Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 4 septembrie 2006  privind modul de acordare a consultatiilor si prescrierea tratamentului in cadrul Programului national de diabet zaharat si responsabilitatile participantilor la program    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE din 4 septembrie 2006 privind modul de acordare a consultatiilor si prescrierea tratamentului in cadrul Programului national de diabet zaharat si responsabilitatile participantilor la program

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 25 septembrie 2006

I. Modul de acordare a consultatiilor si prescrierea tratamentului
1. Consultatia de includere în program sau excluderea din program
Includerea si excluderea în/din program se vor asigura exclusiv de cãtre medicii de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, indiferent dacã lucreazã în unitãti sanitare publice ori private, aflati în relatie contractualã directã sau prin unitãtile sanitare cu casele de asigurãri de sãnãtate. Responsabilitatea stabilirii schemei terapeutice, a includerii sau excluderii în/din program apartine exclusiv medicului specialist sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice si se face conform protocolului aprobat.
2. Consultatia de control se efectueazã de cãtre medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, de cãtre medicul de familie ori medicul specialist desemnat, pe bazã de scrisoare medicalã trimisã de cãtre medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, cu exceptia copiilor si a gravidelor cu diabet zaharat, pentru care consultatia de control se face exclusiv de cãtre medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice.
a) Colaborarea medicului de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice cu medicii de familie, precum si cu medicii specialisti desemnati trebuie sã fie bazatã permanent pe scrisoarea medicalã, ceea ce permite si obligã înregistrarea în fisa bolnavului a tuturor modificãrilor survenite.
b) Prescrierea medicatiei va fi fãcutã de medicul de familie numai pentru beneficiarii noninsulinotratati ai programului, conform schemei terapeutice initiate de medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice si planului de monitorizare.
c) Prescrierea medicatiei va fi fãcutã de medicii specialisti desemnati, pentru beneficiarii insulinotratati ai programului, conform schemei terapeutice initiate de medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice si planului de monitorizare.
d) Necesitatea modificãrii schemei de tratament îndreptãteste si obligã medicul de familie si medicii specialisti desemnati sã trimitã bolnavul medicului de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice care va elabora noua schemã terapeuticã.
e) Pacientilor cu terapie mixtã tratamentul cu antidiabetice orale (ADO) le va fi prescris de cãtre medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice ori de cãtre medicul desemnat.
f) La pacientii care nu ating tintele terapeutice, obiective care trebuie cunoscute în amãnuntime si consemnate în fisa bolnavului, ori în cazul aparitiei complicatiilor cronice (oftalmologice, renale, neurologice, cardiovasculare etc.) se impun controale mai frecvente din partea medicului de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, conform planului de monitorizare din scrisoarea medicalã.
g) Îngrijirea copiilor cu diabet zaharat se va face în exclusivitate de cãtre medicii de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice.
h) Îngrijirea gravidelor cu diabet zaharat (preexistent sarcinii ori gestational) se va face în exclusivitate de cãtre medicii de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice.
i) Medicii de familie si medicii specialisti desemnati în derularea programului au obligatia de a trimite pacientii cu diabet zaharat la cel putin douã consultatii de control pe an la medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, conform schemei terapeutice initiate si calendarului planului de monitorizare precizat de cãtre acesta.
j) Medicii de familie si medicii specialisti desemnati au obligatia sã urmeze cursuri de instruire în diabet, nutritie si boli metabolice, organizate prin Ministerul Sãnãtãtii Publice.
3. Consultatia anualã de bilant se efectueazã de cãtre medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice si trebuie sã continã evaluarea planului terapeutic si de recuperare, precum si a examenelor paraclinice dictate de starea bolnavului, obligatoriu hemoglobina glicozilatã (HbA1C).
