A. Acţiuni premergătoare terminării şi dării în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie 1. Pentru partea executată şi decontată până la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, la locuinţele şi spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, aflate în diferite stadii de execuţie, se vor aplica prevederile din Legea nr. 85/1992 în legătura cu condiţiile de avans, de plată integrală sau în rate a preţului şi de dobânzi. 2. Încasările obţinute din punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 85/1992 (din avansuri, plăţi integrale, rate, licitaţii, dobânzi - după deducerea comisionului - etc.) vor fi virate în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A., în vederea folosirii acestora pentru terminarea şi darea în folosinţă a locuinţelor şi spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă aflate în diferite stadii de execuţie. Conturile speciale vor fi desfăşurate analitic pe localităţi şi, în cadrul acestora, pe fiecare bloc de locuinţe, de către titularii investiţiilor respective. 3. Anterior acţiunii de licitare a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, pentru care nu au fost emise repartiţii sau nu au fost încheiate precontracte ori contracte de vânzare-cumpărare, autorităţile publice locale vor stabili, prin protocoale, locuinţele care se vor trece fără plată - la terminarea acestora - în patrimoniul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne şi Serviciului Român de Informaţii, ca locuinţe de serviciu, potrivit prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992. B. Pentru terminarea şi darea în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie 1. În scopul realizării şi dării în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, consiliile judeţene şi Consiliul Local al Municipiului Bucureşti, în colaborare cu toate unităţile interesate, vor elabora şi aproba un program, după modelul cuprins în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, cu termene şi responsabilităţi care să permită garantarea continuării şi încheierii procesului investiţional la blocurile de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie. 2. Ministerul Finanţelor şi Banca Română pentru Dezvoltare - S.A., pentru a asigura derularea operaţiunilor, vor încheia o convenţie în care se vor stabili condiţiile de utilizare a depozitului, nivelul dobânzilor şi al comisioanelor practicate, precum şi obligaţiile părţilor. 3. Pe seama consiliilor judeţene şi a Consiliului Local al Municipiului Bucureşti se vor deschide, la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A., conturi distincte prin care se vor derula alimentările cu fonduri din depozitul constituit şi din alte surse precizate în aceste norme metodologice şi se vor efectua plăţi numai pe baza detaliilor la programul aprobat, prin care se vor stabili şi nominaliza blocurile de locuinţe a căror execuţie trebuie continuată şi încheiată, începând cu acele blocuri aflate în stadii foarte avansate de execuţie. Consiliile judeţene, pe baza înţelegerilor cu consiliile locale pe teritoriul cărora se afla locuinţe în diferite stadii de execuţie, vor repartiza acestora sumele necesare terminării lucrărilor la locuinţe. În acest scop, consiliile locale vor solicita sucursalelor din teritoriu ale Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A., deschiderea de conturi speciale în care vor primi alimentările cu fonduri şi din care vor efectua plăţi numai pentru continuarea şi terminarea lucrărilor la locuinţele care fac obiectul acestor norme metodologice. 4. În baza inventarierilor şi evaluărilor efectuate potrivit pct. 1 din Programul cu privire la realizarea şi darea în folosinţă a locuinţelor din cadrul blocurilor de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie, plăţile pe bază de acte justificative din conturile speciale care se vor deschide la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A. se vor efectua, prioritar, pentru: a) lucrările executate şi nedecontate şi rambursarea eventualelor credite bancare contractate de agenţii economici beneficiari ai investiţiilor de locuinţe, aflate în stadiu de finisaj foarte avansate sau finalizate, cu regăsirea în stadiile fizice realizate, ce vor fi certificate de respectivii beneficiari de investiţii; b) terminarea lucrărilor la blocurile de locuinţe cu structura închisă, în faza avansată de finisaj. În prima etapă se va asigura utilizarea integrală a depozitelor constituite iniţial pentru priorităţile de la lit. a) şi b). c) terminarea lucrărilor la blocurile de locuinţe cu structura închisă, în faza de început de finisaj, după plata lucrărilor executate şi nedecontate şi rambursarea eventualelor credite bancare contractate pentru aceste locuinţe. Alocarea sumelor se va face pentru fiecare bloc de locuinţe în parte, astfel încât să se asigure finalizarea lui cu încadrarea în plafonul valoric negociat pe baza de contract. La contractele încheiate între unităţile în a căror evidenţa sunt înregistrate blocurile de locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie şi agenţii economici constructori se vor adiţiona clauze speciale care vor prevedea: - termenul limită stabilit pentru recepţia definitivă a construcţiei şi care trebuie să aibă în vedere un ritm de lucru susţinut, cu asigurarea aprovizionării cu materiale, strict corelat cu ritmul execuţiei; - orice influenţe în costurile construcţiei ca rezultat al depăşirii termenelor limită de recepţie, în condiţii de inflaţie, vor fi suportate de constructor, beneficiarul având dreptul de a-l acţiona în justiţie; - verificarea la faţa locului de către inspectorii direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi ai Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A., în condiţiile stabilite prin convenţie, a stadiului fizic de realizare a construcţiilor finanţate din fondurile speciale, corelat cu plăţile efective şi cu prevederile din documentaţie; - verificarea situaţiilor de lucrări se va face de către diriginţii nominalizaţi pentru fiecare lucrare în parte de către regia autonomă sau societatea comercială beneficiară a fondurilor de investiţii. Decontarea lunară a lucrărilor executate se va face prin sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A. în urma verificării şi însuşirii de către diriginţi a situaţiilor de lucrări şi avizate de personalul de specialitate anume desemnat de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului din cadrul inspecţiilor de stat în construcţii de pe teritoriul judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti. Situaţiile de lucrări se vor întocmi în baza Ordinului nr. 197/D din 23 iulie 1990 al ministrului transporturilor, lucrărilor publice şi amenajării teritoriului. La terminarea şi recepţionarea lucrărilor, pe scări şi tronsoane, se vor prezenta de către constructor situaţiile de lucrări întocmite potrivit Ordinului nr. 74/D din 28 aprilie 1993 al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului. Orice abateri de la clauzele contractuale, concretizate în majorarea nejustificată a costurilor construcţiei, vor fi opozabile constructorului. În condiţiile în care, pe plan local, există situaţii deosebite în ceea ce priveşte problema locuinţelor,autorităţile publice judeţene şi cele ale municipiului Bucureşti, precum şi celelalte autorităţi publice locale pot hotărî includerea în priorităţile acestei etape şi a unor blocuri care se află cu structura în execuţie, condiţionat însă de asigurarea integrală a plăţilor pentru terminarea blocurilor de locuinţe cu structura închisă. Această speţă nu poate face însă obiectul utilizării depozitelor iniţiale. 5. Locuinţele finalizate în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 19/1994 se vor atribui de către autorităţile publice locale, cu respectarea precontractelor şi a contractelor încheiate, precum şi a repartiţiilor date de organele competente. 