Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.326 din 17 iunie 1996  pentru aprobarea Normelor tehnice de functionare a Directiei supraveghere si control vamal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.326 din 17 iunie 1996 pentru aprobarea Normelor tehnice de functionare a Directiei supraveghere si control vamal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 140 din 5 iulie 1996

    Ministru de stat, ministrul finanţelor,
    având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, republicată,
    în temeiul art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 147/1996 privind organizarea şi funcţionarea Direcţiei generale a vămilor, publicată în Monitorul oficial al României, Partea I, nr. 71 din 9 aprilie 1996,

    emite următorul ordin:

    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Normele tehnice de funcţionare a Direcţiei supraveghere şi control vamal.

                  Ministru de stat,
                ministrul finanţelor,
                  Florin Georgescu


    Bucureşti, 17 iunie 1996.
    Nr. 1.326.



                                 NORME TEHNICE
            de funcţionare a Direcţiei supraveghere şi control vamal

    I. Dispoziţii generale
    ART. 1
    Direcţia supraveghere şi control vamal funcţionează în cadrul Direcţiei generale a vamilor, în baza Hotărârii Guvernului nr. 147 din 12 martie 1996 privind organizarea şi funcţionarea Direcţiei generale a vămilor.
    ART. 2
    Direcţia supraveghere şi control vamal este un corp de control specializat în prevenirea, combaterea şi sancţionarea fraudei de orice natură în domeniul vamal, care urmăreşte modul de aplicare şi de respectare a legislaţiei privind importul, exportul şi tranzitul realizat de persoanele fizice şi juridice, române sau străine, pe întreg teritoriul României.
    ART. 3
    Direcţia supraveghere şi control vamal este condusă de un director general adjunct şi doi directori adjuncţi, care răspund de activitatea acesteia faţă de directorul general al Direcţiei generale a vămilor.
    ART. 4
    Numărul de personal la nivel central al Direcţiei supraveghere şi control vamal, al brigăzilor de supraveghere şi control vamal, al birourilor şi compartimentelor de verificări se stabileşte prin decizie a directorului general al Direcţiei generale a vămilor, la propunerea directorului general adjunct al Direcţiei supraveghere şi control vamal.
    ART. 5
    Personalul Direcţiei supraveghere şi control vamal are competenta de verificare, potrivit atribuţiilor, pe întreg teritoriul tării, în baza programului de activitate şi în cazurile dispuse de directorul general al Direcţiei generale a vămilor sau, în lipsa acestuia, de directorul general adjunct care coordonează activitatea direcţiei. Controlul se va efectua cu prioritate la agenţii economici şi, în raport cu constatările, se va extinde şi la unităţile vamale.
    ART. 6
    Personalul din cadrul brigăzilor de supraveghere şi control vamal execută acţiuni de control la agenţii economici, conform zonei de competenţă teritorială, în baza sarcinilor stabilite prin programul de activitate prevăzut la art. 5
    ART. 7
    În cazul continuării unei misiuni sau a unei activităţi de control, investigaţie, supraveghere, cercetare operativă sau însoţire care nu suferă amânare, personalul brigăzii de supraveghere şi control vamal poate acţiona şi în afara razei teritoriale numai cu aprobarea directorului general adjunct al Direcţiei supraveghere şi control vamal.

    II. Atribuţiile Direcţiei supraveghere şi control vamal
    ART. 8
    Direcţia supraveghere şi control vamal are următoarele atribuţii:
    (1) exercită controlul, urmărirea şi supravegherea, pe întreg teritoriul naţional, a respectării legislaţiei vamale în procesul operaţiunilor de import, de export şi de tranzit;
    (2) asigură prevenirea şi combaterea, în conformitate cu legea, a infracţiunilor şi contravenţiilor în domeniul vamal;
    (3) controlează modul de declarare a mărfurilor, stabileşte eventualele diferenţe pe baza controalelor ulterioare şi ia măsurile legale de încasare operativă a acestora;
    (4) controlează şi îndrumă activitatea în unităţile vamale privind aplicarea legislaţiei vamale; constată şi sesizează abaterile lucrătorilor vamali de la aplicarea corectă a legislaţiei vamale;
    (5) asigură controlul activităţii vamale la direcţiile regionale vamale, la vămi şi la brigăzile de supraveghere şi control vamal;
    (6) coordonează şi îndruma unităţile vamale pentru prevenirea şi combaterea traficului ilicit de droguri, arme, explozivi, obiecte din patrimoniul cultural naţional şi contrafăcute, metale şi pietre preţioase; urmăreşte, în cooperare cu celelalte organe abilitate ale statului, cazurile de spălare a banilor prin operaţiuni vamale;
    (7) controlează, în condiţiile prevăzute de lege, mijloacele de transport încărcate cu mărfuri de import şi de export aflate în tranzit şi verifică legalitatea şi regimul vamal al mărfurilor;
    (8) verifica operativ clădiri, depozite, terenuri, sedii şi alte obiective şi poate preleva, în condiţiile legii, probe pe care le analizează în laboratoarele proprii în vederea identificării şi expertizării mărfurilor care fac obiectul operaţiunilor de export, de import şi de tranzit;
    (9) efectuează investigaţii, supravegheri şi verificări în cazurile în care sunt semnalate situaţii de încălcare a legislaţiei vamale de către persoane fizice şi juridice; verifică registre, corespondenţa şi orice fel de evidenţă şi are dreptul de a cere oricărei persoane fizice sau juridice să prezinte documentaţia şi informaţiile privind operaţiunile de export sau de import efectuate; sesizează organele de urmărire penală competente atunci când constată încălcări ale legii care necesită continuarea cercetărilor;
    (10) exercită controlul ulterior al agenţilor economici asupra operaţiunilor de comerţ exterior efectuate, pe o perioadă de 5 ani de la data realizării acestora, urmărind respectarea reglementărilor în domeniul vamal;
    (11) constată şi sancţionează contravenţional abaterile rezultate din verificările proprii;
    (12) efectuează acţiuni de control inopinat, în afara celor programate, dispuse potrivit competenţelor şi rezultate din: dispoziţia directorului general al Direcţiei generale a vămilor; dispoziţia directorului general adjunct al Direcţiei de supraveghere şi control vamal; sesizări ale direcţiilor din Direcţia generală a vămilor, direcţiile regionale vamale, unităţile vamale; sesizări ale altor organe de control (Poliţie, Garda financiară, finanţe publice etc.); sesizări şi informaţii de la alte persoane, din ţară sau din străinătate;
    (13) întocmeşte studii, analize şi elaborează proiecte de acte normative privind îmbunătăţirea organizării şi funcţionării activităţii vamale;
    (14) avizează proiectele de acte normative elaborate de direcţiile din Direcţia generală a vămilor sau participă la avizarea celor primite de la ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, care cuprind măsuri referitoare la domeniul vamal;
    (15) analizează cazurile, mijloacele şi metodele utilizate în fraudă vamală şi centralizează datele în vederea stabilirii măsurilor ce trebuie adoptate pentru prevenirea şi combaterea acestora;
    (16) organizează şi exploatează un sistem propriu de consemne pentru persoanele fizice şi juridice;
    (17) elaborează tematici de control pentru acţiunile prevăzute în programele trimestriale, cât şi pentru acţiuni inopinate;
    (18) elaborează proiecte de norme metodologice şi ordine-circulare pentru aportul propriu, care să cuprindă reguli, metode şi procedee pentru exercitarea controlului la agenţii economici, cât şi în unităţile vamale, stabilind modalităţile de raportare a rezultatelor şi a informaţiilor, precum şi alte dispoziţii necesare bunei desfăşurări a controlului ulterior şi supravegherii vamale;
    (19) organizează şi asigură programe de pregătire profesională de specialitate, realizate la toate nivelurile de subordonare, sub conducerea şefilor de serviciu şi a şefilor de brigadă, după caz;
    (20) analizează rezultatele obţinute în teritoriu, prezentând directorului general al Direcţiei generale a vămilor aspectele de interes pentru instituţia vamală;
    (21) elaborează documentaţia necesară încheierii de acorduri de cooperare cu alte administraţii vamale privind schimbul de informaţii în domeniul combaterii fraudei vamale şi realizează sarcinile care revin Direcţiei generale a vămilor prin convenţiile şi acordurile internaţionale în domeniul prevenirii şi combaterii fraudei vamale;
    (22) execută măsurile prevăzute de lege pentru reţinerea, sechestrarea şi confiscarea, după caz, a mărfurilor şi bunurilor care fac obiectul nerespectării prevederilor legale aplicabile în domeniul vamal, urmarea verificărilor proprii;
    (23) preia de la alte organe de control cazurile constatate de acestea, care sunt de competenţa administraţiei vamale, în vederea verificării şi finalizării cauzei;
    (24) cooperează cu celelalte organe de control ale statului, în scopul prevenirii şi combaterii fraudelor;
    (25) verifică sesizările, reclamaţiile şi informaţiile primite spre soluţionare, potrivit competenţelor, luând sau propunând, după caz, măsurile legale ce se impun;
    (26) propune necesarul de dotări tehnice speciale pentru realizarea sarcinilor specifice;
    (27) efectuează expertize şi emite buletine de analiză prin Biroul de analiză droguri;
    (28) efectuează acţiuni de însoţire a transporturilor cu mărfuri de risc sau cu regim special, prin echipaje mobile;
    (29) verifica şi eliberează certificate vamale de agreere, de tip construcţie, pentru containere şi vehicule rutiere;
    (30) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.

