Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE nr. 32 din 5 iulie 1976  cu privire la intocmirea, tinerea la zi si utilizarea nomenclatorului unitatilor economice si sociale si a nomenclatorului unitatilor administrativ-teritoriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. 32 din 5 iulie 1976 cu privire la intocmirea, tinerea la zi si utilizarea nomenclatorului unitatilor economice si sociale si a nomenclatorului unitatilor administrativ-teritoriale

EMITENT: DIRECTIA GENERALA DE STATISTICA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 62 din 5 iulie 1976
Dispoziţii generale

1. Prin <>Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 74/1976 s-a aprobat introducerea pe data de 1 aprilie 1976, în sistemul informaţional economico-social, a nomenclatorului unitãţilor economice şi sociale.
Pe aceeaşi data s-a aprobat şi introducerea nomenclatorului unitãţilor administrativ-teritoriale, elaborat în concordanta cu prevederile <>Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativã a teritoriului Republicii Socialiste România.
2. În temeiul <>art. 4 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 74/1976 , Direcţia Centrala de Statistica emite prezentele Norme metodologice nr. 32, care stabilesc regulile de baza privitoare la întocmirea, ţinerea la zi şi utilizarea nomenclatorului unitãţilor economice şi sociale şi a nomenclatorului unitãţilor administrativ-teritoriale.

