Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.589 din 1 noiembrie 2001  pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.589 din 1 noiembrie 2001 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de pregatire si desfasurare a avizarii lucrarilor publice de interes national si a locuintelor

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 13 decembrie 2001
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei,
în temeiul prevederilor <>art. 10 din Hotãrârea Guvernului nr. 906/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind procedurile de pregãtire şi desfãşurare a avizãrii lucrãrilor publice de interes naţional şi a locuinţelor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã pentru dezvoltarea infrastructurii, investiţii şi concesiuni din cadrul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Orice alte dispoziţii contrare îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Tudor Florescu,
secretar de stat


ANEXA 1

REGULAMENT
privind procedurile de pregãtire şi desfãşurare a avizãrii lucrãrilor publice de interes naţional şi a locuinţelor

CAP. 1
Prevederi generale
ART. 1
Consiliul Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliul interministerial, înfiinţat în temeiul dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 906/2001 , asigura prin activitatea sa o conceptie unitarã a aplicãrii politicii statului de echipare cu construcţii, instalaţii, echipamente edilitare şi locuinţe a teritoriului naţional.
ART. 2
Consiliul interministerial este un organism consultativ al Guvernului, fãrã personalitate juridicã, alcãtuit din reprezentanţi ai ministerelor, ai organismelor centrale din subordinea Guvernului, interesate în procesul de promovare a lucrãrilor publice de interes naţional şi a locuinţelor.
ART. 3
Consiliul interministerial analizeazã şi avizeazã documentaţii tehnico-economice la stadiul de:
a) studii de prefezabilitate care stau la baza deciziei ordonatorului principal de credite de a realiza investiţii care, potrivit prevederilor legale, intra în competenta de aprobare a Guvernului;
b) studii de fezabilitate a lucrãrilor publice finanţate integral sau în completare de la bugetul de stat, bugetele locale, surse proprii şi care, potrivit prevederilor legale, sunt în competenta de aprobare a Guvernului;
c) studii de fezabilitate pentru obiective de investiţii care utilizeazã credite externe garantate de Guvern sau de autoritãţile locale;
d) studii de fezabilitate pentru lucrãri publice finanţate din surse proprii ale agenţilor economici, ale cãror valori sunt mai mari decât plafonul stabilit prin legea bugetului de stat pentru investiţii noi aflate în competenta de aprobare a Guvernului;
e) programe care privesc activitatea de investiţii şi care se supun spre aprobare Guvernului.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea Consiliului interministerial
ART. 4
Consiliul interministerial are componenta prevãzutã în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 906/2001 . Ordonatorul principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia îşi nominalizeaza şi reprezentantul în Consiliul interministerial, o data cu cererea de avizare.
ART. 5
Conducerea Consiliului interministerial este formatã dintr-un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi.
ART. 6
Consiliul interministerial îşi desfãşoarã activitatea în plen sau în comisii de specialitate, în funcţie de natura şi de complexitatea obiectivelor de investiţii supuse aprobãrii.
ART. 7
Şedinţele în plen se convoacã, de regula, lunar sau ori de câte ori este necesar.
ART. 8
Convocarea membrilor Consiliului interministerial se face prin grija Secretariatului Consiliului interministerial. Cu 5 zile înainte de data şedinţei Consiliului interministerial i se va preda fiecãrui membru o mapa cu documente, care va conţine: invitaţia de participare, ordinea de zi şi rapoartele aferente fiecãrei lucrãri incluse pe ordinea de zi.
Reprezentantul ordonatorului principal de credite bugetare va primi mapa cu documente în ziua prezentãrii la şedinţa. Confirmarea participãrii se poate face telefonic sau prin fax.
ART. 9
Şedinţele în plen sunt regulamentar constituite când participa doua treimi din numãrul membrilor Consiliului interministerial. Şedinţele sunt conduse de preşedintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de unul dintre cei 2 vicepreşedinţi.
Hotãrârile privind avizarea lucrãrilor trebuie sa întruneascã votul majoritãţii simple a membrilor Consiliului interministerial prezenţi. În cazul în care un membru al Consiliului interministerial lipseşte va fi delegat un înlocuitor cu mandat şi drept de vot. Din voturile "pentru" trebuie sa facã parte voturile preşedintelui şi ordonatorului principal de credite care supune spre avizare documentaţia tehnico-economicã.
Membrii Consiliului interministerial sunt solidar rãspunzãtori conform prevederilor <>art. 6 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 906/2001 .
ART. 10
La lucrãrile Consiliului interministerial, pe lângã membri, pot participa în calitate de invitaţi:
a) reprezentanţi ai administraţiei publice centrale sau locale implicate în realizarea investiţiei;
b) reprezentanţi ai unor instituţii de învãţãmânt superior;
c) reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale;
d) experţi şi specialişti angajaţi pe baza de contract.
ART. 11
Înfiinţarea comisiilor de specialitate se solicita de cãtre Secretariatul Consiliului interministerial în funcţie de natura şi de complexitatea obiectivului de investiţii analizat. Aceste comisii se organizeazã şi funcţioneazã conform instrucţiunilor prevãzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
ART. 12
Membrii comisiilor de specialitate sunt specialişti desemnaţi de cãtre ordonatorii principali de credite şi numiţi prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
Dintre aceştia vor fi nominalizaţi de Secretariatul Consiliului interministerial acei specialişti care vor analiza documentele supuse avizãrii. Ei vor fi angajaţi pe baza de contract de cãtre beneficiarul investiţiei.
ART. 13
Hotãrârile luate în comisiile de specialitate se supun spre aprobare Consiliului interministerial în vederea emiterii avizului.

