Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.007 din 10 iulie 2001  pentru aprobarea Reglementarilor si a metodologiei privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 7    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.007 din 10 iulie 2001 pentru aprobarea Reglementarilor si a metodologiei privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 7

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 4 septembrie 2001
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei,
în temeiul prevederilor <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cãrţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, ale <>art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 197/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 4 alin. (2) lit. b) şi f) şi alin. (3) lit. e) din <>Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 105/2000 , ale art. 2 pct. 1 şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Reglementãrile şi metodologia privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cãrţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 7, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Condiţiile tehnice de protecţie a mediului şi ale folosinţei conform destinaţiei, care se aplica la omologarea vehiculelor rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice, sunt cuprinse în Reglementãrile privind condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, aprobate prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 300/1995 privind emiterea de cãtre Ministerul Transporturilor a certificatelor de omologare internationala pentru vehicule rutiere şi componente ale acestora, în conformitate cu Regulamentele internaţionale O.N.U.-E.C.E., precum şi <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 301/1995 privind omologarea de tip a vehiculelor rutiere pentru circulaţia pe drumurile publice, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 189 din 21 august 1995.
ART. 4
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea


ANEXA 1

Reglementãri şi metodologie privind omologarea
vehiculelor rutiere şi eliberarea cãrţii de identitate a acestora,
în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 7

CAP. 1
Obiectul şi domeniul de aplicare. Abrevieri şi definiţii
1.1. Prezentele reglementãri cuprind norme care se referã la:
a) metodologia de acordare a omologãrii de tip cu valabilitate nationala a vehiculelor rutiere, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România;
b) metodologia de acordare a omologãrii de tip cu valabilitate internationala, în conformitate cu Regulamentele internaţionale O.N.U.-E.C.E., anexa la Acordul privind adoptarea de condiţii uniforme de omologare şi recunoaşterea reciprocã a omologãrii echipamentelor şi pieselor vehiculelor cu motor, încheiat la Geneva la 20 martie 1958, la care România a aderat prin <>Decretul nr. 371/1976 , publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 93 din 4 noiembrie 1976, cu modificãrile ulterioare, denumit în continuare Acordul de la Geneva;
c) metodologia de acordare a omologãrii individuale pentru vehiculele rutiere, noi sau uzate;
d) metodologiile pentru efectuarea operaţiunilor de certificare a autenticitatii şi de verificare tehnica a vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau reinmatricularii.
1.2. În cuprinsul prezentelor reglementãri se vor folosi urmãtoarele abrevieri şi definiţii:
● Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" - R.A.R.;
● Cartea de identitate a vehiculului - C.I.V.;
● Certificatul de omologare de tip pentru circulaţia pe drumurile publice - Certificatul de omologare de tip;
● Comisia Economicã pentru Europa de pe lângã Organizaţia Naţiunilor Unite - O.N.U.-E.C.E.;
● Reglementãri privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã, aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 bis din 3 august 1998 - RNTR 1;
● Reglementãri privind condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 251/1999 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 29 iunie 1999 - RNTR 2;
● Reglementãri privind omologarea în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, agrearea şi efectuarea inspecţiei tehnice periodice a vehiculelor destinate transportului de mãrfuri periculoase, aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 592/1998 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 şi nr. 220 bis din 19 mai 1999 - RNTR 3;
- familie de vehicule - un grup de vehicule de aceeaşi marca şi tip, derivate dintr-o platforma tehnica de baza, având caracteristici generale apropiate. Familia de vehicule poate prezenta diferite tipuri de motorizare şi/sau transmisie, precum şi diferite categorii de caroserie;
- numãr de identificare a unui vehicul (VIN) - combinatie structuralã de caractere atribuite unui vehicul de constructorul sau în vederea identificarii (SR ISO 3779:1996);
- chemarea vehiculelor - notificarea deţinãtorilor vehiculelor în vederea prezentãrii acestora pentru remedierea, pe cheltuiala constructorului sau a reprezentantului autorizat al acestuia, a neconformitatilor sistematice şi majore constatate la vehiculele livrate, ulterior eliberãrii certificatului de omologare de tip şi care afecteazã grav siguranta rutiera şi protecţia mediului.