PARTEA A
Nomenclatorul unitãţilor economice şi sociale

CAP. I
Obiectul şi conţinutul nomenclatorului unitãţilor economice şi sociale

3. Nomenclatorul unitãţilor economice şi sociale reprezintã un sistem de înregistrare, evidenta şi ţinere la zi a unitãţilor economice şi sociale din economia nationala, realizat cu mijloace de prelucrare automatã a datelor. În nomenclator fiecare unitate are un cod de identificare permanent şi este definitã printr-un numãr restrîns de caracteristici relativ stabile, care îi precizeazã profilul şi locul în economia nationala.
4. Nomenclatorul cuprinde urmãtoarele tipuri de unitãţi economice şi sociale:
a) întreprinderi, organizaţii economice, centrale şi unitãţi asimilate acestora, care sînt organizate şi funcţioneazã pe principiul gestiunii economice şi au personalitate juridicã;
b) unitãţi componente ale centralelor şi întreprinderilor, care au gestiune economic, fãrã personalitate juridicã:
- de tip fabrici, uzine, exploatãri şi alte unitãţi similare, care au organizare asemãnãtoare cu cea a întreprinderilor;
- de tip secţii, santiere, ateliere, ferme, depozite, magazine, gospodãrii anexe, staţii de cale feratã, sectoare de exploatare, centre de calcul şi alte unitãţi similare, care îndeplinesc cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii:
- sînt amplasate teritorial distinct de sediul întreprinderii sau centralei de care aparţin;
- desfãşoarã o activitate care se încadreazã în alta ramura a economiei naţionale decît cea a întreprinderii de care aparţin;
- funcţioneazã dupã alte principii de finanţare decît întreprinderea sau centrala de care aparţin;
c) instituţii de stat, activind, dupã caz, în domeniile învãţãmîntului, sãnãtãţii, ştiinţei, culturii şi artei, ocrotirii sociale, administraţiei de stat, precum şi alte unitãţi de stat cu sistem de finanţare asemãnãtor:
- cu personalitate juridicã
- fãrã personalitate juridicã
d) organe centrale şi locale ale administraţiei de stat (ministere, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat, comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare, precum şi organele locale de specialitate ale administraţiei de stat);
e) organe ale puterii de stat;
f) organizaţii obşteşti şi unitãţile aparţinînd acestora.
În cazurile în care o unitate economico-socialã este grefata pe o unitate economico-socialã direct subordonata (cazul centralelor industriale, în a cãror structura intra o unitate economicã fãrã personalitate juridicã, a carei conducere este asigurata direct de centrala), cele doua unitãţi se introduc în sistem ca unitãţi distincte, pentru a putea separa activitatea proprie de cea a unitãţilor în subordine.
5. Pentru fiecare unitate economicã şi socialã cuprinsã în nomenclator se specifica informaţiile referitoare la:
- codul de identificare a unitãţii
- denumirea completa a unitãţii şi adresa (judeţ, localitate, strada, numãr);
- denumirea prescurtata a unitãţii;
- codul de identificare a forului tutelar;
- codul de identificare a organului central;
- codul localitãţii;
- codul tipului de unitate;
- codul ramurii;
- anul fondarii.
Cu excepţia denumirii, adresei şi anului fondarii, celelalte informaţii din nomenclator sînt prezentate codificat. Codul localitãţii este stabilit de Direcţia Centrala de Statistica; celelalte coduri sînt cele atribuite de ministere, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru fiecare unitate economicã şi socialã, existenta în economia nationala la data de 1 martie 1976.
Orice modificãri intervenite în situaţia unitãţilor economice şi sociale din economia nationala dupã aceasta data se opereazã în nomenclator de Direcţia Centrala de Statistica pe baza comunicãrilor aceloraşi organe menţionate în alineatul precedent, conform prevederilor de la cap. II pct. 7-12 din prezentele norme.
Codul de identificare are caracter permanent, raminind neschimbat pe toatã durata de funcţionare a unitãţii respective şi nu are nici o alta semnificatie decît aceea de a transpune în limbaj codificat denumirea scrisã în clar a unitãţii la care se referã.
Codurile de identificare a forului tutelar şi, respectiv, a organului central servesc pentru stabilirea locului fiecãrei unitãţi în ierarhia sistemului organizatoric din care face parte.
Prin for tutelar, în cadrul acestui nomenclator, se înţelege unitatea economicã sau socialã imediat superioarã celei în cauza, iar prin organ central se înţelege unitatea de cel mai înalt nivel organizatoric (ministere şi alte organe centrale stabilite prin lege; în cazul unitãţilor economice şi sociale de interes local, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti).
Codul localitãţii corespunde satului, comunei, oraşului sau municipiului în care este amplasata unitatea. În cazul întreprinderilor, centralelor şi altor unitãţi care îşi desfãşoarã activitatea în mai multe localitãţi, în nomenclator s-a prevãzut localitatea unde aceasta îşi are sediul.
Codul localitãţii este cel atribuit acesteia în nomenclatorul unitãţilor administrativ-teritoriale, elaborat de Direcţia Centrala de Statistica şi introdus în sistemul informaţional economico-social, începînd cu data de 1 aprilie 1976, prin HCM nr. 74/1976.
Categoriile de tipuri de unitãţi şi ramurile în care se încadreazã unitãţile în acest nomenclator sînt cele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme. Încadrarea pe tipuri de unitate s-a fãcut în funcţie de statutul juridic, de categoria unitãţii şi modul de subordonare.
Codul de identificare a unitãţii are caracter oficial şi urmeazã a fi înscris pe documentele pe care apare denumirea unitãţii respective sau care emana de la aceasta.
6. Modul de folosire a codului de identificare a unitãţilor economice şi sociale este prevãzut în cap. III pct. 13-18 din prezentele norme. Comunicarea acestui cod fiecãrei unitãţi se face prin grija organului central tutelar, pe baza copiei de pe nomenclator, cu situaţia la 1 martie 1976, primitã de la Direcţia Centrala de Statistica.

