Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 28 februarie 2002  privind colectarea, epurarea si evacuarea apelor uzate orasenesti, NTPA-011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE din 28 februarie 2002 privind colectarea, epurarea si evacuarea apelor uzate orasenesti, NTPA-011

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 20 martie 2002
I. Domeniul de aplicare
ART. 1
(1) Prezentele norme tehnice se referã la colectarea, epurarea şi evacuarea apelor uzate orãşeneşti şi la epurarea şi evacuarea apelor uzate provenite din sectoarele industriale prevãzute în tabelul nr. 4.
(2) Încãrcarea cu poluanti a apelor uzate se exprima în echivalenti locuitor - e.I - şi se calculeazã pe baza încãrcãrii medii maxime saptamanale în CBO(5) intrat în statia de epurare în cursul unui an, exceptând situaţiile de fenomene hidrometeorologice neobisnuite, cum sunt precipitatiile abundente.
ART. 2
Definiţii
În sensul prezentelor norme tehnice, prin termenii înscrişi mai jos se înţelege:
1. ape uzate orãşeneşti - ape uzate menajere sau amestec de ape uzate menajere cu ape uzate industriale şi/sau ape meteorice;
2. ape uzate menajere - ape uzate provenite din gospodãrii şi servicii, care rezulta de regula din metabolismul uman şi din activitãţile menajere;
3. ape uzate industriale - orice fel de ape uzate ce se evacueaza din incintele în care se desfãşoarã activitãţi industriale şi/sau comerciale, altele decât apele uzate menajere şi apele meteorice;
4. staţii de epurare noi - staţii de epurare proiectate, construite şi date în exploatare dupã intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri;
5. staţii de epurare retehnologizate/modernizate - staţii de epurare care prin îmbunãtãţirile şi completãrile fãcute permit obţinerea condiţiilor de calitate stabilite prin avizele şi autorizaţiile de gospodãrire a apelor;
6. punct de control - locul de unde se preleveaza probe de apa în vederea efectuãrii analizelor de laborator, acest loc fiind:
a) în cazul evacuarilor în reţeaua de canalizare a localitãţii a apelor uzate menajere şi industriale, ultimul cãmin al canalizarii interioare a utilizatorului de apa înainte de debusarea în reţeaua de canalizare a localitãţii;
b) în cazul efluentilor din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti, a apelor uzate industriale sau al evacuarilor directe, punctul de evacuare finala a apelor uzate în apa receptoare;
7. reţea de canalizare - sistem de conducte şi/sau canale care colecteazã şi transporta apele uzate orãşeneşti şi/sau industriale;
8. aglomerare umanã - o zona în care populaţia şi/sau activitãţile economice sunt suficient de concentrate pentru a face posibile colectarea apelor uzate orãşeneşti şi dirijarea lor spre o statie de epurare sau spre un punct final de evacuare;
9. un echivalent locuitor (e.I.) - încãrcarea organicã biodegradabila având un consum biochimic de oxigen la 5 zile - CBO(5) - de 60 g O(2)/zi;
10. epurare primara - epurarea apelor uzate printr-un procedeu fizic şi/sau chimic care implica decantarea materiilor în suspensie sau prin alte procedee în care CBO(5) al apelor uzate influente este redus cu cel puţin 20%, iar materiile în suspensie, cu cel puţin 50%;
11. epurare secundarã - epurarea apelor uzate printr-un procedeu biologic cu decantare secundarã sau printr-un alt procedeu care permite respectarea condiţiilor prevãzute în prezentele norme tehnice;
12. epurare corespunzãtoare - epurarea apelor uzate prin orice procedeu şi/sau sistem prin care la evacuare caracteristicile apelor uzate respecta condiţiile de calitate prevãzute în prezentele norme tehnice şi în avizele şi autorizaţiile de gospodãrire a apelor în vigoare;
13. namol - namol rezidual, tratat sau netratat, care provine din statia de epurare a apelor uzate;
14. eutrofizare - dezvoltarea accelerata a algelor şi a speciilor vegetale superioare, cauzatã de imbogatirea apei cu elemente nutritive, în special compuşi ai azotului şi/sau ai fosforului, şi care produce o perturbare a echilibrului organismelor prezente, precum şi a calitãţii apei respective;
15. aviz de gospodãrire a apelor - actul tehnico-juridic ce conditioneaza finanţarea şi execuţia obiectivelor noi de investiţie, dezvoltarea, modernizarea sau retehnologizarea unor instalaţii existente ori procese tehnologice, precum şi realizarea de lucrãri de interes public ce se construiesc pe ape sau care au legatura cu apele;
16. autorizaţie de gospodãrire a apelor - actul tehnicojuridic ce conditioneaza punerea în funcţiune sau exploatarea obiectivelor noi ori a celor existente, construite pe ape sau care au legatura cu apele;
17. ape costiere - apele din afarã liniei de apa marina de joasa adancime;
18. receptor natural - resursa de apa care primeşte apele uzate evacuate direct sau epurate.
II. Colectarea apelor uzate
ART. 3
(1) Proiectarea, construirea şi întreţinerea reţelelor de canalizare se realizeazã în conformitate cu standardele şi normele tehnice naţionale din domeniu, fãrã a antrena costuri excesive în ceea ce priveşte:
a) volumul şi caracteristicile apelor uzate orãşeneşti;
b) prevenirea pierderilor;
c) limitarea poluarii receptorilor naturali determinate de fenomene hidrometeorologice neobisnuite.
(2) Colectarea apelor uzate menajere şi industriale în reţelele de canalizare ale localitãţilor sau în staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti se realizeazã în condiţiile prevãzute în anexa nr. 2 la hotãrâre - Normativ privind condiţiile de evacuare a apelor uzate în reţelele de canalizare ale localitãţilor şi direct în staţiile de epurare, NTPA-002/2002.
III. Epurarea şi evacuarea apelor uzate orãşeneşti
ART. 4
(1) Înainte de a fi evacuate în receptorii naturali apele uzate colectate în reţelele de canalizare vor fi supuse unei epurari secundare sau corespunzãtoare, în vederea conformarii cu prevederile art. 5 (tabelul nr. 1 şi/sau tabelul nr. 2).
(2) Staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti la care se referã alin. (1) trebuie construite, exploatate şi întreţinute astfel încât sa se asigure performanţe corespunzãtoare în condiţiile climatice locale normale. La proiectarea statiilor de epurare se va tine seama de variatiile sezoniere ale încãrcãrii cu poluanti.
(3) Cerinţele prevãzute la alin. (1) şi (2) pot fi modificate prin ordin emis de autoritatea publica centrala cu atribuţii în domeniul gospodãririi apelor şi protecţiei mediului, în funcţie de dezvoltarea tehnica specifica.
(4) Respectarea prevederilor prezentelor norme tehnice nu exclude obligaţia obţinerii avizelor şi a autorizaţiilor legale din domeniul apelor şi protecţiei mediului.
ART. 5
(1) Evacuarile provenind din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti, epurate conform art. 4 alin. (1), trebuie sa corespundã prescripţiilor din tabelul nr. 1.

