Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.152 din 21 iunie 2012  pentru aprobarea Procedurii privind desemnarea organismelor care realizeaza omologarea si verificarea periodica a ambalajelor si recipientelor destinate transportului rutier al marfurilor periculoase si a suprastructurilor montate pe vehicule rutiere specializate destinate transportului marfurilor periculoase    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.152 din 21 iunie 2012 pentru aprobarea Procedurii privind desemnarea organismelor care realizeaza omologarea si verificarea periodica a ambalajelor si recipientelor destinate transportului rutier al marfurilor periculoase si a suprastructurilor montate pe vehicule rutiere specializate destinate transportului marfurilor periculoase

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 476 din 12 iulie 2012

    În baza prevederilor art. 15 pct. IV lit. a) şi b) din Normele de efectuare a activitãţii de transport rutier de mãrfuri periculoase în România, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.175/2007,
    în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Procedura privind desemnarea organismelor care realizeazã omologarea şi verificarea periodicã a ambalajelor şi recipientelor destinate transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi a suprastructurilor montate pe vehicule rutiere specializate destinate transportului mãrfurilor periculoase, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 272/2001 privind unele mãsuri de aplicare etapizatã în traficul intern a prevederilor Acordului european referitor la transportul internaţional al mãrfurilor periculoase, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 20 septembrie 2001, se abrogã la 9 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


            Ministrul economiei, comerţului
                şi mediului de afaceri,
                   Daniel Chiţoiu


    Bucureşti, 21 iunie 2012.
    Nr. 1.152.


    ANEXĂ

                                 PROCEDURĂ
         privind desemnarea organismelor care realizeazã omologarea şi
          verificarea periodicã a ambalajelor şi recipientelor destinate
           transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi a
            suprastructurilor montate pe vehicule rutiere specializate
                 destinate transportului mãrfurilor periculoase

    A. Dispoziţii generale
    1. Prezenta procedurã stabileşte cerinţele pentru desemnarea organismelor care realizeazã omologarea şi verificarea periodicã a ambalajelor şi recipientelor destinate transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi a suprastructurilor specializate montate pe vehiculele rutiere destinate transportului rutier de mãrfuri periculoase, denumite în continuare organisme.
    2. Poate fi desemnat organism care realizeazã omologarea şi verificarea periodicã a ambalajelor şi recipientelor destinate transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi a suprastructurilor montate pe vehicule rutiere specializate destinate transportului mãrfurilor periculoase orice persoanã juridicã cu sediul în România, înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, care dovedeşte cã poate realiza sarcini specifice privind omologarea şi verificarea periodicã a suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transportul rutier de mãrfuri periculoase.

    B. Documente solicitate organismelor prevãzute la lit. A pct. 2
    3. Cererea de desemnare, prevãzutã în anexa nr. 1, se completeazã de cãtre organism şi se transmite Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - Direcţia politici industriale, denumit în continuare MECMA - DPI. Cererea trebuie sã fie însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) certificatul de înmatriculare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;
    b) certificatul de acreditare, conform referenţialului de acreditare pentru organisme de inspecţie, emis de organismul naţional de acreditare, în copie;
    c) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege;
    d) prezentarea activitãţii organismului, din care sã rezulte experienţa şi abilitãţile acestuia în domeniu, precum şi organigrama organismului;
    e) lista personalului implicat în activitatea de omologare şi verificare periodicã a suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transportul rutier de mãrfuri periculoase, din care sã rezulte experienţa şi expertiza personalului;
    f) procedurile elaborate privind omologarea şi efectuarea inspecţiilor tehnice periodice ale ambalajelor şi recipientelor destinate transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi ale suprastructurilor specializate montate pe vehicule rutiere destinate transportului mãrfurilor periculoase, pe care le aplicã.
    Se precizeazã cerinţele Acordului european referitoare la transportul rutier internaţional al mãrfurilor periculoase (ADR) şi ale normelor conexe în baza cãrora se executã procedurile, astfel:
    - tipurile de inspecţii tehnice;
    - operaţiile ce urmeazã sã se efectueze în cadrul fiecãrui tip de inspecţie tehnicã;
    - capitolele, subcapitolele, alineatele (conform ADR) şi punctele, subpunctele şi alineatele (conform normelor conexe);
    g) raportul întocmit de cãtre organismul naţional de acreditare referitor la procedura de evaluare a conformitãţii documentatã şi aplicatã de cãtre solicitant şi la sistemul de management al calitãţii, având în vedere cerinţele din legislaţia relevantã pentru care se solicitã desemnarea;
    h) contractul de subcontractare, încheiat pentru subcontractarea unor activitãţi în legãturã cu sarcinile pentru care se solicitã desemnarea, în copie, dacã este cazul;
    i) modalitatea de atestare a unitãţilor ce executã lucrãri pentru inspecţiile tehnice (probe, teste, reglaje, remedieri, reparaţii), din care sã rezulte cã au personal specializat şi dotãri pentru realizarea activitãţilor respective;
    j) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sã punã la dispoziţia MECMA - DPI, la cerere, documente şi informaţii în legãturã cu acreditarea sa.

