Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.178 din 6 iunie 2011  pentru stabilirea criteriilor sectoriale si a pragurilor critice aferente sectorului ICN/E - infrastructura critica nationala/europeana - Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.178 din 6 iunie 2011 pentru stabilirea criteriilor sectoriale si a pragurilor critice aferente sectorului ICN/E - infrastructura critica nationala/europeana - "Energetic"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 22 iunie 2011

    Pentru aplicarea prevederilor art. 9 alin. (2) şi art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 18/2011,
    în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite prezentul ordin.

    ART. 1
    În scopul identificãrii infrastructurilor critice, se stabilesc criteriile sectoriale şi pragurile critice aferente sectorului ICN/E - infrastructurã criticã naţionalã/europeanã - "Energetic", prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Criteriile sectoriale şi pragurile critice stabilite în anexã pot fi revizuite ca urmare a propunerilor entitãţilor abilitate din organigrama Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA) şi ale operatorilor economici potenţial deţinãtori de infrastructuri critice.
    ART. 3
    În termen de 14 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, potenţialii proprietari/operatori/administratori de ICN/E au obligaţia de a înainta Direcţiei industria de apãrare şi probleme speciale (DIAPS) din MECMA:
    1. propuneri fundamentate pentru identificarea ICN/E în vederea susţinerii acestora spre desemnare;
    2. date privind compartimentul desemnat ca specializat în domeniul ICN/E;
    3. date privind ofiţerii de legãturã temporari, datele lor de contact şi modalitatea de menţinere a legãturii permanente cu aceştia.
    ART. 4
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 660/2005 privind aprobarea Ghidului de identificare a elementelor de infrastructurã criticã naţionalã din economie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.099 din 6 decembrie 2005.
    ART. 5
    Direcţiile generale (direcţiile) coordonatoare ale subsectoarelor componente ale sectorului energetic, DIAPS şi operatorii economici de sub autoritatea MECMA vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 6
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Ministrul economiei, comerţului
                            şi mediului de afaceri,
                                   Ion Ariton

    Bucureşti, 6 iunie 2011.
    Nr. 1.178.


    ANEXĂ

      Criteriile sectoriale şi pragurile critice aferente sectorului
      ICN/E - infrastructurã criticã naţionalã/europeanã - "Energetic"

