Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.190 din 2 noiembrie 2006  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei Nationale privind Schimbarile Climatice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.190 din 2 noiembrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei Nationale privind Schimbarile Climatice

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 972 din 5 decembrie 2006
În temeiul prevederilor <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 658/2006 privind reorganizarea Comisiei Naţionale privind Schimbãrile Climatice şi ale <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite prezentul ordin.

Art. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale privind Schimbãrile Climatice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 2 noiembrie 2006.
Nr. 1.190.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a
Comisiei Naţionale privind Schimbãrile Climatice

ART. 1
(1) Comisia Naţionalã privind Schimbãrile Climatice, denumitã în continuare CNSC, este un organism interministerial, fãrã personalitate juridicã, a cãrui activitate este coordonatã de Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor.
(2) CNSC propune promovarea mãsurilor şi acţiunilor necesare aplicãrii unitare pe teritoriul României a obiectivelor şi prevederilor Convenţiei-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbãrilor climatice şi a Protocolului de la Kyoto, precum şi a obiectivelor privind schimbãrile climatice, adoptate la nivelul Uniunii Europene.
ART. 2
Obiectul prezentului regulament îl constituie modul de organizare şi funcţionare a CNSC.
ART. 3
(1) CNSC este formatã din reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii, dupã cum urmeazã:
a) secretarul de stat din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor sau persoana desemnatã de acesta, cu funcţie de director al direcţiei cu responsabilitãţi în domeniul schimbãrilor climatice;
b) preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului sau persoana desemnatã de acesta, cu funcţie de şef serviciu al Serviciului de schimbãri climatice;
c) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului;
d) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
e) un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
f) un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
g) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
h) un reprezentant al Ministerului Integrãrii Europene;
i) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
j) un reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe;
k) un reprezentant al organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul schimbãrilor climatice, cu statut de observator.
(2) Nivelul de reprezentare al membrilor CNSC este de director sau specialist din cadrul direcţiei cu responsabilitãţi în domeniu.
ART. 4
Preşedintele CNSC este secretarul de stat din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului.
ART. 5
Atribuţiile CNSC sunt:
a) analizeazã periodic stadiul realizãrii obiectivelor, acţiunilor şi mãsurilor stabilite prin Planul naţional de acţiune privind schimbãrile climatice şi informeazã operativ autoritãţile competente şi opinia publicã asupra concluziilor desprinse;
b) identificã activitãţile şi obiectivele care pot fi realizate cu asistenţã tehnicã şi financiarã externã, utilizând facilitãţile prevãzute în acest scop de convenţia şi protocolul menţionate la art. 1 alin. (2);
c) analizeazã propunerile de proiecte de tip "implementare în comun" în scopul dezvoltãrii acestora în cadrul memorandumurilor de înţelegere încheiate de cãtre România şi propune eliberarea scrisorii de susţinere sau a scrisorii de aprobare, dupã caz;
d) avizeazã planul de studii şi cercetãri sectoriale în domeniul schimbãrilor climatice şi îl propune spre finanţare ministerelor cu implicaţii/responsabilitãţi în domeniu;
e) face propuneri privind solicitãrile de asistenţã tehnicã şi financiarã pentru îmbunãtãţirea capacitãţii instituţionale în domeniul schimbãrilor climatice;
f) orice alte atribuţii stabilite de Guvern sau dispuse de ministrul mediului şi gospodãririi apelor.
ART. 6
Pentru asigurarea condiţiilor organizatorice necesare desfãşurãrii activitãţii CNSC se constituie Secretariatul tehnic permanent, format din 3 reprezentanţi ai Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, din cadrul Serviciului de schimbãri climatice, şi 2 reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, din cadrul Serviciului de schimbãri climatice.
ART. 7
Componenţa nominalã a Secretariatului tehnic permanent al CNSC se aprobã prin decizia preşedintelui CNSC. Atribuţiile persoanelor desemnate sã facã parte din Secretariatul tehnic permanent se realizeazã în cadrul sarcinilor de serviciu.
ART. 8
(1) Principalele atribuţii ale Secretariatului tehnic permanent sunt:
a) pregãtirea şi supunerea spre aprobarea preşedintelui CNSC a agendei reuniunilor acesteia;
b) verificarea existenţei cvorumului necesar pentru luarea deciziilor, la deschiderea şedinţelor;
c) convocarea membrilor CNSC;
d) punerea la dispoziţia membrilor CNSC a documentelor ce fac obiectul întrunirilor (pe suport hârtie sau electronic, dupã caz);
e) redactarea minutelor şedinţelor CNSC;
f) arhivarea documentelor supuse dezbaterilor CNSC şi a oricãror alte documente legate de activitatea acesteia;
g) îndeplinirea oricãror alte sarcini stabilite în cadrul şedinţelor CNSC şi dispuse de cãtre preşedintele acesteia.
(2) Activitãţile desfãşurate în cadrul CNSC şi ale Secretariatului tehnic permanent al CNSC nu sunt remunerate şi se considerã atribuţie de serviciu.
ART. 9
CNSC poate înfiinţa grupuri de lucru ad-hoc pe probleme specifice, formate din specialişti desemnaţi la recomandarea instituţiilor membre ale CNSC.
ART. 10
Atribuţiile grupurilor de lucru ad-hoc se stabilesc de CNSC şi se aprobã de cãtre preşedintele CNSC.
ART. 11
CNSC îşi desfãşoarã activitatea la sediul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor.
ART. 12
CNSC coopereazã cu alte instituţii şi organisme având responsabilitãţi în aplicarea prevederilor acordurilor internaţionale în domeniul protecţiei mediului, ratificate de România, precum şi cu asociaţiile şi organizaţiile profesionale şi ştiinţifice guvernamentale, cu organizaţiile ecologiste, patronale, sindicale şi de tineret, precum şi cu alte organizaţii şi asociaţii neguvernamentale înfiinţate potrivit prevederilor legale.
ART. 13
(1) CNSC se convoacã în şedinţe ordinare trimestriale sau ori de câte ori este necesar.
(2) Lucrãrile şedinţelor CNSC sunt conduse de preşedinte, iar în situaţia în care acesta nu poate participa, este înlocuit de persoana desemnatã de acesta, cu funcţie de director al direcţiei cu responsabilitãţi în domeniul schimbãrilor climatice.
ART. 14
Convocarea CNSC se face de cãtre Secretariatul tehnic permanent al acesteia cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã a şedinţei şi include agenda şi materialele aferente.
ART. 15
Şedinţa CNSC este statutarã în condiţiile prezenţei majoritãţii simple a membrilor CNSC.
ART. 16
(1) Propunerile şi mãsurile stabilite de CNSC se adoptã cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi şi se consemneazã în minuta şedinţei.
(2) În caz de egalitate de voturi, dupã analiza consideraţiilor şi motivelor care au stat la baza votului membrilor, decizia preşedintelui este hotãrâtoare.
(3) Minuta şedinţei se aprobã de preşedinte şi se comunicã de îndatã factorilor interesaţi, prin grija Secretariatului tehnic permanent.
ART. 17
Participarea altor specialişti în calitate de invitaţi se decide cu acordul membrilor prezenţi.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016