Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE SPECIFICE din 2 aprilie 2003  privind constituirea, functionarea, evaluarea si acreditarea entitatilor din infrastructura de inovare si transfer tehnologic, precum si modalitatea de sustinere a acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE SPECIFICE din 2 aprilie 2003 privind constituirea, functionarea, evaluarea si acreditarea entitatilor din infrastructura de inovare si transfer tehnologic, precum si modalitatea de sustinere a acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 15 aprilie 2003
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme metodologice specifice privind constituirea, funcţionarea, evaluarea şi acreditarea entitatilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, precum şi modalitatea de sustinere a acestora, denumite în continuare norme, reglementeazã cadrul general de dezvoltare a acestora.
ART. 2
(1) Statul stimuleaza şi susţine efortul de inovare şi de absorbţie a inovarii în economie şi societate, la nivelul agenţilor economici, prin crearea unui mediu favorabil dezvoltãrii entitatilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic.
(2) Infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, denumita în continuare infrastructura, reprezintã ansamblul entitatilor constituite în scopul valorificãrii rezultatelor cercetãrii şi dezvoltãrii tehnologice, precum: centre incubatoare de afaceri inovative, centre de transfer tehnologic, centre de informare tehnologicã, oficii de legatura cu industria, parcuri ştiinţifice şi tehnologice.
(3) Infrastructura, prin activitãţi inovative, contribuie la creşterea calitãţii şi competitivitatii produselor, proceselor şi serviciilor, la crearea de noi locuri de munca şi la dezvoltarea economicã durabila într-un mediu concurential.
ART. 3
Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare exercita şi atribuţii de stimulare a inovarii, transferului tehnologic, a absorbtiei şi difuziei rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare în mediul socioeconomic, prin crearea şi dezvoltarea infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic.
ART. 4
Evaluarea, autorizarea provizorie, acreditarea entitatilor din infrastructura şi acordarea titlului de "entitate a infrastructurii" se realizeazã de cãtre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
ART. 5
(1) În procesul de evaluare, autorizare provizorie şi acreditare a entitatilor din infrastructura autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare desfãşoarã activitãţi specifice, privind:
a) evaluarea în vederea autorizãrii provizorii, acreditãrii şi acordãrii titlului de "entitate a infrastructurii";
b) evidenta entitatilor din infrastructura şi gestionarea registrului în care sunt notificate acestea;
c) monitorizarea activitãţilor entitatilor din infrastructura;
d) asistarea entitatilor din infrastructura în vederea constituirii, autorizãrii provizorii şi acreditãrii.
(2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate contracta, pentru realizarea obiectivelor prevãzute la alin. (1), servicii de asistenta şi consultanţa specializate.
ART. 6
Definiţiile termenilor şi expresiilor utilizate în cuprinsul prezentelor norme sunt prevãzute în anexa nr. 1.

CAP. 2
Constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura

ART. 7
(1) Initiativa constituirii entitatilor din infrastructura poate aparţine autoritãţilor administraţiei publice centrale sau locale, unitãţilor de cercetare-dezvoltare, universitatilor, camerelor de comerţ şi industrie, asociaţiilor patronale şi profesionale, precum şi agenţilor economici cu capital roman, strãin sau mixt, cu sediul în România.
(2) Entitatile din infrastructura se pot constitui şi cu participarea mai multor persoane juridice prevãzute la alin. (1), precum şi în parteneriat cu organizaţii similare din alte state.
ART. 8
Entitatile din infrastructura, indiferent de forma de proprietate, funcţioneazã pe principiile gestiunii economice şi autonomiei financiare şi se pot organiza ca:
a) societãţi comerciale sau organizaţii neguvernamentale;
b) departamente cu autonomie financiarã, fãrã personalitate juridicã, în cadrul unor institute naţionale de cercetare-dezvoltare, universitãţi sau societãţi comerciale.
ART. 9
(1) Conducerea unei entitãţi a infrastructurii este adaptatã atât tipului de entitate, cat şi formei juridice de organizare a acesteia.
(2) Modul de desfãşurare a activitãţilor entitatii este stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare. Acesta este actualizat ori de câte ori este necesar, cu specificarea relaţiilor de colaborare cu furnizorii şi utilizatorii rezultatelor de cercetare-dezvoltare.
(3) Activitãţile entitatilor infrastructurii se realizeazã pe baze contractuale. În acest sens autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate elabora contracte-cadru pentru transfer tehnologic sau servicii de dezvoltare tehnologicã.
(4) Contractele-cadru se aproba prin ordin al conducatorului autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
ART. 10
(1) Entitatile care solicita acreditarea, denumite în continuare solicitanti, funcţioneazã în regim de autorizare provizorie pana la acreditare.
(2) Entitatile acreditate ale infrastructurii se înregistreazã în registrul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Modelul de registru al autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare se aproba prin ordin al conducatorului acesteia.

