Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.609 din 27 martie 2007  pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru actiunile de promovare a exportului privind participarea la targuri si expozitii internationale in strainatate, organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor in strainatate si realizarea de studii de piata si pe produse, inclusiv pentru obiective complexe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.609 din 27 martie 2007 pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru actiunile de promovare a exportului privind participarea la targuri si expozitii internationale in strainatate, organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor in strainatate si realizarea de studii de piata si pe produse, inclusiv pentru obiective complexe

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 13 aprilie 2007
ORDIN nr. 1.609 din 27 martie 2007
pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile de promovare a exportului privind participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în strãinãtate, organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în strãinãtate şi realizarea de studii de piaţã şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 13 aprilie 2007

Având în vedere Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã la ajutorul de minimis,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi comerţului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã instituirea schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile de promovare a exportului privind participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în strãinãtate, organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în strãinãtate şi realizarea de studii de piaţã şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe.
ART. 2
Mãsurile de sprijin care constituie ajutoare de minimis, formele concrete sub care vor fi acordate ajutoarele şi criteriile de eligibilitate avute în vedere la acordarea acestora sunt prevãzute în anexele nr. 1, 2 şi 3, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Formularul de declaraţie pe propria rãspundere a agentului economic beneficiar al ajutorului de minimis, referitoare la respectarea regulii privind cumulul ajutoarelor situate sub pragul de minimis, este prezentat în anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi comerţului,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 27 martie 2007.
Nr. 1.609.

