Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.179 din 11 septembrie 2007  pentru modificarea   Ordinului ministrului finantelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.179 din 11 septembrie 2007 pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 640 din 19 septembrie 2007
În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, ale <>art. 187, 189^1, 191 şi 192^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale pct. 14, 15 şi 18^2 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 4 alin. (1) pct. 46 şi 47 din Hotãrârea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 19 februarie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 5, alineatul (1) se abrogã.
2. La articolul 5, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Structurile de gestiune a documentelor administrative de însoţire a produselor accizabile sunt compartimentele de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare al unitãţilor fiscale teritoriale şi Regulamentul de organizare şi funcţionare al autoritãţii vamale se modificã şi se completeazã în mod corespunzãtor."
3. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Compartimentele de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale au urmãtoarele atribuţii principale:
a) procesarea şi organizarea evidenţei exemplarului 5 al documentelor administrative de însoţire primite de la expeditorii produselor accizabile în format electronic;
b) procesarea şi organizarea evidenţei exemplarului 4 al documentelor administrative de însoţire sau a documentului administrativ unic, dupã caz, transmise de primitorii produselor accizabile;
c) verificarea formalã a datelor înscrise în documentele administrative de însoţire;
d) colaborarea cu organul de control competent în scopul verificãrii neconcordanţelor sesizate în documentele administrative de însoţire, precum şi în circuitul acestora;
e) încheierea circuitului documentelor administrative de însoţire, prin verificarea existenţei exemplarelor 4 şi 5 ale documentelor administrative de însoţire în evidenţa direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale;
f) stabilirea şi identificarea gradului de risc fiscal în cazul transporturilor de produse accizabile în regim suspensiv pe teritoriul naţional;
g) transmiterea documentelor administrative de însoţire pentru tranzacţiile intracomunitare Serviciului central de legãturi din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
h) acordarea aprobãrii pentru necompletarea cãsuţelor din documentul administrativ de însoţire în cazurile prevãzute de normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII «Accize şi alte taxe speciale» din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
i) orice alte sarcini ce îi revin din procedurile privind gestiunea documentelor administrative de însoţire şi administrare a accizelor."
4. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor asigurã realizarea şi implementarea aplicaţiilor informatice-suport pentru aplicarea procedurilor de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv."
5. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de coordonare a inspecţiei fiscale şi Direcţia generalã de organizare şi resurse umane din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei şi Direcţia generalã resurse umane şi management din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia autorizare şi supraveghere produse accizate, direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale, Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã şi Direcţia resurse umane, organizare generalã şi perfecţionare din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin."
6. La anexa nr. 1 capitolul B "Organizarea evidenţei documentelor administrative de însoţire", punctele 1 şi 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"1. Documentele administrative de însoţire primite de direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale se înregistreazã potrivit procedurii stabilite prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
2. Evidenţele se organizeazã şi se gestioneazã de compartimentele de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale."
7. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea I, subpunctul 1.1 va avea urmãtorul cuprins:
"1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor, exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire cãtre direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea."
8. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea I, subpunctul 1.1^1 va avea urmãtorul cuprins:
"1.1^1. Prin derogare de la dispoziţiile subpct. 1.1, antrepozitele fiscale expeditoare care îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a municipiului Bucureşti depun exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire la Direcţia pentru Accize şi Operaţiuni Vamale a Municipiului Bucureşti."
9. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea I, punctul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"2. Documentele administrative de însoţire întocmite pentru produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României se depun de cãtre antrepozitul fiscal expeditor la compartimentele de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale care le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5."
10. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea I, punctul 3 se abrogã.
11. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea I, punctul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"4. Formatul hârtie al documentelor prelucrate se arhiveazã de cãtre compartimentele de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale."
12. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea II, punctele 1 şi 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"1. Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor, exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire, care însoţeşte transportul cãtre compartimentul de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea.
2. Documentele administrative de însoţire depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe teritoriul României la compartimentul de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile se înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4."
13. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea II, punctul 3 se abrogã.
14. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim supensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea II, punctele 4 şi 5 vor avea urmãtorul cuprins:
"4. La primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire, informaţiile din acesta se transmit direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale în a cãrei razã teritorialã se aflã antrepozitul expeditor, prin intermediul suportului informatic pus la dispoziţie de Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statisticã vamalã din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, în cazul mişcãrilor naţionale de produse accizabile.
5. Formatul hârtie al documentelor înregistrate se arhiveazã de cãtre compartimentele de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale."
15. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea III, punctul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"3. Bilunar, la datele de 1 şi 16 ale fiecãrei luni, compartimentul de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile transmite Direcţiei autorizare şi supraveghere produse accizabile din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor şi, respectiv, Serviciului central de legãturi din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã situaţia documentelor administrative de însoţire."
16. La anexa nr. 1 capitolul C "Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României" secţiunea IV, punctul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Dacã antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire, certificat de organul competent, acesta este obligat sã înştiinţeze direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile, potrivit dispoziţiilor art. 189^1 din Codul fiscal."
17. La anexa nr. 1 capitolul D "Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar" secţiunea I punctul 1, sintagma "organ fiscal" se înlocuieşte cu sintagma "direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale".
18. La anexa nr. 1 capitolul D "Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar" secţiunea I, punctele 2 şi 4 vor avea urmãtorul cuprins:
"2. Zilnic, compartimentul de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile selecteazã documentele administrative de însoţire şi le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, pentru produsele primite din Uniunea Europeanã.
..................................................................................
4. Formatul hârtie al exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire se arhiveazã de cãtre compartimentele de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale."
19. La anexa nr. 1 capitolul D "Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar" secţiunea I, punctul 3 se abrogã.
20. La anexa nr. 1 capitolul D "Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar" secţiunea II litera A, subpunctul 2.2 va avea urmãtorul cuprins:
"2.2. Referatul se vizeazã de conducãtorul compartimentului de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile şi se aprobã de cãtre directorul executiv al direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale."
21. La anexa nr. 1 capitolul D "Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar" secţiunea III, punctul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"2. Dupã înregistrarea în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, compartimentul de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile va efectua o analizã de risc preliminarã şi va transmite Serviciului central de legãturi din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã copiile exemplarului 5 al documentelor administrative de însoţire pe suport hârtie, precum şi în format electronic."
22. La anexa nr. 1 capitolul D "Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar" secţiunea IV, punctul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Dacã antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat de organul competent, antrepozitul fiscal expeditor este obligat sã înştiinţeze despre aceasta compartimentul de identificare, analizã, investigaţii şi schimb de informaţii privind circulaţia produselor accizabile din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile."
23. La anexa nr. 1 capitolul E "Deplasarea produselor accizabile între un antrepozit fiscal din România şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar sau între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal din România" punctul 1, sintagma "organ fiscal" se înlocuieşte cu sintagma "direcţia judeţeanã pentru accize şi operaţiuni vamale."
24. Anexa nr. 1a) "Evidenţa documentelor administrative de însoţire" şi anexa nr. 1b) "Macheta de preluare a exemplarului 4 din documentul administrativ de însoţire" la Procedura de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv, se abrogã.
ART. II
Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va aproba prin ordin Instrucţiunile de aplicare a <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 110/2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. III
Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 septembrie 2007.
Nr. 1.179.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016