Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.093 din 23 august 1994  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 28/1994 privind plata majorarilor de intarziere si a unor sume restante datorate statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.093 din 23 august 1994 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 28/1994 privind plata majorarilor de intarziere si a unor sume restante datorate statului

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 22 septembrie 1994
    Ministru de stat, ministrul finanţelor,
    în baza Hotărârii Guvernului nr. 449 din 29 iulie 1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor,
    având în vedere dispoziţiile art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 28 din 22 iulie 1994 privind plata majorărilor de întârziere şi a unor sume restante datorate statului şi prevederile art. 16 alin. 3 din Metodologia privind pregătirea, elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 390 din 4 august 1993,

    emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 28/1994 privind plata majorărilor de întârziere şi a unor sume restante datorate statului, cuprinse în anexă, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    Direcţia generală de evaluare şi executare silită a veniturilor statului, Direcţia generală organizare, resurse umane şi servicii generale, Direcţia de presă, relaţii cu publicul, protocol şi administrativ şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

              Ministru de stat,
            ministrul finanţelor,
              Florin Georgescu

    Bucureşti, 23 august 1994.
    Nr. 1093.

    ANEXĂ

                    NORME METODOLOGICE
  pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 28/1994
           privind plata majorărilor de întârziere
           şi a unor sume restante datorate statului

    În baza prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994 privind plata majorărilor de întârziere şi a unor sume restante datorate statului, se emit următoarele norme metodologice:

    1. Potrivit art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994, se amână la plată până la 30 iunie 1995 majorările de întârziere prevăzute de lege, datorate şi neplătite de către agenţii economici, indiferent de forma de proprietate, calculate până la data de 31 iulie 1994 inclusiv, pentru nevirarea la termenele scadente a obligaţiilor de plată către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale.
    De amânarea prevăzută la alin. 1 beneficiază numai acei agenţi economici care, în perioada pentru care s-au calculat majorările de întârziere, au avut lipsă de disponibilităţi băneşti cauzată de plăţile restante ale terţilor către aceştia.
    2. Majorările de întârziere amânate la plată potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 28/1994 se vor evidenţia în contabilitatea agenţilor economici, potrivit prevederilor legale în vigoare, în creditul contului 448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului" prin debitul contului 671 "Cheltuieli excepţionale privind operaţiunile de gestiune", analitic 6711 "Despăgubiri, amenzi şi penalizări".
    3. Pentru a beneficia de amânarea la plată conform art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994, agenţii economici sunt obligaţi să depună, în termen de 60 de zile de la publicarea acestei ordonanţe în Monitorul Oficial al României, la organul fiscal în evidenţa căruia se află înregistraţi, situaţia majorărilor de întârziere conform anexelor nr. 1 şi 2 la prezentele norme metodologice.
    Organele fiscale prevăzute la alin. 1 vor transmite direcţiilor de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv Direcţiei generale de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti, situaţia prevăzută în anexa nr. 2, periodic, la un interval de 15 zile, care va face centralizarea acestora.
    4. Situaţia majorărilor de întârziere depusă de fiecare agent economic, întocmită conform modelului din anexele nr. 1 şi 2, va fi verificată, sub aspectul veridicităţii şi al corectitudinii calculului majorărilor, numai cu ocazia controalelor ulterioare efectuate de organele fiscale teritoriale ale Ministerului Finanţelor sau de organele de control ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, după caz, iar în situaţia constatării de fapte ce constituie contravenţii, organul fiscal aplică amenda prevăzută în art. 4 alin. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994.
    Pentru a se evita aglomeratiile la organele fiscale, se vor organiza primirea şi înregistrarea operativă a situaţiei majorărilor de întârziere, sub rezerva verificărilor ulterioare, şi centralizarea datelor respective pe unităţi fiscale şi pe total direcţie generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat.
    Situaţia centralizata pe judeţ şi municipiul Bucureşti, potrivit anexei nr. 1, va fi transmisă Ministerului Finanţelor - Direcţia generală de evaluare şi executare silită a veniturilor statului - până la data de 30 noiembrie 1994.
    Neorganizarea în bune condiţii a primirii şi centralizării situaţiei majorărilor de întârziere, precum şi netransmiterea până la data de 30 noiembrie 1994 a acesteia vor atrage sancţiuni disciplinare în sarcina conducerilor organelor fiscale teritoriale şi a persoanelor vinovate din cadrul acestora.
    5. Impozitele, taxele şi alte venituri cuvenite bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale, restante şi neplătite până la 31 iulie 1994 inclusiv, pentru care s-au amânat la plată, potrivit art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994, majorările de întârziere datorate până la această dată sunt purtătoare, în continuare, de majorări de întârziere după data de 1 august 1994 şi până la achitarea efectivă a debitelor şi se urmăresc potrivit legii.
    Nu beneficiază de amânarea la plată a majorărilor de întârziere agenţii economici pentru care Ministerul Finanţelor sau organele fiscale teritoriale au aprobat, până la 31 iulie 1994 inclusiv, reduceri la plata majorărilor de întârziere.
    6. Sumelor reprezentând majorări de întârziere pentru care s-au acordat, potrivit legii, amânări sau eşalonări la plată, care devin scadente total sau parţial după data de 31 iulie 1994, conform înlesnirii acordate, li se aplică prevederile art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994, pentru partea rămasă neachitată.
    Nu se mai aplica până la data de 30 iunie 1995 inclusiv dispoziţiile legale referitoare la normele de executare silită pentru toate sumele amânate la plată potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 28/1994. În acest sens, organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor şi ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale vor reanaliza, de la caz la caz, situaţia dispoziţiilor de încasare introduse în bănci până la data de 9 august 1994.
    7. Plata obligaţiilor fiscale pentru stingerea datoriilor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale statului, precum şi a majorărilor aferente, se face de către contribuabili, în ordinea vechimii, astfel:
    a) restanţele din anii precedenţi şi majorările de întârziere aferente, datorate potrivit legii;
    b) restanţele anului curent şi majorările de întârziere aferente, datorate potrivit legii;
    c) sumele neajunse la scadenţă.
    Fac excepţie de la lit. a) şi b) majorările amânate la plată prin Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994 şi impozitele şi taxele pentru care s-au acordat înlesniri la plată.
    În situaţia în care contribuabilii nu efectuează plăţile în această ordine, organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor pot înregistra sumele respective în evidenţele nominale şi centralizate, conform prevederilor alin. 1 şi 2.
    Operaţiunile de rectificare a plăţilor şi de stingere a obligaţiilor de plată vor fi aduse la cunoştinţa contribuabililor în scris, în termen de 5 zile.
    8. În cazul stingerii obligaţiilor de plată potrivit art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994, majorările de întârziere prevăzute de lege, calculate începând cu 1 august 1994, pentru impozitele şi taxele neplătite se datorează de către agenţii economici din ziua imediat următoare termenului legal de plată şi inclusiv până în ziua înregistrării la organul fiscal a cererii de compensare.
    Pentru taxa pe valoarea adăugată şi accize, cererea de compensare se va depune de agenţii economici împreună cu cererea de rambursare.
    Dacă termenul stabilit pentru efectuarea plăţii impozitelor şi taxelor sau pentru depunerea cererilor de compensare cade într-o zi nelucrătoare, majorările de întârziere se datorează şi se calculează începând cu prima zi lucrătoare care urmează acesteia.

    ANEXA 1

     ┌────────────┐
     │ ROMÂNIA │
     │ ┌──────┐ │
     │ │ MF │ │
     │ └──────┘ │
     │ MINISTERUL │
     │ FINANŢELOR │
     └────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea agentului economic .............................................│
│(societatea comercială sau regia autonomă) │
│ Sediul ....................................................................│
│ Înregistrat la Registrul comerţului sub nr. ...............................│
│ Cod de înregistrare fiscală ...............................................│
│ Nr. de înregistrare .......................................................│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
    Către
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a
    judeţului .........................
    În temeiul prevederilor art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994,
    vă prezentăm

                         SITUAŢIA
   majorărilor de întârziere pentru impozite, taxe şi alte venituri
      cuvenite bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor
   fondurilor speciale, datorate şi neplătite pînă la 31 iulie 1994