CAP. 3
Evaluarea şi acreditarea entitatilor din infrastructura

ART. 11
Evaluarea entitatilor din infrastructura se face în vederea acreditãrii şi obţinerii titlului de "entitate a infrastructurii".
ART. 12
Etapele procesului de evaluare în vederea acreditãrii şi obţinerii titlului de "entitate a infrastructurii" sunt:
a) examinarea şi evaluarea documentaţiei solicitate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare;
b) autorizarea provizorie;
c) audit în vederea acreditãrii;
d) acreditarea şi acordarea titlului de "entitate a infrastructurii".
ART. 13
(1) În vederea acreditãrii solicitantul transmite autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare urmãtoarele documente:
a) cerere pentru acreditare şi acordarea titlului de "entitate a infrastructurii";
b) opis al documentelor prezentate;
c) fişa de prezentare, conform modelului din anexa nr. 2;
d) documente care sa confirme respectarea criteriilor de evaluare prevãzute în anexa nr. 3;
e) protocol sau contract de parteneriat între pãrţi, dacã este cazul;
f) plan de afaceri pentru perioada de acreditare prevãzutã;
g) orice alte documente relevante prin care sa se evidentieze performanţele entitatii.
(2) Documentele trebuie sa fie semnate şi stampilate de persoana autorizata de solicitant, care are obligaţia sa asigure securitatea acestora.
(3) Solicitantul are obligaţia sa prezinte autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi documente suplimentare, dacã aceasta solicita.
(4) Solicitantul poate retrage sau poate aduce completãri la documentele prezentate, cu condiţia notificãrii scrise şi acceptate de cãtre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(5) Documentele se pot depune pe parcursul întregului an calendaristic.
ART. 14
În vederea acreditãrii şi acordãrii titlului de "entitate a infrastructurii", solicitantul/solicitantii trebuie sa îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii de eligibilitate:
a) sa detina fie titlu de proprietate asupra terenului şi/sau clãdirilor, fie un act de dobândire a dreptului de administrare asupra acestora pentru o perioada de cel puţin:
- 10 ani, pentru incubatoarele tehnologice şi de afaceri;
- 5 ani, pentru alte entitãţi ale infrastructurii;
b) sa nu fie în una dintre urmãtoarele situaţii:
- în procedura de dizolvare, lichidare, reorganizare judiciarã sau faliment;
- în incapacitate de plata;
- cu plãţile/conturile blocate în temeiul unei hotãrâri judecãtoreşti;
- cu restante la plata impozitelor, taxelor şi a celorlalte taxe datorate, dupã caz, bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale;
- sa fi fost sancţionaţi pentru declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare;
- au încãlcat prevederile altui contract de finanţare încheiat anterior cu autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare sau cu o alta autoritate contractantã;
- nu şi-au îndeplinit obligaţiile asumate anterior ca "entitate a infrastructurii".
ART. 15
(1) Acreditarea şi obţinerea titlului de "entitate a infrastructurii" se realizeazã în baza criteriilor generale şi specifice de evaluare prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Criteriile generale de evaluare utilizate la acreditare, precum şi la obţinerea titlului de "entitate a infrastructurii" urmãresc gradul de valorificare a rezultatelor cercetãrii, creşterea cererii pentru cercetare, dezvoltarea întreprinderilor orientate cãtre tehnologii avansate.
(3) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare stabileşte punctajul atribuit fiecãrui criteriu general şi specific pentru evaluarea entitatilor din infrastructura.
(4) Punctajul minim care trebuie obţinut în etapa prevãzutã la art. 12 lit. a) de cãtre o entitate din infrastructura este de 70 de puncte dintr-un maximum de 100 de puncte.
(5) Solicitantul care a obţinut cel puţin punctajul minim urmeazã etapele prevãzute la art. 12 lit. b), c) şi d).
ART. 16
(1) Entitatile din infrastructura care au parcurs etapa prevãzutã la art. 12 lit. a) funcţioneazã în baza certificatului de autorizare provizoriu acordat o singura data, pe o perioada de maximum 12 luni.
(2) Entitatile din infrastructura care au primit certificat de autorizare provizoriu au obligaţia sa depunã, în maximum 6 luni, un raport de activitate conform modelului stabilit de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare şi aprobat prin ordin al conducatorului acesteia.
(3) În vederea acreditãrii, pe durata autorizãrii provizorii autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare efectueazã audituri de supraveghere în baza unor proceduri specifice proprii, aprobate prin ordin al conducatorului autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(4) Pe baza rapoartelor de activitate şi de audit autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare acrediteazã entitatea din infrastructura.
ART. 17
Entitatile din infrastructura sunt acreditate pe domenii de activitate.
ART. 18
(1) Dupã acreditare autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare acorda titlul de "entitate a infrastructurii".
(2) Titlul de "entitate a infrastructurii" se acorda prin ordin al conducatorului autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Entitatile acreditate se înregistreazã în registrul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi se publica pe site-ul acesteia.
(4) Entitatile care au primit titlul de "entitate a infrastructurii" constituie Reţeaua Nationala de Inovare şi Transfer Tehnologic, denumita în continuare ReNITT.
(5) Entitatile care au primit titlul de "entitate a infrastructurii" utilizeazã sigla ReNITT.
ART. 19
(1) Sigla este o reprezentare grafica care conţine cuvântul "ReNITT", însoţitã de însemnele naţionale.
(2) Sigla ReNITT este prezentatã în anexa nr. 4.
(3) Este interzisã utilizarea siglei de cãtre entitatile care nu au titlul de "entitate a infrastructurii".
ART. 20
(1) În condiţiile în care entitatea nu mai îndeplineşte criteriile generale şi specifice de acreditare, autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare retrage titlul de "entitate a infrastructurii". Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" se face prin ordin al conducatorului autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(2) Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" atrage radierea entitatii din registrul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" nu afecteazã contractele entitatii aflate în derulare, cu obligaţia ca aceasta sa notifice decizia autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare pãrţilor contractante, în scris, în termen de 15 zile de la data retragerii titlului.
ART. 21
(1) Entitatile infrastructurii care urmeazã a fi reacreditate parcurg toate etapele specifice autorizãrii provizorii şi acreditãrii.
(2) Reacreditarea se efectueazã periodic, la intervale de maximum 5 ani.
(3) În intervalul celor 5 ani, pana la reacreditare, se vor efectua audituri de supraveghere anuala la sediul entitatilor din infrastructura.
ART. 22
(1) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, pentru fiecare dintre etapele procesului de evaluare în vederea acreditãrii şi obţinerii titlului de "entitate a infrastructurii" prevãzute la art. 12, informeazã solicitantul asupra rezultatului obţinut la evaluare.
(2) Solicitantul poate depune contestaţie, în scris, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data comunicãrii rezultatului evaluãrii de cãtre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare analizeazã şi soluţioneazã fiecare contestaţie. Decizia luatã este definitiva.
(4) Rãspunsul la contestaţie se comunica, în scris, de cãtre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, celor implicaţi, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
ART. 23
(1) Costurile specifice activitãţilor de evaluare, audit şi acreditare/reacreditare sunt suportate de cãtre fiecare entitate din infrastructura.
(2) Costurile se stabilesc în funcţie de gradul de complexitate al activitãţilor desfãşurate de cãtre entitatea din infrastructura, pe baza unor proceduri specifice proprii elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Costurile aferente activitãţilor de evaluare, audit şi acreditare/reacreditare pot fi:
a) cheltuieli de deplasare, cazare;
b) cheltuieli specifice serviciilor prestate de persoane juridice sau fizice, altele decât cele angajate ale autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare sau ale altor autoritãţi de stat;
c) alte cheltuieli specifice.

