Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.019 din 22 iulie 2002  pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din Romania - RACR-ASAP    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.019 din 22 iulie 2002 pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din Romania - RACR-ASAP

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 701 din 25 septembrie 2002
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei,
în temeiul <>art. 4 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 130/2000 , republicatã, precum şi ale art. 3 pct. 13 şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Reglementarea aeronautica civilã romana privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din România - RACR-ASAP, prezentatã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 6 luni de la data publicãrii lui.
ART. 3
Direcţia generalã de servicii transport aerian şi aeroporturi din cadrul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ion Selaru,
secretar de stat

Bucureşti, 22 iulie 2002.
Nr. 1.019.

ANEXA 1

REGLEMENTAREA AERONAUTICA CIVILĂ ROMANA
privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din România
- RACR-ASAP

ART. 1
Scop
Prezenta reglementare se aplica pentru alocarea sloturilor pe aeroporturile din România.
ART. 2
Definiţii
În accepţiunea prezentei reglementãri:
a) slot înseamnã timpul programat pentru aterizare sau decolare, disponibil sau alocat miscarii unei aeronave la o data stabilitã, pe un aeroport desemnat ca fiind coordonat în conformitate cu prevederile prezentei reglementãri;
b) nou-admis înseamnã:
(i) un transportator aerian care solicita sloturi pe un aeroport în orice zi şi care deţine sau cãruia i-au fost alocate mai puţin de 4 sloturi pe aeroportul respectiv în acea zi; sau
(ii) un transportator aerian care solicita sloturi pentru un serviciu aerian fãrã escala între doua aeroporturi din România, unde cel puţin alţi 2 transportatori aerieni opereazã un serviciu aerian direct între cele doua aeroporturi în ziua respectiva şi care deţin sau cãrora li s-au alocat mai puţin de 4 sloturi pe acel aeroport în ziua respectiva pentru acel serviciu fãrã escala.
Un transportator aerian care deţine mai mult de 3% din totalul sloturilor disponibile din ziua respectiva pe un anumit aeroport nu va fi considerat ca nou-admis pe acel aeroport;
c) serviciu aerian direct înseamnã un serviciu aerian între doua aeroporturi, inclusiv escalele, cu aceeaşi aeronava şi acelaşi numãr de zbor;
d) perioada de programare înseamnã fie sezonul de vara, fie de iarna, asa cum este el utilizat în programele de zbor ale transportatorilor aerieni;
e) transportator aerian roman înseamnã un transportator aerian cu o licenta de transport aerian valabilã, eliberata de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului transporturilor nr. 578/1998 pentru aprobarea Reglementãrii privind acordarea licenţei de transport aerian, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 4 iunie 1999, modificat prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 813/2000 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 15 decembrie 2000;
f) aeroport coordonat înseamnã un aeroport unde a fost numit un coordonator pentru a facilita operaţiunile transportatorilor aerieni care opereazã sau intenţioneazã sa opereze pe aeroportul respectiv;
g) aeroport complet coordonat înseamnã un aeroport coordonat unde, pentru a ateriza sau a decola în perioadele în care este complet coordonat, unui transportator aerian trebuie sa i se aloce un slot de cãtre un coordonator.
ART. 3
Condiţii pentru coordonarea aeroportului
(1) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei nu va avea obligaţia de a desemna un aeroport ca fiind coordonat, în alte condiţii decât cele prevãzute în prezentul articol.
(2) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate totuşi sa desemneze orice aeroport ca fiind coordonat, cu condiţia respectãrii principiilor de transparenta, neutralitate şi nediscriminare.
(3) (i) Atunci când transportatorii aerieni care efectueazã mai mult de jumãtate din operaţiunile de pe un aeroport şi/sau când administratorul aeroportului considera capacitatea aeroportului ca fiind insuficienta pentru operaţiunile existente sau planificate pentru anumite perioade; sau
(ii) Atunci când nou-admisii intampina dificultãţi majore în obţinerea de sloturi; sau
(iii) Atunci când Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei considera acest lucru necesar,
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va asigura efectuarea, în cel mai scurt timp, a unei analize temeinice a capacitãţii aeroportului în cauza, apelând la metode general recunoscute, cu scopul de a determina posibilitãţile de creştere, pe termen scurt, a capacitãţii, prin modificãri de infrastructura sau operationale, şi de a determina timpul considerat necesar pentru rezolvarea problemelor. Analiza va fi actualizatã periodic. Atât analiza, cat şi metoda prin care aceasta a fost efectuatã vor fi puse la dispoziţie pãrţilor interesate.
