Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE nr. 17 din 6 decembrie 1995  privind autorizarea si raportarea imprumuturilor si creditelor externe, fara garantia statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. 17 din 6 decembrie 1995 privind autorizarea si raportarea imprumuturilor si creditelor externe, fara garantia statului

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 295 din 21 decembrie 1995

    Prezentele norme metodologice sînt emise în baza prevederilor art. 32 şi art. 33 lit. b) şi g) din Legea nr. 34/1991 privind Statutul Băncii Naţionale a României şi ale art. 31 şi 34 din Legea nr. 33/1991 privind activitatea bancară, ţinînd seama, totodată, şi de necesitatea corelării cu prevederile Normelor metodologice nr. 8.904/1994 de aplicare a Legii nr. 91/1993 privind datoria publica, emise de Ministerul Finanţelor şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 11 din 23 ianuarie 1995.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    1. În vederea exercitării atribuţiilor rezultate din prevederile art. 32 din Legea nr. 34/1991 şi ale cap. III art. 13 din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 7/1994 privind efectuarea operaţiunilor valutare, Banca Naţionala a României organizează activitatea de autorizare şi raportare a împrumuturilor şi creditelor externe fără garanţia statului.
    2. Prin împrumuturi şi credite externe fără garanţia statului, în sensul prezentelor norme metodologice, se înţelege împrumuturile, creditele şi operaţiunile de leasing pe termen mijlociu şi lung, altele decât cele care fac parte din datoria publica externa, asa cum sînt stabilite prin Legea nr. 91/1993 privind datoria publica, contractate în nume propriu de către persoane juridice rezidente de la persoane juridice si/sau fizice nerezidente, şi care au termen de rambursare mai mare de un an. Aceste angajamente reprezintă datoria externa privată, componenta a datoriei externe totale a României.

    CAP. II
    Procedura de autorizare

    3. Contractarea oricărui angajament de natura datoriei externe private reprezintă operaţiunea valutară de cont financiar şi de capital şi se efectuează cu autorizarea Băncii Naţionale a României - Direcţia reglementare şi supraveghere valutară din cadrul Direcţiei generale operaţiuni monetare, valutare şi de credit - în conformitate cu prevederile art. 2 lit. b) din anexa nr. 2 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 7/1994 privind efectuarea operaţiunilor valutare.
    În cadrul angajamentelor externe supuse autorizării Băncii Naţionale a României, în conformitate cu prevederile regulamentului valutar, se cuprind şi convenţiile-cadru privind deschiderea de linii de finanţare externa.
    4. Pentru situaţiile în care, în cadrul unui contract care reglementează un angajament extern de natura datoriei private, sunt nominalizaţi doi sau mai mulţi împrumutaţi (debitori), responsabilul pentru efectuarea procedurilor de autorizare este persoana juridică rezidenţă desemnată ca administrator de împrumut.
    5. În termen de maximum 7 zile lucrătoare de la primirea solicitării de autorizare, împreună cu documentaţia prevăzută la art. 2 lit. b) din anexa nr. 2 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 7/1994 privind efectuarea operaţiunilor valutare şi cu formularele nr. 1, 1A) şi 1B) prevăzute în prezentele norme metodologice, Direcţia reglementare şi supraveghere valutară din cadrul Direcţiei generale operaţiuni monetare, valutare şi de credit din Banca Naţionala a României va comunica în scris solicitantului autorizarea operaţiunii respective, cu menţionarea numărului din Registrul datoriei externe private ce se instituie prin prezentele norme metodologice la Direcţia balanţe valutare din cadrul Direcţiei generale politica monetara şi valutară.
    6. Contractele din care deriva angajamente de natura datoriei externe private devin operaţionale după autorizarea lor de către Banca Naţionala a României.