CAP. 4
Finanţarea entitatilor din infrastructura

ART. 24
(1) Susţinerea financiarã pentru dezvoltarea infrastructurii, la nivel naţional, regional şi local, se realizeazã din fondurile alocate în acest sens ministerelor, din fondurile administraţiilor publice locale interesate, precum şi din surse proprii ale acestora sau din alte surse atrase.
(2) Susţinerea financiarã a entitatilor infrastructurii din fonduri publice se poate realiza în cadrul unor programe regionale, naţionale şi internaţionale, conform cerinţelor specifice ale acestora, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(3) Statul, prin autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, susţine logistic şi financiar, în sistem de cofinantare, constituirea şi dezvoltarea entitatilor din infrastructura.
ART. 25
Entitatile infrastructurii pot realiza venituri proprii, cu respectarea legislaţiei în vigoare, din:
a) închirierea de spaţii, utilaje şi echipamente în cazul incubatoarelor tehnologice şi de afaceri;
b) redevenţe, ca urmare a realizãrii transferului tehnologic;
c) consultanţa şi asistenta tehnica de specialitate;
d) transmiterea drepturilor de proprietate intelectualã şi exploatarea acestora;
e) urmãrirea modului de respectare a dreptului de exploatare a proprietãţii intelectuale;
f) alte venituri din prestarea serviciilor în domeniu.

