Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE nr. 561 din 28 aprilie 1992  cu privire la majorarea fondului total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar, in raport cu sporirea eficientei economice, respectiv a productivitatii muncii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. 561 din 28 aprilie 1992 cu privire la majorarea fondului total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar, in raport cu sporirea eficientei economice, respectiv a productivitatii muncii

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 89 din 11 mai 1992
    În baza prevederilor art. 11 b) din Hotărîrea Guvernului nr. 21/1992 se emit următoarele norme metodologice:
    1. Fondul total destinat plăţii salariilor, determinat pe baza fondului de referinţă, pentru care societăţile comerciale cu capital majoritar de stat şi regiile autonome nu plătesc impozit suplimentar, majorat în raport cu creşterea numărului de personal conform normelor metodologice elaborate în acest sens în baza art. 11 lit. a) din Hotărîrea Guvernului nr. 21/1992, se majorează şi în raport cu sporirea eficienţei economice exprimate prin creşterea raportului dintre profitul brut impozabil la 1.000 lei fond salarii din perioada curentă, comparativ cu acelaşi indicator stabilit pentru o perioadă de referinţă.
    2. Majorarea fondului total destinat plăţii salariilor pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar, potrivit pct. 1, se face trimestrial, cumulat de la începutul anului.
    3. Indicatorii privind profitul brut impozabil, respectiv fondul de salarii din perioada curentă, sînt cei raportati în formularul "Rezultatele financiare şi obligaţiile fiscale", elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, care se întocmeşte lunar şi se transmite la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti.
    4. Indicatorul "profit brut impozabil la 1.000 lei fond salarii" pentru perioada curentă se determina pe baza datelor cumulate de la începutul anului pînă la finele trimestrului pentru care se face calculul.
    5. Perioada de referinţă pentru care se calculează indicatorul "profit brut impozabil la 1.000 lei fond salarii" este anul 1991, iar valoarea indicatorilor respectivi este cea rezultată din bilanţul întocmit pentru anul 1991.
    În cazul societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat şi al regiilor autonome înfiinţate în cursul anului 1991, perioada de referinţă pentru care se calculează indicatorul "profit brut impozabil la 1.000 lei fond salarii" este cea în care a funcţionat unitatea, dar nu mai mică de trei luni.
    6. Creşterea fondului total destinat plăţii salariilor în raport cu sporirea eficienţei economice, pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar, cumulat de la începutul anului, nu poate fi mai mare decît jumătate din creşterea profitului brut impozabil în perioada pentru care se fac calculele, faţă de profitul brut impozabil mediu lunar din anul 1991, stabilit pentru acelaşi număr de luni, conform exemplului din anexa nr.1.
    7. În cazul în care creşterea eficienţei economice se realizează şi prin reducerea numărului de personal, din suma totală cu care ar urma să se majoreze fondul total destinat plăţii salariilor pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar, potrivit prevederilor pct. 1 şi, respectiv, pct. 6, se scade suma rămasă la dispoziţia unităţii ca urmare a reducerii numărului de personal. Această sumă se va determina prin înmulţirea fondului total destinat plăţii salariilor pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar, determinat pe baza fondului de salarii de referinţă, din perioada curentă, cu procentul de reducere a numărului de personal.
    Dacă prin aplicarea celor de mai sus rezultă un fond de salarii impozabil mai mic decît cel calculat pe baza fondului de salarii de referinţă, fondul de salarii impozabil va fi limitat la acesta, conform exemplului din anexa nr. 2.
    8. În situaţii cu totul particulare, modalităţile de majorare a fondului total destinat plăţii salariilor pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar se stabilesc de către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Economiei şi Finanţelor, pe baza documentaţiei prezentate de unităţile în cauză.
    9. Prezentele norme metodologice se aplică în mod experimental pe trimestrele I şi II/1992, urmînd ca, în funcţie de aspectele ce vor rezulta, să se aducă corecturile necesare pentru semestrul II/1992.

                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                               Dan Mircea Popescu

                      Ministrul bugetului, veniturilor
                    statului, şi controlului financiar,
                              Florian Bercea



    ANEXA 1

                                    EXEMPLU
        de calcul al majorării fondului total destinat plăţii salariilor în
   cazul în care unităţile au realizat o sporire a eficienţei economice,
                respectiv a productivităţii muncii

  I. Date de bază

  1. Fond salarii de referinţă (octombrie 1991) 14.600 mii lei

  2. Număr de personal în perioada de referinţă
     (octombrie 1991) 1.360

  3. Coeficientul de indexare a fondului de salarii
     de referinţă în perioada ianuarie-martie 1992:
     - ianuarie - februarie 1,25%
     - martie 1,405%

  4. Profit brut impozabil realizat în anul 1991 107.243 mii lei

  5. Fond salarii plătit în anul 1991 153.205 mii lei

  6. Profit brut la 1.000 lei fond salarii - 1991
    (rd. 4 : rd. 5) 700 lei/1.000 lei

  7. Profit brut impozabil realizat în trim. I/1992 46.330 mii lei

  8. Fond salarii plătit în trim. I/1992 56.500 mii lei

  9. Profit brut la 1.000 lei fond salarii - trim.
     I/1992 (rd. 7 : rd. 8) 820 lei/1.000 lei

 10. Creşterea raportului dintre profitul brut la
     1.000 lei fond salarii, în trim. I/1992, fata
     de anul 1991 (rd. 9 : rd. 6) 1,17%