    CAP. III
    Procedura de raportare

    7. Rezidentii care contractează angajamente de natura datoriei externe private vor completa formularele prezentate în anexele la prezentele norme metodologice, pe care le vor transmite Băncii Naţionala a României împreună cu documentele pentru autorizare, iar apoi, ca raportari lunare la Direcţia balanţe valutare din cadrul Direcţiei generale politica monetara şi valutară.
    În cazul convenţiilor-cadru pentru deschiderea liniilor de finanţare externa, se vor raporta numai contractele ferme de credit încheiate şi încadrate în aceste convenţii.
    Pentru angajamentele externe de natura datoriei private, în care sunt nominalizaţi doi sau mai mulţi împrumutaţi (debitori), responsabilul pentru efectuarea procedurilor de raportare este persoana juridică rezidenţă desemnată ca administrator de împrumut.
    Formularele de raportare sunt descrise în continuare:
    Formularul nr. 1 - Raport privind împrumuturile/creditele primite pe termen mediu şi lung
    - termen de raportare: o singura data, împreună cu documentele necesare pentru obţinerea autorizării;
    Formularul nr. 1A) - Scadentarul estimativ al tragerilor şi al plăţilor de capital
    - termen de raportare: împreună cu Formularul nr. 1, apoi ori de câte ori intervin modificări în scadentarele de trageri si/sau rambursări;
    Formularul nr. 1B) - Scadentarul estimativ al plăţilor de dobânzi şi comisioane
    - termen de raportare: împreună cu Formularul nr. 1, apoi ori de câte ori intervin modificări în scadentarele dobânzilor si/sau comisioanelor, precum şi în orice alte elemente referitoare la acestea;
    Formularul nr. 2 - Situaţia împrumutului/creditului la data de ......
    - termen de raportare: lunar, în maximum 10 zile de la încheierea lunii de raportare;
    Formularul nr. 2A) - Situaţia împrumutului/creditului la data de ......
    (se va utiliza în cazul în care pentru fiecare tragere exista câte o schema de rambursare)
    - termen de raportare: lunar, în maximum 10 zile de la încheierea lunii de raportare.

    NOTA:
    Formularele nr. 2 şi 2A) se exclud reciproc din procedura de raportare, după cum împrumutul/creditul (indiferent de numărul tragerilor) are o schema unica de rambursare (se utilizează Formularul nr. 2) sau câte o schema de rambursare pentru fiecare tragere (se utilizează Formularul nr. 2A).

    Primele raportari se vor face astfel:
    a) pentru perioada până la 31 decembrie 1993, raportarea se face cumulat pentru fiecare credit, astfel: total trageri, total rambursări, total dobânzi, total comisioane;
    b) pentru anul 1994 şi pentru perioada din anul 1995 de până la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, raportarea se va face detaliat, tranzacţie cu tranzacţie, conform formularelor anexate.
    Pentru angajamentele de natura datoriei externe private contractate înainte de intrarea în vigoare a Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 7/1994 privind efectuarea operaţiunilor valutare, la solicitarea persoanelor juridice respective, Banca Naţionala a României va comunica numărul alocat pentru fiecare credit în Registrul datoriei externe private.
    Pentru contractele autorizate de Banca Naţionala a României se va comunica direct numărul atribuit în Registrul datoriei externe private.
    7. Completarea formularelor se va face cu respectarea stricta a machetelor şi a instrucţiunilor de completare, fără prescurtări sau iniţiale.
    Raportarea se va face separat pentru fiecare împrumut, cu specificarea numărului atribuit în Registrul datoriei externe private.
    Formularele vor fi completate în concordanta cu prevederile din contractele de împrumut/credit, cu datele din evidenta proprie a beneficiarilor sau cu alte documente legale referitoare la împrumuturile/creditele care fac obiectul raportarii.
    8. Datele individuale privind angajamentele de natura datoriei externe private au caracter confidenţial, potrivit prevederilor art. 57 din Legea nr. 34/1991 privind Statutul Băncii Naţionale a României.
    9. Societăţile bancare vor efectua plăţile în contul angajamentelor reprezentind datoria externa publica, contractată sau garantată de stat, precum şi cele aferente datoriei externe private, cu menţionarea numărului din Registrul datoriei publice si, respectiv, din Registrul datoriei externe private, inclusiv pentru cazurile când lichidarea obligaţiilor se efectuează prin exporturi de bunuri şi servicii.
    10. Persoanele juridice rezidente, autorizate sa deţină conturi în străinătate, din care efectuează plati directe în contul angajamentelor de natura datoriei publice externe si/sau datoriei externe private, vor menţiona în mod expres acest lucru în raportarile periodice ce se transmit Băncii Naţionale a României.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    11. Persoanele juridice rezidente care contractează angajamente de natura datoriei externe private au obligaţia de a transmite Băncii Naţionale a României - Direcţia balanţe valutare din cadrul Direcţiei generale politica monetara şi valutară - informaţiile solicitate în condiţiile şi la termenele prevăzute în prezentele norme metodologice.
    12. Banca Naţionala a României împreună cu Ministerul Finanţelor înregistrează, urmăresc şi administrează datoria externa a României, în cadrul unei strategii comune, în conformitate cu programele de dezvoltare economico-socială aprobate, ţinând seama de capacitatea de plata a tarii şi de necesitatea asigurării echilibrului balanţei de plati externe.
    13. Banca Naţionala a României împreună cu Ministerul Finanţelor informează periodic Parlamentul şi Guvernul României asupra situaţiei datoriei externe şi transmit organismelor financiare internaţionale date statistice privind datoria externa a tarii, în conformitate cu obligaţiile ce decurg din calitatea României de membru al acestor instituţii.
    14. Prezentele norme metodologice completează şi modifica, în mod corespunzător, prevederile anexei nr. 2 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 7/1994 privind efectuarea operaţiunilor valutare.