(4) Dacã, dupã consultãri cu transportatorii aerieni care utilizeazã în mod regulat aeroportul, cu organizaţiile care îi reprezintã, cu administratorul aeroportului, cu furnizorii de servicii de trafic aerian şi cu organizaţiile care reprezintã pasagerii, acolo unde asemenea organizaţii exista, analiza nu indica posibilitatea rezolvarii problemelor grave într-un timp scurt, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va desemna aeroportul ca fiind complet coordonat pentru perioadele în care apar problemele de capacitate insuficienta.
(5) Atunci când se ajunge la o capacitate suficienta pentru operaţiunile existente sau planificate pe un aeroport complet coordonat, desemnarea acestuia ca aeroport complet coordonat va fi suspendatã.
ART. 4
Coordonatorul
(1) Pentru un aeroport desemnat ca fiind coordonat sau complet coordonat Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va asigura numirea unei persoane fizice sau juridice, având cunoştinţe detaliate în ceea ce priveşte coordonarea programelor de operare a transportatorilor aerieni, în calitate de coordonator al aeroportului, dupã consultarea în prealabil a transportatorilor aerieni care utilizeazã aeroportul în mod regulat, a organizaţiilor lor reprezentative şi a administratorului aeroportului. Acelaşi coordonator poate fi numit pentru mai multe aeroporturi.
(2) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va lua mãsuri pentru ca respectivul coordonator sa îşi îndeplineascã sarcinile în conformitate cu prezenta reglementare şi într-o maniera independenta.
(3) Coordonatorul va acţiona în conformitate cu prezenta reglementare, în mod neutru, nediscriminatoriu şi transparent.
(4) Coordonatorul va participa la toate conferinţele internaţionale ale transportatorilor aerieni de coordonare a orarelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(5) Coordonatorul va fi responsabil pentru alocarea sloturilor.
(6) Coordonatorul va monitoriza utilizarea sloturilor.
(7) În situaţia în care sloturile sunt alocate coordonatorul, la cerere şi într-un interval de timp rezonabil, va pune la dispoziţie tuturor pãrţilor interesate urmãtoarele informaţii:
a) sloturile istorice pe linii aeriene, cronologic, pentru toţi transportatorii aerieni de pe aeroport;
b) sloturile solicitate iniţial de fiecare transportator aerian, cronologic, pentru toţi transportatorii aerieni;
c) toate sloturile alocate, precum şi cererile existente de sloturi, listate individual pentru fiecare transportator aerian, în ordine cronologicã, aferente tuturor transportatorilor aerieni;
d) sloturile rãmase disponibile;
e) detalii complete despre criteriile utilizate la alocarea sloturilor.
(8) Informaţiile menţionate la alin. (7) vor fi puse la dispoziţie cel mai târziu la deschiderea conferinţelor relevante de coordonare a orarelor, iar atunci când este necesar, în timpul sau dupã aceste conferinţe.
ART. 5
Comitetul de coordonare
(1) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va asigura înfiinţarea în cadrul unui aeroport desemnat ca fiind complet coordonat a unui comitet de coordonare care sa asiste, cu rol consultativ, coordonatorul la care se face referire la art. 4. Participarea în acest comitet va fi deschisã cel puţin transportatorilor aerieni şi/sau organizaţiilor lor reprezentative, care utilizeazã aeroportul în mod regulat, administratorului aeroportului implicat şi reprezentanţilor furnizorului de servicii de trafic aerian. Acelaşi comitet coordonator poate fi desemnat pentru mai multe aeroporturi.
(2) Comitetul de coordonare, printre altele, va face recomandãri privind:
- posibilitãţile de creştere a capacitãţii determinate conform art. 6;
- îmbunãtãţirea condiţiilor de trafic pe aeroportul în cauza;
- soluţionarea reclamatiilor cu privire la alocarea sloturilor conform art. 8 alin. (7);
- metodele de monitorizare a modului de utilizare a sloturilor alocate;
- îndrumãri pentru alocarea sloturilor, în funcţie de condiţiile locale;
- soluţionarea problemelor grave pentru nou-admişi conform art. 10.
