi conflictul de interese.
B.5. În domeniul managementului administrativ:
1. aprobã şi urmãreşte respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern, cu avizul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti;
2. reprezintã serviciul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
3. încheie acte juridice în numele şi pe seama serviciului, conform legii;
4. rãspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii serviciului;
5. încheie contracte şi asigurã condiţii corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţilor de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã, în conformitate cu metodologia elaboratã de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
6. rãspunde de obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevãzute de lege;
7. asigurã respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la pãstrarea secretului profesional, pãstrarea confidenţialitãţii datelor pacienţilor asistaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea serviciului;
8. pune la dispoziţie organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind activitatea serviciului;
9. prezintã autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, a municipiului Bucureşti sau Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz, informãri trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activitãţii medicale, precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
10. rãspunde de organizarea arhivei serviciului şi asigurarea securitãţii documentelor prevãzute de lege, în format scris şi electronic;
11. aprobã utilizarea bazei de date medicale a serviciului pentru activitãţi de cercetare medicalã, în condiţiile legii;
12. rãspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizãrilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea serviciului;
13. conduce activitatea curentã a serviciului, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
14. împreunã cu comitetul director, elaboreazã planul/planurile de acţiune pentru situaţii speciale şi coordoneazã activitatea serviciului în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
15. propune spre aprobare autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti un înlocuitor pentru perioadele de indisponibilitate;
16. nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultã din prezentul contract de management, cu excepţia cazurilor de indisponibilitate.
X. Rãspunderea pãrţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute de prezentul contract de management pãrţile rãspund potrivit prevederilor legii.
2. Managerul general rãspunde civil, contravenţional, material sau penal, dupã caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse serviciului de ambulanţã pe care îl conduce prin orice acte contrare intereselor acestuia.
XI. Forţa majorã
1. Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzãtor, total sau parţial, a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de management, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã, astfel cum este definitã de lege.
2. Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în termen de 24 de ore, producerea evenimentului şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
3. Dacã în termen de 5 zile de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de management, fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune-interese.
4. Forţa majorã se constatã de cãtre o autoritate competentã.
XII. Modificarea contractului de management
Prevederile prezentului contract de management se vor adapta corespunzãtor reglementãrilor legale ulterioare încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.
XIII. Încetarea contractului de management
Prezentul contract de management înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) la revocarea din funcţie a managerului general, în cazul nerealizãrii indicatorilor de performanţã ai managementului serviciului public de ambulanţã, prevãzuţi în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.626/2007, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, şi/sau în situaţia existenţei unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor managerului general;
c) prin acordul de voinţã al pãrţilor semnatare;
d) la apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese prevãzute de lege;
e) în cazul nerespectãrii termenului de înlãturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) la decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a managerului general;
g) la împlinirea vârstei de pensionare prevãzute de lege;
h) în cazul în care se constatã abateri de la legislaţia în vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sãnãtatea pacienţilor sau a salariaţilor;
i) în cazul neacceptãrii oricãrei forme de control efectuate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
j) în cazul refuzului colaborãrii cu organele de control desemnate de instituţiile abilitate în condiţiile legii;
k) în cazul în care se constatã abateri de la legislaţia în vigoare constatate de organele de control şi instituţiile abilitate în condiţiile legii.
XIV. Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de management se rezolvã pe cale amiabilã. În cazul în care divergenţele nu se soluţioneazã pe cale amiabilã, litigiile vor fi rezolvate de instanţele judecãtoreşti competente.
XV. Dispoziţii finale
Prevederile prezentului model de contract de management pot fi completate cu dispoziţii specifice, inclusiv indicatori de performanţã, corelaţi cu specificul fiecãrui serviciu public de ambulanţã.
XVI. Legislaţie aplicabilã
Prezentul contract de management se interpreteazã conform legilor din România.
Prezentul contract de management s-a încheiat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte, astãzi ...........

Autoritatea de Sãnãtate Publicã .......,
reprezentatã prin directorul executiv
.............................
(numele, prenumele şi semnãtura)


Manager general,
.............................
(numele, prenumele şi semnãtura)


ANEXA 2


INDICATORI
de performanţã ai managementului serviciului public
de ambulanţã şi punctajele de evaluare a acestora