CAP. 3
Secretariatul Consiliului interministerial
ART. 14
Secretariatul Consiliului interministerial, denumit în continuare Secretariat, este organizat în cadrul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
ART. 15
Secretariatul primeşte, verifica şi înregistreazã documentaţiile propuse spre analiza şi avizare. Acestea trebuie sa fie întocmite conform metodologiei şi conţinutului-cadru stabilite de reglementãrile în vigoare. În situaţia depunerii unei documentaţii incomplete, aceasta se restituie solicitantului.
ART. 16
Pentru fiecare lucrare supusã spre avizare Secretariatul asigura cu personal propriu sau cu specialişti numiţi prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei analiza de fond. În acest scop este numit un responsabil de lucrare, care rãspunde de întocmirea raportului de analiza prezentat în şedinţa de lucru a Consiliului interministerial. Termenul pentru analiza şi întocmirea raportului este de pana la 30 de zile lucrãtoare, în funcţie de complexitatea documentaţiei.
ART. 17
În activitatea de analiza a documentaţiilor Secretariatul poate apela la sprijinul unor specialişti constituiţi în comisii de specialitate, în funcţie de complexitatea obiectivelor de investiţii.
ART. 18
Cheltuielile legate de analiza în cadrul comisiilor de specialitate a lucrãrilor publice de interes naţional se suporta de beneficiarii investiţiilor din cheltuielile de proiectare, pe baza de pontaj vizat de Secretariat.
ART. 19
Secretariatul informeazã Consiliul interministerial asupra cererilor de avizare şi întocmeşte programul lunar de avizare pe care îl prezintã spre aprobare preşedintelui Consiliului interministerial. În baza acestui program aprobat se face convocarea şedinţelor în plen sau a comisiilor de specialitate, dupã caz.
ART. 20
Membrii Consiliului interministerial pot sa consulte la cerere documentaţiile complete într-un spaţiu amenajat în cadrul Secretariatului.
ART. 21
În şedinţele Consiliului interministerial Secretariatul asigura întocmirea proceselor-verbale pentru fiecare obiectiv de investiţii, care se dau spre semnare tuturor membrilor prezenţi.
ART. 22
În baza procesului-verbal al şedinţei de avizare Secretariatul întocmeşte avizul Consiliului interministerial şi îl prezintã spre semnare preşedintelui comisiei de specialitate.
ART. 23
Secretariatul întocmeşte şi pãstreazã registrul unic al evidentei documentaţiilor avizate în Consiliul interministerial, precum şi al avizelor emise. De asemenea, Secretariatul gestioneazã banca de date şi arhiva Consiliului interministerial.