CAP. II
Actualizarea nomenclatorului unitãţilor economice şi sociale

7. Direcţia Centrala de Statistica tine la zi nomenclatorul unitãţilor economice şi sociale prin introducerea modificãrilor intervenite în situaţia unitãţilor cuprinse în nomenclator.
8. Ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive al consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti sînt obligate, conform art. 5 din HCM nr. 74/1976, sa comunice Direcţiei Centrale de Statistica toate modificãrile intervenite în situaţia unitãţilor din subordine cuprinse în nomenclator dupã data de 1 martie 1976, precum şi datele cu privire la unitãţile nou înfiinţate dupã aceeaşi data, cerute de nomenclator.
Prin modificãri în situaţia unitãţilor economice şi sociale, cuprinse în nomenclator, se înţelege:
- modificãri intervenite în caracteristicile înscrise în nomenclator
- schimbarea denumirii, adresei, a forului tutelar sau a organului central, a tipului de unitate sau a ramurii de încadrare;
- înfiinţarea de unitãţi noi;
- desfiintari sau reorganizari prin fuziune, absorbţie, divizare totalã sau parţialã.
9. Comunicarea se va face în termen de 10 zile de la producerea modificãrii, stabilitã prin actul normativ care a decis-o, potrivit prevederilor <>Legii nr. 11/1971 cu privire la organizarea şi conducerea unitãţilor socialiste de stat, dupã caz: decrete, hotãrîri ale Consiliului de Miniştri, hotãrîri ale consiliilor populare, ordine ale ministrilor, decizii ale comitetelor executive ale consiliilor populare, hotãrîri ale consiliilor oamenilor muncii ale centralelor şi unitãţilor asimilate acestora.
Comunicarea se face pe formular, dupã modelul din anexa nr. 3 la prezentele norme, care cuprinde informaţiile necesare pentru operarea modificãrilor intervenite în nomenclator.
10. Direcţia Centrala de Statistica atribuie coduri de identificare pentru unitãţile înfiinţate dupã data de 1 martie 1976 şi face modificãrile corespunzãtoare pentru unitãţile la care au intervenit anumite schimbãri transmitindu-le, în termen de 15 zile de la primirea comunicãrii, ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, interesate.
Ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti comunica, în termen de 5 zile de la primire, codul atribuit unitãţilor nou înfiinţate.
11. În funcţie de necesitaţi, ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti pot propune introducerea în nomenclator şi a altor unitãţi economice şi sociale, altele decît cele nou înfiinţate. Cererile de completare, precum şi comunicarea codurilor corespunzãtoare, se vor efectua conform prevederilor de la pct. 9 şi 10.
12. Periodic - în funcţie de frecventa cazurilor -, Direcţia Centrala de Statistica întocmeşte şi transmite ministerelor, celorlalte organe centrale şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti buletine de comunicare a completãrilor şi modificãrilor introduse în nomenclatorul unitãţilor economice şi sociale.
Totodatã, în colaborare cu Institutul central pentru conducere şi informatica, difuzeazã, trimestrial sau la cereri justificate, ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, prin centrele de calcul electronic departamentale şi teritoriale, copii de pe nomenclatorul pe suport magnetic, cu modificãrile la zi, urmînd ca acestea sa le transmitã unitãţilor din subordinea lor, în funcţie de necesitaţi.

