Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.343 din 6 noiembrie 2006  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a comisiei de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.343 din 6 noiembrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a comisiei de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 970 din 5 decembrie 2006
Având în vedere prevederile <>art. 668 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice,
vãzând Referatul de aprobare al Secretariatului de Stat pentru Relaţia cu Parlamentul şi Sindicatele nr. E.N./6.282 din 6 noiembrie 2006,

ministrul sãnãtãţii publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţã profesionalã pentru cazurile de malpraxis, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Comisia de monitorizare şi competenţã profesionalã pentru cazurile de malpraxis va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 6 noiembrie 2006.
Nr. 1.343.

ANEXĂ

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţã profesionalã pentru cazurile de malpraxis

CAP. I
Componenţa comisiei

ART. 1
Comisia de monitorizare şi competenţã profesionalã pentru cazurile de malpraxis, denumitã în continuare comisie, se constituie în conformitate cu dispoziţiile <>art. 668 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare.
ART. 2
Comisia funcţioneazã la nivelul autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 3
Comisia este alcãtuitã din 13 membri, dupã cum urmeazã:
a) 2 reprezentanţi ai autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, dintre care unul este, obligatoriu, directorul adjunct al autoritãţii de sãnãtate publicã respective, numiţi prin decizie a conducãtorului acestor instituţii;
b) 2 reprezentanţi ai casei judeţene de asigurãri de sãnãtate sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, numiţi prin decizie a preşedintelui-director general al casei respective;
c) 2 reprezentanţi ai colegiului judeţean al medicilor, numiţi prin decizie a preşedintelui instituţiei respective;
d) 2 reprezentanţi ai colegiului judeţean al medicilor dentişti, numiţi prin decizie a preşedintelui instituţiei respective;
e) 2 reprezentanţi ai colegiului judeţean al farmaciştilor, numiţi prin decizie a preşedintelui instituţiei respective;
f) 2 reprezentanţi ai ordinului judeţean al asistenţilor şi moaşelor din România, numiţi prin decizie a preşedintelui instituţiei respective;
g) un expert medico-legal, numit prin decizie a conducãtorului instituţiei din care face parte.
ART. 4
Durata mandatului de membru al comisiei este de 4 ani, fiecare membru al comisiei putând fi reînvestit, la propunerea instituţiei din care face parte.
ART. 5
(1) În cazul imposibilitãţii definitive de exercitare a mandatului de cãtre unul dintre membri, instituţia care l-a numit va desemna înlocuitorul acestuia pentru durata restantã a mandatului.
(2) Se considerã imposibilitate definitivã de exercitare a mandatului orice împrejurare care creeazã o indisponibilizare cu o duratã de 90 de zile consecutive.
ART. 6
Membrii comisiei trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie cetãţeni români cu domiciliul în România;
b) sã aibã o bunã reputaţie şi pregãtire profesionalã;
c) sã aibã cel puţin 5 ani vechime în domeniul sãu de activitate;
d) sã nu fi sãvârşit în exercitarea profesiei un act de malpraxis stabilit printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
e) sã nu aibã cazier judiciar.
ART. 7
Calitatea de membru al comisiei înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;
b) prin demisie;
c) prin revocare de cãtre instituţia/organismul profesional care l-a desemnat;
d) prin înlocuire, în condiţiile art. 5.

CAP. II
Incompatibilitãţi

ART. 8
(1) Fiecare membru al comisiei este obligat sã declare dacã are vreo legãturã directã sau indirectã, familialã, personalã, profesionalã ori financiarã, cu vreuna dintre persoanele fizice sau juridice implicate în cazul supus cercetãrii.
(2) Dacã vreun membru al comisiei se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1), acesta completeazã o declaraţie de abţinere pentru conflict de interese în cauzã şi nu poate participa la şedinţele comisiei ocazionate de cercetarea cazului respectiv.
(3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplicã în mod corespunzãtor şi expertului sau grupului de experţi desemnat.