CAP. 4
Procedura de avizare
ART. 24
În deschiderea şedinţei preşedintele Consiliului interministerial sau, în lipsa acestuia, unul dintre vicepreşedinţii acestuia propune spre aprobare ordinea de zi.
ART. 25
Pentru fiecare lucrare reprezentantul ordonatorului principal de credite prezintã documentaţia.
ART. 26
Opiniile, observaţiile şi propunerile rezultate în urma discuţiilor sunt consemnate într-un registru. Concluziile, precum şi termenele pentru introducerea în documentaţie a observaţiilor şi recomandãrilor vor fi formulate de conducãtorul şedinţei de avizare şi, dupã aprobarea lor de cãtre membrii Consiliului interministerial, vor fi trecute în procesul-verbal al şedinţei de avizare.
Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezenţi.
Macheta-model a procesului-verbal al şedinţei de avizare este prevãzutã în anexa nr. 2 la prezentul regulament.
ART. 27
Aprobarea sau respingerea documentaţiei se va face prin votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi.
ART. 28
Prin grija Secretariatului, pe baza procesului-verbal al şedinţei de avizare, se întocmeşte avizul Consiliului interministerial, conform modelului din anexa nr. 3 la prezentul regulament, şi se prezintã spre semnare preşedintelui. În aviz vor fi trecute observaţiile şi recomandãrile fãcute în şedinţa Consiliului interministerial.
ART. 29
În situaţia respingerii documentaţiei, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiatã investitorului.
Pentru documentaţiile neavizate, înapoiate investitorului, raportul de analiza şi copia de pe procesul-verbal al şedinţei de avizare a fiecãrei documentaţii se pãstreazã în arhiva Secretariatului.
ART. 30
Pentru fiecare lucrare avizatã se va deschide un dosar cuprinzând:
a) nota de prezentare a lucrãrii;
b) raportul comisiilor de specialitate, când este cazul;
c) raportul de analiza;
d) procesul-verbal al şedinţei de avizare a lucrãrii;
e) avizul Consiliului interministerial.
Secretariatul va pãstra documentaţia primitã spre analiza şi avizare.

CAP. 5
Avizul
ART. 31
Consiliul interministerial emite avizul care certifica necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii. Avizul conţine caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.
ART. 32
Avizul se semneazã de preşedintele Consiliului interministerial.
ART. 33
Avizele se numeroteaza şi se înregistreazã într-un registru special care se pãstreazã la Secretariat.

CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 34
Consiliul interministerial va analiza anual situaţia lucrãrilor supuse spre avizare, avizate sau respinse, pe baza raportului întocmit de Secretariat.
ART. 35
Secretariatul va face propuneri de modificare a prezentului regulament, ţinând seama de evoluţia legislaţiei în materie.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

INSTRUCŢIUNI DE LUCRU
ale comisiilor de specialitate

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Obiectul prezentelor instrucţiuni îl constituie modul de organizare şi funcţionare, componenta şi atribuţiile comisiilor de specialitate pentru analizarea documentaţiilor privind lucrãrile publice de interes naţional şi locuinţe.
ART. 2
Comisiile de specialitate pentru analizarea documentaţiilor privind lucrãrile publice de interes naţional şi locuinţe, denumite în continuare comisii, elaboreazã, în urma analizei documentaţiilor, raportul de specialitate care reprezintã baza de informaţii necesare pentru întocmirea sintezei de cãtre Secretariat în vederea avizãrii documentaţiei de cãtre Consiliul interministerial.

