Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME PRELIMINARE din 9 iunie 1990  privind activitatea Adunarii Deputatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME PRELIMINARE din 9 iunie 1990 privind activitatea Adunarii Deputatilor

EMITENT: ADUNAREA DEPUTATILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 85-86 din 20 iunie 1990

ART. 1
Pana la alegerea biroului permanent, lucrarile Adunarii Deputatilor sunt conduse, potrivit <>Decretului-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului si a Presedintelui Romaniei, de cel mai in varsta deputat, asistat de 4 secretari, stabiliti din randul celor mai tineri deputati.
Imposibilitatea exercitarii atributiilor de catre presedintele de varsta sau de catre unu ori mai multi secretari prevazuti in alin. 1 atrage, de drept, inlocuirea acestora cu deputatul cel mai in varsta sau, dupa caz, cu cei mai tineri deputati din randul celor prezenti.
ART. 2
In vederea formarii organelor de lucru si desfasurarii activitatii adunarii, deputatii se constituie in grupuri parlamentare alcatuite din cel putin 10 deputati care au figurat in alegeri pe listele partidelor sau formatiunilor politice respective.
Deputatii alesi din partea unor partide sau formatiuni politice care nu intrunesc numarul necesar pentru a constitui un grup parlamentar se pot reuni, pentru a constitui un asemenea grup, sau se pot afilia la alte grupuri parlamentare constituite potrivit alin. 1.
Grupurile parlamentare astfel constituie isi aleg un presedinte si, dupa caz, unu sau mai multi vicepresedinti.
Presedintele grupului comunica adunarii numarul deputatilor si componenta nominala a grupului parlamentar pe care il conduce.
Succesiunea comunicarilor se stabileste de catre presedintele de varsta al adunarii, in ordinea marimii drumurilor parlamentare.
ART. 3
Pentru validarea mandatelor, Adunarea Deputatilor alege, in prima sa sedinta, o comisie compusa din 30 de deputati care sa reflecte, in mod proportional, configuratia politica a adunarii, asa cum aceasta rezulta din constituirea grupurilor parlamentare.
Comisia de validare functioneaza pe intreaga durata a mandatului Adunarii Deputatilor.
ART. 4
Numarul deputatilor ce vor fi desemnati in comisia de validare de catre fiecare grup parlamentar este in functie de proportia membrilor fiecarui grup in totalul deputatilor.
Propunerile pentru stabilirea numarului de deputati ce revine fiecarui grup parlamentar se fac de catre presedintii acestor grupuri si se transmit secretarilor.
Presedintele se varsta prezinta adunarii aceste propuneri in ordinea marimii grupurilor parlamentare, iar Adunarea Deputatilor hotaraste asupra lor cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
Propunerile pentru componenta comisiei se fac de grupurile parlamentare in limita numarului de locuri in comisia aprobat.
Componenta comisiei este aprobata de adunare cu votul a cel putin jumatate plus unu din membrii sai.
ART. 5
Comisia de validare isi alege un presedinte si doi vicepresedinti, care alcatuiesc biroul comisiei, si se organizeaza in 9 grupe de lucru, alcatuite din cate 3 membri, cu respectarea regulii proportionalitatii prevazuta la art. 3 alin. 1. Alegerea se face prin vot deschis.
ART. 6
Biroul comisiei repartizeaza grupelor de lucru dosarele primite de la Biroul Electoral Central pentru alegerea deputatilor, cu exceptia celor privind membrii grupelor de lucru.
Verificarea legalitatii alegerii deputatilor care compun grupele de lucru se face de catre biroul comisiei de validare.
Biroul comisiei de validare si grupele lucru sunt obligate sa prezinta comisiei propunerile privind validarea sau invalidarea mandatelor de deputati, in scris, in termen de cel mult 3 zile de la constituirea comisiei. Aceste propuneri se adopta cu votul majoritatii membrilor.
Dupa expirarea termenului de 3 zile, discutarea dosarelor nesolutionate se face in plenul comisiei.
ART. 7
Comisia de validare poate propune invalidarea alegerii unui deputat numai in cazul in care:
a) exista contestatii care nu au fost solutionate potrivit legii;
b) constata ca solutionarea contestatiilor s-a facut cu incalcarea dispozitiilor legale referitoare la procedura de solutionare;
c) constata ca alegerea deputatului s-a facut prin frauda electorala.
ART. 8
Comisia, in cel mult 4 zile de la constituire, intocmeste un raport in care vor fi precizati deputatii pentru care se propune validarea sau invalidarea mandatelor cu motivarea pe scurt a propunerilor de invalidare.