           GUVERNATORUL BĂNCII NAŢIONALE A ROMÂNIEI,
                       MUGUR ISĂRESCU

    Bucureşti, 6 decembrie 1995.
    Nr. 17.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FORMULARUL Nr. 1 │
│ │
│ RAPORT PRIVIND ÎMPRUMUTURILE/CREDITELE PRIMITE │
│ PE TERMEN MEDIU ŞI LUNG │
│ │
│ Persoana juridică rezidenţă raportoare ..................................... │
│ Descrierea împrumutului/creditului │
│ │
│ Împrumutător/creditor ........................ Ţara ........................ │
│ Data semnării ................... │
│ Data intrării în vigoare .......... Data estimativă a ultimei trageri ...... │
│ Numărul de referinţă al băncii împrumutătoare .............................. │
│ Suma împrumutului/creditului ............................................... │
│ Valuta de contract ................................. │
│ Obiectul împrumutului/creditului ........................................... │
│ Categoria beneficiarului final: [] regie autonomă (R.A); [] societate pe │
│ acţiuni (S.A.); [] societate cu răspundere limitată (S.R.L.) ............... │
│ Sectorul economic de destinaţie ............................................ │
│ Pentru creditele furnizor, se completează numele garantului tranzacţiei din │
│ partea creditorului ....................................................... │
│ Numele persoanei care poate fi contactată pentru informaţii ulterioare: │
│ │
│ Nume: ........................ Funcţie: ....................... │
│ Adresa: ...................... Telefon: ....................... │
│ Fax: ......................... Telex: ......................... │
│ │
│ Data .................... Semnătura, │
│ Nume: ............................ │
│ Funcţie: ......................... │
│ Adresa: .......................... │
│ Telefon: ......................... │
│ Fax: ............................. │
│ ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ Se completează de către Banca Naţionala a României: │ │
│ │ Data primirii: ........................ │ │
│ │ Numărul contractului de împrumut/credit: ....................... │ │
│ │ (din Registrul datoriei externe private) │ │
│ └───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ │
│ Anexe: Contractul de împrumut/credit │
│ Scadentarul serviciului împrumutului/creditului (plăţi de rate de │
│ capital, rate de dobînda, alte speze) │
│ Scadentarul estimativ al tragerilor │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                    FORMULARUL Nr. 1
                    Modul de completare