┌──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┐
│ Indicatori de performanţã │Periodicitatea│Punctaj │
│ │ de raportare │maxim de│
│ │ │evaluare│
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│A. Indicatori de management al resurselor umane │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 1. Numãrul mediu de pacienţi asistaţi/medic (angajat │ │ │
│ sau contractat pentru gãrzi) │ Trimestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. Numãrul mediu de pacienţi asistaţi/asistent │ │ │
│ medical angajat │ Trimestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. Proporţia personalului medical din totalul │ │ │
│ personalului angajat al serviciului de ambulanţã │ Semestrial │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 4. Proporţia personalului medical cu pregãtire │ │ │
│ specificã în asistenţa medicalã de urgenţã │ Semestrial │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 5. Proporţia conducãtorilor auto din numãrul │ │ │
│ total al personalului │ Semestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 6. Proporţia conducãtorilor auto cu curs de │ │ │
│ ambulanţier din totalul conducãtorilor auto │ Semestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 7. Proporţia personalului medical cu pregãtire │ │ │
│ specificã raportat la fiecare staţie sau substaţie│ Semestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 8. Proporţia personalului care a urmat cursuri de │ │ │
│ pregãtire şi de formare continuã în domeniul │ │ │
│ asistenţei medicale de urgenţã din totalul de │ │ │
│ personal medical în perioada evaluatã │ Anual │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 9. Proporţia personalului care a urmat cursuri de │ Anual │ 12 │
│ pregãtire şi de formare continuã în domeniul │ │ │
│ primului ajutor medical de urgenţã din totalul │ │ │
│ de conducãtori auto/ambulanţieri în perioada │ │ │
│ evaluatã │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│10. Proporţia personalului din dispecerat care a │ │ │
│ urmat cursuri de formare continuã în domeniu din │ │ │
│ total personal din dispecerat în perioada evaluatã│ Semestrial │ 7 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│TOTAL: │ │ 100 │
├──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┤
│ B. Indicatorii de utilizare a echipamentului din dotare │
│ MSP va stabili valoarea minimã admisã a indicatorilor în funcţie de gradul │
│ de uzurã al ambulanţelor, resursele umane disponibile pentru fiecare tip │
│ de echipaj şi numãrul ambulanţelor din fiecare tip │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. Proporţia ambulanţelor tip C în serviciu din │ │ │
│ totalul ambulanţelor tip C din dotare/24 ore │ Trimestrial │ 11 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. Proporţia ambulanţelor tip C în serviciu din │ │ │
│ totalul ambulanţelor tip C din dotare funcţionale │ │ │
│ din punct de vedere tehnic │ Trimestrial │ 14 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. Proporţia ambulanţelor tip B în serviciu din │ │ │
│ totalul ambulanţelor tip B din dotare/24 ore │ Trimestrial │ 11 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 4. Proporţia ambulanţelor tip B în serviciu din │ │ │
│ totalul ambulanţelor tip B din dotare funcţionale │ │ │
│ din punct de vedere tehnic │ Trimestrial │ 14 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 5. Proporţia ambulanţelor din parcul activ cu un │ │ │
│ singur conducãtor auto sau ambulanţier/ambulanţã. │ │ │
│ (Punctajul maxim se obţine pentru o valoare │ │ │
│ minimã negociatã) │ Trimestrial │ 11 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 6. Proporţia ambulanţelor din parcul activ cu 2 │ │ │
│ conducãtori auto sau ambulanţieri/ambulanţã. │ │ │
│ (Punctajul maxim se obţine pentru o valoare │ │ │
│ minimã negociatã) │ Trimestrial │ 11 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 7. Proporţia ambulanţelor din parcul activ cu 3 │ │ │
│ sau mai mulţi conducãtori auto sau ambulanţieri/ │ │ │
│ ambulanţã │ Trimestrial │ 14 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 8. Proporţia misiunilor de consultaţii de urgenţã │ │ │
│ la domiciliu, în care deplasarea s-a fãcut │ │ │
│ utilizând ambulanţe tip B sau C din totalul │ │ │
│ consultaţiilor de urgenţã la domiciliu │ Trimestrial │ 14 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ TOTAL: │ │ 100 │
├──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┤
│ C. Indicatorii de utilizare a serviciilor asigurate │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. Proporţia intervenţiilor de cod roşu din totalul │ │ │
│ intervenţiilor efectuate de compartimentul │ │ │
│ de urgenţã │ Trimestrial │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. Proporţia intervenţiilor de cod galben din │ │ │
│ totalul intervenţiilor efectuate de compartimentul│ │ │
│ de urgenţã │ Trimestrial │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. Proporţia intervenţiilor de cod verde efectuate │ │ │
│ de compartimentul de urgenţã din total cod verde │ Trimestrial │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 4. Proporţia intervenţiilor de cod roşu efectuate de │ │ │
│ compartimentul de consultaţii din total cod roşu. │ │ │
│ (Punctajul maxim se obţine pentru o valoare │ │ │
│ minimã negociatã) │ Trimestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 5. Proporţia intervenţiilor de cod galben efectuate │ │ │
