Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.605 din 26 august 1997  privind aprobarea structurii organizatorice a Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, precum si a atributiilor acesteia si ale unitatilor sale teritoriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.605 din 26 august 1997 privind aprobarea structurii organizatorice a Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, precum si a atributiilor acesteia si ale unitatilor sale teritoriale

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 241 bis din 15 septembrie 1997
În temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului, al <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 12/1996 şi al <>Decretului nr. 591/1996 privind numirea membrilor Guvernului,
ministru de stat, ministrul industriei şi comerţului, emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aproba structura organizatoricã, prevãzutã în anexa nr. 1, a Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, denumita în continuare I.S.C.I.R., unitate în subordinea Ministerului Industriei şi Comerţului.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 285, dintre care 248 de posturi pentru unitãţile din teritoriu. Numãrul de posturi necesare pentru fiecare compartiment din structura organizatoricã din aparatul propriu, precum şi pentru fiecare unitate teritorialã se stabileşte de cãtre conducerea I.S.C.I.R.
ART. 2
I.S.C.I.R. funcţioneazã cu finanţare extrabugetara.
ART. 3
Pentru efectuarea încasãrilor şi plãţilor necesare functionarii, I.S.C.I.R. are tarife proprii şi va dispune de conturi şi subconturi la unitãţile de trezorerie ale Ministerului Finanţelor, precum şi la societãţi bancare, dupã caz.
ART. 4
Atribuţiile I.S.C.I.R. şi ale unitãţilor sale teritoriale sunt prevãzute în anexele nr. 2, 3 şi 4.
ART. 5
Statele de funcţii pentru aparatul propriu al I.S.C.I.R. şi pentru unitãţile sale teritoriale se aproba de cãtre inspectorul de stat şef al inspecţiei şi se avizeazã de cãtre secretarul de stat din Ministerul Industriei şi Comerţului, coordonator al inspecţiei.
ART. 6
Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al I.S.C.I.R., precum şi ale unitãţilor sale teritoriale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat de conducerea I.S.C.I.R., unitatea centrala.
ART. 7
În vederea desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii I.S.C.I.R., unitãţile sale teritoriale pot contracta servicii şi colaborãri în domeniu, cu aprobarea I.S.C.I.R., unitatea centrala.
Gestionarea parcului auto propriu, respectiv a numãrului de autovehicule, dotarea acestora, consumul de carburant etc. se vor efectua pe baza regulamentului de funcţionare aprobat de I.S.C.I.R., unitatea centrala.
ART. 8
Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (I.S.C.I.R.), direcţiile generale, precum şi direcţiile functionale cu activitãţi legate de funcţionarea inspecţiei vor colabora pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministru de stat,
ministrul industriei şi comerţului,
Nicolae Staiculescu,
secretar de stat

ANEXA 1



MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI COMERŢULUI

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (I.S.C.I.R.)


| INSPECTOR DE STAT ŞEF |
-----------------------
|
|----------------------------------------
------------------------------- |
| INSPECTOR DE STAT ŞEF ADJUNCT | |
------------------------------- |
| |
---------------------------|--------------------------- |
| | | | | |
----------- ----------- ----------- ----------- ---------------- |
| Serviciul | | Serviciul | | Serviciul | | Serviciul | | Compartimentul | |
| tehnic şi | | instalaţii| | instalaţii| | labora- | | activitãţi | |
| componente | | sub | | de | | toare | | functionale | |
| nucleare | | presiune | | ridicat | | | | | |
------------ ----------- ----------- ----------- ---------------- |
|
---------------------------------------
|
--------------------------------------------------------------------------
| --- | --- | --- | --- | | | |
|---| A | |---| C | |---| F | |---| I | --- --- --- ---
| --- | --- | --- | --- | L | | M | | N | | O |
| --- | --- | --- | --- --- --- --- ---
|---| B | |---| D | |---| G | |---| J |
--- | --- | --- | ---
| --- | --- | ---
---| E | ---| H | ---| K |
--- --- ---

A = Inspectoratul teritorial Bucureşti
B = Inspectoratul teritorial Constanta

C = Inspectoratul teritorial Ploiesti
D = Inspectoratul teritorial Braşov
E = Inspectoratul teritorial Galaţi

F = Inspectoratul teritorial Bacau
G = Inspectoratul teritorial Iaşi
H = Inspectoratul teritorial Suceava

I = Inspectoratul teritorial Cluj
J = Inspectoratul teritorial Oradea
K = Inspectoratul teritorial Mures

L = Inspectoratul teritorial Craiova
M = Inspectoratul teritorial Pitesti
N = Inspectoratul teritorial Sibiu
O = Inspectoratul teritorial Timişoara

NOTA:
Din punct de vedere al activitãţii financiar-contabile, unitãţile pot fi grupate numai pentru aceasta activitate (cont comun, contabilitate comuna, bãnci etc.).


