Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 14 martie 2001  privind realizarea supravegherii si controlului vamal ulterior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE din 14 martie 2001 privind realizarea supravegherii si controlului vamal ulterior

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 150 din 27 martie 2001
I. Dispoziţii generale
ART. 1
Supravegherea vamalã şi controlul vamal ulterior cuprind orice acţiune a autoritãţii vamale întreprinsã în vederea asigurãrii respectãrii reglementãrilor vamale şi a altor norme aplicabile mãrfurilor şi bunurilor aflate sub supraveghere vamalã.
ART. 2
Supravegherea vamalã şi controlul vamal ulterior se realizeazã de Direcţia Generalã a Vamilor prin Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale şi prin serviciile supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene.
ART. 3
Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv serviciile supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, reprezintã corpul de control specializat în prevenirea, combaterea, constatarea şi sancţionarea fraudei de orice natura în domeniul vamal, care urmãreşte modul de aplicare şi de respectare a legislaţiei privind importul, exportul, regimurile suspensive, precum şi alte regimuri vamale realizate de persoanele fizice şi juridice, romane sau strãine, pe întregul teritoriu al României.
ART. 4
Personalul Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale are competenta de control, potrivit atribuţiilor, pe întregul teritoriu al tarii, în baza programului de activitate şi în cazurile dispuse de directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor sau de directorul general adjunct care coordoneazã activitatea direcţiei. Controlul se va efectua cu prioritate la persoane fizice şi juridice şi, în funcţie de constatãri şi necesitaţi, se va extinde şi la birourile vamale de control şi vamuire.
ART. 5
Personalul din cadrul serviciilor supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene executa acţiuni de control la agenţii economici din zona de competenta teritorialã, în baza sarcinilor stabilite prin programele de activitate. În cazul misiunilor sau acţiunilor de control, investigaţii, supraveghere, cercetare operativã sau însoţire, care nu suferã amânare, personalul serviciilor supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene poate acţiona şi în afarã razei teritoriale de competenta, pe baza unei cereri motivate a şefului de serviciu sau a directorului direcţiei regionale vamale interjudetene, aprobatã de conducerea Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale.
ART. 6
În exercitarea atribuţiilor legale personalul de specialitate din cadrul Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv din serviciile supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, este investit cu exerciţiul autoritãţii publice, beneficiind de protecţie potrivit legii.
ART. 7
Acţiunile de control asupra mijloacelor de transport, precum şi la depozite, locuri de producţie sau de comercializare se pot efectua la orice ora din zi sau din noapte, iar la agenţii economici controlul se va face, de regula, în zilele în care aceştia sunt în activitate, ţinându-se seama de prevederile legale în vigoare.
II. Programarea şi organizarea activitãţilor
ART. 8
Activitatea de supraveghere vamalã şi control vamal ulterior se desfãşoarã pe baza de programe trimestriale aprobate de conducerea Direcţiei Generale a Vamilor.
ART. 9
Proiectul programului de activitate se întocmeşte de Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale pana la data de 10 a ultimei luni din trimestru, pe baza sarcinilor primite de la conducerea Ministerului Finanţelor Publice şi a Direcţiei Generale a Vamilor.
Se au în vedere, de asemenea, propunerile serviciilor şi birourilor din cadrul Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale.
Alte acţiuni ce urmeazã sa fie realizate se înscriu în programul de activitate pe baza sesizãrii altor organe sau a propunerilor altor direcţii din structura centrala sau teritorialã a Direcţiei Generale a Vamilor.
ART. 10
Propunerile pentru proiectul programului de activitate fãcute de serviciile supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, însuşite de directorul direcţiei regionale vamale interjudetene, se înainteazã Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale pana la data de întâi a ultimei luni din trimestru.
ART. 11
Dupã aprobarea programului de activitate întocmit de Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale aceasta direcţie va transmite, pana la data de 25 a ultimei luni din trimestru, programele aprobate pentru fiecare direcţie regionala vamalã interjudeteana.
ART. 12