CAP. 2
Componenta şi organizarea
ART. 3
Comisiile au în componenta specialişti propuşi de cãtre Secretariat dintre membrii numiţi prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
În cazul în care un specialist nu îşi mai poate desfasura atribuţiile, prin grija Secretariatului se va solicita înlocuirea acestuia.
ART. 4
Fiecare comisie va fi alcãtuitã, în funcţie de complexitatea lucrãrii, de cãtre Secretariat şi îşi va desfasura activitatea pe baza prezentelor instrucţiuni într-un spaţiu special amenajat în cadrul Secretariatului.
ART. 5
Secretariatul va nominaliza un membu al comisiei, a cãrui specialitate este preponderenta în cadrul lucrãrii propuse spre analiza, care va reprezenta comisia.
ART. 6
Raportul de specialitate rezultat în urma analizei documentaţiei se va transmite la Secretariat în termen de 5-10 zile lucrãtoare de la data punerii la dispoziţie a documentaţiei, în funcţie de complexitatea lucrãrii.
ART. 7
Acest raport va cuprinde observaţiile membrilor comisiei şi propunerile privind avizarea documentaţiei, sub semnatura.
ART. 8
Membrii comisiei sunt rãspunzãtori solidar pentru propunerile fãcute în raportul de specialitate.

CAP. 3
Atribuţii
ART. 9
Comisia are urmãtoarele atribuţii:
a) analizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
b) armonizarea structurii studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate cu prevederile legislaţiei europene, pentru investiţiile finanţate din credite externe;
c) formularea de propuneri concrete privind promovarea sau respingerea documentaţiei analizate şi argumentele de ordin tehnico-economic care stau la baza acestora.

CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 10
Membrii comisiei vor presta activitatea pe baza de contract încheiat cu beneficiarii de investiţii.
În termen de 3 zile de la nominalizarea membrilor comisiei de cãtre Secretariat beneficiarul de investiţie este obligat sa încheie contract cu aceştia.
ART. 11
Revocarea membrilor comisiei se face prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, la propunerea Secretariatului.

ANEXA 2
--------
la regulament
-------------

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE


PROCES-VERBAL Nr. .......
al şedinţei de avizare din ...........

1. Date generale
Obiectiv de investiţii: ....................................................
Ordonator principal de credite: ............................................
Beneficiar: ................................................................
Proiectant: ................................................................
Proiect: ...................................................................
2. Conţinutul documentaţiei
2.1. Descrierea investiţiei
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
2.2. Avize şi acorduri
Avizele şi acordurile care însoţesc documentaţia sunt menţionate în raportul de analiza.
3. Concluzii rezultate din raportul de analiza
Studiul de fezabilitate argumenteaza necesitatea şi oportunitatea investiţiei.
Soluţia tehnica prezentatã respecta cerinţele temei de proiectare şi prevederile normelor şi normativelor în vigoare.
Se propune avizarea documentaţiei tehnico-economice cu valoarea totalã a lucrãrilor de ........ mii lei, din care C+M ......... mii lei (în preţurile lunii .........).
4. Concluzii şi propuneri ale şedinţei de avizare
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
5. Participanţi la şedinţa de avizare
5.1. Membri permanenţi:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
5.2. Invitaţi:
1.
2.
3.
.
.
.
Responsabil de lucrare,


ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZ
nr. ........ din .........

Temeiul legal .............................................................
.............................................................
.............................................................

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE


AVIZEAZĂ FAVORABIL
fãrã/cu observaţii

Denumirea obiectivului de investiţii ....................................
Faza ....................................................................
Ordonator principal de credite ..........................................
Observaţii la documentaţia avizatã ......................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................

Preşedintele
Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice
de Interes Naţional şi Locuinţe,


Anexa la Avizul nr. ..........

Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici
ai obiectivului de investiţii

Denumirea .............................................................
Ordonatorul principal de credite ......................................
Beneficiar ............................................................
Amplasament ...........................................................

Indicatorii tehnico-economici

Valoarea totalã a investiţiei .......................................*),
din care C+M ...........................................................
Suprafata totalã desfasurata ...........................................
Durata de realizare a investiţiei ......................................

Secretariatul Consiliului Interministerial
de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe
--------------------
*) Valoarea este confidenţialã şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016