ANEXA 2

ATRIBUŢIILE
Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (I.S.C.I.R.)

Atribuţiile I.S.C.I.R., prevãzute în prezenta anexa, se referã la instalaţiile, componentele, dispozitivele de siguranta, aparatele, materialele şi mijloacele de control, menţionate la cap. II şi III.

CAP. 1

Pentru instalaţiile menţionate în prezentele capitole, I.S.C.I.R. are urmãtoarele atribuţii:
1. Elaboreazã prescripţiile tehnice obligatorii privind proiectarea, omologarea, construirea, montarea, repararea, întreţinerea, exploatarea, utilizarea, încãrcarea, transportul, depozitarea, încercarea, verificarea şi importul instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, aparatelor, materialelor şi mijloacelor de control, dupã caz; de asemenea, elaboreazã prescripţiile tehnice obligatorii privind examinarea şi autorizarea sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive, precum şi a personalului de exploatare - fochisti, macaragii, liftieri, mecanici trolisti şi alte categorii de personal stabilite prin prescripţiile tehnice.
2. Examineazã, în vederea autorizãrii, agenţii economici care urmeazã sa proiecteze, sa construiascã, sa monteze, sa repare, sa controleze prin mijloace nedistructive, sa întreţinã, sa încarce, sa transporte, sa depoziteze sau sa verifice, dupã caz, instalaţii, componente, dispozitive de siguranta, aparate şi poate elibera certificari privind asigurarea calitãţii în domeniu.
3. Examineazã, în vederea autorizãrii, laboratoarele sau standurile unde urmeazã sa se execute incercarile în vederea omologãrii instalaţiilor, componentelor şi aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranta, respectiv probelor de tip ale aparatelor sau ale dispozitivelor de siguranta.
4. Avizeazã conform proiectele, respectiv desenele-tip de ansamblu, elaborate de agenţii economici, cu privire la respectarea prevederilor prescripţiilor tehnice.
5. Participa la lucrãrile de omologare a instalaţiilor, componentelor, aparatelor, dispozitivelor de siguranta aferente acestora, a produselor din metale feroase şi neferoase şi a materialelor pentru sudare destinate construirii, montarii sau repararii instalaţiilor, componentelor de siguranta şi aparatelor, procedeelor de sudare, precum şi a materialelor sau mijloacelor de control nedistructive şi materialelor pentru testarea agenţilor termici şi, dupã caz, îşi da acordul dacã sunt îndeplinite prevederile din prescripţiile tehnice.
6. Verifica, dupã caz, instalaţiile, componentele, dispozitivele de siguranta şi aparatele, în timpul construirii, pe fluxul de fabricaţie şi, în final, pe parcursul montajului, la punerea în funcţiune, periodic, în exploatare, pe parcursul repararii, în timpul încãrcãrii, transportului sau depozitarii.
7. Verifica, prin sondaj, în unitãţile producãtoare (dupã ce acestea au fost autorizate conform prevederilor legale), materialele feroase şi neferoase, inclusiv cele pentru sudare destinate construirii, montarii sau repararii instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta şi aparatelor, precum şi materialele sau mijloacele de control nedistructiv şi materialele pentru tratarea agenţilor termici, respectarea condiţiilor prevãzute prin documentaţia de omologare şi normele de produs.
8. Examineazã, în vederea autorizãrii, sudorii, personalul care executa examinari nedistructive, precum şi personalul de exploatare, conform prevederilor prescripţiilor tehnice.
9. Avizeazã importul instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, aparatelor, materialelor feroase şi neferoase şi pentru sudare, destinate construirii, montarii sau repararii instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta şi aparatelor, precum şi importul materialelor sau al mijloacelor de control nedistructiv şi al materialelor pentru tratarea agenţilor termici, în cazul în care prescripţiile tehnice ale furnizorului strãin, dupã care se oferã instalatia, componenta, dispozitivele de siguranta, aparatele, materialele sau mijloacele de control, prezintã diferenţe fata de prescripţiile tehnice în vigoare în ţara. Este interzis importul fãrã acest aviz. Acceptarea importului echipamentelor şi al instalaţiilor supuse regimului de verificare tehnic I.S.C.I.R. se face numai în urma efectuãrii auditului tehnic la furnizor.
