Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.173 din 23 august 2000  privind organizarea activitatii de administrare si control financiar fiscal la marii contribuabili    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.173 din 23 august 2000 privind organizarea activitatii de administrare si control financiar fiscal la marii contribuabili

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 422 din 1 septembrie 2000
Ministrul finanţelor,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare,
în vederea creşterii eficientei administrãrii şi colectãrii veniturilor bugetului de stat, monitorizarii şi asistarii fiscale, precum şi a controlului financiar fiscal la marii contribuabili, pentru organizarea în teritoriu a activitãţii de administrare şi control financiar fiscal la marii contribuabili,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Prin mari contribuabili, în sensul prezentului ordin, se înţelege toţi contribuabilii ale cãror obligaţii la bugetul de stat constituite la nivelul anului 1999 au fost mai mari de 10 miliarde lei.
Pentru judeţele în care numãrul de contribuabili care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alineatul precedent este mai mic de 10, în categoria marilor contribuabili sunt cuprinşi primii 10 contribuabili înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe, în ordinea descrescãtoare a obligaţiilor la bugetul de stat constituite la nivelul anului 1999.
(2) Lista marilor contribuabili înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe la fiecare direcţie generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în baza prelucrãrii informaţiilor din bilanţul la data de 31 decembrie 1999, este prezentatã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
(3) În acţiunea de monitorizare sunt cuprinse şi sucursalele şi filialele, înregistrate ca plãtitori de impozite şi taxe, ale regiilor autonome, companiilor naţionale, unitãţilor financiar-bancare, precum şi ale societãţilor comerciale la nivelul fiecãrui judeţ, pentru obligaţiile la bugetul de stat pe care, potrivit dispoziţiilor legale, le achitã la nivel teritorial.
(4) În termen de 15 zile de la data prezentului ordin direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care au înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe regii autonome, companii naţionale, unitãţi financiar-bancare şi societãţi comerciale, vor transmite Direcţiei monitorizarea contribuabililor mari lista, pe judeţe, cuprinzând sucursalele şi filialele pe fiecare contribuabil menţionat mai sus, cu precizarea obligaţiilor fiscale pe care acestea le achitã la nivelul fiecãrui judeţ.
(5) Anual, începând cu anul 2001, pana la data de 31 iulie, Direcţia monitorizarea contribuabililor mari va actualiza lista cuprinzând marii contribuabili pe baza obligaţiilor fiscale constituite şi reflectate în bilanţurile de la sfârşitul anului precedent depuse de contribuabili, transmise de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti; plafonul obligaţiilor la bugetul de stat menţionat la alin. (1) va fi corectat cu indicele de inflaţie, calculat la 31 decembrie al anului de raportare.
Prin excepţie de la prevederile alineatului precedent, contribuabilii rezultaţi prin fuziune, conform legii, în timpul anului şi care îndeplinesc condiţia menţionatã la alin. (1), prin cumularea informaţiilor individuale din ultimul bilanţ anual, vor fi incluşi în lista cuprinzând marii contribuabili în termen de 30 de zile de la fuziune.
(6) Contribuabilii mari ale cãror obligaţii fiscale înregistrate în anul precedent sunt inferioare condiţiilor de încadrare a acestora în categoria contribuabililor mari vor fi monitorizati timp de 3 ani consecutivi. În situaţia în care obligaţiile fiscale constituite în acest interval nu mai justifica menţinerea acestora în categoria contribuabililor mari, administrarea acestora va fi trecutã în sarcina organelor fiscale teritoriale în a cãror raza îşi au sediul social.
Prin excepţie de la prevederile alineatului precedent, atunci când în urma divizãrii ca urmare a unui act normativ sau prin manifestarea de vointa a actionarilor sau asociaţilor un contribuabil mare nu mai exista ca persoana juridicã, acesta va fi scos din lista cuprinzând marii contribuabili în termen de 30 de zile de la divizare. Contribuabilii rezultaţi în urma divizãrii, care, conform informaţiilor din protocoalele încheiate, îndeplinesc condiţia menţionatã la alin. (1), vor fi incluşi în lista cuprinzând marii contribuabili în termen de 30 de zile de la constituirea acestora.