CAP. III
Utilizarea nomenclatorului unitãţilor economice şi sociale

13. Nomenclatorul unitãţilor economice şi sociale asigura evidenta nominalã, completa şi unica, pe ansamblul economiei, a tuturor unitãţilor care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul tarii sau în afarã graniţelor tarii şi încadrarea lor în profil departamental, de ramura şi teritorial.
Nomenclatorul poate fi utilizat:
- pentru identificarea diferitelor unitãţi din economie, potrivit necesitãţilor ministerelor, celorlalte organe centrale, consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, centralelor sau întreprinderilor;
- pentru a depista şi a cunoaşte caracteristicile care privesc o anumitã unitate economicã sau socialã;
- pentru întocmirea de liste (nomenclatoare parţiale) sau alte variante de nomenclatoare, dupã diferite criterii, pentru categorii de unitãţi ce prezintã interes pentru activitatea de planificare, de statistica, financiar-bancarã, de aprovizionare şi desfacere, de transport etc.;
- pentru culegerea şi prelucrarea unitarã a informaţiilor referitoare la activitatea unitãţilor economice şi sociale şi a informaţiilor generate de relaţiile reciproce între aceste unitãţi.
14. În sistemul de programare elaborat de Direcţia Centrala de Statistica, pentru uşurarea prelucrãrii automate a datelor, pe lîngã codul de identificare a unitãţilor, se poate obţine în mod automat un cod zecimal, în vederea utilizãrii pentru centralizari de date, cod care exprima structura ierarhica a unitãţilor în momentul cînd se executa prelucrarea. Acest cod zecimal se modifica ori de cîte ori intervin schimbãri organizatorice, avînd caracterul unei informaţii interne.
Asocierea altor categorii de informaţii decît cele cuprinse în nomenclator se poate face ori de cîte ori o cer necesitãţile şi sînt disponibile informaţii pentru o categorie sau alta de unitãţi. Asa de exemplu, informaţiile din nomenclator vor putea fi combinate - în cadrul unor prelucrari automate - cu informaţii rezultate din formularele de plan, din dãrile de seama statistice, din bilanţurile contabile sau din alte categorii de formulare tipizate, întocmite de unitãţile de la baza.
În acest sens, prin atribuirea unui cod unic, oficial, fiecãrei unitãţi economice şi sociale se creeazã premise pentru folosirea mai eficienta a mijloacelor de prelucrare automatã a datelor, prin eliminarea codificarii manuale - în cadrul centrelor de calcul - a informaţiilor cuprinse în nomenclator şi prin posibilitãţile sporite de grupare şi corelare a datelor despre aceeaşi unitate, obţinute din surse diferite.
15. Pe mãsura creãrii condiţiilor necesare care sa permite asocierea, în mod sistematic, la informaţia iniţialã, a unor date şi informaţii economice cu privire la principalele aspecte şi rezultate ale activitãţii unitãţilor economice şi sociale, nomenclatorul va deveni o componenta a registrelor automate ale unitãţilor economice şi sociale, în cadrul bãncilor de date.
Înregistrarea şi ţinerea la zi a evidentei tuturor unitãţilor cu mijloace de prelucrare automatã a datelor permit obţinerea cu usurinta - în caz de necesitate - a unor variante de nomenclator, concepute în alte moduri de grupare a unitãţilor decît în varianta de baza.
Totodatã, permit reorganizarea informaţiilor şi seriilor de date pe unitãţi, cuprinse în banca de date, în diferite structuri, impuse de necesitaţi de analiza, de schimbãri organizatorice sau de alta natura.
16. La nivelul întreprinderilor, centralelor şi ministerelor, nomenclatorul poate servi: la organizarea evidentei şi urmãririi contractelor de aprovizionare-desfacere, pe furnizori şi clienţi; la organizarea şi optimizarea transporturilor de mãrfuri; la organizarea evidentei referitoare la unitãţile care au relaţii cu bugetul statului, cu unitãţile bancare, de asigurãri etc.
17. În vederea utilizãrii nomenclatorului, unitãţile economice şi sociale de toate categoriile sînt obligate sa înscrie pe documentele tipizate folosite în sistemele informationale, alãturi de denumire, codul de identificare a unitãţii (coloana 1 din nomenclator).
Obligaţia înscrierii codului de identificare a unitãţii pe documente tipizate se referã - în prima etapa - la urmãtoarele documente:
- formulare tip pentru fundamentarea lucrãrilor de plan cincinal sau anual;
- dãri de seama statistice de stat, departamentale şi interdepartamentale;
- dãri de seama contabile;
- facturi;
- contracte, programe de transport;
- repartiţii;
- avize de expediţie;
- documente de transport (scrisoare de trasura CFR, foaie de parcurs auto, conosament pentru navigaţie);
- comenzi;
- alte documente stabilite de ministere, celelalte organe centrale, coordonatori de balante, privind unele activitãţi coordonate de acestea.
Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor face propuneri Direcţiei Centrale de Statistica, pînã la 1 septembrie 1976, pentru extinderea listei documentelor pentru care se va stabili obligativitatea înscrierii codului de identificare a unitãţii de la care emana acestea, cu începere de la 1 ianurie 1977.
18. Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi unitãţile subordonate acestora sînt obligate sa prevadã - cu ocazia proiectãrii, reproiectarii şi tipãririi documentelor specificate la pct. 17, precum şi a altora care se vor stabili în viitor - o casuta destinatã înscrierii codului de identificare a unitãţilor, conform nomenclatorului.