Tabelul nr. 1

Prescripţii referitoare la evacuarile provenite din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti
Se aplica valorile de concentraţie sau procentele de reducere.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori/ Concentraţie*1) Procentul minim
Parametri de [mg/dmc] de reducere*2) Metoda de determinare
calitate [%] de referinta
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consum biochimic 25 mg O(2)/dmc 70-90 Proba omogenã, nefiltrata,
de oxigen 40 în condiţiile nedecantata. Oxigenul
(CBO(5) la 20°C), art. 7 alin. (2) dizolvat se determina înainte
fãrã nitrificare din anexa şi dupã 5 zile de incubatie,
la 20°C ± 1°C, în intuneric
complet. Se adauga un
inhibitor de nitrificare.
Consum chimic de 125 mg O(2)/dmc 75 Proba omogenã, nefiltrata,
oxigen (CCO) nedecantata. Se utilizeazã
metoda cu dicromat de
potasiu.
Materii în 35 mg/dmc 90 Filtrarea unei probe
suspensie 35 în condiţiile 90 în condiţiile reprezentative pe o membrana
art. 7 alin. (2) art. 7 alin. (2) de 0,45 æm. Uscare la 105°C
din anexa din anexa de cantarire. Centrifugarea
(peste (peste unei probe reprezentative
10.000 e.I.) 10.000 e.I.) [timp de cel puţin 5 minute,
cu acceleratie medie
2.800-3.200 g*3)], uscare
la 105°C şi cantarire.
60 în condiţiile 70 în condiţiile
art. 7 alin. (2) art. 7 alin. (2)
din anexa din anexa
(2.000-10.000 e.I.) (2.000-10.000 e.I.)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
*1) Valorile concentratiilor sunt din probe momentane; nu se admit valori medii.
*2) Reducere fata de încãrcarea influentului.
*3) g = acceleratie gravitationala.