CAP. 2
Metodologia de acordare a omologãrii de tip cu valabilitate nationala pentru vehiculele rutiere, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România
2.1. Omologarea de tip cu valabilitate nationala a vehiculelor rutiere reprezintã autorizarea de comercializare în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, acordatã vehiculelor rutiere noi, construite în ţara sau importate, în serie mai mare de 10 bucãţi de acelaşi tip, pe an.
2.2. Omologarea de tip se acorda numai persoanelor juridice care au sediul în România, în calitate de constructor sau de reprezentant autorizat al acestuia.
2.3. Dacã o alta persoana juridicã cu sediul în România, autorizata ca reprezentant legal al aceluiaşi constructor de vehicule, pentru acelaşi tip de vehicul, importa într-un an mai mult de 10 bucãţi de acest tip, ea poate, de comun acord cu firma deţinãtoare a omologãrii, sa primeascã C.I.V. În cazul în care solicitantul nu a obţinut acordul firmei deţinãtoare a omologãrii, acesta poate solicita şi poate obţine o extindere a omologãrii tipului respectiv de vehicul din partea R.A.R.
2.4. Omologarea de tip a vehiculelor rutiere se acorda de R.A.R. dacã se constata, prin verificãri efectuate pe baza prescripţiilor tehnice în vigoare în România, conformitatea vehiculelor rutiere cu normele privind siguranta circulaţiei, protecţia mediului şi a folosinţei conform destinaţiei. Aceste norme sunt cele prevãzute în RNTR 2, în vigoare la data prezentãrii vehiculelor la omologare.
2.5. Omologarea de tip pentru circulaţia pe drumurile publice se acorda în condiţiile pct. 2.2, pe baza dosarului produsului întocmit de solicitantul omologãrii şi a verificãrilor efectuate pentru certificarea conformitatii vehiculelor rutiere cu reglementãrile tehnice şi legislaţia nationala. Conţinutul dosarului produsului şi lista cuprinzând verificãrile necesare se stabilesc de R.A.R. prin proceduri specifice interne, în conformitate cu activitãţile definite prin Ghidul ISO-2, ţinând seama de procedurile similare adoptate de celelalte tari europene, în special de cele din Uniunea Europeanã.
2.6. În cazul solicitãrii de omologare a unei familii de vehicule dosarul produsului trebuie sa cumuleze toate caracteristicile tehnice ale vehiculelor familiei respective, din care sa reiasã clar diferenţele dintre acestea în ceea ce priveşte datele ce se înscriu în C.I.V. În vederea certificãrii conformitatii, R.A.R. va stabili unul sau mai multe vehicule reprezentative ce vor fi prezentate la verificãri şi va acorda numere de omologare pentru fiecare tip de vehicul al familiei ale cãrui caracteristici tehnice, care sunt înscrise în C.I.V., diferã.
2.7. Documentul care atesta acordarea omologãrii de tip cu valabilitate nationala este Certificatul de omologare de tip eliberat de R.A.R. Pe baza Certificatului de omologare de tip şi în urma unei comenzi oficiale transmise de solicitant R.A.R. emite cãtre acesta C.I.V. Acest document se completeazã de cãtre solicitant cu toate datele de identificare ale vehiculului (numãr de identificare - VIN, an de fabricaţie, serie motor, culoare), incluzând atestarea conformitatii cu caracteristicile tehnice cuprinse în Certificatul de omologare de tip, şi se elibereazã pentru toate vehiculele comercializate, conforme cu tipul omologat, cãtre clienţii sãi.
Deţinãtorii omologãrii de tip au dreptul sa completeze şi sa elibereze C.I.V. numai pentru vehiculele livrate de aceştia.
2.8. Certificatul de omologare de tip are valabilitate nelimitatã, cu excepţia omologarilor de tip acordate pe baza de derogare. Certificatul de omologare de tip îşi pierde valabilitatea în cazul în care s-au modificat caracteristicile tehnice ale vehiculelor comercializate în baza acestuia sau în situaţia în care au apãrut modificãri ale prevederilor reglementãrilor tehnice RNTR 2, care au stat la baza omologãrii de tip, prin care se prevãd noi condiţii tehnice, care afecteazã în mod semnificativ siguranta circulaţiei şi protecţia mediului şi care necesita eliberarea unor noi cãrţi de identitate.
2.9. Verificãrile efectuate în vederea certificãrii conformitatii vehiculelor cu normele tehnice privind siguranta circulaţiei, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei constau într-o inspecţie definitã conform SR EN 45004:1997, având ca baza documentele normative cerute prin dosarul produsului şi prin RNTR 2 şi incluzând mãsurãtorile necesare pentru evidentierea datelor tehnice ce se înscriu în C.I.V. şi în Certificatul de omologare de tip. Beneficiarul omologãrii poate solicita acordarea unui numãr limitat de C.I.V., anterior obţinerii omologãrii de tip. Acestea vor putea fi eliberate dupã maximum 5 zile lucrãtoare de la data prezentãrii vehiculului la R.A.R., timp necesar pentru finalizarea verificãrilor de conformitate în vederea completãrii datelor înscrise în C.I.V.
Dacã în urma inspecţiei se constata neconformitãţi ale tipului de vehicul cu documentele normative, se vor efectua mãsurãtori suplimentare pentru atestarea încadrãrii caracteristicilor vehiculului în cerinţele RNTR 2. În cazul în care neconformitãţile constatate sunt remediate de beneficiarul omologãrii, pentru a se putea obţine Certificatul de omologare de tip, beneficiarul omologãrii va fi obligat sa rezolve totodatã şi neconformitãţile constatate la vehiculele pentru care a obţinut un numãr limitat de C.I.V. În acest caz beneficiarul omologãrii trebuie sa prezinte la R.A.R. documentele care sa ateste chemarea vehiculelor de la clienţi pentru remedierile impuse, în vederea eliberãrii în continuare a altor C.I.V.
2.10. Extinderea omologãrii de tip pentru circulaţia pe drumurile publice se poate acorda în urmãtoarele situaţii:
a) vehiculul este o varianta constructivã a unui tip de vehicul care a obţinut de la R.A.R. omologarea de tip pentru circulaţia pe drumurile publice;
b) fabricatia de serie este transferata de producãtorul care a obţinut iniţial omologarea de tip pentru circulaţia pe drumurile publice unui alt producãtor;
c) vehiculele sunt importate în serie de alte societãţi comerciale decât cele care au solicitat iniţial eliberarea Certificatului de omologare de tip, dacã se notifica în scris de cãtre constructorul vehiculelor schimbarea sau mãrirea numãrului reprezentanţilor sãi autorizaţi în România.
În toate cazurile de solicitare a extinderii omologãrii de tip vehiculele trebuie sa corespundã RNTR 2 în vigoare la data prezentãrii la omologare a vehiculului pentru care se cere extinderea.
2.11. R.A.R. poate refuza acordarea omologãrii de tip pentru circulaţia pe drumurile publice, dacã se constata ca producãtorul nu are stabilite condiţiile pentru asigurarea repetabilitatii în producţia de serie a caracteristicilor şi a performantelor vehiculului prezentat la omologare.
2.12. În cazul în care la controlul efectuat la constructorul vehiculului sau la vânzãtor, în baza prevederilor legale în vigoare, se constata neconformitatea cu tipul omologat, R.A.R. poate dispune anularea Certificatului de omologare de tip şi retragerea omologãrii.