6. Agenţii economici sau autorităţile publice locale în ale căror evidenţe se află investiţiile respective vor acţiona astfel încât, o dată cu recepţia definitivă a locuinţelor, să dispună de următoarele informaţii: a) suma plătită de persoanele fizice, deţinătoare de contracte, precontracte sau repartiţii (avans din surse proprii sau împrumutate şi credite pe termen lung contractate cu Casa de Economii şi Consemnaţiuni sau plăţi integrale din surse proprii la preţul iniţial al locuinţei), stabilită pe bază de acte doveditoare: a^1) împrumutul contractat de către persoanele fizice deţinătoare de contracte, precontracte sau repartiţii pentru partea de locuinţe executată şi decontată, în baza prevederilor Legii nr. 85/1992; b) suma care se mai datorează de către persoanele fizice deţinătoare de contracte, precontracte sau repartiţii, fie ca diferenţă între costul definitiv al apartamentului şi suma poziţiilor de la lit. a) şi a^1) de mai sus, fie ca diferenţă între costul definitiv al apartamentului şi suma reprezentând avansul şi plata parţială făcute de persoanele fizice deţinătoare de repartiţii eliberate de către autorităţile locale competente; c) calitatea de salariat, ţăran sau pensionar a persoanei fizice beneficiare de contract, precontract sau repartiţie, dacă împreună cu membrii familiei nu au avut şi nu au în proprietate o locuinţă (prin familie se înţelege soţul şi soţia, cu sau fără copii în întreţinere); d) încadrarea celor care au solicitat locuinţe, pe bază de acte doveditoare, în una dintre următoarele categorii: d^1) tineri căsătoriţi care la data contractării, precontractării sau repartiţiei locuinţei au, fiecare, vârsta de până la 30 de ani; d^2) invalizi de gradul I şi II; d^3) handicapaţi; d^4) răniţi, precum şi familii şi părinţi ai celor decedaţi ca urmare a participării la victoria Revoluţiei din decembrie 1989; d^5) persoane şi familii care îşi schimbă domiciliul din oraşe la sate şi lucrează în agricultură sau silvicultură; d^6) personalul calificat din învăţământ şi sănătate care are sau îşi schimbă domiciliul la sate; d^7) persoane şi familii care îşi schimbă domiciliul dintr-un sat în alt sat pentru a lucra pământul pe care l-au primit conform Legii fondului funciar nr. 18/1991. 7. Autorităţile publice locale vor stabili şi vor aproba, o singură dată, pentru familiile sau persoanele care au fost încadrate în una dintre categoriile prevăzute la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice, cu excepţia celor prevăzute la lit. d^4), subvenţii de la bugetul de stat pentru realizarea locuinţelor proprietate personală cuprinse între 500.000 lei şi până la 30% din valoarea locuinţei la data emiterii repartiţiei, a încheierii precontractului sau a contractului de vânzare-cumpărare, în condiţiile prevederilor ultimului alineat de la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994. Persoanele fizice care, potrivit alin. 1, pot beneficia de subvenţii în sume fixe vor depune cereri pentru acordarea subvenţiilor respective la consiliile locale, care, după verificare, le vor înscrie în tabele nominale ce vor fi supuse spre aprobare comisiilor special constituite la nivelul consiliilor judeţene şi la Consiliul Local al Municipiului Bucureşti. Subvenţiile astfel stabilite se vor solicita în mod centralizat de către consiliile judeţene, respectiv de către Consiliul Local al Municipiului Bucureşti, Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului în al cărui buget sunt prevăzute fondurile corespunzătoare. Cererea de subvenţii se va face după modelul cuprins în anexa nr. 1 a) la prezentele norme metodologice. Pentru persoanele şi familiile prevăzute la lit. d^4), stabilite în baza Legii nr. 42/1990, la care se adaugă şi persoanele beneficiare de astfel de drepturi în baza Legii nr. 93/1992, subvenţiile în sume fixe se stabilesc, se aprobă şi se suportă de la bugetul de stat prin Subsecretariatul de Stat pentru Problemele Victimelor Revoluţiei, astfel încât acestea nu se includ în cererile care se vor transmite la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului. Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, în cadrul creditelor bugetare deschise în acest scop, va transmite consiliilor judeţene şi Consiliului Local al Municipiului Bucureşti subvenţiile cuvenite, care vor fi înregistrate în contul "Sume de mandat". În condiţiile în care sarcinile decurgând din Programul cu privire la realizarea şi darea în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie au fost descentralizate pe seama autorităţilor publice locale, consiliile judeţene şi Consiliul Local al Municipiului Bucureşti vor proceda la repartizarea subvenţiilor respective pe localităţi şi la virarea sumelor respective la dispoziţia consiliilor locale care, de asemenea, le vor înregistra în contul "Sume de mandat". Sumele stabilite şi aprobate pentru a fi acordate ca subvenţii persoanelor îndreptăţite, potrivit legii, se vor comunica de către autorităţile publice locale agenţilor economici care derulează investiţia, pentru a fi deduse din sumele care se mai datorează pentru locuinţele construite, determinate potrivit prevederilor de la pct. 6 lit. b). Întreaga subvenţie primită şi dedusă din sumele datorate de persoanele fizice, deţinătoare de contracte, precontracte sau repartiţii, va fi virată în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A. pe seama consiliilor judeţene, Consiliului Local al Municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale, reintregindu-se astfel fondurile avansate din depozitul constituit pentru realizarea programului de locuinţe. 8. Pentru sumele datorate de persoanele beneficiare de locuinţe, stabilite potrivit pct. 6 lit. b) şi care se vor diminua, după caz, cu subvenţiile în sume fixe acordate potrivit pct. 7, autorităţile publice locale sau agenţii economici în ale căror evidente sînt construcţiile de locuinţe care fac obiectul acestor reglementări vor încheia cu persoanele fizice, deţinătoare de contracte, precontracte sau repartiţii, contracte de împrumut sau de vânzare, după caz, după modelul cuprins în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice, cu respectarea următoarelor condiţii: a) împrumutul urmează să se ramburseze în termen de maximum 15 ani, în rate lunare; b) dobânda la împrumutul acordat va fi de 30% pe an şi se va suporta astfel: b^1) 15 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinţe din categoriile menţionate la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice, care au achitat un avans de minimum 10% din valoarea locuinţei la data contractării acesteia; b^2) 15 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinţe, salariaţi, ţărani şi pensionari care nu sunt cuprinşi în categoriile menţionate la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice şi care au achitat un avans de cel puţin 20% din valoarea locuinţei la data contractării acesteia. b^3) 18 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinţe, salariaţi, ţărani şi pensionari care nu sunt încadraţi la lit. b^1) şi b^2) de mai sus; b^4) diferenţele faţă de dobânda de referinţă de 30% se vor suporta din depozitul constituit potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 19/1994; b^5) nivelul dobânzilor menţionate la lit. b) şi b^1)-b^4) vor fi adaptate prin hotărâre a Guvernului în funcţie de evoluţia ratei dobânzilor; c) pentru nerambursarea la termen a împrumutului, precum şi pentru neplata dobânzii, beneficiarii de împrumuturi vor suporta penalităţile şi celelalte consecinţe prevăzute de dispoziţiile legale, care se vor înscrie în clauzele contractuale; d) dobânzile se vor calcula şi se vor încasa de la persoanele fizice beneficiare de locuinţe o dată cu ratele scadente la împrumuturile acordate; e) agenţii economici în a căror evidenţă se află investiţiile respective şi în a căror răspundere s-a preluat evidenţa, urmărirea şi încasarea ratelor la împrumuturile acordate şi a dobânzilor la împrumuturile respective, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de aceste operaţiuni, vor calcula un comision de 1% care se va aplica la suma încasată ca rată la împrumutul acordat, comision ce se reţine din dobânzile plătite de împrumutaţi; f) pentru dobânzile care se plătesc din bugetul de stat, agenţii economici în a căror evidenţă se află investiţiile vor stabili cuantumul lunar al acestora, pe care-l vor prezenta, cu viza de control financiar preventiv, până la data de 5 a fiecărei luni, consiliilor locale sau consiliilor judeţene şi Consiliului Local al Municipiului Bucureşti, în funcţie de subordonarea agentului economic în a cărui evidenţă se află investiţiile, după modelul cuprins în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice. Datele centralizate cu privire la dobânzile care se plătesc din bugetul de stat se vor transmite, până la data de 15 a fiecărei luni, prin grija consiliilor judeţene şi a Consiliului Local al Municipiului Bucureşti, după modelul cuprins în anexa nr. 2 a), la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, în bugetul căruia sunt prevăzute fondurile pentru suportarea acestor dobânzi. Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, în limita creditelor bugetare deschise în acest scop, va vira, până la data de 25 a fiecărei luni, contravaloarea tuturor dobânzilor, în contul special deschis la Banca Română pentru Dezvoltare - S.A., în vederea refacerii depozitului constituit. După efectuarea acestei virări, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului va confirma consiliilor judeţene şi Consiliului Local al Municipiului Bucureşti plata dobânzilor din bugetul de stat, aferente împrumuturilor acordate pentru locuinţe, care, la rândul lor, vor transmite agenţilor economici, în evidenţa cărora se află investiţia, confirmarea plăţii dobânzilor pentru a fi luate în evidentele privind derularea contractelor de împrumut; g) încasările din ratele la împrumuturile acordate, precum şi din dobânzile aferente acestor împrumuturi plătite de persoanele fizice, după deducerea comisionului care se reţine de către agentul economic în evidenţa căruia se află investiţia, se vor vira de fiecare agent economic, chenzinal, la data de 15 a fiecărei luni şi în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni, în contul special deschis la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A., în vederea refacerii depozitului iniţial constituit. 9. Autorităţile publice locale sau agenţii economici în evidenţa cărora se află investiţia, în a căror răspundere s-a preluat evidenţa, urmărirea şi încasarea ratelor la împrumuturile acordate, precum şi a dobânzilor la împrumuturile respective, până la data de 6 a fiecărei luni care urmează perioadei de execuţie, vor transmite la consiliul judeţean, respectiv la Consiliul Local al Municipiului Bucureşti, situaţia operaţiunilor efectuate pentru realizarea locuinţelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut după modelul cuprins în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. 10. Consiliile judeţene şi Consiliul Local al Municipiului Bucureşti, până la data de 10 a fiecărei luni, pe baza informaţiilor primite de la autorităţile publice locale sau agenţii economici potrivit pct. 9 şi a celor din extrasele de cont primite de la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A., vor transmite la Ministerul Finanţelor - Direcţia generală a bugetului de stat, la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului si, în mod corespunzător, la Banca Naţională a României situaţia prevăzută în modelul cuprins în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. 11. Banca Română pentru Dezvoltare - S.A. va asigura, prin sistemul propriu informaţional, transmiterea, la Ministerul Finanţelor - Direcţia generală a bugetului de stat - până la data de 10 a fiecărei luni, pentru perioada expirată, decontul care se va stabili pe baza de convenţie. Admiterea la plată a cheltuielilor pentru realizarea locuinţelor care fac obiectul acestor norme metodologice se face cu respectarea prevederilor din Convenţia anuală semnată între Ministerul Finanţelor şi Banca Română pentru Dezvoltare - S.A. 12. Depozitul constituit pentru realizarea locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie se va reconstitui, prin grija tuturor organelor implicate, prin virarea în conturile special deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A. a încasărilor provenite din: a) dobânda care se va bonifica de către Banca Română pentru Dezvoltare - S.A. la soldul depozitului respectiv; b) ratele încasate la împrumuturile pentru care autorităţile publice locale sau agenţii economici în a căror evidenţă se află investiţiile au încheiat contracte potrivit prevederilor Legii nr. 85/1992 şi celor de la cap. B pct. 8 din aceste norme metodologice; c) dobânzile plătite de împrumutaţi, diminuate cu comisioanele reţinute de agenţii economici în a căror evidenţă se află investiţiile, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 85/1992 şi de pct. 8 din aceste norme metodologice; d) dobânzile plătite din bugetul statului, ca protecţie socială, care se virează în depozitul constituit pentru realizarea de locuinţe; e) subvenţiile în sume fixe acordate din bugetul de stat, ca protecţie socială pentru construcţiile de locuinţe; f) contribuţia adusă de beneficiarii de locuinţe ca avans, în cazul persoanelor care nu au participat iniţial cu avansuri din surse proprii sau împrumutate, precum şi plăţi parţiale sau integrale făcute de beneficiarii de locuinţe care doresc să reducă împrumutul ori să nu contracteze împrumut pentru locuinţe; g) sumele nete obţinute din vânzarea la licitaţie a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, situate în blocurile de locuinţe terminate şi date în folosinţă; h) sumele nete obţinute din vânzarea la licitaţie a apartamentelor pentru care nu au fost încheiate precontracte ori contracte de vânzare-cumpărare cu populaţia, nu au fost repartizate prin comunicări oficiale populaţiei sau nu au fost încheiate protocoale de trecere ca locuinţe de serviciu potrivit prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992; i) ratele şi dobânzile încasate de la beneficiarii locuinţelor finalizate ca urmare a utilizării depozitului Băncii Naţionale a României. Sumele obţinute din licitaţiile care se vor organiza pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă şi pentru locuinţe vor fi virate după deducerea cheltuielilor ocazionate de organizarea licitaţiilor. Organizarea licitaţiilor, precum şi cheltuielile ocazionate de organizarea licitaţiilor se vor face cu respectarea reglementărilor legale în vigoare. 13. Pe măsură ce disponibilităţile existente în conturile special deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare - S.A. depăşesc nevoile de plăţi stabilite în ordinea de prioritate prevăzută la lit. B pct. 4 din prezentele norme metodologice, consiliile judeţene, Consiliul Local al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, după caz, vor dispune reluarea lucrărilor la blocurile de locuinţe care se află în stadiul de structură în execuţie - până la terminarea şi darea în folosinţă a acestora -, după care se va proceda la valorificarea acestora în aceleaşi condiţii, procesul urmând să continue cu locuinţele a căror execuţie este la fundaţie sau cota zero. 14. Autorităţile publice locale, în cadrul competenţelor conferite de prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 69/1991, pot aproba ca din locuinţele astfel realizate să reţina un număr de locuinţe, pentru a rezolva unele probleme sociale deosebite. Locuinţa socială este definită, în înţelesul prezentei metodologii, în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice. 15. Lucrările tehnico-edilitare, conexe ansamblurilor de locuinţe necesare punerii în funcţiune a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, se vor efectua corelat cu programul de realizare şi punere în funcţiune a locuinţelor, iar finanţarea se va asigura din sursele proprii ale beneficiarilor, din credite bancare angajate de agenţii economici şi din alocaţii de la bugetele locale, inclusiv pe seama transferurilor de la bugetul de stat destinate investiţiilor în infrastructură, conform prevederilor legii bugetare anuale. Pentru lucrările tehnico-edilitare ai căror beneficiari finali sunt agenţi economici, autorităţile publice locale, în condiţiile în care, pentru realizarea acestor lucrări, au contribuit cu fonduri din bugetele locale, vor încheia convenţii pentru recuperarea de la agenţii economici respectivi a sumelor astfel avansate; sumele încasate pe baza unor asemenea convenţii se vor face venit la bugetele locale ale unităţilor administrative pe a căror raza teritorială au fost realizate investiţiile respective. C. Construirea de locuinţe noi în vederea accesului la proprietate pentru ţinerii căsătoriţi şi celelalte categorii de persoane prevăzute de ordonanţă 1. Consiliile locale vor stabili măsurile necesare pentru luarea în evidenţa şi analiza solicitărilor de locuinţe noi pentru ţinerii căsătoriţi şi celelalte categorii de persoane prevăzute în art. 4 al Ordonanţei Guvernului nr. 19/1994. În acest scop vor stabili şi vor da publicităţii locul de primire a solicitărilor şi actele justificative necesare obţinerii facilităţilor prevăzute de această ordonanţă. 