    Formularul nr. 1 "Raport privind împrumuturile/creditele primite pe termen mediu şi lung" se întocmeşte şi se raportează o singura data, împreună cu celelalte documente necesare autorizării, având următoarele anexe:
    - contractul de împrumut/credit;
    - scadentarul serviciului împrumutului/creditului (plăţi de rate de capital, de dobânzi, alte speze);
    - scadentarul estimativ al tragerilor.
    Persoana juridică rezidenţă raportoare: se înscrie denumirea completa a persoanei juridice rezidente care raportează împrumutul/creditul.
    Descrierea împrumutului/creditului: conţine informaţii generale referitoare la împrumut/credit.
    Împrumutător/creditor: se înscrie denumirea împrumutătorului/creditorului. Dacă este un grup de bănci, se va indica acest fapt, precum şi numele băncii conducătoare (principale).
    Ţara: se va înscrie ţara de reşedinţa a împrumutătorului/creditorului. Pentru împrumuturile cu mai mulţi creditori localizati în ţări diferite, se va înscrie cuvîntul multiple. În cazul împrumuturilor de la organisme internaţionale, se va înscrie doar denumirea acestora.
    Data semnării: se va înscrie data la care a fost semnat contractul de împrumut/credit.
    Data intrării în vigoare: se va înscrie data intrării în vigoare a contractului de împrumut/credit comunicată de instituţia creditoare.
    Data estimativă a ultimei trageri: se va înscrie data estimativă a ultimei trageri prevăzute în contractul de împrumut/credit. În cazul când aceasta nu este prevăzută în contract se va trece data primei rambursări.
    Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare: se va înscrie numărul de referinţa al contractului de împrumut/credit dat de instituţia creditoare, în cazul în care acest număr exista şi este comunicat debitorului.
    Suma împrumutului/creditului: se completează suma exactă, la nivel de unităţi şi zecimale, asa cum este prevăzută în contractul de împrumut/credit.
    Valuta de contract: se va înscrie valuta în care se va acorda împrumutul/creditul, asa cum este prevăzută în contractul de împrumut/credit. În cazul în care rambursarea se va efectua în alta valuta, se va menţiona şi aceasta valuta.
    Obiectul împrumutului/creditului: se va înscrie scopul pentru care a fost contractat creditul: finanţarea de proiecte (investiţii noi, retehnologizare, modernizare, dezvoltare); importuri; reimprumut; împrumut financiar; refinantarea/reorganizarea datoriei externe; finanţarea de consultanţa; finanţarea de asistenta tehnica; finanţarea de acţiuni de pregătire a personalului; cumpărarea de acţiuni; majorarea capitalului propriu; leasing financiar; finanţarea de reparaţii; scopuri multiple; altele.
    Categoria beneficiarului final: se va înscrie între paranteze semnul X în dreptul categoriei corespunzătoare a beneficiarului final, în cazul liniilor de finanţare contractate de societăţile bancare.
    Sectorul economic de destinaţie: se va înscrie sectorul din economie căruia ii este destinat împrumutul/creditul.
    În urma autorizării, Banca Naţionala a României va returna persoanei juridice rezidente raportoare o copie de pe Formularul nr. 1 transmis de aceasta, având înscris numărul din Registrul datoriei externe private.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FORMULARUL Nr. 1A) │
│ │
│ SCADENŢARUL ESTIMATIV AL TRAGERILOR ŞI AL PLĂŢILOR DE CAPITAL │
│ │
│ Persoana juridică rezidentă raportoare ..................................... │
│ │
│ Împrumutător/creditor .......................... Ţara ...................... │
│ Data semnării .................... │
│ Data estimativă a ultimei trageri .......................................... │
│ Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare .............................. │
│ Suma împrumutului/creditului (în valuta de contract) ....................... │
│ Numărul contractului de împrumut/credit .................................... │
│ (din Registrul datoriei externe private) │
│ │
│ 1. Trageri: │
│ a) [] pentru întreaga suma a creditului exista o singura schema de │
│ amortizare │
│ b) [] pentru fiecare tragere există câte o schemă de rambursare │
│ În cazul "b)" se raportează lunar câte un formular nr. 1A), 1B) şi 2A) │
│ pentru fiecare tragere │
│ │
│ Scadenţarul estimativ al tragerilor pe următoarele trimestre calendaristice: │
│ Anul curent T1: .................. T2: ................... │
│ T3: .................. T4: ................... │
│ Anul următor T1: .................. T2: ................... │
│ T3: .................. T4: ................... │
│ Anul următor T1: .................. T2: ................... │
│ T3: .................. T4: ................... │
│ Scadenţarul estimativ anual al tragerilor pentru perioada rămasă: │
│ 199...: .......................... │
│ 199...: .......................... │
│ 199...: .......................... │
│ 199...: .......................... │
│ 199...: .......................... │
│ 199...: .......................... │
│ Suma cumulată a tragerilor la data de 31 decembrie 1993: ................... │
│ │
│ 2. Rate de capital: │
│ Atenţie: sumele se completează exact (la nivel de unităţi şi zecimale) │
│ a) Scadenta: │
│ - prima rambursare: - data: .......... - suma: ............. │
│ - a doua rambursare: - data: .......... - suma: ............. │
│ - ultima rambursare: - data: .......... - suma: ............. │
│ b) Periodicitatea rambursarilor: [] - lunar │
│ [] - trimestrial │
│ [] - semestrial │
│ [] - anual │
│ [] - fără periodicitate (se dau │
│ explicaţii) │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ c) Situaţia cumulată în anul curent: │
│ - rambursare în anul curent: - data: .......... - suma: ............ │
│ - rambursare în anul curent: - data: .......... - suma: ............ │
│ - rambursare în anul curent: - data: .......... - suma: ............ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                     FORMULARUL Nr. 1A)
                     Modul de completare