10. Verifica instalaţiile, componentele, dispozitivele de siguranta şi aparatele, materialele feroase şi neferoase pentru sudare, destinate construirii, montarii sau repararii instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta şi aparatelor, precum şi a materialelor sau mijloacelor de control nedistructiv, în condiţiile prevãzute de prescripţiile tehnice, fãrã de care importul este interzis (dacã nu au avize sau certificate de la organisme similare recunoscute în temeiul legii de I.S.C.I.R.) şi accepta importul din punct de vedere al îndeplinirii condiţiilor de siguranta.
11. Retrage autorizaţiile eliberate agenţilor economici, sudorilor, personalului care executa examinari nedistructive sau personalului de exploatare, ori de câte ori constata ca nu sunt îndeplinite prevederile prescripţiilor tehnice.
12. Interzice funcţionarea instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta şi aparatelor atunci când constata ca nu sunt îndeplinite prevederile prescripţiilor tehnice privind funcţionarea în condiţii de siguranta a acestora.
13. Interzice producerea, livrarea sau utilizarea materialelor feroase şi neferoase, inclusiv a celor pentru sudare, destinate construirii, montarii sau repararii instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta şi aparatelor, precum şi a materialelor şi mijloacelor de control nedistructiv şi a materialelor pentru tratarea agenţilor termici când constata ca nu sunt îndeplinite prevederile prescripţiilor tehnice.
14. Încheie, cu avizul conducerii ministerului, cu organizaţiile de supraveghere tehnica similare din strãinãtate, convenţii de recunoaştere reciprocã a verificãrilor şi încercãrilor.
15. Stabileşte, cu avizul conducerii ministerului, relaţii cu ministerele, departamentele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, agenţi economici, unitãţi de cercetare şi institute de învãţãmânt superior din ţara, precum şi cu organisme naţionale din alte tari sau cu organizaţii internaţionale de profil.
16. Avizeazã standardele naţionale în domeniul sau de activitate.
17. Examineazã şi tine evidenta avariilor şi a accidentelor instalaţiilor, componentelor şi aparatelor, analizeazã cauzele care le-au generat şi stabileşte mãsuri de prevenire.
18. Percepe, pentru prestãrile de servicii efectuate, tarife stabilite în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
19. Sesizeazã organele competente despre faptele de încãlcare a dispoziţiilor legale privind funcţionarea în condiţii de siguranta a instalaţiilor şi aparatelor, sancţionate de legea penalã.
20. Iniţiazã mãsurile necesare pentru publicarea în Monitorul Oficial al României a ordinelor de aprobare a prescripţiilor tehnice, precum şi a modificãrilor şi/sau completãrilor la acestea; informeazã, prin mass-media, asupra prescripţiilor tehnice, modificãrilor şi/sau completãrilor la acestea, elaborãrii, datei intrãrii în vigoare şi asupra modului de procurare; redacteazã şi publica periodic, dupã caz, un buletin de informare tehnica.
21. Acorda asistenta tehnica, la cerere, pentru verificarea şi autorizarea functionarii instalaţiilor prevãzute la cap. III, în condiţiile prevãzute în capitolul respectiv.
22. În exercitarea atribuţiilor prevãzute pentru instalaţiile menţionate la cap. II, organele Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat încheie documente (procese-verbale, buletine, certificate) de verificare şi constatare; dispoziţiile scrise în documentele respective sunt obligatorii.
23. În acest scop, organele mai sus menţionate, pe baza legitimatiilor speciale emise de cãtre Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat au acces permanent oriunde se proiecteazã, omologheaza, produce, construieste, monteaza, repara, întreţine, exploateazã, funcţioneazã, utilizeazã, incarca, depoziteaza, transporta, importa sau verifica instalaţiile sau aparatele, precum şi materialele şi mijloacele de control prevãzute la cap. II; de asemenea, au dreptul sa ceara, iar agenţii economici au obligaţia sa le punã la dispoziţie toate datele şi informaţiile privitoare la proiectarea, omologarea, producerea, construirea, montarea, repararea, întreţinerea, exploatarea, funcţionarea, utilizarea, încãrcarea, deţinerea, depozitarea, transportul şi importul instalaţiilor, aparatelor, materialelor sau mijloacelor de control, dupã caz, precum şi utilajul, echipamentul de protecţie şi, dupã caz, personalul necesar executãrii verificãrilor şi constatãrilor.