    III. Programarea şi organizarea activităţilor
    ART. 9
    Activitatea aparatului din cadrul Direcţiei supraveghere şi control vamal se desfăşoară pe bază de programe trimestriale aprobate de către conducerea direcţiei, urmărind aplicarea legislaţiei vamale în activitatea vamală şi la agenţii economici (model cuprins în anexa nr. 1).
    ART. 10
    Proiectul programului de activitate pentru întregul aparat se întocmeşte de către Direcţia supraveghere şi control vamal până la data de 10 a ultimei luni din trimestru, pe baza sarcinilor primite de la conducerea Ministerului Finanţelor şi a Direcţiei generale a vămilor şi a propunerilor brigăzilor de supraveghere şi control vamal din teritoriu.
    Se au în vedere, de asemenea, propunerile serviciilor şi birourilor din cadrul Direcţiei supraveghere şi control vamal.
    Alte acţiuni ce urmează a se realiza se înscriu în programul de activitate pe baza sesizării altor organe sau a propunerilor altor direcţii din structura centrală sau teritorială din cadrul Direcţiei generale a vămilor.
    ART. 11
    Propunerile pentru proiectul programului de activitate, făcute de brigăzile de supraveghere şi control vamal, se înaintează Direcţiei supraveghere şi control vamal până la data de întâi a ultimei luni din trimestru (model cuprins în anexa nr. 2).
    ART. 12
    Direcţia supraveghere şi control vamal trimite, până la data de 25 a ultimei luni din trimestru, brigăzilor de supraveghere şi control vamal programul de activitate aprobat, care îşi elaborează propriul program în care sunt prevăzute sarcinile de control, perioadele de realizare şi personalul care le aduce la îndeplinire.
    Nominalizarea agenţilor economici şi a unităţilor vamale la care se va efectua controlul şi stabilirea duratei acestuia se vor face ţinând seama de termenele prevăzute în programul Direcţiei supraveghere şi control vamal.
    ART. 13
    Pentru acţiunile inopinate care rezultă din activitatea curentă a vămilor, se vor utiliza de către acestea şi de către brigăzile de supraveghere şi control vamal formularele (model cuprins în anexele nr. 3 şi 4).
    ART. 14
    Acţiunile de control se realizează numai după emiterea, de către şeful de brigadă, şefii birourilor, compartimentelor şi, după caz, de către conducerea Direcţiei supraveghere şi control vamal, a ordinului de control (model cuprins în anexa nr. 5).
    În cazul acţiunilor de control ale brigazii de supraveghere şi control vamal, atunci când sunt folosite echipaje mobile, în ordinul de control se menţionează echipajul folosit.
    Acţiunile de supraveghere sau însoţire a tranzitelor vamale se efectuează de echipajele mobile pe baza ordinului de misiune (model cuprins în anexa nr. 6) şi a procesului-verbal de predare-primire (model cuprins în anexa nr. 7); la încheierea acţiunilor de supraveghere şi însoţire se întocmeşte raportul privind îndeplinirea misiunii (model cuprins în anexa nr. 8).
    ART. 15
    Pentru evitarea controalelor repetate, a depăşirii duratei controlului şi asigurarea cuprinderii în control a tuturor obiectivelor în cadrul termenelor de prescripţie, se va ţine o evidenţă strictă a acţiunilor de control pe fiecare agent economic şi unitate vamală cu ajutorul fişelor sau al unui registru (model cuprins în anexa nr. 9).
    ART. 16
    În situaţiile în care în efectuarea controalelor tematice nu se pot respecta duratele stabilite prin program, directorul Direcţiei supraveghere şi control vamal va analiza condiţiile concrete şi va putea dispune prelungirea duratei acţiunii fără a influenţa realizarea celorlalte acţiuni prevăzute în programul de activitate şi fără a depăşi durata maximă prevăzută.
    ART. 17
    Informarea şi documentarea sistematică a întregului aparat al Direcţiei supraveghere şi control vamal asupra reglementărilor vamale şi fiscale care apar, precum şi pregătirea acţiunilor de control se desfăşoară, după caz, la sediul Direcţiei supraveghere şi control vamal şi al brigăzilor de supraveghere şi control vamal în perioada 1-3 a fiecărei luni.
    ART. 18
    În vederea folosirii eficiente a timpului afectat controlului, agentul economic care urmează să fie controlat va fi avizat despre data începerii controlului pentru a lua măsurile necesare îndeplinirii obligaţiilor ce îi revin potrivit legii. Avizarea controlului se face în scris cu minimum 5 zile înaintea începerii controlului (model cuprins în anexa nr. 10).
    În cazul acţiunilor de control inopinat, avizul de control se predă conducerii agentului economic la prima prezentare.