    C. Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii
    4. MECMA - DPI evalueazã solicitarea organismului în urma examinãrii documentelor prevãzute la lit. B pct. 3.
    5. În perioada de analizare a solicitãrii, precum şi în perioada de monitorizare, organismul trebuie sã punã la dispoziţia MECMA - DPI toate informaţiile, datele şi documentele cerute în legãturã cu solicitarea de desemnare sau cu activitatea ca organism desemnat.
    6. MECMA - DPI desemneazã, prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, organismul solicitant, dacã este doveditã conformitatea cu cerinţele stabilite în prezenta procedurã.
    În cazuri motivate, desemnarea poate fi acordatã pentru o perioadã de cel mult 12 luni; în aceastã situaţie MECMA - DPI va decide ulterior cu privire la prelungirea, limitarea sau retragerea desemnãrii.
    7. Ordinul prevãzut la pct. 6 va conţine pentru fiecare organism informaţii privind denumirea completã, sediul şi sarcinile specifice pentru care a fost desemnat.
    8. MECMA - DPI poate limita, suspenda sau retrage desemnarea unui organism, în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii ori în situaţia în care organismul respectiv solicitã acest lucru.
    9. În situaţia prevãzutã la pct. 8 organismul trebuie sã asigure predarea documentelor şi înregistrãrilor în legãturã cu evaluãrile realizate ori în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat unui alt organism desemnat din domeniu şi sã informeze MECMA - DPI în legãturã cu aceasta sau sã le punã la dispoziţia MECMA - DPI, la cererea acestuia.
    10. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii se face prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri.
    11. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii, dupã caz, a unui organism nu afecteazã valabilitatea documentelor emise de cãtre acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea ori retragerea desemnãrii organismului, cu excepţia cazurilor în care se dovedeşte cã acestea trebuie retrase.
    12. Organismele pot contesta la instanţa judecãtoreascã competentã decizia privind retragerea desemnãrii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    D. Monitorizarea organismelor desemnate
    13.1. Organismele desemnate trebuie sã îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea.
    13.2. Monitorizarea organismelor desemnate se realizeazã de organismul naţional de acreditare - Asociaţia de Acreditare din România - RENAR, potrivit procedurilor acestuia. Reprezentanţii RENAR vor fi însoţiţi de reprezentanţii MECMA - DPI.
    13.3. Organismul naţional de acreditare informeazã MECMA - DPI cu privire la rezultatul evaluãrilor pe care le-a realizat, prin transmiterea raportului complet privind evaluarea, încheiat de echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii documentului.
    14. Organismele desemnate trebuie sã facã cunoscute RENAR şi comisiei de desemnare orice intenţie de modificare a unora din documentele prevãzute la lit. B pct. 3, precum şi orice altã mãsurã ce se doreşte a fi implementatã şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legãturã cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismele desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii. În caz contrar, comisia de desemnare poate retrage desemnarea.
    15.1. În cazul existenţei oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, organismul desemnat va transmite, la solicitarea comisiei de desemnare, toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Totodatã comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificãrii dubiilor existente. Când este cazul, la solicitarea MECMA - DPI, organismul naţional de acreditare realizeazã o evaluare neplanificatã a organismului desemnat în cauzã. Totodatã MECMA - DPI poate întreprinde orice alte mãsuri necesare pentru clarificarea situaţiei.
    15.2. Ca urmare a modificãrilor prevãzute la pct. 14, organismul desemnat transmite MECMA - DPI raportul întocmit de organismul naţional de acreditare referitor la impactul acestor modificãri asupra acreditãrii şi/sau raportul prevãzut la lit. B pct. 3 lit. g).
    15.3. În situaţia în care modificãrile privesc documentele prevãzute la lit. B pct. 3 lit. a), organismul desemnat va transmite MECMA - DPI inclusiv documentul respectiv actualizat, în copie.
    15.4. Organismele desemnate au obligaţia sã informeze MECMA - DPI cu privire la restrângerea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii sau reînnoirea acesteia, dupã caz.
    15.5. Organismul naţional de acreditare va transmite MECMA - DPI raportul şi concluziile privind evaluarea neplanificatã prevãzutã la pct. 15.1, în termen de 5 zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
    16. În situaţia în care, în cadrul procesului de evaluare a organismelor care solicitã desemnarea sau de monitorizare a celor care au fost desemnate, se constatã neconformitãţi faţã de cerinţele prezentei proceduri, organismul naţional de acreditare împreunã cu organismul desemnat în cauzã vor stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitãţilor.
    17. În funcţie de natura neconformitãţilor, comisia de desemnare poate decide ca pe o perioadã determinatã, pânã la eliminarea neconformitãţilor, activitatea organismului în domeniul în care este desemnat sã fie limitatã sau suspendatã.
    18. Organismele desemnate trebuie sã permitã necondiţionat accesul reprezentanţilor comisiei de desemnare la documente, precum şi participarea la activitãţile care privesc încercãrile şi/sau evaluãrile ce se realizeazã de cãtre acestea în legãturã cu obiectul desemnãrii şi monitorizãrii, conform prevederilor prezentei proceduri.
    19. Organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile efectuate în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine în principal informaţii privind:
    a) documentele emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite ca urmare a desemnãrii;
    b) reclamaţiile şi apelurile înregistrate împotriva deciziilor organismului, inclusiv informaţii privind negocierile şi rezultatele în legãturã cu acestea;
    c) experienţa acumulatã în urma realizãrii sarcinilor ce le-au revenit ca urmare a desemnãrii şi propuneri de perfecţionare a activitãţii;
    d) activitãţile subcontractate, subcontractanţii şi experienţa dobânditã ca urmare a subcontractãrii activitãţilor pentru realizarea sarcinilor ce le-au revenit ca urmare a desemnãrii, dupã caz;
    e) dificultãţile întâmpinate în realizarea sarcinilor ce le-au revenit ca urmare a desemnãrii şi mãsurile pe care le-au luat pentru eliminarea acestora sau pe care urmeazã sã le ia în acest scop.