2. Solicitările privind construirea de locuinţe noi vor fi înregistrate în ordinea primirii acestora şi vor fi analizate de comisii sociale care se vor constitui în acest scop prin ordinul primarilor localităţilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti. În componenţa comisiei pot fi cooptaţi conducătorul direcţiei, respectiv al sectorului (serviciului) unde sunt primite şi înregistrate solicitările de locuinţe, un reprezentant al regiei autonome de administrare şi întreţinere a fondului locativ de stat, un reprezentant al direcţiei, respectiv al serviciului, care administrează fondurile de investiţii pentru construcţii de locuinţe care se realizează pe teritoriul judeţului, un reprezentant al direcţiei de muncă şi ocrotire socială din teritoriu, un reprezentant al consiliului local, precum şi doi reprezentanţi ai solicitanţilor, dintre care unul din rândul tineretului (desemnat de Ministerul Tineretului şi Sportului). 3. În urma analizei, comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale propuneri privind modul de soluţionare a cererilor primite, luând în considerare folosirea spaţiului locativ existent, vânzarea unor apartamente nerepartizate sau necontractate din cele finalizate în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 19/1994, precum şi construirea de locuinţe noi, cu prioritate pentru cei cu situaţii deosebite. La stabilirea ordinii de prioritate se va ţine seama de: - evaluarea disponibilităţilor de resurse financiare în depozitul constituit pentru realizarea de locuinţe după terminarea blocurilor de locuinţe aflate în diferite faze de execuţie, ţinând seama de sumele efective disponibile, precum şi de încasările care se vor realiza în continuare, pentru reconstituirea depozitului potrivit cap. B pct. 12; - condiţiile de locuit ale solicitanţilor; - numărul copiilor sau al altor persoane aflate în întreţinerea acestora; - starea sănătăţii soţilor sau a unor membri ai familiei care să impună o măsura de urgenţă; - suma disponibilă pentru plata avansului şi nivelul ratei lunare pe care solicitantul se angajează să o achite în vederea cumpărării apartamentului solicitat. Listele privind solicitările de locuinţe, precum şi hotărârile consiliilor locale în legătură cu acordarea priorităţilor vor fi date publicităţii prin afişare la un loc accesibil publicului. Contestaţiile cu privire la acordarea priorităţilor se vor adresa primarului, care le va soluţiona în termen de 15 zile de la primire. 4. Pentru realizarea unor construcţii noi de locuinţe, consiliile locale, în temeiul atribuţiilor ce le revin potrivit Legii nr. 69/1991, vor stabili şi vor da publicităţii numărul, structura, după mărime, confortul şi amplasamentul locuinţelor prevăzute să se construiască. Oferirea spre contractare a locuinţelor prezentate solicitanţilor se va face în ordinea înscrierii acestora în listele de priorităţi, aşa cum au fost aprobate de consiliile locale. Lista construcţiilor propuse să fie realizate, însoţită de tabelul ce cuprinde solicitanţii pentru construirea unei locuinţe în proprietate, se va înainta la consiliul judeţean în vederea obţinerii unui sprijin din bugetul de stat, în completarea depozitului constituit. 5. Prin ordin al preşedinţilor consiliilor judeţene şi, respectiv, al primarului general al Capitalei, care va fi emis în termen de 15 zile de la data primirii prezentelor norme metodologice, se vor înfiinţa pe lângă consiliile judeţene şi, respectiv, Consiliul Local al Municipiului Bucureşti, comisiile de analiză a cererilor de locuinţe care, după examinarea propunerilor făcute de consiliile municipale, orăşeneşti şi, respectiv, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, vor prezenta spre aprobare consiliilor judeţene, respectiv Consiliului Local al Municipiului Bucureşti, pentru fiecare localitate, propunerile de construcţii noi ce se vor începe din fondurile disponibile în depozite conform prevederilor art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994. 6. Construcţiile noi de locuinţe se vor realiza pe terenuri aflate în patrimoniul unităţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea planurilor urbanistice, legal aprobate, în zone destinate locuinţelor şi cu asigurarea utilităţilor şi a dotărilor necesare condiţiilor de locuire. 7. Autorităţile publice locale sau agenţii economici în a căror responsabilitate a fost încredinţată derularea investiţiilor vor încheia, la data constituirii fondurilor necesare şi aprobării începerii execuţiei, cu persoanele fizice, stabilite potrivit pct. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994, contracte de vânzare, cu plata în rate lunare potrivit prevederilor acestei ordonanţe. 8. Folosirea sumelor existente în depozitul constituit la nivelul fiecărei localităţi este de competenţa consiliilor locale respective care pot, pe măsura reîntregirii sumelor, să finanţeze în ordinea prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994 noi blocuri de locuinţe urmărind asigurarea fondurilor necesare terminării lucrărilor începute. La solicitarea sumelor, în completare de la bugetul de stat, pentru reconstituirea depozitelor, consiliile judeţene, respectiv Consiliul Local al Municipiului Bucureşti, vor justifica distinct sumele necesare pentru terminarea construcţiilor de locuinţe începute înainte de 1 ianuarie 1990 şi separat pentru construcţiile de locuinţe noi. 9. Subvenţia care se acordă conform prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994 se stabileşte în raport cu venitul mediu pe membru de familie, astfel: - 30% din valoarea locuinţei pentru venit mediu de până la 100 mii lei/persoană; - 20% din valoarea locuinţei pentru venit mediu cuprins între 101 mii lei şi 125 mii lei/persoană; - 10% din valoarea locuinţei pentru venit mediu cuprins între 126 mii lei şi 150 mii lei/persoană; - 500 mii lei din valoarea locuinţei pentru venit mediu care depăşeşte 150 mii lei/persoană. Valoarea locuinţei în raport cu care se stabileşte nivelul subvenţiei este cea corespunzătoare apartamentului echivalent ca număr de camere, suprafaţă, dotare şi finisare ce se realizează în blocurile de locuinţe finalizate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 391/1993. Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu Ministrul lucrărilor publice şi amenajării teritoriului, Marin Cristea ANEXA 1 PROGRAM cu privire la realizarea şi darea în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiectivele Execută Coordonează şi răspund Termene
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Încheierea inventarierii Agenţii economici în ale Consiliile judetene şi 30 de zile de la
blocurilor de locuinţe, precum căror evidenţe se află Consiliul Local al aprobarea Hotărârii
şi a lucrărilor investiţiile respective, Municipiului Bucureşti, Guvernului nr.
