Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.133 din 11 aprilie 2008  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul Economiei si Finantelor a prevederilor   art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin   Legea nr. 137/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.133 din 11 aprilie 2008 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul Economiei si Finantelor a prevederilor art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 21 aprilie 2008
În temeiul <>art. 18 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi al <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice pentru aplicarea de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor a prevederilor <>art. 18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 aprilie 2008.
Nr. 1.133.

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor a prevederilor <>art. 18 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007

CAP. I
Organizarea evidenţei specifice

SECŢIUNEA A
În cadrul compartimentelor specializate în domeniul ajutorului de stat

ART. 1
La nivelul compartimentelor de ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate, denumite în continuare compartimente teritoriale specializate, din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se organizeazã evidenţa specificã privind ajutoarele individuale şi alocãrile specifice acordate în baza schemelor de ajutor de stat al cãror furnizor este Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ART. 2
Evidenţa se organizeazã pe fiecare operator economic beneficiar de ajutor de stat, la fiecare beneficiar evidenţiindu-se actele normative în baza cãrora a beneficiat de mãsuri de ajutor de stat. Datele şi informaţiile necesare organizãrii evidenţei specifice se colecteazã atât de la operatorii economici beneficiari, conform prevederilor <>art. 18 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , prin note de constatare, cât şi de la direcţiile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã. În acest sens, pe baza solicitãrii compartimentelor teritoriale specializate avizate de directorul executiv sau directorul general, structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti sau al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupã caz, vor pune la dispoziţie informaţiile specifice solicitate.
ART. 3
Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate transmite periodic direcţiilor implicate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, dupã caz, informaţii privind:
a) ajutoarele de stat pentru care s-a emis decizie, precum şi condiţiile care au stat la baza autorizãrii acestora;
b) ajutoarele de stat exceptate de la obligaţia notificãrii, precum şi condiţiile care au stat la baza acordãrii acestora;
c) modificãrile intervenite în legãturã cu ajutoarele existente.
ART. 4
Evidenţa specificã organizatã la nivelul compartimentelor teritoriale specializate din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) denumirea operatorului economic şi elemente de identificare a acestuia;
b) domiciliul fiscal al operatorului economic;
c) sectorul de activitate exprimat prin clasificarea CAEN;
d) codul unic de identificare;
e) cifra de afaceri, pe ani de activitate, de la data acordãrii ajutorului de stat;
f) numãrul de angajaţi, pe ani de activitate;
g) structura acţionariatului;
h) actul normativ în temeiul cãruia primeşte ajutor de stat;
i) cuantumul ajutorului de stat primit, defalcat pe ani;
j) modalitatea de acordare a ajutorului de stat;
k) decizia de autorizare, dupã caz;
l) date despre ajutoarele de stat prevãzute în Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeanã, pentru care România a solicitat perioadã de tranziţie.
ART. 5
În mod suplimentar, Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate transmite precizãri cu privire la natura şi tipul informaţiilor pe care trebuie sã le conţinã evidenţa specificã în funcţie de obiectivul ajutorului de stat stabilit prin schema de acordare.
ART. 6
Compartimentele teritoriale specializate au obligaţia de a actualiza permanent evidenţa specificã şi de a transmite informaţii Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate, la solicitarea acesteia.

