Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.037 din 25 octombrie 2005  privind modificarea   Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 860/2002 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.037 din 25 octombrie 2005 privind modificarea Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 860/2002 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 985 din 7 noiembrie 2005

În temeiul prevederilor <>Legii protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 18 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului şi pentru aprobarea listei proiectelor publice sau private supuse acestei proceduri, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Procedura de evaluare a impactului asupra mediului şi de emitere a acordului de mediu, aprobatã prin <>Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 860/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 30 ianuarie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Autoritãţile competente pentru emiterea acordurilor/acordurilor integrate de mediu sunt Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, la nivel central, şi autoritãţile regionale şi locale pentru protecţia mediului, conform competenţelor prevãzute în anexele nr. I.1 şi I.2.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), competenţa de emitere a acordurilor/acordurilor integrate de mediu aprobate prin hotãrâre a Guvernului, conform legislaţiei în vigoare, aparţine Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor.
(3) Pentru proiectele, activitãţile şi/sau instalaţiile aflate în competenţa de reglementare a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului acestea pot solicita sau delega autoritatea publicã teritorialã pentru protecţia mediului pe a cãrei razã se aflã amplasamentul, dupã caz, sã participe sau sã preia rezolvarea anumitor etape din procedurã."
2. La articolul 9, partea introductivã a alineatului (2) şi alineatul (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Solicitãrile de acord de mediu pentru proiecte care pot avea un efect semnificativ asupra mediului altui stat, depuse la autoritãţile publice teritoriale pentru protecţia mediului, sunt aduse de acestea, în termen de 10 zile lucrãtoare de la primire, la cunoştinţa Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, care îndrumã şi coordoneazã procedura de emitere a acordului de mediu pentru aceste proiecte. Aceastã prevedere se aplicã:
...........................................................................
(3) Solicitãrile de acord de mediu pentru proiecte aflate în competenţa Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului sau a Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, însoţite de procesul-verbal de verificare a amplasamentului, formulat de autoritatea publicã teritorialã pentru protecţia mediului la care au fost depuse, se înainteazã Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului sau Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, dupã caz, în termen de 15 zile lucrãtoare de la primirea acestora."
3. La articolul 13, literele c) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) întocmeşte anunţul public, conform modelului prezentat în anexa nr. II.4, pentru toate proiectele supuse evaluãrii impactului asupra mediului şi îl publicã în presa naţionalã sau localã;
d) comunicã în scris solicitantului: decizia privind continuarea procedurii cu una dintre variantele descrise la lit. a), necesitatea furnizãrii, dupã caz, a unor informaţii suplimentare, precum şi anunţul public întocmit în vederea afişãrii de cãtre titular, conform art. 35 alin. (2)."
4. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Informarea publicului asupra deciziei privind etapa de încadrare a proiectului se realizeazã în termen de 10 zile lucrãtoare de la emiterea acesteia de cãtre autoritatea competentã pentru protecţia mediului şi de cãtre titularul proiectului în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea acesteia, conform prevederilor cap. III.
(2) În termen de 5 zile lucrãtoare de la publicarea deciziei privind etapa de încadrare de cãtre autoritatea competentã pentru protecţia mediului, publicul are dreptul sã prezinte autoritãţii publice competente pentru protecţia mediului propuneri justificate pentru a reconsidera decizia luatã ca urmare a parcurgerii etapei de încadrare."
5. La articolul 17, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dacã decizia finalã a etapei de încadrare nu concordã cu decizia anterioarã, autoritatea competentã pentru protecţia mediului şi titularul proiectului informeazã publicul conform prevederilor cap. III."
6. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Pentru toate proiectele care fie sunt prevãzute în anexa nr. I.1, fie sunt situate în una dintre ariile reţelei ecologice NATURA 2000 sau care, în urma parcurgerii etapei de încadrare, necesitã evaluarea impactului asupra mediului, titularul de proiect furnizeazã, dupã caz, autoritãţii publice pentru protecţia mediului toate informaţiile solicitate."
7. La articolul 27, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea raportului privind studiul de evaluare a impactului asupra mediului şi, dupã caz, a raportului de securitate, autoritãţile publice pentru protecţia mediului stabilesc, de comun acord cu titularul proiectului, oportunitãţile de participare a publicului la luarea deciziilor legate de proiect, pe care le anunţã prin mass-media."
8. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - În baza rezultatelor dezbaterii publice:
a) autoritatea competentã pentru protecţia mediului evalueazã propunerile/comentariile motivate ale publicului şi solicitã titularului completarea raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului cu o anexã care conţine soluţii de rezolvare a problemelor semnalate, folosind formularul prezentat în anexa nr. IV.2;
b) anexa la raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, care conţine soluţiile de rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului, primitã de la titular, este prezentatã de autoritatea publicã competentã pentru protecţia mediului, împreunã cu raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, colectivului de analizã tehnicã în etapa de analizã a calitãţii raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului."
9. La articolul 29, alineatele (1), (2) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) În termen de 40 de zile lucrãtoare de la primirea de la titularul proiectului a anexei la raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, care conţine soluţii de rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului, autoritatea publicã competentã pentru protecţia mediului:
a) analizeazã raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, anexa conţinând soluţiile de rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului, precum şi informaţiile şi documentele primite de la titular, inclusiv raportul de securitate, dupã caz;
b) convoacã colectivul de analizã tehnicã;
c) prezintã colectivului de analizã tehnicã concluziile privind raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, raportul de securitate (dupã caz), soluţiile de rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului şi propunerea privind continuarea procedurii.
(2) Autoritãţile implicate în colectivul de analizã tehnicã analizeazã în cadrul şedinţei raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului şi anexa la acesta cu soluţiile de rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului.
Autoritãţile publice competente pentru protecţia mediului invitã titularul sau împuternicitul acestuia sã participe la şedinţa colectivului de analizã tehnicã.
...........................................................................
(5) Ca urmare a examinãrii raportului final la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, a anexei la acesta cu soluţiile de rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului şi a concluziilor autoritãţilor implicate în autorizarea acestei lucrãri, autoritatea publicã competentã pentru protecţia mediului consemneazã opiniile colectivului de analizã tehnicã privind realizarea proiectului analizat pe amplasamentul respectiv şi stabileşte, prin consultarea colectivului de analizã tehnicã, emiterea sau respingerea motivatã a acordului de mediu/acordului integrat de mediu."
10. Articolul 35 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - (1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului publicã în mass-media anunţurile privind proiectele supuse procedurii de evaluare a impactului asupra mediului şi pãstreazã o copie de pe acestea la dosarul proiectului.
(2) În derularea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului titularul proiectului are urmãtoarele obligaţii:
a) sã afişeze la consiliul local, cu acceptul acestuia, precum şi la sediul sãu, în locuri de afişare publicã şi/sau pe propria paginã de Internet, anunţurile întocmite de autoritatea competentã pentru protecţia mediului;
b) sã suporte cheltuielile ocazionate de participarea publicului.
(3) Autoritãţile administraţiei publice locale asigurã afişarea anunţurilor prevãzute la alin. (2) lit. a) şi colaboreazã cu titularul proiectului la organizarea dezbaterii publice.
(4) Autoritatea publicã pentru protecţia mediului identificã publicul interesat şi angajeazã un dialog direct cu acesta pe durata procesului decizional reglementat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 918/2002 , cu modificãrile ulterioare, şi prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 645/2002 .
(5) Autoritatea publicã pentru protecţia mediului pune la dispoziţie publicului, la cerere, documentele relevante pentru proiectul considerat, altele decât cele furnizate de titularul proiectului, dupã caz."
11. La articolul 37, partea introductivã a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) La prezentarea deciziei privind etapa de încadrare titularul proiectului informeazã publicul, conform art. 35 alin. (2) lit. a) despre:"
12. La articolul 38, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã aceastã decizie finalã intrã în conflict cu decizia iniţialã, autoritatea competentã pentru protecţia mediului şi titularul proiectului informeazã publicul în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) şi (2)."
13. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Dupã efectuarea evaluãrii impactului asupra mediului şi realizarea raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competentã pentru protecţia mediului şi titularul proiectului aduc la cunoştinţã publicului, conform art. 35 alin. (1) şi (2), cu cel puţin 30 de zile lucrãtoare înainte de data prevãzutã pentru şedinţa de dezbatere publicã, urmãtoarele informaţii:
a) locul şi data dezbaterii publice;
b) locul şi data la care este disponibil spre consultare raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului;
c) adresa autoritãţii publice pentru protecţia mediului la care se transmit propunerile justificate ale publicului privind raportul la studiul de evaluare a impactului asupra mediului.
(2) Anunţul privind dezbaterea publicã se afişeazã şi pe pagina de Internet a autoritãţii competente pentru protecţia mediului şi a autoritãţilor pentru protecţia mediului în a cãror competenţã teritorialã existã public interesat, conform prevederilor alin. (1)."
14. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - (1) În timpul şedinţei de dezbatere publicã titularul proiectului descrie proiectul propus şi evaluarea fãcutã în studiul de impact asupra mediului, rãspunde întrebãrilor publicului şi rãspunde argumentat la propunerile justificate ale publicului, pe care le-a primit în formã scrisã înaintea respectivei şedinţe de audiere.
(2) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului înregistreazã propunerile bine justificate ale publicului, exprimate în cadrul acestei şedinţe, pe formularul prevãzut în anexa nr. IV.1, pe care a consemnat şi propunerile bine justificate primite înainte de data dezbaterii publice.
(3) În baza rezultatelor dezbaterii publice, autoritatea competentã pentru protecţia mediului evalueazã propunerile/comentariile motivate ale publicului şi solicitã titularului completarea raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului cu o anexã care conţine soluţii de rezolvare a problemelor semnalate, conform formularului prezentat în anexa nr. IV.2."
15. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - Dupã examinarea raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului, a concluziilor pãrţilor implicate în evaluare, a posibilitãţilor de a pune în aplicare proiectul şi a rãspunsurilor titularului la propunerile/ comentariile motivate ale publicului, autoritatea competentã pentru protecţia mediului ia decizia privind emiterea acordului de mediu/acordului integrat de mediu sau respingerea motivatã a proiectului pe amplasamentul respectiv."
16. Articolul 47 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - În termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea deciziei finale referitoare la proiect, titularul proiectului anunţã decizia primitã conform art. 35 alin. (2)."
17. Anexa nr. II.4 la procedurã "ANUNfiUL PUBLIC" va avea urmãtorul cuprins:
"Anexa Nr. II. 4
la procedurã

