Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.201 din 7 noiembrie 2006  privind Regulamentul de organizare si functionare al Comisiei pentru acreditarea persoanelor fizice si juridice ca verificatori de mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.201 din 7 noiembrie 2006 privind Regulamentul de organizare si functionare al Comisiei pentru acreditarea persoanelor fizice si juridice ca verificatori de mediu

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 967 din 4 decembrie 2006
În baza prevederilor art. 11^1 alin. (2) din <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind Stabilirea procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participãrii voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei pentru acreditarea persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 7 noiembrie 2006.
Nr. 1.201.

ANEXĂ

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare al Comisiei pentru acreditarea
persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Comisia pentru acreditarea persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu, denumitã în continuare Comisia de acreditare, se organizeazã în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi funcţioneazã sub coordonarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
ART. 2
Comisia de acreditare îndeplineşte funcţia de organism naţional de acreditare a verificatorilor de mediu şi de supraveghere a activitãţii acestora.

CAP. II
Organizare, atribuţii şi funcţionare

SECŢIUNEA 1
Organizarea Comisiei de acreditare

ART. 3
(1) Componenţa Comisiei de acreditare este cea prevãzutã la art. 11 alin. (3) din <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind Stabilirea procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participãrii voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Componenţa nominalã a membrilor Comisiei de acreditare se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, pe baza nominalizãrilor înaintate de organismele pe care aceştia le reprezintã.
(3) Mandatul de membru al Comisiei de acreditare este de 3 ani, putând fi reînnoit.
ART. 4
Membrii Comisiei de acreditare trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
a) sã cunoascã legislaţia în domeniul protecţiei mediului şi sã se preocupe în mod constant şi continuu pentru creşterea nivelului de pregãtire în acest domeniu, în special în domeniul EMAS;
b) sã aibã cunoştinţe tehnice şi experienţã în domeniul protecţiei mediului, în special în domeniul EMAS;
c) sã îşi îndeplineascã cu imparţialitate şi integritate atribuţiile şi responsabilitãţile privind acreditarea verificatorilor de mediu şi supravegherea activitãţii acestora;
d) sã declare, înainte de a participa la o întrunire în cadrul Comisiei de acreditare, orice relaţie oficialã sau particularã, prezentã ori anterioarã, cu persoanele fizice şi juridice care solicitã acreditarea ca verificatori de mediu şi sã se abţinã de la luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii;
e) sã manifeste obiectivitate în luarea deciziei privind acreditarea.
ART. 5
(1) Calitatea de membru al Comisiei de acreditare se pierde în urmãtoarele condiţii:
a) prin retragere, membrul în cauzã având obligaţia sã comunice Comisiei de acreditare solicitarea de retragere, în scris, cu cel puţin o lunã înainte de data retragerii;
b) prin excludere, la propunerea majoritãţii celorlalţi membri ai Comisiei de acreditare, în cazul în care un membru al Comisiei de acreditare nu asigurã reprezentarea organismului competent care l-a nominalizat, la mai mult de douã şedinţe consecutive, precum şi în cazul constatãrii încãlcãrii prevederilor art. 4.
(2) Comisia de acreditare comunicã în scris conducãtorului organismului competent reprezentat de membrul în cauzã decizia privind excluderea şi motivarea acesteia, împreunã cu solicitarea de a desemna un alt reprezentant.
ART. 6
(1) Comisia de acreditare alege dintre membrii sãi, prin vot cu majoritate simplã, un preşedinte al Comisiei de acreditare, iar acesta desemneazã un vicepreşedinte.
(2) Mandatul de preşedinte şi vicepreşedinte al Comisiei de acreditare este de 3 ani, putând fi reînnoit.
(3) În lipsa preşedintelui atribuţiile acestuia sunt preluate de vicepreşedinte.
(4) Comisia de acreditare funcţioneazã legal numai în prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui.
ART. 7
(1) În cadul Comisiei de acreditare funcţioneazã Secretariatul tehnic.
(2) Secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare este asigurat de reprezentanţii Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, membri în Comisia de acreditare.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile Comisiei de acreditare şi ale Secretariatului tehnic