ANEXA 1

1. Titlul schemei de ajutor: Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în strãinãtate
ART. 1
Prezenta procedurã instituie o schemã de ajutor de minimis, denumitã "Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în strãinãtate".
ART. 2
Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã la ajutorul de minimis.
2. Scopul schemei de ajutor
ART. 3
Scopul prezentei scheme este de a susţine agenţii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea la târguri şi expoziţii internaţionale.
3. Obiectivele schemei
ART. 4
Obiectivele schemei sunt:
- promovarea exportului;
- îmbunãtãţirea structurii exportului;
- îmbunãtãţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.
4. Necesitatea implementãrii schemei
ART. 5
Implementarea schemei este necesarã pentru promovarea exportului românesc şi îmbunãtãţirea imaginii sectoarelor exportatoare.
5. Domeniul de aplicare
ART. 6
Prezenta schemã se aplicã pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu urmãtoarele excepţii:
a) sectorul transporturilor rutiere;
b) activitãţile legate de produse din pescuit şi acvaculturã, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 ;
c) activitãţile legate de producţia primarã a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
d) ajutoarele acordate întreprinderilor, privind activitãţi de procesare şi marketing al produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, în urmãtoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantitãţii produselor de acest tip cumpãrate de la producãtorii primari sau puse pe piaţã de agenţii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producãtorilor primari (fermieri);
e) ajutoarele în favoarea activitãţilor legate de export cãtre state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) ajutoarele subordonate utilizãrii produselor naţionale în detrimentul celor importate;
g) ajutoarele acordate agenţilor economici care activeazã în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 .
6. Beneficiari ai ajutorului
ART. 7
Pot beneficia de mãsurile de ajutor de stat prevãzute în schemã agenţii economici, indiferent de forma juridicã de organizare, care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
- sunt înregistraţi conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
- nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs pânã la data depunerii solicitãrii (fie din surse ale statului sau ale autoritãţii locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, sã depãşeascã echivalentul a 200.000 euro;
- nu se aflã în procedura de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau în alte situaţii reglementate de lege;
- la data depunerii cererii de înscriere de participare la târgul internaţional sã nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurãri sociale, a contribuţiilor de asigurãri pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate;
- nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmã este consideratã ca fiind în dificultate în urmãtoarele situaţii:
- în cazul unei societãţi cu rãspundere limitatã, când se constatã pierderea a mai mult de jumãtate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
- în cazul unei societãţi în care cel puţin o parte din asociaţi este ţinutã responsabilã pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumãtate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
- pentru întreprinderile de orice formã juridicã, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusã unei proceduri prevãzute de legislaţia privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului;
- nu sunt firme împotriva cãrora a fost emisã o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacã aceastã decizie de recuperare nu a fost deja executatã;
- au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi livrãri intracomunitare;
- nomenclatorul de export corespunde cu profilul târgului la care se solicitã participarea;
- produsele sunt de concepţie şi/sau marcã proprie, de calitate şi cu valoare adãugatã ridicatã;
- au rezultate pozitive privind eficienţa participãrii la târguri şi expoziţii cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni anterioare;
- numãrul de participãri ale unui agent economic la târguri internaţionale cu sprijin de la bugetul de stat este de maximum 4 pe an. Un agent economic poate fi selectat pentru participarea la un numãr mai mare de târguri internaţionale numai în cazul în care pentru târgul respectiv se înregistreazã un numãr redus de cereri de participare din partea agenţilor economici comparativ cu numãrul de participanţi necesar pentru utilizarea integralã a spaţiului de expunere angajat;
- respectarea de cãtre solicitant a prevederilor Normelor privind principalele activitãţi/acţiuni care vor fi realizate de societãţile comerciale participante la târguri şi expoziţii internaţionale finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei şi Comerţului, în cazul prezenţei acestuia la astfel de acţiuni în anii anteriori.
ART. 8
Numãrul maxim al agenţilor economici care beneficiazã de sprijin prin prezenta schemã este de 1.000 pe an.
ART. 9
Verificarea condiţiilor prevãzute mai sus se realizeazã de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului înainte de acordarea facilitãţii. Ministerul Economiei şi Comerţului va asigura publicitatea, sub orice formã, a listei documentelor doveditoare a îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.
7. Regula cumulului ajutoarelor
ART. 10
Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacã cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul intensitãţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptãrile în bloc sau printr-o decizie adoptatã de Comisia Europeanã, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
ART. 11
Ministerul Economiei şi Comerţului va acorda un ajutor de minimis doar dupã ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a agentului economic cã este respectatã regula cumulului, precum şi faptul cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte pragul de 200.000 euro.
8. Criterii de selecţie a târgurilor şi expoziţiilor internaţionale
ART. 12
Selecţia şi evaluarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale se vor efectua de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului în conformitate cu urmãtoarele criterii:
a) asigurarea expansiunii şi diversificãrii geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;
b) promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adãugatã ridicatã;
c) importanţa târgurilor respective pe plan internaţional;
d) performanţele obţinute de participanţii români la ediţiile anterioare ale târgurilor respective.
9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
ART. 13
Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care vor acoperi:
a) 50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicalã pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
b) 100% din cheltuielile pentru: transportul, asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalitãţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfãşurãrii acţiunii promoţionale, elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfãşurare a acţiunilor promoţionale, cheltuielile de reprezentare şi de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizeazã şi coordoneazã acţiunile, inclusiv ale unui reprezentant din partea patronatului de ramurã sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a cãror perioadã de deplasare va fi stabilitã prin caietul de sarcini al acţiunii, cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale, cheltuielile aferente comisionului prevãzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justificã a fi alocate pentru realizarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 14
Cheltuielile de la art. 13 se efectueazã de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului prin Centrul Român pentru Promovarea Comerţului care realizeazã operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestãri de servicii pentru acţiunile de participare la târguri şi expoziţii internaţionale. Ajutorul menţionat la art. 13 lit. a) şi pentru transportul mostrelor şi exponatelor se acordã agentului economic dupã încheierea târgului internaţional sau expoziţiei internaţionale, pe bazã de documente justificative, dupã aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participãrii la târguri şi expoziţii internaţionale se vor repartiza de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, dupã aprobarea decontului final al acţiunii pe fiecare agent economic, proporţional cu suprafaţa de expunere de care a beneficiat în cadrul pavilionului.
10. Durata
ART. 15
Prezenta schemã se va aplica în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 decembrie 2013.
11. Bugetul schemei
ART. 16
Valoarea totalã a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga duratã de aplicare a acesteia, este de maximum 325.000.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintã astfel:
2007 - 30.000.000 lei;
2008 - 35.000.000 lei;
2009 - 40.000.000 lei;
2010 - 46.000.000 lei;
2011 - 52.000.000 lei;
2012 - 58.000.000 lei;
2013 - 64.000.000 lei.