    IV. Întocmirea actelor de control

    ART. 19
    Organele de control aparţinând Direcţiei supraveghere şi control vamal întocmesc, de regulă, următoarele documente:
    a) proces-verbal;
    b) proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor;
    c) proces-verbal de constatare preliminară;
    d) notă de constatare;
    e) notă unilaterală;
    f) proces-verbal de predare-primire;
    g) act de valorificare a constatărilor rezultate din control;
    h) aviz de urmărire-încasare;
    i) proces-verbal de ridicare a documentelor, a probelor şi de prelevare a mostrelor;
    j) notă de prezentare;
    k) buletin de analiză;

                               Proces-verbal

    Constatările înscrise în procesul-verbal (model cuprins în anexa nr.11) trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să fie proprii organelor de control;
    b) să se bazeze pe date şi documente expuse clar şi precis;
    c) să nu conţină elemente şi descrieri personale, neconcludente (subiective), care încarcă nejustificat conţinutul procesului-verbal.
    Neregulile constatate se vor consemna în procesul-verbal în mod obligatoriu, precizând în mod concret actele normative încălcate (articol, alineat), cu determinarea exactă a influenţelor asupra drepturilor vamale cuvenite bugetului de stat (taxe vamale, accize, T.V.A., alte taxe stabilite prin acte normative), care se stabilesc în vamă.
    În procesul-verbal se vor înscrie, la fiecare abatere constatată, măsurile luate operativ în timpul controlului, cu menţionarea documentelor întocmite, sau măsurile ce vor fi luate în continuare, cu indicarea termenului de comunicare la Direcţia supraveghere şi control vamal sau la brigăzile de supraveghere şi control vamal, conform delegării.
    ART. 20
    Procesul-verbal se semnează de organul de control şi de conducerea agenţilor economici controlaţi. Procesul-verbal în care sunt consemnate fapte ce atrag răspunderea materială sau penală, după caz, se semnează obligatoriu şi de către persoanele făcute răspunzătoare.
    Aceeaşi procedură se aplică şi pentru controlul efectuat la unităţile vamale.
    ART. 21
    În cazul în care conducerea sau salariaţii agenţilor economici controlaţi sau ai unităţilor vamale au unele obiecţii asupra constatărilor organelor de control, acestea vor fi clarificate şi soluţionate înainte de semnarea procesului-verbal. Dacă, în continuare, se menţin obiecţiile, acestea vor fi prezentate în scris o dată cu semnarea procesului-verbal sau în termen de 3 zile de la această dată. Obiecţiile respective vor fi analizate de organele de control care îşi vor formula punctul lor de vedere legal şi fundamentat, în termen de 15 zile, iar materialul va fi anexat la procesul-verbal şi va fi analizat de unul dintre şefii ierarhic superiori, conform delegării date în acest scop de către directorul Direcţiei generale a vămilor. În cazul în care acestea nu se pot finaliza din diferite motive şi nu se poate încheia actul de control, se refuză sau se tergiversează semnarea actelor de control, nu se depun obiecţiile în termenul stabilit sau atunci când obiecţiile făcute sunt de natură să modifice total sau parţial unele constatări, directorul Direcţiei generale a vămilor, prin persoana desemnată, va notifica agentului economic constatările rezultate în urma analizei efectuate, stabilind un termen de maximum 15 zile până la care agentul economic este obligat să răspundă punct cu punct.
    În cazul în care agentul economic nu respectă termenul de mai sus, acesta este evidenţiat în registrul de consemne, aplicându-se, în continuare, măsurile prevăzute de lege.
    Din actul de valorificare a constatărilor rezultate din control trebuie să rezulte în mod obligatoriu următoarele elemente (model cuprins în anexa nr. 12):
    a) constatarea;
    b) actul normativ încălcat (articolul, alineatul);
    c) drepturile vamale neîncasate;
    d) măsura ce urmează sa se ia (se înştiinţează unitatea vamală în vederea întocmirii actului constatator, model tipizat, care constituie titlu executoriu pentru încasarea drepturilor cuvenite bugetului de stat).
    ART. 22
    La procesul-verbal se pot anexa situaţii, tabele, acte, documente, note explicative privind susţinerea constatărilor.
    Tabelele sau situaţiile se întocmesc în cazurile în care este necesară sintetizarea expunerii constatărilor în procesul-verbal. Tabelele şi situaţiile anexate la procesul-verbal vor fi semnate de organele de control şi, după caz, de conducerea şi salariaţii agenţilor economici controlaţi.
    Documentele sau actele necesare consemnării sau fundamentarii constatărilor se anexează, după necesităţi, în copie certificată de organul de control şi de şeful compartimentului de la care emană actul. Acestea se anexează în original, când sunt considerate fictive sau dubioase ori când există indicii că se va urmări sustragerea sau distrugerea lor.
    ART. 23
    Notele explicative (model cuprins în anexa nr. 13) se iau în următoarele cazuri:
    a) de la persoanele făcute răspunzătoare de abaterile constatate şi consemnate în procesul-verbal şi care pot atrage răspunderea în sarcina acestora;
    b) de la alte persoane, în vederea clarificării cauzelor şi a împrejurărilor care au dus la nerespectarea prevederilor actelor normative.
    În funcţie de răspunsurile primite şi de concluzii, se va înscrie constatarea în procesul-verbal.
    Dacă cei în cauză refuză să dea notă explicativă sau să răspundă la unele întrebări, organele de control vor formula întrebările printr-o adresă scrisă (înregistrată la agentul economic controlat), stabilind termenul în cadrul căruia trebuie primit răspunsul. În cazul în care nu se primeşte răspuns, se va consemna refuzul în procesul-verbal (anexând copia adresei).
    ART. 24
    În cazul controlului prin inventariere a unor gestiuni, la procesele-verbale se vor anexa declaraţiile gestionarilor, înainte de începerea inventărierilor (model cuprins în anexa nr. 14), liste de inventariere, situaţia plusurilor şi a lipsurilor constatate, după caz, explicaţiile gestionărilor asupra cauzelor care le-au determinat.
    ART. 25
    În cazul ridicării de documente, probe sau prelevări de mostre, se întocmeşte proces-verbal de ridicare a documentelor, probelor şi de preluare de mostre (model cuprins în anexa nr. 15).
    ART. 26
    Atunci când este cazul, se vor preleva probe în vederea determinării naturii mărfii, respectându-se prevederile şi metodologia stabilite în Instrucţiunile de funcţionare a Biroului de analiză droguri în cadrul Direcţiei generale a vămilor. Probele vor fi numerotate, cântărite, ambalate şi sigilate, iar restul cantităţii (martorii) vor fi păstraţi în unitatea vamală unde a avut loc evenimentul, respectându-se procedura de păstrare şi asigurare.
    Probele prelevate pentru analiză, cu toate caracteristicile explicit descrise, vor fi menţionate în procesul-verbal de predare-primire, întocmit la locul de prelevare (model cuprins în anexa nr. 16).
    Pe baza analizelor calitative şi cantitative de specialitate, efectuate de laboratorul Biroului de analiză droguri, se vor emite buletine de analiză (model cuprins în anexa nr. 17), care vor fi transmise, împreună cu restul probei, unităţii vamale unde a avut loc evenimentul.
    În cazul în care din control a rezultat săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală, se încheie un proces-verbal preliminar (model cuprins în anexa nr. 18) în baza căruia cazul se înaintează parchetelor împreună cu corpul delict şi cu buletinul de analiză.
    ART. 27
    Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor se încheie în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, potrivit cărora organele de control ale Direcţiei supraveghere şi control vamal sunt organe constatatoare.
    Pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se va întocmi proces-verbal (model cuprins în anexa nr. 19).
    Dacă bunurile confiscate aparţin unei alte persoane decât contravenientului, în procesul-verbal se vor arata numele, prenumele şi domiciliul persoanei ori denumirea şi sediul persoanelor juridice, în măsura în care aceste date sunt cunoscute.
    ART. 28
    Notele unilaterale se întocmesc în cazul în care, în urma controlului, nu s-au constatat abateri, ori în care acestea nu justifică, prin volumul şi importanţa lor, întocmirea de procese-verbale.
    În aceste note organele de control vor menţiona concret ce documente au controlat şi constatările făcute.
    ART. 29
    La actele de control încheiate se anexează notele de prezentare, care cuprind, în principal, următoarele:
    a) organele sau persoanele, după caz, în afara agentului economic controlat sau al unităţii vamale, care au contribuit la săvârşirea faptelor constatate;
    b) problemele care necesită control în continuare, facându-se propuneri corespunzătoare;
    c) măsurile ce trebuie luate în continuare de către agentul economic sau de unitatea vamală controlată, precum şi de organul care a dispus controlul.
    ART. 30
    Exemplarele procesului-verbal şi, după caz, ale notelor constatatoare se depun la Direcţia generală a vămilor, la direcţia regională vamală sau la brigada de supraveghere şi control vamal.