II. Responsabilitãtile participantilor la program
1. Medicul de familie are urmãtoarele responsabilitãti:
a) sã asigure efectuarea depistãrii diabetului zaharat, prin efectuarea glicemiei α jeun la urmãtoarele categorii de persoane asigurate:
Diabetul zaharat tip 2 la persoanele cu risc:
- vârsta peste 45 de ani, la fiecare 3 ani;
- vârsta sub 45 de ani, cu unul dintre urmãtorii factori de risc:
- obezitate (IMC ≥ 30 kg/m 2 );
- rudã de gradul I cu diabet zaharat;
- nasterea unui copil > 4 kg sau diagnostic de diabet gestational;
- HTA (≥ 140/90 mm Hg);
- HDL colesterol ≤ 0,9 mmol/l (≤ 35 mg/dl) si/sau TG ≥ 2,2 mmol/l (≥ 200 mg/dl);
- diagnostic anterior de STG (scãderea tolerantei la glucozã) sau GBM (glicemie bazalã
modificatã);
- boala cardiovascularã;
- simptome sugestive de diabet.
Gravidelor cu risc crescut li se recomandã testul de diagnostic în momentul luãrii în evidentã.
Gravidelor cu risc moderat, li se recomandã testul de diagnostic în sãptãmânile 24-28 de sarcinã.
Gravidelor cu risc scãzut de a dezvolta diabet gestational nu le este necesarã testarea. În aceastã categorie sunt incluse gravidele care întrunesc toate criteriile de mai jos:
- vârsta sub 25 de ani;
- greutate normalã înainte de sarcinã;
- membrã a unei etnii cu risc scãzut de diabet gestational;
- fãrã istoric familial de diabet zaharat;
- fãrã istorie personalã de intolerantã la glucozã;
- fãrã istorie personalã de probleme obstetricale;
b) sã îndrume bolnavul, în cazul unei valori patologice a glicemiei, cu bilet de trimitere la medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, pentru stabilirea diagnosticului si eventuala includere în program;
c) sã consemneze în fisa de consultatie medicalã, la primirea confirmãrii diagnosticului prin scrisoare medicalã, diagnosticul complet, regimul igieno-dietetic si de activitate, termenele (calendarul) la care se vor efectua examenele medicale de control clinic si paraclinic, schema terapeuticã - planul de monitorizare:
- parametrii antropometrici: greutate, înãltime, circumferinta abdominalã;
- tensiune arterialã;
- glicemie à'61 jeun;
- reactii adverse;
- stil de viatã - alimentatie, activitate fizicã, consum de alcool, fumat, stres;
- aderentã la tratament;
- conditii de viatã;
d) sã constituie evidente distincte pentru bolnavii cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viatã si pentru bolnavii cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viatã si medicatie oralã specificã;
e) sã ia bolnavul în evidentã pentru tratament si monitorizare continuã, completând toate datele necesare Registrului National de Diabet Zaharat transmise prin intermediul registrului judetean de diabet zaharat, în ordine cronologicã, prin softul certificat si dedicat acestuia;
f) sã întretinã baza de date printr-un soft dedicat numai dupã ce acesta va fi certificat, instalat si functional, prin care va raporta activitatea componentei judetene a Registrului National de Diabet Zaharat;
g) sã prescrie medicatia conform schemei terapeutice stabilite în scrisoarea medicalã de cãtre medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice si sã o consemneze în fisa bolnavului;
h) sã supravegheze bolnavul în respectarea regimului igieno-dietetic si de activitate prescris si sã urmãreascã ca acesta sã se prezinte la examenele medicale de control potrivit calendarului stabilit;
i) sã trimitã bolnavul cu scrisoare medicalã la medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, la cel putin douã consultatii de control pe an sau ori de câte ori apare necesitatea modificãrii schemei de tratament;
j) în cazul în care se infirmã diagnosticul de diabet zaharat, sã completeze în fisa de consultatii diagnosticul si indicatiile prescrise, fãrã evidentã specialã;
k) sã efectueze consultatiile de control si sã facã prescrierile conform scrisorii medicale adresate lui de cãtre medicii de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice;
l) sã transmitã medicului de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice pentru consultatia de control si bilant scrisoarea medicalã care va cuprinde datele solicitate de specialist la initierea tratamentului, clinice si paraclinice, date despre stilul si conditiile de viatã, aderenta la tratament, posibile bariere.