─────────────────────────
Total = 325.000.000 lei

12. Procedura de implementare a schemei de ajutor
ART. 17
(1) Pentru a beneficia de facilitãţile prevãzute la art. 13, agenţii economici trebuie sã înainteze o cerere la Ministerul Economiei şi Comerţului. Ministerul Economiei şi Comerţului va analiza dacã agentul economic respectiv întruneşte condiţiile prevãzute în prezenta schemã de ajutor.
(2) Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a informa în scris agenţii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, fãcând referire explicitã la prevederile comunitare în vigoare. Agenţii economici beneficiari vor depune la furnizor o declaraţie scrisã pe propria rãspundere, referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
(3) În cazul în care agentul economic nu este eligibil a primi o alocare specificã în cadrul schemei de ajutor, Ministerul Economiei şi Comerţului îl va notifica în acest sens.
13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme
ART. 18
Centrul Român pentru Promovarea Comerţului va realiza şi va menţine o evidenţã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât sã fie posibilã identificarea valorii, momentului acordãrii, modalitãţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Aceastã evidenţã trebuie pãstratã timp de 10 ani de la data ultimei alocãri în cadrul schemei.
ART. 19
(1) Agenţii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţã specificã a ajutoarelor primite conform acesteia, a altor scheme de minimis sau altor ajutoare de stat, din care sã reiasã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legalã prin care acestea au fost acordate.
(2) Agenţii economici beneficiari sunt obligaţi sã arhiveze evidenţa specificã prevãzutã la alin. (1) şi sã o pãstreze o perioadã de 10 ani.
ART. 20
Monitorizarea prezentei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei şi Comerţului.
ART. 21
În acest scop, Ministerul Economiei şi Comerţului va avea urmãtoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
- informarea agenţilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legãturã cu acesta, calificare care a fãcut ca ajutorul de stat sã fie exceptat de la obligaţia de notificare;
- obţinerea de la agenţii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis, primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul cã împreunã cu noul ajutor ce va fi acordat nu se depãşeşte pragul de minimis al ajutorului.
ART. 22
La solicitarea scrisã a Comisiei Europene, Ministerul Economiei şi Comerţului împreunã cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului vor furniza în termen de 30 de zile lucrãtoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru a aprecia dacã au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentã, în special suma totalã a ajutorului de minimis primit de beneficiari.
14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei
ART. 23
Ministerul Economiei şi Comerţului va monitoriza şi va raporta schema de minimis, conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat, emis de Consiliul Concurenţei.
ART. 24
Pentru implementarea schemei, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului are obligaţia de a transmite Ministerului Economiei şi Comerţului toate informaţiile necesare referitoare la schemã, astfel încât Ministerul Economiei şi Comerţului sã poatã transmite Consiliului Concurenţei, pânã la data de 31 martie a fiecãrui an urmãtor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la regulament.
ART. 25
Raportãrile se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnãturã de primire şi numãr de înregistrare, sau prin poştã, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formã care sã permitã utilizarea şi procesarea datelor de cãtre Consiliul Concurenţei.
ART. 26
Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constatã cã datele sunt incomplete sau cã existã neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitãrii din partea Consiliului Concurenţei. Rãspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Centrului Român pentru Promovarea Comerţului şi Ministerului Economiei şi Comerţului.