    V. Înregistrarea actelor de control şi valorificarea constatărilor controlului

    ART. 31
    Procesul-verbal şi, după caz, notele de constatare, împreună cu anexele respective, se înregistrează la agenţii economici controlaţi, imediat după semnarea lui de către cei îndreptăţiţi, dându-se acelaşi număr şi dată pentru toate exemplarele.
    ART. 32
    Măsurile care se dispun în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 147/1996 şi care se iau pe baza actelor de control, legal întocmite de către organele de control ale Direcţiei supraveghere şi control vamal, se adresează, în toate cazurile, reprezentantului legal al agentului economic controlat sau al unităţii vamale.

    VI. Evidenţa, urmărirea şi raportarea rezultatelor activităţii de control

    ART. 33
    Serviciile din Direcţia supraveghere şi control vamal şi, după caz, brigăzile de supraveghere şi control vamal vor asigura, ori de câte ori este necesar, urmărirea la agenţii economici controlaţi şi la unităţile vamale, a aplicării măsurilor stabilite în timpul controlului sau a celor transmise prin documente de valorificare, precum şi raportarea rezultatelor controlului, pe baza următoarelor evidenţe:
    a) fişa cu rezultatele controlului (model cuprins în anexa nr. 20), care se întocmeşte obligatoriu de către fiecare echipă de control;
    b) evidenţa urmăririi aplicării măsurilor dispuse prin documentele de valorificare a controlului (model cuprins în anexa nr. 21);
    c) evidenţa cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor şi propunerilor (model cuprins în anexa nr. 22).
    În aceasta se înscriu atât cererile, reclamaţiile, sesizările primite direct, cât şi cele primite de la Ministerul de Interne, Ministerul Finanţelor, Corpul de control al primului ministru etc. Acestea sunt analizate de către conducerea Direcţiei supraveghere şi control vamal şi, după caz, de brigăzile de supraveghere şi control vamal şi vor fi programate pentru control, făcându-se menţiunea cu privire la natura acţiunii desfăşurate;
    d) evidenta proceselor-verbale pentru fapte penale, (model cuprins în anexa nr. 23).
    ART. 34
    Raportarea controalelor efectuate de brigăzile de supraveghere şi control vamal şi a rezultatelor acestora se va face la Direcţia supraveghere şi control vamal, după cum urmează:
    a) în termen de 5 zile lucrătoare de la terminarea controlului, pentru acţiuni incluse în programul aprobat "Fişa privind acţiunea ..." (model cuprins în anexa nr. 24);
    b) în termen de 15 zile lucrătoare de la terminarea trimestrului, situaţia privind realizarea programului de control pe trimestrul expirat "situaţiile privind realizarea programului de activitate pe trimestrul expirat" (model cuprins în anexele nr. 25, 26, 27 şi 28).
    Acţiunile întreprinse, care nu se regăsesc în programul aprobat, transmis brigăzilor de supraveghere şi control vamal din teritoriu la începutul trimestrului, se înscriu în formular la capitolul "Alte acţiuni".
    ART. 35
    Trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare trimestrului expirat, în baza rapoartelor de activitate a brigăzilor de supraveghere şi control vamal şi a analizelor serviciilor de specialitate din Direcţia supraveghere şi control vamal, se prezintă directorului general al Direcţiei generale a vămilor raportul de analiză a activităţii Direcţiei supraveghere şi control vamal.


    ANEXA 1

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL

                             PROGRAM DE ACTIVITATE
                   a Direcţiei supraveghere şi control vamal
                              pe trimestrul......./.......

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Denumirea acţiunii de control Perioada controlului
  crt.
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    A. Control ulterior şi inspecţie vamală

    Cap. I. - Acţiuni de control privind respectarea Legii nr. 57/1993
    ..........................................................................
    Cap. II. - Acţiuni de control privind importurile temporare
    ..........................................................................
    Cap. III. - Acţiuni de inspecţie la unităţile vamale
    ..........................................................................
    Cap. IV. - Alte acţiuni
    ..........................................................................