2. Medicul de specialitate desemnat are urmãtoarele responsabilitãti:
a) la suspiciunea de diabet zaharat, sã îndrume bolnavul cu bilet de trimitere la medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice, pentru stabilirea diagnosticului si eventuala includere în program;
b) la primirea confirmãrii diagnosticului prin scrisoare medicalã, sã consemneze în fisa de consultatie diagnosticul complet, regimul igieno-dietetic si de activitate, termenele (calendarul) la care se vor efectua examenele medicale de control clinic si paraclinic, schema terapeuticã planul de monitorizare;
c) la bolnavii insulinotratati, sã efectueze consultatiile de control si sã prescrie medicatia conform schemei terapeutice stabilite în scrisoarea medicalã de cãtre medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice si sã le consemneze în fisa medicalã;
d) sã întretinã baza de date printr-un soft dedicat numai dupã ce acesta va fi certificat, instalat si functional, prin care sã raporteze activitatea componentei judetene a Registrului National de Diabet Zaharat.
3. Medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice are urmãtoarele responsabilitãti:
a) sã precizeze diagnosticul de certitudine si sã includã bolnavul în program;
b) sã stabileascã scheme terapeutice si calendarul planului de monitorizare pentru fiecare bolnav cu diabet zaharat în conformitate cu protocolul terapeutic. Initierea tratamentului cu analogi de insulinã si/sau tiazolidindione (glitazone) se aprobã de comitetul de conducere al unitãtii judetene;
c) sã efectueze consultatiile de includere în program, de control, de bilant si sã prescrie medicatie specificã atât beneficiarilor insulinotratati, cât si celor tratati cu antidiabetice orale, la care considerã necesarã supravegherea strictã si directã a bolnavului;
d) sã gestioneze derularea programului prin intermediul componentei judetene a Registrului National de Diabet Zaharat prin softul dedicat numai dupã ce acesta va fi certificat, instalat si functional;
e) sã transmitã datele la componenta judeteanã a Registrului National de Diabet Zaharat, sã realizeze evidenta bolnavului aflat în tratament si sã planifice evaluarea periodicã, în functie de evolutia bolii;
f) sã emitã scrisori medicale cãtre medicii de familie pe lista cãrora este înscris bolnavul cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viatã sau pentru bolnavii cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viatã si medicatie oralã specificã;
g) sã emitã scrisori medicale cãtre medicii specialisti desemnati pentru bolnavii insulinotratati, dupã caz;
h) scrisorile medicale vor preciza, în conformitate cu protocolul terapeutic, recomandãri de dietã, schemele terapeutice, medicatie specificã (forma comercialã, dozã, ritm etc.), medicatie pentru complicatii si/sau patologie asociatã, alte examinãri, data urmãtorului control si calendarul planului de monitorizare a pacientilor cu diabet zaharat, inclusiv data urmãtorului control;
i) sã valideze semestrial, cu ocazia consultatiei de control, schemele terapeutice pentru bolnavii aflati în evidenta medicilor de familie si a medicilor specialisti desemnati;
j) sã prelucreze, sã centralizeze si sã înainteze lunar cãtre comitetul de conducere al unitãtii judetene datele înregistrate la nivel de bolnav si sã facã raportãrile în format electronic, pentru întretinerea componentei judetene a Registrului National de Diabet Zaharat;
k) sã propunã comitetului de conducere al unitãtii judetene bolnavi pentru instituirea terapiei intensive prin pompe de insulinã, conform criteriilor aprobate;
l) sã propunã comitetului de conducere al unitãtii judetene bolnavi pentru instituirea automonitorizãrii prin program, conform criteriilor aprobate;
m) sã raporteze caselor de asigurãri de sãnãtate CNP-urile beneficiarilor programului pentru componentele "Tratamentul cu insulinã al bolnavilor cu diabet zaharat" si "Tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharat". Raportarea se face pe liste separate, pentru fiecare categorie de tratament (cu insulinã, cu ADO si mixt);
n) sã asigure transmiterea prin scrisoare medicalã a schemelor terapeutice si a planului de monitorizare individual cãtre medicii de familie si cãtre medicii specialisti desemnati, prin scrisoare medicalã, prin intermediul pacientului.
4. Unitatea sanitarã publicã sau privatã are urmãtoarele responsabilitãti:
a) în situatia depistãrii unui caz nou de diabet zaharat, va înstiinta medicul de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice si unitatea judeteanã în vederea includerii în program;
b) unitãtile sanitare prevãzute la art. 7 alin. (2) din ordin, prin ale cãror farmacii cu circuit închis se vor elibera insuline, sunt obligate sã înregistreze setul de date existente la nivel de bolnav în programul informatic pus la dispozitie de casele de asigurãri de sãnãtate;
c) dispune mãsurile necesare în vederea asigurãrii realizãrii obiectivelor programului;
d) rãspunde de organizarea, monitorizarea si buna desfãsurare a activitãtilor medicale din cadrul programului de sãnãtate;
e) elaboreazã necesarul lunar de insuline, tinând cont de numãrul de bolnavi de diabet zaharat aflati în tratament cu insuline si de stocurile de medicamente la data întocmirii acestuia. Necesarul lunar va fi transmis Casei Nationale de Asigurãri de Sãnãtate, cu avizul prealabil al unitãtii judetene, în intervalul 20-25 din luna în curs pentru luna urmãtoare, atât în format electronic, cât si prin fax prin unitatea judeteanã;
f) rãspunde de raportarea corectã si la timp a datelor cãtre autoritãtile de sãnãtate publicã si casele de asigurãri de sãnãtate;
g) rãspunde de modul de organizare a contabilitãtii, a evidentelor tehnico-operative, de exactitatea si realitatea datelor raportate autoritãtilor de sãnãtate publicã si caselor de asigurãri de sãnãtate, precum si altor institutii abilitate de lege;
h) rãspunde de aplicarea prevederilor <>Ordinului ministrului sãnãtãtii nr. 86/2006 în ceea ce priveste derularea programului, respectiv a subprogramelor nationale cu scop curativ finantate din bugetul Fondului national unic de asigurãri sociale de sãnãtate, si a normelor metodologice de organizare, finantare, monitorizare si control al acestora, precum si ale Ordinului ministrului sãnãtãtii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 671/253/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizãrii programului, respectiv subprogramelor nationale cu scop curativ finantate din bugetul Fondului national unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
5. Unitatea judeteanã de implementare a Programului national de diabet zaharat:
a) va avea un comitet de conducere format din: coordonator, respectiv responsabilul judetean si al municipiului Bucuresti al programului de la nivelul autoritãtii de sãnãtate publicã, coordonator medical, respectiv coordonatorul centrului judetean de diabet si boli de nutritie, iar în cazul Institutului de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu", de directorul medical al institutului, responsabil al programului din partea casei de asigurãri de sãnãtate si, dupã caz, 2 pânã la 4 membri alesi în sedinta de constituire a unitãtii judetene, precum si membri ai comisiei de specialitate a Ministerului Sãnãtãtii Publice, dupã caz;
b) functioneazã folosind structura si resursele tehnice ale centrului judetean de diabet si boli de nutritie, respectiv ale Institutului de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" pentru Bucuresti, si va fi coordonatã de responsabilul programului de la nivelul autoritãtii de sãnãtate publicã, numit coordonator de program;
c) implementeazã, coordoneazã, valideazã, gestioneazã si rãspunde de derularea programului printr-un soft dedicat, numai dupã ce acesta va fi certificat, instalat si functional, prin care va raporta activitatea componentei judetene a Registrului National de Diabet Zaharat;
d) va întretine baza de date si va transmite datele necesare privind:
- includerea sau excluderea bolnavilor în/din program;
- desemnarea medicilor care deruleazã programul;
- stabilirea schemelor terapeutice individuale în functie de protocolul terapeutic si fondurile aprobate;
- initierea schemei terapeutice pentru analogi de insulinã si/sau tiazolidindione (glitazone);
e) stabileste limitele de cheltuieli pe fiecare unitate sanitarã prevãzutã la art. 7 alin. (2) din ordin, prin ale cãrei farmacii cu circuit închis se distribuie insuline, cu încadrarea în bugetul aprobat pe judet;
