Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 3 februarie 2003  privind antrepozitul vamal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE din 3 februarie 2003 privind antrepozitul vamal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 111 bis din 21 februarie 2003
----------
*) Normele tehnice au fost aprobate prin Decizia nr. 180 din 3 februarie 2003, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 din 21 februarie 2003.

CAP. 1
Procedura de autorizare a unui antrepozit vamal

1. Autorizaţia de antrepozit se emite de biroul vamal în a cãrui raza teritorialã de competenta se afla clãdirile, amplasamentele sau spaţii de depozitare unde se organizeazã antrepozitul.
2. Cererea de autorizare pentru funcţionarea unui antrepozit vamal sau pentru utilizarea regimului vamal de antrepozitare, completatã conform modelului prezentat în anexa nr. 7 la Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, se adreseazã şefului biroului vamal menţionat la punctul 1.
Cererea se înregistreazã în registrul de intrare-ieşire corespondenta al biroului vamal.
3. Înfiinţarea unui antrepozit public de tip D se face prin decizie a directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
4. Atunci când sunt întrunite toate condiţiile cerute de reglementãrile legale, biroul vamal care a primit cererea de autorizare decide eliberarea autorizaţiei de antrepozit vamal.
Atunci când amplasamentele sau spaţiile de depozitare, destinate plasarii mãrfurilor sub regim vamal de antrepozitare sunt mobile, se verifica în mod obligatoriu dacã acestea corespund condiţiilor necesare exercitãrii supravegherii vamale.
Modelul autorizaţiei de antrepozit vamal, precum şi instrucţiunile de completare sunt cuprinse în anexa nr. 9 la Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.
5. Autorizaţia de antrepozit vamal se completeazã de cãtre biroul vamal pe baza datelor din cererea de autorizare şi a celorlalte date şi informaţii pe care le deţine, ţinând cont de urmãtoarele precizãri:
- rubrica 1: - în dreptul menţiunii "titular" se înscrie denumirea, forma de organizare şi sediul persoanei autorizate;
- în dreptul menţiunii "numãrul de identificare" se înscrie numãrul de identificare individual compus din litere urmate de un numãr de ordine în serie întreruptã (de exemplu: "XX...X"/"Y"/"00001") în care componentele au urmãtoarea semnificatie:
● "XX ...X": initialele persoanei autorizate;
● "Y": tipul de antrepozit autorizat;
● "0001": numãrul de jurnal.
- rubrica 2: se înscrie data şi numãrul cererii de autorizare;
- rubrica 6: se înscrie data intrãrii în vigoare a autorizaţiei;
- rubrica 7: se completeazã numai în cazul declarãrii simplificate prin înscrierea termenului în care trebuie depuse declaraţiile vamale;
- rubrica 8: termenul de depozitare reprezintã termenul în cadrul cãruia mãrfurile, ce au fãcut obiectul unei declaraţii vamale de antrepozit, trebuie sa primeascã o destinaţie vamalã în conformitate cu prevederile art. 173 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.
6. Autoritatea vamalã de control, menţionatã la rubrica nr. 3 din autorizaţia de antrepozit vamal, este, în toate cazurile, biroul vamal în a cãrui raza teritorialã de competenta funcţioneazã antrepozitul.
7. Rubrica nr. 10 din autorizaţie se completeazã obligatoriu numai în cazul antrepozitului de tip privat, prin înscrierea sumarã a denumirii comerciale a mãrfurilor ce pot fi admise, sau a clasificarii în Tariful vamal de import al României aferente acestor mãrfuri.
8. În rubrica nr. 16 din autorizaţia de antrepozit vamal se menţioneazã eventualele dispoziţii particulare (cum ar fi: modalitãţile specifice de siguranta şi incuiere/descuiere a depozitului) sau numãrul de identificare a anexei în care sunt înscrise aceste dispoziţii particulare.
În cazul unui antrepozit public de tip B, în rubrica nr. 16 din autorizaţie se menţioneazã şi obligaţia ce revine titularului de antrepozit:
a) de a verifica dacã toate operaţiunile de scoatere a mãrfurilor din antrepozit sunt acoperite de o declaraţie vamalã;
b) de a verifica prezentarea declaraţiilor vamale o data cu scoaterea mãrfurilor din antrepozit;
c) de a respecta îndatoririle ce decurg din plasarea mãrfurilor în regim vamal de antrepozitare, în special a acelora referitoare la taxele vamale şi alte drepturi datorate, precum şi mãsurile de alta natura privind importurile.
În cazul în care se considera necesar, biroul vamal poate mentiona, în rubrica 16 a autorizaţiei de antrepozit vamal, un termen de valabilitate al autorizaţiei.
9. În cazuri temeinic justificate, şeful biroului vamal pe lângã care este autorizat antrepozitul poate dispune ca incuierea şi descuierea spaţiului de depozitare sa se facã numai în prezenta agentului vamal desemnat în acest scop.
Fac excepţie de la prevederile aliniatului anterior cazurile fortuite sau situaţiile de forta majorã ori alte cazuri temeinic justificate care impun accesul urgent la mãrfuri.