PARTEA B
Nomenclatorul unitãţilor administrativ-teritoriale

CAP. I
Obiectul şi conţinutul nomenclatorului unitãţilor administrativ-teritoriale

19. Nomenclatorul unitãţilor administrativ-teritoriale reprezintã un sistem de înregistrare, evidenta şi ţinere la zi a unitãţilor administrativ-teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automatã a datelor.
În nomenclator, fiecare unitate are un cod de identificare şi este definitã printr-un numãr restrîns de caracteristici.
20. Nomenclatorul cuprinde, conform <>Legii nr. 2/1968 , atît categoriile de unitãţi administrativ-teritoriale - judeţe, municipii, oraşe şi comune -, cît şi categoriile de localitãţi distincte - sate, oraşe sau municipii.
21. Pentru fiecare unitate administrativ-teritorialã sau localitate distinctã, cuprinsã în nomenclator, se specifica informaţiile referitoare la:
- codul de identificare a unitãţii;
- codul de identificare a unitãţii administrativ-teritoriale imediat superioare;
- codul tipului de unitate;
- denumirea unitãţii;
- anul infiintarii.
22. Unitãţile administrativ-teritoriale au fost grupate în 23 de tipuri (anexa nr. 4), în funcţie de categoria de baza a fiecãrei unitãţi şi de eventuala apartenenţa a acesteia, din punct de vedere administrativ, de o alta unitate de grad superior.
23. Anul infiintarii urmeazã a fi stabilit prin grija consiliilor populare, în mãsura în care exista aceasta posibilitate, ţinînd seama de urmãtoarele precizãri:
a) Unitãţile administrativ-teritoriale cuprinse în anexa la <>Legea nr. 2/1968 privind organizarea administrativã a teritoriului Republicii Socialiste România se considera înfiinţate în anul 1968. Unitãţile administrativ-teritoriale - judeţe, comune, oraşe (municipii), apãrute dupã anul 1968, se considera înfiinţate în anul emiterii actului normativ cu privire la organizarea administrativã a teritoriului Republicii Socialiste România sau a anumitor unitãţi administrativ-teritoriale.
b) Pentru localitãţile distincte (aşezãri omeneşti) anul infiintarii se considera:
- anul din care dateazã sau pentru care exista documentele care atesta existenta acestora ca localitãţi, indiferent dacã au purtat - în trecut - alte denumiri sau au fost încadrate în alt tip de localitate;
- anul apariţiei actului normativ prin care se prevede înfiinţarea acestora.

CAP. II
Actualizarea nomenclatorului unitãţilor administrativ-teritoriale

24. Direcţia Centrala de Statistica tine la zi nomenclatorul unitãţilor administrativ-teritoriale prin introducerea modificãrilor în structura administrativ-teritorialã a tarii, în denumirea unitãţilor şi în încadrarea unitãţilor pe tipurile stabilite, pe baza actelor normative care prevãd astfel de modificãri, şi atribuie coduri corespunzãtoare modificãrilor intervenite.
25. Periodic, Direcţia Centrala de Statistica întocmeşte şi transmite ministerelor, celorlalte organe centrale şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti buletine de comunicare a completãrilor introduse în nomenclatorul unitãţilor administrativ-teritoriale.

CAP. III
Utilizarea nomenclatorului unitãţilor administrativ-teritoriale

26. Nomenclatorul unitãţilor administrativ-teritoriale serveşte ca instrument pentru prelucrarea diferitelor informaţii economico-sociale în profil teritorial şi pe tipuri de unitãţi.

Dispoziţii finale

27. Normele metodologice cu privire la întocmirea, ţinerea la zi şi utilizarea nomenclatorului unitãţilor economice şi social şi a nomenclatorului unitãţilor administrativ-teritoriale intra în vigoare pe data de 1 aprilie 1976.


ANEXA 1

LISTA
codurilor tipului de unitate

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Specificare Cod
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Întreprinderi de stat şi obşteşti cu gestiune economicã şi cu
personalitate juridicã
- Centrale 1
- Unitãţi similare centralelor 2
- Întreprinderi subordonate direct ministerelor, altor organe
centrale sau consiliilor populare judeţene şi al
municipiului Bucureşti 3
- Întreprinderi subordonate centralelor 4
- Întreprinderi subordonate unitãţilor similare centralelor 5
- Întreprinderi subordonate altor unitãţi coordonate direct de
ministere, alte organe centrale sau consilii populare judeţene şi
al municipiului Bucureşti 6

UNITĂŢI COMPONENTE, DE STAT SAU OBŞTEŞTI, CU GESTIUNE ECONOMICĂ,
FĂRĂ PERSONALITATE JURIDICĂ

- De tip fabrici, uzine, exploatãri şi altele, cu organizare
asemãnãtoare celor cu personalitate juridicã
- Unitãţi pe structura cãrora sînt constituite centralele
- Unitãţi pe structura cãrora sînt constituite unitãţile similare
centralelor 2
- Unitãţi subordonate centralelor 3
- Unitãţi subordonate unitãţilor similare centralelor 4
- Unitãţi subordonate întreprinderilor sau organizaţiilor
coordonate direct de ministere, alte organe centrale sau
consilii populare judeţene şi al municipiului Bucureşti 5
- Unitãţi subordonate celorlalte întreprinderi sau organizaţii 6
- Unitãţi subordonate ministerelor, altor organe centrale sau
consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti 7
- De tip secţii, santiere, ateliere, depozite şi altele similare
- Unitãţi subordonate centralelor 1
- Unitãţi subordonate unitãţilor asemãnãtoare celor cu
personalitate juridicã - fãrã organizare similare centralelor 2
- Unitãţi subordonate întreprinderilor sau organizaţiilor
coordonate direct de ministere, alte organe centrale sau
consilii populare judeţene 3
- Unitãţi subordonate celorlalte întreprinderi sau organizaţii 4
- Unitãţi subordonate direct ministerelor, altor organe centrale
sau consiliilor populare judeţene 5
- Unitãţi pe structura cãrora sînt constituite centrale sau unitãţi
asimilate acestora 6

ORGANE CENTRALE ŞI LOCALE ALE PUTERII DE STAT, ALE ADMINISTRAŢIEI
DE STAT ŞI UNITĂŢILE SUBORDONATE ACESTORA

- Cu personalitate juridicã 4
- Organe centrale şi locale ale puterii de stat, ale
administraţiei de stat 1
- Unitãţi subordonate acestora 2
- Altele 0
- Fãrã personalitate juridicã 5
- Organe centrale şi locale ale puterii de stat, ale
administraţiei de stat şi organizaţii obşteşti 1
- Unitãţi subordonate acestora 2
- Altele 0
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 2

LISTA
codurilor pentru ramurile utilizate la codificarea
unitãţilor economice şi sociale în nomenclatorul acestora
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cod Specificare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. INDUSTRIE
2. CONSTRUCŢII
3. AGRICULTURA
4. SILVICULTURA
5. TRANSPORTURI
6. TELECOMUNICAŢII
7. CIRCULAŢIA MĂRFURILOR
8. GOSPODĂRIE COMUNALĂ, LOCATIVĂ ŞI ALTE SERVICII NECLASIFICATE
ÎN CELELALTE RAMURI
9. ÎNVĂŢĂMÎNT
10. CULTURA ŞI ARTA
11. CERCETARE-DEZVOLTARE-PROIECTARE
12. OCROTIREA SĂNĂTĂŢII ŞI ASISTENTA SOCIALĂ
13. TURISM, ODIHNA, CULTURA FIZICA ŞI SPORT
14. FINANŢE, CREDITE, ASIGURĂRI
15. ADMINISTRAŢIE
16. ORGANIZAŢII OBŞTEŞTI
17. ECONOMIA APELOR
18. ALTE RAMURI ALE ECONOMIEI NAŢIONALE
19. COOPERATIA MESTESUGAREASCA
20. JUSTIŢIA, PROCURATURA
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3