f) la nivelul unitãtii judetene functioneazã secretariatul tehnic, sustinut financiar prin program din fonduri de la bugetul de stat, componenta "Preventia si controlul în diabet si alte boli de nutritie". Acest secretariat va avea cel putin un operator/programator analist/statistician, angajat pentru gestionarea componentei judetene a Registrului National de Diabet Zaharat;
g) coordoneazã, asigurã si rãspunde de functionarea Registrului National de Diabet Zaharat componenta judeteanã (colectarea de date, transmiterea datelor, mentinerea si întretinerea sistemului informatizat);
h) semestrial, unitatea judeteanã analizeazã datele la nivel de pacient din componenta judeteanã a Registrului National de Diabet Zaharat si valideazã prin coordonatorul medical lista bolnavilor aflati în tratament si monitorizare la medicii de familie, medicii desemnati ori medicii de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice;
i) pânã în data de 10 a fiecãrei luni comitetul de conducere al unitãtii judetene analizeazã si valideazã prin coordonatorul medical necesarul pentru medicamente antidiabetice (orale si insulinã) în baza schemelor terapeutice si în limita de cheltuieli;
j) secretariatul tehnic realizeazã evidenta bolnavilor cuprinsi în program, pe medic de familie, schemã terapeuticã si distributie teritorialã, în 45 de zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial al României, Partea I;
k) secretariatul tehnic va constitui în format electronic baza de date a judetului. Datele solicitate de Unitatea centralã de implementare a Programului national de diabet zaharat se transmit, cu avizul coordonatorului unitãtii judetene, trimestrial, pânã cel târziu în data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru;
l) în data de 10 a fiecãrei luni va transmite prin e-mail si prin postã Unitãtii centrale de implementare a Programului national de diabet zaharat modificãrile si actualizãrile survenite în cursul lunii precedente, precum si, trimestrial, raportul privind derularea programului, cu indicatorii fizici si de eficientã ai acestuia;
m) în intervalul 20-25 din luna în curs, pentru luna urmãtoare, comitetul de conducere al unitãtii judetene va transmite Casei Nationale de Asigurãri de Sãnãtate, atât în format electronic, cât si prin fax, necesarul de insuline avizat, pentru fiecare dintre unitãtile sanitare prevãzute la art. 7 alin. (2) din ordin;
n) în data de 25 a fiecãrei luni comitetul de conducere al unitãtii judetene, dupã analiza schemelor terapeutice, transmite prin e-mail si prin postã Unitãtii centrale de implementare a Programului national de diabet zaharat necesarul estimat de medicamente antidiabetice orale, conform raportãrilor din componenta judeteanã a Registrului National de Diabet Zaharat, avizat de casa de asigurãri de sãnãtate pentru încadrarea în limita de cheltuieli pentru luna urmãtoare;
o) rãspunde, prin comitetul de conducere, de încadrarea în fondurile aprobate;
p) analizeazã, aprobã si organizeazã, în limita bugetului, propunerile medicilor de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice privind automonitorizarea beneficiarilor de program (cantitate, duratã) si constituie o evidentã separatã a acestora;
q) propune Unitãtii centrale de implementare a Programului national de diabet zaharat bolnavi pentru instituirea terapiei intensive prin pompe de insulinã, conform criteriilor aprobate, si asigurã consumabilele în urma aprobãrii Unitãtii centrale de implementare a Programului national de diabet zaharat, dupã instalarea dispozitivului, în centrul desemnat;
r) organizeazã si coordoneazã programele de instruire a medicilor de familie, în cadrul educatiei medicale continue (EMC) (strategii, curricula, personal);
s) pentru activitatea desfãsuratã la nivelul unitãtii judetene, medicii de specialitate sau cu competentã în diabet, nutritie si boli metabolice pot primi o remuneratie proportionalã cu numãrul de bolnavi la nivel de program national, cu finantare de la bugetul de stat, prin Ministerul Sãnãtãtii Publice.