  II. Calculul fondului total destinat plăţii salariilor pentru
      care nu se plăteşte impozit suplimentar în trim. I/1992

 11. Fondul total destinat plăţii salariilor pentru
      care nu se plăteşte impozit suplimentar :
         a) ianuarie
            (rd. 1 x 1,25) 18.250 mii lei

         b) februarie
            (rd. 1 x 1,25) 18.250 mii lei

         c) martie
            (rd. 1 x 1,405) 20.513 mii lei

         d) fond salarii neimpozabil suplimentar
            (rd. a) + b) + c)) 57.013 mii lei

 12. Majorarea fondului de salarii, rezultat la
     pct. 11 d) ca urmare a creşterii numărului de
     personal de la 1.360 în luna octombrie 1991
     la :

         a) 1.500 în ianuarie*) 20.128 mii lei

         b) 1.600 în februarie*) 21.471 mii lei

         c) 1.400 în martie*) 21.116 mii lei

         d) Total trim. I/1992 62.715 mii lei

 13. Majorarea fondului de salarii rezultat la
     pct. 12 d) ca urmare a creşterii eficienţei
     economice (rd. 12 d) x rd. 10) 73.377 mii lei
      - creştere faţă de rd. 12 d) 10.662 mii lei

 14. Creştere profit brut în trim. I/1992
     faţă de anul 1991


                    rd. 4
        (rd. 7 - --------------X 3 luni) 19.520 mii lei
                    12 luni

---------------
    *) S-a considerat că întreaga creştere de personal s-a datorat dezvoltării activităţii de bază şi corecţia este egală cu procentul de creştere a numărului de personal.

    Potrivit pct. 6 din prezentele norme metodologice, majorarea fondului de salarii rezultat la pct. 12 d) nu poate depăşi 50 % din creşterea profitului brut rezultată la pct. 14, deci 19.520 x 0,5 = 9.760 mii lei.
    Ca atare, majorarea rezultată la pct. 13, de 10.662 mii lei, se limitează la 9.760 mii lei.
    Deci: Fondul destinat plăţii salariilor pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar, în trim. I/1992, este de 62.715 mii lei + 9.760 mii lei = 72.475 mii lei.
    Rezultă că faţă de fondul de salarii plătit în trim. I/1992, de 56.500 mii lei, unitatea mai are posibilitatea să plătească fără impozitare suplimentară suma de 15.975 mii lei (72.475 mii lei - 56.500 mii lei).


    ANEXA 2

                                    EXEMPLU
        de calcul al majorării fondului total destinat plăţii salariilor pentru
    care nu se plăteşte impozit suplimentar în cazul în care unităţile au
    realizat o sporire a eficienţei economice, respectiv a productivităţii
    muncii (în situaţia în care creşterea eficienţei economice se realizează
                şi prin reducerea numărului de personal)

  I. Date de bază
  - Datele de bază sînt cele prevăzute în anexa nr. 1

  II. Calculul fondului total destinat plăţii salariilor
      pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar în
      trim. I/1992

  11. Fondul total destinat plăţii salariilor pentru care
      nu se plăteşte impozit suplimentar :
     a) ianuarie 18.250 mii lei
         rd. 1 (anexa nr. 1) x 1,25

     b) februarie 18.250 mii lei
         rd. 1 (anexa nr. 1) x 1,25

     c) martie 20.513 mii lei
         rd. 1 (anexa nr. 1) x 1,405

     d) Fond salarii neimpozabile suplimentar
        [rd. a) + b) + c)] 57.013 mii lei

  12. Majorarea fondului de salarii rezultat la
     pct. 11 d) ca urmare a creşterii eficienţei
     economice
     (rd. 11 d) x 1,17, conform anexei nr. 1) 66.705 mii lei
     - Creştere faţă de rd. 11 d) 9.962 mii lei

  13. Suma rămasă la dispoziţia unităţii ca urmare a
     scăderii numărului de personal de la 1.360 în
     luna octombrie 1991 la :
     a) 1.300 în ianuarie*) 806 mii lei
     b) 1.300 în februarie*) 806 mii lei
     c) 1.290 în martie**) 1.056 mii lei
                                                                  -------------
     d) Total trim. I/1992 2.668 mii lei
------------------
                                   1.300 ]
   *) rd. 11 a) - [rd. 11 a) X -------- ]
                                   1.360 ]
                                   1.290 ]
   **) rd. 11 c) - [rd. 11 c) X -------- ]
                                   1.360 ]


    Potrivit pct. 7 din prezentele norme metodologice, din suma totală cu care ar urma să se majoreze fondul rezultat la pct. 11 d), respectiv 9.692 mii lei, se scade suma de 2.668 mii lei rămasă la dispoziţia unităţii ca urmare a scăderii numărului de personal.
    Deci, fondul total destinat plăţii salariilor pentru care nu se plăteşte impozit suplimentar va fi în trim. I/1992 de:
    57.013 mii lei + (9.692 mii lei - 2.668 mii lei) = 64.037 mii lei

                                      --------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016