SECŢIUNEA B
În cadrul Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate

ART. 7
Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate urmãreşte modul de utilizare a ajutoarelor de stat acordate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în conformitate cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat.
ART. 8
În îndeplinirea atribuţiei de supraveghere a modului de utilizare a ajutoarelor de stat, Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate colaboreazã cu:
a) direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
b) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili;
c) alţi furnizori de ajutor de stat;
d) operatorii economici beneficiari de ajutor de stat.
ART. 9
Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate transmite Consiliului Concurenţei, la solicitarea acestuia, datele şi informaţiile necesare monitorizãrii ajutoarelor de stat la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea rapoartelor şi informãrilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
ART. 10
În condiţiile prevãzute de legislaţia în domeniul ajutorului de stat, Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate colaboreazã cu Consiliul Concurenţei şi cu alte autoritãţi la realizarea controlului la faţa locului pentru cazurile dispuse de Comisia Europeanã.
ART. 11
La nivelul Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate se constituie baze de date referitoare la:
a) ajutoarele de stat pentru care s-a emis decizie, precum şi condiţiile care au stat la baza autorizãrii acestora;
b) ajutoarele de stat exceptate de la obligaţia notificãrii, precum şi condiţiile care au stat la baza acordãrii acestora;
c) modificãrile intervenite în legãturã cu ajutoarele existente.

CAP. II
Stoparea şi recuperarea ajutoarelor de stat

ART. 12
În conformitate cu <>art. 18 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de furnizor de ajutor de stat, dispune mãsuri în legãturã cu modul de utilizare a ajutoarelor de stat aflate în derulare la operatorii economici beneficiari, emite decizii prin care dispune stoparea/recuperarea ajutoarelor de stat acordate, aceste decizii având caracter de titlu executoriu.
ART. 13
Prevederile privind stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat reglementate de prezentele norme metodologice se aplicã tuturor beneficiarilor de ajutoare de stat pentru care furnizor este Ministerul Economiei şi Finanţelor, în cazul în care se constatã cã aceştia nu respectã:
a) condiţiile prevãzute în schemele de acordare a ajutoarelor de stat;
b) condiţiile prevãzute în deciziile de autorizare a schemei sau a ajutorului individual;
c) criteriile prevãzute de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat;
d) condiţiile prevãzute în Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeanã, referitoare la ajutoarele de stat acordate operatorilor economici din zonele defavorizate şi libere.
ART. 14
Propunerile privind mãsurile de stopare a acordãrii ajutoarelor de stat sau de recuperare a acestora, dupã caz, sunt elaborate de Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate, în urma acţiunilor de supraveghere derulate prin compartimentele teritoriale specializate şi pe baza informaţiilor primite de la beneficiarii de ajutor de stat, în toate cazurile indicate la art. 13.
ART. 15
Toate structurile Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã cu atribuţii de inspecţie fiscalã au obligaţia sã informeze compartimentele teritoriale specializate dacã la contribuabilii verificaţi, conform programelor de activitate aprobate de conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, se constatã premise ale nerespectãrii prevederilor art. 13.

SECŢIUNEA A
Mecanismul de stopare a ajutorului de stat

ART. 16
Compartimentele teritoriale specializate au obligaţia sã informeze Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate dacã operatorul economic se aflã în situaţia atingerii intensitãţii maxime a ajutorului de stat prevãzute de legislaţie, printr-o adresã semnatã de directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti sau de directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupã caz.
ART. 17
Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate întocmeşte o notã prin care propune stoparea acordãrii ajutorului de stat, elaborând şi proiectul de decizie în acest sens.
ART. 18
Nota şi proiectul de decizie, avizate de secretarul de stat coordonator al Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate şi de Direcţia generalã juridicã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, se înainteazã ministrului spre aprobare.
ART. 19
Deciziile emise prin care se dispune stoparea ajutorului de stat trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
b) numãrul şi data deciziei;
c) denumirea operatorului economic;
d) codul unic de înregistrare;
e) domiciliul fiscal;
f) obiectul deciziei;
g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
h) temeiul legal şi modalitatea de acordare a ajutorului de stat;
i) cuantumul ajutorului de stat de care are dreptul sã beneficieze;
j) temeiul legal în baza cãruia s-a dispus stoparea ajutorului de stat;
k) data la care se realizeazã stoparea acordãrii ajutorului de stat;
l) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
m) organul la care se depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
n) data la care îşi produce efectele decizia;
o) numele şi semnãtura ministrului economiei şi finanţelor sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.
ART. 20
Decizia de stopare semnatã de ministrul economiei şi finanţelor se transmite în termen de 5 zile de cãtre Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate operatorului economic beneficiar şi spre aplicare Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau direcţiei generale a finanţelor publice judeţene ori a municipiului Bucureşti, dupã caz, în administrarea cãreia se aflã operatorul economic.
ART. 21
Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã ori a municipiului Bucureşti, dupã caz, va pune în aplicare decizia de stopare în termen de 10 zile de la data comunicãrii acesteia.
ART. 22
Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate va solicita instituţiilor publice emitente ale documentelor care au stat la baza acordãrii ajutorului de stat luarea mãsurilor corespunzãtoare pentru încetarea valabilitãţii documentelor emise în acest sens, anexând totodatã şi o copie a deciziei de stopare.
ART. 23
Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã ori a municipiului Bucureşti, dupã caz, în administrarea cãreia se aflã operatorul economic, informeazã Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate în legãturã cu punerea în aplicare a deciziei de stopare.