tehnico-edilitare aferente împreună cu constructorii precum şi consiliile locale 391/1993
acestora, aflate în diferite pe teritoriul cărora se
stadii de execuţie şi evaluarea află locuinţele, în
cheltuielilor necesare pentru colaborare cu Ministerul
terminare şi dare in folosinţă: Lucrărilor Publice şi
a) Ordinea de realizare Amenajării Teritoriului
- blocuri cu structura
închisă, în faza de
finisaj foarte avansat sau
finalizate şi cu lucrări
executate şi nedecontate,
precum şi credite bancare
contractate de agenţii
economici beneficiari ai
investiţiilor de locuinţe;
- blocuri cu structura
închisă, în faza de
finisaj avansat;
- blocuri cu structura
închisă, în faza de
început de finisaj;
- blocuri cu structura în
execuţie;
- blocuri la fundaţie sau cu
cota zero terminată;
b) În cadrul evaluării
preliminare a cheltuielilor
pentru terminarea lucrărilor se
vor evidenţia distinct, pe
structurile de la lit. a) de
mai sus
- cheltuielile aferente
terminării locuinţelor,
din care, dacă sunt
cazuri, cheltuieli pe bază
de situaţii definitive, de
lucrări rămase nedecontate
şi decontările efectuate
pe seama creditelor
bancare contractate în
acest scop de agenţii
economici beneficiari ai
locuinţelor:
- cheltuielile aferente
terminării spaţiilor cu
altă destinaţie decât
aceea de locuinţă, situate
în blocuri de locuinţe,
din care dacă sunt cazuri,
cheltuieli pe bază de
situaţii definitive de
lucrări rămase
nedecontate;
c) Pentru lucrările
tehnico-edilitare aferente
locuinţelor aflate în
diferite stadii de execuţie
se vor face evaluări
separate.
2. Analiza şi pregătirea tuturor Agenţii economici în ale Consiliile judeţene şi
informaţiilor referitoare la căror evidenţe se află Consiliul Local al
cheltuielile efectuate pentru investiţiile respective, Municipiului Bucureşti,
partea executată, pe baza împreună cu constructorii precum şi consiliile locale
cărora să se aplice prevederile pe teritoriul cărora se
Legii nr. 85/1992 (ţinând seama află locuinţele, în
de precizările de la cap. A din colaborare cu Ministerul
prezentele norme metodologice: Lucrărilor Publice şi
- lucrările se vor realiza Amenajării Teritoriului
pe structurile şi în
aceleaşi termene prevăzute
la pct. 1 din prezentul
program.
3. Constituirea depozitelor pe Direcţia generală a Departamentul bugetului de 5 zile de la
măsura creării resurselor, la trezoreriei şi Direcţia stat şi datoriei publice aprobarea Hotărârii
Banca Română pentru Dezvoltare generală a bugetului de din cadrul Ministerului Guvernului
- S.A., în scopul finanţării stat din cadrul Finanţelor, Direcţia nr. 391/1993
locuinţelor aflate în stadii Ministerului Finanţelor, generală de lucrări publice
finale de execuţie. în colaborare cu şi locuinţe din cadrul
Ministerul Lucrărilor Ministerului Lucrărilor
Publice şi Amenajării Publice şi Amenajării
Teritoriului şi Banca Teritoriului şi Banca
Naţională a României Naţională a României
4. Repartizarea sumelor Ministerul Finanţelor Idem 3 zile de la
constituite ca depozit pe prin Direcţia generală a alimentarea
judeţe, şi transmiterea acestei bugetului de stat şi depozitului
repartizări la Banca Română Direcţia generală a
pentru Dezvoltare - S.A. în trezoreriei, în
vederea virării sumelor în colaborare cu Ministerul
conturile speciale deschise pe Lucrărilor Publice şi
seama autorităţilor publice Amenajării Teritoriului
judeţene.
5. Repartizarea pe consilii locale Direcţia programe, Consiliile judeţene şi 3 zile de la
şi virarea în conturile prognoză şi buget-finanţe Consiliul Local al primirea în cont a
speciale deschise pe seama din cadrul Ministerului Municipiului Bucureşti sumei repartizate
acestora la sucursalele Băncii Finanţelor
Române pentru Dezvoltare - S.A.
(dacă local se decide astfel) a
sumelor necesare pentru
terminarea locuinţelor aflate
în diferite stadii de execuţie,
cu defalcare pe blocuri.
6. Formularea cererilor pentru Direcţia programe, Consiliile judeţene şi Până la data de 20
subvenţiile în sume fixe care prognoze şi buget-finanţe Consiliul Local al a fiecărei luni
se acordă din bugetul de stat din cadrul Ministerului Municipiului Bucureşti
potrivit formularului-anexa nr. Finanţelor
1 a) la prezentele norme
metodologice.