CAP. 2
Introducerea în antrepozit a mãrfurilor româneşti vamuite la export

10. În aplicarea prevederile art. 97 alin. 2 din Codul vamal al României şi ale art. 160 alin. 2 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal, procedura de introducere a mãrfurilor româneşti în antrepozit se poate realiza, în cazul birourilor vamale de interior, la acelaşi birou vamal la care s-a acordat liber de vama la export.
La introducerea mãrfurilor româneşti în antrepozit potrivit dispoziţiilor de la aliniatul precedent, se întocmesc şi se prezintã simultan biroului vamal doua declaraţii vamale:
a) o declaraţie vamalã de export, întocmitã de exportator, în care, la rubrica D, se menţioneazã datele de identificare a declaraţiei vamale de antrepozit.
b) o declaraţie vamalã de antrepozit întocmitã de antrepozitar, în care, la rubrica 37 regimul vamal solicitat este cel corespunzãtor plasarii mãrfurilor româneşti în antrepozit şi codul de regim vamal precedent este cel de export, iar la rubrica 44 are înscrisã menţiunea "Introducere de mãrfuri româneşti în antrepozit; livrare obligatorie în afarã României".
11. La încheierea regimului vamal de antrepozit, pentru mãrfurile expediate în strãinãtate se întocmesc formalitãţi vamale de tranzit.
Documentul de tranzit va fi însoţit de o factura proforma emisã de antrepozitar precum şi de documentul de transport, ambele întocmite în conformitate cu dispoziţiile proprietarului mãrfurilor.
În situaţia în care antrepozitul se afla sub supravegherea unui birou vamal de frontiera, la expedierea mãrfurilor în strãinãtate, operaţiunea se scoate din evidenta biroului vamal pe baza unei cereri întocmite de antrepozitar la care se anexeazã documentul de transport.

CAP. 3
Modificãri ale condiţiilor de derulare a regimului

12. (1) În cazul în care condiţiile de derulare a regimului vamal de antrepozitare se modifica datoritã faptului ca partenerul extern vinde mãrfurile din antrepozit unei alte persoane din strãinãtate, fãrã ca aceasta sa pãrãseascã teritoriul naţional şi fãrã ca titularul de antrepozit sa fie schimbat, este aplicabilã una din urmãtoarele proceduri alternative:
a) încheierea regimului vamal de antrepozitare, conform art. 173 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal; în acest caz, declaraţia vamalã se depune împreunã cu documentele necesare acordãrii destinaţiei solicitate, precum şi cu urmãtoarele documente: factura externa emisã de vechiul proprietar şi corespondenta din care sa rezulte ca marfa şi-a schimbat proprietarul, factura emisã de noul proprietar, autorizaţia de antrepozit emisã iniţial şi declaraţiile vamale de antrepozitare iniţiale;
b) pãstrarea mãrfurilor sub acelaşi regim; în acest caz, la biroul vamal se depune factura externa emisã de vechiul proprietar şi corespondenta din care sa rezulte ca marfa şi-a schimbat proprietarul, factura emisã de noul proprietar, autorizaţia de antrepozit emisã iniţial, declaraţiile vamale de antrepozitare iniţiale şi se procedeazã la emiterea unei noi autorizaţii.
Documentele menţionate se pãstreazã de biroul vamal împreunã cu autorizaţia de antrepozit emisã iniţial, asa încât în orice moment sa fie posibila verificarea derulãrii corecte a regimului.
(2) În cazul în care condiţiile de derulare a regimului vamal de antrepozitare se modifica datoritã faptului ca mãrfurile aflate în antrepozit se livreaza de antrepozitar cãtre un nerezident, fãrã pãrãsirea teritoriului României, se aplica dispoziţiile emise de Banca Nationala a României privitoare la întocmirea declaraţiei de încasare valutarã - instrument prin care se urmãreşte controlul încasãrilor aferente exporturilor, aferente bunurilor proprietate a rezidenţilor.