Acţiunile ordinare de supraveghere vamalã şi control vamal ulterior se desfãşoarã pe baza de ordin de control/misiune aprobat de conducerea Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale sau de directorul direcţiei regionale vamale interjudetene (model prezentat în anexa nr. 1), iar acţiunile extraordinare (operative), pe baza de ordin de control/misiune aprobat de şeful serviciului supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale sau, în cazuri temeinic justificate, pe baza legitimatiei de control.
ART. 13
Evidenta acţiunilor de supraveghere vamalã şi control vamal ulterior se va organiza potrivit regulilor stabilite de Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale.
ART. 14
În situaţiile în care în efectuarea controalelor tematice nu se pot respecta duratele stabilite prin program directorul general adjunct al Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv directorul direcţiei regionale vamale interjudetene, va analiza condiţiile concrete şi va putea dispune prelungirea duratei acţiunii fãrã a influenta realizarea celorlalte acţiuni prevãzute în programul de activitate.
ART. 15
Informarea şi documentarea sistematica a întregului aparat al Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale asupra reglementãrilor vamale şi fiscale care apar, precum şi pregãtirea acţiunilor de control se desfãşoarã la sediul Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale sau al direcţiilor regionale vamale interjudetene lunar sau ori de câte ori este necesar.
III. Întocmirea actelor de control
ART. 16
Organele de control ale Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv ale serviciilor supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, întocmesc de regula urmãtoarele documente:
a) proces-verbal de control;
b) proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor;
c) proces-verbal preliminar;
d) nota de constatare;
e) nota unilaterala;
f) proces-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe.
Procesul-verbal de control
ART. 17
Procesul-verbal de control constituie titlu de creanta pentru diferenţele de drepturi vamale şi alte sume cuvenite bugetului de stat. Constatãrile înscrise în procesul-verbal de control (model prezentat în anexa nr. 2) trebuie sa fie proprii organelor de control, bazate pe date şi documente expuse clar şi precis, eliminandu-se orice elemente şi descrieri personale neconcludente, care incarca nejustificat conţinutul procesului-verbal de control.
Neregulile constatate se vor consemna în procesul-verbal de control în mod obligatoriu, precizându-se în mod concret actele normative incalcate (articol, alineat), cu determinarea exactã a influentelor asupra datoriei vamale cuvenite bugetului de stat (taxe vamale, accize, T.V.A., alte taxe stabilite prin acte normative).
În procesul-verbal de control se vor înscrie, la fiecare abatere constatatã, mãsurile luate operativ în timpul controlului, cu menţionarea documentelor întocmite, sau mãsurile ce vor fi luate în continuare de persoanele fizice ori juridice controlate, cu indicarea termenului de comunicare la Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale sau la direcţiile regionale vamale interjudetene.
Termenul de comunicare la Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale sau la direcţiile regionale vamale interjudetene va fi stabilit de organul de control.
Procesul-verbal de control se semneazã de organul de control şi de persoanele fizice şi juridice, prin reprezentanţii legali ai acestora, şi se înregistreazã la registratura organului de control în termen de maximum 3 zile de la încheierea controlului. Procesul-verbal de control în care sunt consemnate fapte ce atrag rãspunderea materialã sau penalã, dupã caz, se semneazã obligatoriu şi de persoanele fãcute rãspunzãtoare.
Data comunicãrii rezultatelor controlului este consideratã data semnãrii de cãtre agentul economic sau de reprezentantul sau legal a procesului-verbal de control.
ART. 18
În cazul în care conducerea sau salariaţii agenţilor economici controlati au unele obiecţii asupra constatãrilor organelor de control, acestea vor fi clarificate şi soluţionate înainte de semnarea procesului-verbal de control.
Dacã se menţin obiecţiile, acestea vor fi prezentate în scris o data cu semnarea procesului-verbal de control sau în termen de 5 zile lucrãtoare de la aceasta data.
În situaţia în care se refuza semnarea procesului-verbal de control, rezultatele controlului vor fi comunicate prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data primirii de cãtre agenţii economici a scrisorii fiind data comunicãrii.
În cazul în care scrisoarea recomandatã este returnatã, procesul-verbal de control rãmâne valabil în forma redactatã de organul de control.
Obiecţiile formulate prin contestaţie se vor inainta şi se vor soluţiona conform reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 19