7. Solicitarea deschiderilor de Direcţia generală de Ministerul Lucrărilor Până la data de 25
credite pentru subvenţiile în lucrări publice şi Publice şi Amenajării a fiecărei luni
sume fixe la Ministerul locuinţe din cadrul Teritoriului
Finanţelor. Ministerului Lucrărilor
Publice şi Amenajării
Teritoriului
8. Virarea sumelor reprezentând Direcţia generală de Ministerul Lucrărilor În aceeaşi zi în
subvenţii în sume fixe - la lucrări publice şi Publice şi Amenajării care se aprobă
nivelul deschiderilor de locuinţe din cadrul Teritoriului Consiliile deschiderea de
credite aprobate la judeţe şi Ministerului Lucrărilor judeţene şi Consiliul Local credite
municipiul Bucureşti şi, unde Publice şi Amenajării al Municipiului Bucureşti
este cazul, de către acestea la Teritoriului Direcţia
consiliile locale pentru a fi programe, prognoze şi
înregistrate în contul "Sume de buget-finanţe din cadrul
mandat". Ministerului Finanţelor
9. Virarea sumelor reprezentând Direcţia programe, Consiliile judeţene şi Până în ultima zi
subvenţii în sume fixe din prognoze şi buget-finanţe Consiliul Local al lucrătoare din
contul "Sume de mandat" în din cadrul Ministerului Municipiului Bucureşti şi fiecare lună
conturile speciale deschise la Finanţelor consiliile locale, după caz
sucursalele Băncii Române
pentru Dezvoltare - S.A. şi
comunicarea acestor subvenţii
agenţilor economici beneficiari
ai investiţiilor.
10. Întocmirea şi transmiterea Agenţii economici în Directorul şi conducătorul Până la data de 5 a
situaţiei privind dobânzile evidenţa cărora se află organului financiar- fiecărei luni
stabilite a se plăti din investiţia de locuinţe contabil
bugetul de stat pentru
împrumuturile acordate
persoanelor fizice pentru
construcţii de locuinţe,
potrivit anexei nr. 2 la
prezentele norme metodologice.
11. Întocmirea şi transmiterea Direcţia programe, Consiliile judeţene şi Până la data de 15
situaţiei centralizate privind prognoze şi buget-finanţe Consiliul Local al a fiecărei luni
dobânzile stabilite a se plăti din cadrul Ministerului Municipiului Bucureşti
din bugetul de stat pentru Finanţelor
împrumuturile acordate
persoanelor fizice pentru
construcţii de locuinţe,
potrivit anexei nr. 2 a) la
prezentele norme metodologice.
12. Solicitarea deschiderilor de Direcţia generală de Ministerul Lucrărilor Până la data de 20
credite pentru dobânzile care lucrări publice şi Publice şi Amenajării a fiecărei luni
se plătesc din bugetul de stat locuinţe din cadrul Teritoriului
pentru locuinţe. Ministerului Lucrărilor
Publice şi Amenajării
Teritoriului
13. Virarea sumelor reprezentând Direcţia generală de Ministerul Lucrărilor În aceeaşi zi în
dobânzi care se plătesc din lucrări publice şi Publice şi Amenajării care se aprobă
bugetul de stat pentru locuinţe din cadrul Teritoriului deschiderea de
locuinţe, în limita Ministerului Lucrărilor credite
deschiderilor de credite Publice şi Amenajării
aprobate şi confirmarea acestor Teritoriului
virări către consiliile
judeţene şi Consiliul Local al
Municipiului Bucureşti.
14. Confirmarea catre agenţii Direcţia programe, Consiliile judeţene şi Până în ultima zi
economici în evidenţa cărora se prognoze şi buget-finanţe Consiliul Local al lucrătoare a
află investiţia de locuinţe a din cadrul Ministerului Municipiului Bucureşti fiecărei luni
plăţilor din bugetul de stat Finanţelor
dobănzilor pentru locuinţe.
15. Virarea în conturile speciale Agenţii economici în Directorul şi organul La data de 15 şi în
deschise la unităţile Băncii evidenţa cărora se află financiar-contabil ultima zi
Române pentru Dezvoltare - S.A. investiţiile de locuinţe lucrătoare din lună
a sumelor încasate drept rate
pentru împrumuturile acordate,
precum şi a dobânzilor
aferente acestor împrumuturi
plătite de persoanele fizice.
16. Transmiterea situaţiei lunare Agenţii economici în Directorul şi organul Până la data de 6 a
privind operaţiunile efectuate evidenţa cârora se află financiar-contabil fiecărei luni
pentru realizarea locuinţelor investiţiile de locuinţe
şi a celor din derularea
contractelor de împrumut,
potrivit anexei nr. 3 la
prezentele norme metodologice.
17. Transmiterea situaţiei lunare Direcţia programe, Consiliile judeţene şi Până la data de 10
privind rulajul contului prognoze şi buget-finanţe Consiliul Local al a fiecărei luni
special deschis pentru din cadrul Ministerului Municipiului Bucureşti
realizarea şi darea în Finanţelor
folosinţă a locuinţelor aflate
în diferite stadii de execuţie,
potrivit anexei nr. 4 la
prezentele norme metodologice.
18. Terminarea şi darea în Agenţii economici Consiliile judeţene, Potrivit
folosinţă a locuinţelor aflate constructori, precum şi Consiliul Local al programelor
în diferite stadii de execuţie agenţii economici în Municipiului Bucureşti şi stabilite şi
la data elaborării programului: evidenţa cărora se află consiliile locale, după caz aprobate pe plan
- blocuri de locuinţe cu investiţiile de locuinţe local
structura închisă, în faza
de finisaj foarte avansat
sau finalizate;
- blocuri de locuinţe cu
structura închisă, în faza
de finisaj avansat;
- blocuri de locuinţe cu
structura închisă, în faza
de început de finisaj;
- blocuri de locuinţe cu
structura în execuţie;
- blocuri de locuinţe la
fundaţie sau cu cota zero
terminată.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTĂ: Autorităţile publice locale sau agenţii economici în ale căror evidenţe sunt locuinţele aflate în diferite stadii de execuţie vor încheia contracte cu constructorii pentru terminarea şi darea în folosinţă a blocurilor de locuinţe, cu eşalonarea în timp a lucrărilor şi, în cazul agenţilor economici constructori, vor prezenta autorităţilor publice locale programe concrete şi detaliate, inclusiv pentru lucrările tehnico-edilitare necesare funcţionarii locuinţelor. Termenele care vor fi prevăzute în cadrul acestui punct din program sunt considerate ca limite maxime, putând fi devansate dacă pe plan local se vor asigură condiţiile materiale, financiare şi de forţa de muncă. Începerea unor noi construcţii de locuinţe, cu protecţia statului prin subvenţii în sume fixe şi facilităţi în plata dobânzilor, se va putea realiza pe baza prevederilor art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994. ANEXA 1 a) CONSILIUL JUDEŢEAN............... CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI CERERE de subvenţii în sume fixe, de la bugetul de stat, pentru construcţii de locuinţe
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Nr. Subvenţia totală: Subvenţia medie
crt. Categorii de beneficiari cazuri - mii lei - pe beneficiar
- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Tineri căsătoriţi care la data contractării,
precontractării sau repartiţiei locuinţei
au, fiecare, vârstă de până la 30 ani
2. Invalizi de gradul I si II
3. Handicapaţi
4. Persoane şi familii care îşi schimbă
domiciliul din oraşe la sate şi lucrează în
agricultură sau silvicultură
5. Personal calificat din învăţământ şi sănătate
care are sau îşi schimbă domiciliul la sate
6. Persoane sau familii care îşi schimbă
domiciliul dintr-un sat în alt sat pentru a
lucra pământul pe care l-au primit conform
Legii fondului funciar nr. 18/1991
TOTAL: ────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTĂ: Subvenţii în sume fixe se pot solicita pentru persoanele prevăzute la nr. crt 4, 5 şi 6 numai în condiţiile în care acestea au precontractat, contractat ori li s-au repartizat locuinţe aflate în diferite stadii de execuţie în satele în care îşi stabilesc (îşi schimbă) domiciliul. ANEXA 2 .......................*)--------- *) Agentul economic. SITUAŢIA dobânzilor stabilite a se plăti din bugetul de stat pentru împrumuturile acordate persoanelor fizice pentru construcţii de locuinţe, la finele lunii........ 199......