ANEXA 2

1. Titlul schemei de ajutor: Organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare în strãinãtate
ART. 1
Prezenta procedurã instituie o schemã de ajutor de minimis, denumitã "Organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare în strãinãtate".
ART. 2
Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã la ajutorul de minimis.
2. Scopul schemei de ajutor
ART. 3
Scopul prezentei scheme este de a susţine agenţii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea la misiuni economice şi acţiuni de promovare în strãinãtate.
3. Obiectivele schemei
ART. 4
Obiectivele schemei sunt:
- promovarea exportului;
- îmbunãtãţirea structurii exportului;
- îmbunãtãţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.
4. Necesitatea implementãrii schemei
ART. 5
Implementarea schemei este necesarã pentru promovarea exportului românesc şi îmbunãtãţirea imaginii sectoarelor exportatoare.
5. Domeniul de aplicare
ART. 6
Prezenta schemã se aplicã pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu urmãtoarele excepţii:
a) sectorul transporturilor rutiere;
b) activitãţile legate de produse din pescuit şi acvaculturã, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 ;
c) activitãţile legate de producţia primarã a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind activitãţi de procesare şi marketing al produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, în urmãtoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantitãţii produselor de acest tip cumpãrate de la producãtorii primari sau puse pe piaţã de agenţii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producãtorilor primari (fermieri);
e) ajutoarele în favoarea activitãţilor legate de export cãtre state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) ajutoarele subordonate utilizãrii produselor naţionale în detrimentul celor importate;
g) ajutoarele acordate agenţilor economici care activeazã în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 .
6. Beneficiari ai ajutorului
ART. 7
Pot beneficia de mãsurile de ajutor de stat prevãzute în schemã agenţii economici, indiferent de forma juridicã de organizare, care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
- sunt înregistraţi conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
- nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs pânã la data depunerii solicitãrii (fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, sã depãşescã echivalentul a 200.000 euro;
- nu se aflã în procedura de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau în alte situaţii reglementate de lege;
- la data depunerii cererii de înscriere pentru participare la misiunea economicã sã nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurãri sociale, a contribuţiilor de asigurãri pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate;
- nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmã este consideratã ca fiind în dificultate în urmãtoarele situaţii:
- în cazul unei societãţi cu rãspundere limitatã, când se constatã pierderea a mai mult de jumãtate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
- în cazul unei societãţi în care cel puţin o parte din asociaţi este ţinutã responsabilã pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumãtate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
- pentru întreprinderile de orice formã juridicã, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusã unei proceduri prevãzute de legislaţia privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului;
- nu sunt firme împotriva cãrora a fost emisã o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacã aceastã decizie de recuperare nu a fost deja executatã;
- au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi livrãri intracomunitare;
- nomenclatorul de export corespunde cu domeniile prevãzute în tematica misiunii economice sau a acţiunii de promovare;
- produsele sunt de concepţie şi/sau marcã proprie, de calitate şi cu valoare adãugatã ridicatã;
- au rezultate pozitive privind eficienţa participãrii la astfel de acţiuni anterioare.
ART. 8
Numãrul maxim al agenţilor economici care beneficiazã de sprijin prin aceastã schemã este de 600 pe an.
ART. 9
Verificarea condiţiilor prevãzute mai sus se realizeazã de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului înainte de acordarea facilitãţii. Ministerul Economiei şi Comerţului va asigura publicitatea, sub orice formã, a listei documentelor doveditoare a îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.
7. Regula cumulului ajutoarelor
ART. 10
Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacã cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul intensitãţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptãrile în bloc sau printr-o decizie adoptatã de Comisia Europeanã, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
ART. 11
Ministerul Economiei şi Comerţului va acorda un ajutor de minimis doar dupã ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a agentului economic cã este respectatã regula cumulului, precum şi faptul cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte pragul de 200.000 euro.
8. Criterii de selecţie a misiunilor economice şi a acţiunilor de promovare în strãinãtate
ART. 12
Selecţia misiunilor economice şi a acţiunilor de promovare în strãinãtate se va efectua de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului în conformitate cu urmãtoarele criterii:
a) asigurarea expansiunii şi divesificãrii geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;
b) promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adãugatã ridicatã.
9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
ART. 13
Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care vor acoperi:
a) 50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicalã pentru un participant de la fiecare firmã, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
b) 100% din cheltuielile privind transportul în interiorul ţãrii de destinaţie pentru persoanele care participã la acţiunile respective, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizeazã şi coordoneazã acţiunile, inclusiv ale unui reprezentant din partea patronatului de ramurã sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, cheltuielile pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotãrilor necesare desfãşurãrii acestora, de exemplu, TV, video, retroproiector, computer şi altele asemenea, cheltuielile de reprezentare şi protocol, cheltuielile pentru elaborarea, transportul şi asigurarea materialelor de promovare şi de prezentare, de exemplu, cataloage, pliante, ecusoane şi altele asemenea, cheltuielile pentru transportul şi asigurarea mostrelor, cheltuielile pentru formalitãţile vamale aferente materialelor de promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor, cheltuielile pentru mediatizarea acţiunii pe plan local, cheltuielile aferente comisionului prevãzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunii economice sau a acţiunii de promovare, precum şi din alte cheltuieli care se justificã a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 14
Cheltuielile menţionate la art. 13 se efectueazã de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului prin Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, care realizeazã operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestãri de servicii pentru participarea la misiuni economice şi la acţiuni de promovare a exportului în strãinãtate. Ajutorul de stat prevãzut la art. 13 lit. a) se acordã agentului economic dupã încheierea misiunii economice sau a acţiunii de promovare a exportului în strãinãtate, pe bazã de documente justificative, dupã aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participãrii la misiuni economice şi la acţiuni de promovare a exportului în strãinãtate se vor repartiza de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, dupã aprobarea decontului final al acţiunii, pe fiecare agent economic participant.
10. Durata
ART. 15
Prezenta schemã se va aplica în perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2013.
11. Bugetul schemei
ART. 16
Valoarea totalã a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga duratã de aplicare a acesteia, este de maximum 49.400.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintã astfel:
2007 - 4.300.000 lei;
2008 - 5.100.000 lei;
2009 - 6.000.000 lei;
2010 - 7.000.000 lei;
2011 - 8.000.000 lei;
2012 - 9.000.000 lei;
2013 - 10.000.000 lei;
──────────────────────
TOTAL = 49.400.000 lei