(2) Evacuarile din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti în zonele sensibile supuse eutrofizarii, care au fost identificate conform art. 3 alin. (2) din anexa la prezentele norme tehnice, trebuie sa respecte suplimentar prescripţiile din tabelul nr. 2.


Tabelul nr. 2

Prescripţii referitoare la evacuarile din staţiile de epurare a apelor
uzate orãşeneşti în zonele sensibile supuse eutrofizarii

În funcţie de condiţiile locale se vor aplica unul sau ambii indicatori.
Se aplica valorile de concentraţie sau procentele de reducere.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori/ Procentul minim
Parametri de Concentraţie*1) de Metoda de determinare
calitate reducere*2) de referinta
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2 mg/l
(10.000-100.000 e.I.)
Fosfor total 80% spectrofotometrie prin
absorbţie moleculara
1 mg/l
(peste 100.000 e.I.)

15 mg/l
(10.000-100.000 e.I.)
Azot total*3) 70% - 80% spectrofotometrie prin
absorbţie moleculara

10 mg/l
(peste 100.000 e.I.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*1) Valorile concentratiilor sunt din probe momentane; nu se admit valori medii.
*2) Reducere fata de valorile de intrare.
*3) Înseamnã azotul total obţinut prin metoda Kjeldahl (azot organic + azot amoniacal), azotul din azotat şi azotul din azotit.