La procesul-verbal de control se vor anexa situaţii, tabele, acte, documente şi note explicative privind susţinerea constatãrilor.
Tabelele sau situaţiile se întocmesc în cazurile în care este necesarã sintetizarea expunerii constatãrilor în procesul-verbal de control. Tabelele şi situaţiile anexate la procesul-verbal de control vor fi semnate de organele de control şi de conducerea şi salariaţii persoanelor juridice controlate, dupã caz.
Documentele sau actele necesare pentru consemnarea ori fundamentarea constatãrilor se anexeazã, dupã necesitaţi, în copie certificatã de organul de control şi de şeful compartimentului de la care emana actul. Acestea se anexeazã în original când sunt considerate fictive sau dubioase ori când exista indicii ca se va urmãri sustragerea sau distrugerea lor. În acest caz se lasa persoanelor juridice, persoanelor fizice şi birourilor vamale de control şi vamuire controlate copii certificate de conducerea acestora şi de organele de control.
Pentru clarificarea cauzelor şi împrejurãrilor care au condus la nerespectarea prevederilor legale organele de control pot solicita note explicative persoanelor care se fac vinovate de abaterile constatate şi consemnate în procesulverbal de control şi pot fi stabilite anumite raspunderi în sarcina acestora, precum şi a altor persoane care pot sa contribuie la clarificarea problemelor aflate în control.
Notele explicative se pot lua în orice etapa a controlului, cu condiţia ca organele de control sa fie în mãsura sa punã întrebãri precise şi sa combata eventualele raspunsuri necorespunzãtoare. Organele de control vor analiza rãspunsurile primite, iar concluziile desprinse din analiza vor fi avute în vedere la întocmirea procesului-verbal de control.
Dacã cei în cauza refuza sa dea nota explicativa sau sa rãspundã la unele întrebãri, organele de control vor formula întrebãrile printr-o adresa scrisã (înregistratã la persoana juridicã controlatã), stabilind termenul în cadrul cãruia trebuie primit rãspunsul.
În cazul în care nu se primeşte rãspuns în termenul stabilit, organul de control va consemna refuzul în procesul-verbal de control (anexând o copie de pe adresa), aplicând sancţiunile prevãzute de lege.
În cazul efectuãrii controlului prin inventariere, la procesul-verbal de control se vor anexa situaţiile privind cantitãţile existente, precum şi declaraţiile gestionarilor luate înainte de începerea inventarierii.
În cazul ridicãrii de documente/preluãrii de mostre/prelevarii de probe se întocmeşte proces-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe (model prezentat în anexa nr. 3).
Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
ART. 20
Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se încheie în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, potrivit cãrora organele de control ale Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, respectiv ale serviciilor supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, sunt organe constatatoare.
Pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se va întocmi proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor (model prezentat în anexa nr. 4).
Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor va cuprinde menţiunile prevãzute de lege.
Lipsa din procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor a mentiunilor privind numele şi prenumele contravenientului, fapta sãvârşitã şi data comiterii acesteia sau lipsa semnãturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal.
Atât în cazul în care organul constatator aplica sancţiunea, dispunând şi confiscarea, cat şi atunci când sancţiunea şi confiscarea se aplica de un alt organ, organul constatator va descrie bunurile supuse confiscãrii în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi va lua în privinta lor mãsurile de conservare sau de valorificare prevãzute de dispoziţiile legale. Despre mãsurile luate se fac menţiunile corespunzãtoare în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
Dacã bunurile confiscate aparţin altei persoane decât contravenientului, în procesul-verbal se vor mentiona numele, prenumele şi domiciliul persoanei fizice ori denumirea şi sediul persoanei juridice, în mãsura în care aceste date sunt cunoscute.
La constatarea, stabilirea, sancţionarea şi încasarea contravenţiilor se vor aplica prevederile legilor speciale şi generale cu privire la contravenţii.
Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte, de regula, în 3 exemplare.
Procesul-verbal preliminar
ART. 21
În cazul în care din control a rezultat sãvârşirea unor fapte prevãzute de legea penalã, se încheie un proces-verbal preliminar care va fi înaintat organelor de cercetare penalã competente, împreunã cu mijloacele materiale de proba (corpul delict, buletinul de analiza etc.).
