Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME OBLIGATORII din 22 iulie 1993  privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME OBLIGATORII din 22 iulie 1993 privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu

EMITENT: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 18 august 1993

ART. 1
Norme generale
1. Orice publicitate trebuie sa fie loiala si onesta.
2. Publicitatea nu trebuie sa fie inselatoare si nu trebuie sa dauneze intereselor consumatorilor. In spiritul concurentei loiale, publicitatea trebuie sa promoveze nu sa descurajeze
3. Publicitatea destinata copiilor sau facind apel la copii trebuie sa evite prejudicierea intereselor acestora si sa tina cont de sensibilitatea lor deosebita.
4. Beneficiarul publicitatii nu trebuie sa exercite nici o influenta asupra structurii si continutului programelor in care aceasta se insereaza.
5. Publicitatea nu trebuie sa contina manifestari obscene, contrare bunelor moravuri, sa aduca prejudicii demnitatii, onoarei si vietii particulare a persoanei sau sa incite la violenta, ura nationala, rasiala, de clasa sau religioasa.
6. Realizarea si prezentarea publicitatii in programele radiodifuzate, precum si in programele proprii distribuite prin cablu se fac in limba romana.
ART. 2
Durata
Timpul de transmisie consacrat publicitatii nu trebuie sa depaseasca 7% din timpul de transmisie zilnic pentru posturile publice si 15% pentru posturile private.
Acest procent poate ajunge la 20% in programele posturilor si retelelor private, daca publicitatea cuprinde forme de reclama, cum sint ofertele facute direct publicului pentru vinzarea, cumpararea sau inchirierea de produse si pentru furnizarea de servicii, cu conditia ca timpul spoturilor publicitare sa nu depaseasca 15 % .
2. Timpul de transmisie consacrat publicitatii intr-un interval dat de o ora de program nu trebuie sa depaseasca 10% pentru posturile publice si 20% pentru posturile private.
3. Formele de publicitate, cum sint ofertele facute direct publicului pentru vinzarea, cumpararea sau inchirierea de produse si pentru furnizarea de servicii nu trebuie sa depaseasca 5% din timpul zilnic de emisie pentru posturile publice si 10% pentru posturile private.
ART. 3
Forma si prezentarea
1. Publicitatea trebuie sa fie in mod clar identificabila ca atare si clar separata de alte elemente ale serviciului de programe prin mijloace optice sau acustice. In principiu, publicitatea trebuie sa fie transmisa grupat.
2. Publicitatea mascata, in special prezentarea de produse, marci comerciale sau servicii in emisiuni, atunci cind acest lucru este facut in scop publicitar, este interzisa.
3. Publicitatea nu trebuie sa faca apel, nici in mod vizual, nici in mod oral, la persoane care prezinta in mod regulat jurnalele de stiri televizate sau programele de actualitati.
4. Publicitatea subliminala nu este permisa.
ART. 4
Inserarea publicitatii
1. Publicitatea trebuie sa fie inserata intre emisiuni. Sub rezerva unor conditii fixate la paragrafele 2-5 ale acestui articol, publicitatea poate fi inserata si in timpul emisiunilor, astfel incit sa nu dauneze integritatii si valorii emisiunilor si in asa fel incit sa nu prejudicieze drepturile celor indreptatiti.
2. In emisiuni compuse din parti autonome sau in emisiunile sportive si spectacole cu structura similara cuprinzind pauze, publicitatea nu poate fi inserata decit intre partile autonome sau in pauze.
3. Transmiterea de programe audiovizuale cum ar fi lungmetrajele cinematografice si filmele concepute pentru televiziune (cu exceptia serialelor, foiletoanelor, emisiunilor de divertisment sau a documentarelor), ce au o durata care depaseste 45 minute, poate fi intrerupta o singura data in fiecare perioada completa de 45 minute.
4. Cind emisiuni, altele decit cele la care se refera paragraful 2, sint intrerupte de publicitate, trebuie sa se lase sa se scurga o perioada de cel putin 20 minute intre fiecare intrerupere succesiva in interiorul emisiunii.
5. Publicitatea nu poate fi inserata in difuzarea serviciilor religioase, a jurnalelor de stiri si a programelor de actualitati, indiferent de durata acestora.
Posturile private au dreptul sa insereze publicitate in programele de actualitati daca durata acestora este mai mare de 15 minute.
Emisiunile cu o durata mai mica de 30 minute, care contin documentare, programe pentru copii sau programe religioase, nu pot fi intrerupte de publicitate. Cind durata unor astfel de emisiuni este mai mare de 30 minute, se aplica dispozitiile paragrafelor precedente.
6. Transmisiunile in direct ale unor evenimente sau manifestari politice, culturale, sportive si altele, care au o desfasurare continua, nu pot fi intrerupte pentru inserare de publicitate decit cu conditia unei intelegeri prealabile scrise intre partile interesate.