    E. Dispoziţii finale
    20.1. Pentru analizarea solicitãrii, acordarea, restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii organismelor, în cadrul MECMA - DPI se constituie comisia de desemnare a organismelor care realizeazã omologarea şi verificarea periodicã a ambalajelor şi recipientelor destinate transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi a suprastructurilor specializate montate pe vehiculele rutiere destinate transportului rutier de mãrfuri periculoase, care îşi desfãşoarã activitatea în baza prevederilor prezentei proceduri şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
    20.2. Componenţa comisiei de desemnare prevãzute la pct. 20.1 se aprobã de cãtre secretarul general al MECMA.
    20.3. Unul sau mai mulţi membri ai comisiei de desemnare participã, în cadrul echipelor de evaluare ale organismului naţional de acreditare, la evaluarea şi monitorizarea organismelor, în calitate de observatori. Cheltuielile ocazionate de deplasarea membrilor comisiei de desemnare la sediul solicitantului (transport, cazare, diurnã) se suportã de cãtre solicitant.
    21. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.

    ANEXA 1
    la procedurã

                               - model -
    Solicitantul ...........................................................
                 (denumirea completã, adresa, tel./fax, e-mail, codul unic de înregistrare, nr. de ordine în registrul comerţului)

                                               Nr. ....../Data ........ *1)

                                 CERERE DE DESEMNARE
    Solicitantul*2), ........., având sediul în*3) ......., reprezentat prin director/preşedinte*4) ................, solicitã Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - Direcţia politici industriale sã fie evaluat în vederea desemnãrii în scopul realizãrii omologãrii şi verificãrii periodice a ambalajelor şi recipientelor destinate transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi a suprastructurilor vehiculelor rutiere specializate pentru transportul rutier de mãrfuri periculoase.
    Anexãm la prezenta urmãtoarele documente*5):
    .................................................................

            Directorul/Preşedintele*6)
                  solicitantului
             ........................

__________
    *1) Numãrul/data de înregistrare la comisia de desemnare.
    *2) Denumirea completã a solicitantului.
    *3) Adresa completã şi codul poştal.
    *4) Numele şi prenumele.
    *5) Documentele conform prevederilor lit. B pct. 3 din procedurã.
    *6) Numele, prenumele, semnãtura directorului/preşedintelui şi ştampila solicitantului.