6. Unitatea centralã de implementare a Programului national de diabet zaharat:
a) coordoneazã, asigurã si rãspunde de functionarea Registrului National de Diabet Zaharat (colectarea de date, transmiterea datelor, mentinerea si întretinerea sistemului informatizat);
b) aprobã propunerile unitãtii judetene de instituire a terapiei intensive prin pompe de insulinã pentru bolnavii care au primit avizul unitãtii judetene conform criteriilor aprobate de Comisia de diabet si endocrinologie a Ministerului Sãnãtãtii Publice;
c) comunicã Casei Nationale de Asigurãri de Sãnãtate farmaciile cu circuit închis desemnate sã elibereze tratamentul cu insulinã, în vederea distributiei comenzilor lunare;
d) solicitã trimestrial, anual si ori de câte ori este nevoie indicatorii specifici de program de la unitatea judeteanã, conform metodologiei stabilite prin <>Ordinul ministrului sãnãtãtii publice nr. 86/2006 pentru aprobarea programelor si subprogramelor de sãnãtate finantate din bugetul de stat în anul 2006;
e) analizeazã datele specifice pe program, primite din teritoriu, si elaboreazã rapoartele de evaluare a programului, pe baza indicatorilor specifici si a altor date statistice relevante;
f) primeste anual, trimestrial si ori de câte ori este nevoie de la Casa Nationalã de Asigurãri de Sãnãtate consumurile de medicamente antidiabetice pentru componentele "Tratamentul cu insulinã al bolnavilor cu diabet zaharat" si "Tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharat";
g) solicitã ori de câte ori este nevoie date suplimentare de raportare privind cele trei componente: "Preventia si controlul în diabet si alte boli de nutritie", "Tratamentul cu insulinã al bolnavilor cu diabet zaharat" si "Tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharat";
h) pe baza datelor primite elaboreazã strategii, sinteze si propuneri de reorganizare si prioritizare a interventiilor specifice din cadrul programului, pe care le înainteazã Agentiei Nationale pentru Programe de Sãnãtate si Casei Nationale de Asigurãri de Sãnãtate;
i) propune spre aprobare Agentiei Nationale pentru Programe de Sãnãtate alocarea fondurilor pe componente de program si repartitia pe judete, pe baza analizei propunerilor primite de la unitãtile judetene de implementare;
j) ajutã Agentia Nationalã pentru Programe de Sãnãtate în prevenirea si gestionarea situatiilor de crizã posibile;
k) monitorizeazã si evalueazã trimestrial modul de implementare si realizarea obiectivelor programului si propune Agentiei Nationale pentru Programe de Sãnãtate mãsuri de îmbunãtãtire;
l) are rol consultativ pentru Agentia Nationalã pentru Programe de Sãnãtate în ceea ce priveste managementul programului;
m) colaboreazã cu alte institutii si organizatii guvernamentale si nonguvernamentale pentru asigurarea continuitãtii si corelãrii cu alte programe în domeniu, finantate din alte surse;
n) rãspunde de încadrarea în bugetul aprobat la nivel national.