    B. Investigaţii fraude comerciale

    Cap. I. - Acţiuni de depistare a documentelor comerciale conţinând
    încercări de subevaluare la declararea la import a mărfurilor
    ..........................................................................
    Cap. II. - Acţiuni de urmărire a destinaţiei finale pentru mărfurile
    strategice cuprinse în Ordonanţa Guvernului nr. 31/1994
    ..........................................................................
    Cap. III. - Acţiuni de depistare a metodelor utilizate în scopul
    nedeclarării cheltuielilor de transport
    ..........................................................................
    Cap. IV. - Acţiuni de instruire privind modalităţile utilizate pentru
    sustragerea de la vămuire a mărfurilor
    ..........................................................................

    C. Antidrog şi trafic ilicit de mărfuri speciale

    Cap. I. - Instruirea specifică a personalului vamal, cu utilizarea
    materialului didactic şi a echipamentelor tehnice din dotare
    ..........................................................................
    Cap. II. - Prelevarea de probe din mărfurile susceptibile de a fi de risc
    şi efectuarea de analize chimice de specialitate
    ..........................................................................
    Cap. III. - Controale specifice privind respectarea regimului vamal
    aplicabil exportului de bunuri cu valoare culturală, artistică şi istorică
    ..........................................................................
    Cap. IV. - Controale privind regimul vamal aplicabil unor mărfuri speciale
    (arme, muniţii, substanţe chimice esenţiale, precursori)
    ..........................................................................

    D. Supraveghere tranzit vamal

    Cap. I. - Acţiuni de control al modului de eliberare a certificatelor de
    agreere, pe tip de construcţie, pentru containere şi vehicule rutiere
    ..........................................................................
    Cap. II. - Acţiuni de control al modului în care s-au derulat însoţirile
    transporturilor cu mărfuri de risc sau cu regim special
    ..........................................................................
    Cap. III. - Acţiuni de control asupra modului de aplicare şi respectare a
    reglementărilor naţionale şi internaţionale în materie de tranzit vamal
    ..........................................................................
    Cap. IV. - Acţiuni de control al modului de acordare a certificatului de
    agreere individuală pentru autovehiculele care circulă sub acoperirea
    carnetelor TIR
    ..........................................................................
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    ANEXA 2

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL
    Brigada de supraveghere şi control vamal...................


                             PROGRAM DE ACTIVITATE
                  a Brigazii de supraveghere şi control vamal
                          pe trimestrul ......./.....

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Agenţii economici
  crt. Denumirea acţiunii şi unităţile vamale Perioada
                                          ce vor fi controlate programată
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
               A. Acţiuni programate la nivelul Direcţiei generale a vămilor

  1. Control ulterior şi inspecţie vamală

    - Acţiuni de control privind - Societatea Comercială
      respectarea Legii nr. 57/1993 "Alia Impex" - S.R.L.
                                          - Societatea Comercială
                                            "Flora Impex" - S.R.L.
                                          - Societatea Comercială
                                            "Romtrade" - S.R.L.
    - Acţiuni de inspecţie la unităţile - Direcţia Regională
      vamale Vamală Timişoara
    - Alte acţiuni

  2. Investigaţii fraude comerciale

    - Acţiuni de depistare a facturilor - Societatea Comercială
      conţinând mărfuri subevaluate "Romglass" - S.R.L.
                                          - Societatea Comercială
                                            "Eurom" - S.R.L.
                                          - Societatea Comercială
                                            "Basef" - S.R.L.
    - Alte acţiuni

  3. Antidrog şi trafic ilicit de mărfuri speciale

    - Prelevarea de probe din mărfurile - Vama Nădlac
      susceptibile de a fi de risc şi - Vama Varsand
      efectuarea de analize chimice - Vama Petea
      de specialitate
    - Alte acţiuni

  4. Supraveghere tranzit vamal

    - Acţiuni de control al modului de - Vama Giurgiu
      aplicare şi respectare a regle- - Vama Calafat
      mentarilor naţionale în materie - Vama Negru Vodă
      de tranzit vamal, precum şi a
      insoţirilor pentru mărfurile de
      risc în regim special
    - Alte acţiuni

                         B. Acţiuni pe plan local

    - Respectarea prevederilor Hotărârii - Societatea Comercială
      Guvernului nr. 864/1995, republi- "Romfin"
      cată şi modificată - Societatea Comercială
                                            "Lorena"
                                          - Societatea Comercială
                                            "Stars"

                         C. Alte acţiuni

    - Solicitarea Gărzii financiare Timiş
      privind controlul la Societatea
      Comercială "Mondorom"- S.R.L.
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 3

    Vama...................
                             CERERE DE CONTROL INOPINAT
                                   Nr.*) ..../.....

            Către Brigada de supraveghere şi
            control vamal..................

    În temeiul normelor tehnice de lucru ale Direcţiei supraveghere şi control
 vamal, solicităm verificarea operaţiunii de**) ..............................
 cu declaraţia vamală nr. ............. efectuată de***) .....................

                                         s-a acordat liber de vamă
        Pentru mărfurile în cauză****) ─────────────────────────────
                                       nu s-a acordat liber de vamă
    Suspiciuni: ..............................................................
    ..........................................................................
    Documente anexate: .......................................................
    ..........................................................................

                                                             Şef de vamă,

-----
    *) Se indică numărul de înregistrare a declaraţiei vamale.
    **) Se indică regimul vamal.
    ***) Se indică denumirea şi adresa titularului.
    ****) Se şterge menţiunea care nu corespunde situaţiei.




    ANEXA 4

    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROLUL VAMAL
    BRIGADA DE SUPRAVEGHERE
    ŞI CONTROL VAMAL .........

                            NOTA DE CONTROL INOPINAT
                              Nr.*) ...../.....

    Ca urmare a cererii de control ulterior operativ nr. .../..., Vama .......
 privind verificarea**): .....................................................
 .............................................................................
 au fost constatate următoarele: .............................................
 .............................................................................
 .............................................................................
    Măsuri: ..................................................................
 .............................................................................
 .............................................................................
 .............................................................................
 .............................................................................
    Documente anexate: .......................................................
 .............................................................................
 .............................................................................
 .............................................................................

                                                        Şef de brigadă,

-----
    *) Se indică numărul de înregistrare la Brigada de supraveghere şi control vamal a cererii de control ulterior.
    **) Se indică denumirea şi adresa titularului.


    ANEXA 5

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL
    ....................................*)

                        ORDIN DE CONTROL Nr. ....../.....

    Agenţii vamali**): .......................................................
 .............................................................................
    Sunt autorizaţi să efectueze: ............................................
 .............................................................................
 ............................./(denumirea şi adresa)..........................
 .............................................................................
    Începând cu data de ......................................................

                       Semnătura şi ştampila autorizată,
                      ...................................