    Formularul nr. 1A): "Scadentarul estimativ al tragerilor şi al plăţilor de capital" se întocmeşte şi se raportează împreună cu Formularul nr. 1, apoi ori de câte ori intervin modificări în scadentarele de trageri si/sau rambursări.
    Persoana juridică rezidenţă raportoare: se înscrie denumirea completa a persoanei juridice rezidente raportoare care raportează împrumutul/creditul.
    Împrumutător/creditor: se înscrie denumirea împrumutătorului/creditorului. Dacă este un grup de bănci, se va indica acest fapt, precum şi numele băncii conducătoare (principale).
    Ţara: se va înscrie ţara de reşedinţă a împrumutătorului/creditorului. Pentru împrumuturile cu mai mulţi creditori localizati în tari diferite, se va înscrie cuvîntul multiple. În cazul împrumuturilor de la organisme internaţionale se va înscrie doar denumirea acestora.
    Data semnării: se va înscrie data la care a fost semnat contractul de împrumut/credit.
    Data estimativă a ultimei trageri: se va înscrie data estimativă a ultimei trageri prevăzute în contractul de împrumut/credit. În cazul în care aceasta nu este prevăzută în contract, se va trece data primei rambursări.
    Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare: se va înscrie numărul de referinţa al contractului de împrumut/credit dat de instituţia creditoare, în cazul în care acest număr exista şi este comunicat debitorului.
    Suma împrumutului/creditului: se completează suma exactă, la nivel de unităţi şi zecimale, asa cum este prevăzută în contractul de împrumut/credit.
    Trageri: se va bifa una dintre variantele a) sau b).
    Numărul contractului de împrumut/credit (din Registrul datoriei externe private): se completează numărul contractului de împrumut/credit din Registrul datoriei externe private, comunicat beneficiarului de împrumut/credit pe copia de pe Formularul nr. 1 primită în urma autorizării împrumutului/creditului.
    Scadenţarul estimativ al tragerilor pe următoarele trimestre calendaristice: se vor înscrie valorile trimestriale totale pe anul în curs şi pentru următorii doi ani.
    Scadenţarul estimativ anual al tragerilor pentru perioada rămasă: se vor înscrie valorile anuale totale pentru perioada rămasă până la data estimativă a ultimei trageri comunicate în Formularul nr. 1.
    Suma cumulată a tragerilor la data de 31 decembrie 1993: se completează conform precizărilor din prezentele norme metodologice, cap. III pct. 7 alin. 5.
    Rate de capital: se va completa informaţia necesară procesului de monitorizare a datoriei externe, cu sumele exacte la nivel de unităţi şi zecimale, după cum urmează:
    a) Scadenta: se vor completa datele calendaristice şi sumele exacte aferente primei rambursări, celei de-a doua şi ultimei rambursări.
    b) Periodicitatea rambursarilor: se va bifa una dintre variantele expuse în formular, iar în cazul lipsei periodicitatii se vor da explicaţii (de exemplu: creditul se rambursează integral, într-o singură rată, la data de .... etc.)
    c) Situaţia cumulată în anul curent: pentru prima raportare se vor înscrie datele calendaristice şi sumele exacte ale rambursarilor efectuate în anul 1994 şi ale celor efectuate în anul 1995, până la data emiterii prezentelor norme metodologice. În cazul insuficienţei spaţiului rezervat în Formularul nr. 1A), pentru prezentarea acestei informaţii, se va adauga la raportare o fila simpla format A4 pe care se va preciza: "Continuare la Formularul nr. 1A) - Situaţia cumulată a rambursarilor în anul curent". Completarea acestei rubrici este obligatorie la prima raportare.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FORMULARUL Nr. 1B) │
│ │
│ SCADENŢARUL ESTIMATIV AL PLĂŢILOR DE DOBÎNZI ŞI COMISIOANE │
│ │
│ Persoana juridică rezidenţă raportoare ..................................... │
│ │
│ Împrumutător/creditor ...................... Ţara ......................... │
│ Data semnării ................... │
│ Data estimativă a ultimei trageri .......................................... │
│ Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare .............................. │
│ Suma împrumutului/creditului (în valuta de contract) ....................... │
│ Numărul contractului de împrumut/credit .................................... │
│ (din Registrul datoriei externe private) │
│ │
│ A. TIPUL DOBÂNZILOR ŞI AL COMISIOANELOR │
│ Dobânda (marcaţi cu X): │
│ - fixa [] rata (%): │
│ - variabilă [] tipul: rata 1(%): interval: - prima dată: - ultima dată: │
│ rata 2(%): interval: - prima dată: - ultima dată: │
│ rata 3(%): interval: - prima dată: - ultima dată: │
│ - flotantă [] tipul: marja (%): │
│ Atenţie! Pentru rata variabilă, noţiunea interval semnifică perioada de │
│ aplicabilitate a ratei respective. │
│ Baza de calcul al dobânzii: [] 360 de zile/an [] 365 de zile/an │
│ [] nr. exact de zile/luna [] 30 de zile/lună │
│ Comision de administrare (%): .................... │
│ Comision de angajare (%): ........................ │
│ Alte comisioane: ................................. │
│ │
│ B. SCADENŢAR │
│ 1. Plăţi de dobândă: │
│ Atenţie! Sumele se completează exact (la nivel de unităţi şi zecimale) │
│ a) Scadenta: │
│ - prima plată: - data: .......... - suma: ............. │
│ - a doua plată: - data: .......... - suma: ............. │
│ - ultima plată: - data: .......... - suma: ............. │
│ b) Periodicitatea plăţilor: │
│ [] lunar; [] trimestrial; [] semestrial; [] anual; [] fără periodicitate │
│ (se dau explicaţii) │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ c) Suma cumulată a plăţilor de dobânda la data de 31 decembrie 1993: ....... │
│ d) Situaţia cumulată în anul curent: │
│ - plata de dobânda în anul curent: - data: ............ - suma: .......... │
│ - plata de dobânda în anul curent: - data: ............ - suma: .......... │
│ - plata de dobânda în anul curent: - data: ............ - suma: .......... │
│ - plata de dobânda în anul curent: - data: ............ - suma: .......... │
│ │
│ 2. Plăţi de comisioane: │
│ Atenţie! Sumele se completează exact (la nivel de unităţi şi zecimale) │
│ a) Scadenta: │
│ - prima plată: - data: .......... - suma: ............. │
│ - a doua plată: - data: .......... - suma: ............. │
│ - ultima plată: - data: .......... - suma: ............. │
│ b) Periodicitatea plăţilor: │
│ [] lunar; [] trimestrial; [] semestrial; [] anual; [] fără periodicitate │
│ (se dau explicaţii) │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ c) Suma cumulată a plăţilor de comisioane la data de 31 decembrie 1993: .... │
│ d) Situaţia cumulată în anul curent: │
│ - plata de comision în anul curent: - data: .......... - suma: .......... │
│ - plata de comision în anul curent: - data: .......... - suma: .......... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                     FORMULARUL Nr. 1B)
                     Modul de completare