(3) Pentru a se asigura ca resursele de apa, care sunt şi receptoare pentru apele uzate, corespund, din punct de vedere al calitãţii, reglementãrilor în domeniu, autoritatea competenta poate stabili în avizele/autorizaţiile de gospodãrire a apelor prescripţii mai severe decât cele prezentate în tabelele nr. 1 şi 2, asa cum se arata şi în art. 4 alin. (2) din anexa nr. 3 la hotãrâre.
(4) În funcţie de specificul apelor uzate industriale care intra în reţelele de canalizare, de utilizarile din aval şi de obiectivele de calitate ale receptorului natural, autoritatea competenta, prin autoritãţile bazinale de gospodãrire a apelor, poate stabili şi alte condiţii de calitate pentru efluentii statiilor de epurare a apelor uzate orãşeneşti, suplimentar celor prevãzute în tabelele nr. 1 şi 2. Stabilirea acestor condiţii se va face având ca nivel de referinta concentratiile maxim admisibile prevãzute în anexa nr. 3 la hotãrâre - Normativ privind stabilirea limitelor de încãrcare cu poluanti a apelor uzate industriale şi orãşeneşti la evacuarea în receptorii naturali, NTPA-001/2002.
(5) Punctele de evacuare pentru apele uzate orãşeneşti se aleg avându-se în vedere maxima reducere a efectelor asupra receptorului.
ART. 6
(1) Apele uzate epurate se vor reutiliza ori de câte ori acest lucru este posibil, cu avizul autoritãţilor în domeniu, în funcţie de origine şi de domeniul de utilizare. Reutilizarea acestor ape trebuie sa se facã în condiţiile reducerii la minimum a efectelor negative asupra mediului.
(2) Namolurile provenite din epurarea apelor uzate se depoziteaza în mod corespunzãtor sau se utilizeazã ori de câte ori acest lucru este posibil. Modul de depozitare sau de utilizare a acestora trebuie sa reducã la minimum efectele negative asupra mediului şi se precizeazã în avizele/autorizaţiile de gospodãrire a apelor.
(3) Utilizarea namolurilor se poate face numai cu avizul autoritãţilor competente, în funcţie de origine şi de domeniul de utilizare.
ART. 7
Apele uzate industriale provenind din sectoarele industriale nominalizate în tabelul nr. 4 vor respecta condiţiile prevãzute la art. 5, înainte de evacuarea în receptorii naturali.
IV. Monitorizarea evacuarilor din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti sau industriale în receptorii naturali
ART. 8
(1) Apele uzate orãşeneşti sau industriale, înainte de a fi evacuate în receptorii naturali, trebuie monitorizate în concordanta cu procedurile de control stabilite la art. 10.
(2) Monitorizarea constituie obligaţia tuturor prestatorilor/operatorilor de servicii publice ai reţelelor de canalizare şi/sau ai statiilor de epurare a apelor uzate orãşeneşti, ai statiilor de epurare a apelor uzate industriale şi ai oricãror evacuari directe în receptorii naturali.
ART. 9
Staţiile de epurare vor fi proiectate sau modificate astfel încât din punctele de control stabilite sa se poatã preleva probe reprezentative din influentul statiei şi din efluentul epurat sau din efluentul final, înainte de evacuarea în receptori.
ART. 10
(1) Metodele de monitorizare utilizate sunt metode standard în vigoare, care trebuie sa corespundã cel puţin cu nivelurile de referinta prevãzute la alin. (2) pct. 2 şi 3.
(2) Din punctele de control se preleveaza probe pe o perioada de 24 de ore sau la intervale regulate de timp, proporţionale cu debitul, la evacuare - dacã se considera necesar, şi la intrarea în statia de epurare - pentru a se urmãri conformarea cu prescripţiile stabilite prin prezentele norme tehnice, dupã cum urmeazã:
1. La prelevarea probelor se aplica practicile naţionale şi, dupã caz, internaţionale de laborator - respectiv metodele ISO sau EN - pentru ca gradul de degradare a probelor între momentul prelevarii şi cel al analizarii sa fie cat mai mic posibil.
2. Numãrul minim de probe de prelevat, la intervale regulate de timp, în cursul unui an, se fixeazã în funcţie de mãrimea statiei de epurare, dupã cum urmeazã:
a) pentru 2.000-9.999 e.l - 12 probe în cursul primului an şi 4 probe în urmãtorii ani, dacã se poate demonstra ca în timpul primului an apele respecta prescripţiile din prezentele norme tehnice; dacã una dintre cele 4 probe nu corespunde normelor tehnice, în anul urmãtor se vor preleva 12 probe;
b) pentru 10.000-49.999 e.l - 12 probe;
c) pentru 50.000 e.l. sau mai mult - 24 de probe.
3. Se considera ca apa uzata epurata respecta valorile maxim admisibile fixate pentru parametrii relevanti/de interes, dacã pentru fiecare parametru relevant, luat individual, probele de apa arata ca acesta respecta valoarea fixatã astfel:
a) pentru indicatorii/parametrii din tabelul nr. 1 numãrul maxim de probe care pot sa nu corespundã valorilor fixate, exprimate în concentratii sau procente de reducere, este prevãzut în tabelul nr. 3;
b) se considera probe necorespunzãtoare acele probe prelevate în condiţii normale de exploatare, în care concentratiile gãsite pentru indicatorii CBO(5) şi CCO(Cr) din tabelul nr. 1 se abat cu cel mult 100% de la valorile fixate, iar pentru indicatorul Total suspensii solide, cu cel mult 150%;
c) pentru indicatorii prevãzuţi în tabelul nr. 2 media anuala a probelor, pentru fiecare indicator, trebuie sa respecte valorile fixate.
4. Pentru cele menţionate la pct. 1, 2 şi 3 se pot folosi metode alternative dacã se demonstreaza ca acestea permit obţinerea de rezultate echivalente.
5. Nu se iau în considerare valorile extreme pentru calitatea apei respective dacã acestea sunt rezultatul unor situaţii neobisnuite, cum ar fi ploile torentiale.


Tabelul nr. 3
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de probe prelevate Numãrul maxim de probe permise
în cursul unui an a se abate de la cerinţe
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4 - 7 1
8 - 16 2
17 - 28 3
29 - 40 4
41 - 53 5
54 - 67 6
68 - 81 7
82 - 95 8
96 - 110 9
111 - 125 10
126 - 140 11
141 - 155 12
156 - 171 13
172 - 187 14
188 - 203 15
204 - 219 16
220 - 235 17
236 - 251 18
252 - 268 19
269 - 284 20
285 - 300 21
301 - 317 22
318 - 334 23
335 - 350 24
351 - 365 25
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




V. Sectoare industriale

Tabelul nr. 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Condiţii de
crt. Denumirea sectorului industrial aplicare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Prelucrarea laptelui
2. Fabricarea produselor din fructe şi legume
3. Fabricarea şi îmbutelierea bãuturilor alcoolice
4. Prelucrarea cartofilor Peste 4.000 e.l.
5. Prelucrarea şi industrializarea carnii (dacã evacueaza
6. Fabrici de bere mai mult de
7. Producerea alcoolului şi a bãuturilor aloolice 240 kg CBO(5)/zi)
8. Fabricarea hranei pentru animale din produse vegetale
9. Fabricarea gelatinei şi a cleiului din piele şi oase
10. Fabrici de malt
11. Prelucrarea şi industrializarea pestelui
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ART. 11
Tabelele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme tehnice.
ART. 12
Planul de acţiune privind colectarea, epurarea şi evacuarea apelor uzate orãşeneşti este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme tehnice.

ANEXA 1
-------
la normele tehnice
------------------

PLAN DE ACŢIUNE
privind colectarea, epurarea şi evacuarea apelor uzate orãşeneşti

ART. 1
Domeniu de aplicare
Prezentul plan de acţiune se referã la colectarea, epurarea şi evacuarea apelor uzate orãşeneşti şi la epurarea şi evacuarea direct în mediul natural a apelor uzate biodegradabile provenite din anumite sectoare industriale, prevãzute în tabelul nr. 1 din anexa nr. 1 la hotãrâre - NTPA-011.
ART. 2
Obiective
Obiectivele planului de acţiune sunt:
a) asigurarea protecţiei şi functionarii normale a reţelelor de canalizare ale localitãţilor şi a statiilor de epurare a apelor uzate orãşeneşti;
b) protejarea populaţiei şi a mediului impotriva efectelor negative ale evacuarilor de ape uzate orãşeneşti şi industriale.
ART. 3
Zone sensibile
(1) Pana la data de 31 decembrie 2003 autoritatea competenta colaboreazã cu comitetele de bazin pentru întocmirea listelor tronsoanelor de apa de suprafata şi lacurilor afectate de eutrofizare şi a hârtii zonelor sensibile, zone în care pentru evacuarea apelor uzate epurate se impun cerinţe suplimentare fata de cele prevãzute la art. 5 alin. (1) şi art. 7. Aceste cerinţe suplimentare sunt prevãzute la art. 5 alin. (2) şi art. 8. Listele şi harta respectiva se elaboreazã în conformitate cu criteriile prevãzute la alin. (2) şi se aproba prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului. Atât listele, cat şi harta se revizuiesc la intervale nu mai mari de 4 ani.
(2) Criterii pentru identificarea zonelor sensibile
O apa poate fi identificata ca zona sensibila dacã aparţine uneia dintre grupele de mai jos:
a) lacuri naturale cu apa dulce, alte ape dulci şi ape costiere, care se dovedesc a fi eutrofe sau care în viitorul apropiat pot deveni eutrofe dacã nu se iau mãsuri de protecţie.
Când se analizeazã care nutrient trebuie redus printr-o epurare suplimentarã, se vor lua în considerare urmãtoarele elemente:
a)1. lacuri şi cursuri de apa care ajung în lacuri naturale, de acumulare sau golfuri închise, cum sunt lagunele, având un schimb de apa redus, ceea ce poate favoriza fenomenul de acumulare. În aceste zone trebuie inclusã îndepãrtarea fosforului, dar numai în cazul în care se demonstreaza ca aceasta ar avea efect de reducere a nivelului de eutrofizare; acolo unde se fac descãrcãri din localitãţi mari se poate lua în considerare şi eliminarea azotului;
a)2. apele costiere care au un schimb de apa redus sau care primesc cantitãţi mari de nutrienti; evacuarile din localitãţi mici au de obicei o importanta mica în aceste zone, dar pentru localitãţile mari trebuie prevãzutã îndepãrtarea fosforului şi/sau azotului dacã se poate demonstra ca aceasta va avea efect de reducere a nivelului de eutrofizare;
b) apele de suprafata destinate captarii apei pentru potabilizare şi care pot conţine concentratii de azot mai mari decât cea stabilitã în normele referitoare la calitatea apei cerutã pentru apele de suprafata destinate captarii apei pentru potabilizare;
c) zonele în care este necesarã alta epurare decât cea prevãzutã la art. 7, în vederea respectãrii reglementãrilor în vigoare.
(3) O zona nu mai este consideratã sensibila dacã timp de 7 ani de la identificare corespunde cerinţelor din punct de vedere al aportului în fosfor şi azot, prevãzute în tabelul nr. 2 din anexa nr. 1 la hotãrâre - NTPA-011.
ART. 4
Aglomerari umane
(1) a) La întocmirea noilor documentaţii de urbanism şi amenajarea teritoriului, ca şi la reactualizarea celor existente, la capitolul privind reţeaua de alimentare cu apa, de canalizare şi staţiile de epurare a apelor uzate se va tine seama de prevederile prezentei hotãrâri. Pe plan se vor figura zonele din cadrul aglomerarilor umane care sunt şi vor fi deservite de reţea de canalizare şi/sau statie de epurare, precum şi zonele unde este necesarã echiparea cu sisteme individuale de epurare.