    Criteriile sectoriale vizeazã identificarea elementelor şi sistemelor cu impact semnificativ asupra funcţionãrii şi a modului de îndeplinire a misiunilor de cãtre Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA) în calitatea sa de autoritate publicã responsabilã în domeniu.
    MECMA stabileşte urmãtoarele criterii sectoriale şi praguri critice aferente sectorului energetic, care stau la baza identificãrii infrastructurilor critice naţionale, dupã cum urmeazã:
    I. Criterii sectoriale:
    A. Impactul asupra asigurãrii actului de conducere/decizie/ control la nivel de:
    1. dispecerate/centre/camere de comandã, control şi supraveghere;
    2. reţele şi servicii de comunicaţii şi tehnologia informaţiei.
    B. Impactul asupra asigurãrii resurselor necesare susţinerii activitãţilor şi suportului logistic privind:
    1. capacitãţi de producţie, procesare şi prestãri de servicii cu incidenţã în sector;
    2. capacitãţi de depozitare;
    3. capacitãţi de aprovizionare, transport şi distribuţie.
    În funcţie de atribuţiile conferite în condiţiile legii, MECMA poate sã propunã direct spre desemnare infrastructuri critice specifice acestora.
    II. Pragurile critice aferente criteriilor sectoriale sunt definite în funcţie de gravitatea impactului perturbãrii sau distrugerii unei anumite infrastructuri, respectiv caracterul de unicitate al acesteia:
    A. Impactul asupra asigurãrii actului de conducere/decizie/ control la nivel de:
    1. dispecerate/centre/camere de comandã, control şi supraveghere:
    1.1. operaţionalitate ≤ 50% şi întreruperea activitãţii operatorilor deserviţi ≥ 4 ore;
    2. reţele şi servicii de comunicaţii şi tehnologia informaţiei:
    2.1. operaţionalitate ≤ 50% şi întreruperea activitãţii operatorilor deserviţi ≥ 4 ore.
    B. Impactul asupra asigurãrii resurselor necesare susţinerii activitãţilor şi suportului logistic privind:
    1. capacitãţi de producţie, procesare şi prestãri de servicii cu incidenţã în sector:
    1.1. centrale nuclearelectrice, indiferent de putere, cu utilitãţile aferente;
    1.2. centrale hidroelectrice cu puteri instalate ≥ 100 MW;
    1.3. instalaţii specifice de producţie/rafinare a petrolului şi produselor petrochimice;
    1.4. platforme marine de foraj şi producţie;
    1.5. instalaţii de producere a hidrogenului necesar centralelor cu puteri instalate ≥ 100 MW;
    1.6. instalaţii de ardere/cazane cu capacitãţi ≥ 400 tone abur/orã;
    1.7. sãli ale maşinilor/cazanelor pentru termocentrale cu puteri instalate ≥ 100 MW;
    2. capacitãţi de depozitare:
    2.1. rezervoare de presiune ridicatã pentru gaze lichefiate, gazolinã şi etan;
    2.2. baraje care creeazã acumulãri cu volume de apã ≥ 20 milioane mc;
    2.3. staţii centrale/parcuri de colectare, depozitare şi distribuţie a hidrocarburilor şi derivatelor din acestea ≥ 30.000 mc;
    2.4. obiective care deservesc depozite de înmagazinare subteranã a gazelor naturale cu capacitate ≥ 50 milioane mc;
    3. capacitãţi de aprovizionare, transport şi distribuţie:
    3.1. staţii/linii electrice a cãror indisponibilitate conduce la avarii de sistem;
    3.2. staţii electrice cu puteri instalate ≥ 400 MVA;
    3.3. staţii şi linii de evacuare a puterii instalate din centralele electrice de peste 800 MVA;
    3.4. staţii/posturi de transformare care alimenteazã:
    3.4.1. consumatori/echipamente/instalaţii la care întreruperea alimentãrii cu electricitate poate conduce la explozii, incendii, distrugeri sau accidente majore soldate cu victime umane;
    3.4.2. servicii de trafic în teritoriu care asigurã siguranţa în circulaţie;
    3.4.3. sedii ale administraţiei publice centrale;
    3.4.4. structuri operative ale forţelor din sistemul naţional de apãrare.
    3.5. obiective energetice care participã la operaţiuni specifice de reluare a activitãţilor întrerupte şi de restaurare dupã evenimente deosebite;
    3.6. obiective energetice cu regim special impus de reglementãri internaţionale (staţii de interconexiune etc.);
    3.7. linii şi staţii electrice de alimentare a localitãţilor urbane de rangul 0 şi 1;
    3.8. obiective prin care se vehiculeazã un debit de gaze naturale ≥ 1 milion mc/zi;
    3.9. staţii hidrotehnice de alimentare (distribuţie) ≥ 50 MW pentru centrale termoelectrice care deservesc producãtori de apã grea;
    3.10. traversãri aeriene, subtraversãri, sectoare de fascicul din vecinãtatea sau din interiorul localitãţilor, ale conductelor magistrale de transport de ţiţei, gazolinã şi etan sau componente ale acestora;
    3.11. conducte, galerii de aducţiune sau de fugã care prin avariere descarcã debite ≥ 100 mc/s;
    3.12. conducte pentru transportul ţiţeiului şi produselor petroliere cu capacitate ≥ 100.000 t/lunã;
    3.13. conducte magistrale pentru transportul gazelor naturale cu capacitate ≥ 10 milioane mc/zi;
    3.14. obiective energetice de alimentare a operatorilor economici care prin nefuncţionare pot produce efecte economice, sociale şi de mediu majore;
    3.15. staţii de comprimare a gazelor naturale aferente Sistemului naţional de transport.

                          -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016