SECŢIUNEA B
Mecanismul de recuperare a ajutoarelor de stat

ART. 24
Compartimentele teritoriale specializate au obligaţia sã informeze Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate dacã operatorul economic se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 13, printr-o adresã semnatã de directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti sau de directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupã caz.
ART. 25
Ca urmare a analizei efectuate, Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate propune secretarului de stat coordonator sã solicite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, prin Direcţia generalã de inspecţie fiscalã, efectuarea unei inspecţii fiscale prin intermediul unei echipe formate din specialişti ai structurilor de inspecţie fiscalã, precum şi ai compartimentului teritorial specializat.
ART. 26
Rezultatele verificãrilor vor fi înscrise într-un proces-verbal care va fi transmis Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate.
ART. 27
În cazul în care ca urmare a actelor de control încheiate se constatã cã operatorul economic se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 13, Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate întocmeşte o notã prin care propune recuperarea ajutorului de stat acordat, elaborând şi proiectul de decizie în acest sens.
ART. 28
Nota şi proiectul de decizie, avizate de secretarul de stat coordonator al Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate şi de Direcţia generalã juridicã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, se înainteazã ministrului spre aprobare.
ART. 29
Deciziile prin care se dispune recuperarea ajutorului de stat trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
b) numãrul şi data deciziei;
c) denumirea operatorului economic;
d) codul unic de înregistrare;
e) domiciliul fiscal;
f) obiectul deciziei;
g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
h) data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţie beneficiarului;
i) data pânã la care s-a calculat dobânda de recuperare;
j) cuantumul ajutorului de stat, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate;
k) rata dobânzii utilizatã pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat;
l) temeiul legal în baza cãruia s-a dispus recuperarea ajutorului de stat, precum şi a dobânzilor aferente;
m) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
n) organul la care se depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
o) data la care îşi produce efectele decizia;
p) numele şi semnãtura ministrului economiei şi finanţelor sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.
ART. 30
Decizia de recuperare semnatã de ministrul economiei şi finanţelor se transmite de cãtre Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate operatorului economic beneficiar şi spre aplicare organelor fiscale competente în administrarea beneficiarilor de ajutor de stat.
ART. 31
Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate va solicita instituţiilor publice emitente ale documentelor care au stat la baza acordãrii ajutorului de stat luarea mãsurilor corespunzãtoare pentru încetarea valabilitãţii documentelor emise în acest sens.
ART. 32
Deciziile de recuperare a ajutoarelor de stat ilegale/interzise se transmit spre executare silitã, potrivit legii, organelor prevãzute la <>art. 136 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 33
Sumele recuperate reprezentând ajutoare de stat, care se fac venit la bugetul de stat, se vor vira în contul 22.01.24 "Venituri din ajutoare de stat recuperate".
ART. 34
Direcţia generalã de planificare strategicã şi monitorizare a realizãrii creanţelor bugetare transmite periodic Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate nota referitoare la sumele recuperate din ajutoarele de stat ilegale/interzise.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016