CAP. 5
Categorii de servicii şi activitãţi furnizate de entitatile din infrastructura

ART. 26
În funcţie de tipul de "entitate a infrastructurii", aceasta poate sa asigure agenţilor economici şi partenerilor acestora, pe baze contractuale, servicii de tipul:
a) acces la infrastructura de comunicare:
- centrale telefonice şi servere performanţe, reţea de calculatoare;
- servicii de comunicare-informare, recepţie, servicii poştale, secretariat, cum ar fi: preluare mesaje, furnizare de informaţii primare;
- servicii auxiliare, cum ar fi: reparaţii şi întreţinere curenta;
- procesare, editare, multiplicare materiale promotionale;
- proiectare şi design pentru prezentãri pe Internet;
b) servicii specializate:
- servicii de asistenta în afaceri pentru inovare şi transfer tehnologic;
- servicii de cercetare-dezvoltare;
- servicii de informare tehnologicã, audit tehnologic, veghe şi prognoza tehnologicã;
- servicii de asistenta şi consultanţa pentru realizarea de modele experimentale şi prototipuri;
- servicii de asistenta şi consultanţa pentru exploatarea drepturilor de proprietate intelectualã;
- servicii de asistenta şi consultanţa în domeniul legislativ la nivel naţional, european şi internaţional;
c) servicii de paza şi protocol, monitorizarea permanenta a accesului personalului autorizat;
d) servicii de asistenta a agenţilor economici şi, în special, a întreprinderilor mici şi mijlocii pentru:
- obţinerea de fonduri în cadrul unor programe naţionale şi internaţionale;
- identificarea partenerilor din mediul universitar şi de cercetare;
- asigurarea accesului la baze de date specializate;
- informare cu privire la prioritãţile naţionale, regionale şi locale.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 27
Entitatile infrastructurii elaboreazã anual sau ori de câte ori este necesar rapoarte specifice domeniului pentru care au fost acreditate, din care sa rezulte performanţele acestora, inclusiv ale entitatilor asistate, şi le prezintã autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
ART. 28
Entitatile existente la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, care au beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, vor fi evaluate în termen de 120 de zile în vederea acreditãrii.
ART. 29
(1) Prevederile prezentelor norme nu se aplica parcurilor ştiinţifice şi tehnologice. Constituirea, funcţionarea şi autorizarea acestora se realizeazã distinct, prin acte normative specifice.
(2) Entitatile din infrastructura care funcţioneazã în cadrul parcurilor ştiinţifice şi tehnologice se supun prezentelor norme.
ART. 30
(1) Încãlcarea prevederilor prezentelor norme atrage retragerea acreditãrii şi a titlului de "entitate a infrastructurii".
(2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare nu este rãspunzãtoare de efectele generate de încãlcarea prezentelor norme de cãtre entitatile infrastructurii, rãspunderea revenind exclusiv acestora.
ART. 31
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------