CAP. 4
Stocarea în comun a mãrfurilor în antrepozitul vamal

13. Într-un antrepozit vamal se permite stocarea în comun în acelaşi spaţiu, dar în partide separate, a:
a) mãrfurilor strãine plasate în regim vamal de antrepozitare;
b) mãrfurilor strãine plasate în regim de perfecţionare activa sau de transformare sub control vamal;
c) mãrfurilor româneşti.
14. În cazul în care stocarea are ca efect imposibilitatea identificarii de cãtre biroul vamal a regimului vamal, operaţiunea este permisã numai în cazul mãrfurilor echivalente (mãrfuri încadrate la acelaşi cod tarifar din Tariful vamal de import al României, cu aceiaşi calitate comercialã şi având aceleaşi caracteristici tehnice).
Este interzisã compensarea prin echivalent între mãrfurile ce pot fi distinse unele de altele.
Stocarea în comun se menţioneazã în rubrica nr. 12 din autorizaţia de antrepozit vamal. Aceasta rubrica se utilizeazã şi pentru indicarea prescripţiilor speciale care trebuie luate în considerare în vederea identificarii mãrfurilor.
15. Atunci când în antrepozit urmeazã sa fie amplasate atât mãrfuri strãine cat şi mãrfuri româneşti, acestea trebuie sa facã obiectul unor cereri de autorizare distincte. Rubrica nr. 4 a cererii de autorizare trebuie sa conţinã urmãtoarele menţiuni:
i) Pentru mãrfurile strãine:
a) procedura normalã/simplificata de introducere în antrepozit de mãrfuri strãine,
b) procedura normalã/simplificata de introducere în circuitul economic,
c) procedura normalã/simplificata de reexport a mãrfurilor plasate sub regim de antrepozit,
d) procedura normalã de transfer dintr-un antrepozit în altul fãrã a se încheia regimul.
ii) Pentru mãrfurile româneşti:
a) procedura normalã de introducere în antrepozit de mãrfuri româneşti,
b) ........
c) procedura normalã de export a mãrfurilor româneşti,
d) procedura normalã de transfer dintr-un antrepozit în altul fãrã a se încheia regimul.

CAP. 5
Operaţiuni la care pot fi supuse mãrfurile aflate în regim vamal de antrepozitare

16. Pe durata regimului vamal de antrepozitare mãrfurile pot fi supuse operaţiunilor menţionate la art. 108 din Codul vamal al României, în condiţiile prevãzute mai jos şi cu aprobarea biroului vamal. Modelul cererii de efectuare a operaţiunilor este cuprins în anexa nr. 1.
17. Atunci când toate condiţiile legale sunt întrunite, biroul vamal autorizeaza efectuarea operaţiunilor pe un formular similar celui prevãzut în anexa nr. 2.

CAP. 6
Evidenta operativã a mãrfurilor aflate în antrepozitul vamal

Generalitati

18. Evidenta operativã are drept suport de date declaraţiile vamale prin care mãrfurile sunt declarate pentru intrarea/ieşirea în/din antrepozit, actele constatatoare întocmite, precum şi fişele de stoc.
Evidenta operativã este organizatã în mod diferit pentru un antrepozit de tip A şi C, pe de o parte, şi pentru antrepozitul de tip B, pe de alta parte.