12. Procedura de implementare a schemei
ART. 17
(1) Pentru a beneficia de facilitãţile prevãzute la art. 13 agenţii economici trebuie sã înainteze o cerere la Ministerul Economiei şi Comerţului. Ministerul Economiei şi Comerţului va analiza dacã agentul economic respectiv întruneşte condiţiile prevãzute în prezenta schemã de ajutor.
(2) Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a informa în scris agenţii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, fãcând referire explicitã la prevederile comunitare în vigoare. Agenţii economici beneficiari vor depune la furnizor o declaraţie scrisã pe propria rãspundere referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
(3) În cazul în care agentul economic nu este eligibil a primi o alocare specificã în cadrul schemei de ajutor, Ministerul Economiei şi Comerţului îl va notifica în acest sens.
13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme
ART. 18
Centrul Român pentru Promovarea Comerţului va realiza şi va menţine o evidenţã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât sã fie posibilã identificarea valorii, momentului acordãrii, modalitãţii de acordare, a originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Aceastã evidenţã trebuie pãstratã timp de 10 ani de la data ultimei alocãri în cadrul schemei.
ART. 19
(1) Agenţii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţã specificã a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care sã reiasã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legalã prin care acestea au fost acordate.
(2) Agenţii economici beneficiari sunt obligaţi sã arhiveze evidenţa specificã prevãzutã la alin. (1) şi sã o pãstreze pentru o perioadã de 10 ani.
ART. 20
Monitorizarea prezentei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei şi Comerţului.
ART. 21
În acest scop, Ministerul Economiei şi Comerţului va avea urmãtoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
- informarea agenţilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legãturã cu acesta, calificare care a fãcut ca ajutorul de stat sã fie exceptat de la obligaţia de notificare;
- obţinerea de la agenţii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica ca împreunã cu noul ajutor ce va fi acordat sã nu se depãşeascã pragul de minimis al ajutorului.
ART. 22
La solicitarea scrisã a Comisiei Europene, Ministerul Economiei şi Comerţului împreunã cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului vor furniza în termen de 30 de zile lucrãtoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru a aprecia dacã au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentã, în special suma totalã a ajutorului de minimis primit de beneficiari.
14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei
ART. 23
Ministerul Economiei şi Comerţului va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei.
ART. 24
Pentru implementarea schemei, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului are obligaţia de a transmite Ministerului Economiei şi Comerţului toate informaţiile necesare referitoare la schemã, astfel încât Ministerul Economiei şi Comerţului sã poatã transmite Consiliului Concurenţei, pânã la data de 31 martie a fiecãrui an urmãtor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la regulament.
ART. 25
Raportãrile se transmit atât pe suport de hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnãturã de primire şi numãr de înregistrare, sau prin poştã, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formã care sã permitã utilizarea şi procesarea datelor de cãtre Consiliul Concurenţei.
ART. 26
Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constatã cã datele sunt incomplete sau cã existã neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitãrii din partea Consiliului Concurenţei. Rãspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi a informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Centrului Român pentru Promovarea Comerţului şi Ministerului Economiei şi Comerţului.

