Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
Prin sponsorizare, in sensul prezentelor norme obligatorii, se intelege participarea unei persoane fizice sau juridice, pe baza unui contract incheiat intre sponsor si beneficiar, la finantarea directa sau indirecta, total sau partial, a unor programe audiovizuale cu scopul promovarii numelui sau, a marcii sau a imaginii sale sociale.
ART. 2
Prin sponsor, in sensul prezentelor norme obligatorii, se intelege orice persoana fizica sau juridica, publica sau privata, din Romania sau din strainatate, care efectueaza o sponsorizare in conditiile legii.
Persoanele fizice sau juridice din Romania nu pot efectua activitati de sponsorizare din surse obtinute de la bugetul de stat.
Nu pot fi sponsori partidele si formatiunile politice.
ART. 3
In domeniul audiovizualului pot beneficia de sponsorizare, in sensul prezentelor norme obligatorii, persoanele juridice si persoanele fizice mentionate in <>art. 5 din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, care desfasoara una dintre activitatile prevazute la art. 4 din lege.
CAP. 2
Modalitati de realizare a sponsorizarii
ART. 4
O emisiune sau o serie de emisiuni sponsorizate, in intregime sau partial, trebuie sa fie identificate in mod clar ca atare si adecvat in generic, la inceputul si/sau la sfirsitul programului.
Este exclusa prezenta sponsorului si a semnelor sale distinctive, sonore sau vizuale, in interiorul emisiunii (scenografie, costume, afise, instrumente muzicale etc.), cu exceptia emisiunilor-concurs, a emisiunilor de divertisment, a caror durata depaseste 30 de minute, precum si a emisiunilor continind manifestari sportive si in cadrul carora este permisa mentionarea sponsorului si a semnelor sale in generic la intervale de timp care nu pot fi mai mici de 15 minute.
ART. 5
Continutul si programarea unei emisiuni sponsorizate nu pot fi in nici un caz influentate de sponsori, astfel incit sa aduca atingere responsabilitatii si independentei editoriale a difuzorului de programe de radio si de televiziune.
ART. 6
Emisiunile sponsorizate nu trebuie sa incite la vinzarea, la cumpararea sau la luarea in locatie a produselor sau a serviciilor sponsorului sau ale unui tert.
CAP. 3
Sponsorizari interzise
ART. 7
Sunt interzise sponsorizarea programelor de actualitati si a programelor cu tematica politica, precum si sponsorizarea prozelitismului religios.
ART. 8
Sponsorul ori beneficiarul poate sa aduca la cunostinta publicului sponsorizarea numai prin promovarea numelui sau a marcii, ori a imaginii sale.
Emisiunile de radio si de televiziune sponsorizate trebuie anuntate ca atare.
Se interzice ca prin operatiunea de sponsorizare beneficiarul ori sponsorul sa efectueze reclama comerciala anterioara, concomitenta sau ulterioara activitatii sponsorizate, in favoarea sponsorului sau a altor persoane decit beneficiarul.
CAP. 4
Dispozitii finale
ART. 9
Orice aspecte de natura juridica, financiara sau privind modul de procedura, la care nu se fac in mod expres referiri in prezentele norme obligatorii, vor fi interpretate in sensul strict al prevederilor <>Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea.
ART. 10
Consiliul National al Audiovizualului va putea aduce, daca va fi cazul, modificari prezentelor norme obligatorii.
-------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: