Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.379 din 6 iulie 1998  pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.379 din 6 iulie 1998 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 24 iulie 1998

Ministrul finanţelor,
în baza prevederilor <>art. 29 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal şi ale <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

1. Se aproba Instrucţiunile de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, anexa la prezentul ordin.
2. Direcţia generalã proceduri fiscale şi sistem informaţional pentru veniturile statului şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti rãspund de aplicarea prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu


ANEXA 1


INSTRUCŢIUNI
de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal*)


---------------
*) <>Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 este publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997.


1. Referitor la art. 21:
1.1. Dreptul material de a stabili diferenţe de impozite şi majorãri de întârziere pentru neplata în termen a acestora, precum şi de a constata contravenţii şi de a aplica amenzi şi penalitãţi pentru faptele a cãror constatare şi sancţionare sunt, potrivit legii, de competenta organelor fiscale, aparţine acestor organe şi acest drept se stinge prin prescripţie, dacã nu a fost exercitat în intervalul de timp stabilit de lege.
1.2. Data la care se naşte acest drept este:
a) data la care a expirat termenul de depunere a declaraţiei;
b) data ultimului termen legal de plata a impozitului, în cazul în care legea nu prevede obligaţia depunerii declaraţiei;
c) data comunicãrii cãtre contribuabili a impozitului stabilit de organele fiscale, în condiţiile legii.
1.3. Termenele de prescripţie, aflate în curs înaintea intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1997 , se calculeazã şi se împlinesc potrivit dispoziţiilor legale cuprinse în actele normative aplicabile la data când au început sa curgã.
1.4. Dreptul organelor fiscale de a constata contravenţii şi de a aplica amenzi şi penalitãţi pentru faptele a cãror constatare şi sancţionare sunt, potrivit legii, de competenta acestora se prescrie conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal.
1.5. În sensul prevederilor lit. a), declaraţia este orice document prin care contribuabilul declara impozitele datorate, conform prevederilor din legile fiscale speciale sau din alte reglementãri privind procedura de întocmire şi de depunere a declaraţiilor fiscale.
1.6. Prevederile lit. b) sunt aplicabile în cazul impozitelor forfetare, taxelor de timbru şi al impozitelor încasate prin stopaj la sursa, pentru care legea specialã nu prevede obligaţia depunerii declaraţiei.
1.7. În prevederile lit. c) se încadreazã impozitele stabilite de organele fiscale în condiţiile prevãzute de lege, respectiv impozitele stabilite prin estimare conform reglementãrilor legale în vigoare, precum şi cele pentru care legea specialã prevede stabilirea debitului de cãtre organul fiscal.
2. Referitor la art. 22:
2.1. Întreruperea şterge prescripţia începutã înainte de a se fi ivit împrejurarea care a produs-o.
Dupã întrerupere începe sa curgã o noua prescripţie.
2.2. În cazul în care contribuabilul depune declaraţia fiscalã dupã termenul legal de depunere a acesteia, prescripţia, care a început sa curgã conform art. 21 lit. a), se întrerupe, urmând ca de la data depunerii efective a declaraţiei sa curgã o noua prescripţie.
2.3. În sensul prevederilor lit. d), acţiunile de control sunt atât cele desfãşurate la sediul contribuabilului sau în orice alt loc stabilit de comun acord cu acesta, pe baza evidentelor contabile şi a documentelor justificative, cat şi cele desfãşurate la sediul organului fiscal, pe baza documentelor şi declaraţiilor existente în dosarul fiscal al contribuabilului, inclusiv stabilirea, prin estimare, a diferenţelor de impozite, conform reglementãrilor legale.
Data comunicãrii cãtre contribuabil a diferenţelor de impozit stabilite de organele fiscale este:
a) data la care contribuabilul sau reprezentantul legal al acestuia semneazã procesul-verbal de control;
b) data primirii de cãtre contribuabil a scrisorii recomandate cu confirmare de primire, prin care organul fiscal transmite:
- procesul-verbal de control, în cazul în care contribuabilul sau reprezentantul sau legal a refuzat semnarea acestuia;
- înştiinţarea pentru modificãrile intervenite cu ocazia aprobãrii procesului-verbal de control;
- documentul prin care organele fiscale comunica contribuabilului diferenţele de impozite stabilite prin estimare.
3. Referitor la art. 23:
3.1. Curgerea termenului de prescripţie este opritã pe timpul cat dureazã situaţiile prevãzute de lege care impiedica organul fiscal sa stabileascã diferenţe de impozite.
3.2. Dupã încetarea suspendãrii, prescripţia îşi reia cursul, socotindu-se şi timpul scurs înainte de suspendare.
În cazul în care, dupã încetarea suspendãrii şi pana la împlinirea termenului de prescripţie, au rãmas mai puţin de 6 luni, prescripţia nu se va împlini înainte de expirarea unui termen de 6 luni, calculat de la încetarea cauzei de suspendare.
3.3. Prescripţia se suspenda pe timpul cat contribuabilul se sustrage, cu rea-credinţa, de la efectuarea controlului fiscal prin: tãinuirea bunurilor sau a veniturilor impozabile, nedepunerea la organele fiscale a documentelor şi evidentelor contabile sau prin orice alte acte sau fapte care impiedica desfãşurarea controlului fiscal.
3.4. În cazul în care, cu ocazia efectuãrii controlului fiscal, inspectorul constata deficiente sau alte cauze care impiedica desfãşurarea controlului şi dispune mãsuri pentru remedierea acestora, prescripţia se suspenda pe timpul cat contribuabilul îndeplineşte mãsurile dispuse de acesta.
3.5. Suspendarea termenului de prescripţie se face în baza documentului (proces-verbal) de control, nota de constatare) prin care organul fiscal constata existenta unuia dintre cazurile prevãzute de lege pentru suspendare.
4. Referitor la art. 25:
Termenul de prescripţie de 10 ani este aplicabil în cazurile în care exista o hotãrâre judecãtoreascã definitiva care a stabilit existenta evaziunii fiscale.

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016