    Formularul nr. 1B): "Scadenţarul estimativ al plăţilor de dobânzi şi comisioane" se întocmeşte şi se raportează împreună cu Formularul nr. 1, apoi ori de câte ori intervin modificări în scadentarele dobânzilor si/sau comisioanelor, precum şi în orice alte elemente referitoare la acestea.
    Persoana juridică rezidenţă raportoare: se înscrie denumirea completa a persoanei juridice rezidente care raportează împrumutul/creditul.
    Împrumutător/creditor: se înscrie denumirea împrumutătorului/creditorului. Dacă este un grup de bănci, se va indica acest fapt, precum şi numele băncii conducătoare (principale).
    Ţara: se va înscrie ţara de reşedinţa a împrumutătorului/creditorului. Pentru împrumuturile cu mai mulţi creditori localizati în ţări diferite, se va înscrie cuvântul multiple. În cazul împrumuturilor de la organisme internaţionale se va înscrie doar denumirea acestora.
    Data semnării: se va înscrie data la care a fost semnat contractul de împrumut/credit.
    Data estimativă a ultimei trageri: se va înscrie data estimativă a ultimei trageri prevăzute în contractul de împrumut/credit. În cazul când aceasta nu este prevăzută în contract se va trece data primei rambursări.
    Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare: se va înscrie numărul de referinţa al contractului de împrumut/credit dat de instituţia creditoare, în cazul în care acest număr exista şi este comunicat debitorului.
    Suma împrumutului/creditului: se completează suma exactă, la nivel de unităţi şi zecimale, asa cum este prevăzută în contractul de împrumut/credit.
    Numărul contractului de împrumut/credit (din Registrul datoriei externe private): se completează numărul contractului de împrumut/credit din Registrul datoriei externe private, comunicat beneficiarului de împrumut/credit pe copia de pe Formularul nr. 1 primită în urma autorizării împrumutului/creditului.

    A. TIPUL DOBÎNZILOR SI AL COMISIOANELOR: se vor completa informaţiile referitoare la tipul şi procentul dobânzilor şi al comisioanelor practicate pentru împrumutul/creditul raportat, astfel:
    - pentru tipul dobânzii, se va marca cu X tipul dobânzii aplicabile pentru împrumutul/creditul raportat şi se vor completa apoi informaţiile aferente tipului de dobânda aplicat (conform explicaţiilor din menţiunea de mai jos).

    Menţiune:
    * dobânda fixa: se aplica acelaşi procent de dobânda pe toată durata creditului, procent menţionat, de obicei, în contractul de împrumut/credit;
    * dobânda variabila: durata creditului se împarte în douâ sau mai multe perioade (cel mai frecvent se utilizează împărţirea în doua perioade - cea de graţie şi cea de rambursare propriu-zisa), perioade pentru care se aplica procente de dobânda diferite (de exemplu: pentru perioada de graţie - 2%, iar pentru perioada de rambursare - 3%);
    * dobânda flotanta: pe durata creditului se aplica o dobânda stabilită pe pieţele internaţionale de capital plus/minus o marja procentuală (de exemplu: LIBOR USD+1%).
    Baza de calcul al dobânzii: se bifează componentele respective existente în formula de calcul al dobânzii aplicată la împrumutul/creditul raportat
    - pentru partea de comisioane se completează procentul în cazul comisioanelor de administrare sau de angajare, iar în cazul altor tipuri de comisioane se va înscrie atât tipul, cât şi procentul.

    B. SCADENŢAR:
    Atât pentru plăţile de dobânzi cât şi pentru cele de comisioane, informaţiile se vor completa astfel:
    a) Scadenta: se vor completa datele calendaristice şi sumele exacte aferente primei, celei de a doua şi ultimei plati de dobânda/comision.
    b) Periodicitatea plăţilor: se va bifa una dintre variantele expuse în formular, iar în cazul lipsei periodicitatii se vor da explicaţii.
    c) Situaţia cumulată în anul curent: pentru prima raportare se vor înscrie datele calendaristice şi sumele exacte ale plăţilor efectuate în anul 1994 şi ale celor efectuate în anul 1995 până la data emiterii prezentelor norme metodologice. În cazul insuficienţei spaţiului rezervat în Formularul nr. 1B), pentru prezentarea acestei informaţii, se va adauga la raportare o fila simpla format A4 pe care se va preciza: "Continuare la Formularul nr. 1B) - Situaţia cumulată a rambursarilor în anul curent". Completarea acestei rubrici este obligatorie la prima raportare.