Evidenta operativã în antrepozitele de tip A şi C

19. Evidenta operativã a mãrfurilor trebuie organizatã într-o forma agreatã de cãtre biroul vamal.
Forma în care este organizatã evidenta operativã poate fi adaptatã la organizarea interna a gestionarului (spre exemplu, la programul informatic folosit).
Evidenta operativã ţinuta de titularul antrepozitului, în scopuri comerciale sau logistice, poate fi agreatã de cãtre biroul vamal, dacã aceasta conţine toate datele cerute şi dacã aceste date sunt ordonate în asa fel încât sa poatã fi verificate de autoritatea vamalã.

Evidenta operativã în antrepozitul de tip B

20. În antrepozitele de tip B, urmãrirea miscarii mãrfurilor din antrepozit se face în mod direct, prin analizarea cumulativa a declaraţiilor vamale de antrepozitare (codul IM 7) exemplarul nr. 8 al declaraţiei vamale şi completarea fişelor de stoc.
Antrepozitarul înscrie pe acesta sau pe o fişa aferentã ieşirile de mãrfuri din antrepozit în asa fel încât stocul nelichidat sa poatã fi determinat uşor în orice moment.
În momentul în care mãrfurile antrepozitate primesc o alta destinaţie vamalã, iar regimul se încheie prin acea declaraţie, antrepozitarul o prezintã biroului vamal cu prilejul verificãrii lichidãrii.
Rezultatul acestei verificãri este certificat de biroul vamal pe exemplarele nr. 6 şi 8 ale declaraţiei vamale.
Dacã declaraţia vamalã poate fi consideratã închisã, biroul de control restituie exemplarul nr. 8 antrepozitarului.

Evidenta operativã în antrepozitul de tip D

21. Într-un antrepozit de tip D evidenta operativã este ţinuta de cãtre biroul vamal printr-un registru de evidenta a mãrfurilor la import, deschis de biroul vamal special în acest scop.
Cantitãţile înscrise pe declaraţiile vamale de plasare sub regim vamal de antrepozit şi verificate de cãtre agenţii vamali sunt încãrcate în evidenta operativã a antrepozitului şi sunt descãrcate cu cantitãţile constatate de agenţi la ieşirea din antrepozit.
Şeful biroului vamal poate autoriza ţinerea evidentei pe fise de magazie sau prin intermediul unui program informatic.
Înscrierile din evidente nu sunt închise dupã o operaţiune de inventariere a mãrfurilor, chiar şi dacã aceasta a dus la constatarea unei lipse sau a unui excedent de mãrfuri. În aceste ultime doua cazuri cantitatea de mãrfuri constatatã cu ocazia inventarierii este reportata într-o noua evidenta, iar agentul vamal desemnat cu inventarierea completeazã o nota de recepţie; datele înscrise trebuie sa coincida cu nota de constatare a lipsurilor sau a surplusului de mãrfuri.
Evidenta operativã se închide pe data de 31 decembrie a fiecãrui an calendaristic.
Cantitãţile de mãrfuri înscrise în evidenta şi aflate în stocul antrepozitului vamal se reporteazã în evidenta corespunzãtoare noului an calendaristic care urmeazã (prin debitarea evidentei vechi şi creditarea evidentei noi). Nota de recepţie menţionatã mai sus nu este modificatã şi este pastrata ca atare în evidenta.
Şeful biroului vamal poate stabili alta data de închidere a evidentei şi deschiderea alteia noi, dacã aceste operaţiuni necesita un volum prea mare de munca fata de personalul şi condiţiile disponibile.
Şeful biroului vamal poate dispune pãstrarea evidentei antrepozitului pe baza unor înscrisuri curente, a unor elemente de identificare a mãrfurilor (de exemplu: greutate, litraj, numãr de piese etc.). În acest caz nu se întocmeşte nota de recepţie.