CAP. 3
Metodologia de acordare a omologãrii de tip cu valabilitate internationala
3.1. Omologarile cu valabilitate internationala se acorda în conformitate cu Regulamentele internaţionale O.N.U.- E.C.E., anexa la Acordul de la Geneva.
3.2. În vederea eliberãrii certificatelor de omologare cu valabilitate internationala a vehiculelor rutiere şi a componentelor acestora, în conformitate cu Acordul de la Geneva, Guvernul României a desemnat Ministerul Transporturilor (19/A) şi R.A.R. (19/B) ca Departament administrativ, şi, respectiv, Serviciu tehnic, însãrcinate cu aplicarea prevederilor acordului mai sus menţionat. Prin delegare R.A.R. poate desemna alte servicii tehnice.
Lista cuprinzând serviciile tehnice notificate, precum şi regulamentele internaţionale pentru care acestea pot elibera, pe baza de delegare, rapoarte de încercãri se gãseşte în editia în vigoare a documentului TRANS/WP.29/343 a Consiliului Economic şi Social al Organizaţiei Naţiunilor Unite, document ce se modifica în funcţie de evoluţia Acordului de la Geneva.
3.3. R.A.R. atesta corectitudinea şi obiectivitatea rapoartelor de încercãri pe baza cãrora se elibereazã certificatele de omologare internationala.
3.4. R.A.R. tine evidenta certificatelor de omologare internationala eliberate în România şi a celor primite de la autoritãţile administrative ale celorlalte tari care sunt parte la Acordul de la Geneva.
3.5. Pentru eliberarea certificatelor de omologare cu valabilitate internationala producãtorii de vehicule rutiere sau de componente pentru vehicule rutiere adreseazã cererea însoţitã de documentele precizate în fiecare regulament la R.A.R. Documentele respective trebuie sa poarte antetul producãtorului şi sa fie redactate în limba romana şi în limba franceza sau engleza.
3.6. Dupã primirea cererii de eliberare a Certificatului de omologare cu valabilitate internationala şi în urma analizei documentelor R.A.R. stabileşte dacã efectueazã incercarile în laboratoarele proprii sau deleagã unul dintre serviciile tehnice mentionale la pct. 3.2.
3.7. Serviciul tehnic delegat conform pct. 3.2 va comunica data la care se vor efectua incercarile, în vederea participãrii unui reprezentant al R.A.R., care sa asiste la efectuarea încercãrilor şi care sa confirme decizia sa serviciului tehnic respectiv.
3.8. În ceea ce priveşte conformitatea producţiei, R.A.R., prin structurile sale specializate, va verifica, pe parcursul procesului de omologare, existenta la fabricant a dispoziţiilor adecvate şi a programelor de inspecţie documentate privind verificarea conformitatii vehiculelor, echipamentelor sau componentelor produse cu Certificatul de omologare cu valabilitate internationala. R.A.R. va conveni împreunã cu fabricantul ca pentru fiecare omologare sa se efectueze, la intervale specificate, încercãri sau controale conexe, pentru a verifica dacã producţia rãmâne conformã cu tipul omologat, incluzând, unde este cazul, incercarile specificate în regulamentul respectiv.
3.9. Pe baza rapoartelor de încercãri şi a auditului efectuat de structurile specializate ale R.A.R., acesta redacteazã Comunicarea privind acordarea/extinderea/refuzul/retragerea omologãrii sau oprirea definitiva a producţiei, îi acorda numãrul de ordine şi o prezintã spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
3.10. Dupã semnare un exemplar al comunicãrii se transmite solicitantului omologãrii, prin R.A.R., un exemplar se arhiveaza de cãtre R.A.R. şi câte un exemplar se transmite autoritãţilor administrative din ţãrile care sunt parte la regulamentul respectiv, prin Direcţia generalã de relaţii internaţionale din cadrul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.