(3) Prevederile alin. (1) pot fi aplicate şi aeroporturilor desemnate ca fiind coordonate, conform art. 3.
ART. 6
Capacitatea aeroportului
(1) Pe un aeroport unde are loc alocarea de sloturi autoritãţile competente vor determina capacitatea disponibilã pentru alocarea de sloturi de doua ori pe an, în cooperare cu reprezentanţii furnizorului de servicii de trafic aerian, cu autoritãţile vamale şi de frontiera şi cu transportatorii aerieni care utilizeazã aeroportul şi/sau cu organizaţiile lor reprezentative, precum şi cu coordonatorul aeroportului, conform metodelor general recunoscute. Acolo unde autoritatea competenta este alta decât administratorul aeroportului, acesta va fi, de asemenea, consultat. Aceasta determinare trebuie sa se bazeze pe o analiza obiectivã a posibilitãţilor de asigurare a derulãrii traficului aerian, luându-se în calcul diferitele tipuri de trafic de pe aeroport. Rezultatele acestei determinãri vor fi puse la dispoziţie coordonatorului aeroportului cu suficient timp înainte sa aibã loc alocarea iniţialã a sloturilor, în scopul prezentãrii lor la conferinţele de coordonare a orarelor.
(2) Prevederile alin. (1) pot fi aplicate şi aeroporturilor desemnate ca fiind coordonate conform art. 3.
ART. 7
Informarea coordonatorului
Transportatorii aerieni care opereazã sau intenţioneazã sa opereze pe un aeroport coordonat ori complet coordonat trebuie sa prezinte coordonatorului informaţiile relevante solicitate de acesta.
ART. 8
Procesul de alocare a sloturilor
(1) a) Cu respectarea prevederilor art. 10, un slot care a fost utilizat de un transportator aerian cu aprobarea coordonatorului îi da dreptul acelui transportator aerian sa solicite acelaşi slot în urmãtoarea perioada de programare echivalenta.
b) În situaţia în care nu pot fi satisfacute toate cererile de sloturi conform solicitãrilor transportatorilor aerieni în cauza, vor beneficia de regim preferenţial serviciile aeriene comerciale şi, în particular, cele regulate şi cele neregulate, dupã un program prestabilit.
c) Coordonatorul va lua, de asemenea, în considerare reguli suplimentare de acordare de prioritati, stabilite de industria transportatorilor aerieni, iar dacã este posibil, îndrumãri suplimentare recomandate de comitetul de coordonare, cu condiţia ca acestea sa fie conforme cu legislaţia în vigoare.
(2) Dacã un slot solicitat nu poate fi acordat, coordonatorul va informa transportatorul aerian solicitant despre motivele neacordarii slotului şi îi va indica slotul alternativ cel mai apropiat de solicitarea iniţialã.
(3) Întotdeauna coordonatorul trebuie sa incerce sa satisfacã solicitarile ad-hoc de alocare de sloturi pentru orice tip de zboruri, inclusiv zboruri de aviatie generalã. În acest scop se pot utiliza sloturile existente în rezerva de sloturi la care se face referire la art. 10 şi care nu au fost încã alocate, precum şi cele care au fost eliberate cu avizare pe termen scurt.
(4) Sloturile pot fi schimbate liber între transportatorii aerieni sau pot fi transferate de cãtre un transportator aerian de pe o ruta ori un tip de serviciu aerian pe altul, prin înţelegere mutuala sau ca rezultat al unei preluãri totale ori parţiale sau unilateral. Orice asemenea schimbãri sau transferuri vor fi transparente şi supuse confirmãrii coordonatorului pentru ca:
a) sa nu fie prejudiciate operaţiunile aeroportuare;
b) sa fie respectate limitarile impuse de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei conform art. 9;
c) schimbarea utilizãrii sa nu cada sub incidenta art. 11.
(5) Sloturile alocate nou-admisilor care opereazã un serviciu aerian între doua aeroporturi din România nu pot fi schimbate sau transferate între transportatorii aerieni ori de cãtre un transportator aerian de la o ruta la alta, asa cum este prevãzut la alin. (4), pentru o perioada de doua sezoane.