ART. 2
(1) Începând cu data prezentului ordin structurile organizatorice ale direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobate prin ordinele ministrului finanţelor nr. 125/1999 şi nr. 2.465/1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
- la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene se înfiinţeazã Serviciul (biroul, compartimentul) de administrare mari contribuabili în cadrul Direcţiei administrarea veniturilor statului şi Serviciul (biroul, compartimentul) de control financiar fiscal mari contribuabili în cadrul Direcţiei de control financiar fiscal;
- la nivelul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti se înfiinţeazã Direcţia de administrare mari contribuabili şi Direcţia de control financiar fiscal mari contribuabili prin reorganizarea Direcţiei de control financiar fiscal, astfel:
● Direcţia de administrare a marilor contribuabili are urmãtoarele servicii:
- Serviciul gestionare dosare fiscale, declaraţii şi bilanţuri;
- Serviciul contabilitate şi evidenta analitica pe plãtitori;
- Serviciul colectare şi executare silitã nr. 1;
- Serviciul colectare şi executare silitã nr. 2;
- Serviciul asistenta mari contribuabili;
- Serviciul rambursare T.V.A.
● Direcţia de control financiar fiscal la marii contribuabili are în structura 4 servicii de control financiar fiscal.
● Serviciul reprezentante strãine, Serviciul de valorificare bunuri, Serviciul PAD şi cod fiscal, Serviciul de monitorizare şi verificare achiziţii publice trec în subordinea directorului general adjunct al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti.
Structura organizatoricã a Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti este redata în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin.
Structurile organizatorice nou-înfiinţate vor asigura îndeplinirea urmãtoarelor funcţiuni:
- gestionare dosare fiscale, declaraţii şi bilanţuri;
- contabilitate şi evidenta pe plãtitori;
- colectare şi executare silitã;
- rambursare T.V.A.;
- asistenta contribuabili;
- control financiar fiscal.
ART. 3
(1) Se aproba modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 450/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu sarcinile şi atribuţiile noilor structuri organizatorice, respectiv serviciu, birou sau compartiment, dupã caz, organizate în cadrul Direcţiei de administrare a veniturilor statului la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, redate în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezentul ordin; sarcinile şi atribuţiile noilor structuri organizatorice, respectiv serviciu, birou sau compartiment, dupã caz, organizate în cadrul Direcţiei control financiar fiscal la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene se vor elabora în termen de 30 de zile de la data prezentului ordin şi se vor aproba de secretarul de stat coordonator al Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor.
(2) Se aproba modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 565/1999 , cu sarcinile şi atribuţiile Direcţiei de administrare a marilor contribuabili organizate în cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti, redate în anexa nr. 4 care face parte integrantã din prezentul ordin. În termen de 30 de zile de la data prezentului ordin se vor elabora sarcinile şi atribuţiile Direcţiei control financiar fiscal la marii contribuabili, organizatã în cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti, care se vor aproba de secretarul de stat coordonator al Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor.
ART. 4
(1) Conducerile direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor lua mãsuri ca sarcinile şi atribuţiile ce revin structurilor organizatorice înfiinţate sa fie realizate cu personalul existent, prin redistribuire din posturile existente la data prezentului ordin.
(2) Structurile organizatorice nou-înfiinţate se vor dimensiona în raport cu numãrul de contribuabili mari administrati sau care urmeazã sa fie controlati.
(3) Contribuabilii mari care în prezent sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe la administraţiile financiare, circumscripţiile fiscale sau la perceptiile fiscale, dupã caz, trec în administrarea serviciilor (birou, compartiment) de administrare a marilor contribuabili din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene.