┌─────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ │ Impozite, taxe şi alte venituri cuvenite │Majorări de │
│Nr. │ bugetului de stat, bugetelor locale şi │ întârziere │
│crt. │ bugetelor fondurilor speciale │ (lei) │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ I. │ Bugetul de stat total : │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.1 │ Impozit pe profit │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.2 │ Impozit pe salarii │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.3 │ Impozit pe veniturile realizate de persoanele fizice │ │
│ │ şi juridice nerezidente │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.4 │ Impozit pe dividendele societăţii comerciale │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.5 │ I.C.M. │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.6 │ Accize │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.7 │ Impozit pe ţiţei şi gaze naturale - Legea nr. 42/1994 │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.8 │ T.V.A. │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.9 │ Impozit din vînzări de active │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│1.10 │ Vărsăminte din profitul net al regiilor autonome │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│1.11 │ Alte venituri cuvenite bugetului de stat *) │ │
│ │ total din care : │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ II.│ Bugetele locale total : │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.1 │ Impozit pe profit │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.2 │ Impozit pe clădiri şi terenuri de la persoanele │ │
│ │ juridice │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────-───────┤
│ 2.3 │ Taxa asupra mijloacelor de transport deţinute de │ │
│ │ persoanele juridice │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.4 │ Taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.5 │ Vărsăminte din profitul net al regiilor autonome │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.6 │ Impozit pe spectacole │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.7 │ Alte venituri cuvenite bugetelor locale *) │ │
│ │ total, din care : │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ III.│ Bugetele fondurilor speciale total : │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.1 │ Contribuţii la fondul pentru cercetare-dezvoltare │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.2 │ Contribuţii la fondul pentru sănătate │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.3 │ Contribuţii la fondul de risc şi accident pentru │ │
│ │ protecţia specială a persoanelor handicapate │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.4 │ Contribuţii la fondul pentru dezvoltarea sistemului │ │
│ │ energetic │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.5 │ Contribuţii la fondul pentru modernizarea drumurilor │ │
│ │ publice │ │
├─────┴─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ TOTAL GENERAL (I+II+III) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘

-------------
    *) Cu nominalizări conform anexei nr. 1 din Legea bugetului de stat pe anul 1994 nr. 36/1994.
    Sumele calculate mai sus sunt calculate potrivit normelor legale.

    Conducătorul agentului economic,
    (numele, prenumele, funcţia, semnătura şi ştampila)

                   Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
                        (numele, prenumele, funcţia, semnătura)

    Data depunerii .........................


    ANEXA 2

     ┌────────────┐
     │ ROMÂNIA │
     │ ┌──────┐ │
     │ │ MF │ │
     │ └──────┘ │

     │ MINISTERUL │
     │ FINANŢELOR │
     └────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea agentului economic .............................................│
│(societatea comercială sau regia autonomă) │
│ Sediul ....................................................................│
│ Înregistrat la Registrul comerţului sub nr. ...............................│
│ Cod de înregistrare fiscală ...............................................│
│ Nr. de înregistrare ............../............... │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Către
    Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat
    a judeţului ...............................
    În temeiul prevederilor art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/1994,
    vă prezentăm

                         SITUAŢIA
    majorărilor de întârziere pentru contribuţiile la bugetele
      asigurărilor sociale de stat şi la fondul pentru plata
  ajutorului de şomaj, datorate şi neplătite pînă la 31 iulie 1994

┌─────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ │ Majorări de │
│crt. │ Contribuţii │ intirziere │
│ │ │ (lei) │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1 │ Contribuţii pentru asigurările sociale de stat │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2 │ Contribuţii la fondul pentru pensia suplimentară │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3 │ Contribuţii la fondul pentru asigurări sociale ale │ │
│ │ agricultorilor │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 4 │ Contribuţii la fondul pentru plata ajutorului de şomaj │ │
├─────┴─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ TOTAL GENERAL │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘

    Sumele prevăzute mai sus sunt calculate potrivit normelor legale.

    Conducătorul agentului economic,
(numele, prenumele, funcţia, semnătura şi ştampila)


                 Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
                      (numele, prenumele, funcţia, semnătura)


Data depunerii .......................

                           ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016