│ de compartimentul de consultaţii din total cod │ │ │
│ galben. (Punctajul maxim se obţine pentru o │ │ │
│ valoare minimã negociatã) │ Trimestrial │ 8 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 6. Proporţia intervenţiilor de cod verde efectuate │ │ │
│ de compartimentul de consultaţii din total │ │ │
│ cod verde │ Trimestrial │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 7. Proporţia pacienţilor asistaţi la domiciliu de │ │ │
│ asistenţi din compartimentul de urgenţã fãrã │ │ │
│ transport la spital. (Punctajul maxim se obţine │ │ │
│ pentru o valoare minimã negociatã) │ Trimestrial │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 8. Proporţia pacienţilor asistaţi la domiciliu, │ │ │
│ fãrã transport la spital, de echipaje din cadrul │ │ │
│ compartimentului de urgenţã (raportat la totalul │ │ │
│ pacienţilor asistaţi de compartimentul de urgenţã)│ │ │
│ (Punctajul maxim se obţine pentru o valoare minimã│ │ │
│ negociatã) │ Trimestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ TOTAL: │ │ 100 │
├──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┤
│ D. Indicatorii economico-financiari │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. Execuţie bugetarã faţã de bugetul de cheltuieli │ │ │
│ aprobat │ Semestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii │ │ │
│ şi în funcţie de sursele de venit │ Semestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. Procentul cheltuielilor de personal din totalul │ │ │
│ cheltuielilor serviciului │ Semestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 4. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din │ │ │
│ totalul cheltuielilor serviciului │ Semestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 5. Procentul cheltuielilor cu materiale sanitare │ │ │
│ din totalul cheltuielilor spitalului │ Semestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 6. Procentul cheltuielilor de capital din │ │ │
│ totalul cheltuielilor │ Semestrial │ 4 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 7. Costul mediu pe solicitare corelat cu nivelul │ │ │
│ de competenţã al echipajului şi cu tipul │ │ │
│ mijlocului de intervenţie utilizat │ Semestrial │ 16 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ TOTAL: │ │ 100 │
├──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┤
│ E. Indicatorii de calitate │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se vor corela cu posibilitãţile de raportare prin baze de date comune │
│ etc. dupã caz │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1. Rata mortalitãţii pe timpul transportului din │ │ │
│ totalul pacienţilor asistaţi şi transportaţi cu │ │ │
│ mijloacele din dotarea compartimentului de urgenţã│ │ │
│ (Punctajul maxim se obţine pentru o valoare │ │ │
│ minimã negociatã) │ Trimestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2. Rata mortalitãţii la locul solicitãrii a │ │ │
│ cazurilor asistate de compartimentul de urgenţã, │ │ │
│ cu excepţia cazurilor gãsite în stop cardiac la │ │ │
│ sosire. (Punctajul maxim se obţine pentru o │ │ │
│ valoare minimã negociatã) │ Trimestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3. Rata solicitãrilor de cod roşu la care a plecat o │ │ │
│ ambulanţã în mai puţin de 2 minute de la alertare │ Trimestrial │ 13 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 4. Rata solicitãrilor de cod roşu la care s-a ajuns │ │ │
│ cu prima ambulanţã în mediu urban în mai puţin │ │ │
│ de 15 minute de la alertare │ Trimestrial │ 13 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 5. Rata solicitãrilor de cod roşu la care s-a ajuns │ │ │
│ în mediu rural în mai puţin de 20 de minute de │ │ │
│ la alertare │ Trimestrial │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 6. Rata solicitãrilor la care pacientul a fost │ │ │
│ transportat cu alt mijloc înaintea sosirii │ │ │
│ ambulanţei │ Trimestrial │ 3 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 7. Rata pacienţilor care au resolicitat intervenţia │ │ │
│ ambulanţei în mai puţin de 24 de ore de la ultima │ │ │
│ solicitare. (Punctajul maxim se obţine pentru o │ │ │
│ valoare minimã negociatã) │ Trimestrial │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 8. Procentul apelurilor la care s-a rãspuns în │ │ │
│ dispeceratul medical în mai puţin de 20 de │ │ │
│ secunde - se solicitã la 112 │ Trimestrial │ 13 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 9. Indicele de concordanţã între codul de culoare │ │ │
│ alocat unei solicitãri şi codul real la locul │ │ │
│ intervenţiei │ Semestrial │ 13 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│10. Indicele de corelare între cod de culoare şi │ │ │
│ tipul de echipaj alocat │ Semestrial │ 13 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ TOTAL: │ │ 100 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ TOTAL GENERAL: │ │ 500 │
└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┘


Punctajul maxim cumulat pe aceşti indicatori este de 500 puncte.
Valoarea minimã care poate fi acumulatã este de 350 de puncte.
Sub valoarea minimã activitatea managerului este consideratã ineficientã.

Indicatorii care nu au fost realizaţi sunt punctaţi cu 0 sau cu un procent din punctajul maxim corespunzãtor fiecãrui indicator, care este stabilit în urma negocierilor cu autoritatea contractantã.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016