(4) În termen de 30 de zile de la data prezentului ordin conducerile direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene vor asigura încheierea de protocoale între serviciile (birourile, compartimentele) de administrare a marilor contribuabili şi administraţiile financiare municipale, circumscripţiile fiscale orãşeneşti sau perceptiile fiscale, dupã caz, de primire-predare a dosarelor fiscale şi de urmãrire a contribuabililor mari nominalizaţi conform anexei nr. 1.
(5) Contribuabilii mari care în prezent sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe la administraţiile financiare de sector ale municipiului Bucureşti trec în administrarea Direcţiei de administrare a marilor contribuabili din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti.
(6) În termen de 30 de zile de la data prezentului ordin conducerea Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti va asigura încheierea de protocoale între Direcţia de administrare a marilor contribuabili şi administraţiile financiare ale sectoarelor 1, 2, 3, 4, 5 şi 6 de primire-predare a dosarelor fiscale şi de urmãrire a contribuabililor mari nominalizaţi conform anexei nr. 1.
(7) În termen de 30 de zile de la data preluãrii dosarelor fiscale ale marilor contribuabili structurile organizatorice înfiinţate conform prevederilor art. 2 vor organiza fisiere cu informaţii colaterale despre contribuabilii respectivi, în care se regãsesc numele şi calitatea celor care reprezintã contribuabilul în relaţiile cu terţii, conturile bancare deschise, principalii furnizori şi creditori, principalii clienţi şi debitori, existenta depozitelor bancare, cota de participare a contribuabililor la capitalul social al altor firme, orice alte elemente considerate a fi necesare în vederea îmbunãtãţirii gradului de colectare a veniturilor bugetului de stat de la aceştia.
ART. 5
Se aproba Normele metodologice privind organizarea colectãrii veniturilor bugetului de stat de la marii contribuabili, prezentate în anexa nr. 5 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Activitatea de monitorizare şi control financiar fiscal la contribuabilii mari este coordonata de secretarul general adjunct al Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor.
Direcţia monitorizarea contribuabililor mari şi Direcţia generalã control fiscal colaboreazã cu celelalte direcţii din cadrul Ministerului Finanţelor pentru selectarea contribuabililor mari care urmeazã sa fie administrati şi verificaţi în vederea îmbunãtãţirii colectãrii veniturilor bugetului de stat de la aceştia, clarificarea problemelor privind aplicarea legislaţiei fiscale, valorificarea actelor de control. De asemenea, în realizarea sarcinilor pe care le au direcţiile menţionate mai sus colaboreazã şi cu alte instituţii abilitate ale statului.
Monitorizarea colectãrii veniturilor bugetului de stat de la marii contribuabili se realizeazã pe baza raportarilor lunare pe care direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, le transmit, pana cel mai târziu în ultima zi a lunii urmãtoare celei de raportare, la Direcţia monitorizarea contribuabililor mari, conform modelelor prezentate în anexele nr. 6 şi 7 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
Coordonarea activitãţii de control financiar fiscal la nivel teritorial, elaborarea programelor de control pentru verificarea marilor contribuabili şi transmiterea acestora la structurile teritoriale specializate, precum şi urmãrirea realizãrii sarcinilor de control financiar fiscal la marii contribuabili se exercita de Direcţia generalã control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor.
Programele informatice necesare pentru prelucrarea informaţiilor din situaţiile prezentate la anexele nr. 6 şi 7, precum şi cele necesare calculãrii şi centralizarii indicatorilor de eficienta mentionati în anexa nr. 5, capitolul VI, se realizeazã de specialişti din cadrul Direcţiei generale tehnologia informatiei.
ART. 7
Direcţia generalã dezvoltare institutionala şi resurse umane, Direcţia monitorizarea contribuabililor mari, Direcţia generalã control fiscal, Direcţia generalã trezorerie şi contabilitate publica, Direcţia generalã tehnologia informatiei, împreunã cu direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, administraţiile financiare, circumscripţiile fiscale, precum şi perceptiile fiscale vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 8
Anexele nr. 1-7 se comunica direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi celorlalte direcţii interesate.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016