CAP. 2
Lista instalaţiilor sub presiune şi a instalaţiilor de ridicat clasice, a aparatelor consumatoare de combustibil de uz neindustrial şi a instalaţiilor sub presiune, a instalaţiilor de ridicat şi a unor componente din obiectivele şi instalaţiile nucleare, a dispozitivelor de siguranta, a materialelor şi mijloacelor de control a cãror verificare tehnica şi autorizare de funcţionare se efectueazã de cãtre I.S.C.I.R., care necesita verificãri şi autorizari obligatorii

Toţi cei care proiecteazã, omologheaza, produc, construiesc, monteaza, repara, întreţin, deţin, indiferent sub ce forma (proprietate, închiriate etc.), exploateazã, utilizeazã, incarca, transporta, depoziteaza, verifica, incearca şi/sau importa astfel de instalaţii, componente, dispozitive de siguranta, aparate, materiale şi/sau mijloace de control, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate sau de organizare a agentului economic, se vor supune regimului tehnic de autorizare I.S.C.I.R.
A. Instalaţii sub presiune şi de ridicat clasice, aparate consumatoare de combustibil şi dispozitive de siguranta aferente acestora:
1. Cazane de abur, de apa calda sau fierbinte şi similare.
2. Recipiente care lucreazã sub presiune şi/sau fãrã, dacã sunt pentru produse letale sau explozive.
3. Conducte pentru fluide sub presiune.
4. Macarale, mecanisme de ridicat, ascensoare, instalaţii de transport pe cablu, instalaţii de ridicat pe plan înclinat.
5. Sobe sau alte aparate pentru încãlzit, alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos.
6. Aparate de gãtit şi pentru încãlzirea apei şi similare, de uz individual sau colectiv, alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos.
7. Arzatoare pentru combustibil solid, lichid sau gazos, care se fabrica independent, în serie, cu care se echipeaza instalaţiile şi aparatele prevãzute la pct. 1, 5 şi 6 inclusiv, dacã acestea sunt pentru ridicarea (creşterea) nivelului energetic al produsului.
8. Dispozitive de siguranta pentru instalaţiile şi aparatele prevãzute la pct. 1-7 inclusiv.
B. Instalaţii sub presiune şi de ridicat, precum şi unele componente din obiectivele şi instalaţiile nucleare şi dispozitivele de siguranta aferente acestora:
1. Generatoare de abur, de apa calda sau fierbinte, inclusiv corpul reactorului.
2. Recipiente care lucreazã sub presiune.
3. Conducte de abur şi apa, precum şi alte lichide, vapori şi gaze tehnice uscate sau umede.
4. Pompe.
5. Armãturi.
6. Suportii elementelor sub presiune.
7. Macarale, poduri rulante sau mecanisme de ridicat.
8. Ascensoare.
9. Dispozitivele de siguranta pentru instalaţiile prevãzute la pct. 1, 2, 3, 7 şi 8.
C. Materiale folosite la construirea, montarea, exploatarea, repararea şi verificarea instalaţiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta şi aparatelor, precum şi a mijloacelor de control:
1. Produse din metale feroase şi neferoase - table, ţevi, profiluri forjate, turnate, semifabricate, pentru organe de asamblare.
2. Materiale pentru sudare - electrozi, sarme, fluxuri.
3. Radiofilme pentru radiografie industriala.
4. Lichide penetrante - degresanti, penetranti, emulgatori, developanti.
5. Pulberi magnetice pentru examinari nedistructive.
6. Materiale folosite pentru tratarea agenţilor termici - mase schimbatoare de ioni, agenţi de alcalinizare şi similare.
7. Mijloace de control manuale, semiautomate sau automate pentru examinari, mãsurãtori şi încercãri nedistructive prin radiografie, ultrasunete, lichide penetrante, pulberi magnetice, curenţi turbionari, precum şi accesoriile necesare executãrii lucrãrilor respective.
8. Detectoare pentru examinarile de etansietate, precum şi accesoriile acestora.