GLOSAR
de termeni şi expresii utilizate

1. Entitate - organizaţie care poate fi descrisã şi luatã în considerare în mod individual.
2. Acreditare - procedura prin care autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare recunoaşte oficial ca o entitate din infrastructura are competenta de a efectua sarcini specifice domeniului.
3. Audit - examinare sistematica a unei entitãţi din infrastructura, efectuatã de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, în scopul stabilirii conformitatii cu condiţiile specificate pentru constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura.
4. Raport de audit - document emis de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, care atesta gradul în care entitatea supusã auditului îndeplineşte condiţiile specificate pentru constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura.
5. Evaluare - ansamblul activitãţilor efectuate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, în scopul de a determina, în mod direct sau indirect, dacã sunt îndeplinite condiţiile specificate pentru constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura.
6. Raport de evaluare - document sintetic elaborat de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, prin care se atesta conformitatea unei entitãţi din infrastructura cu condiţiile specificate şi pe baza cãruia entitatea respectiva poate fi autorizata provizoriu sau acreditata, îşi poate menţine acreditarea o perioada de 5 ani sau îşi poate reînnoi acreditarea.
7. Titlu de "entitate a infrastructurii" - document emis de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, care conferã unei entitãţi din infrastructura dreptul de a funcţiona, în perioada de valabilitate a acreditãrii, în cadrul Reţelei Naţionale de Inovare şi Transfer Tehnologic şi de a utiliza sigla ReNITT.
8. Centru incubator de afaceri inovativ - entitate din infrastructura a carei activitate este orientata în principal cãtre facilitarea initierii şi dezvoltãrii de noi întreprinderi inovative bazate pe tehnologie avansatã.
9. Centru de transfer tehnologic - entitate din infrastructura a carei activitate consta în stimularea inovarii şi transferului tehnologic în scopul introducerii în circuitul economic a rezultatelor cercetãrii, transformate în produse, procese şi servicii noi sau imbunatatite.
10. Centru de informare tehnologicã - entitate din infrastructura care desfãşoarã activitãţi de diseminare a informaţiilor referitoare la rezultatele cercetãrii-dezvoltãrii, documentare tehnologicã şi instruire a agenţilor economici, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor, creãrii şi dezvoltãrii comportamentului inovativ al mediului socioeconomic.
11. Oficiu de legatura cu industria - entitate din infrastructura al carei obiect de activitate consta în stabilirea, menţinerea şi extinderea legãturilor dintre furnizorii rezultatelor cercetãrii-dezvoltãrii şi mediul socioeconomic/agenţii economici, în scopul facilitãrii transferului tehnologic.
12. Autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare - organul administraţiei publice centrale de specialitate care exercita atribuţii în domeniul cercetãrii-dezvoltãrii la data acordãrii titlului de "entitate a infrastructurii".


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
------------------------


FIŞA PREZENTARE
- Model-cadru -

1. Informaţii generale:
a) date de identificare a iniţiatorului:
- denumirea entitatii;
- denumirea abreviata;
- forma de organizare;
- actul de constituire;
- anul infiintarii/înregistrãrii şi numãrul de înregistrare;
- forma de proprietate;
- codul fiscal;
- sediul social (adresa, telefon, fax, e-mail, web);
- reprezentant legal;
- reprezentant (pentru entitatile care funcţioneazã cu autonomie financiarã în cadrul institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, universitatilor sau societãţilor comerciale);
b) capital social/patrimoniu (milioane lei);
c) cifra de afaceri/venituri (din bilanţul contabil)*1):
- pentru ultimii 2 ani (realizat);
- pentru anul curent şi urmãtorii ani (estimativ);
d) sectoare, domenii şi grupuri vizate şi/sau implicate de entitate*2):
- zona geograficã ce trebuie acoperitã;
- grupul/grupurile-tinta;
e) stadiul actual de dezvoltare al sectoarelor, domeniilor respective precizate la lit. d) (scurta prezentare);
f) impactul activitãţilor entitatii asupra domeniilor şi sectoarelor precizate la lit. d) (scurta prezentare);
g) beneficiarii direcţi ai entitatii:
- existenţi*3);
- potenţiali;
h) date de identificare a instituţiilor partenere;
i) surse de finanţare.

2. Obiectivele entitatii:
a) pe termen scurt şi mediu;
b) pe termen lung;
c) ipoteze şi riscuri asociate realizãrii obiectivelor.

3. Servicii ce urmeazã a fi furnizate:
a) activitãţi specifice, în funcţie de tipul de entitate;
b) stabilirea şi detalierea activitãţilor ce urmeazã a fi realizate de entitate*4);
c) descrierea activitãţii consultantilor/experţilor;
d) precizarea responsabilitãţilor entitatii în raportul cu autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare şi beneficiarii serviciilor prestate de cãtre aceasta;
e) criterii de eligibilitate şi selecţie urmãrite de entitate pentru tertele pãrţi.

4. Logistica/personal/echipamente/infrastructura*5):
a) spaţii;
b) echipamente şi infrastructura de comunicare;
c) bãnci de date (create, achiziţionate, acces);
d) personal (CV);
e) localizare în raport cu unitãţile de cercetare-dezvoltare;
f) indicatori de evaluare şi monitorizare a inovarii şi transferului tehnologic pentru domeniul şi în spaţiul vizat de entitate;
g) specificarea modului de informare a autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare asupra informaţiilor precizate la lit. f).