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele şi prenumele Dobânda lunară Dobânda totală Numărul Anul şi Anul şi
Nr. persoanei stabilită a stabilită a de luni luna din luna în
cazuri beneficiare de se plăti din se plăti din pentru care care se
împrumut pentru care bugetul de bugetul de care se începe încheie
statul contribuie la stat stat datorează plata plata
plata dobânzii - lei - - mii lei - dobânda dobânzii dobânzii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Persoane pentru care,
din bugetul de stat,
se suportă o dobândă
echivalentă cu 12
puncte procentuale la
împrumutul acordat
1.
2.
"
"
n
────────────────────────────────────────────
TOTAL 1: x x
────────────────────────────────────────────
B. Persoane pentru care,
din bugetul de stat,
se suportă o dobândă
echivalentă cu 15
puncte procentuale la
împrumutul acordat
1.
2.
"
"
n
────────────────────────────────────────────
TOTAL 2: x x
────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL: x x
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTĂ: Pentru fiecare din lunile care urmează, atât la lit. A, cât şi la lit. B, pe primul rând se va trece: - report din perioada anterioară, apoi, numerotarea cazurilor continuă de la numărul rămas din ultima reportare. ANEXA 2 a)
CONSILIUL JUDEŢEAN............
─────────────────────────────────────────
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
SITUAŢIA
dobânzilor stabilite a se plăti din bugetul de stat
pentru împrumuturile acordate persoanelor fizice
pentru construcţii de locuinţe, la finele
lunii ........ 199......
A. Pentru persoane pentru care, din bugetul de stat, se suportă o dobânda
echivalentă cu 12 puncte procentuale la împrumutul acordat
1. Număr de cazuri ...........contracte
2. Dobânda lunară stabilită a se plăti din bugetul de stat ..........mii lei
3. Dobânda totală stabilită a se plăti din bugetul de stat ..........mii lei
din care:
- anul 1993 ..........mii lei
- anul 1994 ..........mii lei
B. Pentru persoane pentru care, din bugetul de stat, se suportă o dobândă
echivalentă cu 15 puncte procentuală la împrumutul acordat
1. Număr de cazuri ....... contracte
2. Dobânda lunară stabilită a se plăti din bugetul de stat ..........mii lei
3. Dobânda totală stabilită a se plăti din bugetul de stat ..........mii lei
din care:
- anul 1993 ..........mii lei
- anul 1994 ..........mii lei
NOTĂ: Situaţia va fi actualizată lunar pe baza informaţiilor primite de la agenţii economici, conform anexei nr. 2 ANEXA 3 .........................*)---------- *) Autoritatea publică locală sau agentul economic. SITUAŢIA privind operaţiunile efectuate pentru realizarea locuinţelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut pentru locuinţe, la finele lunii......... 199 ........
- mii lei -
-------------
I. Operaţiuni efectuate pentru realizarea locuinţelor
1. Încasări din sumele virate de autorităţile publice locale
2. Plăţi pentru realizarea locuinţelor, din care pentru:
2.1 locuinţe cu structura închisă, în faza de finisaj foarte avansat sau
finalizate
2.2 locuinţe cu structura închisă, în faza avansată de finisaj
2.3 locuinţe cu structura închisă, în faza de început de finisaj
2.4 locuinţe cu structura în execuţie
2.5 locuinţe la fundaţie sau cu cota zero terminată
3. Disponibil (1-2)
II. Operaţiuni privind derularea contractelor de împrumut
- mii lei -
───────────────────────────────
Sume Sume virate pentru
încasate reconstituirea
depozitului
──────── ────────────────────
1. Rate la împrumuturile acordate *1)
2. Dobânzi plătite de populaţie la împrumuturile
acordate
3. Contribuţii aduse de beneficiarii de locuinţe
ca avans, plăţi parţiale sau integrale - după
punerea în aplicare a Legii nr. 85/1992 *2)
4. Sume obţinute din licitarea spaţiilor cu altă
destinaţie decât aceea de locuinţă *2)
5. Sume obţinute din licitarea locuinţelor
- mii lei -
-------------
III. Date informative
1. Restanţe la ratele scadente pentru împrumuturile acordate
2. Dobânzi restante la împrumuturile acordate populaţiei
3. Dobânzi scadente care se plătesc de stat la împrumuturile
acordate populaţiei
4. Dobânzi pentru care au fost primite confirmări că s-au
plătit din bugetul de stat
5. Subvenţii în sume fixe plătite din bugetul de stat
6. Comisionul reţinut de agenţii economici în a căror
evidenţă se află investiţia
7. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru
spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă
8. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru
locuinţe
Număr apartamente
-----------------
9. Locuinţe date în funcţiune,
din care :
9.1 peste program
9.2 sub program
-------------- *1) Sume încasate din care se deduc comisioanele (pct. 6 din date informative) *2) Sume încasate din care se deduc cheltuielile efectuate cu licitaţiile (pct. 6 şi 7, după caz, din datele informative). ANEXA 4
CONSILIUL JUDEŢEAN ........................
───────────────────────────────────────────
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
SITUAŢIA
rulajului contului special deschis pentru realizarea
şi darea în folosinţa a locuinţelor aflate în diferite
stadii de execuţie la finele lunii.......... 199.......