ART. 9
Raportul este aprobat de comisie cu votul a jumatate plus unu din membrii acesteia; in caz de paritate, votul presedintelui este hotarator.
ART. 10
Raportul comisiei de validare se prezinta Adunarii Deputatilor de catre presedintele comisiei a doua zi dupa aprobarea acestuia.
Adunarea Deputatilor se convoaca, de drept, in a 5-a zi de la constituirea comisiei de validare, pentru dezbaterea raportului acesteia.
ART. 11
In cazul deputatilor pentru care nu exista motive de invalidare potrivit art. 7, se intocmeste o lista cu numele si prenumele acestora, asupra careia adunarea se pronunta printr-un singur vot. In cazul deputatilor la care a fost propusa invalidarea mandatului, adunarea dezbate si se pronunta prin vot pentru fiecare caz in parte.
Validarea sau invalidarea mandatelor de deputati se face cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor Adunarii Deputatilor.
ART. 12
Adunarea Deputatilor este legal constituita dupa validarea a doua treimi din mandatele de deputati.
ART. 13
Dupa constituirea legala a Adunarii Deputatilor se alege presedintele Adunari Deputatilor si biroul permanent al acesteia.
Presedintele Adunarii Deputatilor este si presedintele biroului permanent, din care mai fac parte 3 vicepresedinti, 4 secretari si 3 chestori.
Biroul permanent se constituie cu respectarea, pe cat posibil, a configuratiei politice a adunarii, asa cum rezulta din constituirea grupurilor parlamentare.
ART. 14
Presedintele Adunarii Deputatilor este ales, prin vot secret, cu buletine de vot pe care sunt inscrise numele si prenumele tuturor candidatilor propusi de grupurile parlamentare. Fiecare grup parlamentar poate face o singura propunere.
Este declarat ales presedinte al Adunarii Deputatilor candidatul care a intrunit, la primul tur de scrutin, votul a cel putin jumatate plus unu din voturile tuturor deputatilor. Daca nici un candidat nu a intrunit numarul de voturi necesar, se organizeaza un al doilea tur de scrutin in cadrul caruia va fi declarat presedinte al Adunarii Deputatilor candidatul care a obtinut cel mai mare numar de voturi din totalul voturilor exprimate.
In caz de egalitate de voturi se organizeaza un nou tur de scrutin la care vor participa candidatii aflati in balotaj.
ART. 15
Odata cu alegerea presedintelui adunarii activitatea presedintelui de varsta inceteaza.
ART. 16.
Alegerea vicepresedintilor, secretarilor si chestorilor care compun biroul permanent se face la propunerea grupurilor parlamentare.
In vederea depunerii propunerilor, Adunarea Deputatilor stabileste numarul de locuri din biroul permanent care revine fiecarui grup parlamentar, in conditiile art. 4. Propunerile se transmit presedintelui Adunarii Deputatilor.
Propunerile nominale pentru functiile prevazute la alin. 1 se fac de presedintii grupurilor parlamentare, in cadrul numarului de locuri stabilit potrivit alin. 2. Propunerile se inainteaza presedintelui Adunarii Deputatilor, care le va supune votului adunarii in conditiile art. 14.
ART. 17
Odata cu alegerea biroului permanent activitatea secretarilor desemnati in conditiile art. 1 alin. 1 inceteaza.
ART. 18
Dupa alegerea biroului permanent, presedintele Adunarii Deputatilor de comun acord cu presedintele Senatului convoaca sedinta comuna a Adunarii Deputatilor si Senatului pentru prezentarea hotararii Curtii Supreme de Justitie privitoare la validarea alegerii Presedintelui Romaniei.
ART. 19
Lucrarile sedintei comune se desfasoara in prezenta candidatului a carui alegere a fost validata de Curtea Suprema de Justitie si sunt conduse de presedintii celor doua camere.
ART. 20
Presedintele Curtii Supreme de Justitie prezinta in sedinta comuna a Adunarii Deputatilor si Senatului hotararea Curtii Supreme de Justitie cu privire la validarea alegerii Presedintelui Romaniei.
ART. 21
Biroul permanent, dupa constituirea sa, supune adunarii, spre dezbatere, articol cu articol, proiectul de regulament al Adunarii Deputatilor elaborat in termen de o saptamana de catre o comisie formata din 9 deputati desemnati de catre adunare, pe baza proportionala. Acest proiect se adopta cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul deputatilor.
ART. 22
Hotararile prevazute de prezentele norme se adopta prin vot deschis, in afara de cazurile in care se prevede altfel.
ART. 23
Prezentele norme preliminare se adopta cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul deputatilor, prin vot deschis.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016