Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.418 din 21 noiembrie 2006  pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatea de constituire si utilizare a fondului destinat stimularii personalului din Ministerul Sanatatii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si structurile teritoriale ale acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.418 din 21 noiembrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatea de constituire si utilizare a fondului destinat stimularii personalului din Ministerul Sanatatii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si structurile teritoriale ale acestora

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 961 din 29 noiembrie 2006

În temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) şi ale <>art. 285 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice,
vãzând Referatul de aprobare comun al Direcţiei generale buget şi credite externe din Ministerul Sãnãtãţii Publice şi al directorului general al Casei Naţionale de Asigurãri Sociale de Sãnãtate nr. EN.6863/CV.4.855/2006,

ministrul sãnãtãţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind modalitatea de constituire şi utilizare a fondului destinat stimulãrii personalului din Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi structurile teritoriale ale acestora, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţile de sãnãtate publicã şi casele de asigurãri de sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE privind modalitatea de constituire şi utilizare a fondului destinat stimulãrii personalului din Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi structurile teritoriale ale acestora

CAP. 1
Fondul de stimulente

ART. 1
Personalul din Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi din structurile teritoriale ale acestora care administreazã, monitorizeazã şi gestioneazã bugetele pentru care se face colectarea contribuţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate, respectiv autoritãţile de sãnãtate publicã şi casele de asigurãri de sãnãtate, poate beneficia de stimulente lunare sau trimestriale, potrivit legii.
ART. 2
(1) Fondul destinat stimulãrii personalului, ce se poate acorda personalului Ministerului Sãnãtãţii Publice, personalului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al structurilor teritoriale ale acestora, se constituie prin virarea de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a unei cote de 2,5 % din sumele încasate la bugetul fondului prin executarea silitã de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
(2) Fondul destinat stimulãrii personalului se mai constituie şi prin reţinerea unei cote de 5% din sumele încasate la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, de casele de asigurãri de sãnãtate, din executare silitã şi din majorãrile de întârziere aferente.
(3) În sensul celor menţionate la alin. (2), sunt supuse procedurii de executare silitã persoanele fizice autorizate sã desfãşoare activitãţi independente (care realizeazã venituri din profesii liberale, venituri comerciale sau venituri din drepturile de proprietate intelectualã), persoanele fizice care nu au calitatea de salariat, dar sunt obligate sã se asigure, şi nu se încadreazã în prevederile <>art. 213 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, persoanele fizice care se asigurã facultativ, precum şi asociaţii unici ai societãţilor comerciale cu rãspundere limitatã.
(4) În sensul celor menţionate la alin. (2), sumele încasate la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate sunt cele asupra cãrora a fost începutã procedura de executare silitã prin comunicarea somaţiei în condiţiile legii, însoţitã de copia de pe titlul executoriu, ca urmare a:
a) plãţii efective efectuate din proprie iniţiativã de debitor;
b) plãţii efective efectuate de un terţ, persoanã fizicã sau juridicã, care îşi asumã obligaţia de platã în numele debitorului sau alãturi de acesta, potrivit legii, printr-un angajament de platã sau printr-un act încheiat;
c) vãrsãmintelor efectuate ca urmare a înfiinţãrii popririi, de cãtre orice terţ, persoanã fizicã, societate bancarã sau altã persoanã juridicã, care deţine sau datoreazã sume de bani debitorului;
d) valorificãrii bunurilor mobile sau imobile în cadrul procedurii de executare silitã.
ART. 3
(1) Sumele aferente fondului destinat stimulãrii personalului, constituit potrivit art. 2 alin. (1), se vireazã de Ministerul Finanţelor Publice, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã, în contul colector RO73TREZ7005001XXX000020, deschis în acest scop pe seama Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti.
(2) Cota de 15% din fondul destinat stimulãrii personalului, constituit potrivit art. 2 alin. (2), se vireazã de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã, în contul colector al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate RO73TREZ7005001XXX000020, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti.
ART. 4
Fondul destinat stimulãrii personalului se formeazã dupã cum urmeazã:
a) pentru Ministerul Sãnãtãţii Publice şi autoritãţile de sãnãtate publicã, din fondul constituit potrivit art. 2 alin. (1);
b) pentru Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi structurile teritoriale ale acesteia, din fondurile constituite potrivit art. 2 alin. (1) şi (2).
ART. 5
(1) Fondul destinat stimulãrii personalului, constituit potrivit art. 2 alin. (1), virat de Ministerul Finanţelor Publice în contul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, se repartizeazã dupã cum urmeazã:
- o cotã de 75% caselor de asigurãri de sãnãtate;
- o cotã de 25% se reţine la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, din care o cotã de 30% revine Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) Cota de 75% reprezentând fondul destinat stimulãrii personalului se repartizeazã caselor de asigurãri de sãnãtate astfel:
a) 70% din sumã se repartizeazã direct caselor de asigurãri de sãnãtate, ca rezultat al eforturilor depuse în aplicarea procedurilor legale de recuperare a creanţelor la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
b) 30% din sumã se repartizeazã caselor de asigurãri de sãnãtate în funcţie de ponderea fondului de salarii în fondul total de salarii, care sã reflecte efortul fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate în gestionarea Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
ART. 6
Fondul destinat stimulãrii personalului, constituit potrivit art. 2 alin. (2), se repartizeazã astfel:
- o cotã de 85% din suma totalã rãmâne la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate şi se utilizeazã pentru stimularea personalului propriu;
- o cotã de 15% din suma totalã se vireazã de casele de asigurãri de sãnãtate la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru stimularea personalului acesteia.