Fişele de stoc

22. Fişele de stoc sunt utilizate obligatoriu pentru înregistrarea intrãrilor şi iesirilor de mãrfuri în şi din antrepozitul vamal, din ele putându-se deduce stocul scriptic existent la un moment dat.
Titularul de antrepozit trebuie sa înscrie datele în fişele de stoc, diferenţiate conform urmãtoarelor criterii:
a) pe titular de antrepozit (doar pentru antrepozitul de tip A);
b) pe perioada de închidere (an calendaristic sau an contabil);
c) pe fel, tip şi calitate ale mãrfurilor;
d) pe originea mãrfurilor;
e) pe ţara de provenienta, dacã este cazul;
f) distinct, pentru mãrfurile obţinute în regim de perfecţionare activa în antrepozitul vamal;
g) distinct, pentru mãrfurile obţinute în regim de transformare sub control vamal în antrepozitul vamal;
h) distinct, pentru mãrfurile de aceiaşi origine şi sosite din aceiaşi ţara, dar care sunt facturate în devize diferite.
Modelul fisei de stoc este prezentat în anexa nr. 3.

Bilanţul periodic al evidentei operative

23. Evidenta operativã a antrepozitului vamal este închisã o data pe an.
Aceasta nu impiedica dreptul titularului de antrepozit sa solicite biroului vamal închiderea evidentei operative la intervale de timp mai mici sau dreptul biroului vamal de a impune acest fapt (prestabilit la acordarea autorizaţiei de antrepozit sau decizia ulterioara a şefului biroului vamal).
Închiderea evidentei operative nu trebuie sa coincida cu sfârşitul unui an calendaristic, ci cu inventarul stocului titularului de antrepozit.
24. În momentul prezentãrii decontului de închidere, biroul vamal poate dispune efectuarea unui control general asupra miscarilor de stoc.
La completarea rubricilor specifice din declaraţia vamalã se tine seama şi de îndeplinirea condiţiei de concordanta cu ieşirile de mãrfuri din antrepozit şi de inventarele efectuate în perioada supusã declarãrii.
25. La închiderea evidentei operative se vor face referiri în fişa de stoc.
Evidenta operativã este organizatã în mod distinct pentru mãrfurile strãine şi, dupã caz, pentru mãrfurile româneşti din antrepozit.
26. Dacã drepturile de import aferente mãrfurilor obţinute în regim de perfecţionare activa în antrepozitul vamal figureazã pe fişele de stoc, o coloana suplimentarã corespunzãtoare acestora este deschisã în evidenta operativã a stocului.
27. Decontul de închidere, precum şi un exemplar al evidentei stocurilor se remit biroului vamal cel târziu la sfârşitul celei de-a doua sãptãmâni care urmeazã perioadei şi sunt însoţite de urmãtoarele documente:
a) fişele de stoc;
b) declaraţiile vamale corespunzãtoare modificãrilor stocului;
c) declaraţiile vamale aferente mãrfurilor introduse în circuitul economic, validate pe parcursul anului;
d) atunci când este cazul, declaraţiile vamale care stau la baza plãţii taxelor şi a drepturilor de import aferente lipsurilor, pierderilor şi erorilor (întocmite în vederea regularizãrii acestora).

Utilizarea decontului de închidere

28. Titularul de antrepozit are obligaţia de a îndeplini instrucţiunile biroului vamal privind regularizarea diferenţelor constatate cu ocazia controlului deconturilor.
29. Dupã regularizarea diferenţelor constatate agentul vamal desemnat de biroul vamal face urmãtoarea menţiune pe decont:

"Constatat conformitatea
Continuare la decont de antrepozit vamal nr. ........
Autorizaţie de antrepozit vamal tip ...... nr. ......
Dat la ......... pe data de ..............
(numele, semnatura şi ştampila personalã)"

30. Dacã un dosar trebuie transmis pe cale ierarhica pentru decizie în legatura cu neregularitãţile constatate şi cu aplicarea de contravenţii, aprobarea decontului nu poate avea loc decât dupã luarea la cunostinta a deciziei.
Dupã terminarea controlului biroul vamal anunta titularul antrepozitului ca decontul este acceptat şi îi remite acestuia evidentele fişelor de stoc.
Celelalte documente referitoare la decont sunt pãstrate de cãtre biroul vamal.