    ANEXA 2
    la procedurã

                           REGULAMENT
          de organizare şi funcţionare al comisiei de desemnare

    1.1. Comisia de desemnare este formatã din 3 membri, dintre care unul are funcţia de preşedinte.
    1.2. Secretariatul comisiei de desemnare este asigurat de cãtre unul dintre membri.
    2. Comisia de desemnare se reuneşte ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui, şi ia decizii în prezenţa a cel puţin 2 membri, dintre care unul estepreşedintele.
    3. Principalele atribuţii ale comisiei de desemnare sunt:
    a) analizeazã solicitãrile privind desemnarea;
    b) cere organismului solicitant sau organismului naţional de acreditare informaţii, date şi documente suplimentare considerate necesare pentru luarea deciziei privind acordarea/neacordarea, restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii;
    c) hotãrãşte desemnarea organismului sau respingerea solicitãrii, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii; în cazul prevãzut la lit. b), termenul se prelungeşte cu numãrul de zile aferent primirii informaţiilor solicitate;
    d) elaboreazã şi propune ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri ordinul pentru desemnarea organismului;
    e) solicitã organismului desemnat programul de supraveghere stabilit de acesta împreunã cu organismul naţional de acreditare;
    f) propune ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri aprobarea deciziilor sale privind suspendarea, restricţionarea sau retragerea desemnãrii organismului;
    g) asigurã preluarea sau, dupã caz, transferarea cãtre un alt organism desemnat a documentelor şi înregistrãrilor în legãturã cu evaluãrile în curs de realizare sau realizate de cãtre organismul cãruia i s-a retras desemnarea;
    h) solicitã, în situaţia existenţei oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, informaţii pentru clarificarea situaţiei apãrute şi, dacã este cazul, dispune realizarea unei evaluãri neplanificate;
    i) participã, în baza dispoziţiei preşedintelui comisiei de desemnare, la acţiunile de evaluare efectuate de cãtre organismul naţional de acreditare la organismul desemnat;
    j) avizeazã programul întocmit de organismul desemnat şi organismul naţional de acreditare pentru eliminarea neconformitãţilor constatate în cadrul procesului de evaluare;
    k) primeşte şi analizeazã rapoartele anuale întocmite de cãtre organismul desemnat şi RENAR şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea activitãţii acestora.
    4.1. Conducerea comisiei de desemnare este asiguratã de cãtre directorul Direcţiei politici industriale, în calitate de preşedinte.
    4.2. Preşedintele comisiei de desemnare are în principal urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã conducerea comisiei de desemnare;
    b) solicitã întrunirea comisiei de desemnare, ori de câte ori este necesar;
    c) semneazã ordinul privind desemnarea organismelor care realizeazã omologarea şi verificarea periodicã a ambalajelor şi recipientelor destinate transportului rutier al mãrfurilor periculoase şi a suprastructurilor specializate montate pe vehiculele rutiere destinate transportului rutier de mãrfuri periculoase, hotãrârile şi orice alte documente ale acesteia;
    d) dispune privind participarea membrilor comisiei de desemnare la acţiunile de evaluare a organismelor desemnate.
    4.3. În situaţia în care preşedintele, numit conform prevederilor procedurii, nu poate asigura, din motive obiective, prezenţa la reuniunea comisiei de desemnare, el trebuie sã delege realizarea atribuţiilor sale, în totalitate sau în parte, unui alt membru al comisiei de desemnare, în baza aprobãrii secretarului general al MECMA.
    5. Secretarul comisiei de desemnare are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) asigurã gestionarea cererilor şi documentelor în legãturã cu desemnarea;
    b) informeazã membrii comisiei de desemnare cu privire la cererile şi documentele depuse de cãtre organismele care solicitã sã fie desemnate, precum şi în legãturã cu orice informaţie transmisã comisiei de desemnare referitoare la organismele desemnate;
    c) întocmeşte procesele-verbale în cadrul reuniunilor comisiei de desemnare;
    d) întocmeşte proiectele de ordine, hotãrâri sau alte documente ale comisiei de desemnare;
    e) înainteazã preşedintelui comisiei de desemnare proiectele de documente prevãzute la lit. d) în vederea semnãrii de cãtre acesta, conform prevederilor pct. 4.2 lit. c).

                       _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016