    NOTA:
    Informaţiile referitoare la plata comisioanelor se vor transmite atunci când este cazul, cu stipularea tipului de comision, a procentului şi a sumei respective, în rubricile indicate.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FORMULARUL Nr. 2) │
│ │
│ SITUAŢIA ÎMPRUMUTULUI/CREDITULUI LA DATA DE ............ │
│ │
│ Persoana juridică rezidenţă raportoare ..................................... │
│ │
│ Împrumutător/creditor ...................... Ţara ......................... │
│ Data semnării ................... │
│ Data estimativă a ultimei trageri .......................................... │
│ Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare .............................. │
│ Suma împrumutului/creditului (în valuta de contract) ....................... │
│ Numărul contractului de împrumut/credit .................................... │
│ (din Registrul datoriei externe private) │
│ │
│ Datele calendaristice ale tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare │
│ Atenţie! Sumele se completează exact (la nivel de unităţi şi zecimale). │
│ a) Trageri/utilizări: │
│ │
├─────────────┬────────────┬───────────┬────────────┬────────────┬─────────────┤
│ Data │ Suma │ Data │ Suma │ Data │ Suma │
├─────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
├─────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
├─────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
├─────────────┴────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴─────────────┤
│ │
│ b) Plăţi efectuate la scadenţă: │
├──────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┤
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├───────────┬──────────┼────────┬────────┬─────────────┼─────────┬─────────────┤
│ Data │ Suma │ Data │ Suma │ Procentul │ Data │ Suma │
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┴──────────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┤
│ c) Plati aflate la scadenta şi neefectuate: │
│──────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┤
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├───────────┬──────────┼────────┬────────┬─────────────┼─────────┬─────────────┤
│ Data │ Suma │ Data │ Suma │ Procentul │ Data │ Suma │
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┴──────────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┤
│ d) Plati de arierate: │
├──────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┤
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├───────────┬──────────┼────────┬────────┬─────────────┼─────────┬─────────────┤
│ Data │ Suma │ Data │ Suma │ Procentul │ Data │ Suma │
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───────────┴──────────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘

                     FORMULARUL Nr. 2
                     Modul de completare

    Formularul nr. 2): "Situaţia împrumutului/creditului la data de ...." se întocmeşte şi se raportează lunar, în maximum 10 zile de la încheierea lunii de raportare.
     Persoana juridică rezidenţă raportoare: se înscrie denumirea completa a persoanei juridice rezidente care raportează împrumutul/creditul.
    Împrumutător/creditor: se înscrie denumirea împrumutătorului/creditorului. Dacă este un grup de bănci, se va indica acest fapt, precum şi numele băncii conducătoare (principale).
    Ţara: se va înscrie ţara de reşedinţa a împrumutătorului/creditorului. Pentru împrumuturile cu mai mulţi creditori localizati în ţări diferite, se va înscrie cuvântul multiple. În cazul împrumuturilor de la organisme internaţionale se va înscrie doar denumirea acestora.
    Data semnării: se va înscrie data la care a fost semnat contractul de împrumut/credit.
    Data estimativă a ultimei trageri: se va înscrie data estimativă a ultimei trageri prevăzute în contractul de împrumut/credit. În cazul când aceasta nu este prevăzută în contract se va trece data primei rambursări.
    Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare: se va înscrie numărul de referinţa al contractului de împrumut/credit dat de instituţia creditoare, în cazul în care acest număr exista şi este comunicat debitorului.
    Suma împrumutului/creditului: se completează suma exactă, la nivel de unităţi şi zecimale, asa cum este prevăzută în contractul de împrumut/credit.
    Numărul contractului de împrumut/credit (din Registrul datoriei externe private): se completează numărul contractului de împrumut/credit din Registrul datoriei externe private, comunicat beneficiarului de împrumut/credit pe copia de pe Formularul nr. 1 primită în urma autorizării împrumutului/creditului.
    a) Trageri/utilizări: se completează data calendaristică şi suma exactă pentru fiecare tragere în parte efectuată în luna de raportare.
    b) Plati efectuate la scadenta: se completează data calendaristică şi suma exactă pentru fiecare rata de capital, plata de dobânda sau comision, efectuată în luna de raportare.
    c) Plati aflate la scadenta şi neefectuate: se completează data calendaristică şi suma exactă scadenta în luna de raportare, pentru fiecare plata de capital, de dobânda sau comision, neefectuata la scadenta.
    d) Plati de arierate: se completează în cazul în care una dintre plăţile raportate în lunile anterioare la lit. c) a fost efectuată în luna de raportare.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FORMULARUL Nr. 2A) │
│ [Se va utiliza în cazul în care pentru fiecare tragere exista cîte o schema │
│ de rambursare.] │
│ │
│ SITUAŢIA ÎMPRUMUTULUI/CREDITULUI LA DATA DE ............ │
│ │
│ Persoana juridică rezidenţă raportoare ..................................... │
│ │
│ Împrumutător/creditor ...................... Ţara ......................... │
│ Data semnării ................... │
│ Data estimativă a ultimei trageri .......................................... │
│ Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare .............................. │
│ Suma împrumutului/creditului (în valuta de contract) ....................... │
│ Numărul contractului de împrumut/credit .................................... │
│ (din Registrul datoriei externe private) │
│ │
│ Datele calendaristice ale tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare │
│ Atenţie! Sumele se completează exact (la nivel de unităţi şi zecimale). │
│ a) Tragere efectuată: - în suma de: ................ │
│ - la data de: ................ │
│ b) Plăţi efectuate la scadenţă: │
│ │
├──────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┤
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├───────────┬──────────┼────────┬────────┬─────────────┼─────────┬─────────────┤
│ Data │ Suma │ Data │ Suma │ Procentul │ Data │ Suma │
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┴──────────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┤
│ c) Plăţi aflate la scadenţă şi neefectuate: │
├──────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┤
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├───────────┬──────────┼────────┬────────┬─────────────┼─────────┬─────────────┤
│ Data │ Suma │ Data │ Suma │ Procentul │ Data │ Suma │
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┴──────────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┤
│ d) Plăţi de arierate: │
├──────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┤
│ Rate de capital │ Dobânzi │ Comisioane │
├───────────┬──────────┼────────┬────────┬─────────────┼─────────┬─────────────┤
│ Data │ Suma │ Data │ Suma │ Procentul │ Data │ Suma │
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
├───────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼─────────────┤
└───────────┴──────────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴─────────────┘