-----
    *) Se înscrie, după caz, Brigada de supraveghere şi control vamal sau Biroul de control ulterior.
    **) Se înscriu numele, prenumele şi numărul legitimaţiei de serviciu. Pe verso se înscrie prezenţa zilnică la locul acţiunii prin: data, ora sosirii şi plecării, semnătura.


    ANEXA 6

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL
    ....................................*)

                            ORDIN DE MISIUNE Nr. ....../..........
    ...............................**): .......................................
 ..............................................................................
 ..............................................................................
 ..............................................................................
 ..............................................................................
 ..............................................................................
 ..............................................................................
 ..............................................................................
    sunt autorizaţi să efectueze: .............................................
 ..............................................................................
 ......................./(denumirea şi adresa).................................
 ..............................................................................
 ..............................................................................
    Începând cu data de .......................................................

                              Semnătura şi ştampila autorizată,
                             ...................................
-----
    *) Se înscrie, după caz, Brigada de supraveghere şi control vamal.
    **) Se înscriu numele, prenumele şi numărul legitimaţiei de serviciu.



    ANEXA 7

                                 PROCES-VERBAL
                               de predare-primire

    Încheiat astăzi, .........., între Brigada de supraveghere şi control vamal ............., reprezentată prin ..........., şi Vama ........../ Brigada de supraveghere şi control vamal .............., reprezentată prin ................ cu ocazia predării/primirii
    1. Auto nr. ................................................................
    2. Carnet TIR nr. ..........................................................
    3. Declaraţie de tranzit nr. ...............................................
    4. Factura externă nr. .....................................................
    5. Felul mărfii ............................................................
    6. Cantitatea ............... Greutatea .............. Valoarea ............
    7. Chitanţa de încasare a contravalorii serviciului de însoţire nr. ........
    8. Alte documente .................................................preluat în supraveghere la Vama/Punctul vamal ........... în ziua de ........... ora ......, pînă la Vama de destinaţie (Brigada de supraveghere şi control vamal) ................. în temeiul Hotărîrii Guvernului nr. 147/1996.
    Menţionăm că auto nr. ................ a fost predat cu sigiliile intacte.
    Menţionăm ca auto nr. ............ a fost predat cu un număr de ...... ore întârziere datorate transportatorului.
    Drept pentru care am încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

               Predat, Primit,
         ..................... ...................



    ANEXA 8

    MINISTERUL FINANŢELOR
    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA REGIONALĂ VAMALĂ
    .........................
    BRIGADA DE SUPRAVEGHERE
    ŞI CONTROL VAMAL ..........
    Nr. ..... din ......199..


                                     RAPORT
                         privind îndeplinirea misiunii

    Membrii echipajului mobil nr. ........ am îndeplinit misiunea de ........... vamală în ziua de ......, între orele ........., în baza Ordinului de control nr. ......... .
    Echipajul a fost compus din:
    ..................................
    ..................................
    ..................................
    În timpul serviciului s-au constatat următoarele: ..........................
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Măsurile luate: ............................................................
    ................................................................................................................................................................
    Ca urmare a îndeplinirii misiunii, se propun conducerii brigăzii de supraveghere şi control vamal următoarele: ................................................................................................................................................................

              Echipaj mobil, Membrii echipajului,
           ................... .......................
                                                   .......................
                                                   .......................



    ANEXA 9

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL
    Brigada de supraveghere şi control vamal..............


                            FIŞA SAU FILA REGISTRU*)
                   Societatea Comercială ....................

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Nr. şi Peri- Durata Drepturi vamale suplimentare, stabilite Nr. de
 crt. data oada contro- la control, inclusiv penalizări măsuri
     contro- contro- lului ───────────────────────────────────────── dispuse
     lului lată taxe Comision Accize T.V.A. Amenzi
    Obiectul vamale vamal
     contro-
      lului
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────










 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----
    *) Se utilizează numai pentru acţiunile de control ulterior.



    ANEXA 10

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE SI CONTROL VAMAL
    Brigada de supraveghere şi control vamal..............


                                AVIZ DE CONTROL
       Domnului preşedinte, director al Societăţii Comerciale...........
                      Str. .............. nr. ...........

    Vă facem cunoscut că, în baza Hotărârii Guvernului nr. 147/1996, Societatea Comercială .................... va face obiectul unui control începând cu data de ................. .
    Vă rugăm să luaţi măsurile necesare pentru punerea la dispoziţie a documentelor vamale, de transport, financiare, bancare şi a celorlalte documente pentru asigurarea tuturor condiţiilor necesare desfăşurării controlului.


                       Semnătura şi ştampila autorizată,
                       ..................................


    ANEXA 11


                                 PROCES-VERBAL
                    (ziua...... luna ........ anul .......)

    Subsemnaţii ................ din Direcţia supraveghere şi control vamal - Brigada de supraveghere şi control vamal a Direcţiei regionale vamale ........, în baza Hotărârii Guvernului nr. 147/1996 şi a Ordinului de control nr. ........ din ......., am efectuat în perioada ....... controlul..................../(denumirea exactă a tematicii controlului şi perioada supusă verificării) ........... la ......./(denumirea agentului economic, fără prescurtări).................. din ......./(localitatea şi sediul)..................., înmatriculată în Registrul comerţului sub nr. ......., cod fiscal ............. cod Sicomex ........................... .
    Unitatea este reprezentată de ........../(numele, prenumele şi funcţia)....................................
    Din controlul efectuat au rezultat constatările înscrise mai jos:
    (Ordinea în care se redau datele şi elementele legate de fiecare constatare)
    - conţinutul constatării (concret, clar, precis);
    - dispoziţii legale încălcate (numărul, data, articolul şi alineatul);
    - consecinţele economice (financiare, bugetare) ale constatării, cu evaluarea exactă a acestora;
    - măsurile luate operativ în timpul controlului, cu menţionarea documentului pe baza căruia s-au materializat;
    - măsurile ce urmează a fi luate în continuare, cu indicarea termenelor de comunicare la Direcţia supraveghere şi control vamal.
    La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţia organelor de control.
    Procesul-verbal s-a întocmit în ... exemplare, dintre care unul, înregistrat sub nr. ...... din ............, a fost lăsat unităţii verificate, iar ......... exemplare au fost luate de organele de control.


            Organe de control, Preşedinte,
                                                (Director)


    ANEXA 12

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL
    Brigada de supraveghere şi control vamal..............



                              ACT DE VALORIFICARE
                     a constatărilor rezultate din control

                         Domnului preşedinte (director)
                al Societăţii Comerciale .......................
               .................................................,
                     str. ............... nr. ............