CAP. 3
Lista instalaţiilor sub presiune şi de ridicat, altele decât cele menţionate la cap. II, pentru care I.S.C.I.R. acorda asistenta tehnica pentru verificarea şi autorizarea functionarii acestora prin avizarea prescripţiilor proprii ale deţinãtorilor

1. Cazanele locomotivelor de cale feratã, recipientele care lucreazã sub presiune pentru instalaţii de franare, basculare, semnalizare, montate pe vehicule feroviare, utilaje grele pentru întreţinerea mecanizata a caii şi autovehicule, precum şi instalaţiile sub presiune şi instalaţiile de ridicat montate pe baza prescripţiilor tehnice ale Ministerului Transporturilor.
2. Instalaţiile sub presiune şi instalaţiile de ridicat aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului de Interne, Serviciului Roman de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe şi a Serviciului de Paza şi Protocol, pe baza prescripţiilor tehnice ale acestor ministere.
3. Conductele cu fluide sub presiune şi/sau cu produse explozive sau letale, cu excepţia celor de abur şi apa fierbinte, pe baza prescripţiilor tehnice-cadru elaborate de I.S.C.I.R., adaptate în mod corespunzãtor specificului de cãtre agenţii economici care deţin astfel de conducte. Prescripţiile tehnice privind conductele magistrale pentru transportul produselor petroliere şi al gazelor naturale, conductele sub presiune pentru produsele din rafinariile şi schelele petroliere, conductele de legatura dintre acestea, conductele de gaze naturale, etc. din schelele de petrol şi gaze, precum şi conductele de distribuţie sub presiune din localitãţi vor fi elaborate prin specialiştii proprii sau ai unor unitãţi de specialitate din aria de activitate a Ministerului Industriei şi Comerţului şi vor fi avizate de I.S.C.I.R.
4. Instalaţiile sub presiune şi de ridicat din subteran, troliile şi instalaţiile de extracţie miniera, troliile de la excavatoarele cu rotor, maşinile de haldat şi maşinile din depozitele carierelor, precum şi instalaţiile de ridicat din sondele de foraj şi extracţie, pe baza prescripţiilor tehnice ale Ministerului Industriei şi Comerţului - Departamentul minelor şi geologiei (sau echivalentul acestuia) şi, respectiv, Direcţia generalã petrol şi gaze.

ANEXA 3

ATRIBUŢIILE
unitãţilor (inspectiilor) teritoriale ale I.S.C.I.R.