Nota de constatare
ART. 22
Notele de constatare se întocmesc atunci când în timpul controlului se fac constatãri a cãror reconstituire ulterioara nu este întotdeauna posibila sau care nu pot fi dovedite ori în alte situaţii apreciate de organele de control.
În notele de constatare se consemneazã situaţiile de fapt, precum şi mãsurile luate operativ pentru remedierea diferenţelor constatate. În situaţii mai deosebite este indicatã folosirea martorilor la stabilirea realitãţii faptelor constatate. Notele de constatare se semneazã de organul de control, de conducãtorul persoanei juridice şi de persoanele la care se referã constatarea ori, dupã caz, de martori.
Nota unilaterala
ART. 23
Notele unilaterale se întocmesc în cazul în care în urma controlului nu s-au constatat abateri.
În aceste note organele de control vor mentiona concret documentele controlate şi constatãrile fãcute.
Procesul-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe
ART. 24
Atunci când este cazul, se vor ridica documente, se vor prelua mostre şi/sau se vor preleva probe, în vederea determinãrii naturii mãrfii. Pentru prelevarea probelor şi preluarea mostrelor se vor respecta prevederile metodologiilor stabilite.
Probele vor fi numerotate, cantarite, ambalate şi sigilate, iar restul cantitãţii (martorii) va fi pãstrat în birourile vamale de control şi vamuire unde a avut loc evenimentul, respectându-se procedura de pãstrare şi asigurare.
Probele prelevate pentru analiza, cu toate caracteristicile explicit descrise, vor fi menţionate în procesul-verbal întocmit la locul de prelevare (model prezentat în anexa nr. 3).
Pe baza analizelor calitative şi cantitative de specialitate, efectuate de laboratorul de analiza droguri, se vor emite buletine de analiza, care vor fi transmise împreunã cu restul probei biroului vamal de control şi vamuire unde a avut loc evenimentul.
Înregistrarea actelor de control şi valorificarea constatãrilor controlului
ART. 25
Procesul-verbal de control şi notele de constatare împreunã cu anexele şi celelalte documente referitoare la controlul efectuat se înregistreazã obligatoriu la organul care a dispus controlul.
În cazul în care actul de control se perfecteazã la sediul persoanei fizice sau juridice controlate, se înregistreazã şi la aceasta.
ART. 26
Mãsurile care se dispun şi se iau pe baza actelor de control legal întocmite de organele de control ale Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale şi de cele ale serviciilor supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene se adreseazã, în toate cazurile, persoanelor fizice sau reprezentantului legal al persoanei juridice controlate ori al biroului vamal de control şi vamuire.
ART. 27
La actele de control încheiate se anexeazã notele de prezentare, care cuprind în principal urmãtoarele:
a) organele sau persoanele, dupã caz, în afarã persoanelor fizice şi juridice controlate sau a biroului vamal de control şi vamuire, care au contribuit la sãvârşirea faptelor constatate;
b) problemele care necesita control în continuare, fãcându-se propuneri corespunzãtoare;
c) mãsurile ce trebuie luate în continuare de cãtre persoanele fizice şi juridice sau de biroul vamal de control şi vamuire controlat, precum şi de organul care a dispus controlul.
IV. Evidenta, urmãrirea şi raportarea rezultatelor activitãţii de control
ART. 28
Serviciile şi birourile din cadrul Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale şi, respectiv, serviciile supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene vor asigura, ori de câte ori este necesar, urmãrirea, la persoanele fizice şi juridice controlate şi la birourile vamale de control şi vamuire, a aplicãrii mãsurilor stabilite în timpul controlului, precum şi raportarea rezultatelor controlului.
ART. 29
În cazul în care prin actele de control încheiate s-au stabilit obligaţii de plata în sarcina celor controlati, acestea vor fi virate la bugetul statului conform legislaţiei în vigoare. Dacã obligaţiile de plata nu sunt achitate în timpul controlului, acestea vor fi transmise spre urmãrire şi încasare compartimentelor specializate printr-o adresa la care se vor anexa copii de pe actele întocmite, ce reprezintã titlu executoriu. Organele de urmãrire şi încasare vor confirma primirea acestora.
V. Dispoziţii finale
ART. 30
În mãsura în care dispoziţiile legale nu dispun altfel, prevederile prezentelor norme tehnice referitoare la încheierea actelor de control se aplica şi activitãţii de control ulterior desfãşurate de personalul birourilor vamale de control şi vamuire, unde exista obligaţia efectuãrii acestuia conform procedurii de vamuire aplicate.
ART. 31
Orice dispoziţii contrare prezentelor norme îşi înceteazã aplicarea.
ART. 32
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme tehnice.

ANEXA 1
-------
la normele tehnice
------------------

DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR
DIRECŢIA SUPRAVEGHERE VAMALĂ ŞI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALE
Serviciul (Biroul) ...........................................*)/
DIRECŢIA REGIONALA VAMALĂ INTERJUDETEANA .......................
Serviciul supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale


ORDIN DE CONTROL/MISIUNE Nr. ..... /......

Inspectorii**): ...........................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
sunt autorizaţi sa efectueze: .............................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
la.........................................................................
(denumirea şi adresa)
...........................................................................
cu***) ...................................................................,
începând cu data de ..................................................... .



....................................
(semnatura şi ştampila autorizata)






------------
*) Se înscrie, dupã caz, serviciul (biroul) Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale sau al direcţiei regionale vamale interjudetene.
**) Se înscriu numele, prenumele şi numãrul legitimatiei de serviciu sau al actului de identitate.
***) În cazul în care pe timpul executãrii controlului sau al îndeplinirii misiunii se utilizeazã mijloace de transport, acestea vor fi menţionate în ordinul de control/misiune.

ANEXA 2
-------
la normele tehnice
------------------

PROCES-VERBAL DE CONTROL
(ziua.... luna ..... anul ....)

Subsemnaţii ............................................................, inspectori în cadrul Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale - Serviciul (Biroul) ............../ Direcţiei regionale vamale interjudetene ........................ Serviciul supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, în baza <>hotãrârilor Guvernului nr. 626/1997 şi nr. 170/2001, precum şi a Ordinului de control/misiune nr. ..... din .............., am efectuat în perioada ............... controlul .....................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
(denumirea exactã a tematicii controlului şi perioada supusã verificãrii)
la.....................................................................................
(denumirea agentului economic, fãrã prescurtãri)
din...................................................................................,
(localitatea şi sediul)
înmatriculatã în registrul comerţului sub nr. ............., cod fiscal ............. .

Unitatea este reprezentatã de ....................................................... .
(numele, prenumele şi funcţia)

Din controlul efectuat au rezultat constatãrile înscrise mai jos:
(ordinea în care se redau datele şi elementele legate de fiecare constatare)
- conţinutul constatãrii (concret, clar, precis);
- dispoziţii legale incalcate (numãrul, data, articolul şi alineatul);
- consecinţele economice (financiare, bugetare) ale constatãrii, cu evaluarea exactã a acestora;
- mãsurile luate operativ în timpul controlului, cu menţionarea documentului pe baza cãruia s-au materializat;
- mãsurile ce urmeazã sa fie luate în continuare.
La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţie organelor de control.
Procesul-verbal s-a întocmit în doua exemplare, dintre care un exemplar, înregistrat sub nr. ................ din ...................................., a fost lãsat unitãţii verificate, iar celãlalt exemplar a fost luat de organele de control.




Organe de control, Preşedinte (Director),
..................... ..............................