ANUNŢUL PUBLIC

a) Efectuat de autoritatea competentã pentru protecţia mediului:
APM/ARPM/ANPM/MMGA ........................... anunţã publicul interesat asupra ......(1/2/3/4, dupã caz)...... privind proiectul ..........................., necesarã pentru obţinerea acordului/acordului integrat de mediu. Informaţiile privind potenţialul impact asupra mediului al proiectului propus pot fi consultate la sediul APM/ARPM/ANPM/MMGA ..............(adresa)......... şi la sediul ...........(denumirea titularului)......(adresa)......... în zilele de .........................., între orele .......................... .
Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul APM/ARPM/ANPM/MMGA ...................................., pânã la ..............(ziua limitã de primire a observaţiilor).......... .
1. Depunerea solicitãrii de obţinere a acordului/acordului integrat de mediu
2. Decizia etapei de încadrare a proiectului
3. Dezbaterea publicã a raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului (cu precizarea datei, orei, locului desfãşurãrii - adresa completã)
4. Decizia etapei de analizã a calitãţii raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului.
b) Efectuat de titularul proiectului:
......(denumirea titularului)......., titular al proiectului ......................, anunţã publicul interesat asupra .......(1/2/3/4, dupã caz)......... necesarã pentru obţinerea acordului/acordului integrat de mediu. Informaţiile privind potenţialul impact asupra mediului al proiectului propus pot fi consultate la sediul APM/ARPM/ANPM/MMGA .......(adresa) .......... şi la sediul ...........(denumirea titularului)........., în zilele de .................., între orele .......................... .
Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul APM/ARPM/ANPM/MMGA .......... pânã la ........(ziua limitã de primire a observaţiilor)........... .
1. Depunerea solicitãrii de obţinere a acordului/acordului integrat de mediu
2. Decizia etapei de încadrare a proiectului
3. Dezbaterea publicã a raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului (cu precizarea datei, orei, locului desfãşurãrii - adresa completã)
4. Decizia etapei de analizã a calitãţii raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului."
18. La anexa nr. IV.2 la procedurã, titlul şi partea introductivã vor avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. IV. 2
la procedurã

FORMULAR
pentru prezentarea soluţiilor de rezolvare a problemelor semnalate de public

Titularul proiectului prezintã soluţii de rezolvare a problemelor semnalate de public, folosind formularul prezentat mai jos."
ART. II
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 25 octombrie 2005.
Nr. 1.037.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016