CAP. 4
Metodologia de acordare a omologãrii individuale pentru vehiculele rutiere noi sau uzate
4.1. Omologarea individualã reprezintã autorizarea de admitere în circulaţie pe drumurile publice din România, acordatã vehiculelor rutiere care au fost anterior înmatriculate în alte tari, celor noi, construite în ţara sau importate în serie de cel mult 10 bucãţi de acelaşi tip pe an, precum şi celor construite din piese detasate.
Omologarea individualã se acorda şi în cazul vehiculelor rutiere pentru care a fost schimbatã categoria sau subcategoria de folosinta, celor cãrora li s-a înlocuit motorul prevãzut de constructor cu unul din afarã gamei de motorizare, precum şi vehiculelor cãrora li s-a înlocuit caroseria şi/sau sasiul, chiar dacã acestea sunt sau au fost înmatriculate în România.
4.2. Vehiculele noi introduse în ţara de una şi aceeaşi persoana fizica sau juridicã pot fi supuse procedurii de omologare individualã, dacã numãrul acestora nu depãşeşte 10 bucãţi de acelaşi tip pe an, chiar dacã în anul respectiv au fost aduse peste 10 vehicule de acelaşi tip de alte persoane fizice sau juridice.
4.3. Omologarea individualã a vehiculelor rutiere se acorda de cãtre R.A.R. numai dupã verificãrile efectuate conform prevederilor reglementãrilor şi normelor tehnice în transporturile rutiere (RNTR), în vigoare la data prezentãrii vehiculului la omologare, ca urmare a validãrii rezultatelor acestor verificãri, conform cãrora vehiculele respective îndeplinesc condiţiile tehnice în vederea admiterii în circulaţie în România.
4.4. Verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea admiterii în circulaţie cuprinde operaţiunile de identificare şi de verificare a conformitatii vehiculului cu configuraţia codificata în numãrul de identificare şi cu datele din documentele insotitoare ale vehiculului şi din baza de date a R.A.R., precum şi operaţiunile de control pe liniile de diagnosticare.
În cazul vehiculelor început de serie, neomologate de tip, în cazul vehiculelor realizate din piese detasate sau cu modificãri ale tipului de baza, precum şi în cazul schimbãrii de categorie, verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România include un program de încercãri de conformitate privind securitatea rutiera şi protecţia mediului.
4.5. Pentru vehiculele rutiere, cu excepţia celor noi, prezentate la omologarea individualã, verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea admiterii în circulaţie include şi operaţiunea de certificare a autenticitatii, în conformitate cu prevederile pct. 5.1.1 şi 5.1.2.
Operaţiunea de certificare a autenticitatii se va introduce etapizat, începând cu autovehiculele cu masa maxima autorizata de pana la 3,5 t.
4.6. Omologarea individualã se acorda deţinãtorului vehiculului, persoana fizica sau juridicã, sau persoanei împuternicite legal de acesta sa îl reprezinte.
4.7. Documentul care atesta acordarea omologãrii individuale este C.I.V, document care se elibereazã de R.A.R şi care este completat şi luat în evidenta conform legislaţiei în vigoare.

