Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE Nr. 3731 din 19 noiembrie 1996  de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 10/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a unitatilor sportive finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat, precum si a sistemului de salarizare a personalului din aceste  unitati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE Nr. 3731 din 19 noiembrie 1996 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 10/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a unitatilor sportive finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat, precum si a sistemului de salarizare a personalului din aceste unitati

EMITENT: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 344 din 16 decembrie 1996
În temeiul <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 10/1996 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a unitãţilor sportive finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat, precum şi a sistemului de salarizare a personalului din aceste unitãţi, aprobatã prin <>Legea nr. 59/1996 , s-au elaborat prezentele norme metodologice.

I. Dispoziţii generale
1. Prin unitãţi sportive, în sensul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 10/1996 , se înţelege unitãţile sportive cu personalitate juridicã, precum şi cele fãrã personalitate juridicã din cadrul direcţiilor pentru tineret şi sport judeţene şi a municipiului Bucureşti, ale cãror cheltuieli de funcţionare şi investiţii se finanţeazã, potrivit dispoziţiilor legale, din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat.
2. Veniturile realizate de cãtre unitãţile sportive menţionate la pct. 1 se vor incasa, se vor administra şi se vor contabiliza de cãtre acestea potrivit normelor stabilite pentru instituţiile publice şi se vor retine integral de cãtre unitãţile respective pentru finanţarea activitãţii proprii. De asemenea, aceste unitãţi sportive vor retine şi sumele încasate din valorificarea bunurilor, în condiţiile legii, care se contabilizeaza distinct, urmînd a fi utilizate numai pentru finanţarea investiţiilor.

II. Finanţarea cheltuielilor unitãţilor sportive
3.1. Alocaţiile de la bugetul de stat pentru finanţarea unitãţilor sportive menţionate la pct. 1, care sînt prevãzute în bugetele ordonatorilor principali de credite, la nivel de capitol şi de titlu, se repartizeazã de cãtre aceştia unitãţilor sportive din subordine, în raport cu activitãţile sau programele minimale stabilite prin contract. Sumele astfel repartizate se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli al fiecãrei unitãţi sportive, întocmit pe baza normelor metodologice privind elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli, care se aproba de cãtre ordonatorul principal de credite.
3.2. În funcţie de volumul veniturilor extrabugetare şi al cheltuielilor cuprinse în bugetul propriu al fiecãrei unitãţi sportive prevãzute la pct. 1, se stabilesc, prin contract încheiat între conducerea acesteia şi ordonatorul principal de credite bugetare, activitãţile sau programele minimale ce urmeazã a fi realizate de cãtre unitatea sportiva respectiva.
3.3. Ordonatorii principali de credite bugetare pun la dispoziţia unitãţilor sportive menţionate la pct. 1, alocaţiile de la bugetul de stat, din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinaţie, pe baza cererilor justificate ale unitãţilor sportive respective.
Sumele se vireazã, cu ordin de plata, din contul de cheltuieli bugetare al ordonatorului principal de credite în contul de disponibil al unitãţii sportive în cauza.
3.4. Cheltuielile unitãţilor sportive se angajeazã şi se efectueazã în limita prevederilor şi cu respectarea destinaţiei stabilite în bugetul de venituri şi cheltuieli.
Cheltuielile se efectueazã, în toate cazurile, pe baza de documente justificative prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare, se aproba de cãtre ordonatorii de credite şi se vizeazã, în prealabil, de cãtre organul de control financiar preventiv.
Virãrile între subdiviziunile clasificatiei bugetare, precum şi între alineate se efectueazã potrivit competentelor ordonatorilor de credite bugetare prevãzute în <>Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.
4. Nivelul de realizare a activitãţilor sau programelor minimale, stabilite de cãtre ordonatorul principal de credite, se va evidenţia, în mod obligatoriu, în raportul-anexa la darea de seama contabila trimestriala, cumulat de la începutul anului, pe baza raportarilor fãcute de cãtre fiecare unitate subordonata.
5. În cazul în care activitãţile sau programele minimale ale unitãţilor sportive prevãzute la pct. 1 nu se realizeazã la nivelul aprobat, ordonatorii principali de credite bugetare vor diminua alocaţia bugetarã, repartizata unitãţilor sportive subordonate, cu suma corespunzãtoare acţiunilor nerealizate.
Sumele astfel disponibilizate vor fi virate de cãtre unitãţile sportive în conturile de cheltuieli bugetare din care au fost virate iniţial, reconstituindu-se plãţile de casa.
Ordonatorii principali de credite pot dispune folosirea acestor sume disponibilizate de cãtre alte unitãţi sportive finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat, modificindu-se corespunzãtor şi bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate, precum şi contractele încheiate, dacã aceste unitãţi se angajeazã sa realizeze activitãţi sau programe suplimentare de aceeaşi natura sau asemãnãtoare.
6. Soldul de casa rezultat la finele anului din execuţia bugetului unitãţilor sportive prevãzute la pct. 1 se raporteazã în anul urmãtor, ca resursa în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestor unitãţi, cu excepţia disponibilului care provine din alocaţiile de la bugetul de stat, existent ca urmare a nerealizarii activitãţilor sau programelor minimale stabilite prin contract, care se restituie ordonatorului principal de credite bugetare de la care au fost primite, pînã în ultima zi lucrãtoare a fiecãrui an, la initiativa conducatorului unitãţii sportive.

III. Salarizarea personalului din unitãţile sportive finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat
7.1. Salariile de baza ale personalului din unitãţile prevãzute la pct. 1, cu excepţia serviciilor publice descentralizate, se majoreazã, fata de cele stabilite potrivit reglementãrilor în vigoare, astfel:
- cu pînã la 30%, pentru funcţiile de specialitate prevãzute în anexa nr. V/6 la <>Ordonanta Guvernului nr. 39/1994 , republicatã;
- cu pînã la 20%, pentru categoriile de personal care deservesc activitatea sportiva;
- cu 15%, pentru celelalte categorii de personal.
7.2. Categoriile de personal care deservesc activitatea sportiva se stabilesc de cãtre Ministerul Tineretului şi Sportului, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Finanţelor.
7.3. Procentele de majorare a salariilor de baza se aproba de cãtre ordonatorul principal de credite bugetare, la propunerea conducerii fiecãrei unitãţi sportive, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

IV. Premierea personalului din unitãţile sportive finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat
8.1. Din disponibilitãţile bãneşti în cont la sfîrşitul anului, determinate în condiţiile prevãzute la pct. 6, dupã scãderea obligaţiilor de plata, a încasãrilor anticipate, precum şi a sumelor rezultate din valorificarea bunurilor, în condiţiile legii, şi neconsumate, se poate utiliza o cota de pînã la 50% pentru premierea personalului încadrat cu contract individual de munca, în raport cu responsabilitãţile şi performanţele obţinute în activitatea desfasurata, pe baza criteriilor stabilite de Ministerul Tineretului şi Sportului.
8.2. Persoanele care beneficiazã de premii şi cuantumul acestora se stabilesc de cãtre conducerea fiecãrei unitãţi sportive. Pentru personalul din conducerea unitãţii sportive, premiile se aproba de cãtre ordonatorul principal de credite bugetare.

Ministrul tineretului şi sportului,
Alexandru Mironov

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016