                     FORMULARUL Nr. 2A)
                     Modul de completare

    Formularul nr. 2A): "Situaţia împrumutului/creditului la data de ...." se întocmeşte şi se raportează lunar, în maximum 10 zile de la încheierea lunii de raportare, în cazul împrumuturilor/creditelor care au câte o schema de amortizare pentru fiecare tragere în parte.
    Persoana juridică rezidenţă raportoare: se înscrie denumirea completa a persoanei juridice rezidente care raportează împrumutul/creditul.
    Împrumutător/creditor: se înscrie denumirea împrumutătorului/creditorului. Dacă este un grup de bănci, se va indica acest fapt, precum şi numele băncii conducătoare (principale).
    Ţara: se va înscrie ţara de reşedinţa a împrumutătorului/creditorului. Pentru împrumuturile cu mai mulţi creditori localizati în ţări diferite, se va înscrie cuvântul multiple. În cazul împrumuturilor de la organisme internaţionale se va înscrie doar denumirea acestora.
    Data semnării: se va înscrie data la care a fost semnat contractul de împrumut/credit.
    Data estimativă a ultimei trageri: se va înscrie data estimativă a ultimei trageri prevăzută în contractul de împrumut/credit. În cazul când aceasta nu este prevăzută în contract, se va trece data primei rambursări.
    Numărul de referinţa al băncii imprumutatoare: se va înscrie numărul de referinţa al contractului de împrumut/credit dat de instituţia creditoare, în cazul în care acest număr exista şi este comunicat debitorului.
    Suma împrumutului/creditului: se completează suma exactă, la nivel de unităţi şi zecimale, asa cum este prevăzută în contractul de împrumut/credit.
    Numărul contractului de împrumut/credit (din Registrul datoriei externe private): se completează numărul contractului de împrumut/credit din Registrul datoriei externe private, comunicat beneficiarului de împrumut/credit pe copia de pe Formularul nr. 1 primită în urma autorizării împrumutului/creditului.
    a) Tragere efectuată: se completează data calendaristică şi suma exactă pentru tragerea la care se referă formularul de raportare.
    b) Plăţi efectuate la scadenţă: se completează data calendaristică şi suma exactă pentru fiecare rata de capital, plata de dobânda sau comision, efectuată în luna de raportare.
    c) Plăţi aflate la scadenţă şi neefectuate: se completează data calendaristică şi suma exactă scadentă în luna de raportare, pentru fiecare plată de capital, de dobândă sau comision, neefectuata la scadenţă.
    d) Plăţi de arierate: se completează în cazul în care una dintre plăţile raportate în lunile anterioare la lit. c) a fost efectuată în luna de raportare.

                        ──────────

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016