Pãstrarea evidentelor şi a fişelor de stoc

31. Titularul de antrepozit este obligat sa pãstreze evidentele şi fişele de stoc timp de 5 ani de la data închiderii decontului în care figureazã şi sa le prezinte autoritãţilor vamale la simpla cerere a acestora.

Decontul final

32. Decontul final se întocmeşte numai în cazul revocãrii autorizaţiei de antrepozit vamal.
Mãrfurile aflate în stocul rezultat dupã decontul final trebuie sa primeascã o destinaţie autorizata:
- în 30 de zile de la data revocãrii autorizaţiei, pentru antrepozitele de tip A, C sau D;
- în termenul prevãzut în decizia de revocare a autorizaţiei, pentru antrepozitul de tip B.

Inventarierea mãrfurilor din antrepozitul vamal

33. Biroul vamal este obligat sa inventarieze stocul de mãrfuri din antrepozitul vamal cel puţin o data într-un an calendaristic.
Pe parcursul inventarului trebuie sa se ţinã seama de pierderile de mãrfuri rezultate din cauze naturale, cum este uscarea sau evaporarea (dacã acestea sunt admise prin reglementãrile legale în vigoare).
Aceste posibile pierderi nu pot în nici un caz acoperi scoaterile frauduloase de mãrfuri din antrepozitul vamal.
34. În situaţia în care se constata, cu ocazia inventarierii, mãrfuri care lipsesc, pentru acestea se datoreazã taxele vamale şi celelalte drepturi de import.
În situaţia în care se constata, cu ocazia inventarului, cantitãţi de mãrfuri în plus, acestea sunt preluate imediat pe noi declaraţii de plasare a mãrfurilor în antrepozit pe numele aceluiaşi titular al operaţiunii; declaraţiile vamale se întocmesc pe baza constatãrilor din procesul-verbal de inventariere.
Aceiaşi procedura este aplicatã atunci când diferenţele sunt constatate de cãtre titularul de antrepozit.
35. Agentul desemnat de biroul vamal pentru realizarea acestei operaţiuni ia decizia privind efectuarea unei inventarieri complete sau parţiale.
36. Inventarierea presupune desfacerea coletelor şi controlul sumar al cantitãţilor de mãrfuri, în funcţie de datele înscrise cu ocazia plasarii mãrfurilor în antrepozitul vamal, în prezenta titularului de antrepozit.
37. Atunci când, cu ocazia inventarierii, agenţii vamali constata diferenţe semnificative între mãrfurile aflate în stoc şi cele declarate la plasarea în regim vamal de antrepozitare sau în cazul unei contestaţii, inventarul este efectuat într-o maniera aprofundata şi precisa. În aceste situaţii este obligatorie prezenta titularului de antrepozit sau a reprezentantului desemnat de acesta.
38. Titularul antrepozitului poate solicita şefului biroului vamal efectuarea unui inventar suplimentar al mãrfurilor, fãrã ca acţiunea sa fie motivatã de prezumarea unor lipsuri sau neconcordante existente în evidenta.
39. Agenţii vamali însãrcinaţi cu inventarul întocmesc, în doua exemplare, un proces-verbal de inventar, pe formularul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 4.
Un exemplar este remis persoanei interesate, iar celãlalt exemplar este destinat biroului vamal pentru evidenta.
Dacã stocul real de mãrfuri gãsit cu ocazia inventarului diferã de stocul înscris în evidente pe baza documentelor de intrare şi de ieşire din antrepozit, se procedeazã dupã cum urmeazã:
a) când stocul real este mai mare decât cel scriptic, diferenţa este contabilizata ca intrare;
b) când stocul real este mai mic decât cel scriptic, iar diferenţa se datoreazã unei cauze naturale, cantitatea de mãrfuri care lipseşte se înregistreazã într-o coloana distinctã din evidenta operativã a antrepozitului, rezervatã înscrisurilor de descãrcare; agentul vamal însãrcinat cu controlul trebuie sa decidã dacã aceasta cantitate poate fi acceptatã ca pierdere determinata de cauze naturale; pentru mãrfurile la care prin lege se prevede o pierdere maxima, pierderea poate fi luatã în considerare în funcţie de procentajul maxim admis;
c) când stocul real este mai mic decât cel scriptic, iar agentul vamal considera ca acest fapt nu poate fi circumscris unei cauze naturale, cantitatea de mãrfuri care lipseşte se înregistreazã ca ieşire pentru import.