ART. 8
Comisia de acreditare îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã solicitãrile de acreditare a persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu, care au trecut de analiza de precalificare efectuatã de Secretariatul tehnic;
b) analizeazã contestaţiile persoanelor fizice şi juridice a cãror solicitare de acreditare ca verificatori de mediu a fost respinsã sau ale persoanelor fizice şi juridice a cãror acreditare ca verificatori de mediu a fost suspendatã sau anulatã şi ia mãsurile necesare pentru rezolvarea lor;
c) selecţioneazã experţi colaboratori care sprijinã procesul de acreditare;
d) emite Certificatul de acreditare a persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu, care reprezintã actul doveditor al acreditãrii;
e) avizeazã şi prezintã spre aprobare Comitetului consultativ EMAS raportul anual cu privire la activitatea desfãşuratã şi rezultatele obţinute;
f) supravegheazã şi controleazã activitatea de verificare şi validare desfãşuratã de verificatorii de mediu acreditaţi;
g) decide asupra suspendãrii sau anulãrii acreditãrii persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu;
h) transmite Comitetului consultativ EMAS raportul de supraveghere a activitãţilor verificatorilor de mediu;
i) elaboreazã procedura de acreditare a persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin;
j) decide asupra acordãrii acreditãrii persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu.
ART. 9
Preşedintele Comisiei de acreditare îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte şi coordoneazã lucrãrile întrunirilor Comisiei de acreditare;
b) semneazã procesele-verbale cuprinzând deciziile Comisiei de acreditare şi, dupã caz, comunicãrile privind decizia favorabilã sau respingerea motivatã a solicitãrii de acreditare ca verificatori de mediu depuse de persoanele fizice şi juridice;
c) semneazã Certificatul de acreditare a persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu;
d) participã la întrunirile Comitetului consultativ EMAS, la solicitarea acestuia;
e) reprezintã Comisia de acreditare în relaţia cu terţi.
ART. 10
Secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de realizarea sarcinilor administrative ale Comisiei de acreditare;
b) convoacã întrunirile Comisiei de acreditare şi pregãteşte documentele întrunirii;
c) creeazã şi actualizeazã o bazã de date privind acreditarea persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu;
d) înregistreazã în baza de date şi într-un registru special constituit toate cererile privind solicitãrile de acreditare depuse;
e) verificã corectitudinea şi completitudinea documentelor de susţinere a solicitãrilor pentru a se asigura cã au fost furnizate toate informaţiile necesare derulãrii procedurii de acreditare;
f) verificã îndeplinirea condiţiilor minime necesare pentru studii, instruire şi experienţã profesionalã, pentru a stabili dacã solicitanţii se pot precalifica sau nu pentru domeniul de acreditare solicitat;
g) comunicã în scris Comisiei de acreditare şi solicitanţilor rezultatul analizei de precalificare şi opţiunile pentru datele de susţinere a interviurilor;
h) organizeazã desfãşurarea interviurilor;
i) informeazã solicitantul asupra rezultatelor obţinute;
j) pregãteşte şi redacteazã Certificatul de acreditare a persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu;
k) pregãteşte şi înainteazã Comisiei de acreditare, spre avizare, raportul anual specificat la art. 8 lit. e);
l) transmite lunar Comitetului consultativ EMAS lista actualizatã a verificatorilor de mediu acreditaţi, precum şi a celor care nu şi-au reînnoit sau cãrora li s-a suspendat sau anulat Certificatul de acreditare;
m) arhiveazã toate materialele referitoare la activitatea Comisiei de acreditare pentru o perioadã de 5 ani;
n) întocmeşte fişa de precalificare pentru persoanele fizice şi juridice care solicitã acreditarea ca verificatori de mediu conform procedurii de acreditare specificate la art. 8 lit. i).

SECŢIUNEA a 3-a
Funcţionarea Comisiei de acreditare

ART. 11
(1) Comisia de acreditare se întruneşte semestrial şi ori de câte ori este necesar, la solicitãrile preşedintelui.
(2) Participarea membrilor Comisiei de acreditare în cadrul întrunirilor nu este remuneratã.
(3) Membrii Comisiei de acreditare care nu pot participa la întruniri din motive obiective au obligaţia sã înştiinţeze, în scris, Secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare, cu minimum douã zile înainte de data întrunirii.
(4) Deciziile Comisiei de acreditare se adoptã cu votul majoritãţii membrilor, în prezenţa obligatorie a cel puţin douã treimi din numãrul total al membrilor. În caz de egalitate de voturi decizia preşedintelui este hotãrâtoare.
ART. 12
(1) În cazul în care Comisia de acreditare constatã cã sunt necesare informaţii suplimentare, luarea deciziei se amânã pentru o datã ulterioarã la care preşedintele poate invita la discuţii experţi colaboratori care nu au drept de vot.
(2) Dezbaterile şi deciziile Comisiei de acreditare se consemneazã într-un registru de procese-verbale special constituit.

SECŢIUNEA a 4-a
Accesul la informaţiile deţinute de Comisia de acreditare

ART. 13
(1) Lista actualizatã a verificatorilor de mediu se pune la dispoziţie publicului, pe pagina de website a Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor şi a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
(2) Secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare rãspunde la solicitãrile de informaţii primite de la publicul interesat cu privire la solicitarea de obţinere a acreditãrii ca verificatori de mediu.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016