a) Colaboreazã cu I.S.C.I.R., unitatea centrala, la cererea acesteia, la elaborarea prescripţiilor tehnice privind proiectarea, omologarea, construirea, montarea, repararea, întreţinerea, exploatarea, încãrcarea, transportul, depozitarea, încercarea materialelor şi mijloacelor de control, dupã caz, a prescripţiilor tehnice privind examinarea şi autorizarea sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive, precum şi a personalului de exploatare - fochisti, macaragii, liftieri, mecanici, trolisti şi alte categorii de personal stabilite prin prescripţiile tehnice.
b) Examineazã, în baza împuternicirii I.S.C.I.R., unitatea centrala, în vederea autorizãrii, agenţii economici care urmeazã sa proiecteze, sa construiascã, sa monteze, sa repare, sa controleze prin mijloace nedistructive, sa întreţinã, sa încarce, sa transporte, sa depoziteze sau sa verifice instalaţii, aparate şi dispozitive de siguranta, dupã caz. Examineazã capacitatea tehnica a agenţilor economici, eliberand certificate privind asigurarea calitãţii.
c) Examineazã, în baza împuternicirii I.S.C.I.R., unitatea centrala, în vederea autorizãrii, laboratoarele sau standurile unde urmeazã sa se execute incercarile în vederea omologãrii instalaţiilor şi aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranta.
d) Verifica, în vederea avizãrii conforme, proiectele, respectiv desenele-tip de ansamblu, elaborate de agenţii economici, cu privire la respectarea prevederilor prescripţiilor tehnice.
La proiecte complexe, prin delegare de la I.S.C.I.R., unitatea centrala, se pot executa verificãri şi de cãtre unitãţi de proiectare autorizate de I.S.C.I.R., avizarea fãcându-se de cãtre unitãţile I.S.C.I.R., pe baza documentaţiei de verificare prezentatã.
e) Executa în laboratoarele proprii sau participa la lucrãrile de omologare (acceptare) a instalaţiilor, aparatelor, procedeelor de sudare, materialelor şi mijloacelor de control, la cererea şi din împuternicirea I.S.C.I.R., unitatea centrala.
f) Verifica, dupã caz, instalaţiile şi aparatele în timpul construirii, pe fluxul de fabricaţie şi în final, pe parcursul montajului, la punerea în funcţiune, periodic în exploatare, pe parcursul repararii, în timpul încãrcãrii, transportului sau depozitarii în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice - Colecţia I.S.C.I.R.
g) Verifica, prin sondaj, la agenţii economici care produc materiale şi mijloace de control, respectarea condiţiilor prevãzute prin documentaţia de omologare şi normele de produs, precum şi respectarea prescripţiilor tehnice - Colecţia I.S.C.I.R.
h) Organizeazã şi/sau participa la cursuri, în vederea specializãrii, şcolarizãrii şi/sau instruirii profesionale, dupã caz, a sudorilor, personalului care executa examinari nedistructive, precum şi a personalului de exploatare - fochisti, macaragii, liftieri şi alte categorii de personal stabilite prin prescripţiile tehnice - Colecţia I.S.C.I.R.
i) Întocmeşte, pe baza documentaţiei prezentate şi, dupã caz, a verificãrilor şi încercãrilor efectuate, propuneri privind îndeplinirea condiţiilor de siguranta prevãzute în prescripţiile tehnice în vigoare în România, pe care le prezintã la I.S.C.I.R., unitatea centrala, în vederea avizãrii de cãtre aceasta a importului de instalaţii, aparate, materiale şi mijloace de control.
j) Propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, retragerea autorizaţiilor acordate agenţilor economici, sudorilor, personalului care executa examinari nedistructive sau personalului de exploatare, ori de câte ori constata ca nu sunt îndeplinite prevederile prescripţiilor tehnice şi retrage aceste autorizaţii cu acordul I.S.C.I.R., unitatea centrala.
k) Propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, în vederea interzicerii functionarii instalaţiilor şi aparatelor, atunci când constata ca nu sunt îndeplinite prevederile prescripţiilor tehnice privind funcţionarea în condiţii de siguranta a acestora şi retrage autorizaţia de funcţionare cu acordul I.S.C.I.R., unitatea centrala.
l) Propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, mãsuri, în vederea interzicerii producerii, livrãrii sau utilizãrii materialelor şi mijloacelor de control, când constata ca nu sunt îndeplinite prevederile prescripţiilor tehnice şi interzice, în baza proceselor-verbale încheiate, producerea şi livrarea acestora cu acceptul I.S.C.I.R., unitatea centrala.
m) Face propuneri cu privire la problemele de standardizare şi prezintã observaţii la standardele naţionale din domeniul sau de activitate.
n) Întocmeşte, la cererea I.S.C.I.R., unitatea centrala, rapoarte tehnice de analiza, în vederea avizãrii proiectelor de acte normative, sau alte situaţii în domeniul sau de activitate.
o) Analizeazã cauzele producerii avariilor şi accidentelor instalaţiilor şi aparatelor şi propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, mãsuri pentru prevenirea acestora.
p) Percepe, pentru prestãrile de servicii efectuate, tarife stabilite în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ce se constituie în surse de finanţare a activitãţii acestor unitãţi.
r) Sesizeazã I.S.C.I.R., unitatea centrala, pentru a aplica, în condiţiile prevãzute de lege, sancţiuni contravenţionale privind abaterile de la prevederile legii şi ale prescripţiilor tehnice şi pentru înştiinţarea organelor competente despre faptele de încãlcare a dispoziţiilor legale privind funcţionarea, în condiţii de siguranta, a instalaţiilor şi aparatelor, sancţionate de legea penalã.