ANEXA 3

1. Titlul schemei de ajutor de stat: Realizarea de studii piaţã şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe
ART. 1
Prezenta procedurã instituie o schemã de ajutor de minimis, denumitã "Realizarea de studii piaţã şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe".
ART. 2
Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã la ajutorul de minimis.
2. Scopul schemei de ajutor de stat
ART. 3
Scopul prezentei scheme este de a susţine agenţii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe.
3. Obiectivele schemei
ART. 4
Obiectivele schemei sunt:
- promovarea exportului;
- îmbunãtãţirea structurii exportului;
- îmbunãtãţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.
4. Necesitatea implementãrii schemei
ART. 5
Implementarea schemei este necesarã pentru promovarea exportului românesc.
5. Domeniul de aplicare
ART. 6
Prezenta schemã se aplicã pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu urmãtoarele excepţii:
a) sectorul transporturilor rutiere;
b) activitãţile legate de produse din pescuit şi acvaculturã, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 ;
c) activitãţile legate de producţia primarã a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind activitãţi de procesare şi marketing al produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, în urmãtoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantitãţii produselor de acest tip cumpãrate de la producãtorii primari ori puse pe piaţã de agenţii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producãtorilor primari (fermieri);
e) ajutoarele în favoarea activitãţilor legate de export cãtre state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) ajutoarele subordonate utilizãrii produselor naţionale în detrimentul celor importate;
g) ajutoarele acordate agenţilor economici care activeazã în sectorul carbonier, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1407/2002 .
6. Beneficiari ai ajutorului
ART. 7
Pot beneficia de mãsurile de ajutor prevãzute în schemã agenţii economici, indiferent de forma juridicã de organizare, afiliaţi la un patronat de ramurã sau o asociaţie profesionalã care cofinanţeazã studiul de piaţã, care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
- sunt înregistraţi conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
- nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs pânã la data depunerii solicitãrii (fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, sã depãşeascã echivalentul a 200.000 euro;
- nu se aflã în procedurã de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau în alte situaţii reglementate de lege;
- la data depunerii cererii de înscriere pentru realizarea de studii sã nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurãri sociale, a contribuţiilor de asigurãri pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate;
- nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmã este consideratã ca fiind în dificultate în urmãtoarele situaţii:
- în cazul unei societãţi cu rãspundere limitatã, când se constatã pierderea a mai mult de jumãtate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
- în cazul unei societãţi în care cel puţin o parte dintre asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumãtate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
- pentru întreprinderile de orice formã juridicã, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusã unei proceduri prevãzute de legislaţia privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului;
- nu sunt firme împotriva cãrora a fost emisã o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacã aceastã decizie de recuperare nu a fost deja executatã;
- au prevãzut în obiectul de activitate operaţiuni de export şi livrãri intracomunitare.
ART. 8
Numãrul maxim al agenţilor economici care beneficiazã de sprijin prin aceastã schemã este de 300 pe an.
ART. 9
Verificarea condiţiilor prevãzute mai sus se realizeazã de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului înainte de acordarea facilitãţii. Ministerul Economiei şi Comerţului va asigura publicitatea, sub orice formã, listei documentelor doveditoare a îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.
7. Regula cumulului ajutoarelor
ART. 10
Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacã cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul intensitãţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptãrile în bloc sau printr-o decizie adoptatã de Comisia Europeanã, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
ART. 11
Ministerul Economiei şi Comerţului va acorda un ajutor de minimis doar dupã ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a agentului economic cã este respectatã regula cumulului, precum şi faptul cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte pragul de 200.000 euro.
8. Criterii de selecţie a studiului de piaţã sau pe produs
ART. 12
Selecţia studiului de piaţã sau pe produs se va efectua de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului în conformitate cu urmãtoarele criterii:
- existenţa potenţialului de absorbţie a pieţei respective pentru produsele româneşti;
- capacitatea beneficiarului de a susţine financiar realizarea studiului.
9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
ART. 13
Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care acoperã 50% din cheltuielile privind realizarea studiului de piaţã sau pe produs.
ART. 14
Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piaţã şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului în proporţie de 50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza urmãtoarelor documente:
a) contractul pentru realizarea studiului, încheiat între Ministerul Economiei şi Comerţului, patronatul de ramurã sau asociaţia profesionalã, în calitate de beneficiar, şi prestatorul de servicii;
b) procesul-verbal încheiat între beneficiar şi prestatorul de servicii privind recepţia şi acceptarea studiului;
c) copia ordinului de platã emis de beneficiar cãtre prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului;
10. Durata
ART. 15
Prezenta schemã se va aplica în perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2013.
11. Bugetul schemei
ART. 16
Valoarea totalã a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga duratã de aplicare a acesteia, este de maximum 850.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintã astfel:
2007 - 70.000 lei;
2008 - 80.000 lei;
2009 - 100.000 lei;
2010 - 100.000 lei;
2011 - 100.000 lei;
2012 - 200.000 lei;
2013 - 200.000 lei.
────────────────────
Total = 850.000 lei