ANEXA 1
-------
la normele tehnice
------------------
(fata)


ROMÂNIA
DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR

Biroul vamal de control Antrepozitar


CERERE DE EFECTUARE A OPERAŢIUNILOR UZUALE

Subsemnatul .................................. solicit autorizarea de a putea proceda în antrepozitul vamal la operaţiunile descrise pentru mãrfurile menţionate mai jos, evidentiate în fişa de magazie nr. ..........., din ......., depuse în ........................ şi fãcând obiectul autorizaţiei de antrepozit vamal nr. ......,
Descrierea mãrfurilor:
......................................................
.......................................................
.......................................................
Numãrul şi mãrcile coletelor:
...............................................
.......................................................
Felul mãrfurilor
........................................................
........................................................
Operaţiunile solicitate
.....................................................
(denumirea operaţiunilor care vor fi efectuate)
Alãturat prezentam urmãtoarele documente:
.....................................................
.....................................................
Declar ca eliberarea autorizaţiei solicitate nu angajeazã în nici un fel responsabilitatea autoritãţii vamale.
...........,
(semnatura)
Eventualul acord al titularului de document, atunci când nu este el declarantul.
...........,
(semnatura)


ANEXA 1
-------
la normele tehnice
------------------
(verso)


Autorizat în urmãtoarele condiţii: ...........................
Eventuale remarci particulare ................................
Transmis spre aplicare ......................................
..........................,
(şeful biroului vamal)
Remarci referitoare la supravegherea operaţiunilor. Constatãri ale agentului vamal: ..............................................................
..................................................................
..................................................................
Rezultate*) ......................................................
..................................................................
Consemnat de şeful biroului vamal dupã efectuarea operaţiunilor. Eventuale remarci particulare ......................, .....20 ......
(şeful biroului vamal)

------------
*) Eventualele remarci privind starea mãrfurilor dupã efectuarea operaţiunilor.


ANEXA 2
-------
la normele tehnice
-------------------


ROMÂNIA
DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR
AUTORIZAŢIE DE EFECTUARE A OPERAŢIUNILOR UZUALE


Biroul vamal Antrepozitar
...................., .....20 ......
(semnatura)

Obiectul: autorizarea permanenta a operaţiunilor uzuale
Referitor la scrisoarea dumneavoastrã nr. ....... din .......
Ca urmare a cererii anterioare vi se elibereazã o autorizaţie de efectuare a operaţiunilor uzuale pentru mãrfurile descrise, în urmãtoarele condiţii:
Locul depozitului-magazia nr. .........................
Felul mãrfurilor ......................................
.......................................................
Operaţiunile autorizate ...............................
.......................................................
Aceasta autorizaţie permanenta va scuteşte de obligaţia de a depune de fiecare data o cerere de efectuare a operaţiunilor cãtre şeful biroului vamal.
Autorizarea nu inlatura obligativitatea ca, în prealabil, sa avertizati verbal agentul vamal desemnat, pentru a efectua supravegherea operaţiunii.
Eventuale condiţii particulare ..............................
.............................................................
.............................................................
Prezenta autorizaţie este valabilã pana la data de .......... .
Ea poate fi retrasã în caz de abuz sau în cazul în care aduce prejudicii efectuãrii serviciului vamal.
Orice eventuala cerere de reinnoire a prezentei autorizaţii va trebui depusa cel târziu cu 15 zile înainte de data expirãrii termenului.