5. Estimare a necesarului de resurse:
a) necesar de personal, echipamente, bunuri, servicii, documentaţie, suport logistic, spaţii pentru birouri, alte contribuţii financiare (dacã este cazul), în scopul asigurãrii optime a serviciilor*6);
b) în cazul procurãrii de echipamente şi/sau servicii:
- se precizeazã caracteristicile tehnice ale acestora;
- dupã caz, se specifica destinaţia finala a echipamentelor achiziţionate.

6. Sistem relational:
a) cu autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale;
b) cu mediul de afaceri;
c) cu sistemul bancar;
d) cu Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci sau cu entitatile create de acesta;
e) cu alte entitãţi similare.

7. Performanta managerialã*7)

8. Informaţii suplimentare*8)

NOTA:
1. Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate solicita informaţii suplimentare.
2. Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare elaboreazã instrucţiuni de completare a fazei de prezentare.
3. Se vor anexa documente justificative.

-----------
*1) Pentru entitatile care funcţioneazã cu autonomie financiarã în cadrul institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare/universitatilor se va prezenta o nota explicativa privind "contribuţia" acesteia, cifra de afaceri/venitul organizaţiei gazda.
*2) La nivel local/regional/naţional/internaţional.
*3) Se furnizeazã date suplimentare (se anexeazã).
*4) Activitãţile vor fi prezentate în ordinea importantei.
*5) Se detaliazã.
*6) Va fi furnizat maximul de detalii.
*7) Propunere de strategie de dezvoltare a entitatii/mãsuri de valorificare a potenţialului tehnologic acumulat/latent la nivelul spaţiului/domeniului în care activeazã entitatea etc.
*8) Experienta în domeniu, proiecte de succes etc.


ANEXA 3
--------
la normele metodologice
------------------------

CRITERII DE EVALUARE

1. Criterii generale:
a) încadrarea în condiţiile de eligibilitate, conform normelor metodologice;
b) structura, ponderea şi calitatea serviciilor preconizate a fi prestate;
c) planul de exploatare şi/sau difuzare şi/sau aplicare a rezultatelor de cercetare-dezvoltare;
d) viabilitatea*1) planului de afaceri;
e) structura, competenta tehnico-ştiinţificã, economicã şi de afaceri a partenerilor;
f) potenţialul tehnico-ştiinţific al grupurilor-tinta;
g) potenţialul de dezvoltare al agenţilor economici vizati;
h) impactul activitãţilor entitatii asupra mediului economic şi social;
i) susţinerea din partea autoritãţilor administraţiei publice centrale sau locale, a asociaţiilor profesionale, a uniunilor patronale;
j) experienta entitatii în domeniul de activitate.

2. Criterii specifice:
a) orientarea spre cerere, prin indicarea clara a utilizatorilor potenţiali, a cerinţelor acestora sau a segmentelor/niselor de piata vizate;
b) contribuţia entitatii la competitivitatea industriei, parametrii de performanta ai rezultatelor;
c) gradul de risc asociat activitãţilor entitatii privind aplicarea rezultatelor de cãtre utilizatorii-tinta;
d) implicarea diferitelor categorii de parteneri în corelare cu activitãţile de baza ale entitatii;
e) viabilitate financiarã (capacitate de sustinere financiarã şi logistica a activitãţilor entitatii; beneficii potenţiale economice raportate la costurile asociate);
f) calitatea planului de afaceri;
g) calitatea obiectivelor entitatii*2);
h) contribuţia la obiectivele specifice în domeniul inovarii şi transferului tehnologic;
i) cunoaşterea situaţiei curente şi de perspectiva în domeniul vizat de entitate;
j) contribuţia entitatii la dezvoltarea domeniului/spaţiului vizat;
k) credibilitatea şi claritatea definirii etapelor de dezvoltare ale entitatii;
l) calitatea managementului: competenta ştiinţificã/tehnica/economicã, instrumente utilizate, experienta personalului, competenta în domeniul drepturilor de proprietate intelectualã, competenta în conducerea de proiecte (inclusiv de investiţii);
m) planificarea resurselor aferente costurilor pentru activitãţile entitatii şi veniturile estimate ale acesteia;
n) existenta unor surse sigure de finanţare, inclusiv prin atragerea unor investitori strategici.

---------------
*1) Credibilitate tehnica şi economicã.
*2) Corelat cu strategia de dezvoltare a entitatii în contextul dezvoltãrii domeniului/spaţiului vizat.


ANEXA 4
---------
la normele metodologice
-----------------------

NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT
--------------------------

Anexa reprezentând sigla ReNITT este publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 15 aprilie 2003, pagina 12.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016