CAP. III
Conducerea comisiei

ART. 9
(1) Comisia este codusã de directorul adjunct al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are calitatea de preşedinte al acesteia.
(2) Membrii comisiei îşi desemneazã, prin vot, 2 vicepreşedinţi care asigurã împreunã cu preşedintele conducerea activitãţii comisiei.
(3) Preşedintele este reprezentantul de drept al comisiei.
(4) În cazul imposibilitãţii temporare de exercitare a prerogativelor preşedintelui, reprezentarea comisiei revine unuia dintre vicepreşedinţii acesteia, desemnat de preşedinte.
(5) Dacã atât preşedintele, cât şi vicepreşedinţii se aflã în imposibilitate de exercitare a prerogativelor, reprezentarea comisiei va fi asiguratã de decanul de vârstã dintre ceilalţi membri ai comisiei.

CAP. IV
Atribuţiile comisiei

ART. 10
Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) desemneazã, prin tragere la sorţi, din lista judeţeanã a experţilor, un grup de experţi sau un expert, în funcţie de complexitatea cazului, însãrcinat cu efectuarea unui raport asupra cazului;
b) repartizeazã dosarele cuprinzând documentaţia cazurilor cercetate experţilor desemnaţi, spre analizã şi evaluare, în vederea efectuãrii raportului asupra cazurilor respective;
c) dacã dosarul nu conţine toate documentele necesare în vederea elucidãrii cazului expertizat, solicitã instituţiilor abilitate, precum şi persoanei care a sesizat comisia prezentarea de documente şi de informaţii suplimentare referitoare la cazul respectiv;
d) primeşte de la experţii desemnaţi, în termenul legal, rapoartele cazurilor expertizate;
e) pune la dispoziţia pãrţilor interesate, la solicitarea scrisã a acestora, o copie a raportului experţilor şi a documentelor medicale care au stat la baza acestuia;
f) verificã, înainte de a da curs sesizãrii, calitatea persoanei care a sesizat comisia, pe baza urmãtoarelor documente:
- actul de identitate al persoanei care a fãcut sesizarea, atunci când aceastã persoanã este aceeaşi cu persoana consideratã victima cazului de malpraxis invocat;
- documentul din care rezultã dreptul de reprezentare al persoanei care se considerã victima unui act de malpraxis, atunci când sesizarea este adresatã prin reprezentantul legal al acesteia;
- documente legale din care reiese calitatea de succesor al persoanei decedate ca urmare a unui act de malpraxis imputabil unei activitãţi de prevenţie, diagnostic şi tratament;
g) emite dispoziţii privind prezentarea de documente, situaţii, informaţii şi audieri solicitate şi considerate necesare de cãtre experţii desemnaţi, pe parcursul cercetãrii cazului supus expertizãrii;
h) stabileşte, prin decizie adoptatã în maximum 3 luni de la data sesizãrii, dacã în cauzã a fost sau nu o situaţie de malpraxis;
i) comunicã decizia, în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii, tuturor persoanelor implicate, inclusiv asigurãtorului;
j) întocmeşte un raport anual detaliat pe care îl prezintã Ministerului Sãnãtãţii Publice pânã la data de 1 februarie a anului urmãtor celui pentru care se întocmeşte acest raport;
k) ţine evidenţa tuturor sesizãrilor adresate comisiei şi monitorizeazã cazurile de malpraxis stabilite prin deciziile adoptate;
l) rãspunde de respectarea reglementãrilor în vigoare cu privire la asigurarea confidenţialitãţii asupra tuturor informaţiilor care au legãturã cu cazurile deduse judecãţii;
m) alte atribuţii prevãzute de legislaţia în vigoare.

CAP. V
Activitatea comisiei

ART. 11
Comisia se întruneşte în şedinţã la solicitarea preşedintelui, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii sesizãrii adresate acesteia.
ART. 12
Şedinţele comisiei sunt conduse de cãtre preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre cei îndreptãţiţi potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
ART. 13
(1) Cvorumul necesar pentru a lua hotãrâri valide este de cel puţin trei pãtrimi din numãrul membrilor comisiei, iar hotãrârile se adoptã cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi.
(2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui sau, în absenţa acestuia, cel al înlocuitorului de drept care conduce şedinţa comisiei este decisiv.
(3) În situaţia în care nu este întrunit cvorumul necesar prevãzut la alin. (1), şedinţa se amânã pentru 7 zile calendaristice.
(4) Hotãrârea adoptatã este obligatorie pentru toţi membrii comisiei, membrii care au votat împotrivã şi cei absenţi putându-şi consemna opinia separatã în procesul-verbal al şedinţei respective.
(5) Membrii comisiei îşi exercitã mandatul potrivit legii. Ei rãspund pentru activitatea lor în mod solidar, cu excepţia situaţiei în care au votat împotriva unei hotãrâri şi au consemnat opinia separatã în procesul-verbal.
ART. 14
Comisia are ştampilã proprie, iar actele acesteia sunt semnate numai de preşedinte.
ART. 15
Sediul comisiei este la autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 16
(1) Cheltuielile ocazionate de prezenţa la lucrãri a membrilor comisiei se suportã de fiecare instituţie care are reprezentanţi desemnaţi, aceştia fiind consideraţi în deplasare în interes de serviciu.
(2) Celelalte cheltuieli de funcţionare, respectiv pentru rechizite, poştã etc., se suportã de autoritatea de sãnãtate publicã în care îşi are sediul comisia.
ART. 17
Pentru fiecare şedinţã a comisiei se întocmeşte câte un proces-verbal care este semnat de cãtre toţi membrii prezenţi ai comisiei.
ART. 18
(1) Dupã primirea sesizãrii, comisia verificã dacã autorul acesteia are calitatea prevãzutã de lege, pe baza documentelor menţionate la art. 10 lit. f).
(2) Dacã în urma analizei documentelor menţionate la art. 10 lit. f) se constatã cã sesizarea nu a fost fãcutã de cãtre persoanele îndreptãţite, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, comisia respinge sesizarea ca fiind nefondatã şi claseazã cazul, comunicând persoanei care a fãcut sesizarea decizia adopatã.
(3) În cazul în care comisia constatã împlinirea termenului de prescripţie prevãzut la <>art. 677 din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile ulterioare, comisia claseazã cazul.
ART. 19
Dupã primirea raportului asupra cazului, întocmit de expertul sau grupul de experţi desemnat, comisia analizeazã documentul înaintat şi stabileşte, prin decizie, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data primirii lui, dacã în cauzã a fost sau nu un caz de malpraxis.
ART. 20
Decizia se comunicã tuturor persoanelor implicate, inclusiv asigurãtorului, în termen de 5 zile calendaristice.
ART. 21
(1) Comisia ţine o evidenţã strictã a sesizãrilor primite, a documentaţiei aferente fiecãrui caz expertizat, a proceselor-verbale întocmite în cadrul şedinţelor comisiei, a deciziilor luate, precum şi a altor documente depuse la comisie sau emise de aceasta.
(2) Documentele menţionate la alin. (1) se arhiveazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 22
Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, comisia adoptã hotãrâri şi emite decizii, sub semnãtura preşedintelui, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.

CAP. VI
Confidenţialitatea informaţiilor

ART. 23
Întreaga procedurã de stabilire a cazurilor de malpraxis, pânã în momentul sesizãrii instanţei, este confidenţialã.
ART. 24
Încãlcarea confidenţialitãţii de cãtre membrii comisiei sau experţii desemnaţi de aceasta atrage sancţiuni profesionale şi administrative, conform dispoziţiilor legale.