Şeful biroului vamal,
..........................
(semnatura şi ştampila)



ANEXA 3


la normele tehnice
-------------------

FIŞA DE STOC

Antrepozitarul .................
Fişa de stoc nr. ...............
Antrepozit de tip ..............
Autorizaţie nr. ................
Perioada: de la ......... pana la ......
Titularul autorizaţiei de antrepozit vamal



┌─────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│(A) Descrierea mãrfurilor: │Ţara de provenienta: │
├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Codul mãrfurilor: │Origine: │
├────────────────────┬────────────┴──────────────────────────┬────┬──────────┤
│(B) Intrari │(C) Iesiri │(D) │ (E) │
│ │ │Stoc│Manipulari│
│ │ │ │uzuale, │
│ │ │ │scoateri │
│ │ │ │temporare │
├─┬────┬────┬───┬────┼─┬────┬────┬──────┬──────┬─────┬───────┼────┼──────────┤
│N│Can-│Mo- │Va-│Do- │I│Pla-│Ie- │Retur │Tran- │Reex-│Distru-│ │ │
│r│ti- │ne- │loa│cu- │m│sare│şi- │în │sfer │port │gere │ │ │
│ │ta- │da │re │ment│p│în │re │strai-│în │ │sub │ │ │
│c│tea │ │ │de │o│alt │tem-│natate│alt │ │con- │ │ │
│r│(UM)│Pre-│în │în- │r│re- │po- │ │antre-│ │trol │ │ │
│t│ │tul-│ │tra-│t│gim │rara│ │pozit │ │vamal │ │ │
│ │ │fac-│va-│re │ │va- │din │ │ │ │ │ │ │
│ │ │tu- │ma │în │ │mal │an- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │rat │ │an- │ │sus-│tre-│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │tre-│ │pen-│po- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │po- │ │siv │zit │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │zit │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┴────┴────┴───┼────┴─┴────┴────┴──────┴──────┴─────┴───────┼────┼──────────┤
│Stoc perioada │ │ │ │
│precedenta │ │ │ │
│Intrari noi: │Totalul primei perioade: │ │ │
│ │Totalul celei de a doua perioade: │ │ │
│ │etc. │ │ │
└───────────────┴────────────────────────────────────────────┴────┴──────────┘




ANEXA 4
-------
la normele tehnice
------------------

ROMÂNIA
DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR


Biroul vamal Antrepozitar


Autorizaţia nr. ......... din ..............


PROCES-VERBAL DE INVENTARIERE

Titular de antrepozit ..........................
Antrepozitarul .................................
Sediul/domiciliul...............................
..............20: ....., ora ......

Subsemnaţii(1) ....................................................... însãrcinaţi de dl.(2) ...................................................... sa inventariem mãrfurile inmagazinate în antrepozitul de tip(3) .................. ne-am prezentat la depozitul situat în(4) ........................, unde i-am fãcut cunoscut d-lui .................... motivul vizitei noastre şi l-am invitat sa asiste la operaţiunile noastre sau sa fie reprezentat, la care acesta(5) .............................. în ziua convenitã, la ora ..... şi am constatat în prezenta şi cu dl. (d-na) ........... cantitãţile cuprinse în anexele la prezentul proces-verbal.

Prezentul proces-verbal a fost întocmit în doua exemplare şi cuprinde(6) ... file.
L-am invitat pe dl. (d-na) .............. sa semneze împreunã cu noi, ceea ce el(ea) a(7) .......................... şi i-am trimis o copie.

Încheiat la ....................., .........20.........
(localitatea) (data)

...................
(semnatura)

NOTE:
(1) Numele, prenumele şi calitatea agenţilor vamali.
(2) Şeful biroului vamal.
(3) A-C.
(4) Adresa completa.
(5) S-a prezentat, nu s-a prezentat.
(6) Numãrul filelor, inclusiv anexele la procesul-verbal.
(7) Acceptat sau refuzat.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016