b) Pentru localitãţile care cuprind mai multe aglomerari umane se întocmeşte un plan unic de urbanism, conform reglementãrilor în vigoare.
c) Planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului cuprind un capitol special privind analiza situaţiei mediului şi propuneri pentru protecţia acestuia, potrivit <>Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul.
(2) Acolo unde instalarea unei reţele de canalizare nu se justifica fie pentru faptul ca nu produce nici un beneficiu asupra mediului, fie pentru ca necesita costuri excesive, se monteaza sisteme individuale sau alte sisteme corespunzãtoare care pot asigura acelaşi nivel de protecţie a mediului. Planul de urbanism tine seama de aceste cerinţe.
ART. 5
Colectarea apelor uzate orãşeneşti
(1) Localitãţile pe teritoriul cãrora sunt cuprinse, parţial sau în totalitate, zone de aglomerari umane trebuie sa fie prevãzute cu reţele de canalizare pentru partea lor de teritoriu cuprinsã în aceasta zona, astfel:
a) pentru zonele de aglomerari umane cu mai mult de 15.000 e.l., pana la data de 31 decembrie 2017;
b) pentru zonele de aglomerari umane cu 2.000-15.000 e.l., pana la data de 1 ianuarie 2022.
(2) Pentru evacuarile provenite din zone de aglomerari umane cu mai mult de 10.000 e.l. în zone sensibile condiţiile prevãzute la alin. (1) vor trebui îndeplinite pana la data de 31 decembrie 2015.
(3) Termenele pot fi modificate prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului şi al ministrului administraţiei publice.
ART. 6
Obligaţia racordarii la reţeaua de canalizare oraseneasca
(1) Deţinãtorii de locuinţe individuale sau colective ori de incinte în care se desfãşoarã activitãţi socioeconomice, ale cãror ape uzate nu pot fi epurate separat, au obligaţia sa se racordeze la reţelele de canalizare ale localitãţilor, în condiţiile prevãzute în anexa nr. 1 la hotãrâre - NTPA-011, astfel:
a) pentru reţelele existente, pana la data de 31 decembrie 2003;
b) pentru reţelele noi, o data cu punerea în funcţiune a acestora. Autoritãţile locale trebuie sa informeze populaţia în timp util, prin mass-media, care sunt termenele de punere în funcţiune a noilor reţele.
(2) În situaţia în care deţinãtorii de locuinţe individuale sau colective ori de incinte în care se desfãşoarã activitãţi socioeconomice au deja sisteme individuale de colectare a apelor uzate - fose septice, puţuri absorbante -, aceştia vor lua toate mãsurile sanitare necesare pentru dezafectarea lor, o data cu racordarea la reţelele de canalizare.
ART. 7
Epurarea şi evacuarea apelor uzate orãşeneşti
(1) Apele uzate orãşeneşti care intra în reţelele de canalizare ale localitãţilor trebuie ca înainte de a fi evacuate în receptorii naturali sa fie supuse unei epurari secundare sau unei epurari corespunzãtoare, şi anume:
a) pentru toate evacuarile ce provin din aglomerari umane cu peste 15.000 e.l., pana la data de 31 decembrie 2017;
b) pentru toate evacuarile ce provin din aglomerari umane cu mai puţin de 15.000 e.l., pana la data de 1 ianuarie 2022.
Excepţie de la aceste prevederi fac situaţiile prevãzute la alin. (2) şi la art. 8.
(2) În regiunile muntoase înalte, cu altitudinea de peste 1.500 m deasupra nivelului marii, unde este dificil sa se aplice o epurare biologica eficienta din cauza temperaturilor scãzute, autoritatea administraţiei publice locale poate solicita autoritãţii publice centrale din domeniul apelor şi protecţiei mediului o epurare mai puţin severã. Aceasta solicitare trebuie sa fie clar motivatã, sa prezinte dificultãţile tehnice intampinate şi sa fie însoţitã de un studiu detaliat din care sa reiasã ca astfel de evacuari nu influenţeazã negativ mediul. Studiul va cuprinde şi mãsurile care trebuie luate în acest scop.
(3) Evacuarile din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti, prevãzute la alin. (1) şi (2), trebuie sa satisfacã cerinţele prevãzute în anexele nr. 1 şi 3 la hotãrâre, respectiv NTPA-011 şi NTPA-001/2002.