(6) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate stabili, dupã consultãri cu transportatorii aerieni, cu coordonatorii şi cu administratorii aeroporturilor, standarde recomandate pentru sistemele automate care sunt utilizate de coordonatori, pentru a asigura implementarea corecta a prevederilor art. 4 şi 7.
(7) În situaţia în care exista reclamaţii cu privire la alocarea de sloturi, comitetul de coordonare analizeazã problemele şi poate face propuneri coordonatorului în încercarea de a le rezolva.
(8) Dacã problemele nu pot fi rezolvate dupã analizarea lor de cãtre comitetul de coordonare, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate asigura medierea prin intermediul unei organizaţii reprezentative a transportatorilor aerieni sau prin intermediul unei terţe pãrţi.
ART. 9
Servicii regionale
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate dispune rezervarea anumitor sloturi pe un aeroport complet coordonat pentru servicii de transport aerian intern regulat pe o ruta cãtre un aeroport care deserveste o regiune periferica sau în dezvoltare, în condiţiile în care o asemenea ruta este consideratã vitala pentru dezvoltarea economicã a regiunii în care este amplasat aeroportul, cu condiţia ca:
(i) sloturile în cauza sa fie utilizate pentru aceasta ruta în momentul intrãrii în vigoare a prezentei reglementãri;
(ii) un singur transportator aerian sa opereze pe aceasta ruta;
(iii) nici un alt mod de transport sa nu poatã asigura un serviciu corespunzãtor;
(iv) rezervarea sloturilor sa se încheie în momentul în care un al doilea transportator aerian deschide un serviciu aerian intern regulat pe ruta respectiva, cu aceeaşi frecventa de zboruri ca şi a primului transportator aerian, şi care va fi operat cel puţin un sezon.
ART. 10
Rezerva de sloturi
(1) Pe un aeroport unde au loc alocari de sloturi se va crea o rezerva de sloturi pentru fiecare perioada coordonata, care va conţine sloturile nou-create, sloturile neutilizate şi sloturile la care un transportator aerian a renunţat în timpul sau la sfârşitul sezonului, precum şi cele care au devenit disponibile în alt mod.
(2) Orice slot neutilizat va fi retras şi introdus în rezerva de sloturi adecvatã, cu excepţia cazurilor în care neutilizarea poate fi justificatã din motive de oprire de la zbor a unui anumit tip de aeronava sau de închidere a unui aeroport ori spaţiu aerian sau alte cazuri excepţionale similare.
(3) Sloturile care sunt alocate unui transportator aerian pentru operarea unui serviciu regulat sau a unui serviciu neregulat dupã un program prestabilit, într-un anumit moment al zilei şi în aceeaşi zi a sãptãmânii, pentru o durata recunoscuta de pana la o perioada de programare, nu îi conferã acelui transportator aerian dreptul la aceeaşi serie de sloturi pentru perioada de programare urmãtoare echivalenta, decât dacã transportatorul aerian poate demonstra în mod satisfãcãtor pentru coordonator ca a operat, conform aprobãrii coordonatorului, cel puţin 80% din timp în perioada în care i-au fost alocate sloturile.
(4) Sloturile alocate unui transportator aerian înainte de data de 31 ianuarie pentru sezonul de vara urmãtor sau înainte de data de 31 august pentru sezonul de iarna urmãtor, dar care au fost returnate coordonatorului pentru realocare, înainte de aceste date, nu vor fi luate în considerare la calcularea duratei de utilizare.