ANEXA 4

ATRIBUŢII
privind activitatea financiar-contabila

I.S.C.I.R., constituitã şi organizatã conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 382/1997 , este prevãzutã cu finanţare din venituri extrabugetare, obţinute pe baza serviciilor prestate agenţilor economici sau persoanelor fizice, conform atribuţiilor pe linie tehnica, prevãzute în anexele nr. 2 şi 3.
Veniturile extrabugetare se încaseazã, se administreazã şi se contabilizeaza de cãtre I.S.C.I.R., unitatea centrala, şi de cãtre unitãţile teritoriale ale acesteia, potrivit normelor legale în vigoare. Un procent de pana la 30% din veniturile extrabugetare realizate de unitãţile din teritoriu, în funcţie de necesitaţi, este la dispoziţia inspecţiei centrale, în vederea redistribuirii pentru investiţii, cheltuieli curente (cheltuieli de personal şi cheltuieli materiale) şi pentru dotarea tehnica de ansamblu a inspecţiei. În acest scop îşi vor deschide conturi la unitãţile de trezorerie ale Ministerului Finanţelor, precum şi la societãţi bancare, dupã caz, şi îşi vor constitui aparatul financiar-contabil de specialitate propriu sau, dupã caz, pot contracta servicii şi colaborãri în domeniu.
Din veniturile încasate au dreptul sa efectueze cheltuieli curente (de personal şi cheltuieli materiale) şi cheltuieli de capital (investiţii) în limita veniturilor şi a prevederilor aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli propriu şi pe baza fundamentarilor şi aprobãrilor cerute de legislaţia în vigoare.
Bugetele de venituri şi cheltuieli pentru unitãţile teritoriale se vor aproba de cãtre I.S.C.I.R., unitatea centrala.
Cheltuielile se vor prevedea în bugetul de venituri şi cheltuieli şi se vor inregistra în execuţie conform clasificatiei bugetare-tip, aprobatã pe anul în curs.
Orice cheltuiala se poate aproba de conducãtorul unitãţii, dacã a fost în prealabil avizatã, potrivit legii, de cãtre conducãtorul compartimentului financiar-contabil sau de alte persoane însãrcinate cu executarea controlului financiar preventiv, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 720/1992 .
Controlul financiar preventiv se organizeazã prin grija fiecãrui titular de cont.
Activitatea financiarã va fi condusã pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli, întocmit pentru fiecare unitate în parte, conform normelor Ministerului Finanţelor, şi aprobat de inspecţia centrala, centralizat şi analizat la nivelul întregii activitãţi prin grija I.S.C.I.R. şi cu viza secretarului de stat coordonator, pentru bugetul de venituri şi cheltuieli total al inspecţiei.
Contabilitatea veniturilor, a cheltuielilor şi a patrimoniului unitãţilor se organizeazã la nivelul unitãţilor I.S.C.I.R., conform Planului de conturi pentru instituţiile de stat şi instrucţiunilor de aplicare aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 324/1994 , cu modificãrile ulterioare, Ordinului ministrului finanţelor nr. 596/1970 , <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 şi Regulamentului de aplicare a Legii contabilitãţii, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 704/1993 .
În acest scop I.S.C.I.R. şi unitãţile sale teritoriale vor organiza inventarierea patrimoniului, vor stabili rezultatele şi vor face valorificarea conform prevederilor <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 şi Regulamentului de aplicare a Legii contabilitãţii, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 704/1993 . I.S.C.I.R. şi unitãţile sale teritoriale îşi vor constitui, prin decizie proprie vizata de secretarul de stat coordonator, comisii şi subcomisii de inventariere a patrimoniului (a mijloacelor materiale, financiare şi bãneşti).
Persoanele care îndeplinesc funcţia de casier, gestionar sau funcţii asimilate acestora vor prezenta, la angajare, cazierul, iar dupã angajare vor constitui o garanţie din salariul propriu, într-un cuantum conform dispoziţiilor legale în vigoare.
Toate documentele de angajare de cheltuieli (contracte, comenzi, deconturi etc.) vor putea constitui baza pentru efectuarea plãţilor, dacã poarta semnatura de certificare a conducatorului unitãţii I.S.C.I.R., viza de control preventiv a organului financiar propriu al I.S.C.I.R. şi a unitãţii teritoriale, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 720/1991.
Trimestrial şi anual, la termenele solicitate, I.S.C.I.R. va prezenta Direcţiei generale economico-financiare bilanţul contabil, contul de execuţie şi anexele la bilanţ, conform normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
I.S.C.I.R. va întocmi toate dãrile de seama şi rapoartele prevãzute în actele normative în vigoare şi le va inainta, în termen, organelor în drept.

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016