(4) Apele uzate orãşeneşti trebuie epurate corespunzãtor înainte de a fi evacuate în apele costiere, pana la data de 1 ianuarie 2022.
(5) Termenele pot fi modificate prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului şi al ministrului administraţiei publice.
ART. 8
Epurarea apelor uzate orãşeneşti care se evacueaza în zone sensibile
(1) Pana la data de 31 decembrie 2015 apele uzate orãşeneşti provenite de la aglomerari umane cu mai mult de 10.000 e.l., care intra în reţelele de canalizare, trebuie ca înainte de evacuarea în zonele sensibile sa fie supuse unei epurari mai severe decât cea descrisã la art. 7, privind azotul şi fosforul.
(2) Evacuarile ce provin din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti, descrise la alin. (1), trebuie sa satisfacã cerinţele din anexele nr. 1 şi 3 la hotãrâre, respectiv NTPA-011 şi NTPA-001/2002.
(3) Termenele pot fi modificate prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului.
ART. 9
Autorizari
(1) Pentru evacuarile de ape uzate de la aglomerari umane cu mai mult de 2.000 e.l. şi evacuarile de ape uzate industriale provenite din sectoarele industriale enumerate în tabelul nr. 4 din anexa nr. 1 la hotãrâre - NTPA-011 în receptorii naturali, avizele/autorizaţiile pentru evacuarile din staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti respective trebuie sa cuprindã condiţiile de satisfacere a cerinţelor din anexele nr. 1 şi 3 la hotãrâre, respectiv NTPA-011 şi NTPA-001/2002.
(2) Acordurile, contractele-abonament, avizele şi autorizaţiile prevãzute la alin. (1), precum şi avizul şi autorizaţia de gospodãrire a apelor trebuie revizuite şi adaptate conform procedurilor în vigoare.
ART. 10
Monitorizarea evacuarilor de ape uzate orãşeneşti sau industriale în receptorii naturali
(1) Apele uzate orãşeneşti sau industriale, înainte de a fi evacuate în receptorii naturali, trebuie monitorizate în concordanta cu procedurile stabilite în anexa nr. 1 la hotãrâre - NTPA-011. Monitorizarea este obligatorie pentru toţi prestatorii/operatorii de servicii publice care exploateazã reţelele de canalizare, staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti, staţiile de epurare a apelor uzate industriale sau oricare instalaţii de evacuare directa în receptori naturali.
(2) Autoritatea competenta în domeniu verifica periodic respectarea prevederilor cuprinse în anexele nr. 1, 2 şi 3 la hotãrâre, în acordurile de racordare şi în avizele şi autorizaţiile de gospodãrire a apelor.
ART. 11
Monitorizarea receptorilor naturali în care se evacueaza apele uzate orãşeneşti sau industriale
(1) Autoritatea în domeniu monitorizeazã receptorii naturali în care se evacueaza apele uzate orãşeneşti sau industriale, direct sau din staţiile de epurare. Monitorizarea se realizeazã prin intermediul Sistemului Naţional de Supraveghere a Calitãţii Apelor - S.N.S.C.A. Secţiunile de control reprezentative pentru apele de suprafata, lacuri şi apele subterane sunt reglementate prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului.
(2) S.N.S.C.A. va fi reactualizat şi completat cu lista secţiunilor de control situate în zonele sensibile şi cu tabelul cu frecventa de prelevare şi de analiza a probelor de apa prelevate din zonele sensibile, pana la data de 31 decembrie 2003.
ART. 12
Raportari
Prestatorii/operatorii de servicii publice care administreazã şi/sau exploateazã reţelele de canalizare, staţiile de epurare a apelor uzate orãşeneşti, staţiile de epurare a apelor uzate industriale şi evacuarile directe vor prezenta lunar şi, respectiv, anual autoritãţii competente un raport privind situaţia cantitativã şi calitativã a evacuarilor de ape uzate. Datele conţinute în acest raport servesc la elaborarea raportului anual privind starea mediului şi a sintezelor anuale de gospodãrire a apelor.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016