MODEL

MINISTERUL
ORGANUL CENTRAL Nr. ........ din ........... 197 .......
CONSILIUL POPULAR JUDEŢEAN

Cãtre Direcţia Centrala de Statistica

În conformitate cu prevederile HCM nr. 74/1976, va comunicãm modificãrile intervenite la nomenclatorul unitãţilor economice şi sociale
COMUNICARE PRIVIND MODIFICAREA NOMENCLATORULUI UNITĂŢILOR ECONOMIC ŞI SOCIALE
Data modificãrii .................. Tipul modificãrii.................... *)
Actul normativ care a generat modificarea .................................


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Specificare Trecut Prezent
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


2. Denumirea completa a unitãţii ------- -------
3. Denumirea prescurtata a unitãţii ------- -------
4. Adresa (judeţ, localitate, strada, numãr) ------- -------
5. Denumirea organului ierarhic imediat superior ------- -------
6. Codul de identificare a organului ierarhic imediat
superior ------- -------
7. Codul pentru tipul unitãţii (conform anexei nr.1) ------- -------
8. Ramura economiei naţionale în care se încadreazã
unitatea (conform anexei nr. 2) ------- -------
9. Anul fondarii ------- -------
OBSERVAŢII --------------------------------------------------------------

Semnatura conducatorului ministerului
(organului central) sau a preşedintelui
Consiliului popular judeţean.

L.S.


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



--------
*) Înfiinţare, introducerea unei unitãţi necuprinse în SIRUES, desfiinţare, modificare caracteristici (comasarea sau scindarea unei unitãţi va genera mai multe formulare de înfiinţare, desfiinţare sau modificare, dupã caz).
**) Pentru infiintari şi completãri, coloana "Trecut" nu se completeazã, iar codul de identificare în rubrica "Prezent" va fi alocat de D.C.S.



ANEXA 4

LISTA
codurilor pentru tipul de unitate administrativ-teritorialã şi de localitate


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tip de localitate Specificare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0. Judeţ, municipiul Bucureşti
1. Municipiu
2. Oraş ce aparţine de judeţ
3. Comuna
4. Oraş declarat municipiu
5. Oraş ce aparţine de municipiu
6. Comuna suburbana ce aparţine de municipiu
7. Oraş fãrã localitate subordonata, ce aparţine
de judeţ
8. Comuna suburbana ce aparţine de judeţ
9. Localitate componenta a oraşului de resedinta
declarat municipiu
10. Celelalte localitãţi sau sectoare componente ale oraşului declarat
municipiu
11. Sat ce aparţine de oraşul declarat municipiu
12. Localitate componenta (resedinta oraşului ce aparţine de
municipiu)
13. Celelalte localitãţi componente ce aparţin oraşului care este subordonat
municipiului
14. Sat aparţinînd unui oraş subordonat
municipiului
15. Sat resedinta de comuna suburbana care aparţine de municipiu
16. Celelalte sate care aparţin comunei suburbane
subordonate unui municipiu
17. Localitate componenta (resedinta oraşului care aparţine de
judeţ)
18. Celelalte localitãţi componente ale unui oraş ce aparţine
de judeţ
19. Sate subordonate unui oraş ce aparţine de
judeţ
20. Sat resedinta de comuna suburbana
subordonate unui oraş care aparţine
de judeţ
21. Celelalte sate aparţinînd de o comuna suburbana
subordonate unui oraş aparţinînd
judeţului
22. Sat resedinta de comuna
23. Sat component al comunei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016