- mii lei -
-----------
I. RESURSE .................
1. Alimentări primite din depozitul constituit, inclusiv
din subvenţiile în sume fixe şi din dobânzile care se
plătesc de la bugetul de stat
2. Încasări din ratele scadente la împrumuturile acordate
3. Încasări din dobânzile plătite de populaţie la
împrumuturile acordate
4. Contribuţii aduse de beneficiarii de locuinţe ca avans,
plăţi parţiale sau integrale
5. Încasări nete din vânzarea la licitaţie a spaţiilor cu
alta destinaţie decât aceea de locuinţă
6. Încasări nete din vânzarea la licitaţie a locuinţelor
II. CHELTUIELI ...............
din care:
- locuinţe cu structura închisă, în faza de finisaj foarte
avansat sau terminate, dar nedecontate
- locuinţe cu structura închisă, în faza de finisaj avansat
- locuinţe cu structura închisă, în faza de început de finisaj
- locuinţe cu structura în execuţie
- locuinţe la fundaţie sau cu cota zero terminată
III. DISPONIBIL (I-II) ..............
Date informative:
1. Restante la ratele scadente la împrumuturile acordate
populaţiei
2. Dobânzi restante la împrumuturile acordate populaţiei
3. Dobânzi scadente care se plătesc de stat la împrumuturile
acordate populaţiei
4. Dobânzi pentru care au fost primite confirmări ca s-au
plătit din bugetul de stat
5. Subvenţii în sume fixe plătite din bugetul de stat
6. Comisionul reţinut de agenţii economici în evidenta
cărora se află investiţia
7. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru
spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă
8. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor
pentru locuinţe
Număr apartamente
------------------
9. Locuinţe date în funcţiune,
din care :
9.1 peste program
9.2 sub program
NOTĂ: La raportarile pe structurile de la cap. II "Cheltuieli" se vor avea în vedere stadiile de execuţie la data reluarii procesului investitional în baza Hotărârii Guvernului nr. 391/1993. ANEXA 5 CONTRACT DE ÎMPRUMUT
Nr. .......... din.......... 199......
Între ..........................*), reprezentat prin ........................
.., pe de o parte, şi ..............., născut în ..............., judeţul .....
...., la data de .............., fiul lui .......... şi al ................,
cu domiciliul în ............. str. ............ nr. ......., blocul ........,
scara..., etajul..., apartamentul....., posesor al buletinului de identitate
seria ..... nr. ....., eliberat de ................, în ............, pe
de alta parte, a intervenit următorul contract de împrumut:
1. ................*), pe baza resurselor avansate temporar de către stat în
vederea realizării şi punerii în funcţiune a locuinţelor aflate în diferite
stadii de execuţie, acordă beneficiarului ............. un împrumut de lei ....
....., pe termen de ...... ani, cu o dobânda de 30% pe an, care se suportă
astfel:
15%
de către beneficiarul împrumutului;
18%
15%
din bugetul de stat.
12%
Rata curentă la împrumut de ....... lei + dobânda curentă datorată de
beneficiarul de împrumut de ..... lei = ......... lei.
Rata ultimă la împrumut de ..........lei + dobânda ultimă datorată de
beneficiarul de împrumut de ....... lei = ........ lei.
2. Împrumutul acordat, precum şi dobânda, stabilite în rate lunare de .....
lei, se vor reţine pe statul de plată de către unitatea la care beneficiarul
de împrumut are de încasat drepturi băneşti, începând cu luna....... 199.....
şi până în luna ....... anul.......
Pentru perioada de timp cât beneficiarul de împrumut nu are de încasat
drepturi băneşti, rata lunară în suma de ..... lei se achită prin băncile
comerciale sau Casa de Economii şi Consemnaţiuni în contul nr. .... al
...........*), ori direct la casieria .....................*).
Ca alternativă:
Achitarea împrumutului, precum şi a dobânzilor aferente se face în
următoarele condiţii:
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
3. Neplata la termenul de scadenţă a 6 rate atrage executarea silită asupra
locuinţei şi evacuarea deţinătorilor acesteia. Executarea silită se face în
baza prezentului contract care are valoare de înscris autentic şi constituie
titlu executoriu.
4. Pentru nerambursarea la scadenţă a împrumutului se aplică penalităţile
prevăzute de reglementările în vigoare pentru sumele datorate bugetului de
stat.
5. Alte clauze **)
- nivelul dobânzilor prevăzute în prezentul contract se modifică în funcţie
de evoluţia ratei dobânzilor, conform reglementărilor art. 5 pct. 2 alin. 3
din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994, pe baza de hotărâri ale Guvernului.
-
-
-
6. Până la restituirea integrală a sumelor se instituie ipoteca asupra
locuinţei.
Înstrăinarea prin acte între vii, în decurs de 10 ani, a locuinţelor pentru
realizarea cărora s-au acordat subvenţii se face numai după restituirea
integrală a sumelor datorate şi pe baza dovezii depunerii integrale a
contravalorii sumelor obţinute ca subvenţii de la bugetul de stat, potrivit art.
4 şi 5, în depozitul constituit potrivit prevederilor din Ordonanţa Guvernului
nr. 19/1994.
Încheiat la data de ........, in...... exemplare, din care ...... exemplare
au fost înaintate beneficiarului de împrumut.
.......................*) Beneficiarul de împrumut,
Director, Organul financiar-contabil, Garantul,
NOTĂ:
La contract se anexează declaraţia garantului.
--------- *) Autoritatea publică locală sau agentul economic desemnat de autoritatea publică locală. **) Convenite între părţi pentru a asigura garantarea rambursarii împrumutului. ANEXA 6 LOCUINŢA SOCIALĂ 1. În practica internaţionala locuinţa socială este definită ca parte componentă a politicii de locuire, iar la definirea acesteia se au în vedere atât forma de proprietate, cât şi modul de finanţare în scopul realizării ei. Rezultă, de asemenea, că locuinţa socială poate fi în proprietatea unor autorităţi publice locale, a unor organizaţii nonprofit sau chiar a unor unităţi ale cooperaţiei. Astfel de locuinţe sunt, de regulă, închiriate unor persoane, familii a căror situaţie economică şi socială nu le permite să realizeze o locuinţă în proprietate personală şi nici chiar sa deţină o locuinţă în calitate de chiriaşi, în condiţiile nivelului unei chirii care se stabileşte de piaţă, în funcţie de cerere şi ofertă, localitate şi, în cadrul acesteia, zona în care este situată locuinţa, mărime, grad de confort etc. 2. Având în vedere că locuinţele care fac obiectul acestor norme metodologice, ca locuinţe sociale, se realizează din fondurile statului ori ale autorităţilor publice locale, trebuie să vizeze acele familii sau persoane care nu pot să realizeze o locuinţă proprietate personală datorită situaţiei financiare precare, dar care, din veniturile pe care le obţin, pot să asigure plata chiriei - protejate de stat -, precum şi a cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a locuinţei. De aceea locuinţa socială trebuie să aibă în vedere unele standarde legate de mărimea acesteia corelată cu situaţia numerică a familiei, zona în care este situata, gradul de dotare şi costul acesteia. Locuinţa socială, prin definiţia sa, nu poate fi schimbată, instrăinată, subînchiriată decât în condiţiile stabilite de proprietar şi aduse la cunoştinţa persoanei care o deţine, în calitate de chiriaş, prin clauzele prevăzute în contractul de închiriere. -------------