Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.441 din 12 martie 2003  privind infiintarea Secretariatului de risc pentru controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.441 din 12 martie 2003 privind infiintarea Secretariatului de risc pentru controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase

EMITENT: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 26 martie 2003

În temeiul prevederilor <>art. 3 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, astfel cum a fost modificat şi completat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2002 , ale art. 3 lit. n) şi o) şi ale <>art. 11 lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 privind prevenirea, reducerea şi controlul integrat al poluarii, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 645/2002 , ale <>art. 19 din Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi ale art. 3 pct. II lit. n şi ale <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului,

ministrul apelor şi protecţiei mediului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã, în cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, Secretariatul de risc pentru controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase, denumit în continuare Secretariat de risc.
(2) Secretariatul de risc este un compartiment special care se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, inspectoratelor de protecţie a mediului judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi în cadrul Administraţiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunãrii", care au în domeniul de responsabilitate unitãţi economice de tip SEVESO II.
ART. 2
Secretariatul de risc este format din 3 persoane la nivel central şi din 1-2 persoane la nivel teritorial, în funcţie de numãrul de unitãţi economice tip SEVESO II, care intra în domeniul de responsabilitate al fiecãrui inspectorat teritorial de protecţie a mediului şi al Administraţiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunãrii", şi de specificul fiecãrui judeţ, la propunerea Comisariatului General al Garzii de Mediu.
ART. 3
Principalele atribuţii ale Secretariatului de risc sunt:
a) coordonarea activitãţii autoritãţilor publice centrale şi locale responsabile pentru implementarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
b) inventarierea unitãţilor economice supuse prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 ;
c) elaborarea procedurilor specifice în domeniul managementului riscului şi controlului activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
d) stabilirea programelor de modelare pentru evaluarea riscului la nivel naţional şi aprobarea acestora prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului;
e) planificarea prezentãrii rapoartelor de siguranta de cãtre unitãţile economice existente;
f) analiza programelor de evaluare a riscului şi stabilirea unui program unic, pe fiecare ramura industriala, care sa fie utilizat de toţi agenţii economici pentru evaluarea riscului;
g) urmãrirea modului de respectare a termenelor de transmitere de cãtre agenţii economici a notificãrilor, a politicilor de prevenire a accidentelor majore, a rapoartelor de securitate, a planurilor de urgenta interna şi a informaţiilor necesare elaborãrii planurilor de urgenta externa în concordanta cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 ;
h) întocmirea planurilor de inspecţie şi urmãrirea modului de realizare a inspectiilor pentru verificarea respectãrii prevederilor <>art. 17 din Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 ;
i) elaborarea programelor de instruire;
j) crearea unui registru-baza de date care va cuprinde informaţii referitoare la obiectivele ce intra sub incidenta prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi analiza cauzelor producerii accidentului major, experienta acumulatã şi mãsurile preventive necesare a fi luate, conform <>art. 18 din Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 ;
k) raportarea accidentelor majore la Uniunea Europeanã.
ART. 4
(1) Atribuţiile şi responsabilitãţile Secretariatului de risc la nivel central şi ale secretariatelor de risc teritoriale se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului de risc.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului de risc se emite în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin de cãtre Comisariatul General al Garzii de Mediu şi se aproba prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului.
ART. 5
Comisariatul General al Garzii de Mediu şi Direcţia management şi resurse umane vor pune în aplicare prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apelor
şi protecţiei mediului,
Petru Lificiu

Bucureşti, 12 martie 2003.
Nr. 1.441.



────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016