ANEXA 3
-------
la normele tehnice
------------------

DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR
DIRECŢIA SUPRAVEGHERE VAMALĂ ŞI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALE
Serviciul (Biroul) ............................................./
DIRECŢIA REGIONALA VAMALĂ INTERJUDETEANA .......................
Serviciul supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale
Adresa ..........................................................



PROCES-VERBAL
de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe
Încheiat în ziua ....., luna ...., anul .....

Subsemnatul/subsemnaţii .........................................., inspector/inspectori în cadrul Direcţiei Generale a Vamilor - Direcţia supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale - Serviciul (Biroul) .................../Direcţia regionala vamalã interjudeteana .............................. - Serviciul supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, având în vedere prevederile <>hotãrârilor Guvernului nr. 626/1997 şi nr. 170/2001, am procedat la ridicarea de documente/preluarea de mostre/prelevarea de probe de la ............................................................................
...................................................................................,
dupã cum urmeazã: ..................................................................
....................................................................................
....................................................................................
....................................................................................
....................................................................................
....................................................................................
....................................................................................
....................................................................................
....................................................................................
Aceste documente/mostre/probe rãmân la dispoziţia organului de control pana la clarificarea cazului.
Drept care am încheiat prezentul preces-verbal în .............. exemplare, dintre care unul rãmâne la ......................, de la care s-au ridicat documentele/mostrele/probele.


Organele de control Reprezentantul
ale Direcţiei supraveghere vamalã agentului economic,
şi lupta impotriva fraudelor vamale/
Direcţiei regionale vamale interjudetene
.............................. .........................
.............................. .........................
.............................. .........................

ANEXA 4
-------
la normele tehnice
------------------

DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILOR
DIRECŢIA SUPRAVEGHERE VAMALĂ ŞI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALE
Serviciul (Biroul) ............................................/
DIRECŢIA REGIONALA VAMALĂ INTERJUDETEANA .......................
Serviciul supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale


PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

Încheiat în ziua ..............................................., luna .............., anul ................., ora .......

Subsemnatul ............................................................, având funcţia de .............................. în cadrul Serviciului (Biroului) ..................... din cadrul Direcţiei supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale/Direcţiei regionale vamale interjudetene ............................. - Serviciul supraveghere vamalã şi lupta impotriva fraudelor vamale, în urma controlului efectuat la ......................., am constatat urmãtoarele: ....................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
Fapta/faptele constatatã/constatate constituie contravenţia prevãzutã la art. .......... din ............ şi este/sunt sancţionatã/sancţionate cu amenda de ....................... .
De sãvârşirea abaterilor se face rãspunzãtor ......................................, cu adresa declarata în ............................., str. .................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ..., ap. ....., sectorul/judeţul ....................., reprezentat de ..............., cu domiciliul în ........................, str. ............ nr. ....., bl. ......, et. ......, ap. ...., sectorul/judeţul ............................ .
1. Se amendeaza cu .................... lei, conform ................................. .
2. Totodatã, conform prevederilor ............................., contravenientului i-au fost confiscate urmãtoarele bunuri: .......................................................
......................................................................................,
pentru care s-au luat urmãtoarele mãsuri: .............................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
3. Contravenientul a formulat urmãtoarele obiecţii şi a indicat urmãtoarele probe de care înţelege sa se serveascã: ............................................................
..................................................................................... .
Cu drept de plângere la ............................................................., în termen de 15 zile de la comunicarea prezentului proces-verbal.
În prezenta martorilor asistenţi:
1. ......................................................., în varsta de ......... ani, fiul/fiica lui .................. şi al ............., domiciliat/domiciliata în .........., str. ......................... nr. ......., bl. ....., sc. ...., et. ....., ap. .........., sectorul/judeţul ........................................, telefon ....................., şi
2. (similar) ...........................................................................
........................................................................................
........................................................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, dintre care unul a fost înmânat contravenientului.

Organul constatator, Contravenient,
........................... ...........................
........................... ...........................
........................... ...........................

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016