    În urma controlului efectuat, în baza Hotărârii Guvernului nr. 147/1996, la ................., s-au constatat următoarele:
    1.
    a) constatarea (abaterea);
    b) actul normativ încălcat;
    c) consecinţe financiare, bugetare, după caz;
    d) măsura ce urmează a se lua de către conducerea agentului economic.
    2.
    a) ....................
    b) ....................
    c) ....................
    d) ....................
    Până la data de .............. ne veţi face cunoscute eventualele observaţii, fundamentate pe texte de lege, punct cu punct, asupra tuturor constatărilor de mai sus.

                    Semnătura şi ştampila autorizată,
                    .................................


    ANEXA 13

                              NOTA EXPLICATIVĂ

    Subsemnatul ..................., salariat la .................., în funcţia de ................, de la data de ............., la întrebările puse de ......../(numele şi prenumele organului de control care pune întrebări) ........... din Direcţia supraveghere şi control vamal, Brigada de supraveghere şi control vamal ........................., în baza Hotărârii Guvernului nr. 147/1996, dau următoarele explicaţii:
    1. intrebare ...............................................................
    1. răspuns .................................................................
    2. intrebare ...............................................................
    2. răspuns .................................................................
    Dacă mai aveţi ceva de adăugat: ............................................
 ...............................................................................


                                                  Semnătura ....................
                                                   Data ...................
    Data în fata noastră,
    (organ de control)


    ANEXA 14

                                   DECLARAŢIE

    Subsemnatul .................., gestionar (şef de depozit) la ............., declar următoarele:
    - dacă are cunoştinţă că are plusuri sau valori băneşti sau materiale în gestiunea sa;
    - dacă are în păstrare şi alte valori aparţinând terţilor;
    - dacă a primit sau a eliberat valori fără documente legale;
    - existentă în gestiune a unor bunuri nerecepţionate sau care trebuie expediate, pentru care s-au întocmit documentele respective;
    - existenţa unor documente de primire-eliberare care nu au fost operate în evidenţa gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate;
    - dacă gestionează valori materiale şi în alte locuri de depozitare decât acelea cu privire la care se ia declaraţia, şi anume:
        - dacă deţine numerar rezultat din vânzarea mărfurilor din gestiune;
        - numărul şi data ultimelor documente de intrare şi ieşire a valorilor materiale şi băneşti;
        - alte date şi elemente pe care organul de control sau gestionarul le consideră necesare.

                                                       Semnătura .............
                                                       Data ..........


    ANEXA 15

    DIRECŢIA REGIONALĂ VAMALĂ
    ........................
    BRIGADA DE SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL ..........
    Adresa ......................
    ...............................

                              PROCES-VERBAL
         de ridicare a documentelor, probelor şi de preluare de mostre
         Încheiat astăzi: anul ...... luna .......... ziua ..........

    Subsemnatul(ii) ..................................... inspector(i) în cadrul Direcţiei generale a vamilor - Direcţia supraveghere şi control vamal, având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 147/1996, am procedat la ridicarea de la ................ a următoarelor documente (mostre):
    ...................................................................................................................
    Aceste documente (mostre) rămân la dispoziţia organului de control până la clarificarea cazului.
    Drept pentru care am încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare, dintre care unul rămâne la .................... de la care s-au ridicat documentele (mosttrele).

             Organele de control Reprezentantul
          ale Direcţiei supraveghere agentului
               şi control vamal, economic
           ......................... .....................
           ......................... .....................
           ......................... .....................



    ANEXA 16

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    Unitatea vamală ..............
    Nr. ........../data .........
                                                                     Avizat

                                 PROCES-VERBAL
                              de predare-primire

    Încheiat astăzi, .............................., între lucrătorii vamali*).............................................. şi reprezentanţii Ministerului de Interne **) ............................................................................ din cadrul***) ............................ .
    Se predă cantitatea de****) ........................., descoperită cu ocazia controlului vamal efectuat asupra ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. .
    Se anexează la prezentul proces-verbal copii de următoarele documente întocmite de organele vamale*****) .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. .
    Prezentul proces-verbal a fost încheiat în ...... exemplare.

                 Am predat, Am primit,
             .................. ..................

-----
    *) Numele lucrătorilor vamali care predau.
    **) Numele reprezentanţilor Ministerului de Interne.
    ***) Unitatea Ministerului de Interne (I.J.P., B.C.C.O., P.C.T.F. etc.).
    ****) Se trec: cantitatea, unitatea de măsură, felul substanţei şi modul de prezentare.
    *****) Proces-verbal preliminar, buletin de analiză, descriere în detaliu a modului de prezentare a substanţei ce se predă etc.


    ANEXA 17

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL
    Laboratorul Antidrog Nr. ....../.......

                              BULETIN DE ANALIZĂ

    Subsemnatul(ii) ................................................................................ inspector(i) în cadrul Direcţiei supraveghere şi control vamal - Serviciul droguri, arme, muniţii, patrimoniu, am procedat la analiza de laborator a probei .................................................................................................................................................................................................................................................................., transmisă la Unitatea vamală ....................................................................... .
    În urma analizelor am constatat ca probă având masa de ...................... conţine .......................................... .
    Având în vedere prevederile legale, întregul material se va trimite urgent organelor de cercetare penală.
    Se anexează protocolul de analiză a probei.

                           Inspector(i) la laborator,
                          ............................


    ANEXA 18

                            PROCES-VERBAL PRELIMINAR

    Anul ..... luna ........ ziua ...... în ......... din .......... cu ocazia controlului vamal efectuat asupra numiţilor:
    1. ...../(numele şi prenumele)......................, născut la data de .................., domiciliat în ........../(adresa completă) ....................................................... posesor al ...... seria ....... nr. ........, eliberat de .........., la data de ............., cetăţean ................................................... .
    2. .........................................................................
    3. ................................................................... am descoperit următoarele obiecte, substanţe sau materiale:
    *) ............................... găsite in**) ............................................................................., care aparţin numitului ....................................................... .
    În prezenţa martorilor asistenţi:
    1. ......................................, în vârstă de ..... ani, fiul lui ................... şi al ............., domiciliat în ..................., str. ........... nr. ......., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul (judeţul) ..........................., nr. telefon ........... şi
    2. ............................................................................................................................... .

        Organul vamal, Martori asistenţi, Persoana implicată,
      ................ ................... .....................

-----
    *) Se descriu toate datele de identificare sau de individualizare, cu lux de amănunte, menţionându-se, în cazul în care a fost folosită trusa narcotest, următoarea fraza: "..................., care la verificare cu trusa narcotest a dat reacţie pozitivă pentru (heroină, cannabis, cocaină etc.)".
    **) Se descrie cu lux de amănunte locul în care se afla substanţa sau obiectul descoperit.


    ANEXA 19

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    DIRECŢIA SUPRAVEGHERE ŞI CONTROL VAMAL
    Brigada de supraveghere şi control vamal..............