CAP. 2
Repartizarea fondului destinat stimulãrii personalului

ART. 7
Fondul destinat stimulãrii personalului se repartizeazã dupã cum urmeazã:
a) de ministru pentru structurile Ministerului Sãnãtãţii Publice şi autoritãţilor de sãnãtate publicã, pe baza criteriilor stabilite în prezentele norme metodologice, la propunerea conducerii acestora, cu avizul secretarului general sau al secretarului general adjunct;
b) de preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru structurile proprii şi pentru casele de asigurãri de sãnãtate, pe baza criteriilor stabilite în prezentele norme metodologice, la propunerea:
- conducerii direcţiilor generale, direcţiilor şi serviciilor, cu avizul directorului general, la nivelul structurilor Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
- conducerii caselor de asigurãri de sãnãtate, la nivelul structurilor acestora.

CAP. 3
Criteriile de repartizare a fondului destinat stimulãrii personalului

ART. 8
În aplicarea prevederilor art. 7 se stabilesc urmãtoarele criterii de repartizare:
a) pentru personalul din Ministerul Sãnãtãţii Publice şi din Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate:
- contribuţia specialã la realizarea sarcinilor;
- contribuţia la iniţierea, elaborarea şi avizarea actelor normative care sã asigure o mai bunã gestionare a bugetului asigurãrilor sociale de sãnãtate;
- competenţa profesionalã şi cunoştinţele în domenii conexe;
- creativitatea, puterea de sintezã şi loialitatea faţã de instituţie;
- asumarea responsabilitãţii şi eficienţa în îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
- disponibilitatea pentru realizarea unor activitãţi suplimentare datorate unor situaţii neprevãzute, de urgenţã sau cu grad crescut de dificultate;
- spiritul de iniţiativã şi capacitatea de soluţionare a problemelor din sfera de competenţã;
- adaptabilitatea, flexibilitatea şi capacitatea de soluţionare şi de valorificare a experienţei dobândite;
- contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii proprii din aparatul propriu al Ministerului Sãnãtãţii Publice, al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al caselor de asigurãri de sãnãtate, la aplicarea legislaţiei specifice;
- timpul de muncã efectiv lucrat în luna pentru care se acordã stimulentele;
- conduita în timpul serviciului;
b) pentru personalul din casele de asigurãri de sãnãtate şi autoritãţile de sãnãtate publicã:
- contribuţia efectivã la activitatea de identificare a debitelor, de urmãrire şi încasare prin executare silitã a debitorilor restanţi;
- frecvenţa, valoarea şi dificultatea încasãrii debitelor din executarea silitã;
- competenţa profesionalã doveditã şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
- contribuţia deosebitã la realizarea sarcinilor ce îi revin;
- competenţa profesionalã şi cunoştinţele în domenii conexe;
- creativitatea, puterea de sintezã şi loialitatea faţã de instituţie;
- contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii din aparatul propriu şi la aplicarea legislaţiei specifice în domeniul de competenţã;
- timpul de muncã efectiv lucrat în luna pentru care se acordã stimulentele;
- conduita în timpul serviciului.

CAP. 4
Aprobarea nominalã a stimulentelor

ART. 9
(1) Aprobarea nominalã a persoanelor din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, care beneficiazã de stimulente, se face de cãtre ministrul sãnãtãţii publice, respectiv de preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerea secretarului general, respectiv a directorului general. Listele nominale vor fi avizate de conducerea direcţiilor şi serviciilor din structura Ministerului Sãnãtãţii Publice şi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(2) Aprobarea nominalã pentru directorii generali din cadrul caselor de asigurãri de sãnãtate se face de cãtre preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(3) Aprobarea nominalã pentru directorii executivi din cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã se face de ministrul sãnãtãţii publice.
(4) Aprobarea nominalã a persoanelor din structura caselor de asigurãri de sãnãtate se face de cãtre directorii generali ai acestora pentru directori, medicul-şef şi pentru personalul din subordine, iar pentru restul personalului, la propunerea conducerii compartimentelor din structura caselor de asigurãri de sãnãtate.
(5) Aprobarea nominalã a persoanelor din cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã se face de cãtre directorii executivi ai acestora.
ART. 10
Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi:
a) cel mult 3 salarii de bazã pentru personalul de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţile de sãnãtate publicã, casele de asigurãri de sãnãtate, inclusiv pentru cei care ocupã funcţii de conducere, precum şi pentru personalul angajat în cadrul cabinetului demnitarului, cu excepţia funcţiilor de demnitate publicã numite în condiţiile legii;
b) cel mult un salariu de bazã pentru celãlalt personal al Ministerului Sãnãtãţii Publice, Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţilor de sãnãtate publicã şi al caselor de asigurãri de sãnãtate, care ocupã funcţii în structurile administrative, de aprovizionare, secretariat, deservire şi care contribuie la buna desfãşurare a activitãţii.

CAP. 5
Plata stimulentelor şi evidenţierea în contabilitate

ART. 11
Plata stimulentelor aprobate se face în cursul lunii sau al trimestrului curent pentru luna ori trimestrul precedent.
ART. 12
(1) Stimulentele acordate personalului din Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţile de sãnãtate publicã şi din casele de asigurãri de sãnãtate nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra lor unitatea nu calculeazã contribuţia de asigurãri sociale, contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate şi contribuţia de asigurãri de şomaj.
(2) Stimulentele aprobate sunt supuse impozitãrii, potrivit legii, iar asupra lor se calculeazã contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate datoratã de angajat.
ART. 13
Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor privind utilizarea fondului destinat stimulãrii personalului se efectueazã în conturi distincte, potrivit monografiei contabile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
ART. 14
(1) Execuţia fondului destinat stimulãrii personalului din Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţile de sãnãtate publicã şi din casele de asigurãri de sãnãtate se raporteazã trimestrial, odatã cu darea de seamã contabilã pentru "Instituţii publice" prin formularele privind "Disponibil din mijloace cu destinaţie specialã".
(2) Pentru utilizarea fondului destinat stimulãrii personalului, Ministerul Sãnãtãţii Publice, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, autoritãţile de sãnãtate publicã şi casele de asigurãri de sãnãtate vor parcurge fazele de angajare, lichidare, ordonanţare şi platã a cheltuielilor prevãzute în <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
ART. 15
Sumele rãmase necheltuite la finele anului se raporteazã în anul urmãtor şi se utilizeazã cu aceeaşi destinaţie.

ANEXĂ
-----
la normele metodologice
-----------------------

MONOGRAFIE privind modul de înregistrare în evidenţa contabilã a utilizãrii fondului destinat stimulãrii personalului



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Explicaţii Debit Credit
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Evidenţierea drepturilor bãneşti cuvenite angajaţilor,
reprezentând sume acordate din fondul pentru stimularea
personalului 647 4281
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Evidenţierea reţinerilor reprezentând impozit şi 4281 %
contribuţia pentru asigurãri sociale de sãnãtate 444
4314
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Virarea impozitului şi a contribuţiei pentru asigurãri % 550
sociale de sãnãtate 444
4314
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Ridicarea numerarului din bancã în vederea achitãrii 581 550
drepturilor cuvenite angajaţilor 5311 581
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Achitarea în numerar a drepturilor angajaţilor 4281 5311
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Evidenţierea drepturilor bãneşti cuvenite angajaţilor,
plãtite prin card 4281 4282
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Alimentarea cardurilor angajaţilor, reprezentând sume
acordate din fondul pentru stimularea personalului 4282 550
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016