12. Procedura de implementare a schemei
ART. 17
(1) Pentru a beneficia de facilitãţile prevãzute la art. 13 patronatul de ramurã sau asociaţia profesionalã trebuie sã înainteze o cerere la Ministerul Economiei şi Comerţului, însoţitã de lista agenţilor economici beneficiari ai studiului. Ministerul Economiei şi Comerţului va analiza dacã agenţii economici respectivi întrunesc condiţiile prevãzute în prezenta schemã de ajutor.
(2) Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a informa în scris agenţii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, fãcând referire explicitã la prevederile comunitare în vigoare. Agenţii economici beneficiari vor depune la Ministerul Economiei şi Comerţului o declaraţie scrisã pe propria rãspundere referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
(3) În cazul în care agentul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specificã în cadrul schemei de ajutor, Ministerul Economiei şi Comerţului îl va notifica în acest sens.
13. Monitorizarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul prezentei scheme
ART. 18
Ministerul Economiei şi Comerţului va realiza şi va menţine o evidenţã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât sã fie posibilã identificarea valorii, momentului acordãrii, modalitãţii de acordare, a originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Aceastã evidenţã trebuie pãstratã timp de 10 ani de la data ultimei alocãri în cadrul schemei.
ART. 19
(1) Agenţii economici beneficiari de ajutor de stat în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţã specificã a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care sã reiasã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legalã prin care acestea au fost acordate.
(2) Agenţii economici beneficiari sunt obligaţi sã arhiveze evidenţa specificã prevãzutã la alin. (1) şi sã o pãstreze pentru o perioadã de 10 ani.
ART. 20
Monitorizarea prezentei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei şi Comerţului.
ART. 21
În acest scop, Ministerul Economiei şi Comerţului va avea urmãtoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
- informarea agenţilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legãturã cu acesta, calificare care a fãcut ca ajutorul de stat sã fie exceptat de la obligaţia de notificare;
- obţinerea de la agenţii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica ca împreunã cu noul ajutor de stat ce va fi acordat sã nu depãşeascã pragul minim al ajutorului de stat.
ART. 22
La solicitarea scrisã a Comisiei Europene, Ministerul Economiei şi Comerţului va furniza în termen de 30 de zile lucrãtoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru a aprecia dacã au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentã, în special suma totalã a ajutorului de minimis primit de beneficiari.
14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei
ART. 23
Ministerul Economiei şi Comerţului va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei.
ART. 24
Pentru implementarea schemei, Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, pânã la data de 31 martie a fiecãrui an urmãtor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la regulament.
ART. 25
Raportãrile se transmit atât pe suport de hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnãturã de primire şi numãr de înregistrare, sau prin poştã, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formã care sã permitã utilizarea şi procesarea datelor de cãtre Consiliul Concurenţei.
ART. 26
Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constatã cã datele sunt incomplete sau cã existã neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţii suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitãrii din partea Consiliului Concurenţei. Rãspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi a informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei şi Comerţului.

ANEXA 4

DECLARAŢIE
Subsemnatul/Subsemnata .........., posesor/posesoare al/a C.I./B.I. ....., domiciliat/domiciliatã în ........., în calitate de reprezentant legal al Societãţii Comerciale ............. - S.A./S.R.L., declar pe propria rãspundere cã Societatea Comercialã .......... - S.A./S.R.L. a beneficiat/nu a beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs de ajutor de stat (din surse ale statului, ale autoritãţilor locale şi/sau din surse comunitare) şi/sau de ajutor de minimis, care, cumulate, sã conducã la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul intensitãţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptãrile în bloc sau printr-o decizie adoptatã de Comisia Europeanã.
De asemenea, declar pe propria rãspundere cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite de Societatea Comercialã ...... - S.A./S.R.L. în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (din surse ale statului, ale autoritãţilor locale şi/sau din surse comunitare) nu depãşeşte pragul de 200.000 euro.
Menţionez cã pânã în prezent Societatea Comercialã ....... - S.A./S.R.L. a beneficiat de ajutoare de stat în valoare de ........ lei, conform schemei de exceptare ......., schemei de minimis ........ etc.

Declar pe propria rãspundere cã datele din aceastã declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.

Data întocmirii ........................
Semnãtura ..............................
Ştampila
__________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016