ART. 5
Publicitatea pentru anumite produse
1. Publicitatea pentru produsele din tutun nu este admisa.
2. Publicitatea pentru bauturile alcoolice de orice fel este supusa urmatoarelor reguli:
a) nu trebuie sa se adreseze in special minorilor si nici o persoana care poate fi considerata ca fiind minor nu trebuie sa fie asociata intr-o publicitate pentru consumul de bauturi alcoolice;
b) nu trebuie sa se asocieze consumul de alcool cu performantele fizice sau conducerea automobilului;
c) nu trebuie sa sugereze ca bauturile alcoolice sint dotate cu proprietati terapeutice sau ca au un efect stimulativ, sedativ sau ca pot rezolva probleme personale;
d) nu trebuie sa incurajeze consumul de bauturi alcoolice sau sa dea o imagine negativa despre abstinenta sau despre sobrietate;
e) nu trebuie sa evidentieze intr-un mod nepotrivit continutul in alcool al bauturilor.
3. In orele de maxima audienta (18,00-23,00) publicitatea pentru bauturi alcoolice este admisa cu conditia de a nu fi insotita de gestul bautului.
Publicitatea pentru bauturi alcoolice nu va putea fi inserata in timpul emisiunilor destinate copiilor si al transmisiunilor sportive.
4. Publicitatea pentru medicamente si tratamente medicale care nu se pot obtine decit prin retete medicale nu este admisa.
5. Publicitatea pentru celelalte medicamente, tratamente si aparate medicale trebuie sa fie in mod clar identificabila ca atare, loiala, veridica si controlabila, si trebuie sa se conformeze cerintei de a nu avea efecte periculoase pentru individ, fapt care va trebui sa fie atestat de Ministerul Sanatatii sau un organism abilitat de catre Ministerul Sanatatii.
6. Publicitatea pentru orice tip de arme, munitie, explozivi, metode si mijloace pirotehnice nu poate fi facuta decit cu aprobarea, pentru fiecare obiect al publicitatii, data de Ministerul de Interne.
7. Publicitatea pentru filmele si spectacolele interzise minorilor, precum si pentru filmele cu scene foarte violente si socante, care pot influenta negativ sensibilitatea spectatorilor, nu este permisa in orele de maxima audienta, in timpul emisiunilor destinate copiilor si al programelor culturale, sportive sau de divertisment.
ART. 6
Publicitatea transfrontiera
1. Pentru a evita distorsiunile de concurenta si afectarea sistemului propriu de radiofuziune sonora si vizuala, mesajele publicitare radiodifuzate de posturi apartinind altor tari si care sint retransmise in Romania nu trebuie sa contravina normelor prevazute in Conventia europeana pentru televiziunea transfrontiera.
2 . Dispozitiile paragrafului precedent nu se aplica in cazurile in care Romania a incheiat acorduri bi sau multilaterale in acest domeniu cu tarile carora le apartin posturile de emisie in cauza.
ART. 7
Responsabilitati
1. Raspunderea civila pentru continutul informatiei publicitare, transmise prin mijloace de comunicare audiovizuale revine, dupa caz:
- realizatorului;
- autorului;
- titularului licentei;
- proprietarului statiei radioelectrice si/sau retelei de distributie prin care s-a facut publicitatea.
Aceasta raspundere cuprinde si responsabilitatea pentru respectarea reglementarilor privind drepturile de autor, protectia proprietatii intelectuale si protectia consumatorilor.
2. Nerespectarea prezentelor norme se sanctioneaza, in functie de gravitatea faptelor, potrivit prevederilor <>cap. 5 din Legea audiovizualului nr. 48/1992 .
ART. 8
Publicitatea in cadrul programelor audiovizuale distribuite prin cablu
1. In cazul programelor audiovizuale distribuite prin cablu, prevederile prezentelor norme se vor aplica integral numai pentru difuzarea de programe de conceptie proprie.
2. La retransmisia, in contemporaneitate, prin retele de distributie prin cablu a unor programe preluate, responsabilitatile ce decurg din aplicarea prezentelor norme nu sint in sarcina organizatorului retransmisiei.
3. La retransmisia prin retele de distributie prin cablu a unor programe audiovizuale furnizate din strainatate sint obligatorii prevederile art. 6 paragrafele 1 si 2 ale prezentelor norme.
ART. 9
Dispozitii tranzitorii
1. Prezentele norme intra in vigoare la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
2. Pina la data de 1 ianuarie 1994, toate posturile vor reduce treptat timpul atribuit publicitatii pentru produsele din tutun, urmind ca dupa aceasta data sa se conformeze intru totul Normelor obligatorii privind realizarea publicitatii in cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu.
3. In viitor, Consiliul National al Audiovizualului va reanaliza durata zilnica afectata publicitatii de catre posturile publice.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016