7. Casele de asigurãri de sãnãtate au urmãtoarele responsabilitãti:
a) în cadrul comitetului director al unitãtii judetene, prin responsabilul desemnat de casa de asigurãri de sãnãtate, colaboreazã la realizarea evidentei beneficiarilor cuprinsi în program pe medic de familie, schemei terapeutice, distributiei teritoriale, precum si încadrarea în bugetul alocat;
b) pun la dispozitia unitãtii judetene datele si informatiile solicitate, existente la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate privind derularea programului, prin intermediul responsabilului programului din partea casei de asigurãri de sãnãtate;
c) contracteazã cu farmaciile cu circuit deschis, conform normelor de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordãrii asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, în limita fondurilor prevãzute distinct;
d) deconteazã lunar contravaloarea medicamentelor antidiabetice orale eliberate, pe baza facturilor, borderourilor distincte, însotite de prescriptiile medicale eliberate;
e) asigurã redistribuirea trimestrialã a fondurilor disponibile în functie de adresabilitate la farmaciile contractante, în limita sumelor alocate cu aceastã destinatie;
f) trimestrial transmit Casei Nationale de Asigurãri de Sãnãtate, pentru a fi comunicate Ministerului Sãnãtãtii Publice, cantitatea si valoarea medicamentelor eliberate de farmacii, în vederea reîntregirii fondurilor necesare pentru medicamente antidiabetice orale si insuline de cãtre Ministerul Sãnãtãtii Publice.
8. Autoritatea de sãnãtate publicã are urmãtoarele responsabilitãti:
a) implementeazã strategiile si propune structurile implicate în preventia si terapia diabetului zaharat si a complicatiilor sale cronice (depistare, monitorizare, automonitorizare, pompe de insulinã, scheme terapeutice etc.);
b) asigurã si evalueazã calitatea îngrijirii conform protocoalelor terapeutice;
c) asigurã activitatea de coordonare, îndrumare si control al calitãtii îngrijirii;
d) asigurã si verificã activitatea unitãtii judetene si ia mãsurile ce se impun;
e) nominalizeazã, la propunerea unitãtii judetene, medicii specialisti care vor monitoriza si prescrie tratamentul antidiabetic;
f) propune spre aprobare si nominalizare Ministerului Sãnãtãtii Publice, la recomandarea unitãtii judetene, unitãtile sanitare cu farmacii cu circuit închis, inclusiv cele ale ministerelor cu retea proprie, prin care se va derula componenta "Tratamentul cu insulinã al bolnavilor cu diabet zaharat" a programului;
g) supravegheazã derularea programului, controlând activ atât terapia asiguratã prin acest program, cât si preventia;
h) rãspunde de încadrarea în fondurile aprobate cu aceastã destinatie;
i) gestioneazã produsele si alocarea resurselor necesare automonitorizãrii si tratamentului prin perfuzie continuã (pompe de insulinã);
j) verificã îndeplinirea angajamentelor tuturor participantilor, si în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau responsabilitãtilor va institui un plan de mãsuri de remediere ori va face propuneri de sanctionare conform legii;
k) verificã si coordoneazã componenta judeteanã a Registrului National de Diabet Zaharat;
l) Ministerul Sãnãtãtii Publice, prin autoritãtile de sãnãtate publicã, organizeazã cursuri de instruire în diabet, nutritie si boli metabolice pentru medicii de familie si medicii specialisti desemnati.
9. Unitãtile farmaceutice au urmãtoarele responsabilitãti:
a) farmaciile cu circuit deschis asigurã aprovizionarea continuã cu medicamentele antidiabetice orale, stabilite în cadrul programului, cu asigurarea unui stoc minim echivalent medicamentelor antidiabetice orale eliberate în cursul lunii precedente;
b) farmaciile cu circuit închis nominalizate de Ministerul Sãnãtãtii Publice asigurã aprovizionarea continuã cu medicamentele specifice diabetului zaharat de tipul insulinelor, de la furnizorii desemnati câstigãtori ai licitatiilor organizate de Ministerul Sãnãtãtii Publice, în conditiile legii si cu preturile adjudecate;
c) farmaciile vor raporta lunar, utilizând un program dedicat si acreditat de Casa Nationalã de Asigurãri de Sãnãtate, datele referitoare la consumul de medicamente specifice tratamentului diabetului zaharat.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016