                              PROCES-VERBAL
                de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

    Încheiat în ...... ziua ...... luna ........ anul ......... ora .......... .
    Subsemnatul ......................., având funcţia de .................. în Serviciul ............. din Direcţia supraveghere şi control vamal ......... în compartimentul ............ din Brigada de supraveghere şi control vamal ......, în urma investigaţiei efectuate la ............., am constatat următoarele: ....................................................................... .
    Fapta constatată constituie contravenţia prevăzută la art. ...... din ..... şi este sancţionată cu amendă ............... .
    De săvârşirea abaterilor se face răspunzător ................., cu adresa declarată în ........., str. ............ nr. .., bl. ..., sc. ..., et. ... ap. ... etc., reprezentat de ...................., cu domiciliul în ......., str. ................. nr. ..., bl. ...., et. ..., ap. .... .
    1. Se amendează cu ....... lei, conform ............. .
    2. Totodată, conform prevederilor ......., contravenientului i-au fost confiscate următoarele bunuri: ...................... .
    3. Contravenientul a formulat următoarele obiecţii şi a indicat următoarele probe de care înţelege să se servească: .............................................. .
    Cu drept de plângere la ..................... în termen de ........... zile de la comunicarea prezentului proces-verbal.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în patru exemplare, dintre care unul i s-a înmânat contravenientului.

              Organul constatator, Contravenientul,
              .................... .................

    Martor: numele ..................... prenumele ..............., domiciliat în ............ str. ....... nr. ......, judeţul ........., sectorul ......, actul de identitate ........ seria ....... nr. ......, eliberat de ......... la data de .......... .

                            Semnătura martorului,
                           ......................

    Se confirmă de noi că prezentul proces-verbal s-a încheiat în lipsa martorului, deoarece .................................... .

                              Organul constatator,
                             .....................


                              DOVADA

    Bunurile arătate în prezentul proces-verbal au fost predate în ziua de ....... luna ....... anul ....... domnului(doamnei) ....................., având funcţia de ................ la Vama .......................................... .

                  Predator, Primitor,
                ............... ..............



    ANEXA 20

                                      FIŞA
                            rezultatelor controlului

    1. Agentul economic verificat
    2. Denumirea acţiunii
    3. Data:
       - începerii acţiunii
       - terminării acţiunii
    4. Numărul de zile/om utilizat
    5. Perioada cuprinsă în control
    6. Taxele vamale suplimentare stabilite la control ..............., din care vărsate în timpul controlului .................... .
    7. Alte vărsăminte la bugetul de stat, stabilite .........., dintre care, efectuate în timpul controlului, ....................... .
    8. Contravenţii aplicate
       ................. număr.
    9. Amenzi încasate efectiv:
       ................. număr
       ................. suma
   10. Valori confiscate:
       ................. număr
       ................ valoare
   11. Acte de răspundere penală:
       .................. număr
       ................ valoare
   12. Pluşuri în gestiune
   13. Alte rezultate.

                               Echipa de control,
                             .....................



    ANEXA 21

                                    EVIDENŢA
           urmăririi aplicării măsurilor dispuse prin documentele de
                           valorificare a controlului

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Nr. şi data Agentul Termenul Nr. şi data Observaţii:
 crt. documentului economic de răspuns documentului - reveniri
       de valorifi- căruia i de răspuns - contestaţii
        care s-a - clasare
                      transmis
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────








 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 22

                                     EVIDENŢA
                 cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor şi propunerilor

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Nr. de Petentul De unde Acţiuni Nr. şi data
  crt. înregistrare a venit întreprinse adresei
                                                    pentru de răspuns
                                                  soluţionare
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────








 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 23

                                    EVIDENŢA
                     proceselor-verbale pentru fapte penale

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Nr. şi data Agentul Nr. şi data Observaţii
 crt. procesului- economic Valoarea documentului
        verbal prin verificat prejudiciului de lichidare
      care se stabi- a cauzei
       leşte infracţi-
         unea
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────







 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 24

                                      FIŞA
                  privind acţiunea ...........................

    Data:
    - începerii acţiunii
    - terminării acţiunii

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                       Rezultatele obţinute
                         ────────────────────────────────────────────
 Nr. Denumirea Nr. de Impozite Alte Contraven- Valoarea Alte
 crt. agentului zile/om şi taxe vărsăminte ţiile confiscată rezultate
       economic afectate suplimen- la bugetul aplicate (lei) (mii lei)
                            tare de stat (nr.)
                          constatate,
                            plătite
                           (mii lei)
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────






 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                             Şef de brigadă,
                           ──────────────────



    ANEXA 25

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    Brigada de supraveghere
    şi control vamal............
    Nr. ......../data ..........


                                   REALIZAREA
              programului de activitate pe trimestrul ...../.....

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Denumirea acţiunii Societăţile Perioada Zile/om
 crt. comerciale realizată consem-
                                              controlate nate
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  I. Acţiuni de control privind încasarea
      drepturilor vamale

 II. Acţiuni de control privind respectarea
      condiţiilor prevăzute de legislaţia
      vamală şi de legislaţia cu implicaţii în
      domeniul vamal în vigoare pentru aplicarea
      unor regimuri preferenţiale

 III. Acţiuni de control privind verificarea
       bazei de calcul al drepturilor cuvenite
       bugetului de stat

 IV. Alte acţiuni de control
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    ANEXA 26

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    Brigada de supraveghere
    şi control vamal............
    Nr. ......../data ..........

                               REALIZAREA
                 programului de activitate pe trimestrul ...../......

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                 Natura Datele Descrierea Recuperări
 Nr. suspiciunii de identi- tehnică de drepturi
 crt. Clasa sau tipul de fiecare a a cazului vamale, Observaţii
     acţiunii fraudă inves- subiectului amenzi aplicate,
                tigat investigat confiscări şi
                                                      alte măsuri
                                                          luate
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 I. Acţiuni
     finalizate
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 II. Acţiuni
     în curs
     de derulare
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 27

    DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR
    Brigada de supraveghere
    şi control vamal............
    Nr. ......../data ..........


                                   REALIZAREA
              programului de activitate pe trimestrul ...../......

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Denumirea Locul unde se Cooperarea Rezultatele
 crt. acţiunii desfăşoară Perioada cu alte obţinute Observaţii
                   acţiunea organe
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   I. Acţiuni de
         instruire
  II. Acţiuni
         operative
 III. Acţiuni de
         analiza
  IV. Alte acţiuni
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 28

    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    Brigada de supraveghere
    şi control vamal............
    Nr. ......../data ..........


                                   REALIZAREA
              programului de activitate pe trimestrul ...../......

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Denumirea acţiunii Nr.;
  crt. valoarea
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Număr de acţiuni de însoţire
  2. Preluate de la alte brigăzi
  3. Număr de maşini însoţite
  4. Preluate de la alte brigăzi
  5. Valoare sumelor încasate
  6. Număr de acţiuni de control pe trasee şi la puncte fixe
  7. Acţiuni de instruire
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016