CAP. 5
Metodologiile pentru efectuarea operaţiunilor de certificare a autenticitatii şi de verificare tehnica a vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau reinmatricularii
5.1. Metodologie pentru efectuarea operaţiunii de certificare a autenticitatii vehiculelor rutiere
5.1.1. Certificarea autenticitatii unui vehicul rutier reprezintã atestarea de cãtre R.A.R. a faptului ca vehiculul respectiv, inclusiv principalele sale elemente de identificare, sunt originale şi/sau nu au fost supuse unor modificãri neautorizate.
5.1.2. Certificarea autenticitatii se face cu aparatura specifica, în vederea depistarii falsificãrii seriilor de identificare, a controlului unor însemne de identificare specifice ale fabricantului şi a verificãrii altor date ale fabricantului care permit stabilirea exactã a conformitatii vehiculului şi a componentelor acestuia cu cele originale.
5.1.3. Certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau reinmatricularii se atesta prin Certificatul de autenticitate emis de R.A.R.
5.1.4. La reinmatricularea vehiculelor rutiere Certificatul de autenticitate se elibereazã ultimului deţinãtor menţionat în C.I.V.
Pana la data de 30 iunie 2002 Certificatul de autenticitate se elibereazã optional, la cererea deţinãtorilor.
5.1.5. Termenul de valabilitate a Certificatului de autenticitate este de 30 de zile de la data eliberãrii.
5.1.6. Solicitantul Certificatului de autenticitate, care se considera vãtãmat în drepturi prin eliberarea unui astfel de certificat necorespunzãtor sau prin anularea acestuia, se poate adresa instanţelor judecãtoreşti competente, în condiţiile legii.
5.2. Metodologie pentru efectuarea operaţiunii de verificare tehnica a vehiculelor rutiere, în vederea înmatriculãrii sau reinmatricularii
5.2.1. Verificarea tehnica a unui vehicul rutier, în vederea înmatriculãrii/reinmatricularii, consta în:
a) operaţiunea de verificare a conformitatii vehiculului cu datele din documentele acestuia (certificatul de înmatriculare, C.I.V. etc.), precum şi conformitatea datelor privind marca şi tipul vehiculului respectiv cu cele din cataloagele de specialitate şi din banca de date a R.A.R.;
b) operaţiunile de verificare pe liniile de diagnosticare, conform prevederilor cuprinse în reglementãrile RNTR 1, în vigoare, corelate cu verificarea conformitatii componentelor principale ale vehiculului cu numãrul de identificare a acestuia.
5.2.2. Verificarea tehnica a unui vehicul rutier, în vederea înmatriculãrii/reinmatricularii, se finalizeazã prin eliberarea şi/sau completarea anexei la certificatul de înmatriculare.

CAP. 6
Dispoziţii finale
6.1. Preluarea în legislaţia romana a prevederilor Directivelor Uniunii Europene de modificare a Directivelor de baza privind construcţia şi omologarea vehiculelor şi/sau a subansamblurilor acestora se face cronologic, în ordinea numerelor atribuite acestora.
6.2. Aplicarea ultimei modificãri a directivei de baza, stabilitã în legislaţia nationala la un moment dat, impune respectarea tuturor acelor directive anterioare, aplicabile omologãrii pentru circulaţie în situaţia respectiva, cu excepţia cazului în care reglementãrile naţionale prevãd derogãri explicite.
6.3. În cazuri justificate şi pentru loturi limitate de vehicule rutiere, la care se constata ca nu sunt îndeplinite în totalitate prevederile RNTR 2, iar influentele neconformitatilor respective asupra siguranţei circulaţiei şi protecţiei mediului sau folosinţei conform destinaţiei sunt apreciate ca fiind nesemnificative, solicitantul omologãrii pentru circulaţie poate cere acordarea unei derogãri.
Derogarile de la cerinţele RNTR 2 se acorda numai de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, ca urmare a unei solicitãri motivate.
6.4. Pana la notificarea modificãrii denumirii autoritãţii administrative romane şi publicarea acestei modificãri în documentul TRANS/WP. 29/343 al O.N.U-E.C.E, în comunicãrile privind omologarea de tip a unor vehicule sau componente, în conformitate cu prevederile unui anumit regulament O.N.U-E.C.E, pe care Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei le transmite conform prevederilor Acordului de la Geneva tuturor ţãrilor care aplica respectivul regulament, se va introduce o nota de subsol cu urmãtorul conţinut:
"Vechea denumire a Autoritãţii administrative este Ministerul Transporturilor".
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016