(5) Dacã procentul de utilizare de 80% a unei serii de sloturi nu poate fi demonstrat, toate sloturile din seria respectiva vor fi introduse în rezerva de sloturi, dacã neutilizarea lor nu este justificatã pe baza unuia dintre motivele urmãtoare:
a) cazuri neprevãzute şi de neînlãturat, aflate în afarã controlului transportatorului aerian, care pot duce, de exemplu, la:
- oprirea de la zbor a tipului de aeronava utilizata în general pentru serviciul în cauza; sau
- închiderea unui aeroport sau a unui spaţiu aerian;
b) probleme legate de începerea unui nou serviciu regulat de transport de pasageri, cu aeronave cu maximum 80 de locuri, pe o ruta între un aeroport regional şi aeroportul coordonat, unde capacitatea nu depãşeşte 30.000 de locuri pe an; sau
c) suspendarea temporarã a licenţei de transport aerian de cãtre autoritatea competenta pana la reorganizarea financiarã a transportatorului aerian, în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului transporturilor nr. 578/1998 , modificat prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 813/2000 ;
d) o întrerupere a unei serii de servicii neregulate, datoratã anulãrii acestora de agenţiile de turism touroperatoare [definite conform <>art. 3 lit. b1) din Hotãrârea Guvernului nr. 513/1998 ], mai ales în afarã perioadei de vârf uzuale, cu condiţia ca utilizarea totalã a sloturilor sa nu fie sub 70%;
e) o întrerupere a unei serii de servicii, datoratã unor acţiuni ce au ca scop afectarea acestor servicii, care face practic şi/sau tehnic imposibila continuarea operaţiunilor conform planificarii, de cãtre transportatorul aerian.
(6) În situaţia în care continua sa existe probleme serioase pentru nou-admişi, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va dispune convocarea adunãrii comitetului coordonator al respectivului aeroport. Scopul convocãrii va fi examinarea posibilitãţilor de remediere a situaţiei. La respectiva şedinţa vor participa şi reprezentanţi ai Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
(7) Sloturile din rezerva vor fi distribuite transportatorilor care le solicita. 50% din aceste sloturi vor fi alocate nouadmisilor, cu excepţia cazului în care solicitarile din partea nou-admisilor sunt sub 50%.
(8) Un nou-admis cãruia i s-au oferit sloturi la doua ore diferenţa înainte sau dupã ora solicitatã şi care nu a acceptat aceasta oferta nu se va mai bucura de statutul de nou-admis.
ART. 11
Mecanismul de siguranta
(1) În situaţia în care nu pot fi gãsite soluţii în conformitate cu prevederile alin. (2), în scopul nedistorsionarii concurentei dintre transportatorii aerieni în cauza, nu se va permite unui transportator aerian sa se prevaleze de flexibilitatea conferita prin prevederile art. 8 alin. (4) pentru introducerea uneia sau mai multor frecvente pe o ruta între un aeroport complet coordonat din România şi un aeroport dintr-un alt stat, dacã un alt transportator aerian roman, licenţiat în România, nu a putut, în ciuda eforturilor sale susţinute, sa obţinã sloturi pentru aterizare şi decolare, care sa poatã fi utilizate în mod rezonabil, pentru a furniza una sau mai multe frecvente suplimentare pe ruta respectiva, la diferenţa de doua ore înainte sau dupã ora solicitatã coordonatorului. Aceasta prevedere nu se aplica în cazul în care transportatorul aerian care se prevaleazã de flexibilitatea în sensul art. 8 alin. (4) nu depãşeşte frecventele celuilalt transportator aerian.
(2) În scopul nedistorsionarii concurentei dintre transportatorii aerieni, în cazul aeroportului complet coordonat menţionat la alin. (1), Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se va strãdui sa faciliteze un acord între transportatorii aerieni în cauza. Se va cauta o soluţie alternativa, cum ar fi:
- satisfacerea solicitãrii de sloturi pentru transportatorul aerian;
- utilizarea rezonabila de cãtre transportatorul aerian a flexibilitatii în sensul prevederilor art. 8 alin. (4).
ART. 12
Dispoziţii generale
În situaţia în care, în ceea ce priveşte alocarea sloturilor pe aeroporturi, un alt stat:
a) nu garanteazã transportatorilor aerieni romani un tratament comparabil celui garantat de România transportatorilor aerieni din ţara respectiva; sau
b) nu garanteazã transportatorilor aerieni romani, de facto, tratament naţional; sau
c) garanteazã transportatorilor aerieni din terţe tari un tratament preferenţial fata de cel acordat transportatorilor aerieni romani, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va lua mãsuri în vederea remedierii situaţiei cu privire la aeroportul sau aeroporturile în cauza, inclusiv de suspendare totalã sau parţialã a obligaţiilor ce decurg din prezenta reglementare în ceea ce priveşte transportatorul aerian din acel stat, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 13
Intrarea în vigoare
Prezenta reglementare intra în vigoare la 6 luni de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016