CAP. VII
Modul de sesizare a comisiei

ART. 25
Comisia poate fi sesizatã de:
a) persoana sau, dupã caz, reprezentantul legal al acesteia, care se considerã victima unui act de malpraxis sãvârşit în exercitarea unei activitãţi de prevenţie, diagnostic şi tratament;
b) succesorii persoanei decedate ca urmare a unui act de malpraxis imputabil unei activitãţi de prevenţie, diagnostic şi tratament.
ART. 26
(1) Persoanele menţionate la art. 25 înainteazã comisiei o sesizare scrisã care trebuie sã cuprindã, în mod obligatoriu, cel puţin urmãtoarele date:
a) numele şi prenumele persoanei care face sesizarea;
b) calitatea persoanei care face sesizarea, în sensul prevãzut la art. 25;
c) numele şi prenumele persoanei care se considerã victima unui caz de malpraxis (dacã este diferitã de persoana care face sesizarea);
d) numele şi prenumele autorului actului de malpraxis sesizat, sãvârşit în exercitarea unei activitãţi de prevenţie, diagnostic şi tratament;
e) data efectuãrii actului de malpraxis sesizat;
f) descrierea faptei şi a împrejurãrilor acesteia;
g) prejudiciul produs victimei actului de malpraxis sesizat.
ART. 27
La sesizarea întocmitã cu respectarea cerinţelor menţionate la alin. (1), persoanele îndreptãţite sã sesizeze comisia cu privire la un act de malpraxis sunt obligate sã anexeze urmãtoarele documente:
a) copii ale documentelor medicale în susţinerea afirmaţiilor cuprinse în sesizarea adresatã comisiei;
b) copii ale documentelor legale din care sã rezulte calitatea persoanei care a sesizat comisia.
ART. 28
Sesizãrile adresate comisiei, care nu respectã dispoziţiile legale şi ale prezentului regulament, sunt respinse ca fiind nefondate şi se claseazã cazul, comunicându-i-se persoanei care a fãcut sesizarea decizia adoptatã, în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii acesteia.

CAP. VIII
Experţii

ART. 29
Comisia desemneazã, prin tragere la sorţi, din lista judeţeanã a experţilor, un grup de experţi sau un expert, în funcţie de complexitatea cazului, însãrcinat cu efectuarea unui raport asupra cazului.
ART. 30
Experţii prevãzuţi la art. 29 au acces la toate documentele medicale aferente cazului, a cãror cercetare o considerã necesarã, şi au dreptul de a audia şi de a înregistra depoziţiile tuturor persoanelor implicate.
ART. 31
Experţii întocmesc, în termen de 30 de zile, un raport asupra cazului, pe care îl înainteazã comisiei.
ART. 32
(1) Experţii desemnaţi pentru cercetarea cazului sunt obligaţi sã pãstreze confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor care au legãturã cu cazul respectiv, în condiţiile legii.
(2) Încãlcarea confidenţialitãţii de cãtre experţii desemnaţi atrage sancţiuni profesionale şi administrative, conform dispoziţiilor legale în vigoare.

CAP. IX
Deciziile comisiei

ART. 33
Comisia adoptã o decizie asupra cazului, în maximum 3 luni de la data sesizãrii.
ART. 34
Comisia stabileşte, prin decizie, dacã în cauzã a fost sau nu o situaţie de malpraxis, având în vedere, obligatoriu, cel puţin urmãtoarele criterii:
a) existenţa unei fapte produse în exercitarea unei activitãţi de prevenţie, diagnostic şi tratament;
b) fapta sã fie cauzatoare de prejudiciu patrimonial sau moral;
c) vinovãţia fãptuitorului;
d) raportul de cauzalitate dintre faptã şi prejudiciu.
ART. 35
Decizia se comunicã tuturor persoanelor implicate, inclusiv asigurãtorului, în termen de 5 zile calendaristice, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.
ART. 36
În cazul în care asigurãtorul sau oricare dintre pãrţile implicate nu este de acord cu decizia comisiei, o poate contesta la instanţa de judecatã competentã, în termen de 15 zile de la data comunicãrii deciziei.

CAP. X
Dispoziţii finale

ART. 37
În termen de 5 zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, instituţiile implicate sunt obligate sã îşi desemneze reprezentanţii în vederea constituirii comisiilor de monitorizare şi competenţã profesionalã pentru cazurile de malpraxis, la nivelul autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016